KEHU KÄTILÖÄSI

Hellurei!

Tehtäisiinkö näin kesän kunniaksi sellainen ketju, jossa kehuttaisiin kätilöitä, jotka ovat olleet synnytyksessäsi?
Tekevät todella arvokasta työtä, eivätkä varmaan liikaa kehuja saa... =)

 
Kummassakin synnytyksessä (PHKS ) ollut mukavan kannustava kätilö :) ensimmäinen oli melko nuori, ei kovin jämäkkä, mutta oli asiansa osaava ja kiva. Toisen synnytyksen kätilö oli vanhempi ja aluksi aika tiukan ja nyrpeän oloinen, mutta olikin mukava, jämäkkä ja asiansa osaava :)
 
Mulla oli tosi ihana kätilö kun esikoista pukkasin ulos. Synnytys sairaala oli sas. Eka kätilö oli ihan ok mut kun aamulla tuli uusikätilö niin häneltä sain tukea ja hän ymmärsi minua vaikka en puhunut mitään. Kätilöni oli hellä mutta samalla tosi jämäkkä. Hän osas tulkita tilanteen tosi hyvin. Silloin ponnistus vaiheessa kun piti ponnistaa hän oli tosi jämäkkä ja taas välivaiheessa oli kannustava ja huolehti minusta. Ihanampaa kätilöä en olis koskaan voinut toivoa. Nyt odotan toista ja rv 36+2 niin toivon hartaasti että sama kätilö olis taas paikalla. Harmittaa jälkikäteen että en muistanut kätilöäni millään tavalla. Olis ollut ihan kivaa jos olisin antanut vaikka kukkasia tai suklaarasian. Tiedän että itse tein työn mutta ilman kätilöäni en olis pystynyt synnyttämään ihanaa poikaani.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TheSimpsons:
Kummassakin synnytyksessä (PHKS ) ollut mukavan kannustava kätilö :) ensimmäinen oli melko nuori, ei kovin jämäkkä, mutta oli asiansa osaava ja kiva. Toisen synnytyksen kätilö oli vanhempi ja aluksi aika tiukan ja nyrpeän oloinen, mutta olikin mukava, jämäkkä ja asiansa osaava :)
Peesailen tätä paitsi mulla oli ekassa jämäkkä, vanhempi kätilö(todella hyvä) ja tokassa nuori(ajattelin eka, ettei hänestä ole mihinkään :ashamed: ) mutta oli todella hyvä myös. Rauhallinen, mutta määrätietoinen.

Silmäniskun kohdalla piti olla sulkumerkki!
 
Doe
Kättärillä oma kätilö oli hommissa viereisessä salissa, kun meidän tyttö syntyi. Onneksi sentään avustava kätilö ehti paikalle :)

Oma kätilö tuli sitten punnitsemaan ja mittaamaan vauvan. Molemmat olivat kyllä aivan ihania ja hommansa osaavia.
 
Mä haluan kyllä kehua mun omaa kätilöä. Mun vaavi syntyi noin 1 1/2 tunnissa terveyskeskuksen ensi apuun ja kätilönä oli mun "oma" neuvolan täti joka kyllä teki tosi hyvää työtä! Jos ei ois ollu tää täti mukana niin ois varmaan taas yrittäneet ambulanssi miehet päästä joensuuhun ja silloin ois poika tullu autoon. Mut kätilö päätti että tehdään tilanne tarkistus ensi avussa ennen kuin lähdetään ja poika sit siellä syntyi. Oli paljon parempi vaihtoehto niin kuin että ois jo toinen vaavi tullu ambulanssiin! =)
 

Yhteistyössä