❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@Haaveilija(ko) mua jännitti ennen ensikäyntiä toi painoasia, kun itsellä kanssa muutama ylimääräinen kilo. Mut ei ne kauheesti siitä ole onneksi mitään sanoneet. Yksi gyne sanoi, että nyky tutkimuksien mukaan painoa isompi tekijä on se, että harrastaako säännöllisesti liikuntaa. Säännöllisellä liikunnalla siis todettu enemmän hyötyvaikutuksia, kuin laihduttamisella. Vaikka varmasti myös laihdutuksesta hyötyä on. Itse pistäisi ainakin vähän ruokavaliota siistiä loman jäljiltä :whistle:

Yllättäen, kun soitin tänään sinne polille, niin menkat alkoikin nyt illalla VIHDOINKIN!:ROFLMAO: Viimeksi kävi ihan samanlailla. Jännää, että nyt kahdessa viime terokierrossa on mennyt kaksi viikkoa ennen kun menkat tulee o_O Huomenna siis taas soittamaan sinne polille folliultra-aikaa:rolleyes:
 
@-dino- Mulle ehdotettiin luonnolliseen kiertoon siirtoa, mutta itse vaadin lääkkeellisen kierron. Ekassa ICSI:ssä tehtiin yksi PAS omaan kiertoon, toista PASia yritettiin kolme kuukautta saada omaan kiertoon, mutta aina osu viikonloppuun siirtopäivä. Kyllästyin lopulta ja vaadin loput kaksi PASia lääkkeelliseen kiertoon. Nyt en suostu ollenkaan edes kokeilee omaan kiertoon, kun pää ei kestä jos ei jostain syystä pääsekkään siirtoon.

@Haaveilija(ko) Tervetuloa ja tsemppiä! Mulla on myös muutama liika kilo, mutta ei siitä kukaan ole julkisella eikä yksityisellä puolella mitään koskaan sanonut :)

@ananasbananas Pahoittelut negasta :( Tsemppiä uuteen kiertoon!
 
Taival, onnea tulevaan siirtoon! Jännittävää.haaveili(koko), toivottavasti saat plussaa testiin! Ananabananas, hienoa että kierto käynnistyi. Mikä tämän kierron hoito? Itse lasken, että kuukautiset alkoi perjantaina, koska vain tiputteli ke-pe. Nyt siis 4/23-26. Ovis menee niin,että ollaan miehen kans eri paikoissa.
 
Nyt on avautumista luvassa... Enää en ymmärrä mikä tätä kroppaa vaivaa. Maanantaina alkoi menkat, jotka ihan normaalit ovat olleet, mutta tänään aamupäivällä loppuivat, kuin seinääno_O Mulla on aina tosi runsaat vuodot ja kestävät vähintään 5 päivää, joten nämä 2,5 päivän menkat tuntuvat hieman oudoilta.

Olen tällä viikolla soittanut jo kaksi kertaa sinne polille, kun ensin ei menkkoja kuulu ja sitten sitä folliultra-aikaa. Nyt ei kyllä enään kehtais. Kaipa ne Letrot voi silti syödä loppuun:rolleyes:
 
hei, ananasbananas, meillä ei ole ollut hoitoja, joten en ymmärrä noista lääkkeistä. Mihin ne letrot on tarkoitettu ja riittääkö ne monilla hoidoksi? Meillä oli rankka keskustelu eilen. Mies on taipumassa siihen ettei suostu hoitoihin. Mies onmua huomattavasti nuorempi ja valmistui vasta. Haluaa opiskella lisää ja jotenkin tuntuu ajattelevan, ettei lapsi sovi siihen kuvioon. Itkin illalla. Minä en voi odottaa, sillä ikä tulee vastaan. Surullista.
 
@kirsillevauva Mulla on todetta monirakkulaiset munasarjat, joka aiheuttaa sitä että ovulaatiota ei aina tapahdu, kierrot on siis epäsäännölliset. Letrot kasvattaa munasoluja ja jos kaikki menee hyvin niin ovis tulee. Viimeisimmässä letrokierrossa mulla oli hyvä vaste, kun tuli hyvä johtofolli ja ovis. :)En osaa vastata tuohon hoidon riittävyyteen.

Voi harmi, olen todella pahoillani sun puolesta :unsure: Toivottavasti saatte selvitettyä asiat kuitenkin:love:
 
Tämä ketju on tarkoitettu jo vähintään vuoden plussaa odottaneille vauvakuumeilijoille.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin :)

Listalle muutamia perustietoja; monesko lapsi toiveissa ja milloin yritys on alkanut, mahdolliset hoidot, mistä lapsettomuus johtuu (jos tutkittu). Toivon että listaan muuttuvat/ilmoitettavat asiat laittaisitte punaisella korostaen niin huomaan ne varmasti :)



✪ Nonsk | 1.lapsi | ya 9/-15

✪ -dino- (26) | 1.lapsi | ya 6/-15 | 2.ivf 2.pas 8/18 | selittämätön

✪ Aulimari | 1. lapsi | ya -12 | Ivf-jonossa | selittämätön

✪ Jennipä (25) | 1. lapsi | yk 21, ya 5/-16 | ovulaatiohäiriö

✪ Alinah92 (25) | 2.lapsi | ya 2016 | gonal-f+ovitrelle+luget 5/18

✪ Josia (29) | 1.lapsi | ya 1/16

tänttähäärää (35) | 1.yhteinen | ya 10/16


Herukkka (29) | ya 2/16 | 1.ivf

Paips (30) | 2.lapsi | yk 12 | 10/16

Ihanapa (29) | 1.lapsi | ya 4/16


✪ Tuimatar (29) | 1.lapsi | ya 10/16 | 4.inssi 5/18

Sosh (27) | ya 12/16 | yk 19 | 1.IVF 10/18

Esmenet (39) | 2.lapsi | ya 2/17

Fritang (25) | 2.lapsi | ya 12/16 |

ananasbananas (26) |1.lapsi | ya 1/17 | PCO

Villisilmä (24) | 1.lapsi | ya 4/16 (km 3/18) | 2.icsi

Eela- (29) | 1.lapsi | ya 1/17 (tm 4/18)

Taival (29) |1.lapsi | ya 8/15 | 2.IVF/ICSI 1.PAS 8/18 | siittiöt

kirsillevauva (45) | 1.yht | 1.IVF luovut. munas.

Riannah (28) | 1.lapsi | ya 7/17 | yk8 | pco/ovulaatioh. | Gonal-F

✪ Haaveilija(ko) | 1.lapsi | ya 5/16


TAUSTALLA:

✪ -tanjuska (22) | 1.lapsi | ya 1/-13

✪ Karkki95 (21) | 1.lapsi | ya 4/-15 (km 1/-17)

✪ kunnon kinttaat (31) | 2.lapsi | ya 3/-15

✪ Wintersun (29) | ya 12/10




01/2017
Josephina | 1.lapsi | Ya 1/-15 (km 1/-16 ja 5/-16)


2/2017
tokoliina (30) | ya -15
kismett- | 3. lapsi | ya 7/-15

4/2017
Nanna-87 | 2. lapsi | yk 17
Lumi87 | 2. lapsi | ya 3/-16 | poika 5.1.18

5/2017
MMiha (33) | 2. lapsi | ya 9/-15
Kinder_Kitty (24) | 1.lapsi | ya 01/-15 (km 6/-16)

6/2017
susanmaaria (31) | 3.lapsi | ya 7/-15

7/2017
rosmarin (28) | 1.lapsi | ya 1/16
Tiituu | 2.lapsi | ya 6/16 (km 10/16)

9/2017
Toukkahaave87 | 1.lapsi | ya 7/16 | letrot+bemfola+pregnyl+terot
N93 | 1.lapsi | ya 3/16 | (km 3/17)


10/2017
kiuski | 1.lapsi | ya 5/-16 | 2.ICSI | 1.PAS


2/2018
TT1 (37) | 1.yht. | ya 6/16
haaveistatotta (26) | 2.lapsi | ya 7/16 | 3.icsi

3/2018
Pocahontas- (30) | 1.lapsi | ya 3/17 | yk 12
maximus (37) | 2.lapsi | ya 2016 | 1.inssi


4/2018
emppu11 (26v) | 1.lapsi | ya 11/16 | 1. inssi


7/2018
aavalvar | 1.lapsi | ya 1/-16 | 1.inssi
Charlotte82 (35) | 1.yht. | ya 6/17 | yk 11 | letrot
 
@Haaveilija(ko) Tervetuloa mukaan. :) Jokos oot testannu vai onko menkat alkanu?

@Taival okei, mulla nyt näyttäis onneks sattuvan tää toinenki pas keskelle viikkoa. Mutta jossain vaiheessa haluaisin kyllä kokeilla kans lääkkeellistä siirtoa jossei tulosta ala tulee.

@ananasbananas Eiköhän ne oo menkat ollut. Ultrassahan se viimeistään selviää, toivottavasti nytkin ois johtofolli näkyvissä ja vielä parempi ois jos tärppäis :love: En muista oonko kysyny jo mutta olisko sulla välikierto letroista nyt kesän takia vai ihan lääkärin määräyksestä. Ku ihmettelen sitä miks pitäis olla ku itekki söin niitä 6kk putkeen.

@kirsillevauva Jos pelkästään ovulaatiossa ongelmaa niin letrot voi hyvinki riittää hoidoks. Harmi että näissä hommissa vaan kokeilemalla selviää.
Voi kauhee ku sulla mies muuttanu mieltään, tokikaan toista ei voi pakottaa mutta on kurjaa ku jo tavallaan sovittu juttu :( Jaksamista vaikeeseen tilanteeseen, toivottavasti saatte jonkulaisen ratkasun aikaseks.

@Wintersun Nyt ne tuntuu pitkiltä viikoilta mutta kyllä ne siitä kuluu, päivä kerrallaan. :unsure: Onneks oot nyt saanu ees yhteen asiaan helpotusta.

Täällä saatu mahtava kesäflunssa (y) ihan paskaa mutta onneks en oo vielä lomalla :D
 
@Wintersun Aika tuntu aina niin pitkältä, kun jotain odottaa, pääasia kuitenkin että saatte asioihin selvyyttä. Hyvä, että lääke toimii :)Tsemppiä odotteluun(y)

@-dino- Näin uskon myös, pitivät eilen sellaisen puolen päivän tauon ja nyt taas jatkuu.. Jatkoin siis Letrojan ihan normaalisti. Meillä toi poli toimii ihan normaalisti kesälläkin. Lääkäri sanoi, että jokaisen onnistuneen Letro-kierron jälkeen täytyy olla välikierto, ettei sen vaikutus kertaannu. Tiedä näistä nyt sitteno_O Kiitos tsempeistä! ja pikaista paranemista:love:
 
Heippa taas pitkästä aikaa!

@-dino- ja @ananasbananas - mulle sanottiin naistenklinikalla, että Letrot on menettämässä suosiotaan, koska ne ei toimi kovin monella, ja koska pistoshoidot on paljon tehokkaampia. Siksi kuulemma letrojen ym. pillereiden hinnatkin on romahtaneet. Mä sain valita, otanko pillerit kokeiluun vai siirrytäänkö suoraan Gonal-f:ään. Koska lääkäri oli skeptinen pillereistä (voi olla, että koski nimenomaan mun tilannetta), niin valitsin pistokset. Ja 6kk putkeen on myös mun suunnitelmissa, lääkkeestä riippumatta.

Täällä on siis pistelyt käynnissä, ja se on aivan kamalaa, vaikka mies pistääkin ja itse saan vaan pitää silmät kiinni. :ROFLMAO: Hirveä neula- ja kipukammo. Onneksi mies on koko ajan rauhallinen, ymmärtäväinen ja kuitenkin nopea itse pistämisessä. Eilen oli ultra kp10, ja siellä näkyi yksi 12mm johtofolli. Vaste on siis ilmeisesti ihan hyvä (50 yks). Pistelyt jatkuu ja maananantaina uusi ultra, jossa päätetään irrotuspiikin ja lugejen aikataulusta.

Henkisesti taas aikamoista vuoristorataa. Joskus jopa tuntuu, etten tiedä kumpi on kamalampaa - se että tästä ekasta hoitokierrosta tulisi plussa, vai se että ei tulisi plussaa. Miehellä on kyllä kestämistä näiden mun tunteiden kanssa... :D

Tasapuoliset tsempit kaikille, myötäelän teidän iloissa ja suruissa! <3
 
@-dino- ja @Riannah On kyllä käsittämätöntä miten voi olla niin eri ohjeistukset! :rolleyes: Olen pienemmän sairaalan poililla hoidossa ja heillä ei ilmeisesti noita pistoshoitoja määrätä. Oli gynen kanssa puhetta, että Letroja kokeillaan muutama kierto ja jos toivottua tulosta ei tule, niin saan naistenklinikalle lähetteen. Olen myös lukenut noista Letroista ja kovin erilaisia tarinoita löytyy: joillain on auttanut ja joillain ei mitään vastetta. Itsellä ihan hyviä kokemuksia Letroista, kun viimeksi tuli hyvä vaste vaikka raskaus ei alkanutkaan :)
 
@Riannah Okei, tää oli uutta tietoa että letrojen suosio hiipuu. Toki oon huomannu itekki sen että joillekki toimii tosi huonosti, ja että yritetään monta kiertoa nostaen annosta enneku siirrytään pistoksiin.. (n) Hyvä että sielä pistelyt tuottanu tulosta (y) et oo turhaan kärsiny :ROFLMAO: aika hauskaa myös toi että mies pistää, meillä ku se ei voi olla ees samasa huoneessa sillon ku pistelen.. :LOL::LOL: Toivottavasti teillä tärppää tästä ekasta kierrosta vaikka järkytys voi ollakki ;)

@ananasbananas No hyvä etteivät sitä 6 kiertoa välikiertoineen kuitenkaan lähe kokeileen vaan pääsee sitte eteenpäin :geek: mutta toivottavasti sitä lähetettä ei tarvita.. :whistle:
 
riannah, hienoa, että mies auttaa ja pistää sua. onnea hoitoon ja muillekin kans . Kiitoksia myötätunnosta teille, en mä vielä luovuta. Sovittiin psykologin kans, että syyskuuhun saakka odotetaan. Mutta raskastahan se on, ettei miehellä ole samaa haavetta vauvasta. Toivottavasti kallistuu hoidon puolelle. Mä aloitan puhdistuskuurin elokuussa, jonka avulla pitäisi se 10 kiloa pudottaa.
 
Nyt kävi sitten niin, että tein tänä aamuna kaksi positiivista raskaustestiä :eek:. Ja vieläpä kierrossa, jossa ei ollut yhtään yritystä (kauheen kliseistä), joten en osannut plussatestiä ees odottaa. Söin primolutit, jotta päästäisiin ajoissa syksyllä insseihin, joista viikon päästä alkoi pieni tuhru joka kesti reilun vuorokauden. Ihmettelin kun tuhru loppu ja rinnat on vielä arat ja päätin tehdä testin ja tässä sitä ollaan. Pregcheckkiin kun alkoi piirtyä heti viivaa niin kaivoin clearbluen viikkonäyttöisen testin esiin, johon ilmestyi pregnant 2-3. :love: Kuvat on, muttei riitä vielä kärsivällisyys niitä tänne laittamaan.
 
@Jennipä Eikä, miten ihanaa, onnea hurjasti! :love: Mitähän ihmettä kesä ja nää seksihelteet oikein tekee hormoneille, kun plussia tulee kuin sieniä sateella ;)(y)

Mä olen taas piiitkästä aikaa lueskellut kaikkien kuulumisia, aika palailla taas tähän maailmaan, kun kesäloma loppuu ja reilun kahden viikon päästä on IVF:n suunnittelukäynti. Toivon ja oletan, että päästään heti seuraavasta kierrosta sitten aloittamaan hoito, eli elo-syyskuussa sit tapahtuisi ja paljon. Kesä ja hoitotauko teki ilmeisesti tehtävänsä, sillä nyt projekti tuntuu taas enemmän innostavalta ja jännittävältä, kuin kauhistuttavalta, niin kuin vielä keväällä.

Mites muut ovat valmistautuneet IVF:ään, vai otitteko vaan lunkisti?
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
Tämä ketju on tarkoitettu jo vähintään vuoden plussaa odottaneille vauvakuumeilijoille.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin :)

Listalle muutamia perustietoja; monesko lapsi toiveissa ja milloin yritys on alkanut, mahdolliset hoidot, mistä lapsettomuus johtuu (jos tutkittu). Toivon että listaan muuttuvat/ilmoitettavat asiat laittaisitte punaisella korostaen niin huomaan ne varmasti :)



✪ Nonsk | 1.lapsi | ya 9/-15

✪ -dino- (26) | 1.lapsi | ya 6/-15 | 2.IVF 2.PAS 8/18 | selittämätön

✪ Aulimari | 1. lapsi | ya -12 | Ivf-jonossa | selittämätön

✪ Alinah92 (25) | 2.lapsi | ya 2016 | gonal-f+ovitrelle+luget 5/18

✪ Josia (29) | 1.lapsi | ya 1/16

tänttähäärää (35) | 1.yhteinen | ya 10/16


Herukkka (29) | ya 2/16 | 1.ivf

Paips (30) | 2.lapsi | yk 12 | 10/16

Ihanapa (29) | 1.lapsi | ya 4/16


✪ Tuimatar (29) | 1.lapsi | ya 10/16 | 1.IVF

Sosh (27) | ya 12/16 | yk 19 | 1.IVF 10/18

Esmenet (39) | 2.lapsi | ya 2/17

Fritang (25) | 2.lapsi | ya 12/16 |

ananasbananas (26) |1.lapsi | ya 1/17 | PCO

Villisilmä (24) | 1.lapsi | ya 4/16 (km 3/18) | 2.icsi

Eela- (29) | 1.lapsi | ya 1/17 (tm 4/18)

Taival (29) |1.lapsi | ya 8/15 | 2.IVF/ICSI 1.PAS 8/18 | siittiöt

kirsillevauva (45) | 1.yht | 1.IVF luovut. munas.

Riannah (28) | 1.lapsi | ya 7/17 | yk8 | pco/ovulaatioh. | Gonal-F

✪ Haaveilija(ko) | 1.lapsi | ya 5/16


TAUSTALLA:

✪ -tanjuska (22) | 1.lapsi | ya 1/-13

✪ Karkki95 (21) | 1.lapsi | ya 4/-15 (km 1/-17)

✪ kunnon kinttaat (31) | 2.lapsi | ya 3/-15

✪ Wintersun (29) | ya 12/10




01/2017
Josephina | 1.lapsi | Ya 1/-15 (km 1/-16 ja 5/-16)


2/2017
tokoliina (30) | ya -15
kismett- | 3. lapsi | ya 7/-15

4/2017
Nanna-87 | 2. lapsi | yk 17
Lumi87 | 2. lapsi | ya 3/-16 | poika 5.1.18

5/2017
MMiha (33) | 2. lapsi | ya 9/-15
Kinder_Kitty (24) | 1.lapsi | ya 01/-15 (km 6/-16)

6/2017
susanmaaria (31) | 3.lapsi | ya 7/-15

7/2017
rosmarin (28) | 1.lapsi | ya 1/16
Tiituu | 2.lapsi | ya 6/16 (km 10/16)

9/2017
Toukkahaave87 | 1.lapsi | ya 7/16 | letrot+bemfola+pregnyl+terot
N93 | 1.lapsi | ya 3/16 | (km 3/17)


10/2017
kiuski | 1.lapsi | ya 5/-16 | 2.ICSI | 1.PAS


2/2018
TT1 (37) | 1.yht. | ya 6/16
haaveistatotta (26) | 2.lapsi | ya 7/16 | 3.icsi

3/2018
Pocahontas- (30) | 1.lapsi | ya 3/17 | yk 12
maximus (37) | 2.lapsi | ya 2016 | 1.inssi


4/2018
emppu11 (26v) | 1.lapsi | ya 11/16 | 1. inssi


7/2018
aavalvar | 1.lapsi | ya 1/-16 | 1.inssi
Charlotte82 (35) | 1.yht. | ya 6/17 | yk 11 | letrot
Jennipä (25) | 1. lapsi | yk 21, ya 5/-16
 
@Jennipä VAU! Ihan mahtavaa! Paljon onnea! :love::love::love::love: Luo kyllä toivoa tämmöset luomuonnistumiset pitkänki yrityksen jälkeen. :)

@Tuimatar Toivottavasti pääsette aloittamaan hoidon heti :) En valmistautunut mitenkään ekaan hoitoon, vitamiinit toki kannattaa popsia, kunhan muistaa omegat jättää pois ennen punktiota. Lunkisti ei kyllä pystynyt ottaan vaikka seki ois ollu varmaan ihan hyvästä :LOL::LOL:

Mä tein sunnuntai-aamuna nega testin. Oli vaan sellanen olo että pakko tehdä ettei ajatukset pääse enempää riehaantuun. Menkkoja odotan viimeistään huomiselle.
 
  • Tykkää
Reactions: Tuimatar
@Jennipä Ihanaa, onnea! :love::love:

@-dino- Pahoittelut negasta :( Onneksi sinäkin pääset tulevassa kierrossa siirtoon!

@Tuimatar Toivottavasti hoidon aloitus heti onnistuu :) Mä en myöskään oikeestaan ole valmistautunut mitenkään kumpaankaan ICSiin. Yrittänyt elää mahdollisimman terveellisesti :D

Mulla on tänään kp2 ja aloin ottamaan Progynovaa. Ultra on sitten kp12 ja sillon päätetään siirtopäivä. Kaksi blastoa on siis pakkasessa ja toinen tarkoitus siirtää. Ihanaa kun asiat taas etenee, tämä kesätauko tuntui niin pitkältä!
 
  • Tykkää
Reactions: Tuimatar ja -dino-
@Jennipä Eikä, liian ihanaa!!! Paljon onnea :love::love::love: Sulla on siis ollut ovis ilman lääkkeitä ja ootte touhuilleet sopivaan aikaan? Tarrasukkia sinne! :)

@Wintersun Eilen oli ultra joo. Kamalasti ei ollut tapahtunut mitään - kohdun limakalvo ei paksuuntunut ollenkaan ja johtofollikin kasvanut alle 2mm. Eli ehkä vaste ei olekaan riittävä. Jatketaan silti edelleen samalla annoksella. Torstaina katsotaan taas. Ärsyttää kyllä rampata ultrassa koko ajan, vaikea töissäkin selitellä jatkuvia menoja. Ja vielä enemmän ärsyttää, että pistelyt jatkuu. :X3:
 
@Riannah joo, en siis tässä kierrossa syönyt ollenkaan letroja, edellisessä kierrossa kyllä söin niin saattaahan sitä lääkettä olla vielä vähän elimistössä, mistä tietää vaikuttaako vai ei. Mutta mieskin kun kysyi tässä kierrossa, että milloin on aika touhuilla, niin sanoin vaan, että vauvatouhuilut jatkuu syksyllä inssien merkeissä, et rennosti vaa :LOL:. Kaipa halut on vaan ollut korkealla oviksen aikaan :D, vaikken sitä bongannutkaan.

@-dino- kai tätä voi luomuplussaks sanoa, vaikka edelliskierron letrot voi tietty vaikuttaa, samoin nuo primolutit ehkä?

Kiitos kaikille :love:. Tässä vielä kuvat eilisaamun testeistä. Kauhee totuttelu ajatukseen, kun ei oo osannut haaveilla pitkään aikaan ainakaan plussatestiä pitemmälle, siis raskausaikaa jne. Eikä tietty ihan täysillä uskalla vieläkään. Pitää parin viikon päästä soitella lapsettomuuspolille ja kinuta se heidän lupaama varhaisultra :D.
 

Attachments

Yhteistyössä