Kehtaatteko poistaa alapään karvanne lasten nähden?

Asiallinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 14:37 Armiliina kirjoitti:
Mun oma äitini ei ajele mitään karvoja. Eikä hän vieläkään tiedä, että minä ajelen. En edes tiedä mitä äitini ajattelee siitä asiasta, enkä todellakaan kehtaa sitä häneltä kysellä! Tällaista en halua omille lapsilleni :kieh:

Kyllä minun on tarvinut näyttää moneen muuhunkin asiaan mallia tytöillleni. En tosin tiedä mitä tarkoitat tuolla 'siihenkään'... Miten lapsi oppii huolehtimaan hygieniastaan, jos sitä ei hänelle opeteta? Hampaiden pesu, hiusten pesu, vartalon pesu, karvojen ajelu yms. kuuluvat samaan kastiin, jotka kaikki on opetettava lapsille! Esikolle on kerrottu, että hänen ei tarvitse ajella karvojaan, koska hän on vasta lapsi. Sitten aikuisena, jos haluaa, niin niitä voi ajella. =)
Hygieniastaan voi huolehtia erinomaisen kiitettävästi ajelematta alapään karvoja. Hampaita, hiuksia ja vartaloa on pesty, sääri ja kainalokarvoja sekä partaa ajeltu historian sivu, mutta alapääkarvojen ajelu on tullut muotiin ihan viime vuosikymmeninä tai jopa vain viime vuosina.

On turha kasvattaa lapsiaan siihen luuloon, että häpykarvojen ajelu on jotenkin tarpeellista!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 14:52 Asiallinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 14:37 Armiliina kirjoitti:
Mun oma äitini ei ajele mitään karvoja. Eikä hän vieläkään tiedä, että minä ajelen. En edes tiedä mitä äitini ajattelee siitä asiasta, enkä todellakaan kehtaa sitä häneltä kysellä! Tällaista en halua omille lapsilleni :kieh:

Kyllä minun on tarvinut näyttää moneen muuhunkin asiaan mallia tytöillleni. En tosin tiedä mitä tarkoitat tuolla 'siihenkään'... Miten lapsi oppii huolehtimaan hygieniastaan, jos sitä ei hänelle opeteta? Hampaiden pesu, hiusten pesu, vartalon pesu, karvojen ajelu yms. kuuluvat samaan kastiin, jotka kaikki on opetettava lapsille! Esikolle on kerrottu, että hänen ei tarvitse ajella karvojaan, koska hän on vasta lapsi. Sitten aikuisena, jos haluaa, niin niitä voi ajella. =)
Hygieniastaan voi huolehtia erinomaisen kiitettävästi ajelematta alapään karvoja. Hampaita, hiuksia ja vartaloa on pesty, sääri ja kainalokarvoja sekä partaa ajeltu historian sivu, mutta alapääkarvojen ajelu on tullut muotiin ihan viime vuosikymmeninä tai jopa vain viime vuosina.

On turha kasvattaa lapsiaan siihen luuloon, että häpykarvojen ajelu on jotenkin tarpeellista!
Sinulta jäi vissiin lukematta tuo 'jos haluaa'...

Siis tytölle oon selittäny, että äiti haluaa leikata karvat pois, mutta kaikki ei niitä leikkaa. Eli ne voi ajella jos haluaa... Tytölle on menny perille toi viesti, meniköhän sinulle? :kieh: :D
 
Miimari harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 15:05 Miimari harm kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 20:36 Kysynpä kirjoitti:
Entäs vaihdatteko veriset rätit lasten nähden?
Kyllä vaihdan,miksei sais??
En minä siis niitä mihinkään vessaan raahaa,mutta mulla saattaa olla ovi auki(ei lukossa)kun oon rättiä vaihtamassa ja alapään pesulla ja tyttö saattaa tulla ja aukasta oven,eipä se siihen mitään tuumi on jo ihan normaali asia ja tyttö tietää että naisilla ne ruukaa olla vaikka tyttö onkin vasta kohta 4v.Mutta kun ei tee suurta asiaa tostakaan.
 
Kaikki luonnolliset asiat eivät kuulu lasten sllmille. Lapsilla on aikaa oppia ne myöhemminkin.

En siis hoida mitään intiimihygieniaan liittyviä asioita lasten nähden.

Jos kerran ne ovat niin soveliaita lasten silmille, miksi niitä ei sitten yhtä hyvin tehdä kenen hyvänsä aikuisen läsnä ollessa?

Hämmentävää, miten huterasti ihmiset ovat perillä tai ajattelevat yleensä sitä, mikä on lapselle soveliasta ja mikä tavalla tai toisella voi hämmentää lasta turhaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 14:37 Armiliina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 14:00 Aaban kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 20:50 Armiliina kirjoitti:
No ei oo kyllä koskaan käyny mielessäkään, etten 'kehtaisi.' Yleensä otan tytöt suihkuun mukaan, kun oon yksi kotona lasten kans ja ajelen luonnollisesti silloin karvojani. Myös alapaan putsaan kokonaan.

Hyvänen aika. Tuotahan ne tulee itekkin tekemän kunhan karvoitus kasvaa, niin miksi pilottelisin sitä? Voi teidän umpimielisten tyttöparkoja, eivät varmaan sitten isompana kehtaa äidilleen kertoa, että ajelevat karvansa... :headwall: :headwall: :D
Tulevat ne varmaan paljon muutakin tekemään isompana... Ja tuskin äidin "siihenkään" tarvitsee mallia näyttää? Vai niinkö teette? :/ :$
Mun oma äitini ei ajele mitään karvoja. Eikä hän vieläkään tiedä, että minä ajelen. En edes tiedä mitä äitini ajattelee siitä asiasta, enkä todellakaan kehtaa sitä häneltä kysellä! Tällaista en halua omille lapsilleni :kieh:

Kyllä minun on tarvinut näyttää moneen muuhunkin asiaan mallia tytöillleni. En tosin tiedä mitä tarkoitat tuolla 'siihenkään'... Miten lapsi oppii huolehtimaan hygieniastaan, jos sitä ei hänelle opeteta? Hampaiden pesu, hiusten pesu, vartalon pesu, karvojen ajelu yms. kuuluvat samaan kastiin, jotka kaikki on opetettava lapsille! Esikolle on kerrottu, että hänen ei tarvitse ajella karvojaan, koska hän on vasta lapsi. Sitten aikuisena, jos haluaa, niin niitä voi ajella. =)
Miksi se on niin merkityksellistä, että äidin pitäisi tietää ajeleeko aikuinen tytär alapäästään karvat vai ei? Tai että mitä mieltä hän ylipäätään on siitä. Harvalle lapselle tuskin jää ainakaan siitä mitään traumoja, että voi voi kun äiti ei ajellut karvojaan minun nähteni... Kylläpäs harmittaa. Tällaista en toivo omille lapsilleni. :eek:
 
Tässä taas sotketaan puurot ja vellit. Mielestäni kaksi ihan eri asiaa ajella siististi ja vaivihkaa bikirajasta enimmät karvat pois kun ruveta revittelemään koko torttua siinä suihkussa ja ajaa kokonaan posliiniksi.
Kyllä, minä siistin lasteni nähden bikinrajan, mutta ei, minä en ole toosa levällään syynäämässä koko alakertaa kaljuksi lasteni nähden. Jos posliiniksi ajelen, teen sen kaikessa rauhassa ja ajan kanssa ;) .

Ja kyllä, vaihdan veriset rätit lasteni nähden myös, ihan siitä yksinkertaisesta syystä että pidän aina vessan oven auki kun muksujen kanssa keskenään kotona ollaan, niistä kun ei ikinä tiedä mitä päähänsä saavat jos lukittaudun oven taakse.

Niin ja sen verran pitää vielä lisätä että ehkä sitten kun poikani alkaa lähestyä murrosikää, jätän nämä veriset pers*erätit vaihtamatta ja bikinirajat sheivaamatta hänen nähtensä. :LOL:
 
en missään nimesä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 15:05 Miimari harm kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 20:36 Kysynpä kirjoitti:
Entäs vaihdatteko veriset rätit lasten nähden?
Kyllä vaihdan,miksei sais??
Kyllä sitä saa mut itse en ruukaa koska ei ole kiva ku lapset sitte jossain kassajonosa tmv saattaa mainita asiasta ja minusta se ei ole kivaa. Vaikka ns. normaali asia onki. Ja miksi pitäs tietää pienenä jo kaikki tollaset.? :/
 
Asiallinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 14:59 Armiliina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 14:52 Asiallinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 14:37 Armiliina kirjoitti:
Miten lapsi oppii huolehtimaan hygieniastaan, jos sitä ei hänelle opeteta? Hampaiden pesu, hiusten pesu, vartalon pesu, karvojen ajelu yms. kuuluvat samaan kastiin, jotka kaikki on opetettava lapsille! Esikolle on kerrottu, että hänen ei tarvitse ajella karvojaan, koska hän on vasta lapsi. Sitten aikuisena, jos haluaa, niin niitä voi ajella. =)
Hygieniastaan voi huolehtia erinomaisen kiitettävästi ajelematta alapään karvoja. Hampaita, hiuksia ja vartaloa on pesty, sääri ja kainalokarvoja sekä partaa ajeltu historian sivu, mutta alapääkarvojen ajelu on tullut muotiin ihan viime vuosikymmeninä tai jopa vain viime vuosina.

On turha kasvattaa lapsiaan siihen luuloon, että häpykarvojen ajelu on jotenkin tarpeellista!
Sinulta jäi vissiin lukematta tuo 'jos haluaa'...

Siis tytölle oon selittäny, että äiti haluaa leikata karvat pois, mutta kaikki ei niitä leikkaa. Eli ne voi ajella jos haluaa... Tytölle on menny perille toi viesti, meniköhän sinulle? :kieh: :D
Kykysi ymmärtää kirjoittamaasi lienee huonompi kuin karvanajelutaitosi!
Jos kirjoitat, että karvojen ajelu on taito, joka on opetettava lapsille, tarkoitat samaa kuin jos kirjoittaisit "... karvojen ajelu on taito, joka on pakko opettaa lapsille."

Lapsille ei todellakaan tarvitse opettaa karvojen ajelua, koska heidän ei tarvitse ajella mitään karvoja, eihän heillä edes juuri muuta ole kuin hiuskarvoj, ja niiden siistimisestä huolehtii toivottavasti joku muu.

Tyttö tarvitsee kuukautisten alettua taitoa huolehtia kuukautissuojan vaihtamisesta, mutta sitäkään taitoa ei tarvitse pienemmälle lapselle opettaa. Mopola ajmistakaan ei tarvitse opettaa alle 15-vuotiaalle, vaikka hän myöhemmin alkaisikin mopolla ajaa...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 15:22 Aaban kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 14:37 Armiliina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 14:00 Aaban kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 20:50 Armiliina kirjoitti:
No ei oo kyllä koskaan käyny mielessäkään, etten 'kehtaisi.' Yleensä otan tytöt suihkuun mukaan, kun oon yksi kotona lasten kans ja ajelen luonnollisesti silloin karvojani. Myös alapaan putsaan kokonaan.

Hyvänen aika. Tuotahan ne tulee itekkin tekemän kunhan karvoitus kasvaa, niin miksi pilottelisin sitä? Voi teidän umpimielisten tyttöparkoja, eivät varmaan sitten isompana kehtaa äidilleen kertoa, että ajelevat karvansa... :headwall: :headwall: :D
Tulevat ne varmaan paljon muutakin tekemään isompana... Ja tuskin äidin "siihenkään" tarvitsee mallia näyttää? Vai niinkö teette? :/ :$
Mun oma äitini ei ajele mitään karvoja. Eikä hän vieläkään tiedä, että minä ajelen. En edes tiedä mitä äitini ajattelee siitä asiasta, enkä todellakaan kehtaa sitä häneltä kysellä! Tällaista en halua omille lapsilleni :kieh:

Kyllä minun on tarvinut näyttää moneen muuhunkin asiaan mallia tytöillleni. En tosin tiedä mitä tarkoitat tuolla 'siihenkään'... Miten lapsi oppii huolehtimaan hygieniastaan, jos sitä ei hänelle opeteta? Hampaiden pesu, hiusten pesu, vartalon pesu, karvojen ajelu yms. kuuluvat samaan kastiin, jotka kaikki on opetettava lapsille! Esikolle on kerrottu, että hänen ei tarvitse ajella karvojaan, koska hän on vasta lapsi. Sitten aikuisena, jos haluaa, niin niitä voi ajella. =)
Miksi se on niin merkityksellistä, että äidin pitäisi tietää ajeleeko aikuinen tytär alapäästään karvat vai ei? Tai että mitä mieltä hän ylipäätään on siitä. Harvalle lapselle tuskin jää ainakaan siitä mitään traumoja, että voi voi kun äiti ei ajellut karvojaan minun nähteni... Kylläpäs harmittaa. Tällaista en toivo omille lapsilleni. :eek:
Sinulla taisi myös jäädä joku sana välistä.... Tuo ei todellakaan ole ongelma äidilleni, vaan minulle. Nuorempana en voinut kuvitellakaan, että pyytäisin äidiltä rahaa höylien ostoon, näistä asioista ei yksinkertaisesti puhuttu. Eikä myöskään näytetty.
Tuota siis en halua tyttärilleni. Haluan, että he voivat avoimesti puhua kanssani mistä tahansa asiasta... Tästä asiasta ei tehdä tabua meillä. Miten teillä, se on minulle yksi ja sama... :D
 
Vessarauhaa
Minua jaksaa ihmetyttää äidit, jotka vaihtavat rättinsä penskojen nähden. Onko teillä tosiaan niin häiriintyneet muksut, että vessan oven on oltava selkosen selällään??? Ihan sairasta touhua... :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 15:26 vieras kirjoitti:
Niin mikä siinä karvojen ajelussa on niin paheksuttavaa?
Ei karvojen ajelussa ole mitään paheksuttavaa, mutta ei ole tarpeen ronkkia lompsaansa lasten silmäin alla. Jos sinulle tulee finni häppäriin, alatko tonkia ja tyhjentää sitä lasten näkyvillä? Minä en.
 
snaijjaako
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 15:28 Armiliina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 15:22 Aaban kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 14:37 Armiliina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 14:00 Aaban kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 20:50 Armiliina kirjoitti:
No ei oo kyllä koskaan käyny mielessäkään, etten 'kehtaisi.' Yleensä otan tytöt suihkuun mukaan, kun oon yksi kotona lasten kans ja ajelen luonnollisesti silloin karvojani. Myös alapaan putsaan kokonaan.

Hyvänen aika. Tuotahan ne tulee itekkin tekemän kunhan karvoitus kasvaa, niin miksi pilottelisin sitä? Voi teidän umpimielisten tyttöparkoja, eivät varmaan sitten isompana kehtaa äidilleen kertoa, että ajelevat karvansa... :headwall: :headwall: :D
Tulevat ne varmaan paljon muutakin tekemään isompana... Ja tuskin äidin "siihenkään" tarvitsee mallia näyttää? Vai niinkö teette? :/ :$
Mun oma äitini ei ajele mitään karvoja. Eikä hän vieläkään tiedä, että minä ajelen. En edes tiedä mitä äitini ajattelee siitä asiasta, enkä todellakaan kehtaa sitä häneltä kysellä! Tällaista en halua omille lapsilleni :kieh:

Kyllä minun on tarvinut näyttää moneen muuhunkin asiaan mallia tytöillleni. En tosin tiedä mitä tarkoitat tuolla 'siihenkään'... Miten lapsi oppii huolehtimaan hygieniastaan, jos sitä ei hänelle opeteta? Hampaiden pesu, hiusten pesu, vartalon pesu, karvojen ajelu yms. kuuluvat samaan kastiin, jotka kaikki on opetettava lapsille! Esikolle on kerrottu, että hänen ei tarvitse ajella karvojaan, koska hän on vasta lapsi. Sitten aikuisena, jos haluaa, niin niitä voi ajella. =)
Miksi se on niin merkityksellistä, että äidin pitäisi tietää ajeleeko aikuinen tytär alapäästään karvat vai ei? Tai että mitä mieltä hän ylipäätään on siitä. Harvalle lapselle tuskin jää ainakaan siitä mitään traumoja, että voi voi kun äiti ei ajellut karvojaan minun nähteni... Kylläpäs harmittaa. Tällaista en toivo omille lapsilleni. :eek:
Sinulla taisi myös jäädä joku sana välistä.... Tuo ei todellakaan ole ongelma äidilleni, vaan minulle. Nuorempana en voinut kuvitellakaan, että pyytäisin äidiltä rahaa höylien ostoon, näistä asioista ei yksinkertaisesti puhuttu. Eikä myöskään näytetty.
Tuota siis en halua tyttärilleni. Haluan, että he voivat avoimesti puhua kanssani mistä tahansa asiasta... Tästä asiasta ei tehdä tabua meillä. Miten teillä, se on minulle yksi ja sama... :D

puhuminen ja näyttäminen on kaks eri asiaa. kotona voidaan puhua avoimesti esim. seksistä, muttei siitä tarvitse näytäntöä antaa. tabu ei ole se, etteikö vois puhua, vaan siitä ettei kaikkea pidä kädestä pitäen ohjata. on asioita jotka kuuluu yksityisyyteen, kuten esim. tarpeilla käynti.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 15:30 Vessarauhaa kirjoitti:
Minua jaksaa ihmetyttää äidit, jotka vaihtavat rättinsä penskojen nähden. Onko teillä tosiaan niin häiriintyneet muksut, että vessan oven on oltava selkosen selällään??? Ihan sairasta touhua... :kieh:
Mikä siinä on sairasta?
 
Vessarauhaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 15:31 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 15:30 Vessarauhaa kirjoitti:
Minua jaksaa ihmetyttää äidit, jotka vaihtavat rättinsä penskojen nähden. Onko teillä tosiaan niin häiriintyneet muksut, että vessan oven on oltava selkosen selällään??? Ihan sairasta touhua... :kieh:
Mikä siinä on sairasta?
Pitääkö rautalangasta vääntää... no sairasta on se, että pennut tsiikaa äitiensä p.askantamista, k.usemista ja veristen rättien vaihtamista. Sairasta se on.
 
Armiliina käsitin kyllä, että kyse on sinun ongelmastasi, eikä äitisi. Mutta on kaksi eri asiaa puhua asioista, kun näyttää ne käytännössä. Asian ei tarvitse olla tabu vaikka sitä ei havainnollistetakaan käytännössä. Eli kyllä alapäänkarvojen poistosta voi jutella lastensa kanssa vaikka sitä itse toimenpidettä nyt ei sitten heidän nähtensä tekisikään. Onhan seksikin luonnollista ja siitä voi myös puhua, mutta toivottavasti kukaan ei sitä lastensa nähden harrasta.
 
heps
En kyllä kehtais enkä kyllä uskaltaskaan, lapsilla kun on taipumus kokemuksen kautta oppia asioita ja tuo saattas olla just semmonen asia mitä vois lapsonen innostua kokeilemaan... ;)
 

Yhteistyössä