Kesäkuiset mammat 2011

Tervetuloa porukkaan SmallTalk =)

Onnea Uudelle Vuodelle!

Tuossa tuli mieleen, että mulla ei ole neuvolalääkäriä vielä sanottu ollenkaan. Seuraava kontakti mihinkään on rakenneultra 11.2 ja sen jälkeen ihan normi neuvola. Mä jo ihmettelin sitä aikasemminkin ja kysyinkin neuvolasta (silloin oli sijainen) ja en saanut vastausta. Höh.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa SmallTalk!
Munkin edellinen vauva eli viides oli 2,5 päivää viimeksi tehohoidossa,tosin tulehduksen takia,se oli tosi kurjaa. Tiovottavasti saat tällä kertaa alle 4 kiloisen vauvan.

Mullakaan ei ole sanottu vielä mitään neuvolalääkäriä mutta en nyt erityisemmin sellaista kaipaakaan. Inhoan niitä tutkimuksia ja yleensä vielä harjoittelijat tutkivat sen jälkeen ja viimeksikin oli pakko kieltää kun niin kipeää teki. Meikäläisen paikat on vähän yliherkät ja siitäkös lääkäri suutahti. Kysyi vielä että millä pystyt seksiä harrastamaan kun kerran sisätutkimus jo sattuu. Sainpahan sen akan suun suljettua kun sanoin etten pystykään...:LOL:

Reissusta kotiuduttu,mukavaa oli mutta ei ole kotia parempaa paikkaa.

Nannaliina 19+1
 
Tervetuloa mukaan SmallTalk

Mulla oli ensimmäinen lääkärineuvola sillon rv10 nurkilla. Toisesta ei tietoa. Katsoin esikoisen kortista niin silloin oli myös rv10 ja seuraava rv27.

Onko teillä kellään sitä (sori en osaa kirjottaa) acalactie juttua? ei varmaankaan edes noin kirjoteta. Mulla kun se todettiin sillon kun esikoinen synty ja en sitten sitä antibioottia saanut synnytyksessä ja tyttö sai verenmyrkytyksen. Hieman se pistää nyt jo mietityttää, mutta tosin tiedossa sairaalassa on niin eiköhän sen antibiootin saa.

Jaahas huomenna oisi taas arkeen paluu ja työt kutsuu. Herätys taas aikaseen, miten osaa tänään mennä ajoissa nukkuu kun muuten olen valvonu yli puolen yön..

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille

Ninatus 17+3
 
:wave: tervetuloa joukkoon smalltalk ! mulla tosiaan tää viikko vielä lomaa, kohta lähettävä poika saattamaan uuteen kouluun ja sen jälkeen tytön kanssa uimahalliin, tytär äiti laatuaikaa :heart:. hyvää maanantaita kaikille :) rv 13+6
 
Viimeksi muokattu:
Ninatus:Mulla on ollut tuo Agalactie-bakteeri kahdessa raskaudessa. Synnytyksessä tosiaan laitetaan se tippa käteen ja siitä saa antibioottia joka suojaa vauvaa. Itseltäni se otetaan nyt jo automaattisesti koska riski saada se on korkea. Jos odotuksessa kovasti supistelee kannattaa siitä mainita th:lle ja hän passittaa labraan otattamaan sen.Tosin se saattaa olla poeitiivinen ilman supistelujakin. Tuo on siitä kurja juttu että se saattaa olla tällä viikolla negatiivinen ja seuraavana positiivinen ja saattaa mennä ja tulla pitkin raskautta.

Nannaliina 19+2
 
Nannaliina76 mäkin sain sitten seuraava päivä tuloksen joka oli positiivinen. Keväällä katsoin yhtä dokumenttia, oli englannista ja siinä oli muutama äiti (ainakin kaksi muistaakseni) joilla oli vauvat kuollu melkein heti syntymän jälkeen tuon agalactien seurauksena.
Siinä kun lääkäriltä kysyttiin että miksi sitä ei oteta neuvolan testeihin mukaan, totesi lääkäri että voi antaa negatiivisen tuloksen vaikka oisikin positiivinen. mutta positiivinen on aina positiivinen.

Onneksi se on nyt tiedossa tuolla papereissa niin sen tipan saa ennen kun vauveli syntyy.

Olipas muuten tänään työpäivä,. ihan karsea olo oli(sydänkin löi 96 kun mitattiin). taisi olla kivuttomia suppareita kun maha meni ihan kovaksi ja hetken päästä oli taas normaali.

Nyt täytyy lähteä kauppaan kun tuo mies tossa hoputtaa (yleensä sitä saa aian odottaa ikuisuuden:stick:)
 
SmallTalk Tervetuloa mukaan joukkoon =).

Ihanaa uutta vuotta kaikille se on sitten enään n.5kk jäljellä :D ja se ei ole paljoa.

Mä tein sit heti vuoden alkuun ostoksia :D. Pinnasägyn, sitterin ja vaunut ostin kaikki ostin käytettynä, en uutena turhaan osta kun kaikki on tuotteita joita en kuitenkaan hirveän kauaa tarvitse. Enään ei oikeastaan puutu kuin turvakaukalo, kantoliina ja amme niin ja sit se vauvanlaukku. Turvakaukalosta olen jo käynyt keskustelua ja olis sellainen jalallinen.

Mun piti varmaan johonkin kommentoida, mutta ei sano pää nyt yhtään mitään... :O.. jälleen kerran...

Meillä on lapsille kerrottu jouluviikolla ja tyttö on ihan huippu :D... Kantoi kaikki vauvojen lelut (on siis hänen nukeillaan ollut) olohuoneeseen että on sitten vauvalle paljon leluja. Kyselee muutenkin tosi paljon ja ilmoitti että ei millään jaksais odottaa. Veljeleen piti komentoa että katsokkin sitten että yhtään ei noita sun legoja (pikku) ole lattialla kun vauva tulee.
Poika on ottanut asian rauhallisemmin, totes kun ultra kuvat näki että jahas tyttö sieltä sitten tulee :D. Oli kuulemma ihan tytön näköinen.

Tämmöistä täällä. Kovin on eläväinen kaveri kohdussa. Melskaa ihan jatkuvasti ja potkii aika lujaakin kun tuntuu käteen mahan päälle.

Calumet + :heart: 17+3.. hmm.. toivottavasti laitoin viikot oikein.
 
Moikka!

Nyt vasta huomasin tällaisen ketjun ;) Mahtuiskohan vielä mukaan?

Olen vuosimallia 1975 ja odotan kymmenettä lasta ;) Laskettuaika on toukokuun viimeinen. Emme ole hurahtaneet uskontoon (kuitenkin joku miettii lapsiluvun perusteella) vaan rakkaus ja krooninen vauvakuume...niin ;) Luin tuossa ketjua taaksepäin, ja minulla on raskauksissa ollut streptokokki, jota myös lääkitään antibiooteilla synnytyksen aikaan. Minulla on myös 2.typin diabetes...ja sokerivauvoja on ollut useampikin. Ruokavalion tärkeys nostaa täälläkin päätään ja vaikeaa on välillä (suklaa-addikti). Onnistuin pudottamaan painoa yli 30kg tuossa edellisen ja tämän raskauden välissä. Nyt ovat sokerit pysyneet maltillisemmin, vaikka vieläkin on painoa yli 10kg liikaa.

Meillä on ennestään sekä tyttöjä, että poikia...ja suhde on niin että 1999 syntynyt on tyttö, 2000 poika, 2001 poika, 2003 poika, 2004 poika, 2005 poika, 2006 tyttö, 2008 tyttö ja 2009 tyttö. Vielä en tiedä kumpi meille on tulossa...toki haluaisin tietää...mutta minulla on rakenneultra vasta tammikuun 20. pvä, niin silloin toiv. mukaan selvinnee.

Ihmetyttää, että onko neuvolakäyntejä karsittu...kun mulla ei oo vielä kertaakaan kuunneltu sydänääniä vaikka raskaus on jo puolivälissä...mitenkäs muilla?

Mamma Muu+joku
 
Mamma Muu Aina mahtuu mukaan eli tervetuloa joukkoon =)!!

Olet siis kuitenkin useamman kerran jo käyny neuvolassa? Entä neuvolalääkärissä??

Mulla kuunneltiin 10+ jotain neuvolalääkärissä ensinmäisen kerran ja sen jälkeen jokaisella neuvolakäynnillä. Täällä päin on aina ollut niin että kaikilla neuvolakäynneillä kuunnellaan.

Mä en nykyään saa millään öisin nukuttua : /, ei oo mitään kipuja tai vastaavaa. Ei vaan tuu uni ja sitten on aamulla ihan hirveen väsyny olo. Onko kellään muulla samaa??
Pikkuinen on ihan mahdoton =), viime yönäkin muksi menemään, mieskin sitten piti pitkän aikaa kättä mahan päällä ja naureskeli kun muksautteli kunnolla.
Mitä mahtaa olla meno loppu raskaudesta kun on jo nyt iskut sen verran vahvoja.

Calumet + :heart: 17+4..
 
mamma muu :wave: tervetuloa :) onpas sulla jo aikamoinen katras sielä kotona :heart:! mulla kuunnellaan ens kerralla onneks jo sydän äänet neuvolassa joka on siis 11.1 samalla neuvola lääkäri.. musta tuntuu et joka paikkakunnalla menee neuvolat ja muut ihan erilailla, ainakin mitä täälä on keskusteltu :confused:.. mulla on vointi siinä malilla et pahaolo helpottanut, yökkäily siis tullut tilalle hajut ym. yököttää :x.. pienet liikket tuntuu silloin tällöin :kiss:. jaahas alettava valmistamaan ruokaa perheelle,, heipat taas :) rv 14
 
Tervetuloa Mamma muu! Mulla viime kerralla nlassa yritettiin kuunnella sydänääniä (eli vkolla 14) mutta ei kuulunut. Onneksi sitä ennen juuri ultrattiin niin ei säikäyttänyt. Tosin täti sanoi, että laite voi olla rikki, ei nimittäin kuulunut edes istukan suhinaa.

Calumet MULLA! Ihan järkyttävän turhauttavaa kun ei saa unta! Tai saan unta, mutta herään sitten ensimmäisen kerran 1,5 -2h:n jälkeen ja siitä samaa tahtia tuonne 4:ään saakka(käyn siis n. 11 nukkumaan). Sen jälkeen nukun, mutta herään taas 8 aikaan. Oon ihan poikki. Sä oletkin sitten ihan urakalla shoppaillut! Mä en edelleenkään vielä uskalla ostaa mitään :( Anoppi on sitten vaatteita ostellut jo senkin edestä.

Mun olo on aika paska, ilmeisesti just tuon väsymyksen takia. Pahaa oloa pukkaa päälle (siis huonovointisuutta) vaikka se jo olikin poissa välillä ja mikään ruoka ei tunnu maistuvan ollenkaan, kiukuttaa ja ei jaksais oikein mitään. Liikkeitä en tunne edelleenkään. Tai eilen olin tuntevinani sellasen pienen muljasun, mutta tiedä sitten mikä lie oli.
 
Tervetuloa Mamma muu.
Huh huh sanon vaan..ihan kaameita maha kipuja ollut ja välillä maha vetänyt kovaksi (kipujen kanssa ja ilman). Heti kun töissä joutuu kanniskelemaan ym niin näitä tulee. tai no nyt alkoi vasta illalla. Lattialla joutunut makoilemaan. Liikkeitä ei ole nyt tuntunu, mikä sekin saa huolestuttamaan.

Neuvolaankin viellä 2 viikkoa aikaa. Saakohan sen neuvola lääkäri kiinni vaan neuvolaan soittamalla? jos seuraava lääkäri neuvola vasta rv27 niin sihen on ikuisuus viellä..

mutta kait mentävä jo nukkumaan, että pääsee aamulla ylös sängystä puol 5.

Ninatus 17+5
 
Griffski73 Päätin että olen kerrankin ajoissa liikeellä. Esikoisesta tein ostokset n. viikkoa ennen kuin poika syntyi.
Mä en edes yritä vielä tuohon aikaan nukkumaan, joskus 2 aikaan yritän ja noin 3-4 aikan saan nukuttua. Nukkuminen on sitten sellaista 15-30min jaksoja.
On sitten aamulla tosi huonotuulinen olo ja tuntuu juuri siltä ettei jaksa. Tulee lasten puolesta pahamieli kun ei jaksa touhuta niiden kanssa ja kiukkuttaa vaan :(.
Toivottavasti sinulla kuin minullakkin alkaa tuo uni maistumaan paremmin!!

Calumet
 
Huomenia!

...ja kiitokset tervetulotoivotuksista.

Neuvolasta...niin mulla ei oo ollut vasta, kun yksi neuvolakäynti, sitä ennen oli yks ihan vastahisraskauden ultra ja sitten oli np ultra. Seuraava neuvola on vasta 18.pvä...ja silloinhan mennään jo 21vkoa!...niin ja siihen päälle on heti 20.pvä rakenneultra. Mulla ei oo ollut viel yhtään lääkärineuvolaakaan...diabetespolilla oon kyllä ravannut ja lääkärin soittoaikoja saanut, mutta sillähän ei oo mitään tekemistä gynenpuolen kans...ihmettelen vaan tätä, kun kuitenkin riskiraskaus on, niin miten näin huonosti pidetään huolta (muutetttiin elokuussa uudelle paikkakunnalle...ja edellisessä paikassa hypin neuvolassa vähintään 2 vkon välein jo alkuraskaudesta alkaen...ja äitipolit siihen päälle).

Mä en oo hankkinut uudelle tulokkaalle viel mitään. Meillä kävi tuossa kesällä sellainen elämää suurempi katastrofi ja jouduttiin jättämään entinen elämä taakse kaikkine tavaroineen ja vaatteineen. Eli meillä ei oo mitään vauvakamoja oottamassa (pinnasänkyä lukuunottamatta, jossa kuopus vielä nukkuu). Mä niin liikutuin jouluna, kun yks ihana ihminen oli laittanut vauvalle paketin (paketin päällä luki, äidin masuvauvalle). Siellä oli pienet sukatx2 ja sitten oli pieni vauvan ensipehmolelu ;) Kyllä tulin onnelliseks.

Nyt täytyy rientää taas ruuanlaittoon ;)

Mamma Muu
 
Tervetuloa Mamma Muu mukaan joukkoon! Ihanaa kun sinulle 10.tulossa :heart:
Tosi kurjaa että teille on käynyt tuollainen katastrofi. Toivottavasti saatte uuden elämän järjestykseen pian!

Aika omituiselta kuulostaa ettei sinulla ole ollut kuin vasta yksi neuvola. Itselläni on ollut kaksi ja ensi viikon perjantaina menen rakenneultraan. Kannattaa kyllä soittaa vaikka itse ja kysellä josko sinne pääsisi edes sydänääniä kuuntelemaan.

Puoliväli on lauantaina ja harmittaa kun mies meni tiputtamaan kameramme ja se meni täysin rikki. Olisi ollut kiva saada masukuva puolivälin masusta...Josko sen kameran saisi sen verran lainattua jostain...

Nannaliina rv19+4
 
Calumet mä olen tuolloin 11 aikaan ihan valmista kamaa nukkuun, yleensä sammun sohvalle. Mutta ongelma onkin se et se uni ei kestä pitkään.

Oletko Mammu Muu ottanut asian neuvolakäyntien vähyydestä puheeksi siellä neuvolassa? Mä nimittäin kysyin ensimmäisen neuvolakäynnin jälkeen, että onko tosiaan näin että seuraava käynti olisi vasta 7 viikon päästä? Ja minulle otettiin silloin aikaisempi aika, ja nyt mm kun rakenneultra on vasta 10 helmikuuta (ja sitä ennen ei nlakäyntiä tmv), niin neuvolasta sanottiin, että jos yhtään huolettaa niin senkun soitat niin ultraillaan sielläkin. Syynä minun kohdalla on ikä (37v) plus km vuosi sitten ja vääräksi hälyytykseksi luultu km tämän raskauden alussa. Niin ja nlalääkäriähän minulla ei ole ollut vielä ollenkaan.
Ja toivottavasti saatte elämän järjestykseen pian :)

Ninatus onko sun kivut jo hellittänyt? Mulla tulee nyt välillä sellasia kivistyksiä ylävatsaan, niitä ei ole ennen ollut :confused:
 
Griffski73 Eilen ei ollut mitään kivuliasta, mutta olikin vapaa päivä. Kivuttomia mahan kovettumisia tuli sitten päivän mittaan.
Masusskakin ollaan oltu niin hiljasia, että en tiedä mitä taas ajatella..

Muuten oletteko syönyt tollasta amerikansk dressing majoneesiä? luin nyt vasta että oisi kiellelletty raskausaikana majoneesi raa´an keltuaisen takia?

Mulla on takana 3 neuvola käyntiä ja 19 pvä on seuraava.

Kait se täytyy alkaa eväitä tekemään ja lähtee töihin (nin jo toivoin että oisi ollut lauantai aamu kun heräsin :) ) yö nukuttu tosi huonosti ja en meinannut sängystä päästä ylös kun niin kovin repi ja vihloi, iskias vissiin..

Hyvää perjantaita

Ninatus 18+1
 
Heippa kaikille!! Mahtuisiko vielä yksi odottelija joukkoonne??
Olen toukokuussa 32 vuotta, neljättä odottelen. Laskettuaika olis 23.6. Näillä näkymin.
Olen käynyt 2 kertaa neuvolassa, ja kerran ultrassa. Muutaman viikon päästä olis taas neuvola ja toinen ultrakin jo ensi kuussa.

WonderfulLife 16+1
 
Tervetuloa mukaan WonderfullLife!

Mulla on alkanut olemaan kipeitä supistuksia rankemman liikunnan jälkeen. Käyn tänään vielä combatissa katsomassa että miltä tuntuu ja sitten on pakko hiljentää jos jatkuvat.

Nannaliina 19+6
 
Jospa se asukki ottaa vaan siellä välillä rauhallisesti Ninatus. Noilla viikoilla ei tietääkseni ole erikoista nuo liikkeitten vaihtelut.

Mä olen kuullu tuosta majoneesista, mutta olen ajatellut että ainakin suomalaista voisi ihan turvallisesti syödä, en ole kuullut salmonellaaa löytyvän varmaan koskaan. Mietin uutena vuotena perunasalaatin kohdalla samaa, mutta kyllä mä sitä söin kumminkin, kun oli suomalainen tuote. Nää alkaa menemään niin jotenkin naurettaviksi nää kiellot, et kohta on hankalaa ostaa mitään kaupasta. Nytkin kun joku aika sitten hyppäsin töistä nälkäsenä kauppaan ajatuksena, että ostan jotain nopeaa, vaikka valmisleivän, pitämään suurimman nälän ja pahan olon poissa, niin mietin että uskallankohan mä nyt ottaa tätä kun siinä just oli majoneesia....
Hesburgerin hampparin olen pari kertaa kyllä ihan hyvällä omallatunnolla syönyt myös.

Mä en edelleen tunne mitään liikkeitä, mutta mä kyl en ole mitenkään hirveen pieni, mutta en nyt hirveän isokaan, mutta tuossa masussa ennestäänkin oli jo lihaa päällä, että saattaa olla siksikin. Hirveän pitkä aika seuraavaan käyntiin, yli kk huoh....

Rv 15+1

Muoks Ja tervetuloa WonderfulLife!
 
Viimeksi muokattu:
wonderfulLife hyvää iltaa ja tervetuloa, hyvää iltaa siis muillekkin :hug:! joo noista mitä saa syödä ja mitä ei niin se on todella älytöntä, veljeni kertoi lukeneensa että joissain kaupungeissa saa syödä maksaa mielin määrin että kertoi mulle jos alkaa maksaa tekemään mieli niin ei muuta kun nenä kohti uutta kaupunkia viikonlopuksi jotta saa maksan himot tyydytettyä :LOL:.. että tiedä sitten mihin uskoa ja mihin ei :confused:, maalaisjärellä ainakin itse aion mennä, kuitenkin jo 4 raskaus mulla niin en suurempia huolia aio kyllä syömisestä ottaa, tässä murehtii jo liikaa muutenkin koko raskautta että onko kaikki ok :heart: :) äsken tein vispipuuroa nyt odottelen jotta se jäähtyy niin päästään syömään :p oli sen verran vielä puolukoita pakkasessa.. täälä sataa lunta aivan pyryttämällä, lumitöiden teostakaan mitään hyötyä kun hetken päästä piha taas saman näköinen :headwall:.. mutta pitää ottaa kuntoilun kannalta:) hyvää viikonloppua kaikille :wave:, ai niin mullahan alkaa maanantaina tääs työt : /. rv 14+4
niin ja kyl mullakin supistuksia jo tuntuu ne ei kylläkään ole kivuliaita, mutta äkkinäinen liike tai yskäsy tms.. aiheuttaa tosi kovaa kipua :O.. mut menee ohi kun lepää rauhassa, kai ne on normaaleja tuntemuksia :confused:
 
Viimeksi muokattu:
Heluta helou!:) Täällä vielä yksmattimyöhänen kesäkuun sakkiin mulla ensin oli la aika Heinäkuun eka mutta muuttuki 24.6 :) Neljättä tenavaa ootellaan kolme ekaa on tyttöjä =) Saapa nähä vaihtuuko sukupuoli nyt :cool: Jeps eipäs tässä sen kummempaa kauhea flunssa vaan vaivaa mutta eiköhän tää tästä . Rv15 ja risat :kiss:
 

Yhteistyössä