kauanko ponnistit minkä kokoinen vauveli =)

huh
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
1,5 h ponnistelin, imukuppi lopuksi apuun, koska lapsella väärä tarjonta. Yritti raasu tulla kasvot edellä maailmaan.. Aika tuskastuttavaa touhua tuo oli. Niin ja mitat oli 48 cm, 3310 g
Ai ne käytti imukuppia, vaikka lapsi tuli kasvot edellä? :eek:
Mun tokassa synnytyksessä ei missään nimessä voinut käyttää juuri siksi, että lapsi syntyi kasvot edellä.
Tuskastuttavasta touhusta olen samaa mieltä. Elämäni pisin puolituntinen se oli :|
Käyttivät juu imukuppia, muuten ois varmaan jääny syntymättä ;) Imukupin jälki oli kyllä päässä, mutta en osaa sanoa, miten saivat sen sinne. Ei siinä touhussa ehtinyt paljon kyselemään tuollaista ja en huomannut jälkikäteenkään kysyä. Nyt vasta tuli mieleen koko asia, kun kerroit oman kokemuksesi.. Ilmeisesti ovat saaneet sitten päätä jotenkin liikutettua siinä niin, etä imukuppi on saatu päälakeen kiinni. Ja imukupin käytön syyksi kerrottiin juuri tuo väärä tarjonta, kasvot edellä. No loppu hyvin, kaikki hyvin! Ihana poju saatiin :)
 
ponnistus
1. 13 min tyttö 3860g, pää 34,5 cm
2. 7 min tyttö 4020g pää 36,5 cm
3. hmm, en oikeastaa ponnistanut vaan annettiin "valua" ulos, ehkä noin 30-40 min poika 4650g ja pää 39,5 cm. ( olisin kyllä halunnut ponnistaa äkkiä ulos, mutta... )
 
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
1,5 h ponnistelin, imukuppi lopuksi apuun, koska lapsella väärä tarjonta. Yritti raasu tulla kasvot edellä maailmaan.. Aika tuskastuttavaa touhua tuo oli. Niin ja mitat oli 48 cm, 3310 g
Ai ne käytti imukuppia, vaikka lapsi tuli kasvot edellä? :eek:
Mun tokassa synnytyksessä ei missään nimessä voinut käyttää juuri siksi, että lapsi syntyi kasvot edellä.
Tuskastuttavasta touhusta olen samaa mieltä. Elämäni pisin puolituntinen se oli :|
Käyttivät juu imukuppia, muuten ois varmaan jääny syntymättä ;) Imukupin jälki oli kyllä päässä, mutta en osaa sanoa, miten saivat sen sinne. Ei siinä touhussa ehtinyt paljon kyselemään tuollaista ja en huomannut jälkikäteenkään kysyä. Nyt vasta tuli mieleen koko asia, kun kerroit oman kokemuksesi.. Ilmeisesti ovat saaneet sitten päätä jotenkin liikutettua siinä niin, etä imukuppi on saatu päälakeen kiinni. Ja imukupin käytön syyksi kerrottiin juuri tuo väärä tarjonta, kasvot edellä. No loppu hyvin, kaikki hyvin! Ihana poju saatiin :)
Hmph. Mua on siis huijattu, kun mulle väitettiin että imukuppia ei voi käyttää, puserra ihan itse vaan :D
 
m
1h5min. ponnistusvaihe,4200g ja 52cm,pipo 36,5cm.Joutuivat leikkaamaan välilihan,en jaksanut enää ponnistella...ja jos eivät olisi sitä leikanneet, varmaan olisin vieläkin ponnistelemassa;)...tapauksesta melkein vuosi.
 
Iines79 harmaana
Poika oli syntyessään 4050g, 53 cm ja py 36,5 cm. Ponnistus kesti tunnin, episiotomiasta huolimatta. Mulla on ahdas lantio ja joustamaton häntäluu, nämä oli tiedossa jo ennen synnytystä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
3690g 51cm ponnistus 2,5h ja kaikkiaan koko synnytys kesti 1,5vuorokautta
Voi itku! Symppikset sun puolella, mulla kesti ekan kanssa ponnistus 1t 25 min ja imukuppi kävi jo ovella, muttei sitten tarvittukaan. Poika oli 51 cm ja 3180 g. Taisit sitten tuin jälkeen olla "pikkasen" loppu? Miten se sieltä loppujen lopuksi tuli?
Kaks seuraavaa tuli mulla onneksi huomattavasti helpommin, eli poika 51 cm 3490 g kesti vaan 8 min, ja viimeinen, tyttö 48 cm 3160 g, 15 min.
 

Yhteistyössä