kertokaas "teiniäidit"

korostan heti alkuun että tämä kysymys ei koske kaikkia teitä,mutta varmasti suurinta osaa ja vastatkaa rehellisesti vaikka sitten vieras nikillä.

miksi pitää päästä juomaan kerran kuussa? ja aina vappuna,juhannuksena ym,? varsinkin jos on rahat tiukilla,niin miksei niitäkin rahoja säästäisi tai käyttäisi lapseen?
varsinkin yksi henkilö täällä on kirjoittanut miten on pienet tulot ja silti viinan sitä riittää..väkisinkin kiinnittänyt huomiota.
 
no minä ainakin juon vaan silloin kun voimme ystävien kanssa mennä jonnekkin yhdessä. Yleensä silloin saattaa olla joku juhlapäiväkin.. mutta ei se oo välttämätöntä! Ja en juo aina kerran kuussa. vaan silloin tällöin kun ystävien kesken päätämme että nyt voitais vähän juhliakkin! :)
Ja noi vappu,juhannus yms. on siitä hyviä että useimmiten silloin kaikille sopii lähteä jonnekkin.. mut jos rahaa ei oo niin silloin ei juoda..
 
Mami 2
Itse en silloin lähtenyt juuri mihinkään kun 16v lapsen sain.Kai ne kyllästy pyytää kun aina kahden tunnin jälkeen halusin kotiin :ashamed: Nykyään tekee mieli vielä vähemmän eikä asia liity siihen et olen raskaana vaan muutenkin.oikein inhottaa tulevat kesä tapahtumat yms kun mies juo eikä muutenkaan hyvin mene.Olen entinen teini-äiti,mutta silti vastasin!
 
Wilma88
Miks tätä täältä kysyt??No tietenkin myös nuoret äidit ottaa alkoholia, mutta mä en ole kyllä tuota rahojen viinaan riittämistä täältä lukenut....no mä olen alaikäinen, joten senkään takia en "saisi" alkoholia nauttia, mutta myönnän kyllä että pari vuotta sitten olen juonut..ja ihan tarpeeksi.Nykyään en, ei tee mieli, mutta tottakai varmasti käyn joskus ravintolassa jne...minun ikäiset kun lähtee "ryyppäämään" he menevät joihinkin pippaloihin tms...omakohtaisesti sellaiset ei kiinnosta...johtuen ehkä siitä että ytstävä piirini koostuu enemmän vanhemmista ihmisistä..tyttäreni on kohta viisi kk. ja olen pitänyt hauskaa ja tavannut ystäviä lapseni kanssa selvin päin...Aikuisilla (ja nuorilla) tekee tietenkin joskus mie juhlimaan...ja se on sallittua....ÄITINÄKIN =)
 
miten niin just kerran kuussa. mun ei ainakaan oo pakko lähteä yhtään mihinkään kerran kuussa, eikä kerran kuukaudessakaan. käyn sillon kun tuntuu siltä että nyt ois hyvä päästä tuulettumaan ja saada ajatukset muualle. ja enkä mä tosiaankaan viimesiä pennosia tuhlaa viinaan, kuka yhtään järkeä omaava nyt niin tekee??

ihminen jolla on perhettä, kyllä tietää että ei se perhe elämä aina yhtä ruusuilla tanssia ole ja vaikka olisikin, on hyvä joskus saada jotain muutakin ajateltavaa kuin lapset. sitä on itsekkin paljon paremmalla tuulella kun on saanut vähän omaa aikaa, tavalla millä hyvänsä. jokaines ihmisen täytyy joskus rauhoittua ja ottaa aikalisä.
 
Joopa joo, tää on taas näitä: En halua yleistää, mutta kun kuitenkin on varmasti niin, että..."

En juonut, kun esikoinen syntyi, enkä juo vieläkään alkoholia kuin korkeintaan kerran vuodessa. Hui!
 
lauuura
tulee jo lähettyä kerran kuussa tai harvemmin. iän takia ne reissut jää halvoiksi, kun ei kapakkaan pääse. eikä ole oikeastaan hinkuakaan. tuulettuminen tekee hyvää, vaikkakin jokainen ei ole samaa mieltä..
 
mä olen jo vanha mamma, mutta voin sanoa ettei ne vaan ne teinit oo jotka mee, vaan vanhemmatkin. Mä henkkohtaisesti oon käyny niin paljon ennen muksujakin, ettei enää kiinnosta yhtään. Muutama viikko sitten oltiin ja oli tosi tylsää. Mielummin nykyään jos saa lapset hoitoon, teen jotain mieheni kanssa kaksin =) Mut kukin tavallaaan. Tietty jos haluaa useesti kuukaudessa käydä viihteellä, kannatas viä miettiä et tekiskä ne lapset vasta myöhemmin.
 
olen vuosimallia 87,en ole vielä täyttänyt 18 vuotta.
sain tyttäreni ollessani 16 vuotias.
ennen raskauttani ryyppäsin ja rällästin,hilluin kaupungilla jne.
sitten kun tulin raskaaksi se loppui kun seinään,en käynyt missään,totta kai näin kavereita ja kävimme kahvilla jne.
ystäväni sanoivatkin minulle että minusta on tullut oikea tylsimys kun en ollutkaan enään samanlainen kuin silloin ennnen.
eli siis olen saanut mennä ihan tarpeeksi.
tyttöni on nyt vähän reilu vuoden vanha eikä voisi vähempää kiinnostaa mennä mihinkään pippaloihin yms.
että tässä on siis lyhyesti minun elämän kertani =) :hug:
 
äetyliini
joo, no en tiedä minäkään tuosta kerran kuussa hommasta, mutta samalla tavalla me kaikki käydään joskus viihteellä.. no ei kaikki mutta suurin osa, niin vanhat kuin nuoretkin, ihmeellisiä ihmettelijöitä olette kun itse olette samanlaisia.. :) kuka on sanonut että pitää päästä kerran kuussa tuulettumaan ja onko hän tarkoittanut välttämättä viinalla läträämistä.. :/ tuulettua voi monellakin tapaa...
 
teinimammako
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2005 klo 16:21 kyselijä kirjoitti:
korostan heti alkuun että tämä kysymys ei koske kaikkia teitä,mutta varmasti suurinta osaa ja vastatkaa rehellisesti vaikka sitten vieras nikillä.

miksi pitää päästä juomaan kerran kuussa? ja aina vappuna,juhannuksena ym,? varsinkin jos on rahat tiukilla,niin miksei niitäkin rahoja säästäisi tai käyttäisi lapseen?
varsinkin yksi henkilö täällä on kirjoittanut miten on pienet tulot ja silti viinan sitä riittää..väkisinkin kiinnittänyt huomiota.

HÖPÖHÖPÖHÖPÖ!!!! Minä olen vm.87 mamma. tyttäreni on nyt 9½kk. Me käydään ulkona PARIKIN kertaa kuussa,jolloin tyttömme on mummolla (JOKA ERITTÄIN MIELELLÄÄN HOITAA!!) hoidossa. En näe meidän JUOMISESSA tai muutenkaan ulkona käymisessä mitään pahaa. Se että vanhemmat saavat aikaa itselleen on vaan hyväksi koko perheelle! Eikä lapselle tee huonoa olla mummolla silloin tällöin yökylässä!Varsinkin kun mummo tykkää,ja ennenkaikkea lapsi tykkää!KYllä me olemme mieheni kanssa nyttenkin vappuna lähdössä ulos ja mummo on jo varattu katsomaan lastamme. Eikä meidän rahat pelkkään viinaan mene. Lapsella on kaikki tärkeä (vaatteet,ruoka,lelut ym...) ja ennenkaikkea RAKKAUTTA. Jos juomisessa/muussa tuulettumisessa ei ole haittaa lapselle niin mikäpäs siinä. En hyväksy itsekkään sellaista "aina ryyppäämistä" tai lapsen heitteille jättöä juomisen takia. Lapsen täytyy aina olla numero 1!! Lapsen ei tule kärsiä siitä että vanhemmat käyvät ulkona. Mutta ajatelkaapa mikä seikkailu se on lapselle käydä mummolassa yökylässä joskus?muistatteko itse pienenä kun saitte mennä mummolle yöksi?itselleni on ainakin jäänyt hyvät muistot niistä!!! Ja kun tämän jutun alkaja sanoi että miksei vähiä rahoja käyttäisi lapseen,niin ei se lapsi sillä tule onnelliseksi että sillä on aina UUDET vaateet ja UUDET lelut ym... ja kaikkea mahdollista hilpetööriä. Lapsi on onnellinen kun lapsella on turvallinen/tasapainoinen koti ja rakastavat vanhemmat,jotka myös rakastavat toisiaan!!!! Joten hoitakaa parisuhdettanne! Älkääkä tunteko häpeää ulkonakäynneistänne!!!ystävällisin terveisin,"teini"mamma!
 
öö, ensinnäkin juhlapyhinä on hyvä syy lähteä tuulettumaan. Tuulettumisella tarkoitan omaa aikaa, irtiottoa arjesta. Joillakin siihen liittyy juominen, joillakin ei. Mun mielipide on se että niin kauan kun se juominen ei haittaa tavallista elämää (siis arkea) niin sillä ei juurikaan ole merkitystä. Kun lapsi on hyvässä hoidossa niin onko sillä merkitystä tuuletteleeko se äiti alkoholin kanssa vai ei?
 
linda
mielenkiintoinen keskustelu,eihän siinä juhlimisessa mitään pahaa ole ja itsekkin käyn ehkä joka toinen kuukausi, mutta samaa mietin että jos rahat on tiukilla miksi käyttää niitä viinaan?
 
eräs
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2005 klo 12:08 -nanne- kirjoitti:
olen vuosimallia 87,en ole vielä täyttänyt 18 vuotta.
sain tyttäreni ollessani 16 vuotias.
ennen raskauttani ryyppäsin ja rällästin,hilluin kaupungilla jne.
sitten kun tulin raskaaksi se loppui kun seinään,en käynyt missään,totta kai näin kavereita ja kävimme kahvilla jne.
ystäväni sanoivatkin minulle että minusta on tullut oikea tylsimys kun en ollutkaan enään samanlainen kuin silloin ennnen.
eli siis olen saanut mennä ihan tarpeeksi.
tyttöni on nyt vähän reilu vuoden vanha eikä voisi vähempää kiinnostaa mennä mihinkään pippaloihin yms.
että tässä on siis lyhyesti minun elämän kertani =) :hug:
pitäsikö sulle nanne antaa joku vuoden äiti palkinto nyt???
 
eipä me olla laskettu että monta kertaa kuukaudessa käydään viihtellä ja paljon se vie rahaa...joskus on kuukausia ettei käydä ollenkaan ja sitten joskus sattuu kuukudessa käytyä parikin kertaa.. vappuhan on yleinen juhla niinkuin juhannus ja melkein kaikki... no ainakin meidän piireissä juhlii juhannuksena... siksi varmaan kaikki silloin juhlii....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2005 klo 12:35 eräs kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2005 klo 12:08 -nanne- kirjoitti:
olen vuosimallia 87,en ole vielä täyttänyt 18 vuotta.
sain tyttäreni ollessani 16 vuotias.
ennen raskauttani ryyppäsin ja rällästin,hilluin kaupungilla jne.
sitten kun tulin raskaaksi se loppui kun seinään,en käynyt missään,totta kai näin kavereita ja kävimme kahvilla jne.
ystäväni sanoivatkin minulle että minusta on tullut oikea tylsimys kun en ollutkaan enään samanlainen kuin silloin ennnen.
eli siis olen saanut mennä ihan tarpeeksi.
tyttöni on nyt vähän reilu vuoden vanha eikä voisi vähempää kiinnostaa mennä mihinkään pippaloihin yms.
että tässä on siis lyhyesti minun elämän kertani =) :hug:
pitäsikö sulle nanne antaa joku vuoden äiti palkinto nyt???
ei tarvitse mitään palkintoa antaa,halusin vain kertoa asiani. =)
en voi sille mitään jos sinua noin kovasti ärsyttää se mitä kerroin..
 
raksu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2005 klo 15:32 -nanne- kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2005 klo 12:35 eräs kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2005 klo 12:08 -nanne- kirjoitti:
olen vuosimallia 87,en ole vielä täyttänyt 18 vuotta.
sain tyttäreni ollessani 16 vuotias.
ennen raskauttani ryyppäsin ja rällästin,hilluin kaupungilla jne.
sitten kun tulin raskaaksi se loppui kun seinään,en käynyt missään,totta kai näin kavereita ja kävimme kahvilla jne.
ystäväni sanoivatkin minulle että minusta on tullut oikea tylsimys kun en ollutkaan enään samanlainen kuin silloin ennnen.
eli siis olen saanut mennä ihan tarpeeksi.
tyttöni on nyt vähän reilu vuoden vanha eikä voisi vähempää kiinnostaa mennä mihinkään pippaloihin yms.
että tässä on siis lyhyesti minun elämän kertani =) :hug:
pitäsikö sulle nanne antaa joku vuoden äiti palkinto nyt???
ei tarvitse mitään palkintoa antaa,halusin vain kertoa asiani. =)
en voi sille mitään jos sinua noin kovasti ärsyttää se mitä kerroin..
no joo!!! sun puheista on saanu semmoisen kuvan että vähän liian tekopyhää esität... sorge ny vaan... mutta kyllä se ärsyttää...
 
\no joo!!! sun puheista on saanu semmoisen kuvan että vähän liian tekopyhää esität... sorge ny vaan... mutta kyllä se ärsyttää...

[/quote]

no anna anteeksi että kerroin omasta elämästäni,
en voi asialle mitään jos toisia ei miellytä se mitä täällä kerron,
eihän näitä ole pakko lukea jos kerran ärsyttää.
eikä siinä ole mielestäni mitään tekopyhää jos ei juhliminen kiinnosta.
=)
toisia se kiinnostaa ja toisia ei.
niin se vaan menee. ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2005 klo 12:35 eräs kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2005 klo 12:08 -nanne- kirjoitti:
olen vuosimallia 87,en ole vielä täyttänyt 18 vuotta.
sain tyttäreni ollessani 16 vuotias.
ennen raskauttani ryyppäsin ja rällästin,hilluin kaupungilla jne.
sitten kun tulin raskaaksi se loppui kun seinään,en käynyt missään,totta kai näin kavereita ja kävimme kahvilla jne.
ystäväni sanoivatkin minulle että minusta on tullut oikea tylsimys kun en ollutkaan enään samanlainen kuin silloin ennnen.
eli siis olen saanut mennä ihan tarpeeksi.
tyttöni on nyt vähän reilu vuoden vanha eikä voisi vähempää kiinnostaa mennä mihinkään pippaloihin yms.
että tässä on siis lyhyesti minun elämän kertani =) :hug:
pitäsikö sulle nanne antaa joku vuoden äiti palkinto nyt???

Kumma että ensin kysytään miks nuoret äipät juo ja sit ku joku kertoo omasta elämästä ni heti ollaan haukkumassa...ihme hommaa...
 
Minua joskus kieltämättä vähän hymyilyttää ja toisinaan meinaa vähän ärsyttääkin nämä jutut täällä "teini"palstalla, niin kuin nyt tämänkin ketjun aloittajan kysymys, että "en nyt tahdo yleistää, mutta uskon kuitenkin että koskee suurinta osaa teistä..." Miksiköhän sitä aina oletetaan että ns. teiniäidit on just tuollasia että juo ja rellestää ja että raskaus on yleensä vahinko? kun on niitäkin jotka ei juo ollenkaan ja jotka ottaa lapsen ilolla vastaan kun se annetaan. Itse ainakin lukeudun näihin.

Terv. vielä muutaman kuukauden teini siitä kun lapsi syntyy
 
Tämmönen kyseleminen on ihan sairasta ja törkeetä yleistämistä...just joo!!! jos on nuori-->ryyppää mut jos on vanhempi-->se on raitis äiti!! tämmönen on nii #&%£$!*!! minä voin sanoa että mun äiti on alkoholisti ja mun lapsuus meni siinä pilaalle eikä äiti mikää nuori ollut 30paikkeilla että se siitä nuorien ryyppäilystä!! ainakin mulla on hyvä esimerkki millaseksi en halua tulla ja millasta elämää en lapselleni halua!!! muutenkin olen pysynyt erossa alkoholista...ei sitä vaa tee mieli ku on kattonu oman äitin kännäämistä!! nii #&%£$!*!! ja mitä vitun pahaa siinä on jos lähtee joskus viihteelle!? mun miehen pikkusiskot on jatkuvasti meillä hoidossa ku sen vanhemmat lähtee baariin yms...
 

Yhteistyössä