Kerro paras lihapullareseptisi? Mahd yksinkertainen mutta hyvä.

  • Viestiketjun aloittaja kotikokki kyselee..
  • Ensimmäinen viesti
kotikokki kyselee..
Eli,haluaisin tehdä juhliin coctail-kokoisia lihapullia.. Kerro paras ohjeesi! Mieluiten uunissa paistettavia.

Toinen kysymys juhliin liittyen on että onko kellään kokemusta,kauanko kestää juustokakun sulaminen syömiskuntoon? Siis jos teen sellasen tuorejuustoa,kermaa ja liivatetta-periaatteella tehtävän kakun etukäteen pakkaseen,niin kuinka paljon aikasemmin se pitää ottaa sulamaan? Koristelu tietysti ihan viime tipassa..
 
Jauhelihaa
Soijarouhetta
Kananmuna
Maustettua korppujauhoja
Sipulia
Sinappia
Mietoa tai tulista chiliä
Jauhelihamaustetta
Paprikajauhetta
Hieman kermaa
 
Aamuäreen tapaan mitään suhteita en osaa sanoa.

Mutta jauhelihaa, siitä lähdetään.
Turaus sinappia.
Yksi kananmuna tai vaihtoehtoisesti vain keltuainen.
Suolaa
Pari kierrosta pippuria

Täts it. Pannulla voissa paistaen.
 
Näitä muut ovat kehunneet kun olen tällä tavalla tehnyt: 400g jauhelihaa kohden yksi pienehkö/keskikokoinen punasipuli tosi pieneksi hienonnettuna, sitten suolaa 1-2tl ja paprikajauhetta 3tl. Kaikki vaan sekasin, ja palloja pyörittelemään. Itse kyllä normaalisti paistan pullat pannulla, mutta uskoisin että kun ne laittaa uuniin 200 asteeseen 20 min ajaksi (riippuu pullan halkaisijasta) uskoisin olevan kypsiä.
 
"luminka"
400g nautajauhista
3 kananmunaa
1 pss sipulikeittoa
vajaa desi (jos sitäkään) korppujauhoja
rouhittua mustapippuria
+ muita mausteita jos haluaa

Tällä tyylillä tehtynä tulee tosi hyviä pullia ja pihvejä! Salaisuus taitaa olla noi munat, tulee meheviä :)
 
"..."
Mä vannon Maggin lihapulla "maustepussin" nimeen. Pussillinen sekoitetaan 2 desiin vettä, annetaan turvota ja lisätään jauheliha. En oo ite tekemällä saanu vielä parempia. Itte käytän paistijauhelihaa ja laitan sitä hiukan enemmän kuin ohjeessa.
 
Huom harmaana
Ei ole varsinaista ohjetta kyllä antaa eli teen aina maun mukaan ja käytän yrttejä joita sattuu olemaan. Mutta niihin ei tule muuta kuin paistijauhelihaa, sipulia ja mausteet, ei mitään korppujauhoja, kermaviilejä saati sitten jotain sipulikeittopusseja. Yöks.
 
Mä teen sipulikeitto-ohjeella myös mutta lihaa tulee enemmän:

600 g jauhelihaa
1 pss sipulikeittoa (Knorr on paras)
1 muna
1 kermaviili

Jos käytät rasvaista jauhelihaa (sika-nauta) niin käytä vastaavasti kevytkermaviiliä. Ja toisinpäin. Paista uunissa!
 
"minä"
n. 500 g naudan (mieluiten luomu) jauhelihaa
1-2 sipulia
kananmuna
1 dl kaurahiutaleita (korppujauhojen sijaan)
suolaa, pippuria, paprikamaustetta, valkosipulia

Jos sattuu olemaan jotain smetanaa tai ranskankermaa kaapissa, saatan laittaa sekaan.
 

Yhteistyössä