Kertokaapas, mitä lapsi (10 kk) tarvitsee päiväkotiin?

Ulkovaatteita, sisävaatteita, vaippoja...

Kertokaa kokemuksia mitkä havaittu hyväksi, montako paria villasukkia jne.
Tyttö aloittaa tarhassa elokuun alussa, eli välikausihaalari tulisi kyseeseen?

Mistä kannattaa alkaa etsimään? Löytyykö netistä jotain puljua, sillä inhoan kaupassa juoksua.

Mites kenkien / saappaiden laita? Jos jalan koko nyt 20, kumisaappaat kokoa 22 (että mahtuu villasukat väliin)?

Paljon kysymyksiä, tiedän, mutta nyt vasta havahduin siihen että onhan sinne päiväkotiinkin pakko hankkia vaatteet.

Kiitos etukäteen vastanneille!
 
jooga
Ei mitään.

Tuon ikäinen lapsi tarvitsee kotihoitoa. Äidin ja/tai isän kanssa olemista. Se on vain kerran pieni :(.

MIKSI te teette lapsia, kun tuuppaatte ne vieraalle hoitoon jo noin pieninä?
 
höh
Kylläpä tuli paha mieli joogan vastauksesta kun itse ihan taloudellisista syistä joudun palaamaan töihin ja laittamaan 10kk ikäisen tytön päiväkotiin elokuussa myös.
Olisin kotona pidempään lapseni kanssa jos se olisi mahdollista.
Minuakin kiinnostaisi ihan asialliset vastaukset ap:n kysymyksiin.
 
päikkäri täti
Villasukkia on hyvä olla esim 2 paria, jos toiset syystä tai toisesta akstuvat.

Vaihtovaatteita reilusti esim vaikka 3 vaatekertaa repussa.

Tutti, pitää olla omasta takaa.

Jos tarvii esim uni maidon niin pullo matkaan

Kengät tietysti vuoden ajan mukaan.

Ulkohaalari syksyksi. Esim anttilasta saa tilattua

Kuravaatteet.

Sisätossut

Uni lelu, jos esim riepu, niin voisi olaa yksi koko ajan päikkärissä

Mitäs vielä---- Nyt ie tule heti muuta mieleen, tossa kutenkn aikasta paljon jo
 
jooga
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Ja "joogalla" ei taida olla lapsia ollenkaan.... surullista :(
Joogalla on lapsia, ja se hoitaa ne kotona. Alle vuosikas tarvitsee omaa äitiä ja isää, ei päiväkotia! Herrajumala! HERÄTKÄÄ ja laittakaa ne asiat tärkeysjärjestykseen.
Ehditte ne desing huonekalut hankkia muutamaa vuotta myöhemmin ja jättää ne etelänreissut tekemättä, niin teillä on varaa hoitaa vauvanne kotona.
 
Annukka
Lapseni aloittaa syksyllä päiväkodin 1v5kk ikäisenä ja listaa olen täällä itsekin suunnittelemassa.

Ei vielä tietoa mitä kaikkea pitää hommata, olisi mukava kuulla myös muiden kokemuksia mitä todella on tarvittu ja mitkä on olleet turhia ostoksia.
Ja millaiset sisävaatteet on parhaimmat sinne.
 
lastentarhanope
Varavaatteita (joka sorttia 1-2), ulkovaatteet, vaipat, unilelun, tutteja, jotain joka auttaa eroahdistukseen (äidiltä tuoksuva paita tms.), kuravaatteet. Päiväkodeissa on lasten vaatteille yleensä aika pienet säilytystilat, joten ihan hurjia määriä ei sinne mahdu. Villasukkia riittää taatusti 2 paria samoin käsineitä ym. Iltapäivällä kotiinlähtiessä kannattaa tarkistaa, että mitä on likaantunut ja tuoda seuraavana aamuna puhtaat tilalle.
 
Meillä kun poika kävi hoidossa väliaikaisesti kun ollin itse sairaalassa niin korvaamattomaksi huomattiin unirätti josta se sai tukea ja turvaa hoitopäivän aikana... Meillä tosin poika joutui tosi arvaamatta hoitoon mutta tehän varmaan ootte käyny tutustumassa yms. Hoitajatkin muuten sanoivat että semmonen uniriepu tai joku ihana oma turvalelu on hieno juttu hoidossa mukana, rauhoittaa lasta jos tulee hätä
 
No ihanhyvä listahan sulla jo olikin. Jos käytetty vaate kelpaa, nettikirppiksiltä löytää usein tosi hyviäkin. Joku uniriepu tai rakas lelu mukaan ja kun on noinkin pienestä kyse, voisi esim. äidin paita tuoda turvallisuuden tunnetta esim.nukkumaan mennessä.
Itse ajattelen että kahdet parit hanskoja, muutamat vaihtovaatteet ja sadeasu tietty. En nyt osaa muuta tähän sanoa. Ja mitä niihin toisiin kommenteihin tulee...huolehtikoon jokainen vaan omistaan ja antaa muiden huolehtia vain omastaan. Tsemppiä pk aloitukseen.
 
ha
[/quote] Joogalla on lapsia, ja se hoitaa ne kotona. Alle vuosikas tarvitsee omaa äitiä ja isää, ei päiväkotia! Herrajumala! HERÄTKÄÄ ja laittakaa ne asiat tärkeysjärjestykseen.
Ehditte ne desing huonekalut hankkia muutamaa vuotta myöhemmin ja jättää ne etelänreissut tekemättä, niin teillä on varaa hoitaa vauvanne kotona.[/quote]

Taitaa sossu maksaa ylläpitos =)
 
Jos on esim. unilelu/riepu yms. Tutti jos käyttää, tossut (pienillä kyllä jarrusukat parempia) Kuravaatteet, Kumpparit, vaipat (rasva jos tarvii) , nimikoituja vaihtovaatteita lokeroon. Muuten tietty vaatetus sään mukaan. Ite vaan oon todennu, että helpointa on hommata kahet kuravaatteet, toiset kotiin ja toiset hoitoon. Ei kai siellä sen kummempia tarvi, alussa voi helpottaa ikävää jos annat esim. jonkun oman paitasi mitä oot pitäny, niin että siinä on sun tuoksu (näin meillä tehtiin). Kyl se siitä lähtee =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Kylläpä tuli paha mieli joogan vastauksesta kun itse ihan taloudellisista syistä joudun palaamaan töihin ja laittamaan 10kk ikäisen tytön päiväkotiin elokuussa myös.
Olisin kotona pidempään lapseni kanssa jos se olisi mahdollista.
Minuakin kiinnostaisi ihan asialliset vastaukset ap:n kysymyksiin.
Minulle tulee paha mieli näiden pienten ihmisten puolesta, jotka sysätään vieraan hoidettavaksi. VARMASTI pärjää rahallisesti, jos ja kun hiukan katsoo mihin niitä euroja syytää ja tyytyy hiukan vähempäänkin!
 
jooga
Alkuperäinen kirjoittaja ha:
Taitaa sossu maksaa ylläpitos =)
Koskaan ei ole tarvinnut sosiaalitoimen puoleen kääntyä euroja kinuamaan. Osaan olla itse vähemmällä, jotta lapsi saa viettää lapsuutensa kotona, ei vierailla! Aamulla revitään sängysatä puolinukuksissa talviaamuina ylös ja nämä pienet reppanat laahustavat silmät ristissä hoitoon, kun ei viitsitä olla niiden kanssa kotona :(.
 
Kiitos vastanneille, täytyy alkaa metsästämään vaatteita. Uniriepu oli hyvä juttu, ei tullut mieleenkään antaa sitä mukaan tarhaan :ashamed: .

Ja Joogan kaltaisille mielipiteille en edes keksi mitään sanottavaa. Jokaisella meillä on omat syynsä toimia niin kuin toimitaan. Kyse tässä on lähinnä siitä että on varaa maksaa vuokra ja sähkölaskut ja lapsen vakuutus ja pitää yllä siedettävää elintasoa lapselle, joka ei onnistu sossun almuilla. Kun on mahdollisuus mennä töihin, niin se mahdollisuus otetaan vastaan.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja Kirvash:
Kiitos vastanneille, täytyy alkaa metsästämään vaatteita. Uniriepu oli hyvä juttu, ei tullut mieleenkään antaa sitä mukaan tarhaan :ashamed: .

Ja Joogan kaltaisille mielipiteille en edes keksi mitään sanottavaa. Jokaisella meillä on omat syynsä toimia niin kuin toimitaan. Kyse tässä on lähinnä siitä että on varaa maksaa vuokra ja sähkölaskut ja lapsen vakuutus ja pitää yllä siedettävää elintasoa lapselle, joka ei onnistu sossun almuilla. Kun on mahdollisuus mennä töihin, niin se mahdollisuus otetaan vastaan.
niin, onhan se vaikeaa luopua yleellisyyksistä lapsen takia. on se kumma että lapsia hankitaan ilman rahaa.
ja lapsihan siitä kärsii. mieti itse, missä vauvasi on onnellisempi. äidin sylissä vai päiväkodissa?
vastaus tuohon kertoo miten järjestää menonsa.
 
Köyhä äiti =)
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Kylläpä tuli paha mieli joogan vastauksesta kun itse ihan taloudellisista syistä joudun palaamaan töihin ja laittamaan 10kk ikäisen tytön päiväkotiin elokuussa myös.
Olisin kotona pidempään lapseni kanssa jos se olisi mahdollista.
Minuakin kiinnostaisi ihan asialliset vastaukset ap:n kysymyksiin.
Minulle tulee paha mieli näiden pienten ihmisten puolesta, jotka sysätään vieraan hoidettavaksi. VARMASTI pärjää rahallisesti, jos ja kun hiukan katsoo mihin niitä euroja syytää ja tyytyy hiukan vähempäänkin!
Samaa mieltä tästä. Itse elelen kahden lapsen kanssa pelkällä kotihoidontuella. Pärjätään, mutta paljon ruuan lisäksi ei mitään saakkaan. Mut näin mennään ainakin siihen asti, että nuorempi on 2-vuotias.

Ja en saa sossusta mitään, tai siis saisin, mutta en ole hakenut. Kuhan pihistän kaikesta.
 

Yhteistyössä