Kauanko esikoisen kanssa synnärillä?

  • Viestiketjun aloittaja MiaMamma
  • Ensimmäinen viesti
annili
Pääsin vauvelin kans osastolle aikaisin aamulla. Heti kahden yön jälkeen pääätin, että tämä likka pakkaa vauvanssa ja lähtee kotiin. Eka yö oli ihan hirveää. huonetoverin vauva kitisi ja itse olin kamalassa flunssassa. Silloin tuli mietittyä, et tämä oli kyllä virhe koko vauvajuttu. Lapsi ei suostunut nukkumaan yhtään omassa sängyssään. Viiden aikaan aamulla raskin lopulta antaa lapsen hoitajille valvomoon, että sain muutaman tunnin unta. Seuraavaksi yöksi päästiinkin sitten perhehuoneeseen. oli ihanaa kun oma mies oli vieressä turvana ja tajusin ottaa lapsen viereeni nukkumaan. Yö meni niin loistavasti, että päätettiin heti aamupäivällä lähteä kotiin. Hoitajat vähän ihmetteli, et joko sitä nyt lähdetään. olisi kuulemma saanut olla vielä, mut hyvin selvittiin.
 
Kippo
Esikko-tyttö syntyi keskiviikkoaamuna ja kotiin pääsimme sunnuntai-iltana. Oltiin neljä päivää sairaalassa, koska tytöllä oli alhaiset verensokerit ja oli C4:lla vuorokauden.
 
Katsu
meillä tyttö syntyi 22.11. noin 8.30 ja kotiin päästiin 25.11 puolenpäivä jälkeen.Aika sairaalassa meni nopeesti ja siellä sai levätä ennen kotiinlähtöä enimmät väsyt pois,iskäkin kun oli sairaalassa koko tuon ajan asustimme perhehuonetta.Onnea odotukseen :)
 
sarri
Pakko laitta enkat, eli poika syntyi keskiviikkona, ja pääsin pois seuraavan viikon lauantaina. Olin siis synnytyksen jälkeen 11 päivää osastolla. Todellakin olisin halunnut aiemmin pois, varsinkin kun käynnistyksen takia olin jo joutunut olemaan siellä 2 yötä etukäteen. Kaamea synnytys ja kaameat muistot muutenkin.
 
me oltiin 4 paivaa.. oltais paasty kolmantena paivana pois mutta halusin olla viela sairaalassa ku olin alhaisen hemoglobiinin takii huonos kunnos ja en ollu kerinny laakareilta kysyy kaikki kysyttavani..imetyksesta ym.
 
tyttö syntyi 9.3 ja kotiin päästiin vasta 17.3...
hätäsektio tehtiin ja mulla kohdussa tulehdus..yli viikon sain suonen sisäisesti antibioottia..onneks saimme perhehuoneen ja mieheni oli siellä auttamassa..koko sen ajan kun oltiin siellä..crp oli mulla 198..mutta olin tosi hyvässä kunnossa..lääkärit kyllä ihmetteli..
 
Poika syntyi lauantai-sunnuntai aamuna kello: 7.50 ja ensimmäisen kerran päästiin osastolta pois seuraavana keskiviikkona.

Sitten torstaina ja perjantaina käytiin bilirubiinien takia kontrolliverikokeessa ja siispä perjantaina jäätiin vielä kättärille yhdeksi yöksi valohoitoon joka onneksi auttoi.

Se oli jotenkin helpottava tunne mennä kahden vuorokauden kotonaolon jälkeen sinne takaisin kun oli sellainen "takaisin kotiin" fiilis.
Eli kun hoitajat ja paikat oli tuttuja ja tiesi että kotonakin pärjään niin oli jotenkin vaan tosi hyvä olo.

Ja vielä kun näki niitä naisia jotka tosiaan oli samana päivänä synnyttänyt niin onnellisena sitä vaan itse ajatteli että: "onneksi se on ohi ja onneksi ei paikat ole enään kipeät ja onneksi pärjään vauvan kanssa paremmin kun nämä muut" (eikä siis sen takia että olisin jotenkin parempi kuin muut mutta kotona kun oli jo kerennyt muutaman yön olemaan niin oli vaan sellainen tunne että klaaraan homman kuitenkin jotenkin paremmin)

Ja sittenkun näki niitä naisia jotka tulivat synnyttämään kun vain ajattelin itekseni että: "onneksi sitäkään nyt tarvi tehdä"

taisi mennä vähän asiaa sivuten mutta pakko oli kirjoittaa ...
 
Tyttö syntyi klo 19.00 torstaina ja pois päästiin maanantaina heti lääkärintarkastuksen jälkeen. Olisi päästy aikasemminkin, jos olisi ollut lääkäri talossa vkonloppuna. Itse synnytys oli todella nopea ensisynnytykseksi, 4tuntia merkattiin papereihin.
 

Yhteistyössä