kauan teillä kesti ponnistus vaihe esikoiselta?

Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Nobody:
Koko ponnistusvaihe kesti 1 h 2 min., mutta aktiivista ponnistamista siitä oli 27 min. Alku oli sellaista ähkäilyä ponnistustarvetta odotellessa.

Siis minä olen luullut, että jos ponnistusvaihe on kestänyt jo noin 2 h niin sen jälkeen ruvetaan ottamaan imukuppia avuksi tai miettimään sektiota. Onko tästä kellään tietoa? AP, jos saan kysyä, miksi sulla kesti se ponnistusvaihe niin kamalan pitkään?


joo. vauvan pää oli vinossa ja se oli isompi ku ultrassa todettii huom puolikiloo isompi :ashamed: olen itse tosi pieni ja siro ihminen niin ei sellainnen 4kiloinen oikee mahu kunnolla tulee ja varsinki jos pää on väärässä asennossa. joo ja poika otettii imukupilla loppujen lopuksi pois ku voimat alkoi loppuu. ei siinä kaikki vielä. se imukuppi irtos 2 kertaa sen päästä (se sellainen käsinpumpattava).. sen jälkeen ne otti sellaisen toisen imukupin käyttöö( se oli vissii oikee joku paineilma imukuppi) ja se irtos kerran vauvan päästä.. :( vauvalle tuli siitä päähän sellanen jälki(päänähkaa lähti rullalle.) mutta kyllä se sitte loppujen lopuks saatii ulos sieltä. kyllä ei mukavat kokemukset jääny :ashamed: :ashamed:
 
42 min ja lopulta autettiin imukupilla, kun kuume korkea ja synnytys kestänyt pitkään. Eikä kivunlievitys enää riittänyt ponnistusvaiheeseen. :/ Mutta silti aivan ihana synnytys kaiken kaikkiaan ja vaikka heti lähtisin uudelleen synnyttelemään! :D
 
15 min. Ei olisi varmaan kestänyt noinkaan kauan, mutta sain epiduraalin niin myöhäisessä vaiheessa (anestesialääkäri tuli tunnin myöhässä töihin |O ja aiempi ei tullut antamaan, kun oli vuoro vaihtumassa) niin oli vähän hankala ponnistaa, kun oli aivan tunnoton.. Onneksi epiduraalin vaikutus lakkasi nopeasti, niin sain neidin pusattua pihalle. Mie olen myös itse syntynyt aikas vauhdilla.
 

Yhteistyössä