Kesäkuiset 2020 <3

Minä olen ainakin kaikkea muuta, kun hehkunut raskauden aikana.
Ainakaan alussa ja lopussa.
Keskiraskaudessa muutama viikko menee ihan ok oloissa.

Joskus neuvolassa terveydenhoitaja sanoi minulle tuota taaperoa odottaessa, että olet kyllä luotu olemaan raskaana. Kaikki on hyvin ja näytät niin hyvinvoivalle.
No kiva, mut itsellä oli vähän eri olo. Näytin mielestäni kaikea muuta, kun hyvinvoivalle.
En tosin koskaan valitellut väsymystä ja huonoa oloa neuvolassa.
 
@taatelinen Mulla on myös olo kuin halloween-odottajalla. Naama tuntuu ruttuiselta jatkuvan väsymyksen takia. Tykkään meikata ilmeen piristykseksi, mutta nyt silmät on sumeat parhaimmillakin luomiväreillä ja rajauksilla. Alun jälkeen pitäisi helpottaa. Mun kaikki kolme raskautta ja synnytystä on mennyt lopulta helposti, toivottavasti nytkin!
 
Milloin teillä alkanut oireet? En muista missä vaiheessa kahdesta ekasta alkoi. Tosin itkeä pillitin äsken ihan kunnolla leffaa katsoessa, et mieli kyllä vähän herkillä mut muuta ei oikeestaan ookkaan vielä tässä vaiheessa.
 
@Lumihiutale_ mulla oli esikoisen alkuraskaudessa viikoilla 7 ja 8 lievää pahoinvointia. Ihan alussa viikoilla 5-6-7 oli maha löysällä ja rinnat kipeät. Plussasta asti olin kiukkunen ja nukuin varmaan 15h päivässä.

Muita raskaus kokemuksia ei ole, mutta jos tämä raskaus on ihan oikea raskaus (perjantaita odotellessa:rolleyes:) niin kovin erilainen on. Plussasta asti kiukkua, rintojen kipu tosiaan loppui 5+0, nyt lievää krapulaoloa ja väsymystä, mutta kuten sanoin voi johtua flunssastakin. Mene ja tiedä :)

Onneksi ensi viikolla pääsee jo töihin, eikä. Tarvitse märehtiä kotona sitä että onko raskaana vai eikö ja onko oireita vai ei :D
 
  • Tykkää
Reactions: Lumihiutale_
Onkos muuten kellään käyneet sisarusvaunut ajatuksissa jo? Minä kun aina tosi ajoissa suunnittelen ja järjestelen, niin olen jo mitäkin ehtinyt tuskailemaan. Ikäeroa tulee lähemmäs 3v lapsille, mutta jotkut rattaat tarttis pidemmille reissuille.
 
Täällä alkoi jo esikoisesta pahoinvointi ja oksentelu 4+ viikolla.

Niitä mielialojen muutoksia odotellessa, jossain vaiheessa kaikki alkoi ärsyttää, eikä ollut pätkääkään kärsivällisyyttä. Meni hermo kaikkeen ja kaikkiin. Sitä kesti aika pitkään. Ja itkuherkkyys. Kerran itkin vessassa, kun mies ”pilasi” kastikkeen. Kun vihdoin suostuin syömään, ei se edes ollut pilalla, mutta kun maustoi väärässä järjestyksessä :ROFLMAO:

5+3 nyt ja satunnaista yökkäilyä lukuunottamatta ei mitään.
 
Mulla oli myös esikoisen odottamisessa pinna äärimmäisen tiukalla ja kyynelkanavat jatkuvalla käytöllä. Oma puoliso oli erityisesti se maailman isoin ääliö koko 9 kk ajan, ja pakko myöntää että suhteellisen hyvin se mua silloinkin kesti. Tuo kastikkeen pilaaminen esim toi vahvasti muistoja mieleen. En tiedä oliko se mun jatkuva pinnan menettäminen jokin enne, mutta kyllä meille tuli varsin temperamenttinen tytärkin.
Nyt ei ole ainakaan vielä hermot olleet niin äärirajoilla, mutta kyyneliä näköjään saa tuplasti enemmän kuin ns. normaalisti.
 
  • Tykkää
Reactions: Lumihiutale_
Täällä alkoi jo esikoisesta pahoinvointi ja oksentelu 4+ viikolla.

Niitä mielialojen muutoksia odotellessa, jossain vaiheessa kaikki alkoi ärsyttää, eikä ollut pätkääkään kärsivällisyyttä. Meni hermo kaikkeen ja kaikkiin. Sitä kesti aika pitkään. Ja itkuherkkyys. Kerran itkin vessassa, kun mies ”pilasi” kastikkeen. Kun vihdoin suostuin syömään, ei se edes ollut pilalla, mutta kun maustoi väärässä järjestyksessä :ROFLMAO:

5+3 nyt ja satunnaista yökkäilyä lukuunottamatta ei mitään.
Mä esikoista odottaessa rv 30 mietin et varmaan pakko ottaa avioero, koska mies toi mulle maraboun suklaata vaikka tietää et en tykkää siitä vaan fazerista kun hän ei tunne mua lainkaan! :ROFLMAO:
 
@Lennis i feel you. Mulla toinen päivä menossa tissikivun (aka ainoan raskausoireeni) äkillisen lopahtamisen jälkeen. Koitan ajatella, että niin kauan kun en vuoda niin oireettomuuden ei kannata ajatella kertovan mitään :) tänä aamuna olin kyllä tosi väsynyt ja vähän huonovointinenkin, mutta vaikea nyt erottaa mikä olo johtuu tästä hemmetin kestoflunssasta ja mikä olisi mahdollinen raskausoire.

Mutta tänään on onneksi ollut ajatukset niin kaukana raskaudesta kuin olla ja voi, kun oli vähän kaverivapaata. Tekipä muuten hyvää :)
Mulla kävi just samalla tavalla, eli flunssa iski ja sit yhtäkkiä hävisi raskausoireet. Tissit tuntui ihan normaaleilta ja yhtäkkiä pystyin olemaan 5 h syömättä, yms. Olin ihan varma että kesken on mennyt, mutta siellä se pieni sydän vaan pompotteli. Tuntuu että ne oireet menee vähän päivän kunnon mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Effis
Argh näitä mun aivoja. Kirjoittelin tänne ja sit ihmettelin että mihinköhän se viesti katosi, niin olinkin kirjoittanut tonne toukokuisiin :ROFLMAO: Mun esikoinen syntyi reilu viikkoa ennen laskettua, niin saa nähdä tuleeko tästä kesäkuinen vai toukokuinen.

Mutta siis anyway, onnea @taatelinen hyvistä uutisista! :love:
 
Mulla alkoi oireet jo hedelmöittymisen jälkeen. En siis yrittänyt raskautua, niin ne tuli aidosti koettua. Mulla oli juuri ollut pissatulehdus ja luulin, että se jatkuu tai meni munuaisiin. Hedelmöittymisen jälkeen - helppo tietää kun oli vain kerran seksiä eli pari päivää sen jälkeen nousi vähän lämpöä, hirveä kipu toisella puolella keskiselkää, järkyttävä päänsärky, unettomuus - koko viikko meni muutaman tunnin yöunilla..

Ravasin nimittäin lääkärissä kun olin niin kipeä ja lääkäri kysyi, voinko olla raskaana? Pidin häntä ihan hulluna, kun ei nämä mitään raskausoireita ole! Otti testin poissulkemikseksi ja se oli tietysti nega. Seuraavalla viikolla ei sitten menkat alkaneet ja tein itse testin..

Olen ollut kolmesti raskaana, enkä ikinä noilla oireilla niin vähän pelotti, että mistä johtuu ja onko kaikki kunnossa? Nyt on alkanut uni maistua paremmin, enpä muista millon olisin nukkunut melkein yhteentoista. Viikon päästä maanantaina ultra..
 
Plussa vahvistuu eli ehkä uskallan ajatella, että raskaana olen vaikka toki näin varhaisessa vaiheessa kaikki on vielä hyvin epävarmaa. Olen aika laiska käymään näillä foorumeilla, niin laitoin viestiä että voisin liittyä sinne FB-ryhmään :)
 
Ehkäpä minäkin uskallan ekan viestin tälle puolelle laittaa :geek:

Mohan / 30v / 1. lapsi / la 26-27.6.

Torstaina tein testin ärsytystilassa mentaliteetilla ”katsotaan se valkoinen tikku nyt niin pääsen käsittelemään asiaa ja tähtäämään seuraavaan kiertoon”. Oireet siis viittasi enemmän menkkoihin kuin raskauteen.

Oireena siis menkkajomo yhä edelleen, säännöllinen nälkä, väsy, selkeät repäisykivut pari kertaa. Tänään menkat myöhäss ka clearbluen testiin selkeä plussa. Huomenna teen vielä digin :) Faceryhmään en uskalla ainakaan ennen varhaisultraa liittyä. Mietinkin tässä mihin ajankohtaan se varhaisultra kannattaa varata, 7 + jotain tms?
 
@Mohan onnea plussasta ja tervetuloa! :) Varhaisultraan olisin itse mennyt varmaan 7+ jotain, koska silloin sykkeen pitäisi kai jo varmasti näkyä. Itse haluaisin välttää sen tilanteen, että sykettä ei näkyisi ja joutuisi sitten 1-2 viikkoa odottamaan varmistusta, että johtuuko sykkeen puuttuminen lyhyestä kestosta vai muusta :unsure:
Minullahan tämä ei mennyt ihan suunnitelman mukaan, kun jouduin vuodon takia käymään päivystyksessä jo menkkojen mukaan laskettuna 6+6. Syke onneksi löytyi ja kesto vaihtui 6+5. Oli kyllä ihanaa kuulla pienen syke :love:
 
Tänne tulee kamalan nopeasti uusia viestejä. Ihanaa että on aktiivinen ketju, mutta näissä oloissa ei millään pysy kärryillä koko aikaa.:eek:

Oireina edelleen rinta- ja nännikipu, etova olo, ärtyisyys ja väsymys. Myös repäisykipuja yskiessä/aivastaessa. Elellään pelottavaa viikkoa. Tänään kk laskettuna 7+0, ja viimeksi alkion kehitys pysähtyi noin 7+3. Huhhui. Toivottavasti mentäis nyt maaliin asti. Onneksi tämä raskaus on tuntunu erilaiselta alusta asti. Toivotaan että se on hyvä enne.:rolleyes:

Onnittelut kaikille uusille plussanneille! Voi kunpa tämä ryhmä olis sellainen superonnekas, eikä kenenkään tarvis poistua.:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Effis
No nyt alkoi pelottaa. Vaaleanpunaista valkovuotoa paperissa pyyhkiessä
RV 5+3 eli ei olisi kuukautistenkaan aika.
Jospa olisi vaikka limakalvoärsytystä eikä kohdusta peräisin?

Nää on kyllä hurjan jännittäviä (stressaavia) viikkoja tässä alussa. Varmaan kaikkein paras tällaisille oireettomille olis vaan tehdä paljon kaikkea ja unohtaa odottelu aina kun vain mahdollista (n) ite huomaan vaan vaeltelevani talossa mahdollisesti tulevan vauvan huoneeseen, jossa suunnittelen jo remonttia. Ja selaan sisarusvaunu ja. Ja nimiä. Ja kaikkea sellaista, mikä ei tosiaan käännä ajatuksia muualle :D Mutta samoin kuin @hanba toivon kovasti, että kaikki voidaan jatkaa odottelua kesäkuulle asti, eikä kenellekään tule huonoja uutisia :love:
 
Mikäli haluat listalle, laitathan selkeästi erikseen tai punaisella viestiisi
nimimerkki / ikä / monesko lapsi / laskettu aika / synnäri (halutessasi) :love:


KESÄKUISET 2020

pehmistä / 27 / 3. lapsi / LA 30.5.
Elviina2020 / 29 / 1. lapsi / LA 31.5. - 1.6.
alixa / 22 / 1. lapsi / LA 1.6.
Cipressi / 29 / 1. lapsi / LA 1.6.
Toukkis / 31 / 3. lapsi / LA 2.6.
Jenn-a / 25 / 1. lapsi / LA 4.6.
Rosina31 / 33 / 3. lapsi / LA 4.6.
Emmeka / 30 / 2.lapsi / LA 4.6.
Myria / 35 / 3. lapsi / LA 5.6.
MariCarina / 38 / 1.lapsi / LA 5.6.
Mammakatri / 40+ / LA 6.6.
taatelinen / 33 / 1. lapsi / LA 6.6.
#Exec / 35 / 2. lapsi / LA 7.6.
Sleh / 34 / 3. lapsi / LA 7.6.
hanba / 27 / 1.lapsi / LA 7.6.
Hipp / 37 / 3.lapsi / LA 7.6.
Miann / 26 / 1.lapsi / LA 7.6.
Kerttu-Inkeri / 29 / 1. lapsi / LA 8.6.
Lastunen / 29 / 1. lapsi / LA 8.6.
Näpsytti / 28 / 2. lapsi / LA 9.6.
Anskuliii / 23 / 2. lapsi / LA 10.6.
BabyElephant / 34 / 2. lapsi / LA 10.6 / NKL
Täplävaahtera / 32 / 1. lapsi / LA 10.6.
HemuliHoo / 30v/1.lapsi/LA 10.6
Eksyksissä / 36 / 4. lapsi / LA 11.6.
Daana / 33 / 1. lapsi / LA 14.6.
Vauhtimamma / 35 / 4.lapsi / LA 15.6.
mimosalaha / 30 / 3. lapsi / LA n. 16.6.
JenniSyys / 37 / 4. lapsi / LA 16.6. / TYKS
Elsaalviina / 29 / 4. lapsi / LA 17.6.
serissamay / 21 / 2. lapsi / LA 17.6.-20.6.
Lennis / 34 / 2. lapsi / LA 18.6.
Puuvilja / 35 / 3. lapsi / LA 18.6.
Effis / 36 / 2. Lapsi, la 19.6
Lillin / 34 / 3. lapsi / LA 20.6.
4nniin4 / 23 / 3.lapsi / LA 20.6.
pallomaha123 / ? / 2. lapsi / LA 21.6.
Omppupomppu91 / 27 / 2. lapsi / LA 25.6.
Mohan / 30 / 1. lapsi / LA 26.-27.6.
Lumihiutale_ / 25 / 3. lapsi / LA 28.6.


Salattuun facebook-ryhmään liittyäksesi laita minulle yksityisviestillä nimesi ja jokin tuntomerkki profiilikuvastasi. :love: Tilaa on!
 
Tein aamulla ensimmäisen digin ja sain tuloksen raskaana 1-2 viikkoa. Tänään pitäisi olla 4+2, niin mietin olisiko pitänyt tulla jo se 2-3 viikkoa? Yöllä oli ihan jäätävät vatsakrampit/menkkakivut, mutta vuotoa ei ole. Pistää mietityttämään.
 
Tein aamulla ensimmäisen digin ja sain tuloksen raskaana 1-2 viikkoa. Tänään pitäisi olla 4+2, niin mietin olisiko pitänyt tulla jo se 2-3 viikkoa? Yöllä oli ihan jäätävät vatsakrampit/menkkakivut, mutta vuotoa ei ole. Pistää mietityttämään.
itse tein perjantaina digin ja näytti 5+1 viikolla et raskaana 2-3. Olin huolissani samasta, mutta kai se on niin yksilöllistä.

Lisänä tämä oireettomuus. Oon koko ajan varma, että vuoto alkaa. Se on vaan tm tai kkm, joka ei tuu ulos. Jotenkin on kauheen negatiivinen fiilis, enkä jaksa tsempata itteeni yhtään. :(
 
@Mohan @Lennis pari pv väliä ja uusinta noin saa varmuutta ja mielenrauhaa (y)

Mä maksan kotona sohvalla. Äsken pakkasin esikoista haalareihin, että vien hoitoon. Prosessi keskeytys siihen, että juoksin vessaan oksentamaan. :sick: Mitääääh.... Esikosta en oksentanut kertaakaan. Hyvä mieli siitä, että (jollei tää oo mahatauti:poop:) vihdoin jokin indikoi, että kropassa tapahtuu jotain mutta... Aloin heti miettii, että miten työt, mitä jos tää kestää koko raskauden, apua..:eek:

Järkyttävä olo tällä hetkellä. Imen mynthonia ja hengitän. :sick:
 
  • Tykkää
Reactions: Lennis ja Mohan

Yhteistyössä