kauan teillä kesti ponnistus vaihe esikoiselta?

Ponnistusvaiheeni kesti 3 minuuttia...kiitos natsikätilön...tahdonvoimani taitaa olla melkoinen eli siis kätilö vaihtui ja oli ihan hirveä ja päätin vaan, että sen akan kanssa en liikoja työtä tee...heh. Ei tullut mitään pahoja repemiäkään :D
 
esikko tuli sektiolla, toisen ponnistusvaihe kesti 15min.. Imukuppi oli valmiina mutta sitä ei onneksi sitten tarvittu.. Olin ihan finaalissa ponnistusvaiheessa koska leikkausuhan takia en saanut syödä enkä juoda ja sitten iski vielä 39asteen kuume.. Synnytyksen kokonaiskesto n.17h
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti-äiti:
elikkä viitsisittekö laittaa ponnistus vaiheen kesto esikoiselta. mulla kesti 2h58min.. omasta mielestä aika kauan! :(
Ehkä n. 7 min. Olisi tullut varmaan nopeamminkin, jos olisin jaksanut vielä tehokkaammin punnertaa itse. Itse supistusaalloista minulla ei ollut hajuakaan koko ponnistusvaiheen aikana. Minusta tuntuu, että punnersin silloin ja niin usein, kun vain sain kerättyä voimaa lisää uuteen ponnistukseen.

Hoitaja sanoi, että onpa hyvä ja voimakas ponnistus. Sanoi tokan ponnistuksen jälkeen, että yritä ponnistaa kerralla niin pitkälle kun pystyt. Hehe, tuntui että päässäni suonet poksahtaa siinä hommassa!

Mutta hyvin meni, pidän synnytystä kohdallani erittäin myönteisenä kokemuksena. Olin varustautunut henkisesti kovempaan otteluun!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Anselmiini:
16 min.

Ei tullut ponnistuksen tarvetta missään vaiheessa... Olisiko sitä kuulunut odottaa ennen ku ryhtyy punnertamaan?
Heheh, mäkin kyselin hoitajilta, että koskahan se supistus tulee, että saa ponnistaa? En tuntenut niitä lainkaan ponnistusvaiheen aikana, joka kesti ehkä sen 7-10 min.

Oli kuin olisi ollut valtaisalla kakkahädällä, että olisi tehnyt heti mieli punnertaa mukula maailmaan, kun iski se "hädän" tunne. Täytyy tunnustaa, että refleksin omaisesti kyllä tuli tarve ponnistella jo ennen kuin sain luvan. Sitten kun hoitaja palasi jostain synnytyssaliin meinigillä, että ruvetaas sitten ponnistaan, niin olin jo kerinnyt saamaan idean ponnistuksesta.

Hirveä vauvakuume taas!! Oih!!
 

Yhteistyössä