kertokaas nyt: eli onko PAKKO

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.10.2006 klo 19:50 äiti 40plusplus kirjoitti:
mitä siitä muuten joskus jossakin oli juttua siitä äidin emättimen bakteeriflooran merkityksestä syntyvälle vauvalle?? Se jotenkin valmistaa lasta maailmaan eikä suoraan temmata kohdun ympäristöstä täysin erilaiseen ympäristöön.
Muistaako kukaan?
Jos lapsi kuolee tai vammautuu alatiesynnytyksessä (mitä suunnitellussa sektiossa tuskin tapahtuu ainakaan itse sektiosta johtuen), niin eipä siinä paljon lohduta/auta se, että onpa lapsi ainakin emättimestä mömmöjä saanut :eek:
Itse olen todella ylpeä siitä että sain synnyttää sektiolla kuten halusin, enkä itsekkäästi lähtenyt hakemaan jotain extream-kokemusta lapsen hengellä leikkien. Paljon mieluummin otin viillon itseeni ja riskit siitä itselleni, kuin uhrasin sekä vauvan että itseni. Ja ihan täysin terve 10kk tyttö on, ilman bakteeriflooriakin :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.10.2006 klo 19:44 vieras kirjoitti:
Ja se, että synnytyksistä on tehty rahasta riippuvainen asia, kuvastaa vain ja pelkästään tämän yhteiskunnan vinoutuneisuutta.
mun mielestä taas se kuvastaa hyvin yhteiskunnan vinoutuneisuutta, että yhä suurempi osa äideistä haluaa turvautua sektioon minimoidakseen kaikki riskit.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 08:56 jepjep kirjoitti:
Itse olen todella ylpeä siitä että sain synnyttää sektiolla kuten halusin, enkä itsekkäästi lähtenyt hakemaan jotain extream-kokemusta lapsen hengellä leikkien. Paljon mieluummin otin viillon itseeni ja riskit siitä itselleni, kuin uhrasin sekä vauvan että itseni. Ja ihan täysin terve 10kk tyttö on, ilman bakteeriflooriakin :whistle:
et oo tosissas :eek: ai että normaalia synnytystä toivovat äidit leikkivät lapsen hengellä?!

ihme marttyyri..
 
Sketiossa vammautuneet lapset. Tietääkseni vammautuneita lapsia saadaan erityisesti kun sektioon ryhdytään komplisoituneen alatiesynnytyksen jälkeen viimeisenä keinona.


Kyllä pelkosektiot ovat hyvin marginaalinen ryhmä kaikista sektioista. Täällä palstalla ehkä näkyvä, koska täällä voi saada muilta vastaavassa tilanteessa olevilta neuvoja ja tukea. Sektiot kyllä tehdään muista syistä, pääasiassa. Mukavuudenhalua ei sektio ole, kyllä se haava rajoittaa elämää kivuttomanakin. Ja etukäteen ei voi koskaan tietää, miten vähällä pääsee. Ihan yhtä arvaamaton se on.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 09:23 Hay-D kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 08:56 jepjep kirjoitti:
Itse olen todella ylpeä siitä että sain synnyttää sektiolla kuten halusin, enkä itsekkäästi lähtenyt hakemaan jotain extream-kokemusta lapsen hengellä leikkien. Paljon mieluummin otin viillon itseeni ja riskit siitä itselleni, kuin uhrasin sekä vauvan että itseni. Ja ihan täysin terve 10kk tyttö on, ilman bakteeriflooriakin :whistle:
et oo tosissas :eek: ai että normaalia synnytystä toivovat äidit leikkivät lapsen hengellä?!

ihme marttyyri..
Täysin samaa mieltä! Kyllä se niin on, että nainen on todellakin tehty synnyttämään se vauva alakautta ja vauva on tarkoitettu syntymään alakautta. Nimenomaa juuri itsekkyyttä on se, että vaaditaan sektio ilman syytä. Hah, uhraisin itseni ja vauvan..menisit joskus synnyttämään alakautta, niin toteisit, että ehjänä siitä selviätte sinä ja vauva...et varmasti kaikkea muutakin ajattele noin negatiivisesti kuten synnytystä esim. ethän voi sitten varmaan autoakaan ajaa, kun siinä voi tulla kolari.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 12:28 äippis kirjoitti:
Täysin samaa mieltä! Kyllä se niin on, että nainen on todellakin tehty synnyttämään se vauva alakautta ja vauva on tarkoitettu syntymään alakautta. Nimenomaa juuri itsekkyyttä on se, että vaaditaan sektio ilman syytä. Hah, uhraisin itseni ja vauvan..menisit joskus synnyttämään alakautta, niin toteisit, että ehjänä siitä selviätte sinä ja vauva...et varmasti kaikkea muutakin ajattele noin negatiivisesti kuten synnytystä esim. ethän voi sitten varmaan autoakaan ajaa, kun siinä voi tulla kolari.
Puhutaanko tässä nyt taas ensisynnyttäjien pelkosektiosta vai? Muuten en ymmärrä näitä "mielipiteitä"..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 08:10 äiti 40plusplus kirjoitti:
ja jatkan tähän että mieletön synnytyspelko on asia joka pitää hoitaa joko sektiolla tai sitten keskusteluilla ennen synnytystä. Kun on tulossa asia josta ei tiedä ja palstoilta saa lukea (joskus väritettyjäkin!) kauhujuttuja niin kai siinä pelokas enemmänkin pelästyy. Mutta niitähän on niitä pelkoryhmiä yms eli sellaiseen menisin kuitenkin ensin
Synnytyspelkoa ei koskaan hoideta sektiolla. Se vain on helppo ratkaisu ohittaa sen käsittely. Pelkoa pitäisi aina hoitaa, vaikka lopulta sektioon päädyttäisiinkin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 12:28 äippis kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 09:23 Hay-D kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 08:56 jepjep kirjoitti:
Itse olen todella ylpeä siitä että sain synnyttää sektiolla kuten halusin, enkä itsekkäästi lähtenyt hakemaan jotain extream-kokemusta lapsen hengellä leikkien. Paljon mieluummin otin viillon itseeni ja riskit siitä itselleni, kuin uhrasin sekä vauvan että itseni. Ja ihan täysin terve 10kk tyttö on, ilman bakteeriflooriakin :whistle:
et oo tosissas :eek: ai että normaalia synnytystä toivovat äidit leikkivät lapsen hengellä?!

ihme marttyyri..
Täysin samaa mieltä! Kyllä se niin on, että nainen on todellakin tehty synnyttämään se vauva alakautta ja vauva on tarkoitettu syntymään alakautta. Nimenomaa juuri itsekkyyttä on se, että vaaditaan sektio ilman syytä. Hah, uhraisin itseni ja vauvan..menisit joskus synnyttämään alakautta, niin toteisit, että ehjänä siitä selviätte sinä ja vauva...et varmasti kaikkea muutakin ajattele noin negatiivisesti kuten synnytystä esim. ethän voi sitten varmaan autoakaan ajaa, kun siinä voi tulla kolari.
Teidoksesi, että sektiota ei saa Suomessa ilman syytä, ja jos en olisi sitä saanut/vaatinut, olisi lapsi ja/tai minä vammautunut, ja tämä tuli ilmi vasta sektiossa. Että se siitä negatiivisesta ajattelusta. Ja kiitos kehotuksesta, mutta en mene koskaan synnyttämään alakautta, luojan kiitos B)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 14:18 jepjep kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 12:28 äippis kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 09:23 Hay-D kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 08:56 jepjep kirjoitti:
Itse olen todella ylpeä siitä että sain synnyttää sektiolla kuten halusin, enkä itsekkäästi lähtenyt hakemaan jotain extream-kokemusta lapsen hengellä leikkien. Paljon mieluummin otin viillon itseeni ja riskit siitä itselleni, kuin uhrasin sekä vauvan että itseni. Ja ihan täysin terve 10kk tyttö on, ilman bakteeriflooriakin :whistle:
et oo tosissas :eek: ai että normaalia synnytystä toivovat äidit leikkivät lapsen hengellä?!

ihme marttyyri..
Täysin samaa mieltä! Kyllä se niin on, että nainen on todellakin tehty synnyttämään se vauva alakautta ja vauva on tarkoitettu syntymään alakautta. Nimenomaa juuri itsekkyyttä on se, että vaaditaan sektio ilman syytä. Hah, uhraisin itseni ja vauvan..menisit joskus synnyttämään alakautta, niin toteisit, että ehjänä siitä selviätte sinä ja vauva...et varmasti kaikkea muutakin ajattele noin negatiivisesti kuten synnytystä esim. ethän voi sitten varmaan autoakaan ajaa, kun siinä voi tulla kolari.
Teidoksesi, että sektiota ei saa Suomessa ilman syytä, ja jos en olisi sitä saanut/vaatinut, olisi lapsi ja/tai minä vammautunut, ja tämä tuli ilmi vasta sektiossa. Että se siitä negatiivisesta ajattelusta. Ja kiitos kehotuksesta, mutta en mene koskaan synnyttämään alakautta, luojan kiitos B)
No mielestäni pelkkä pelko ei ole syy (johon siis tekstissäni viittaan)..se kuuluu muulla tapaa hoitaa kuin sektiolla.
 
näin on
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.10.2006 klo 16:43 käsittämätöntä juu kirjoitti:
"Tottakai alatiesynnytyksessä on riskejä, mutta todella harvoin sattuu mitään peruuttamattomia vaurioita"

No niin niitä peruuttamattomia vaurioita sattuu todella harvoin suunnitellussa sektiossakin.

"Ei ole yksi eikä kaksi vauvaa joilla on ollut hengitysvaikeuksia suunnitellun sektion jälkeen ja ovat tarvinneet siihen hoitoa."

Ei ole yksi tai kaksi vauvaa joilla on ollut vaikka sun mitä vaikeuksia kun äiti on päättänyt synnyttää alateitse!

"Aikaisemmin kaikki äidit synnyttivät alateitse eikä siitä tehty niin suurta numeroa kuin nykyään"

Montakos sataa vuotta arvon vieras on elänyt kun tällaista väittää? Ennen ei ollut vaihtoehtoja, nykyään on. Ennen kuolleisuus synnytyksissä oli melko huima, mutta senhän tiedätkin kun tiedät niin hyvin miten asiat olivat "aikaisemmin".

"Nykyiset äidit ovat vain niin mukavuudenhaluisia, että haluavat leikkauksen ettei vaan tuntuisi kipua."

Mukavuudenhaluako se on, kun ei halua kiduttaa kroppaansa vuorokautta ja jättää kenties ikuisia jälkiä arkaan alapään kudokseen? Olen sitä mieltä, että mukavuudenhalu on ihan eri juttu, sektiotoiveessa on kyse jo itsensä suojelusta. Lisäksi tiedoksi vieraalle, Suomessa ei edes saa sektiota mukavuussyistä, etten oikeastaan edes ole varma mistä nyt puhut..

"Joskus ihmettelen miten synnyttämättömät naiset voivat pelätä synnytystä niin paljon kun eivät ole sitä koskaan kokeilleet."

Pelottaisiko sinua loikkia pilvenpiirtäjän katonreunalla ilman turvaköyttä? Eipä tietenkään kun et ole sellaista koskaan kokeillut. Et varmaan myöskään pelkäisi ajaa kahdensadan kilometrin tuntinopeudella pikkutietä ilman turvavyötä, olisihan se ensimmäinen kerta kun sellaista kokeilet...
Tästä "käsittömätöntä juu":n tekstistä kuvastaa hyvin kirjoittajan tietämättömyys tosiasioista ja hänen "faktojensa" pohjautuminen netistä luettuihin kertomuksiin ja ehkä omiin tai tuttujen tarinoihin.
Toisin kun kirjoittaja "vieras" ja "äiti 40plusplus" osoittavat kypsyneisyyttä vanhemmuuteen ja synnytykseen. He ovat myös viitsineet ottaa selvää tosiasioista. Käsittämätöntä että noin puolet palstan kirjoittajista latelevat muka faktoja kauheasta alatiesynnytyksestä ja turvallisesta sektiosta. Ainoa fakta on mielestäni tutkittu tieto joka osoittaa sektion (myös elektiivisen) riskit SEKÄ äidille ETTÄ lapselle suuremmiksi. Ja hyvät ihmiset, synnytykseen ja raskauteen liittyy aina riskejä. Valinta tapahtuu ja hankkiutuessa raskaaksi.
 
hei
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 15:13 näin on kirjoitti:
Ainoa fakta on mielestäni tutkittu tieto joka osoittaa sektion (myös elektiivisen) riskit SEKÄ äidille ETTÄ lapselle suuremmiksi.
Vastaatko tuohon ketjuun "elektiivinen sektio ja lapsen vauriot" mitä riskejä vauvoille on elektiivisestä sektiosta? Kun olet lukenut tutkittua tietoa aiheesta?
 
käsittämätöntä juu
"Tästä "käsittömätöntä juu":n tekstistä kuvastaa hyvin kirjoittajan tietämättömyys tosiasioista ja hänen "faktojensa" pohjautuminen netistä luettuihin kertomuksiin ja ehkä omiin tai tuttujen tarinoihin.
Toisin kun kirjoittaja "vieras" ja "äiti 40plusplus" osoittavat kypsyneisyyttä vanhemmuuteen ja synnytykseen. He ovat myös viitsineet ottaa selvää tosiasioista. Käsittämätöntä että noin puolet palstan kirjoittajista latelevat muka faktoja kauheasta alatiesynnytyksestä ja turvallisesta sektiosta. Ainoa fakta on mielestäni tutkittu tieto joka osoittaa sektion (myös elektiivisen) riskit SEKÄ äidille ETTÄ lapselle suuremmiksi. Ja hyvät ihmiset, synnytykseen ja raskauteen liittyy aina riskejä. Valinta tapahtuu ja hankkiutuessa raskaaksi. "

Kerropas mitä "nettitietoa" olen väittänyt faktaksi kiitos. En muuten mitään. En missään väitä ettäkö sektion riskit eivät olisi perinteistä synnytystapaa keskimäärin suuremmat. Et taida olla niin kovin kypsä yksilö kun alat kiukutella kirjoittajalle vaikket edes ole kunnolla lukenut hänen tekstiään.

Pelko on lääketieteellinen syy sektioon. Koittakaa nyt hyvät ihmiset jo ymmärtää se asia. Vaikka teidän mielestänne kuinka oli parempi synnyttää alateitse, se ei välttämättä ole parempi ihmiselle joka pelkää hirvittävästi synnytystä. Minä olen lopen kyllästynyt siihen, että epäkypsät äidit syyllistävät toisiaan... varmaan saavat sillä paikattua huonoa itsetuntoaan äitinä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 16:16 käsittämätöntä juu kirjoitti:
Pelko on lääketieteellinen syy sektioon. Koittakaa nyt hyvät ihmiset jo ymmärtää se asia. Vaikka teidän mielestänne kuinka oli parempi synnyttää alateitse, se ei välttämättä ole parempi ihmiselle joka pelkää hirvittävästi synnytystä. Minä olen lopen kyllästynyt siihen, että epäkypsät äidit syyllistävät toisiaan... varmaan saavat sillä paikattua huonoa itsetuntoaan äitinä.
mä yritän välttää syyllistämästä pelkosektio-äitejä. Mutta onko tosiaan niin, että keskustelut pelosta ja synnytyksestä eivät auta? omakohtaista kokemusta ei ole, koska en ole varsinaisesti pelännyt synnytystä. meneekö tämäkin (kuten moni muukin asia nykyään) niin että aina on pelätty yhtä paljon, mutta nyt se uskalletaan sanoa ääneen? En kyllä ole kuullut keneltäkään vanhemmalta naiselta, että olisivat pelänneet kuollakseen synnytystä.
 
heh heh
kyllä on taas saanut lukea todella aikuismaista tekstiä tästäkin ketjusta. kunhan vauva saadaan maailmaan turvaalisesti niin tärkein on siinä. sepä ei tee äidistä sen parempaa, tuliko vauva maailmaan ns. luomuna vai leikkauksella. on totta että äiti palautuu alatiesynnytyksestä yleensä huomattavasti nopeampaa kuin sektiosta ja alatiesynnytys on se luonnon oma tapa, ja tilastoissa vauvalle sekä äidille turvallisempi tapa. mutta tekeekö se sektiolla synnyttäneistä/synnyttävistä huonompia. ei olla joustamattomia ajatuksinemme ja mielipiteinemme puolin jos toisinkin. äitejähän tässä kaikki varmaan ollaan ja uskoisin että parhaita vanhempia omille lapsilemme.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 15:21 hei kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 15:13 näin on kirjoitti:
Ainoa fakta on mielestäni tutkittu tieto joka osoittaa sektion (myös elektiivisen) riskit SEKÄ äidille ETTÄ lapselle suuremmiksi.
Vastaatko tuohon ketjuun "elektiivinen sektio ja lapsen vauriot" mitä riskejä vauvoille on elektiivisestä sektiosta? Kun olet lukenut tutkittua tietoa aiheesta?
Kohdasta "elektiivinen sektio ja lapsen vauriot" voivat hernenenutkin käydä lukemassa yhden asiantuntevan kirjoituksen.
 
JennyJohanna
mun mielestä taas se kuvastaa hyvin yhteiskunnan vinoutuneisuutta, että yhä suurempi osa äideistä haluaa turvautua sektioon minimoidakseen kaikki riskit.
[/quote]

Jaa. Entäs sitten rokotukset, joilla on pelastettu monet ihmiset ja lapset turhilta rokkokuolemilta ja lähes poistettu useita tappavia ja kärsimystä aiheuttavia tauteja??? Entä lääkkeet, joilla hoidetaan??? Onko nekin yhteiskunnan vinoutuneisuutta minimoida kaikki riskit?

Itse synnytin pelostani huolimatta alateitse ja synnytyksen kauheudesta huolimatta aion synnyttää tämän tulevankin, mikäli mitään lääketieteellistä syytä sektiolle ei ilmaannu. Joten onko pakko edes tapella tälläisistä asioista??

Eikö jokaisella ole lupa olla sellainen, kuin on ja lupa pelätä tai haluta sektiota, oli syy mikä tahansa?

Ei MEILLÄ MAALLIKOILLA mielestäni ole valtaa päättää niistä asioista, vaan LÄÄKÄREILLÄ, joiden ainakin pitäisi olla asiantuntijoita! Joten VOISIKO SYYLLISTÄMINEN RIITTÄÄ!!!???
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2006 klo 07:38 Hay-D kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 16:16 käsittämätöntä juu kirjoitti:
Pelko on lääketieteellinen syy sektioon. Koittakaa nyt hyvät ihmiset jo ymmärtää se asia. Vaikka teidän mielestänne kuinka oli parempi synnyttää alateitse, se ei välttämättä ole parempi ihmiselle joka pelkää hirvittävästi synnytystä. Minä olen lopen kyllästynyt siihen, että epäkypsät äidit syyllistävät toisiaan... varmaan saavat sillä paikattua huonoa itsetuntoaan äitinä.
Pelko on nykyään diagnoosi, samoin kuin eri "tasoiset" masennuksetkin (joista pitkillä sairaslomilla ja popsitaan lääkkeitä), ja jopa alkoholisti voi syyttää geenejään. Eli miksi jälkimmäiset yleensä hyväksytään, pelkoäitejä ei?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2006 klo 11:56 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2006 klo 07:38 Hay-D kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.10.2006 klo 16:16 käsittämätöntä juu kirjoitti:
Pelko on lääketieteellinen syy sektioon. Koittakaa nyt hyvät ihmiset jo ymmärtää se asia. Vaikka teidän mielestänne kuinka oli parempi synnyttää alateitse, se ei välttämättä ole parempi ihmiselle joka pelkää hirvittävästi synnytystä. Minä olen lopen kyllästynyt siihen, että epäkypsät äidit syyllistävät toisiaan... varmaan saavat sillä paikattua huonoa itsetuntoaan äitinä.
Pelko on nykyään diagnoosi, samoin kuin eri "tasoiset" masennuksetkin (joista pitkillä sairaslomilla ja popsitaan lääkkeitä), ja jopa alkoholisti voi syyttää geenejään. Eli miksi jälkimmäiset yleensä hyväksytään, pelkoäitejä ei?
asiaan muuten enää kommentoimatta: turha sotkee mua tohon lainaukseen, kun en niin kirjoittanut!! kommentoikaa kirjautuneena niin voitte korjata virheenne.
 
En ole koskaan ollut raskaana eli synnytyskokemustakaan siis ei ole. Yritän tulla raskaaksi, ja jo tässä vaiheessa olen pohtinut sitä, mitä se lapsen saattaminen maailmaan oikeasti synnytyskipuineen ym. merkitsee.

En kyllä suoraansanottuna voi käsittää ihmisiä, jotka hankkiutuvat raskaaksi, mutta eivät sitten uskalla tai halua synnyttää. Mielestäni synnytys on luonnollinen jatkumo prosessissa, jossa saatetaan alulle uusi elämä, uusi ihminen.

On olemassa tutkimustietoa, että sektion riskit ovat paljon suuremmat kuin alatiesynnytyksen. Äitien pitäisi pelätä sektiota, ei luonnollista synnytystä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2006 klo 16:21 Iina73 kirjoitti:
En ole koskaan ollut raskaana eli synnytyskokemustakaan siis ei ole. Yritän tulla raskaaksi, ja jo tässä vaiheessa olen pohtinut sitä, mitä se lapsen saattaminen maailmaan oikeasti synnytyskipuineen ym. merkitsee.

En kyllä suoraansanottuna voi käsittää ihmisiä, jotka hankkiutuvat raskaaksi, mutta eivät sitten uskalla tai halua synnyttää. Mielestäni synnytys on luonnollinen jatkumo prosessissa, jossa saatetaan alulle uusi elämä, uusi ihminen.

On olemassa tutkimustietoa, että sektion riskit ovat paljon suuremmat kuin alatiesynnytyksen. Äitien pitäisi pelätä sektiota, ei luonnollista synnytystä.
Hyvin sanottu :)!
 
mätä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2006 klo 16:21 Iina73 kirjoitti:
En ole koskaan ollut raskaana eli synnytyskokemustakaan siis ei ole. Yritän tulla raskaaksi, ja jo tässä vaiheessa olen pohtinut sitä, mitä se lapsen saattaminen maailmaan oikeasti synnytyskipuineen ym. merkitsee.

En kyllä suoraansanottuna voi käsittää ihmisiä, jotka hankkiutuvat raskaaksi, mutta eivät sitten uskalla tai halua synnyttää. Mielestäni synnytys on luonnollinen jatkumo prosessissa, jossa saatetaan alulle uusi elämä, uusi ihminen.

On olemassa tutkimustietoa, että sektion riskit ovat paljon suuremmat kuin alatiesynnytyksen. Äitien pitäisi pelätä sektiota, ei luonnollista synnytystä.
Joo, mullakin pitäisi olla tilillä 10000 euroa, vaan kun ei ole. Ehkä hassua ihmisen, joka ei edes ole ollut raskaana, saati synnyttänyt millään tapaa, tulla sanomaan, mitä äitien tai tulevien äitien pitäisi tuntea.
Itse ainakin halusin lapsen juuri sen lapsen takia, en sen takia, että saan sen saattaa maailman mahd. luonnollisin ja hyväksyttävin keinoin. Eikö se ole tärkeintä, että lapsia syntyy niistä välittäville ihmisille, eikä se, että mikä on tyyli? :eek:
Luonnollistahan on kuolemakin ja sitä tuskin kukaan saa harjoitella ja silti sitä(kin) pelätään.... Ole toki onnellinen siitä ettet sinä pelkää suurta tuntematonta, mutta koita hyvä ihminen olla vähän avarakatseisempi ja ymmärtää ettei kaikki ole samanlaisia.
Nimim. Ylpeä pelkosektioäiti
 

Yhteistyössä