❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@ananasbananas Täällä on ihan samat fiilikset nyt: mikään ei mee putkeen, mutta puutarhassa on ihanaa puuhastella! Kasvaa edes jokin munkin vaikutuksen alla, kun ei follit eikä etenkään vauvat kasva...

Eli suomeksi tuli taas heitettyä rahaa kaivoon turhan ultran kanssa. 11mm folli (nyt on kp9), pistokset jatkuu ja perjantaina uusiksi. Luultavasti ei päästä inssiin kun menee viikonlopulle. Eikä siellä muutenkaan olis kuin se yksi folli, vaikka tavoite oli 2-3. Oma kierto on näemmä niin vahva, että sitä ei letrot eikä gonal-f juuri hetkauta.

Bonarina lääkäri totesi, että pistää meidät nyt IVF-jonoon, jonka pää on jossain syyskuun paikkeilla. Seuraavasta kierrosta saa varata jo suunnitteluajan. Katotaan nyt pyydänkö kesäkuulle vielä yhtä inssiä piikeillä, vai pidetäänkö vaan lomaa hoidoista koko kesä. Aika turhaa rahanhukkaa nää tuntuu olevan, eli periaatteessa vois nekin käyntimaksut ja apteekkiin kannetut eurot säästää syksyyn...
 
@ananasbananas Onhan tämä kyllä aika raskasta touhua :unsure: Hyvä että on löytynyt mielekästä tekemistä, toivottavasti ilmatkin jatkuis yhtä lämpiminä :rolleyes:

@Tuimatar Voi :poop:. Pieni irtiotto vois olla paikallaan, mutta toki teette niinku parhaalta tuntuu. Jotenki tuntuu niin pahalta ku joku tältä palstalta "joutuu" siirtymään IVF-hoitoihin, toki se on myös osittain helpotuskin. Mut onhan nää isoja juttuja, vaikka fyysisesti en oo kokenu hoitoja raskaina niin kyllä se henkisesti on aika kuormittavaa kun odotukset on niin paljon korkeammalla kun yhdessäkään luomu/letrokierrossa. Tsemppiä odotteluun, koittakaa nauttia kesästä. :barefoot:
 
@Fritang Hienoa, että ovis tuli! Tsemppiä piinapäiviin :)

@ananasbananas Pahoittelut negasta. Toivottavasti menkat alkaisi pian, tietenkin parempi jos testi vielä plussaksi muuttuisi!

@Tuimatar Ikävä kuulla ettei mennyt niinkuin piti :( Tsemppiä!

Mulla oli tosiaan keskiviikkona punktio. Loppupeleissä saatiin neljä alkiota. Kypsiä munasoluja tuli seitsemän. Oli taas samaa ongelmaa kun viime hoidossa, että munasolut kypsyy epätasaisesti. Mutta punktio meni hyvin ja tänään siirrettiin 5 päiväinen alkio. Ja toinen 5 päiväinen alkio meni pakastimeen. (y)
 
Näemmä joskus asiat menee kuitenkin edes vähän putkeen: ovisplussa ilmestyi kuitenkin jo tänä aamuna, ja sain vaihdettua huomisen kontrolliultran inseminaatioajaksi. Eipä lippu oo kauheen korkeella onnistumisen puolesta, mutta ainahan sitä toivoo kuitenkin. Nyt illalla iski myös AIVAN JÄÄTÄVÄT oviskivut, nää on pahemmat kuin mulla on edes teininä ollut menkkakivut :confused: Onko kellään muulla lääkkeet (mulla meni nyt gonal-f) aiheuttaneet poikkeuksellisia ovistuntemuksia? Ei ollut ees irrotuspiikkiä minkä syyksi voisin tän laittaa...

Kiitos @-dino- myötäelämisestä, on tää kyllä sellasta vuoristorataa että heikompaa hirvittäis. Ihan niin kuin sanoit, on tavallaan helpotus siirtyä hoidoissa eteenpäin, mutta toisaalta pelkään aikas paljon etenkin punktiota - vaikka kyllä siitäkin sit varmasti selviää kun se kohdalle tulee. Tekee oikeasti tosi hyvää pistää kroppa ja aivot lomalle kesäksi.

Kiitos muillekin tsempeistä, on oikeesti tosi ihanaa kun voi johonkin avautua ja vuorostaan kuulla muiden vaiheista. Onko joku vielä hoidoissa alkukesän, vai alkaako kesätauot painaa päälle kaikkialla?
 
  • Tykkää
Reactions: Fritang
Okei, pikapäivitys polikäynnistä. Eli elokuussa jatkuu hoidot pistoshoidoilla ja insseillä. Eli gonalit, irrotuspiikki ja luteelivaiheen tuki. Varmaan 3 inssiä tehdään yhteensä ja sen jälkee ivf jos ei tulla raskaaks. Nyt kesällä voi käyttää letroja jos haluaa, mutta yksi lääkkeetön kierto pitää olla ennen inssikiertoa, joten ei tässä ehtis kuin yhden kierron syömään, enkä tiiä kannattaako sekään, katson nyt miten sais kierrot silleen fiksusti, että elokuussa pääsis mahdollisimman nopsaa alottelee hoitoja.
 
Kiitos kaikille tsempeistä :love: tänne on niin kiva kirjoittaa, kun ymmärrätte miltä tuntuu :)
@Taival kiva, että punktio sujui hyvin (y)
@Tuimatar onnea ovisplussasta! :)
@Jennipä hyvä, että on suunnitelmat selvillä, vaikka "kesätauko" väliin tuleekin(y)

Eilen kävin apteekista ostamassa Primolutit ja tänään oli ne tarkoitus aloittaa. Aamulla kuitenkin kp39 muuttui kp1, kun menkat alkoikin. En muista koska oon ollut näin iloinen niiden alkamisesta :LOL: maanantaina aloitan letrot sitten isommalla annoksella.
 
Heipähei, kai sitä pitää ilmoitella että hengissä ollaan! :ROFLMAO: En työpäivän jälkeen kovin usein jaksa konetta avata, joten täällä käynti jää vähäiseksi. Viikonloppuisin käyn lueskelemassa, tosin viime aikoina on ollut täälläkin hiljaista. Liekö väki nauttii ihanista ilmoista ;)

Tänne ei mitään uutta ihmeteltävää. Mun dietti edistyy mielestäni hyvin. En oo kauheasti nyt pariin viikkoon kyllä jumpannut, mikä vähän ahdistaa. Mutta vaakalukema ei kuitenkaan normaalia päivittäistä painonvaihtelua lukuunottamatta ole noussut :) Toki nyt sit menkkaturvotuksen takia vähän nousi mutta kohta tullaan kohisten alas kun alkaa keho toimia taas ;) 9vkoa menty ja 7kg hävinnyt, 5-6kg vielä olisi siihen painoon mitä haen, mutta jokainen hävitetty kilo on kotiin päin. Lähtökohtaisesti haen kuitenkin parempia ruokailutottumuksia ja AAMUPALAN syömistä myös viikolla. :whistle:

Ihania lämpöisiä kesäpäiviä kaikille! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Josia
@Taival Mites sielä piinapäivät sujuu? Onkos mitään oloja ilmaantunut?:whistle:

@Tuimatar Hienoa että pääsitte vielä inssiin, kyllä siinä kuitenki on sellanen olo että on jotain tehny enemmän asian hyväks ku vaan kotona heiluttanu peittoja. Mulla kerran letrokierrossa oli ihan lamaannuttavat oviskivut, kesti varmaa jonku 15min niin ettei voinu liikkua. Samanlainen tuli myöhemmin luomukierrossa alkuvuodesta. Ennen hoitoja en oo koko oviksesta tienny mitään :LOL: Toivottavasti jäis sulla kertaluontoseks jutuks. Punktioki on pientä verrattuna niihin oviskipuihin :ROFLMAO:

@Jennipä Harvoin sitä toivoo että kesä menis äkkiä mutta tulispa elokuu pian niin pääsisitte hoidoissa eteenpäin. :barefoot: Tsemppiä odotukseen. (y)

@ananasbananas Sattupas hyvin. :LOL: Toivottavasti nyt tulis tulosta!

@Nonsk Ihan mahtava painonpudotus! :eek: Hieman kade olen :ROFLMAO: Vaikka oma syy ku ei paino putoo :X3: No ei, ihan tyytyväinen olen siihen että syön paljo paremmin nyt ku esim. talvella. Kyllä se paino siitä hiljokseen putoaa sitte :whistle: vaikkei sitä siis niin paljon ole ylimääräistä, mut aina vähä.

Aamulla ovistestissä vilkku vielä se ärsyttävä hymynaama jota oon jo liian monta aamua kattonu. :D mutta töistä tullessa oli sellanen olo että kyllä se plussa vielä tänään tulee ja testasin uudestaan ja niinhän se tuli :geek: Huomena sitte soittoa ja siirtopäivä varmistuu :barefoot:
 
Heippa naiset. Pikaiset kuulumiset täältä. Aikamoisessa suossa tarvotaan. Kotona on ollut huomaamaton vesivahinko ja helteet räjäytti homeet sellaiseen kasvuun että ollaan nyt sitten home-evakossa määrättömän ajan. Suurin osa tavaroista on mennyttä. Toivottavasti kodin saa pelastettua.
Lapsihaaveet on ymmärrettävästi ollut taustalla. Menkkojen alkaessa pitäisi soittaa polille ja mennä kuulemaan tuomio labroista ja suunnitelmista. En tiedä mitä tässä jaksaa. Tuhruvuoto alkoi eilen kp 22 tuttuun tapaan.
Minusta ei nyt varmaan usein kuulu, mutta olen hengessä mukana ja toivon että pysyn kuitenkin listalla. Jos pääsisin vielä kaiken tämän jälkeen takaisin vauvahaaveiden pariin.
Listaan voi päivittää ya 6/17 niin ei tarvii enää yrityskiertoja laskea...
 
@-dino- Hienoa, kohta sielläkin piinaillaan :)

@Nonsk Vau, tuohan on tosi hyvin! Onnea :)

@ananasbananas Onnea menkoista! :D Itsekin olen innostunut kasvien kasvatuksesta (oikeastaan jo viime vuonna, mutta tänä vuonna tulee ihan reippaasti erilaisia kasveja). Katselen myös webkameroista kun lintuvauvat kasvaa. Onko näillä kenties jotain yhteyttä :D

@Tuimatar Mulla taas lääkkeet vie kaikki ovistuntemukset, vaikka normaalisti olen tosi kipeä :LOL: Pidän sulle peukkuja että nyt tärppäisi :)

@Charlotte82 Voi ei :eek: Ihan kauheaa. Toivottavasti koti saadaan pian kuntoon. Mulla on lähipiirissä nyt samanlainen tapaus, hänellä tosin vesivahingon oli aiheuttanut naapuri jonka mielestä musta limainen läntti keskellä olohuoneen lattiaa on ihan ok eikä tarvitse ilmoittaa mihinkään :) Vedet olivat sitten valuneet alakerroksiin ja melkoinen remppa meneillään. Tosi kurjaa ja rankkaa :(

Täällä on joku dpo9 meneillään, ei mitään muita oireita kuin maailmanlopun v*tutus eli perus pms-oireet. Hassua miten dpo1-7 menee aina nopeasti ja helposti, mutta sen jälkeen päivät ovat ihan tuskaisia ja testeilu pyörii jatkuvasti mielessä. Olenko ainut? :D En tosin ajatellut tässä kierrossa testailla kun ei ole testejäkään, mutta on nämä päivät silti niin hitaita. Menkatkin on kivemmat :cautious:
 
@Nonsk Hienot tulokset(y) Itsellä ollut tässä viimeisen kuukauden ns."luovatauko" :p Josko sitä taas pikkuhiljaa alkaisi tekemään ryhtiliikettä...

@-dino- jee, onnea ovisplussasta!(y) Jänniä aikoja teillä tiedossa :)

@Charlotte82 voi ei!:( Onpa ikäviä juttuja teillä siellä. Voimia ja jaksamista teille, toivon sydämenipohjasta, että kaikki järjestyisi parhain päin:love:

Täällä kp 3 menossa ja aloitin Letrozol 5mg, näitä nyt sitten viisi päivää. Varasin tänään ajan follikkeliultraan, joka on ensi viikon tiistaina kp 11. En oikein tiedä mitä odottaa. Jotenkin sitä psyykkaa itseään kestämään mahdollista pettymystä, mutta itken varmaan onnesta, jos siellä jotain on tapahtunut:LOL:

Olen tässä pohtinut, että olisikohan mulla ollut viime kierrossa ovis kp 24-25. Otin viimeiset Terolutit tuolloin kp 24 ja samana iltana aivan hirveät alasekäkivut ja alavatsakouristukset. Seuraavana päivänä ei enää mitään. Ajankohta voisi vain sopia tuohon menkkojen alkamispäivään. En tiedä voisiko mahdollinen ovis häiritä Terojen toimintaa? Harmittaa, kun lopetin sen oviksen tetaamisen kp 14, kun gyne sanoi että se on turhaa.. Tällähän ei nyt varsinaisesti mitään väliä edes ole, mutta kunhan pohdiskelen:geek:
 
@ananasbananas mulla kävi noin kerran! Terolutit oli melkein syöty, niin tunnistin oviksen ja testasinkin ja sain ovisplussan tikkuun. Sitten menkat tuli kaksi viikkoa oviksesta. Vaikka oon kyllä lukenut, että terolutit voi estää oviksen tapahtumisen, mut täällä ainakin ovis tuli "terojen läpi" :)
 
@Jennipä Näin oon kanssa joskus lukenut ja siksi sitä jäin pohtimaan. Mutta ne tuntemuksen oli kyllä niin selvät tai normaalista poikkeavat, että jotain kropassa silloin kyllä tapahtui. Kiva kuulla, että jollain vastaavaa ollut. Harmi vaan, että osui oksennustaudin jälkeisiin päiviin... Ei oikein peiton heilutukset silloin kiinnostanut:sick::LOL:
 
@Charlotte82 Voi kauhistus! :cry: Toivottavasti koti saadaan pelastettua. Ymmärrettävästi ajatukset nyt muualla, pidetään sut kuitenki listoilla. Paljon tsemmpiä sinne tilanteeseen. :(

@Fritang Et varmasti oo ainoo. Mielessä on vielä kahden vuoden takainen talvi kun joka kierron lopulla oli muka kaikkia oireita ja vaan ootti millon vois testata. Nyt tietysti into vähän laskenu, mutta kyllä siirtojen jälkeen taas päivät menee hitaasti :LOL:

Keskiviikkona siirto :geek: (siis jos selviää sulatuksesta..)
 
@-dino- Mahtavaa että pääsette siirtoon! :)

@Charlotte82 Voi ei :cry: Toivottavasti koti pelastuu. Tsemppiä ja voimia!

@Nonsk Hienoja tuloksia! :)

Mulla on ollut todella oireettomat piinapäivät. Ja oon useampana päivänä testannut ja kaikki negaa :cry: Näyttää siltä, että ei vieläkään ole meidän vuoro. Täähän oli siis meidän viides siirto.
 
@Fritang mulla oli menny sun viesti jotenkin ohio_O mutta, kiitos tsempistä:love: tänään just laitoin kasvihuoneeseen tomaatin ja kurkun taimet, jännityksellä odotetaan:geek: Uskallan väittää, että et oo ainoo!:LOL: itselläkin aina loppukierrot ihan tuskaa, vaikka epäsäännöllinen kierto onkin. Aina se toivonkipinä jostain herää...

Voi harmi :unsure: @Taival Olisi kyllä teidän aika jo. Toivotaan parasta kuitenkin, tsemppiä!:love:
 
Toiseksi pahin pelko toteutui kun kaikki kolme kakspäivästä oli sulatettu jotta saatiin yks elävänä siirtoon. :cry: Pakkaseen jäi siis vaan yks viispäivänen. Testipäivä kahen viikon päästä. Voi kumpa tämä nyt onnistuis :unsure:
 
@-dino- Voi ei, oon pahoillani sulatusmenetyksistä! Onneksi olkoon silti siitä, että pääsitte siirtoon!!! Hirmuisesti kärsivällisyyttä ja jaksamista piinapäiville :love:

@Charlotte82 Voimia home- ja remonttipakolaisuuteen, toivottavasti saatte asumisasiat kuntoon!

Tsemppiä muille piinailijoille, tää vaihe ja jännittäminen syö kyllä voimavaroja todella paljon...

Mun piinailut muuttui fyysisestikin piinalliseksi, kun onnistuin nitkauttamaan selkäni oikein kunnolla koululla. Työtapaturma, niin lääkäriinhän sitä oli lähdettävä, ja olikin hauskaa selittää sit päivystyksessä, että en mä nyt voi ottaa buranaa tähän, vaikka panadol ei auta, kun on inseminaatiohoito kesken. No, panadolilla mennään, onneksi lantioselän kipu on sentään parissa päivässä vähän helpottanut, perjantaina sit jatkamaan harkkomuurauksen opettelua...
 
@Tuimatar Voi hitsi, selkäkivut/ongelmat on kyllä tosi paskoja :( Mullaki kovasti selkää kuormittava työ ja kyllä sitä miettii miten jaksaa/pystyy vielä monia kymmeniä vuosia tehä..

@Jennipä Niinpä. Tuli kyllä sellanen olo että mistäs sitä tietää vaikka aikasemmin siirretyt kakspäiväset on ollu ihan roskiskamaa ku kaikki alkiot on ollu ok siinä vaiheessa. Jos tästä kolmannelle kierrokselle vielä joutuu niin vaadin pitkän viljelyn, jos se vaan viikonlopun kans sopii. Välttyy turhilta siirroilta ja tuleepa se pettymys heti eikä kuvittele että pakkasessa vielä monta alkiota.

Tänään käyn vielä akupunktiossa. Oli tiistaille jo aika mutta jouduin perua sen töiden takia. Eilen ois tiesti ollu optimaalisin päivä mutta ei oikeen onnistu välimatkojen takia :D tai sitte ois pitäny käyä oulussa jollaki.
 
@-dino- voi ei kun vain yksi alkio selvisi sulatuksesta :( Toivottavasti tämä tarttuu lujasti kiinni ja se viisi päiväinen jää vielä odottelemaan!

@Tuimatar Toivottavasti selkäkipu pian helpottaa!

Mulla alkoi eilen lugejen läpi vuoto :cry: Tein vielä testin kun eilen pp10/dpo15, mutta ihan vitivalkoinen nega. Pakkasessa vielä kaksi blastoa, joita päästään yrittää varmaan sitten elokuussa.
 
Heippa pitkästä aikaa, täällä menossa nyt kp3 ja tänään kävin naistenklinikalla ultrassa. Sain reseptit pistoshoitoon.

Tänään siis haettu apteekista Gonal-F, sunnuntaina alkaa pistelyt. 62,5 yksikköä, viikonpäästä perjantaina ultra klo 12.50. Samana päivänä käyn aamusta labrassa estrogeeni verikoisessa. Sit irrotuspiikkinä ovitrelle ja loppukiertoon lugesteronit.
 

Yhteistyössä