Keksikää mulle joku tekosyy.. Nyt ois juhlat juhlittu..

miks en voi mennä miehen veljen ja hänen vaimon lapsen ristiäisiin. :ashamed:
Mä en tule toimeen ollenkaan tän vaimon kanssa ja ihmettelin suuresti, kun posti toi kutsun lapsen kastejuhlaan. Ei olla edes tekemisissä juuri ollenkaan. Sillon tällön harvakseltaan ollaan nähty kun ollaan yhtä aikaa satuttu anoppilaan..

 
Kröhöm
Kasva aikuiseksi ja mene mukaan. Ehkäpä se on jonkin sortin sovintoesitys.

Ei sun tarvitse muuta kuin tervehtiä ja onnitella sitä vaimoa ja muuten juttelet muiden kanssa.

Kyllä sä kaksi tuntia jaksat olla kohtelias ja hyvätapainen.
 
höh
Kerro mieluummin totuus, jos päätät olla menemättä.
Aikuisena ihmisenä kuitenkin olet varustettu toivon mukaan hyvillä käytöstavoilla, joilla juhlissa pärjää pitkälle. Eli Kiitos, ole hyvä, Onnentoivotukset jne....
 
vieras
miehes tulee kuitenki toimeen tämän veljen vaimon kanssa? ehkä kutsu onkin tarkoitettu hänelle mutta koheliaisuudesta on sinutkin kutsuttu ja oltaisiin vaan iloisia jos sinä et tulisikaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja grow up:
älä pistä vauvaa kärsimään aikuisten riidoista
No kuihan se vauva kärsii jos me ei sinne mennä?

Mä en jaksa alkaa selittään miks meijän välit on mitä on, mutta ei olla puhuttu vuoteen mitään. Oon miekin heijät kuttunu meidän lasten ristiäisiin, mutta aina paikalla on ollut vain miehen veli, vaimoa ei ole näkynyt. :/

Oon koittanu paikata välejä, pyydetty heitä kylään ja miehen veli aina luvannut että tulevat ja viime tingassa sitten peruneet. Anopilta kuulin, että heillä on hirvee vääntö siitä tullakko vai ei. Ja vaimo ehdottomasti sitä mieltä että eivät tuu..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
miehes tulee kuitenki toimeen tämän veljen vaimon kanssa? ehkä kutsu onkin tarkoitettu hänelle mutta koheliaisuudesta on sinutkin kutsuttu ja oltaisiin vaan iloisia jos sinä et tulisikaan?
No ei mieskään välitä koko eukosta. tai oikeestaan koko muu perhe haluaa siitä eroon. Tää on oikeesti tooosi pitkä ja mutkikas juttu.. ei mua haittaa jos eivät haluakkaan mua sinne, oisivat vaan suoraan miestä pyytäny.
 
se vauva kärsii siinä mielessä, että kun aikuiset ei osaa käyttäytyä keskenään ,niin lasten välit esim.omiin serkkuihin voi jäädä viileiksi. ja musta se on jotenkin kyllä vähän surullista.
että ei edes oman suvun kanssa osata elää ja olla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no en mäkään kyllä menis.. teeskentelemään jos en yhtään tule toimeen. Lähettäisin miehen sinne yksinään jos haluaisi mennä.
Tuolla asenteella oliskin ihme jos tulis jonkun kanssa toimeen
Mistäs sinä mitään tiedät, tulen ihan normaalisti toimeen ihmisten kanssa eikä mulla ole "vihamiehiä". Mutta monilta löytyy joku kenen kanssa ei kemiat kohtaa vaikka kuin yrittäisi, miksi sitä pitää sitten kärvistellä ja kiusaantua sellasen ihmisen seurassa kun ei ole mikään pakko tässä maailmassa jokaisen kanssa hengata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuulis:
Alkuperäinen kirjoittaja grow up:
älä pistä vauvaa kärsimään aikuisten riidoista
No kuihan se vauva kärsii jos me ei sinne mennä?
Minulla on kuuleman mukaan Ruotsissa kaksi setää ja kaksi tätiä sekä Suomessa pari-kolme setää. Pari näistä olen nähnyt, ja yhdestä sedästä kuulin lauseessa: Sinun setäsi x on kuollut, josta seuraa kysymys kuka setä, ja sitten sanotaan kuinka mones isän veli on ollut lapsikatraasta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
se vauva kärsii siinä mielessä, että kun aikuiset ei osaa käyttäytyä keskenään ,niin lasten välit esim.omiin serkkuihin voi jäädä viileiksi. ja musta se on jotenkin kyllä vähän surullista.
että ei edes oman suvun kanssa osata elää ja olla.
Tämä on kyllä totta. Mutta tää vaimo ei anna meidän tai miehen siskon edes nähdä vauvaa. Häipyy aina anoppilasta (asuuvat samassa talossa) heti kun joku sisaruksista menee sinne.
On hiukan kieroutunut persoona.. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuulis:
Tämä on kyllä totta. Mutta tää vaimo ei anna meidän tai miehen siskon edes nähdä vauvaa. Häipyy aina anoppilasta (asuuvat samassa talossa) heti kun joku sisaruksista menee sinne.
On hiukan kieroutunut persoona.. :/
no nythän teillä on mahdollisuus nähdä vauva :) olkaa te isompia ihmisiä ja olkaa välittämättä jos tuo ihminen olisikin sitten se pikkumaisempi .
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuulis:
Tämä on kyllä totta. Mutta tää vaimo ei anna meidän tai miehen siskon edes nähdä vauvaa. Häipyy aina anoppilasta (asuuvat samassa talossa) heti kun joku sisaruksista menee sinne.
On hiukan kieroutunut persoona.. :/
no nythän teillä on mahdollisuus nähdä vauva :) olkaa te isompia ihmisiä ja olkaa välittämättä jos tuo ihminen olisikin sitten se pikkumaisempi .
No sinäpä sen sanoit. :) Kiitos, kun annoit hiukan avara katseisemman kuvan tilanteesta.
Jospa me tosiaan mennään sinne, ainahan sieltä voi pois lähteä jos tuntuu sille. ;)
Onpahan sitten ainakin yritetty..

Ja vielä sen verran, että miehen siskoa ei ole sinne kutsuttu vaikka aina ollut todella läheinen tämän vauvan isän kanssa. :(
 
Eilen oli sitten nää ristiäiset. Siellä kierreltiin esittäytymässä ja tän emännän vanhemmat eivät edes tervehtineet.. Lisäksi istuttiin miehen, hänen siskonsa (joka saikin perjantaina kutsun) ja appivanhempien kanssa keskenään ulkona, eikä kukaan puhunut meille mitään.
Vauvakin vietiin heti kasteen jälkeen johonkin, eikä sen koomin nähty..
Että näin.. ois voinu jättää väliin.. :xmas:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuulis:
Eilen oli sitten nää ristiäiset. Siellä kierreltiin esittäytymässä ja tän emännän vanhemmat eivät edes tervehtineet.. Lisäksi istuttiin miehen, hänen siskonsa (joka saikin perjantaina kutsun) ja appivanhempien kanssa keskenään ulkona, eikä kukaan puhunut meille mitään.
Vauvakin vietiin heti kasteen jälkeen johonkin, eikä sen koomin nähty..
Että näin.. ois voinu jättää väliin.. :xmas:
Siis oikeastiko menitte tervehtimään emännän vanhempia ja he eivät vastanneet eille mitään??? No jopa on tökeröä käytöstä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuulis:
Eilen oli sitten nää ristiäiset. Siellä kierreltiin esittäytymässä ja tän emännän vanhemmat eivät edes tervehtineet.. Lisäksi istuttiin miehen, hänen siskonsa (joka saikin perjantaina kutsun) ja appivanhempien kanssa keskenään ulkona, eikä kukaan puhunut meille mitään.
Vauvakin vietiin heti kasteen jälkeen johonkin, eikä sen koomin nähty..
Että näin.. ois voinu jättää väliin.. :xmas:
Siis oikeastiko menitte tervehtimään emännän vanhempia ja he eivät vastanneet eille mitään??? No jopa on tökeröä käytöstä.
Jep. Isä sentäs katto, muttei puhunu mitään ja äiti käänsi vain pään pois. :/
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuulis:
Alkuperäinen kirjoittaja grow up:
älä pistä vauvaa kärsimään aikuisten riidoista
No kuihan se vauva kärsii jos me ei sinne mennä?

Mä en jaksa alkaa selittään miks meijän välit on mitä on, mutta ei olla puhuttu vuoteen mitään. Oon miekin heijät kuttunu meidän lasten ristiäisiin, mutta aina paikalla on ollut vain miehen veli, vaimoa ei ole näkynyt. :/

Oon koittanu paikata välejä, pyydetty heitä kylään ja miehen veli aina luvannut että tulevat ja viime tingassa sitten peruneet. Anopilta kuulin, että heillä on hirvee vääntö siitä tullakko vai ei. Ja vaimo ehdottomasti sitä mieltä että eivät tuu..
Kun miehesi veli on veljensä perheineen kastejuhlaan kutsunut, niin ei sinun tarvitse sitä soppaa enää enempää hämmentää... sinun ei luonnollisesti itse tarvitse osallitua jos et itse halua.
 

Yhteistyössä