Kemiallinen raskaus ja raskaustestin plussa

kyllä mä oon ymmärtänyt että raskaus on kemiallinen jos keskeytyy ennen 6+0 eli sykettä ei ole ehtinyt kehittyä. Tuolla laskutekniikalla mulla olisi muutoin 3 alkuraskauden keskenmenoa ja yksi kemiallinen. Raskausviikot lasketaan sairaalassa ja neuvolassa aina menkoista jos ei raskauden kestoa ole ultralla todettu (näin ollen sitä ei maallikkokaan voi varmaksi sanoa pelkkien kotitestien (ovulaatio tai raskaus) perusteella). Näitä esimerkkejä pompsahtelee vähän väliä tänne palstallekin jossa tikutettu ovulaatio ja raskauden todellinen kesto eivät täsmää edes kahden viikon tarkkuudella. Eräs oli saanut negatiivisia r-testejä vielä rv 4-5, vasta rv8 oli näyttänyt plussaa. Ja ultralla varmistunut raskaudenkesto.

Mulle se on ihan sama millä nimikkeellä varhaisia keskenmenoja kutsuu, oli se kemiallinen tai ihan vaan keskenmeno. Lopputulos on kuitenkin sama, raskaus on keskeytynyt heti alkujaan eikä hedelmöittynyt munasolu ole kehittynyt raskauspusseja pidemmälle.
 
Mutta eihän tikutettu ovulaatio ole sama kuin tapahtunut ovulaatio.
Positiivinen testi kertoo lh- hormonin nousun, mutta ovulaatiota ei välttämättä tapahdu vielä tuolloin.. Syystä tai toisesta se voi nousta uudelleen viikon kuluttua tai kahden tai what ever, kunnes ovuloi.
Ellei satu kierto ettei ovuloi olleskaan.. ( ainoa varma merkki oviksesta on lämmönnousu, ei ovisplussa)
Ja toisilla kiinnittyminen voi tapahtua kolmessa päivässä ja hitaimmilla siihen menee yli kymmenenkin päivää.
Kaikkien raskaus ei mene täysin keskiarvolukujen mukaan.

Ja tuo on totta, että mielipiteitä tai tietotaitoa löytyy ihan joka lähtöön..

Oon pahoillani mur-mur puolestasi, oon kyllä jonkin aikaa seuraillu edesottamuksiasi palstalla..
Toivottavasti en "astunut reviirilles", tarkotus ei oo olla mikään besser wisser, kerroin vaan mitä oon saanu tutkimuksillani selville..
Ite kun en ollu pari vuotta sitten kuullutkaan moista termiä ja nyt kuumeillessani törmäilin näihin kemiallisiin ja alkoi kiinnostaan.. Meiän terkka kun ei luokittele sitä raskaudeks olleskaan..?!

Pikkuinen- kiitti vielä tuosta linkistä. Oma keskenmeno on vielä niin tuore ja kipeä, että haluisi lukea toisten kokemuksia ja tiedonjano on taas kova.. Tosin tuskin löydän sitä suoraa vastausta kipeisiin kysymyksiini, Luoja yksin tietää miksi :'(
Ehkä meidän Villahousulle oli tärkeämpi tehtävä jossain muualla:ashamed:
 
Kiitos puskajussi sinullekin tsempeistä, tietopaketista ja kommenteista.

Mur mur osasi jälleen kerran sanoa juuri ne oikeat sanat ja esittää ne faktat, jotta oma mieli taas rauhoittui.

Olen todella pahoillani kokemistanne alkuraskauden keskenmenoista ja kemiallisista raskauksista. :hug: Ihan kauheaa, kun ehtii jo iloita raskaudesta ja aloittaa valmistautumisen juuri tämän vauvan äidiksi, mutta sitten se viedään pois :'( puskajussille erityisesti toivottaisin nyt oikein paljon voimia, kun tapahtunut on niin tuore. Vertaistuki varmaan voisi auttaa suuntautumaan uudestaan pois surusta. Olen pahoillani :( Ihana hänellä muuten tuo villahousu-nimi :heart:
 
miten pitkälle puskajussi sinulla raskaus ehti kestää? Itsellä neljä raskautta päättyneet menkoista laskettuna rv 4+6- rv 6+4, oletetusta ovulaatiosta laskettuna n. dpo15-20. Harmitus oli ensimmäisellä kerralla suurin, kolmas kerta myös kirpaisi jonkin verran. Ne raskaudet vaikutti lupaavimmilta kun testien viivan tummeni niin kuin voisi toivoa, siihen tiettyyn pisteeseen asti. Sitten alkoi vuotoa ennakoivat kivut, testit ei enää tummuneet ja parin päivän päästä alkoi vuoto.

Olen ihmetellyt kun toiset tuntuvat olevan varmoja ovuloineensa pelkän lh-huipun perusteella. Sain viime kierrossa 3 selvää lh-huippua joissa testiviiva kontrollia vahvempi testiajalla, silti vain viimeisestä huipusta seurasi oikeasti ovulaatio kun lämmöt nousivat kuten pitikin. Ihmetyttää miksei kaikki tarkkaile aamulämpöjään, ei tarvitsisi pähkäillä että tuliko se ovulaatio vai ei ja sitten ihmetellä kun ei menkkoja kuulu ja tehdä tusinakaupalla turhia raskaustestejä vaikkei ole edes ovuloinut.

Voimia puskajussi, tiedän miltä tuntuu menettää vasta alkanut raskaus haaveineen ja toiveineen. Kirpaisee todella syvältä. :hug:
 
puskajussi - et to-del-la-kaan astunut millään muotoa varpahilleni;)
..en minä itteäni minään "kaikki tietävänä" pidä.

Pikkuisen laittamassa linkissä osa miullehin tuttua tietoa, osa taas uutta - Kiitos kaunis:)

Bagteerivaginoosi, voi esim. lisätä keskenmenoa jopa viisinkertaisesti!:O
..sehän miullahin on pariin otteeseen oireettomana löydetty papan yhteydessä..eka kerralla sain lääkkeet, toka kerralla en..

Eli..B-vaginoosi voi olla oireettomana, raskaudut ja riski keskenmenoon kasvaa..TAI saat keskenmenon juurikin sen vuoksi..*huoks*

Ps. esim. sairaalassahin oli eri lääkärillä, ERI mielipide - mikä on kemiallinen raskaus?..ja tarvitseeko esim. rv 4+5 kesken menneen raskauden vuoksi, hakea Anti-D pistos(miulla A- veri)

Eka keskeytyneessä keskenmenossa ja kemiallisessa "juu, ehdottomasti"..ja siitä seuraavassa.."noooo, se on siinä ja siinä" - antoivat kummiskin..neljännestä en enää jaksanut mennä(rv5+6)selittelemään ja kyselemään..

Tuntuu niin pahalta siinä tilanteessa kun saa selitellä ja lääkäritkin pitävät raskautta vasta totena jos käyty HCG seurannassa tai ultrassa..itse testattu R-testein ei ole "oikia" raskaus lainkaan!:kieh:

Minulta oikein eräskin naislääkäri kysyi "todettiinko raskaus ultralla"?..epäiliköhän, että "kuvittelen" koko raskauden!:'(..niin varmaan..

puskajussi halitus täältä:hug:

Krumeluu - edelleenhin Onnen pipanoita raskauteesi:heart:
 
Viimeksi muokattu:
juuri näin mur-mur, samoin hiivatulehdukset ja kaikki on syytä hoitaa samoin tein kun yrittää raskautta. Itselläni myös hyvin herkästi tulehtuvat paikat, hiivaa on usein ja bakteerivaginoosi tulee melkeinpä heti kun raskaudun ja uusiutuu monta kertaa raskauden aikana, kuin myös hiiva. Raskautuminen on niin monen pikkiriikkisen tekijän summa, ei tarvitse kuin yhden palasen loksahtaa pois paikaltaan ja kaikki menee pieleen. Mulla moni palanen jättää loksahtamatta. Alan olemaan jo itseoppinut gynekologi kun olen elokuusta asti imenyt tietoa kaikesta mahdollisesta raskauteen, hormoneihin jne. liittyen. Tieto kyllä tässä tapauksessa lisää tuskaa..
 
pikkuinen - mutta mistäs mie tiedän, jotta on B-vaginoosi jos se EI oireile????:eek:
..toki voisin syödä käsikauppalääkkeitä siihen jos alkaa oireilla..olenhin kerran käyttänyt jotain emätinkapseleita ja Gynocaps kapseleita(maitohappobagteeri)

..jos söisi esim. maitohappobagteerivalmisteita(kapseleita)joka päivä..auttaiskohan sekin jo?
 
Viimeksi muokattu:
gefilus-tuotteet on yksi hyvä maitohappobakteerien lähde, apteekista löytyy relatabsia ja ihan emättimen bakteeriflooran tasapainoonkin tarkoitettuja valmisteita. Itse ajoittain niitä käytän. Silloin tällöin on hyvä ottaa vaikkapa femi-flor-kuuri. Alapesut kannattaa tehdä pelkällä vedellä tai miedolla pesunesteellä. Seksi on semmoinen joka herkästi vaikuttaa emättimen bakteeritasapainoon kun limakalvot on koetuksella, eli reippaasti liukkaria kuten vaikkapa ceridal-öljyä joka on hyväksi limakalvoille (ja on ystävällistä myös siittiöille).
 
No kyllä mä piän sua viisaana, mur-mur.. Luulen että tuo tiedonjano saattaa olla meillä yhteistä:)

Mulla todettiin ultrassa 10+1, että kehitys on pysähtynyt 6+3 eikä tietenkään sykettä löytynyt. Lääkäri kovasti haki elonmerkkejä, mutta jos testi oli positiivinen marradkuun puolessa välissä, niin eiköhän asia ollut selvä.
Takana oli reilun viikon verran ruskeaa tuhruilua joka muuttui veriseksi rasituksessa.
Mutta äidin sydän tiesi jo tilanteen masussa..

Oon järki-ihminen ja kovasti oon miettinyt jo ihan tilastollisestikin tätä.. Tämä oli mun kuudes raskaus, neljä synnytystä (ensimmäinen keskeytettiin teininä), ikää karvan verran alle 40 (kromosomipoikkeavuuksien riski kasvanut) ja mitäs vielä..
Ja niinkuin tuossa todettu, kaikki ei vain mee aina putkeen

Mulla parasta on ollut mies ja nämä jo olevat lapset.. Oon entistäkin kiitollisempi heiän olemassaolostaan, mutta toisaalta kirpaisee enemmän, kun tietää mitä suurtakin suurempaa ja rakkaampaa on menettänyt
 
mulla puskajussi tismalleen samat aatokset kuin sinulla. Meillä on nyt suuria vaikeuksia saada kolmatta täysiaikaista raskautta alulle aiempien helppojen tärppien jälkeen. Tuntuu niin hirveältä vuodon alkaessa kun on ehtinyt jo mielessään kuvitella koko raskausajan, synnytyksen, ensimmäisen itkun, ensihetket vauvan kanssa.. ne on niin todellisia ajatuksia jo heti plussatestin tehtyä, en usko että samalla tavalla osaa ajatella asiaa ja surra jos ei ole entuudestaan lapsia.
 
Maitohappobagteeri kapseleita miulla onhin paketti ja vedellä alakertaa vain peseskelläänhin.=)

Miulla on nuo limakalvothin jo ohenuneet/herkistyneet, johten iästä ja ehkä vähentyneestä estrogeenistähin.

Tosiaan, välistä lemmiskelyn jälkeen alkaa oireilla: kutinaa ja joskus jopa tympeää hajua..sitä ei nyt ole ollut pitkilleen..vaan, eipä tuolla sänkykamarin puolella niin vilkasta ole viime aikoina ollutkaan.

Puhtaudesta(alakerta)hyvin tietenhin huolehdin..vaan, se pelkkä vesihin saattaa ärsyttää/kuivattaa..Ääääks, on tämä välistä niii-iiin:vampire:
..sitten peppua saa rasvailla, kuin pienellä vaavilla konsanaan.:D

Juuuh ja Ceridal on kyllä tuttu tuote;)
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon just miettiny tuota, kun lapsukaiset niin hoivaa ja huomioi ja ottaa osaa tähän menetykseen, niin miten ne joilla lapsia ei vielä ole..

En missään nimessä vähättele ennestään lapsettomien surua ja kipua, sehän on erilaista..mutta mistä he saa sen toivonkipinän.. Kun ei ole ketään ja jos asia on kipeä ettei uskalla puhua.
Mulla on takana kipeää lapsettomuuttakin, mutta ei tiettävästi keskenmenoja. Tosin kolmeen vuoteen voipi mahtua muutama kemiallinenkin.. Aikana kun niitä ei virallisesti ollut ;)

No minä pelkään sitä ensimmäistä (ääliötä), joka jossain vaiheessa lohduttaa sanomalla, että mitä sä murehdit, sullahan on jo neljä lasta.. Tai omaa reaktiotani siihen:stick:
Kuulin tuota samaa kun kerroimme vauvaprojektista, eikä ihan heti tärpännyt

Nyt toivon parempaa vauvaonnea 2012! Ihan kaikille :)
 
Sepä se, tuskaa ja surua on erilaista ja siihen vaikuttaa suuresti omat voimavarat, tukiverkosto ja kyky puhua asioista ja käsitellä niitä. En itsekään vähättele kenenkään keskenmenoa, oli se varhainen tai myöhäinen, lapsellisen tai lapsettoman. Suru vaan saa erilaisia muotoja keskenmenon kokevan lähtötekijät huomioon ottaen. Pitkien hoitojen jälkeen alulle saadun raskauden keskeytyminen on varmasti erityisen rankkaa. Tai ensimmäisen raskauden päättyminen keskenmenoon.

Kauhistuttaa toisinaan katsoa kun moni vasta plussannut hihkuu niin onnellisena raskauttaan. Onhan se ihana juttu plussata, mutta elämän realiteetit kannattaisi pitää mielessä eikä samoin tein suunnata vaunuostoksille. Enpä itsekään näitä ajatuksia varmasti omistaisi ilman omia ikäviä kokemuksia. Myönnän aiemmin ajatelleeni sekundäärisen lapsettomuuden olevan kivuttomampaa kuin primäärinen. Mutta sitä se ei todellakaan ole.

Jospa tälle vuodelle tulisi niitä pysyviä plussauksia jokaiselle ketjuun kirjoittaneelle :)
 
Kiitos :heart:, tulen sitten huomenna kertomaan!

Jännittää ja pelottaa ihan älyttömästi. Pelottaa, jos arvot ovatkin nousseet selvästi liian vähän, ja ovat tyyliin jotain 200-300 :'( Noussut ne kuitenkin aika varmasti ovat, kun testiviivat ovat vahvistuneet.

Kuullaan huomenissa!
 
Kiitos ihanat! :heart:

Mahtava on fiiliskin! Joskin pidättelen vielä itseäni ja valtavaa onnentunnetta pääsemästä ihan valloilleen. Uskon varmaan vasta, kun näen tyypin ruudussa :)

Krumeluu (hih hih) rv 5+3
 

Yhteistyössä