Kauanko esikoisen kanssa synnärillä?

  • Viestiketjun aloittaja MiaMamma
  • Ensimmäinen viesti
Tyttö syntyi keskiviikko iltana ja mie lähdin pois maanantai aamuna. Tyttö jäi sairaalaan 250km kauas kotoaan. 3,5kuukautta on jo siellä ollu. Onneksi sain väliaikaisen "majapaikan" täältä ja oon päässy tyttö kultaani katsomaan ja hoitamaan lähes joka päivä. Ikävä on kyllä suunnaton, mutta tyttö saa parasta hoitoa ja pääsee vielä terveenä kotiin. :heart:
 
Estu82
Meillä poika (nyt jo 2v) syntyi KE klo 21.42 ja kotiin lähdettiin LA klo 14.00. Poika oli hörpässyt lapsivettä ja hengitys rohisi, muuten oltaisiin lähdetty kotiin aiemmin. Tämän toisen kanssa en aio olla sairaalassa niin kauan, mikäli se ei ole tarpeellista.
 
Eka lapsi
Olin synnärillä melkein 2-viikkoa, poika tuli maailmaan keisarinleikkauksella, olin pitkään vahvoilla lääkkeillä osastolla ja sain kyllä hyvät vinkit pojan hoitoon ja saatiin olla myös perhehuoneessa isin ja pojan kanssa. Kotona olin vielä uupunut monta aikaa, mutta sitten vaan vähitellen liikkeelle, niin olo on ollut parempi, välillä on kyllä vieläkin tunteet pinnassa ja itkettää, mutta sydän sulaa, kun poika jokeltelee ja hymyilee ja tyytyväinen on oloonsa. Poika vaatii heti ruokaa, vaippaa ja hoivaa, jos ei ole tyytyväinen. Poika on vaativa ja vaatii välillä itsensä rauhoittamista, ettei hermostu joka itkusta, vaan muistaa niitä iloisia ja onnellisia hymyjä...
 
Poika syntyi perjantai aamuna ja kotiin lähdettiin keskiviikkona eli 6 sairaalapäivää oltiin. Oltiin tavallista kauemmin. Poika ei oikein nukkunut öisin ja haluttiin saada ehjä yö ennen kotiutumista. Lisäksi mä olin aika aave kun menetin paljon verta.
 
Emakko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2006 klo 13:17 vieras kirjoitti:
tasan kaksi päivää olin...olis saanut olla pidempään mutta halusin pois!ja lappeenrannassa synnyttelin..
Kaks päivää mekin oltiin,mut halusin kotiin.Ja kerta vauva ja minä oltiin kunnossa ni päästivätkin,onneksi.
 
joko pääsen kotiin
Synnytin ma klo 17.13 ja siitä matkoineen tasan 49 h olin esikoiseni kanssa kotona.

Pitempään olisi saanut olla ja meillä oli mukavasti perhehuone yms. mutta kovasti teki jo oman vaavin kanssa kotia mieli. Väsytti kyllä kauheesti yli 15 h synnytys mutta kyllä kannatti lähteä kotiin :)

 
Meillä poika syntyi perjantaina ja päästiin kotiin keskiviikkona. Poika oli tosin muutaman päivän keskolassa tiputuksessa kun ei sokerit pysyny oikeella korkeudella. Tuota synnytystä ennenki vietettiin aikaa synnytys osastolla 27 tuntia :)
 
2 pv. Ja se oli riittävästi. Pidempään en olisi jaksanut siellä makoilla...imetys lähti käyntiin vasta kotona kolmantena päivänä synnytyksestä... Toivoin kotiin pääsyä siis. Synnytys meni norm. alateitse, ei komplikaatioita.
 

Yhteistyössä