Kenen muun lapset ei lähde kerjuulle?

[QUOTE="vieras";25991208]Kyllä se virpominen pitäisi kieltää, koska se on kotirauhan rikkomista ja lisäksi siinä opetetaan kerjäämään. Eli opetetaan huonoja tapoja lapsille.[/QUOTE]

Voi luoja :LOL: Ei oo sullakaan helppoa. :D
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25991208]Kyllä se virpominen pitäisi kieltää, koska se on kotirauhan rikkomista ja lisäksi siinä opetetaan kerjäämään. Eli opetetaan huonoja tapoja lapsille.[/QUOTE]

pösilö!
 
"pölyhousu"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25991209:
Eivät lähde, iät 25 ja 20 v :D Mutta kuopus oli yön aikana sosialisoinut puolet virpojille tarkoittamistani suklaamunista. Annanko vitsaa vai mitä teen?
:D Lähetä se kuopus virpomaan munat takaisin!
 
Keittiönoita
[QUOTE="pölyhousu";25991236]Meillä kävi lapset tänään virpomassa,mutta he kysyvät ovella saako virpoa.Mustan kivaa,että pienet noidat tulee koputtelemaan![/QUOTE]
Sama juttu :) Vielä ei ole yhtään käynyt ja voi olla, että ei käykään. Tuntuu vuosi vuodelta virpojat vähenevän.
 
Ja toisekseen kyl noi lapset on kaikki meillä käyneet ja myös omat lapset kysyneet et saako virpoa eli ketään ei väkisin virvota. Yhdessä talossa oli lapsille heiluteltu nyrkkiä kun olivat pinmpottaneet, mut ei se mun mielestä ole aikuisen ihmisen käytöstä kun voi nätisti sanoa et ei saa virpoa. Oli lapset hiukan hämmentyneitä kun ei tollaset 6-8 vuotiaat ilkeyttään oven taakse mene. Vois aikuisekki mennä vähn itseensä ennen kun ilkeilee LAPSILLE :stick:
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25991230]pösilö![/QUOTE]

Mitäs pahaa tuossa on? Olen laittanut ovelle lapun, että virpoa ei saa. Lapussa lukee myös, että virpomiset tai sen yritykset ilmoitetaan poliisille kotirauhan häirintänä. Alle 15-vuotiaat eivät valitettavasti joudu rikosoikeudelliseen vastuuseen teoistaan, mutta korvausvastuu on onneksi kaikenikäisillä. Olen aiempina vuosinakin ilmoittanut poliisille ja olen onnistunut korvauksiakin virpojilta saamaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25991270]Mitäs pahaa tuossa on? Olen laittanut ovelle lapun, että virpoa ei saa. Lapussa lukee myös, että virpomiset tai sen yritykset ilmoitetaan poliisille kotirauhan häirintänä. Alle 15-vuotiaat eivät valitettavasti joudu rikosoikeudelliseen vastuuseen teoistaan, mutta korvausvastuu on onneksi kaikenikäisillä. Olen aiempina vuosinakin ilmoittanut poliisille ja olen onnistunut korvauksiakin virpojilta saamaan.[/QUOTE]

Joo niin varmaan. :LOL:
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25991270]Mitäs pahaa tuossa on? Olen laittanut ovelle lapun, että virpoa ei saa. Lapussa lukee myös, että virpomiset tai sen yritykset ilmoitetaan poliisille kotirauhan häirintänä. Alle 15-vuotiaat eivät valitettavasti joudu rikosoikeudelliseen vastuuseen teoistaan, mutta korvausvastuu on onneksi kaikenikäisillä. Olen aiempina vuosinakin ilmoittanut poliisille ja olen onnistunut korvauksiakin virpojilta saamaan.[/QUOTE]

Hahahaha! Oot siis varmasti saanu korvauksia myös TV-lupatarkastajalta ja kaiken maailman joulukortinmyyjiltä. Ja tietty yllätysvierailta. Kannattasko muurata se ovi umpeen?
 
"kolmen äiti"
[QUOTE="vieras";25991270]Mitäs pahaa tuossa on? Olen laittanut ovelle lapun, että virpoa ei saa. Lapussa lukee myös, että virpomiset tai sen yritykset ilmoitetaan poliisille kotirauhan häirintänä. Alle 15-vuotiaat eivät valitettavasti joudu rikosoikeudelliseen vastuuseen teoistaan, mutta korvausvastuu on onneksi kaikenikäisillä. Olen aiempina vuosinakin ilmoittanut poliisille ja olen onnistunut korvauksiakin virpojilta saamaan.[/QUOTE]

Päivän paras APRILLIPILA!! :LOL: :LOL: :LOL:
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25991333]Hahahaha! Oot siis varmasti saanu korvauksia myös TV-lupatarkastajalta ja kaiken maailman joulukortinmyyjiltä. Ja tietty yllätysvierailta. Kannattasko muurata se ovi umpeen?[/QUOTE]

TV-lupatarkastajilta en hae korvauksia, koska heitä käy ovella vain yksi ja harvoin. Lisäksi TV-lupatarkastaja on virallinen virkamies, joka hoitaa hänelle tarkoitettua työtään.

Virpojia sen sijaan käy koko ajan ovella, eikä yksityisellä henkilöllä ole oikeutta rikkoa toisen ihmisen kotirauhaa ilman lupaa. Ovessani olevassa lapussa lukee selvästi säännöt, että kotirauhan rikkomiset ilmoitetaan poliisille. Kotirauhan rikkomisesta voi hakea korvauksia ja tietenkin olen myös hakenut korvauksia, koska siihen on kerran mahdollisuus.
 
Blue
Me tultiin juuri kierrokselta. :) Naapurit varautuneet, ihan niinkuin mekin. Lapset tekivät porukalla oksia pari iltaa sitten ja nyt sitten pukivat ja naamioituivat koko aamun ja lähtivät riemusta kiljuen kierrokselle. Ja niin tyytyväisinä tulivat takaisin! Oli se palkka sitten suklaamuna tai lasten hammastahnaputkilo niin isosti kiittelivät ja toivottelivat aurinkoista kevättä. ;) Meillä on ihana kylä!! :heart:
 
Blue
[QUOTE="vieras";25991270]Mitäs pahaa tuossa on? Olen laittanut ovelle lapun, että virpoa ei saa. Lapussa lukee myös, että virpomiset tai sen yritykset ilmoitetaan poliisille kotirauhan häirintänä. Alle 15-vuotiaat eivät valitettavasti joudu rikosoikeudelliseen vastuuseen teoistaan, mutta korvausvastuu on onneksi kaikenikäisillä. Olen aiempina vuosinakin ilmoittanut poliisille ja olen onnistunut korvauksiakin virpojilta saamaan.[/QUOTE]

Voi sua, eikä kukaan muu ole sun aprillipilojasi uskonut niin palstalle piti tulla kokeilemaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25991369]TV-lupatarkastajilta en hae korvauksia, koska heitä käy ovella vain yksi ja harvoin. Lisäksi TV-lupatarkastaja on virallinen virkamies, joka hoitaa hänelle tarkoitettua työtään.

Virpojia sen sijaan käy koko ajan ovella, eikä yksityisellä henkilöllä ole oikeutta rikkoa toisen ihmisen kotirauhaa ilman lupaa. Ovessani olevassa lapussa lukee selvästi säännöt, että kotirauhan rikkomiset ilmoitetaan poliisille. Kotirauhan rikkomisesta voi hakea korvauksia ja tietenkin olen myös hakenut korvauksia, koska siihen on kerran mahdollisuus.[/QUOTE]

No ei sulla hyvin mee. Mitäs jos menisit töihin? Ja toi on kyllä ongelmallista, että niitä trulleja koko ajan käy. Meillä onneks vaan tänä yhtenä päivänä vuodessa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25991412]No ei sulla hyvin mee. Mitäs jos menisit töihin? Ja toi on kyllä ongelmallista, että niitä trulleja koko ajan käy. Meillä onneks vaan tänä yhtenä päivänä vuodessa.[/QUOTE]

Tarkoitan "koko ajan" ilmaisulla sitä, että koko ajan nimenomaan yhtenä kyseisenä päivänä.
 
"tiimarinvihko"
Meidän lapset lähti virpomaan. Ei kerjäämään minusta. Oksien eteen on nähty vaivaa ja osassa oli euron maksava koristekukka.( Myös laittautumiseen panostettiin.) Joten ihan ilmaistakaan niiden koristeleminen ei ole. Mun mielestä virpominen on kiva perinne ja on kiva, että lapsilla on tällaisena päivänä tämmöinen kiva oma erilainen juttu. Lapset virpoi ekaa kertaa ja oli heidän mielestä huisin jännää.

Mun mielestä siinä jaetaan hyvää mieltä ja pääsiäistä ihmisille :) EI kerjätä :)
 

Yhteistyössä