Keliakiaa sairastavan tekee mieli pizzaa tai hampurilaista.

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Eikös joissakin ravintoloissakin ole gluteenittomia pitsoja? Oisko ihan perusrossossakin?
Jos siis et halua itse tehdä...

Niin mutta tee siis gluteenittomasta jauhoseoksesta. Hampurilaisen voi kai tehdä ihan kaupan gluteenittomista leivistäkin.. Mikä tässä on vaikeaa?
 
mie
Marssi Rossoon, jos haluat hyvää gluteenitonta pitsaa, ja Mäkkäriin, jos haluat gluteenittoman hampparin. vastusta kiivaasti Koti-Pizzaa, joka ottaa lisähintaa kuvottavasta läpyskästä, ja Heseä, joka ei suostu tarjoamaan kuin yhden hampparivaihtoehdon.
 
=0
jotenkin kuulostaa uusavuttomalta... jos sulla itselläs on keliakiaa sairastava lapsi niin tämä pitäisi jo tietää ettei sitä täältä palstalta täydy kysyä. Täältä kun ei kannustusta saa, vaan kakkaa päällensä. Kysyi mitä vaan.
eri asia on, jos meette ravintolaan/pizzeriaan/heseen ym niin siellä voi olla tuskaisempaa saada gluteenittomia tuotteita.
Mutta kotiin sä voit ostaaa kaikkea(melkein kaikkea) gluteenittomana. eri asia jos lapses sairastaa viljaa-allergiaa. silloin ei pelkästään gluteenittomat käy.
Ja kaikille tiedoksi että keliakia ja vilja-allergia ei ole sama asia!!
 
Vastusta Koti-Pizzaa!
Alkuperäinen kirjoittaja ff:
mäkkäristä saa gluteiinittomia hampurilaisia ja kotipitsasta gluteinitonta pitsaa!
Hei, hei, hei! Koti-Pizzan gluteenittomat pitsat on sairaan pahoja, eivätkä edes itse niitä pohjia tee + perivät lisähintaa!!! Rossossa pohja tehdään itse ja on hyvä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja =0:
jotenkin kuulostaa uusavuttomalta... jos sulla itselläs on keliakiaa sairastava lapsi niin tämä pitäisi jo tietää ettei sitä täältä palstalta täydy kysyä. Täältä kun ei kannustusta saa, vaan kakkaa päällensä. Kysyi mitä vaan.
eri asia on, jos meette ravintolaan/pizzeriaan/heseen ym niin siellä voi olla tuskaisempaa saada gluteenittomia tuotteita.
Mutta kotiin sä voit ostaaa kaikkea(melkein kaikkea) gluteenittomana. eri asia jos lapses sairastaa viljaa-allergiaa. silloin ei pelkästään gluteenittomat käy.
Ja kaikille tiedoksi että keliakia ja vilja-allergia ei ole sama asia!!
Ei ole itselläni tai lapsellani keliakiaa.
 
Helmi S
Rollsissa on myös hyvät gluteenittomat hampparit ja monta vaihtoehtoa löytyy.

Gluteeniton pitsapohja on helppo tehdä jos otse teet ja valmiita gluteenittomia pitsapohjiakin löytyy.

Gluteenittomia hamppareita oon tehny niinkin, että valmiisiin pakastesämpylöiden väliin oon laittanu gluteenittoman valmispihvin (tosin on joutunu tyytymään lindströminpihviin tai jauhemaksapihviin, meiltä ei ainakaan taida saada gluteenittomina muita).
 
mäh
Alkuperäinen kirjoittaja =0:
jotenkin kuulostaa uusavuttomalta... jos sulla itselläs on keliakiaa sairastava lapsi niin tämä pitäisi jo tietää ettei sitä täältä palstalta täydy kysyä. Täältä kun ei kannustusta saa, vaan kakkaa päällensä. Kysyi mitä vaan.
eri asia on, jos meette ravintolaan/pizzeriaan/heseen ym niin siellä voi olla tuskaisempaa saada gluteenittomia tuotteita.
Mutta kotiin sä voit ostaaa kaikkea(melkein kaikkea) gluteenittomana. eri asia jos lapses sairastaa viljaa-allergiaa. silloin ei pelkästään gluteenittomat käy.
Ja kaikille tiedoksi että keliakia ja vilja-allergia ei ole sama asia!!
Siis lähes mistä vaan ravintolasta ja kaikista Heseistä saa gluteenitonta.
 
Ja hesestä et muuten saa kuin normi hampparin gluteenittomana :) siellä ranskalaisissakin on gluteenia :) Että en suosittele.
Mäkki, kotipizza ja rosso tarjoo parhaat "valmiit" gluteenittomat "ruoat".
Mutta väittäisin että parempaa tulee kun teet itse pizzapohjan tai sen hampparin.

Mä teen miehelle itse "hampparit", ja se on niinkin helppoa kuin sulattaa yksi moilasen aamiaissämpylä, laittaa sinne siivu tai pari cheddaria - 2kpl korpelan kreikkalaista lihapullaa halkaistuna ja sitten hetkeksi mikroon, vielä pari tomaatti siivua, salaatinlehti, amerikkalaista kurkkusalaattia, sipulirenkaita ja mitä itse tahtookin:) On muuten aika nannaa <3
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja chilitin:
Ja hesestä et muuten saa kuin normi hampparin gluteenittomana :) siellä ranskalaisissakin on gluteenia :) Että en suosittele.
Mäkki, kotipizza ja rosso tarjoo parhaat "valmiit" gluteenittomat "ruoat".
Mutta väittäisin että parempaa tulee kun teet itse pizzapohjan tai sen hampparin.

Mä teen miehelle itse "hampparit", ja se on niinkin helppoa kuin sulattaa yksi moilasen aamiaissämpylä, laittaa sinne siivu tai pari cheddaria - 2kpl korpelan kreikkalaista lihapullaa halkaistuna ja sitten hetkeksi mikroon, vielä pari tomaatti siivua, salaatinlehti, amerikkalaista kurkkusalaattia, sipulirenkaita ja mitä itse tahtookin:) On muuten aika nannaa <3
Slurps! Kiitti =)
 
Ohut gluteeniton pizzapohja :)

2 dl vettä
1/3 tl suolaa
1/2 pussia kuivahiivaa (tai 15 g tuorehiivaa)
n. 4,5-5 dl jauhoja (esim. gluteeniton jauhoseos, täysjyväkaurajauho, tattarijauho tai vaikka kaikkea sekaisin :))
2-3 rkl ruokaöljyä
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja chilitin:
Ohut gluteeniton pizzapohja :)

2 dl vettä
1/3 tl suolaa
1/2 pussia kuivahiivaa (tai 15 g tuorehiivaa)
n. 4,5-5 dl jauhoja (esim. gluteeniton jauhoseos, täysjyväkaurajauho, tattarijauho tai vaikka kaikkea sekaisin :))
2-3 rkl ruokaöljyä
Kiitän edelleen. Kopsasin ylös =)
 
Niin ja saahan niitä gluteenittomia hampurilaisiakin pakasteesta, mutta ne kuulemma on ihan täyttä kumia. Noi aamiaissämpylöihin tehdyt on pehmeitä jos ei kauheen kauaa anna seistä ennenkuin syö :) Itsekkin syön näitä itsetehtyjä mielelläni.
 
suvi-tuuli
rosson pitsat ja mäkkärin hampparit, tosin riippuu missäpäin asutte, mm. dennis on ihan ykkönen pitsapaikoista jos se vain lähettyvillä. raxissakin ihan ok-pitsat. kotipitsaa en syö:( se on pahaa ja ylihinnoiteltua!
 

Yhteistyössä