❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Minäkin tykkään tuosta kappaleesta @Kinder_Kitty !

Mä näin taas vauvaunia. En tiedä prosessoinko öisin tätä asiaa vai stressaanko myös jotain muuta. Mun unet on oviksen jälkeen olleet useimmat ihan kahjoja. Ja todentuntuisia. Mä ja mies saatiin siinä unessa vauva. Mutta en tainnut itse synnyttää sitä, vaan se oli joku sijaissynnyttäjä. Toisaalta myös itse tunnuin olevan haarat levällään ja kauheassa tuskassa ja lääkäreitä hääräsi. Miehen kanssa kuitenkin puhuttiin siinä, että miten me kerrotaan perheille kun oltiin siihen asti pidetty salassa.:eek: Ja oli vielä jo edesmenneen mummini jotkut juhlat, mihin mentiin heti melkein vauvan saannista, mutta vauva ei ollut mukana. Ja oli kauhea kaipuu ja huoli miten se vauva voi (missä se sit olikaan sillä hetkellä).. Olin myös päiväristeilyllä kaverini kanssa, mutta siellä vauva taas oli mukana ja lökötteli rattaissa. Muistan sen vauvan kasvot, ne oli tosi saman näköiset kun mun.
 
@iitata lohduttavaa etten oo ainoa joka tuntee näin.. oon kans aatellut et onko kauheen "tervettä" aatella noin.. mut tosiaan kaikki tunteet on sallittuja ja varmasti luonnollisia.. eihän tää oo mikään kilpailu tää lapsien saanti.. mut jotenki sitä vaan aattelee aina kun kuulee uutisia et koska tulee mun vuoro..
@Kinder_Kitty
Mullakin täysin samoja ajatuksia. Pelkään noita uutisia niin paljon, tänään tuli taas, kaverilla tärpännyt ekasta ehkäisemättömästä kierrosta. Kyllä saa kyyneleet valloilleen..
 
kp 1 VIHDOIN! teroluteissa oli se hyvä puoli että niiden aikana ei ollu tämmösiä pitkiä kiertoja ja pitkittyneitä menkkakipuja!! Helppo kyllä taas laskee kiertopäivät :D

@susanmaaria miltäs testi näytti :) jos oli negaa niin mukavaa iltaa :D

@Nonsk hienoja unia sulla ollu :D harmi ku ite en oo taas pitkään aikaan nähny mitään sellasta jonka muistasin aamulla (n)
 
@Lumi87 ihana että on matkaa varautunu! Oottekste suunnitellu mitä teette vai onko ihan rentoutusloma? On kyl hyvä että on jotain mitä odottaa muuta kun se plussa.

@-dino- pitkät kierrot on kyl kurjia, varsinki jos jo valmiiksi arvelee ettei oo tärpänny. Sit sitä vaan odottelee et menkat alkais ja pääsis seuraavaan kiertoon - ihan älyttömän turhauttavaa. Pitäis olla joku taikapilleri joka tunnistais onko munasolu kiinnittymässä vai ei ja jos ei nii menkat alkais nopeemmin ja pääsis alottaa taas alusta :LOL:

Jouduttiin siirtämään tulostenkuulemisia perjantaille ja eilen sit käytiin siellä. Miehellä kaikki kunnossa. Olin onnellinen mut samalla tajusin että tää on mun syy että me ei onnistuta. Voinko vaatia miestä olemaan mun kanssa ilman lapsia, kun vois saada hyvän vaimon ja kasan lapsia jonkun toisen kanssa? No, mä sain tolta käynniltä letrot ja menkkojen alussa soitan sit ajan ultraan ennen ovulaatiota. Syön 2,5mg kp 3-7 ja luget jää nyt pois. Niiden annostus oln 2x100mg, vielä ens torstaihin pitäis niitä vetää vaik nyt tuntuu et voisin jo lopettaa ku ei niistä ollu hyötyä.

Lisäks tein testin, dpo10 ja negatiivinen se tietysti oli. Muka lamppua vasten tihruaramalla näin jotain mut se on taas ihan täyttä hölynpölyä. Menkat alkaa ke tai to ja mä olin hypätä partsilta tänää - tarviin varmaa kohta apua tähän oloon. :unsure:
 
@susanmaaria täällä kans kiinnostaisi tietää mitä testi näytti!

@Nonsk apua mikä uni! :LOL: Täällä on kans kyl ihan kahjoja unia mut ei vauvoja. Viime yönä oli seksiuni, ne on oikeestaan ihan kivoja :cautious:

Täällä olo vähän parani viinilasin jälkeen, kävin hakemassa lääkkeet ens kiertoon vaikka tarkotus oli odottaa että menkat alkaa (elin toivossa et niitä ei tarvis hakea). Mut nyt jotenki taas helpotti ja pääsin asian yli, kävin kaverin luona ja kerroin meidän tilanteesta ja oli aivan ihana saada purkaa ystävälle.

Millä annoksilla ootte syönyt letroja?
 
@rosmarin tsemppi halaus! mulla letro annos oli 2,5mg/pvä 5pvän ajan. On jotenkin vapauttavaa kun päätin nyt etten mittaile lämpöjä ja mietiskele niitä.. ehkäpä sitten ens kierrossa. Jotenkin vaan niin vapauttavaa kun ei elättele et jospa tästä kierrosta nappais.. aattelen nyt näin et nappaa sit kun nappaa..eipä se murehtimalla irtoa se munasolu.. elän ihan normaalia elämää siihen asti kunnes plussa tulee.. tänä kesänä kyllä meen lintsille viimekesänä teki jo mieli mennä mut en sit mennyt sen takia kun olin vielä sillon raskaana.. mut nyt meen ellei tule plussaa.. on kyl kiva kokeilla pistoksia jospa ne ois mulle parempia kuhan nyt vaan menkat alkais ensin.. mut kyllähän se hirvittää et paljonko niihin tulee menemään rahaa..ja et kauanko tarvii pistellä mut annos mulla kuitenkin aika pieni kun omakantaan oli laitettu et suosittelee fsh pistoksia annoksella 50iu ja mitä nyt apteekin sivuilta kattonut niin tasan tuon kokosta annosta ei ole eli määrätäänkö sit se 300iu ja siitähän pistelee jo aika monta päivää :) mut onneks on lääkekatto..
 
@rosmarin hyvä että simpat oli kunnossa. Varmasti monenlaisia tunteita herättää, mutta lähtökohtaisestihan te ootte jonku muun asian takia yhdessä ku vaan lapsentekomielessä. :)

@Kinder_Kitty joo eipä se murehtiminen auta mutta miten vois olla murehtimattakaan. Toivotaan että kroppa reagoi piikeille paremmin!

Alkaa nää menkkakivut riittää oikeesti. Nää mulle "pitkät" kierrot (eli 31 pvä. :D) on aivan kamalia. Tänä aamuna ku ajelin töihin niin alko supistaan niin kamalasti että itku meinas tulla. Asiaa pahensi se että joutu istuun. Onneks muuta liikennettä ei juurikaan ollu sillä ajamiseen en keskittyny sitte yhtään. Neljättä päivää särkylääkkeillä, onkohan tää ihan normaalia. :(
 
Ryhdistäydyn nyt sen verran että koitan kirjottaa välillä tännekin. @rosmarin mä kärsin kans tiputtelusta ja ajattelin pitkään myös noin että sit jos vaan ei tulis välivuotoja niin tulisin varmana heti raskaaks. Ja just toi että kadehdin ihmisiä joilla on oikeet piinapäivät, kun ite ties jo suunnilleen viikko oviksen jälkeen että tää oli nyt tässä, ja loppukierto sitten odoteltiin menkkoja että pääsis yrittää uudestaan. Nyt taas kun mulla luget on auttanu niin huomaan kaipaavani tiputtelua. Jostain dpo 7 eteenpäin oon aina ihan 100% varma että raskaana ollaan kun ei kerran tuhruttelekaan. Eikä auta vaikka kuinka järki sanois että haloo nainen, se johtuu lääkkeistä eikä raskaudesta. Bonuksena vielä lugen sivuoireet, sitten vasta raskautunut olo onkin. Mutta oon huomannu että on 1000x raastavampaa kuvitella olevansa raskaana ja pettyä kun tietää heti että ei tärpännyt nytkään. Voimia sinne, onhan tää ihan :poop:

@-dino- kuulostaa kamalalta, mutta hyvä että menkat alko vihdoin! Mäkin tulisin varmaan hulluks jos joku kierto kestäis 31 päivää :ROFLMAO:

@susanmaaria kiva kuulla sustakin ja hyvä että ootte päässy oviksen hyödyntämään :)

@Kinder_Kitty lle voimia <3 Suru valitettavasti kuuluu tähän pitkään yrittämiseen tosi vahvasti. Joka kuukausi joutuu vähän luopumaan raskaushaaveesta, itse huomaan ainakin tekeväni joka kuukausi luopumistyötä ja pikkuhiljaa totuttaudun ajatukseen, että meille ei vauvaa tule. Vaikka mulla ei oo keskenmenoja koskaan ollut niin tuntuu menkkojen alkaminen aina vähän kun ois menettäny vauvan. Että ei tuu meille tänä vuonna vauvaa, ei saa meidän vauva sairaalassa söpöä Suomi 100v pipoa tai sukkia eikä me kohta keritä saamaan edes sitä ihanaa tän vuoden äitiyspakkausta :( mä olen siitä onnekas ettei lähipiiri lisäänny, ois kamalaa koko ajan kuulla raskausuutisia jostain. Mutta kyllä me selvitään <3
 
Tyylupuhdas nega oli eilen aamulla. Tänään en testannut, kun ens pe pitäs menkat alkaa varmaan liian hätäsenä liian aikasin toiveita odottelin. Jotenkin hirveen luottavainen tähän kiertoon olen, mutta voi olla että viikonloppuna sit pettymys tulee kumminkin. :ninja:
 
Kiitos tsempeistä! @Yuna voin jakaa kanssasi tismalleen samat ajatukset.. mut kyl me selvitään ollaan kaikki niin vahvoja naisia <3 oikein supernaisia Kaija Koon sanojen mukaan :).

@rosmarin piti vielä kans sanoa et eiköhän miehes ole kanssasi rakkaudesta ja hän tuskin ajattelee asiaa miten sen ilmaisit. Mut ymmärrän kyllä ajatuksesi itekki olen ajatellut et eikö mieheni olisi parempi olla jonkun kanssa jolla ei ole ovulaatiohäiriötä mutta kyllä mieheni olisi minut jo jättänyt jos siitä olisi kyse..

@-dino- onko sulta tutkittu endometrioosin mahdollisuutta? nimittäin endo aiheuttaa kovia menkkakipuja jotka kestää päiviä..niitä voi olla siis koko kierron ajan tai sit vaan alkaa ennen menkkoja kivut jotka kestää useita päiviä.

@susanmaaria pahoittelut negasta!
 
@Kinder_Kitty ei oo. Oon sitä itekki kyllä miettiny mutta.. Sisätutkimuksessa ei oo ikää ollu mitää aristusta paineltaessa, nää kivutki vaihtelee nii paljo, selkäkipu pahempi ku vatsa. Yhdyntäkipuaki joskus, mutta se ennemmin helpottunu ku pahentunu. Kerran kokeillu minipillereitä ja se että vuotoa ei tullu ollenkaan oli pahempi ku se että kohtu tyhjenee kerran kk. Turvotus johtuu lähinnä ruokavaliosta, samoin ajottainen väsymys.

Ollu jo yli 3 vuotta ilman hormooniehkäsyä nii huolettaahan se jos oiski nii on päässy kyllä aika vapaasti leveemään. :( meinaan kyllä seuraavalla lääkärikäynnillä mainita tästä kipujen kestosta, mutta oireet on nii epämääräset että tuskin lähtevät laparoskopiaa tekemään.

Ja @Yuna oikeessa oot, kyllä me selvitään ❤
 
@-dino- okei, hmm on kyllä ihme jos noilla tiedoilla ei lähtis tekemään laparoskopiaa..mulle kerran terkkarissa hoitsu sanoi, kun hain yhden kerran saikkua menkkakipujen takia et suosittelis laparoskopiaa mulle vaikka sanoin vaan et yleensä menkkojen eka päivä pahin :D mää kyllä vaatisin et tehtäis laparoskopia jos oisin sä.. koska ei menkkakipujen kuulu useita päiviä kestää.
 
@Kinder_Kitty kiitos :) Ja sulla on ihana ja täysin oikee asenne, elää täysillä kunnes plussa tulee! Lintsille olis kyllä ihan mahtava mennä, täytyy varmaa iteki mennä pitkästä aikaa. Viimeks varmaan yläasteella käyny. Itellä jotenki oli vaan nyt toiveet katossa kun oli eka kierto apujen kanssa, arvasin että täs käy näin mut eipä se paljoa suruun auttanu. Tiedätkö mitkä noiden fsh pistosten nimet on? Tähän saa kyllä uppoomaan hirmusesti rahaa ja kun nuo lääkkeet ei ole ilmasia. Onneks tosiaan on tuo lääkekatto nii pääsee sit sen ylittyessä aika halvalla loppuvuoden.

@Yuna kiitos, autoit ihan hirveästi mun oloon ja tähän katkeruuteen, sain uuden näkökulman. Uskon että noin kävis myös mulle. Tai pystyn jo osittain samaistumaan ku tiputtelee huomattavasti vähemmän ku aiemmin niin olin varma et tässä kuussa olis tullut raskaaksi. Ja uskon että on monta kertaa raastavampaa olla varma ja pettyä. Luulis, että reilussa vuodesa tottuisi pettymyksiin mutta ei, tuntuu et nää menee vaan pahemmaks. Ja suru tosiaan kuluu tähän, onneks ei olla tän asian kanssa kukaan yksin.

@-dino- kiitos :) keskusteltiin miehen kanssa tästä ja tosiaan ollaan ihan muista syistä yhessä. Onneks nää tuntemukset on tässä vaiheessa "normaaleita" ja mieski ymmärtää sen eikä hermostu tai pidä mua ihan pöpipäänä. Varmaan olis ollut sama keskustelu mut toisin päin jos olis ollut testeissä jotain häikkää.

@susanmaaria pahoittelut negatiivisesta testistä :( Toivottavasti loppukierrosta tulis parempia uutisia tai jos ei, niin ei niin kovaa pudotusta.

Oon kyllä vähän sekasin, joka toinen päivä itkettää et ei olla onnistuttu ja joka toinen päivä toiveikkuus nostaa päätään. Nyt särkee kohdunseudulle ja rinnat on kipeytyneet, tänään siis dpo11. En tiedä voiko johtua lääkkeistä vai mistä. Vähän muka huonoa oloa ja tissituntemuksia.

Teki mieli sanoa miehelle että kesällä otetaan uus lemmikki, tarviin jotain pientä ja sulosta. Tosin, montakohan koiraa ja kissaa me ehitään hankkia jos aina suruun haen aina uuden pennun :ROFLMAO: ehkä musta tulee hullu kissanainen
 
@rosmarin eikun uutta lemmikkiä vaan hankkimaan ;) määkin olen ajatellut et lemmikkejä tullaan ainakin ottamaan lisää jossakin vaiheessa jos ei lasta vaan kuulu. Meillä on jo 1 kissa ja on kyllä niin rakas perheenjäsen <3.
FSH pistoksia on tosi monen merkkistä mut luettelen tähän nyt mitä muistan ja tiedän eli menopur, gonal- f, puregon olikohan vielä muita :D mutta vaihtoehtoja on kyllä :)
 
Vietin viikonlopun hiljaiseloa ja puuhailin muita juttuja, olin melkein ajatelematta näitä asioita ja teki hyvää. :) Tosin vähän tylsä vaihe (kp8 ja letrot syöty) niin tässä vaiheessa onkin aina rento olo.

Lääkärikäyntien järjestämisestä olitte puhuneet. Mun esimies tietää tästä lapsettomuusasiasta ja hoidoista. Koin helpommaksi kertoa kun olin talvella niin ahdistunut että tuntui että se näkyi jo työpaikalla. Lisäksi oon pari kertaa lähtenyt aiemmin lääkäriin niin on ollut helpompi kertoa oikea syy kuin keksiä jotain,mulla kun on tiukat työvuorot eikä niitä voi itse säätää mitenkään.

@kiuski eka käynti takana ja inssi edessä, hienoa! :)

Pistoksista menopur sisältää fsh:n lisäksi myös lh:ta ja mulla sitä määrättiin luullakseni siksi kun lh:kin on arvoissa matala. Muista en tiiä onko ne pelkkää fsh:ta?

@rosmarin voi sinua, kuten yllä todettu, miehesi on kanssasi varmasti muista syistä. <3 meilläkin mä olen ainoa "ongelma" mutta mun mies on näissä asioissa kyllä tosi rento, vähän silleen, että elämä antaa mitä antaa ja sillä mennään. Toki hänkin kriiseilee hetkittäin mutta suhtautuu aivan eri tavalla kuin minä jonka maailma tuntuu romahtavan jos ei vauvaa kuulu. Mullakin letroannos on 2,5mg/pvä kp 3-7. Matkalla rentoudutaan, uidaan, nautitaan yhdessäolosta lähinnä. :) 7v kaipaa lähinnä rantaleikkejä ja mä perheen yhdessäoloa. Ihana lähteä vaikka yks kierto menee samalla hukkaan kun ei pääse ultriin ym.

@-dino- kuulostaa tosi hurjilta noi kivut! Ihme jos ei tutkita? Ja heh, mun luomukierrot 30-35pv ja hoidoillaki ovis vasta kp17 et toi ois mulle ihan normi pituus kierrolle :D

@Kinder_Kitty voimia, omaa oloaan on hyvä kuunnella ja etsiä tarvittaessa apua jos käy liian rankaksi. <3

Ja noista tapaamisista.. mä löysin esikoisen aikaan tältä palstalta ystävän jonka kanssa ollaan yhä tiiviisti tekemisissä. :)

Oli varmaan muutaki kommentoitavaa mutta nyt kiire töihin...
 
@Lumi87 joo oikeen hävettää sanoo 31 pvä kiertoo pitkäks :D mut se on miten sen jokainen kokee. Vielä ku en ovista tikuttanu nii oli aika monta extra piinapäivää :D

Letrot alotettu. @rosmarin mullaki se 2,5mg päivässä. Ultra ens maanantaina, samalla tehää sit se aukiolotutkimus. Jänniittäää, ensinnäki että onko putket auki, mut vielä enemmän että miten kroppa reagoi noihin letroihin.
 
@-dino- mulla tuli letroista kuumia aaltoja ei nyt siis ihan semmosia et hiki vaan valuu tyyliin mut siis semmosta varsinkin yöllä et oli kuuma ei voinu peittoa pitää ja monesti heräsin sit hikisenä jos peiton kanssa olin nukkunut :/ ei mitenkään kivaa.. ehkä lievää päänsärkyä oli kanssa..

@Lumi87 okei hyvä teitää, mulle lekuri vaan sanoi et pelkkää fsh pistosta ilmeisesti sen takia kun kuitenkin saan ovisplussia testiin eli mulla tulee se lh-piikki.. mut sen näkee sitten millä mennään :)

miten onkaan itelle henkisesti helpompaa ajatella näin et ei ole mahdollisuutta raskautua..se vaan on helpompaa ajatella niin huomaan heti sen muutoksen kun en anna itteni ajatella et jospa tässä kierrossa nappais..jotenki herättää ittensä maanpinnalle sieltä unelmista ja haaveilusta.. onhan se pettymys kun menkat alkaa mut semmosta se on mut ehkä ei sit tuliskaan niin pahaa romahdusta kun tavallaan ajattelee vaan et ei ole mahdollista raskautua..
 
@Juliet86 tervetuloa takaisin, itsekin jouduin tänne takaisin tammikuun lopulla, 1,5 vuoden yrityksellä plussasta nautittua 8 raskausviikkoa. Aivan kamala tilanne- jotain annetaan, mutta sitten kuitenki viedään! Paljon voimia! ❤❤❤
 

Yhteistyössä