Kesäkuiset 2024

❁ KESÄKUISET 2024 ❁

La/Nimimerkki/Monesko lapsi/Synnytyssairaala

1.6.
2.6.
3.6.
4.6. Meripihka/ 2./ OYS
5.6.
6.6.
7.6.
8.6.
@suunnaton lentäjä / 1./Hus?
@rimpsukka84 /3./LKS
9.6.
10.6.
11.6. Haaveilija2024/6./PKSSK
12.6.
Karvakorvat/29v./2./HUS
Annikki93/30v/2./ koks
13.6.
14.6.
15.6.
16.6.
17.6.
18.6.
19.6.
20.6.
21.6.
22.6.
23.6.
24.6.
25.6.
26.6.
27.6.
28.6.
29.6.
30.6.

Kopioin näköjään väärän listan ensin
 
❁ KESÄKUISET 2024 ❁

La/Nimimerkki/Monesko lapsi/Synnytyssairaala

1.6.
2.6.
3.6.
4.6.
5.6.
6.6.
7.6.
8.6.
@suunnaton lentäjä / 1./Hus?
@rimpsukka84 /3./LKS
9.6.
10.6.
11.6.
12.6.
Karvakorvat/29v./2./HUS
Annikki93/ 30v/2./ koks
13.6.
14.6.
15.6.
16.6.
17.6.
18.6.
19.6.
20.6.
21.6.
22.6.
23.6.
24.6.
25.6.
26.6.
27.6.
28.6.
29.6.
30.6.

Voisin liittyä mukaan keskusteluun. Tää raskaus tuli aivan yllärinä mutta ihana semmoinen! Ei oltu yritetty ja vain yksi kerta ilman ehkäisyä, tein keskiviikkona vahvan plussan ja eilen "raskaana 2-3". Toki nyt mietityttää voiks digi jo nyt näyttää noin paljon kun viime menkat alkanu 6.9 eli nyt olis 4+2..

Testin tein huvikseen kun muutamana päivänä ollut niin voimakkaita hajuja ja selkään ilmestynyt näppylöitä, olin menossa iltapäivällä papaan ja tuli fiilis et pitäiskö testaa kun yksi ois kaapissa. Silmät oli melko suuret kun toinen viiva tuli meillä vielä edellinen tehty hoidolla
OOnnea plussasta, ja ihan ajallaan on tuo 2-3vko 😊
 
Heippa!
Kaipa mäkin uskallan mukaan tänne, niin on joku paikka missä sekoilla 🙊

Meillä tosiaan heinäkuinen vm 2019. Tämä on kuitenkin kolmas Raskaus, tasan vuosi sitten synnytin meidän pienen pojan rv 16+6, keskeytynyt keskenmeno 💔 joten nyt on suunnattomasti epäuskoa ja ahdistusta ilmassa. Tänään vasta 4+0, mutta testaillut oon ehtiny jo viikon verran sekä käydä jo verikokeessa varmistamassa, ensi viikolla oon menossa uudelleen 🥺
Pelottaa ihan hurjasti. Mua vois myös kiinnostaa pienempi, salainen ryhmä.
 
Heippa!
Kaipa mäkin uskallan mukaan tänne, niin on joku paikka missä sekoilla

Meillä tosiaan heinäkuinen vm 2019. Tämä on kuitenkin kolmas Raskaus, tasan vuosi sitten synnytin meidän pienen pojan rv 16+6, keskeytynyt keskenmeno joten nyt on suunnattomasti epäuskoa ja ahdistusta ilmassa. Tänään vasta 4+0, mutta testaillut oon ehtiny jo viikon verran sekä käydä jo verikokeessa varmistamassa, ensi viikolla oon menossa uudelleen
Pelottaa ihan hurjasti. Mua vois myös kiinnostaa pienempi, salainen ryhmä.
Voi, varmasti on pelottavaa! 🙈 mutta toivotaan parasta, onnea plussasta! 🥰

Onneks täällä saa ihan sekoilla ja jakaa fiiliksiä ☺
 
  • Tykkää
Reactions: Minttust
Hei vaan ja onnittelut kaikille plussanneille!
Kiitos Suunnaton lentäjä ketjun perustamisesta. Odottelinkin, että joku sen perustaisi ja voisi sitten liittyä mukaan.

@rimpsukka84 minulla ainakin aiemmissa raskauksissa on näyttänyt nuo Clearbluen testit vähempää kuin mitä viikkojen mukaan pitäisi ja sitten päätinkin, että en sen kummemmin enää testaile. Eli ainakin minulla on niin ettei se hormoni nouse mitenkään reippaasti vaikka vauva olisikin matkalla.

@suunnaton lentäjä minä en tajunnut edes miettiä vielä neuvolaa, mutta taidan sen ensiviikolla varata :) Varhaisultraan olen menossa 24.10. rv 8+0.
Minulla on ollut alavatsa/alaselkäkipuja tässä ja niihin yhdistyi myös vuotoa pari päivää sitten. Tuntuu tosi epätodelliselta, että olisi raskaana ja teinkin tuossa sitten testin vaan nähdäkseni, että onkohan viivat vahvistuneet. Testi oli jokin ihan outo ja totesin, että ainakin se näytti, että raskaushormonia on edelleen.
Yhtään ei ole sellainen olo, että olisi raskaana, mutta ehkä sitä kuitenkin on.

@Karvakorvat tsemppiä vuotelun kanssa. Se on kyllä harmittavan piinallista, vaikkakin myös ihan normaalia. Toivottavasti loppuu vuotaminen ja saat rauhoittua odotukseen. Minulla ollut kipuja alavatsalla useampana päviänä ja veristä vuotoa yhtenä päivänä, joka sitten loppui suht nopeasti. Arvelin, että kunnon vuoto pian alkaa, muttei nyt alkanutkaan . Muuttui ensin ruskeaksi eikä nyt enää vuotele ainakaan toistaiseksi.

@Iltatähti89 Laitoin sulle yyveetä, että tahdon kans pienempään ryhmään.
Ja onnea plussasta!

Omasta tilanteesta siis sen verran, että kolmas lapsi olisi tulossa perheeseen, jos tästä alkaneesta raskaudesta syntyy meille vauva. Yhdelle ystävälle tästä on kerrottu, muuten tästä tiedetään vain minä ja mies.
Vanhemmat lapset ovat vähän isompia, eli nuorempi täyttää kohta 8v ja vanhempi muutaman kuukauden päästä 11v.


Tuntuu aika uskomattomalta, että tässä olisi oikeasti raskaana ja mielessä on paljon sellaista kaikkea käytännön asiaa mitä pitää miettiä, jos nyt tämä on totta ja vauva meille syntyy. On tosi hieno juttu, että tässä edellisten lasten jälkeen on tullut tuo vanhempainvapaa-uudistus, sillä meidän perheessä myös isä haluaa olla paljon lasten kanssa ja kaikki vapaat pidetään mitä vaan saadaan pitää.

Paljon tekisi mieli suunnitella kaikenlaista, mutta en ole vielä oikein uskaltanut. Ehkä sen varhais-ultran jälkeen sitten uskaltaa tehdä suunnitelmat odotusajalle ja siitä jatkoon.
Olen siis kova suunnittelemaan talous-asioita ja optimoimaan sitä kotona olemis aikaa.
Aiempien lasten kanssa olin kotona kaikkiaan 4,5v ja mies oli 0,5v joten esikoinen lähti vasta 5-vuotiaana varhaiskasvatukseen. Saa nähdä miten tässä käy. Emme alle 2v lasta halua laittaa hoitoon, mutta se saattaa vaatia isovanhempien apua, jotta niin pitkälle päästäisiin eikä heistä vielä tiedä ollenkaan.

Noh, mutta asia kerrallaan.

Onnittelut kaikille odottajille ja onnea matkaan <3
 
  • Tykkää
Reactions: suunnaton lentäjä
❁ KESÄKUISET 2024 ❁

La/Nimimerkki/Monesko lapsi/Synnytyssairaala

1.6.
2.6.
3.6.
4.6.
Meripihka/ 2./ OYS
iloksi/3./Tays
5.6.
6.6.
7.6.
8.6.
@suunnaton lentäjä / 1./Hus?
@rimpsukka84 /3./LKS
9.6.
10.6.
11.6. Haaveilija2024/6./PKSSK
12.6.
Karvakorvat/29v./2./HUS
Annikki93/30v/2./ koks
13.6.
14.6.
15.6.
16.6.
17.6.
18.6.
19.6.
20.6.
21.6.
22.6.
23.6.
24.6.
25.6.
26.6.
27.6.
28.6.
29.6.
30.6.
 
Hei vaan ja onnittelut kaikille plussanneille!
Kiitos Suunnaton lentäjä ketjun perustamisesta. Odottelinkin, että joku sen perustaisi ja voisi sitten liittyä mukaan.

@rimpsukka84 minulla ainakin aiemmissa raskauksissa on näyttänyt nuo Clearbluen testit vähempää kuin mitä viikkojen mukaan pitäisi ja sitten päätinkin, että en sen kummemmin enää testaile. Eli ainakin minulla on niin ettei se hormoni nouse mitenkään reippaasti vaikka vauva olisikin matkalla.

@suunnaton lentäjä minä en tajunnut edes miettiä vielä neuvolaa, mutta taidan sen ensiviikolla varata Varhaisultraan olen menossa 24.10. rv 8+0.
Minulla on ollut alavatsa/alaselkäkipuja tässä ja niihin yhdistyi myös vuotoa pari päivää sitten. Tuntuu tosi epätodelliselta, että olisi raskaana ja teinkin tuossa sitten testin vaan nähdäkseni, että onkohan viivat vahvistuneet. Testi oli jokin ihan outo ja totesin, että ainakin se näytti, että raskaushormonia on edelleen.
Yhtään ei ole sellainen olo, että olisi raskaana, mutta ehkä sitä kuitenkin on.

@Karvakorvat tsemppiä vuotelun kanssa. Se on kyllä harmittavan piinallista, vaikkakin myös ihan normaalia. Toivottavasti loppuu vuotaminen ja saat rauhoittua odotukseen. Minulla ollut kipuja alavatsalla useampana päviänä ja veristä vuotoa yhtenä päivänä, joka sitten loppui suht nopeasti. Arvelin, että kunnon vuoto pian alkaa, muttei nyt alkanutkaan . Muuttui ensin ruskeaksi eikä nyt enää vuotele ainakaan toistaiseksi.

@Iltatähti89 Laitoin sulle yyveetä, että tahdon kans pienempään ryhmään.
Ja onnea plussasta!

Omasta tilanteesta siis sen verran, että kolmas lapsi olisi tulossa perheeseen, jos tästä alkaneesta raskaudesta syntyy meille vauva. Yhdelle ystävälle tästä on kerrottu, muuten tästä tiedetään vain minä ja mies.
Vanhemmat lapset ovat vähän isompia, eli nuorempi täyttää kohta 8v ja vanhempi muutaman kuukauden päästä 11v.


Tuntuu aika uskomattomalta, että tässä olisi oikeasti raskaana ja mielessä on paljon sellaista kaikkea käytännön asiaa mitä pitää miettiä, jos nyt tämä on totta ja vauva meille syntyy. On tosi hieno juttu, että tässä edellisten lasten jälkeen on tullut tuo vanhempainvapaa-uudistus, sillä meidän perheessä myös isä haluaa olla paljon lasten kanssa ja kaikki vapaat pidetään mitä vaan saadaan pitää.

Paljon tekisi mieli suunnitella kaikenlaista, mutta en ole vielä oikein uskaltanut. Ehkä sen varhais-ultran jälkeen sitten uskaltaa tehdä suunnitelmat odotusajalle ja siitä jatkoon.
Olen siis kova suunnittelemaan talous-asioita ja optimoimaan sitä kotona olemis aikaa.
Aiempien lasten kanssa olin kotona kaikkiaan 4,5v ja mies oli 0,5v joten esikoinen lähti vasta 5-vuotiaana varhaiskasvatukseen. Saa nähdä miten tässä käy. Emme alle 2v lasta halua laittaa hoitoon, mutta se saattaa vaatia isovanhempien apua, jotta niin pitkälle päästäisiin eikä heistä vielä tiedä ollenkaan.

Noh, mutta asia kerrallaan.

Onnittelut kaikille odottajille ja onnea matkaan <3
Onnea plussasta! ☺

Itse sain ensimmäistä kertaa tutustua näihin vanhempainvapaisiin ja muihin tukiin ja rahoihin... vaikuttaa kyllä hyvältä nuo käytettävien vapaiden määrät kummallekin vanhemmalle! tässä saa kyllä taloutta pohtia paljon, on kuitenkin aika iso muutos yksi pieni ihminen perheessä 😁
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Talousasioihin liittyen tulikin mieleeni kysyä, että varaudutteko jotenkin rahallisesti tulevaan ja aiotteko jäädä kotiin kotihoidontuelle vanhempainvapaan jälkeen?

Esikoisen aikaan minä säästin koko raskausajan itselleni rahaa, jonka maksoin sitten takaisin itselleni kotihoidontuella. Taisin saada säästettyä 400e/kk koko raskausajan ja sitten vielä muutaman extrakuukauden muistaakseni veronpalautuksista. Vanhempainpäivärahasta muistaakseni säästin myös 200e/kk.
Sitten kun kotihoidontuki alkoi aloin maksaa itselleni 400e/kk siihen kotihoidontuen päälle ja sillä sitten mahdollistin kotona olemisen.

Aika tiukkaa oli, mutta hyvällä budjetoinnilla ja suunnittelulla se kyllä onnistui.
 
  • Tykkää
Reactions: suunnaton lentäjä
Eilisen olin jo tekemättä yhtään testiä, mut tänään taitaa olla kiusaus liian suuri!

Tavallaan onneksi tulevalla viikolla on vähän jännittäviä työjuttuja, niin jos olis ajatukset hiukan edes muualla 🫣 oon jo paristi juossut vessaan paniikissa että menkat alkaa, mut on onneksi tullut vaan paljon valkovuotoa....

Jännä kyllä taas nähdä, onko alkuraskaus taas yhtä helppo ja oireeton. Toivottavasti, vaikka sekin huolettaa.
 
  • Tykkää
Reactions: suunnaton lentäjä
Talousasioihin liittyen tulikin mieleeni kysyä, että varaudutteko jotenkin rahallisesti tulevaan ja aiotteko jäädä kotiin kotihoidontuelle vanhempainvapaan jälkeen?

Esikoisen aikaan minä säästin koko raskausajan itselleni rahaa, jonka maksoin sitten takaisin itselleni kotihoidontuella. Taisin saada säästettyä 400e/kk koko raskausajan ja sitten vielä muutaman extrakuukauden muistaakseni veronpalautuksista. Vanhempainpäivärahasta muistaakseni säästin myös 200e/kk.
Sitten kun kotihoidontuki alkoi aloin maksaa itselleni 400e/kk siihen kotihoidontuen päälle ja sillä sitten mahdollistin kotona olemisen.

Aika tiukkaa oli, mutta hyvällä budjetoinnilla ja suunnittelulla se kyllä onnistui.

Meillä on taloudellinen tilanne sen verran huono vielä jokusen vuoden, että kodinhoidontuelle jääminen ei tule olemaan mahdollista nytkään vaikka molemmat työssäkäyviä ollaankin. Tää on mulle tosi kipeä aihe ja koen alemmuuden tunteita tästä paljon, kun ei ole varaa olla kotona. Enkä myöskään hurjan pitkäksi aikaa halua laittaa asuntolainaa lyhennysvapaalle. Esikoinen meni hoitoon 1v1kk iässä ja vaikka sitä paljon surin, niin hienosti pärjäsi. 3 vuoteen asti tein kuitenkin 80% työaikaa ja sama suunnitelma olisi myös nyt - jos niin pitkälle päästään ♥
 
Taloudellinen varautuminen tuleekin olemaan vaikeaa 😅 päätettiin miehen kanssa kummatkin uudelleen kouluttautua joku aika sitten - hän valmistui juuri, mutta on vain määräaikaisia töitä toistaiseksi. Itsellä opinnot vielä kesken, joudunkin varmaan pienen tauon ottamaan kesäkuisen vuoksi, ennenkuin saan loppuun asti opiskelut...

Kaikki on niin uutta. Ei osaa arvioida menojen lisääntymistä, eikä omia voimavaroja. Ihanaahan olisi olla pitkään kotona lapsen kanssa, muttei se taida olla mahdollista... pakko yrittää aloittaa todella, todella säästeliäs elämäntyyli nyt 🙈
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
En todennäköisesti jää seuraavankaan kanssa kotihoidontuelle. On ollut niin isoja menoja viime vuodet (talon rakennus yms), että säästöt on ihan nollilla. Esikoinen meni 1v 1kk päiväkotiin ja meni super hyvin kaikki
 
  • Tykkää
Reactions: iloksi
Kodinhoidontuella en kovin kauaa pysty olemaan. Molemmat ollaan töissä, mutta lainoja on maksettavana. Pelkkien korkojen maksu ei pidemmän päälle ole kannattavaa, varsinkaan kun korot ovat oletettavasti nousussa.
Onneksi suurin osa tavaroista on jo valmiina, koska on säästetty kaikki ensimmäseltä lapselta. Nyt vain jännityksellä eletään näitä riskialttiimpia viikkoja ja odotetaan ensimmäistä neuvolaa.
 
On tää hurjaa, vuorotellen miettii talouden ja elämän vuosia eteenpäin, sitten taas iskee se epäilys että onko tuolla masussa edes ketään
Samoja fiiliksiä, kun ei oireet ole mitenkään kovin voimakkaita. Tein kyllä testin ja se oli vahva, mutta kaksi viikkoa saa vielä odottaa, että tästä pääsee varmistamaan tilannetta. Sen jälkeen heti on myös ensimmäinen neuvola.



Tiedoksi muuten, että mikäli haluaa pienempään,suljettuu ryhmään -mm. minulle voi laittaa pyynnön liittyä ryhmään.
 
  • Tykkää
Reactions: Minttust
Kodinhoidontuella en kovin kauaa pysty olemaan. Molemmat ollaan töissä, mutta lainoja on maksettavana. Pelkkien korkojen maksu ei pidemmän päälle ole kannattavaa, varsinkaan kun korot ovat oletettavasti nousussa.
Onneksi suurin osa tavaroista on jo valmiina, koska on säästetty kaikki ensimmäseltä lapselta. Nyt vain jännityksellä eletään näitä riskialttiimpia viikkoja ja odotetaan ensimmäistä neuvolaa.
Tsemppiä tosiaa näihin alkuraskauden viikkoihin. Toivotaan, että ne vaan hetkessä vilahtavat ohi. Se tarkoittaa sitä, että myös sitten tämä pimeä syksy samalla vilahtaa ohi...

Meillä on ehditty kaikki hävittää tässä välissä. Kuopus täyttää 8v ihan kohta ja ihan kaikki on hankittava uusiksi. Aion mennä niin vähällä kuin vain ikinä tuntuu järkevältä, ettei tarvitsisikaan niin paljoa hankkia mitään. Saa nähdä miten sitten todellisuudessa käy.

Vauva-arjesta on niin paljon aikaa, että kaiken joutuu opetella uusiksi.
 
  • Tykkää
Reactions: suunnaton lentäjä
Mä kävin tänään hcg seurannassa - 580 jotain oli arvo, eli hyvin nousee!
Sain vielä yhden seurantakäynnin ensi viikolle ennen varhaisultraa.
Pari päivää nyt myös ilman tupakkaa, en muista että olisi näin helposti aiemmin käynyt. Toivotaan ettei enää mee takapakkia!!

Mä itse tykkään enemmän tuolla facen puolella jutella, toivottavasti pian uskaltaa muutkin sinne 🙂
 
Mä kävin tänään hcg seurannassa - 580 jotain oli arvo, eli hyvin nousee!
Sain vielä yhden seurantakäynnin ensi viikolle ennen varhaisultraa.
Pari päivää nyt myös ilman tupakkaa, en muista että olisi näin helposti aiemmin käynyt. Toivotaan ettei enää mee takapakkia!!

Mä itse tykkään enemmän tuolla facen puolella jutella, toivottavasti pian uskaltaa muutkin sinne
Uskaltaudun sinne varmaan parin viikon päästä, kun on varhaisultrasta selvitty 🙈

Täällä on mennyt kans tosi helposti ilman röökiä! Toki en mikään tupakan suurkuluttaja ole ollutkaan, muutenkin on saattanut olla välillä päiviä ilman. Kofeiinin rajoittaminen on ollut vaikeampaa 😅 energiajuomat on ollut mulle aina rakkaus - päätin kuitenkin ottaa nollalinjan niiden suhteen. Eihän energiajuomia ole varsinaisesti kielletty, mutta suositellaan välttämään. Säästyypähän nekin rahat 😂😅
 
Uskaltaudun sinne varmaan parin viikon päästä, kun on varhaisultrasta selvitty

Täällä on mennyt kans tosi helposti ilman röökiä! Toki en mikään tupakan suurkuluttaja ole ollutkaan, muutenkin on saattanut olla välillä päiviä ilman. Kofeiinin rajoittaminen on ollut vaikeampaa energiajuomat on ollut mulle aina rakkaus - päätin kuitenkin ottaa nollalinjan niiden suhteen. Eihän energiajuomia ole varsinaisesti kielletty, mutta suositellaan välttämään. Säästyypähän nekin rahat
Joo kofeiini on toinen paha, varsinkin kun kahvi ja tupakka kulkee niin käsi kädessä 🙊 mulla kyllä mennyt paljon molempia päivässä, nyt oon sallinut itselleni yhden kupin kahvia aamuisin kotona ja lopun aikaa töissä juon sitten kofeiinitonta pikakahvia, nam 🥴

Mä oon kans energiajuomia juonut muutaman viikossa, mut enemmän toi Cola zero on ollut paheena 🙊 mut jätinpä senkin nyt kauppaan, aattelin et vois viikonloppuisin ostaa vaikka sitä kofeiinitonta pienen pullon... Muuten rajoituksissa ei sinänsä ongelmaa ja tulee ulkomuistista 😂

Ajattelin, että tekisin sunnuntaina digin kun yks vielä ois kaapissa. Pitäisi kaiken järjen mukaan silloin tulla jo se 3 +.
 
  • Tykkää
Reactions: suunnaton lentäjä
Tää taas ei mitään ilmottele viesteistä 😅

Tänne ei oikeen kummia. Odotan vaan sitä varhaisultraa. Ennen sitä en oikeen halua ajatella liikaa tulevaa.

Toki olen ajatellut, että sitten kun sen toisen lapsen saa, mutta en vielä kiinny siihen ajatukseen, että se olisi kesäkuu 😅

Mäkin monta asiaa pistin kiertoon esikoisen kohdalla, vaikka onkin vasta 3v. Jotain on tullut säästettyä, mutta jonkin verran vaatteita pitää hommata, sängyn viereen sellainen sivuvuode vauvalle ja vaunut. Vaunut tiesin, että haluan toisenlaiset niin pistin kiertoon. Sivuvaunun/vuoteen eteenpäin myyminen harmittaa, mutta ei mahda mitään. Ja muutamia käytännöllisiä vaatteita taisin myydä, vaikka olisi ehkä voinut fiksuna säästää.
 
Moi.
Täällä täysin oireetonta ja mietin et onko siellä ketään kyydissä . Voiko tuohon ryhmään vielä myöhemmin liittyä, mieluiten odottaisin et näkis onko siellä elämää vai ei.
Meillä kaikki lasten tarvikkeet jemmassa edellisiltä (kunnon hamsteri 🙈) eli mitään ei tarttee erikseen hankkia.

Kertomisesta; ei sanota mitään ja huomaavat kun huomaavat. Oli jo viimeksi niin negatiivinen suhtautuminen vauvaan et en jaksa sitä mielipahaa.. Lapsille kerrotaan sit joskus np-ultran jälkeen jos kaikki hyvin menee 🥰
 
Moikka!
Täällä yksi 35 vuotias.... noh.... kesäkuisen odottaja.... Tää on jo viides muksu ja ajatukset on aika herhailevat ja ristiriitaiset. Miehen kanssa oltiin jo todettu, että lapsiluku on täynnä ja itsellä viimeinen ajatus viime raskaudessa oli, että seuraava raskaus koituu kohtaloksi.... on siis ollut hieman fyysisti ongelmia vaikka kaksi viimeistä olikin helpompia kuin ensimmäiset kaksi. Kuitenkin, meillä oli historiallisen "kuiva" kuukausi ja ehkäisynä kondomi, mutta siltikin menkat jäi pois.... ei oireita ja odottelin varmana menkkoja, että ne vain viivästyivät kun aloitin erittäin raskaan työn. No viikko menkojen alun jälkeen tein kuitenkin testin ja hups....
Olen tehnyt aiemmin olosuhteiden pakosta abortin, mutta se jäi vähän kaihertamaan minua ja miestäni.... joten nyt keskustelimme, että otetaan tällä erää vastaan tämä. Se ei silti poista sitä, että itsellä käy välillä mielessä, miten jaksan niin henkisesti kuin fyysisestikin, ulkopuoliset mielipiteet osaan pitää poissa eikä tästä nyt kovin nopeasti muille kerrota. Mietin vain, että miten voisin saada mielenrauhaa ja edes tyynen raskauden, jos en nauttimaan aivan pysty. Rahallisesti pitäisi selvitä, mutta itse kaipaisin jo ihan omaa aikaa ja rauhaa.
Niin ja siis aiemmat muksut ovat 13, 11, 3 ja 2.
Joskus siis on rauhallinen mieli, mutta välillä arveluttaa...
Kiitos! Ja listalle en vielä halua, jos ollenkaan, kun en halua miettiä tiettyä päivää, jonka ympärillä pitäisi synnytyksen olla vaan aion olla hieman ympäripyöreä asian kanssa. Mutta kesäkuun aikana 🙂
 
Täälläkin on melko oireetonta (paitsi aivan järkyttävä väsymys ja jatkuva nälkä ja nyt parina päivänä vähän huono olo). Tuntuu että päivät matelee kun odottaen varhaisultraan menoa. Onneks se on jo ens viikon lopulla! Meillä pitää melkein kaikki hankinnat tehdä uusiks kun olen myynyt esikoisen vanhat tavarat ja mietinnässä jo nyt että pitäisikö hankkia jotkut sisarusrattaat kun esikoinen on 2v sitten kun tää kesäkuinen syntyis. Onneks on vielä aikaa miettiä ja rauhakseen hankkia :)

Samoin taloudellinen tilanne vähän mietityttää kun hoitovapaan akana meni kaikki säästöt elämiseen ja nyt ei ole säästöjä yhtään..
 

Yhteistyössä