Kellään kokemusta kylpyhuoneremontista, kun muovimaton alla mahdollisesti kosteutta!!!!!!!!!!?????

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Meillä kylppäriremontti siis edessä. Asutaan kerrostalossa, eli taloyhtiö huolehtii vesieristeet. Tällä hetkellä on siis kylppärissä muovimatot ja epäily että kosteutta olisi sen alla.

Kauanko kestänyt kuivatus? Remontti yhteensä?
 
meillä oli just
Matto pois ja 24h kuivatus (koneen kanssa tai ilman) seuraavana päivänä eriste lattiaan ja 6h kuivatus sit seuraavana päivänä massa lattiaan ja olisko ollu 12h kuivatus
 
dsz
Alkuperäinen kirjoittaja meillä oli just:
Matto pois ja 24h kuivatus (koneen kanssa tai ilman) seuraavana päivänä eriste lattiaan ja 6h kuivatus sit seuraavana päivänä massa lattiaan ja olisko ollu 12h kuivatus



olipas nopeaa....ei tainnut mennä aivan oikeaoppisesti...kyl se vähintään 2vk pitäs kuivattaa, ei 1vrk
 
ap
Isännöitsijä totesi vaan että kyllä taloyhtiö korvaa tuon vesieristyksen ja kuivatukseen menevän rahan, ei oikeestaan muuta. Että itse eka maksetaan ja kuittia vastaan saadaan rahat takas noista. Saa nähdä, toivottavasti menis mutkattomasti nämä jutut. Vaikeeta olla vaan ilman kylppäriä parikin viikkoa!! Meillä kun vielä vessa samassa tilassa.
 
hei
Muistaakseni meillä kuivatettiin silloin 2 viikkoa + viikko remppaa. Onko teillä taloyhtiössä muualla vessaa?

Meillä kun oli menny kosteutta muovimaton alle muovimaton saumakohdasta, taloyhtiön piti hoitaa koko se remontin lattiaosuus. Eli siis kuivatus, eristeet sekä sit kun ei uudestaan laitettu muovimattoa vaan laatat, jotka tietty oli kalliimpia kuin muovimatto, niistä laatoista sai tuon muovimaton hinnan verran taloyhtiöltä korvausta. Loppuremppa tietty piti maksaa itse.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mannakka:
Meillä oli vain lattiakaivon vieressä kosteutta, mutta koneellinen kuivatus kesti varmaan viikon. Välillä mitattiin ja jatkettiin kuivatusta. Sen jälkeen muutamassa päivässä eristeet ja pinnat.
Meillä meni tätä rataa kanssa.

Yleensä taloyhtiö / isännöitsijä ei ala noissa vesieristejutuissa valitteleen, kun on itsestäänselvyys että taloyhtiön vastuulle kuuluvat. Että toivotaan että nopsaa ja helposti takas saatte.
 
Meillä kesti kuivaus noin 3vko. Ensin kaksi viikkoa jonka jälkeen mittaus ja siinä todettiin, että vielä viikko!

Remontti itessään kesti sitten melkein 2kk kun mies teki itse kaiken oman työnsä ohella. Itse purettiin kaikki, sitten tuli taloyhtiön osuus, eli se kuivaus ja tarvikkeiden hommaaminen. Itse tehtiin kaikki työ, joten aikaa meni mutta rahaa säästyi!
 

Yhteistyössä