Kertokaa lasten suusta kuultuja juttuja, kiitos!

  • Viestiketjun aloittaja Haluan nauraa
  • Ensimmäinen viesti
"hmk"
4-vuotias poikamme pohti tulevaisuuttaan, että mihin ammattiin kannattaisi opiskella isona. Hän kysyi, että tienaako arkeologi paljon rahaa. Vastasin, että kyllä varmaan tienaa.
Poika aikoikin ryhtyä isona arkeologiksi ja kun kysyin, mihin hän rahat sijoittaa, hän aikoi antaa ne köyhille.
3-vuotias pikkusisko oli heti ajan tasalla ja tokaisi: 'Minusta tulee isona köyhä!'
 
kahvikirahvi
- Katso äiti! Koila!
- Niin, siellä on koira. Muistatkos mikä eläin meillä on kotona?
- Isi!


- Äiti, minulla on paha mieli.
- Tuliko sulle nyt paha mieli kun äiti komensi sinua?
- Tuli :nyyh:
- Voi ei. Onko sun elämä rankkaa?
- On se rankkaa. Mulla on niin paha mieli.
- Mikähän siihen pahaan mieleen helpottais?
- Voisin ottaa vaikka namia!
 
Minä: "mitä aamulla sanotaan?"
poka:"huomenta"
Minä:"mitä päivällä sanotaan?"
Poika:"päivää"
Minä:"mitä illalla sanotaan?"
Seurasi pitkä mietintätauko, jonka jälkeen tuli epävarmalla äänellä pojan vastaus: "kävikö pahasti"
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierass
Meidän 4v tiesi et äiti toivoo vauvaa ja siitä lähti keskustelu miten vauva pääsee mahaan. Vastaukseksi riitti, et isän pitää antaa vauvasiemen. Ei enempää asiasta kysellyt ja minä en luonnollisesti jatkanut, kun ei siinä kohtaa ollut tarvetta lisätiedolle. Myöhemmin kyseli isältään, et antaako hän äidille vauvasiemenen syntttärilahjaksi. Tämä keskustelu käytiin mummolan kahvipöydässä :) ja sitten automatkalla pitkän hiljaisuuden päätteeksi: "äiti varo sit ettei sun hampaat katkee siitä siemenestä." Oli syönyt juuri hetki sitten persikan......
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Kohtaus 1 saunassa. Henkilöt isi ja pikkupoika.

- miks isillä on iso pippeli ja minulla on vaan ihan pikkupippeli?
- koska isi on isompi kuin sinä ja kasvaessasi pippelisikin kasvaa

Kohtaus 2 kaupan kassalla. Henkilöt isi, pikkupoika ja kassaneito.

pikkupoika: - "tiesitkö, että isillä on iso pippeli?"
 
ljdo
Pika 8v:
- Kun mä kasvan aikuiseksi, niin en ota vaimoa.
-Miksi et?
-No kun sit se tuhlaa mun kaikki rahat!

tyttö 5v kaupassa:
-Isi tuu kattoo tuolla on ihan oikea työmies!
-Joo niin on.
-Isi tuu äkkii kattoo, kohta se lähtee ja sä et usko!
-Uskon uskon!
-miks se ostaa ruokaa?
-no jos sillä on nälkä?
-nii, työmiehetkin on ihmisiä. Nekin voi ostaa ruokaa.

pojan kaveri oli meillä kylässä:
-Meidän kotona on paljon kaljapulloja. Meidän äiti ja isi juo niitä paljon tyhjäksi, ni sit me saadaan kaupasta rahaa ku viedään ne sinne takaisin!
(tää oli hauska, koska tiedän ettei vanhemmat ole alkkikisia, mutta toi miten lapsi asian esitti oli aika järkyn kuulonen )
 
ei huvittava
Minua ei niinkään naurata lasteni sanomiset mutta se logiikka jolla lapsi päättelee asioita on jotain tosi jännää.
Äsken nelivuotias otti koira-aitauksesta käteensä putkenpätkän (sellainen muovinen jolla koirat ovat leikkineet) ja tuumasi "tää on varmaan sitten koiranputki". No juu, niinhän se on ; )
 
kesällä..
Tyttö 2v näki Ulpukankukan:
-katso äiti,vedessä on voikukka!

4v poika hautausmaalla isänsä isovanhempien haudalla: "äiti äiti,tässä on mummin hauta! Mummi on nyt menny tänne hautaan! (Kyseessä siis pojan mummin vanhempien hauta,mummi on elossa ja voi hyvin)
 
Vierras
Pikkuveljeä Pekkaa harmitti kun horetexit oli märät ja ulkoiluun piti pukea kumpparit
Tyttö 5v: ' pekka kuule ku ei me voida sulle kengiksi muuttua'

Ja ei meillä ei ole harrastettu putous-komiikkaa sitten helmikuun, ilmeisesti siis päiväkodista opittua :)
 
vieras äiti
Kyllä mun mielestä on.

Poika 5v. sano tänään: Ku mä oon aikuinen niin mä muutan TOSI kauaksi susta ja isistä.
Mä: Aijaa, miksi?
Poika: No ku te ootte niin ärsyttäviä.
Mä: jaha,vai niin. No mihin asti meinaat muuttaa?
Poika: Vaasaan! (n. 25 km:n päähän.)
Meillä poika oli ehkä just noin 5 ja suuttui jostain mulle ja totes, että muuttaa Tampereelle (noin 25km kotoo). Kysyin, minne sinne, niin kerrostaloon niin kuin enokin asuu. Lista oli pitkä, en enää muista, mutta lopulta sanoi, että voit säkin muuttaa sinne mun kanssa :D <3

Ja toinen lasten vakio on tää suuttuessa sanottu, sä et tule sitten mun synttäreille. Ja perään hirvee lista, mitä pitäis kuitenkin leipoo ja laittaa :D
 

Yhteistyössä