kauanko ponnistit minkä kokoinen vauveli =)

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
Meillä jo tunnin ponnistelun jälkeen kätilö hälytti lääkärin paikalle, et jos tarvii imukuppia käyttää ja laittoivat leikkaustakin varten kaiken valmiiksi, mut lääkäri ei pitänyt kiirettä (tuli naapurikaupungista ) vaan saapui siinä vaiheessa, ku poju oli jo miun sylissä ja tokas vaan ovelta, et häntä ei vissiin enää tarvitakaan... Mies kans tokas heti sen jälkeen, et ei vissiin enää toiste tarvi tulla synnyttämään... :D Sekin oli aikas kauhuissaan... ja miulla oli hienoja pieniä verenpurkaumia koko naama täys sen jälkeen...Äitikin ihmetteli, et onko miulla pisamia, ku koko naama oli täys pientä pistettä...
Mulla kesti ponnistusvaihe kaikesta huolimatta vain 30 minsaa. Se oli toinen synnytys, ja edellisestä 2 v aikaa, eli se varmaan helpotti huomattavasti.
Mutta se ei tuntunut 30 vaan 300 minuutilta... :snotty:
Sen jälkeen olin kyllä elämäni kunnossa, siivosin synnytyssalissa omat lakanatkin pesupussiin :D, ja kävelin suihkuun käytävän toiseen päähän. Pahin trauma tuli siitä, että matkalla suihkuun näin oman istukkani punnittavana metalliastiassa :x :$ ja se oli jotain mitä EN olisi halunnut nähdä (en tiedä miksi se ällötti niiiin kovin).
 
tyylilyyli-80
Esikoinen 4250g,52cm,py.35cm:synnytys kokonaisuudessaan kesti n11tuntia. Josta ponnistelin 56min. Rankka kokemus minusta ensisynnyttäjälle kaikenkaikkiaan. Nyt toista odottelen ja toivon että toisen kanssa menee hiukan helpommin?! (Tässä tarkoituksella pidetty reilu4v väliä)
 
Täällä :wave:
4050 gr ja soljui 23 minuutissa ulos... oli niin tehkas epiduraali että unohdin ponnistella välissä :D kätilö vaan sanoi että puhumisen välissä voisit ponnistaa joskus :_whistle: mun suuta ei saa tukittua synnytykselläkään :LOL:
 
3230g 49cm sairaalassa 7.30 poju syntyi 9.00 ei säännöllisiä supistuksia. 8.54 meni lapsivedet, 8.56 alkoi ponnistus vaihe kesti sen vuoksi noinkin "pitkään" kun vesi oli vihreetä niin piti putsata vauvan nielu ym.
 
huh
1,5 h ponnistelin, imukuppi lopuksi apuun, koska lapsella väärä tarjonta. Yritti raasu tulla kasvot edellä maailmaan.. Aika tuskastuttavaa touhua tuo oli. Niin ja mitat oli 48 cm, 3310 g
 
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
1,5 h ponnistelin, imukuppi lopuksi apuun, koska lapsella väärä tarjonta. Yritti raasu tulla kasvot edellä maailmaan.. Aika tuskastuttavaa touhua tuo oli. Niin ja mitat oli 48 cm, 3310 g
Ai ne käytti imukuppia, vaikka lapsi tuli kasvot edellä? :eek:
Mun tokassa synnytyksessä ei missään nimessä voinut käyttää juuri siksi, että lapsi syntyi kasvot edellä.
Tuskastuttavasta touhusta olen samaa mieltä. Elämäni pisin puolituntinen se oli :|
 
Miimari harm.
Alkuperäinen kirjoittaja hopo:
5250g ja 59cm.Ponnistusvaihe kesti reilun tunnin. :heart:
Oho!en muuten tiennytkään että noin pitkiä vauvojakin voi olla,oon aina luullut että ne on jotain max 54cm=)
Niin joo mulla eka 3355g ja 50cm synnytys kesti 7h30min ja ponnistus tais olla 7-8min,toka 2990g ja 48.5cm synnytys kesti 9h15min(muistaakseni) ja ponnistus oli vissiinkin 5min ja kolmas oli 2600g ja 48.5cm synnytyksen kesto 4h7min ja ponnistus 2min.
 

Yhteistyössä