❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Kyllä sua @Kinder_Kitty tulee ikävä! Mutta toivottavasti sunkin kuulumisia kuulee täällä? :)

Kävin tänään lääkärillä näpyistä, ovat kai vaan jotain atooppisen tyyppistä. Enpä tiennyt semmoseen olevani taipuvainen..! Oli kattonut mun käyntihistoriaa ja kiinnittänyt huomiota niihin vuoden takaisiin gynen laittamien verikokeiden tuloksiin, kun se prolaktiini oli ollut korkea. Laittoi sen uudelleen ja papan uudelleen, papassa kävin sit heti sen jälkeen ja ekaa kertaa tulee verta sen kokeen takia. Kuulemma pitäisi lähteä nyt vielä sit varailemaan gyneaikaa samalle tyypille kun aiemmin, mutta en tiedä onko siinä mitään järkeä. Summasin miekkoselle tän käynnin jutut viestillä (ei ollut enää kotona kun tulin vaan menos töihin, ja illalla en jaksaisi heti alkaa muistella kun on tiedossa todennäkösesti ihan hirveä työpäivä). Sain viestiksi takaisin, että ei olla yritetty vaan minä olen yrittänyt ja että vauva tulee kun on tullakseen. Mieshän siis oikeasti näin ajatteleekin edelleen, ja hänen tapansa käsitellä asioita on joskus pieni vitsin heitto. Mutta tästä nyt ei sitten osaa yhtään sanoa millä mielellä on sanottu..
Eli tästä nyt sit sopivasti on vielä varmaan riita kehkeytymässä kun minä haluan jo jotain jatkoa ja hän ei. Kaiken kukkuraksi heti ovistestin pienen kuivahtamisen jälkeen oli jo komea ovisplussa. Katsellaan pääseekö taas talletteleen vai ei, mutta silti dpo-1. http://aijaa.com/e8R7Sg
 
Viimeksi muokattu:
@Nonsk voi ei :( ihan kamalasti sanottu ees vitsillä. Kyllä siinä molemmat yrittää jos yhteistuumin ehkäisystä luovutaan. Oonki meinannu kysyä että millos te lähette suunnitteleen tutkimuksia ku yritystä on kuitenki jo takana aikalailla. Jospa on vaan ilmaissut itseään huonosti ja saatte illalla asiat selviks. Ja talleteltua tietysti, komee plussa :)

Täällä vaan kuvitellaan taas oireita vaikka viikko oviksesta vasta :D nälkä kokoajan, iltasin pahempi.. Jos ei syö heikottaa (niinku normaalisti nyt ei ihmistä heikottais jos pitkä ruokaväli..) pitkä viikko edessä.. :/
 
@Nonsk voi ei, toivottavasti pääsette miehen kanssa jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen. Meillähän oli viime vuoden puolella miehen kanssa ihan riita kun oltiin niin eri linjoilla, mies sitä mieltä ettei mitään kiirettä ole ja ettei ainakaan yksityiselle maksa euroakaan, minä valmis mihin vaan hoitoihin. No se oli ehkä sellainen piste jolloin mies ekaa kertaa elämässään pohti mahdollisia lapsettomuushoitoja ja suhtautumistaan niihin. Kun aikaa kului, oltiin lopulta samaa mieltä etenemisestä ja ihan yhteisymmärryksessä suunnattiin tutkimuksiin. Toivottavasti sinunkin miehen mielipide vähän pehmenee, yhteinen projekti kun lapsen toivominen kuitenkin on ja sitä on kyllä niin yksin jos puolisonkin kanssa on eri linjoilla. Halaus.
 
@Lumi87 muistelinkin, että oli joku jolla oli vähän samaa "ongelmaa" kun meillä.
Luulen, että tämä keskustelu käydään vielä viikonlopun aikana. Mua ärsyttää ja vituttaa tällä hetkellä tuo kommentti, että haluan ensin oman mieleni rauhoittaa ennen kun lähden tähän taistoon. Koska en halua kuitenkaan kuulostaa painostavalta, vaikka tiedän että mun mielipide varmasti tuntuu painostavalta.

Btw, oli nopea ovis.o_O Yleensähän mulla on näkynyt koko päivän. Nyt epäilyttää, että oliko se aamuinen testi sit kuitenkaan uskottava, kun tein sen sillon 9 kieppeillä...? Ei siis testi viiva ollut enää kontrollin vahvuinen, vahva kyllä mutta haaleampi kun kontrolli..
 
@Nonsk Mä luulen että valtaosa miehistä ottaa nämä vauvajutut jotenkin niin että "no jaa, ei sillä niin väliä että meneekö siinä vuos vai viis vuotta". En tiedä onko se oikeasti niin, vai onko se vaan joku suojautumismekanismi ettei sitä asiaa tarvitse käsitellä ja että se olisi jotenkin helpompaa? En tiedä. Meillä on käyty tuota samaa keskustelua aina aika ajoin. Mutta on se varmaan osin tottakin (ainakin meillä) että mä kuolisin siihen ettei saataisiin ikinä lapsia kun mies olisi että "paska juttu mut minkäs teet".

Noi viestit on muutenkin aina pahoja kun yleensä ne tulkitaan väärin kun ei näe toisen ilmeitä tai äänenpainoa. Toivottavasti saatte asiat selvitettyä!
 
@Nonsk ihme kun piti miehen nois asia ilmaista (n). Mut on se vaan niin eri maailma varmasti miehellä, kun voi aidosti unohtaa koko projektin, kun nainen yleensä on se joka on kartalla kaikesta. Itekkin huomas kun oli pitkiä kiertoja, että kyllä se vaan tuntu kun ei mitään yritystä olisikaan. Sitten kun bongas oviksen niin taas heräs menkkoihin asti.. Toisaalta vaikee ois kuvitella miestä höyryymäs samaa tahtia kuin ite.

Mut toki kyllä se mieskin on yrittämässä mukana jos ehkäisy on pois (n)

Ja komea plussa kyllä. Mäkään en saanut kuin yhteen testiin selkeen plussan, mutta useampia vahvoja kyl muuten oli..
 
No, katsellaan. Huomenna voi darrassa sit käydä keskustelua. Tänään oon viettänyt aikaa siskon kans, niin on saanut ajatukset tasattua. Mun oli tarkotus tehdä ovistesti vielä tänään, kun oon koko päivän "pidätellyt", mutta kun pääsin kotiin vessaan niin hukkaan meni sekin pidättely :whistle: Limaa tulee kyllä, hyvä merkki. Verta seassa, vieläkin. Kauankohan sitä meinaa tulla, alkoi todnäk sen papan seurauksena..? Sillon joskus ihan yrityksen alussa tuli oviksen takia vissiin.

Kiitos lohduttavista sanoista :) Voinko mä itselleni teettää tutkimuksia, vaikka mies ei vielä haluaisi? Vai onks se sit että molempien pitää olla mukana?
 
@Nonsk meillä taas ei vaadittu perustutkimusten tekemiseen mutta letroja en saanut alottaa ennen kun mies oli antanut näytteen. Ollaan siis kanssa yksityisellä.
Kyllähän ovis voi aiheutaa pientä vuotoa, en tosin oo saanut selvää johtuuko se hormoonivaihtelusta vai siitä että se munasolu irtoaa mut verta voi tulla joka tapauksessa!
Onneks oot saanut miettiä ihan muita tänää, ehkä ihan hyvä niin ei kerää itse kierroksia keskustelua varten :)

Mä en tästä kierrosta saanut edes plussaa ovistestiin, tein tosin niitä ihan luvattoman huolimattomasti, välillä aamulla ja välillä illalla. Meille sanottiin että niihin ei ihan sokeasti saisi edes luottaa - kai gyne luuli että ajotetaan petipuuhat vaan siihen kun plussa tulee.
 
@Nonsk Me ollaan julkisella ja ensimmäisellä käynillä terveyskeskuksella piti olla molempien paikalla, sieltä lähti lähete eteenpäin vasta kun me molemmat oltiin käyty perus testeissä. Myös lapsettomuuspuolella piti ensimmäisellä käynillä olla molempien paikalla.
 
Meillä mies on käyny antamassa vaan näytteen ja kuulemassa tulokset. Siinä tuloksien yhteydessä täytti myös terveyskyselyn.

Voi kamala miten taas kaikki oireet alkaa. Nyt dpo5 ja oli koiralenkillä tosi huono olo ja oksetti. Luultavasti taas että en oo syönyt tarpeeksi mut tietysti heti kävi mielessä et voisko jo olla sitä itseään :LOL: mies on lähössä reissuun just tossa ens viikon lopussa kun voisin tehdä testin. Entä jos se olisikin plussa nii miten pystyn olemaan kertomatta siitä ennen ku toinen palaa kotiin? Toisaalta ei oo kauheen reilua lähettää tekstariakaan. Hyvä näitä on miettiä, eiköhän se ainoa viesti mitä täältä suunnalta lähtee on että hanat aukesi ja uuteen kiertoon mennään. Toisaalta, koskaan ei tiedä! Tää kuu on muutenkin ollut niin mahtava et vois jopa ollakin meidän kuu :)
 
  • Tykkää
Reactions: Nonsk
@rosmarin toivotaan parasta. täällä kans jotenkin toiveet ekstra korkeella :LOL:. Sain oviksen bongattua hyvin testeillä, ovisoireet löyty hyvin, tallettelu oli harvinaisen kivaa ja sujuvaa :ROFLMAO: ja tässä kierrossa on tehty aukiolotutkimus niin vois olla tavallista paremmin reitti selvä :ROFLMAO:. Ja on harvinaisen lyhyt kierto, joten sekin.

Ja kesäkin alko ja lehdet tuli puihin sinä päivänä kun oletan oviksen olleen, niin kai siinä rytäkässä olis voinut yks munasolukin hedelmöittyä. Jos näin kävis niin se tulee aina olee "lapsi, joka sai alkunsa sinä päivänä kun tuli kesä" tms. :ROFLMAO:

Vähän ristiriitaisin tuntein katon täällä the handmaid's tale sarjaa. Kovasti aiheena muksun teko, tosin äitiehdokas on hommaan pakotettu orja ja maailmassa suurin osa ihmisistä on hedelmättömiä. Ihan mielenkiintonen sarja muutenkin, löytyy hbo nordicilta jos täällä on muita tv-sarja riippuvuudesta kärsiviä :). Ahdistava tarina, mut silti tulee piinailtua päähenkilön puolesta.
 
Heippa naiset! pidin hiljaiseloa viikonlopun ajan sillä olin saaristossa viikonlopun ja oi, että siellä mieli lepäs.. ja tehtiin kävelyjä ihanissa maisemissa :). @Nonsk tottakai tulen kertomaan kuulumisia silloin tällöin :) diginkin tein aamusta mut näytti vielä 2-3.. mutta kattokaas millanen viiva eilen tuli ja vaan 4h pissasta :giggle: luen teidän kuulumiset tässä päivän aikana.. ja kai mun täytyy täältäkin pian lopullisesti siirtyä tuonne odottajiin.. :cry::D http://aijaa.com/LpAntH
 
@Kinder_Kitty ihanaa että sulla pikkunen on takertunut kiinni :)

Mulla on jäätävä turvotus, joka yleensä kielii juuri menneestä oviksesta. Se ovisplussahan tuli pe aamuna ja illalla oli hiukan kontrollia haaleampi. Toisaalta tehtiin pitsaa eilen, mistä myös tulee kyllä turvotus.
 
Viimeksi muokattu:
@kiuski se meni kesken 8+2-8+4.. eli sinne on vielä matkaa.. muutenkin se edellinen kiinnitty vasta dpo8.. ja nyt ainaki on pari päivää aiemmin kiinnittynyt jos oikein oon tuntenut :D.. mua kiristää vasenta munasarjaa.. nyt onkin pelko persiissä et onko kohdussa kuitenkaan.. samanlailla kiristää kun sillon kun ollu kystia... keskiviikkona polilta lekuri soittelee noista kilppari jutuista vielä niin aion kysyä et aiheuttaako keltarauhanen tämmöstä... ja joo kahville meno kuullostaa mukavalta :)
 
Ihania uutisia Kinder_Kittyltä! Muidenkin kuulumiset luin, mutta nyt kirjoittaessa on tietenkin kaikki kadonnut päästä.

Me käytiin "ensikäynnillä" tänään, ja kovasti oli lääkärikin sitä mieltä, että ihan turha ryhtyä enää mihinkään kevyisiin toimenpiteisiin, kun aikaa on mennyt näin kauan ja kuitenkin molemmat ollaan tavallaan "priimaa". Siirrytään siis suoraan IVF- hoitoon, joka aloitetaan heti. Nyt siis on kp 23/28. Ilmeisesti kp3 alkaa Menopur- pistokset kasvattamaan soluja, sitten muutamien päivien kuluttua ultrataan ja katsotaan tilannetta/annostusta. Sitten jossain kohtaa aloitetaan jarrupistokset ja siitä sitten punktioon. Jännittää, ollaan niin uuden edessä. On pitänyt paljon pohtia myös omaa maailmankatsomusta ja muuta sellaista - kuin pitkälle olemme valmiita "uhmaamaan luontoa" oman haaveemme edessä? Luulen, että jos olisi asteittain siirrytty rankempiin hoitoihin, niin tie olisi ollut jotenkin luonnollisempi kulkea. Nyt tuli iso pomppaus siitä "tulee jos on tullakseen" -> "harrastellaan tarkoituksella kuun puolivälissä seksiä" -> "huolehdi että pistokset kulkee mukana ja ruiskuta erilaisia lääkeaineita itseesi kasvattaaksesi useita useita soluja". Mutta kyllä me lapsi tahdotaan ja katsotaan nyt mihin tämä polku meitä kuljettaa. Sanoinko jo että jännittää :D

Nyt muistin yhden asian mihin kommentoida! Minä kävin tutkituttamassa itseni yksityisellä lapsettomuusklinikalla ilman miestä :) Siis ultra, verikokeet yms. Ei kukaan edes kysellyt että onko mulla miestä/ onko minulla hänen suostumuksensa tms.
 
@Nonsk mä kävin yksityisellä ottaa verikokeet ja tsekkaa paikat ilman miestä. Jatkoa ei tule ennen ku hän on käynyt antaa näytteen kuppiin... tästä tulikin mieleen et taas keskusteltiin viikonloppuna. Sanoin sille et se on mentävä sinne testeihin jos vauvan haluaa, kun ei sitä edelleenkään kuulu.
Täällä ei muuta kp.15/26, viime kierto tosiaan veny extra pitkäksi mun kaavalla 33pvä.
 
@nyyti. No ihan varmasti jännittää! Mulla pitäisi 2.6 alkaa uusi kierto ja meillä kans ensimmäinen ivf edessä. Jotenkin niin outoa että hetki sitten oli se että "tulee jos on tullakseen" ja nyt käytetään suoraan niitä viimeisiä oljenkorsia. On kyllä joutunut itsekkin kamppailee ajatuksella että kuinka pitkälle tämän haluaa viedä että saa lapsen. Mut hei hirveästi tsemppiä pistoksiin! Just kävin itse apteekista tilailees kaikki lääkkeet :D
 
@Kinder_Kitty onpa hieno viiva! Ihana että teillä onnistu pitkän odotuksen jälkeen :love:

@nyyti. ihana että teillä lähti noin vauhdikkaasti hommat käyntiin! Eikä mun mielestä tarvii miettiä mitään maailman järjestyksen uhmaamisia, te ootte ansainnu lapsen ihan yhtälailla kun kaikki muutkin eikä sillä väliä miten hänet on saatu aluille. Mut ymmärrän toki että sitä miettii :) Ja tsemppiä tosiaan pistoksiin.

Täällä taas muka pistelee mahaan ja munasarjoihin. Ja aina vaan oikealle. En taida tuolta vasemmalta ovuloida ollenkaan. Mutta tuskin sillä on väliä onko vasemman- vai oikeanpuoleinen vauva :LOL: muita oireita en oo tänää itelleni keksiny, katotaan mitä huominen tuo tullessaan, nyt dpo6
 
Siis on kyllä miehillä loputon pinna tän yrityksen kanssa kun teidän juttui lukee. Tuntuu, että miehillä ei oo yhtään käsitystä ajan kulusta :sneaky:. No miehethän voi tehdä lapsia suunnilleen niin kauan kuin henki pihisee.. Oma mies on vissiin tiukassa talutushihnassa, kun on ollut kaikessa mukana alusta lähtien.. Toivottavasti nyt ei liikaa oo mulle mieliks, vaan haluu tätä tosissaan..
 
  • Tykkää
Reactions: kiuski
@kiuski tsemppiä sinnekkin! ja samalla hui, mä en ole edes osannut ajatella tätä ivf-hoitoa "viimeisenä oljenkortena", nyt alkoi eritavalla jännittää :D Olen ajatellut että sittenhän on vielä mahdollista icsi, alkiodiagnostiikka, donor-munasolut/siittiöt.. mutta ehkä se voikin olla niin, että jos ivf:kään ei vauvaa tuo niin ei sitten mikään :eek:
 
@nyyti. apua ei ollut tarkoitus mitenkään lannistaa! :ROFLMAO: Ihan tottahan se on ettei tämä viimeinen keino ole! Mä vaan näen tämän siellä loppupäässä kun ensin ajattelin että jotkut arvot vaan heittää että pari pilleriä naamaan, tai no viimeistääm sitten inssi ja nyt ollaankin täällä "häntäpäässä" jo :ROFLMAO::LOL:
 

Yhteistyössä