Kertokaa kokemuksianne sisarusrattaista!!

Kertokaas nyt immeiset kokemuksianne sisarusrattaista, hyviä ja huonoja sellaisia!

Meillä sisarusten ikäeroksi tulee 1 v ja 7 kk, autoa ei ole joten rattaat tulee kovaan käyttöön =). Pitää siis päästä helposti eteenpäin lumessa ja sohjossa, ostoksiakin sais mahtua kyytiin.. ja mitä vielä... Niin joo, pitää mahtua julkisiin, ja olla erilliset kuomut..
Mietinnässä tällä hetkellä Carena Double Sving ja Emmaljungat.. mut onko näin että Emmaljungalla ei oo erillisiä kuomuja?

Please, kokemuksianne kaivataan!
 
No mulla oli käytössä aluksi Emmaljunga Double City Cross, tykkäsin kyllä kovin niistä mutta kun vanhempi poika täytti 2.5v ei hän enää viihtynyt ollenkaan vaunujen kyydissä.
City crossit oli mielestäni kivan näköiset, kulki hyvin joka säässä ja olivat tukevat. Nii ja kyllä ostoksia mahtuu koriin. Miinuksina kyllä oli että meidän vaunuissa alkoi 3kk jälkee kuomu löystymään, mutta takuu korvasi korjauksen ja toinen oli että vie suht paljon tilaa. Ehtisin käyttää siis 6kk vaunuja, jonka jälkeen jo myin ne pois. Kyllä niitäkin voin suositella.

Kaverini on käyttänyt nyt 8kk verran Britax B Dualia on ollu niihn äärimmäisen tyytyväinen liikkuu julkisilla paljon. Joten vievät vain yhden vaunun tilan, kaveri tykkäsi siitä kovin että vaunuja saa muuneltua niin paljon. Esim. Jos on liikenteessä ilman toista niin ottaa vain toisen pois, sekä se että aaa myös turvakaukalon alas kii ym. Ym. Kannattaa ehdottomasti tutustua! :)
On ainakin tullut tähän asti lumessa toimeen.
 
Viimeksi muokattu:
Meillä harkinnassa juurikin nuo britax b-dualit sisarusrattaiksi. Ikäeroksi tulee reilu 2,5 vuotta, mutta haluan silti, että esikoisellakin ois oma istuin. Siksi noi b-dualit on kätsyt, kun niitä voi sitten käyttää myös ihan normi yhden lapsen rattaina. :)

Mietityttää vaan, mahtuvatko rattaat vanhanmallisiin lähijuniin tai vanhoihin ratikoihin?? Yritin googlailla enkä löytäny mistää mitään luotettavia senttimittoja junien oviaukoista. Valmistajan nettisivuilla sanotaan b-dualin ratasleveydeksi 69cm, mutta onkohan mitta ilman renkaita vai renkaiden kanssa ja ilman lokasuojia vai lokasuojien kanssa?? Hankalaa tämä ratasvalinnan tekeminen....
 
Itse odotan tuplia syntyväksi maaliskuussa. Meille on tulossa Easywalkerin duot. Eli siinä saa molemmille vauvoille omat kopat tai sisaruksille niin että vauvalla on oma koppa. Vähän saman tyyliset kun Carenan double svingit. Carenasta vain en ole kuulllut hyvä sanomista kun ovat heiveröiset niin en uskalla itse niitä kovalle käytölle ostaa vaikka edulliset ovatkin. Easywalkkerit menvät pieneen tilaan auton perään ja ovat kuulemma kevyet ja näppärät. Mutta nämä kokemukset ovat valitettavasti vain mitä itse olen kaksosten palstalta lukenut, kun omat tuplat ovat vielä vasta masussa
 

Yhteistyössä