Kesäkuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Imettääkö täällä muuten kukaan muu vielä edellistä?
Mä imetän 1v2kk ikäistä ja suunnitelmissa jatkaa niin kauan kun kelpaa. 2 edellistä on lopettanut omasta halustaan seinään kun pikkusisarus on syntynyt ja edellinen lopetti jo 2.kolmanneksen aikana ku n maito ilmeisesti väheni/loppui.
Toistaseks imetys ei oo viä onneks sattunut, mut yleensä on muuttunut vähän kivuliaaksi jossain vaiheessa.. Onko sulla millaisia ajatuksia imetyksen kanssa?
 
Mä imetän 1v2kk ikäistä ja suunnitelmissa jatkaa niin kauan kun kelpaa. 2 edellistä on lopettanut omasta halustaan seinään kun pikkusisarus on syntynyt ja edellinen lopetti jo 2.kolmanneksen aikana ku n maito ilmeisesti väheni/loppui.
Toistaseks imetys ei oo viä onneks sattunut, mut yleensä on muuttunut vähän kivuliaaksi jossain vaiheessa.. Onko sulla millaisia ajatuksia imetyksen kanssa?
No meillähän taisikin olla tästä jo puhe vähän haaveilijoissa 😊 mä varmaan lopettelen itse viimeistään joskus tammikuun paikkeilla, jos meidän 1 v 2 kk ei siihen mennessä itse ole lopettanut. Toivoisin, että taapero lopettelisi itse jo ennen sitä. Mä rakastan imetystä ja oon suorastaan imetysfani, mutta mä en usko, että musta olis tandemimetykseen, ja en uskalla jättää lopetusta sitten siihen, että vauva on jo syntynyt. Mulle on ollut tosi luontevaa elää tosi symbioosissa vauvan kanssa, mutta oon huomannu, että sitten läheisyyskiintiö kyllä täyttyy siitä vauvasta, enkä kaipaa muita ihan iholle. Kolmosen kanssa piti aina joko purra hammasta, tai pyytää isompia lapsia siirtymään vähän kauemmas, jos he tulivat ihan kylkeen kiinni kun imetin, niin pelottaa, että nyt tulee olemaan sama reaktio. Hirveetä olis sit siinä vaiheessa kieltää taaperoa tulemaan rinnalle, jos hän itse haluaisi vielä käydä.
 
Minusta taas tuntuu, että oireita alkaa olla jo melkoinen lista. Löytyy mm. univaukeudet (nukahdan kyllä, mutta uni on katkonaista), turvotus, ärtyneisyys, pahoinvointi, vatsakivut (ultrassa todettiin turvonneet munasarjat, mikä voi kuulemma selittää näitä myös) jne. Onneksi suuri osa helpottaa ensimmäisen kolmanneksen jälkeen, jos aiemmat kokemukset toistaa itseään.

Harjoitussupistukset on mullakin normaalisti alkaneet huomattavasti myöhemmin, esikoisesta niitä ei tullut juuri lainkaan. Soisin näin menevän tästä eteenpäinkin.😅
 
Mä en päässytkään tänään ultraan ku eilen illalla alkoi voimakas vatsakipu. Jouduin sit yöllä lähtee päivystykseen. Siellä lääkäri ultrasi jollain melko ilmeisesti vanhoilla laitteilla ja sanoi et ei usko et on enää alkiota. Kaksi sellaista rakkulaa tms hän ehkä löysi kohdusta mut ei ollut siitäkään varma tai siitä olisiko kohdunulkoinen. Hcg oli edellisen mittauksen jälkeen tuplaantunut joka kolmas päivä ja siihen he sanoivat vaan et on viikkoihin nähden matala (niin se oli viimeksikin). Jatkosta mitataan hcg ylihuomenna ja perjantaina on uusi ultra jossa päätetään miten jatketaan. Mun on itseni hyvin vaikeaa uskoa ettei siellä missään olisi alkioo kun tiedän et se hcg on viel ihan viimepäivinä noussut. On sit kohdun ulkoinen tai ei. Lääkärin diagnoosi tähän mennessä oli vaan "todettu raskaus" ei mitään muuta ja tuulimuna, kohdunulkoinen tms vahvistuu sit kokeiden jälkeen. Omakannassa ei lue mitään diagnoosiepäilyä. Kivullekaan ei löytynyt syytä. Oikea munasarja oli jotenkin hieman turvonnut. Itse epäilen et keltarauhanen tms on turvottanut sen ja ku se on leikattu aiemmin se munasarja nii se kipuilee sit tuollaisia (on normaalistikin kosketusarka).

Voi siis isolla todennäköisyydellä olla ettei meille tuu kesäkuista. Taustailen kunnes tiedän varmaksi.
 
Mä en päässytkään tänään ultraan ku eilen illalla alkoi voimakas vatsakipu. Jouduin sit yöllä lähtee päivystykseen. Siellä lääkäri ultrasi jollain melko ilmeisesti vanhoilla laitteilla ja sanoi et ei usko et on enää alkiota. Kaksi sellaista rakkulaa tms hän ehkä löysi kohdusta mut ei ollut siitäkään varma tai siitä olisiko kohdunulkoinen. Hcg oli edellisen mittauksen jälkeen tuplaantunut joka kolmas päivä ja siihen he sanoivat vaan et on viikkoihin nähden matala (niin se oli viimeksikin). Jatkosta mitataan hcg ylihuomenna ja perjantaina on uusi ultra jossa päätetään miten jatketaan. Mun on itseni hyvin vaikeaa uskoa ettei siellä missään olisi alkioo kun tiedän et se hcg on viel ihan viimepäivinä noussut. On sit kohdun ulkoinen tai ei. Lääkärin diagnoosi tähän mennessä oli vaan "todettu raskaus" ei mitään muuta ja tuulimuna, kohdunulkoinen tms vahvistuu sit kokeiden jälkeen. Omakannassa ei lue mitään diagnoosiepäilyä. Kivullekaan ei löytynyt syytä. Oikea munasarja oli jotenkin hieman turvonnut. Itse epäilen et keltarauhanen tms on turvottanut sen ja ku se on leikattu aiemmin se munasarja nii se kipuilee sit tuollaisia (on normaalistikin kosketusarka).

Voi siis isolla todennäköisyydellä olla ettei meille tuu kesäkuista. Taustailen kunnes tiedän varmaksi.
Voi ei, oon tosi pahoillani 😔 sun piinailu senkun jatkuu. Toivon niin, että tämä vielä teillä onneksi muuttuisikin ❤ tuu sit kertomaan, kun hommat etenee!
 
Moikka! Voisin varovasti liittyä joukkoon, plussasin eilen. Meillä on ennestään esikoinen 6/2019 ja toiselle annettiin lupa tulla 1,5v sitten. Kaikki ei mennytkään yhtä helposti kuin esikoisen kohdalla ja aloitettiin lapsettomuushoidot äskettäin. Letrozolilla vahvistettu kierto on nyt ekaa kertaa takana ja yllätyksekseni tein positiivisen testin sen päätteeksi. Kierto on mulla aina ollut pitkä ja nytkin ovisoireet tuli vasta kp 30 paikkeilla. Olin jo valmistautunut menkkoihin ja tuplaamaan letrojen annostuksen mutta ei tarvinnutkaan. Olo on kyllä hyvin epäuskoinen ja mietityttää että voiko kaikki mennä hyvin. Sain ajan varhaisultraan reilun parin viikon päästä, joten silloin ollaan viisaampia! Laskettu aikakin on siksi mysteeri, mutta kesäkuulla se tulee olemaan. Mutta joka taapuksessa voisin liittyä joukkoon ja face-ryhmäänkin jossain vaiheessa jos sellaista on suunnitteilla 😊

Ellukoo / la ? / toinen
 
Mä en päässytkään tänään ultraan ku eilen illalla alkoi voimakas vatsakipu. Jouduin sit yöllä lähtee päivystykseen. Siellä lääkäri ultrasi jollain melko ilmeisesti vanhoilla laitteilla ja sanoi et ei usko et on enää alkiota. Kaksi sellaista rakkulaa tms hän ehkä löysi kohdusta mut ei ollut siitäkään varma tai siitä olisiko kohdunulkoinen. Hcg oli edellisen mittauksen jälkeen tuplaantunut joka kolmas päivä ja siihen he sanoivat vaan et on viikkoihin nähden matala (niin se oli viimeksikin). Jatkosta mitataan hcg ylihuomenna ja perjantaina on uusi ultra jossa päätetään miten jatketaan. Mun on itseni hyvin vaikeaa uskoa ettei siellä missään olisi alkioo kun tiedän et se hcg on viel ihan viimepäivinä noussut. On sit kohdun ulkoinen tai ei. Lääkärin diagnoosi tähän mennessä oli vaan "todettu raskaus" ei mitään muuta ja tuulimuna, kohdunulkoinen tms vahvistuu sit kokeiden jälkeen. Omakannassa ei lue mitään diagnoosiepäilyä. Kivullekaan ei löytynyt syytä. Oikea munasarja oli jotenkin hieman turvonnut. Itse epäilen et keltarauhanen tms on turvottanut sen ja ku se on leikattu aiemmin se munasarja nii se kipuilee sit tuollaisia (on normaalistikin kosketusarka).

Voi siis isolla todennäköisyydellä olla ettei meille tuu kesäkuista. Taustailen kunnes tiedän varmaksi.
Luin tätä töissä ja mulle tuli ihan kyyneleet silmiin 😔💔😭
Mä haluan uskoa, että sieltä pieni löytyy ja kaikki on kuitenkin hyvin. Pidetään nyt peukkuja 👍🙏♥
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Tiukuna ja Poppana_
Voimia kaikille joita huolettaa❤

Itsellä alkoi tänään (4+3) juilia vatsassa ja vasemmasta nivusesta nappailee🙈 Lisäksi en saa miehestä oikeen mitään irti ja iloisen päivän päätteksi tulikin eka kiukku ja luokkis fiilis...näitä varmaan tulloo jatkossakin
 
Moikka!

Minäkin voisin tänne pikkuhiljaa tulla. Eilen tein positiivisen testin ja olen ollut ihan onneni kukkuloilla, esikoinen kyseessä. Viikkoja pitäisi olla tänään suunnilleen 4+3 kuukautisista laskettuna. Laskettu aika osuu 16.6.2023 tienoille. Neuvola-aikaa en ole vielä varannut, mutta varmasti tällä viikolla varaan.
Onnea🥰 Meillä esikoiset ja samat päivät menossa 4+3, mutta laskettuaika näytti mulla 19.6. 🥰 Minäkään en ole vielä ollut neuvolaan yhteydessä..veikkaan että soittelen ensi vikkolla
 
Mä varasin ekan neuvola-ajan, ja se onkin jo tämän kuun lopussa! Tuntuu aikaiselta. Mä kyllä luulen, että saan sairaalan ultra-ajan itselleni liian aikaiseen vaiheeseen, kun menkoista laskettuna laskettuaika olisi paljon aiemmin, mitä uskon oikeasti olevan. Mutta antaahan ne varmaan sieltä sitten uuden ajan, jos silloin ei saa kaikkia mittauksia vielä tehtyä
Mulla on kans neuvola-aika jo ensi viikolla, tuntuu tosi aikaiselta! Sain lähetteen ultraan tarkistaan raskauden keston 1,5 vkon päähän, koska menkkojen mukaan ei voi laskea ja neuvolasta ei haluttu mennä mun arvion perusteella. Että etköhän säkin saa sitten uuden ajan 🙂
 
Mulla on kans neuvola-aika jo ensi viikolla, tuntuu tosi aikaiselta! Sain lähetteen ultraan tarkistaan raskauden keston 1,5 vkon päähän, koska menkkojen mukaan ei voi laskea ja neuvolasta ei haluttu mennä mun arvion perusteella. Että etköhän säkin saa sitten uuden ajan
Mä toivoin kans, et oisin saanut siksi ultra-ajan, mutta ei. Harmittaa, kun täällä on ilmeisesti resurssit niin huonot. Omalla terveyskeskuksella olisi kyllä ultralaite, mutta ei taida olla ketään vakituista lääkäriä, joka sitä osaisi käyttää 🤦🏻‍♀️ tai näin epäilen.. Kahden isomman aikaan vielä sain, mutta kolmannelle en enää. Mutta muistelen, että kolmosen kanssa kävi sitten niin, että se sairaalan eka ultra tuli oikeisiin viikkoihin nähden aika aikaisin, mutta soitin sitten ja vaihdoin ajan, kun olin käynyt omakustanteisesti varhaisultrassa. Tuntuu kieltämättä vähän turhalta mennä jo parin viikon päästä sinne neuvolaan, kun tuttua asiaa kuitenkin, ja ekalla kerralla ainakin täällä menee sitten vielä niin pitkään 😅
 
Mä en ole halunnut soittaa neuvolaan.
Siis mullahan osu tämän vuoden yrittämisen aikana todella jäätävä neuvolatäti ja mä oon kovasti miettinyt voinko mä pyytää eri neuvolatätiä nyt raskausajalle koska tässä taannoin tein hänestä valituksen..


Mulla ei ole rehellisesti mitään luottamusta, eikä mitään halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä.
Joten onko kellään kokemusta/tietoa millaisin perustein voi neuvolatädin vaihtaa? 🤔
 
Mä en ole halunnut soittaa neuvolaan.
Siis mullahan osu tämän vuoden yrittämisen aikana todella jäätävä neuvolatäti ja mä oon kovasti miettinyt voinko mä pyytää eri neuvolatätiä nyt raskausajalle koska tässä taannoin tein hänestä valituksen..


Mulla ei ole rehellisesti mitään luottamusta, eikä mitään halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä.
Joten onko kellään kokemusta/tietoa millaisin perustein voi neuvolatädin vaihtaa?
Hyvinkin kevyin perustein. Mä soitin neuvolaan ja sanoin, että Kätilö ei kohtele ystävällisesti kun kuuli, että olen polttanut tupakkaa aikoinaan. Oli myös kovakourainen vatsan kanssa. Sain heti uuden
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
Mä en ole halunnut soittaa neuvolaan.
Siis mullahan osu tämän vuoden yrittämisen aikana todella jäätävä neuvolatäti ja mä oon kovasti miettinyt voinko mä pyytää eri neuvolatätiä nyt raskausajalle koska tässä taannoin tein hänestä valituksen..


Mulla ei ole rehellisesti mitään luottamusta, eikä mitään halua olla hänen kanssaan missään tekemisissä.
Joten onko kellään kokemusta/tietoa millaisin perustein voi neuvolatädin vaihtaa?
Minä kans uskon, että on aikalailla vain ilmoitusasia! Suosittelen kyllä ehdottomasti pyytämään toista 👍
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
Millähän prosentilla alkuraskauden keskenmeno voi johtua stressistä? Mulla on (taas) ongelmia aikuisen käyttäjälapsen kanssa ja samaan aikaan koitan tyhjentää alkoholisoituneen ja siihen kuolleen isäni asuntoa (yök!) ja hoitaa hautajaisia. Nyt tuntuu, että kaikki oireet on poissa. Ja mulla on takki ihan tyhjä. Jumankauta kun noille käyttäjille ei vaan saa ammattiapua ja itse sit väsyy ja kuluu tässä oravanpyörässä. Nyt alkaa jotenkin tuntua siltä, että mikään ei enää tunnu missään. Oon vaan niin loppuunpalanut. Mietin, poistaako kroppa sitten "ylimääräisen rasituksen" jos käy ylikierroksilla. Onneksi mun mies on täydellisen ihana, samoin koko suku 💖
 
@Annamaija 76 osanottoni 😞
Vaikka millainen ihminen olikaan eläessään, niin silti se kuoleman jälkeinen paperi show on jotain aivan sanoin kuvailematonta.

Mä nyt soitin neuvolaan, kai sieltä joku soittaa takas.
Toivottavasti saan toisen neuvolatädin kiitos kaikille tsempeistä.
Vielä kun sais sen varhaisultran, muuten täytyy varaa sitä varten aikaa sinne Hesaan.
Saakohan sinne raahaa puolison mukana?

Kohta on muuten isänpäivä, ajattelin yllättää oman iskän tällä uutisella vaikka muille ei kerrotakkaan 🙈
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
@Annamaija 76 osanottoni
Vaikka millainen ihminen olikaan eläessään, niin silti se kuoleman jälkeinen paperi show on jotain aivan sanoin kuvailematonta.

Mä nyt soitin neuvolaan, kai sieltä joku soittaa takas.
Toivottavasti saan toisen neuvolatädin kiitos kaikille tsempeistä.
Vielä kun sais sen varhaisultran, muuten täytyy varaa sitä varten aikaa sinne Hesaan.
Saakohan sinne raahaa puolison mukana?

Kohta on muuten isänpäivä, ajattelin yllättää oman iskän tällä uutisella vaikka muille ei kerrotakkaan
Ainakin Kaunis Odotukseen saa ottaa puolison mukaan ja mä oon ainakin ajatellut että sais muuallekin, toki tää ei oo mitään faktatietoa 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Imettääkö täällä muuten kukaan muu vielä edellistä?
Mä imetän vielä elokuista -20, tarkoituksena on kyllä lopettaa ennen kesäkuisen syntymää, koska en ainakaan ajatuksen tasolla halua tandemimettää. Vauvan imetys on muutenkin alkuun niin stressaavaa, etenkin tän elokuisen kans oli, kun paino meinas vaan tippua.. Niin mielellään sit imetän vaan sitä yhtä niin paljon kuin mahdollista 😅
 
  • Tykkää
Reactions: 4nniin4 ja Poppana_

Yhteistyössä