Kesäkuiset mammat 2011

Hammaskivut alkaa olla paremmassa tilassa,ei enää särje samalla tavalla,onneksi...
Pystyy jotain pehmeetä syömäänkin ja äsken vetelin banaania=)

Griffilski73:Antti Heikkilästä kyselit.Mie oon yleensä syönyt juurikin niin kuin hän suosittelee.Ylipainosta en ole kärsinyt sen jälkeen ja jatkuva väsymyskin hävisi,kun karsin pullamössöt ruokavaliosta.
Äiti-vainaalla todettiin neljä vuotta sitten 2-tyypin diabetes ja hän sitten sovelsi myös Heikkilän oppeja vaikka sai ison nivahkan diabetes-hoitajalta ruoka-aine suosituksia.Vuoden päästä siitä äitini oli laihtunut 15kg ja verensokeri arvot oli kunnossa joten ei tarvinnut mittailla kuin kerran-pari kuukauteen enää.
Äitilläni todettiin pitkälle edennyt rintasyöpä viime toukokuussa ja kesäkuun alussa hän kuoli verenmyrkytykseen:'(...
On ollut mieli maassa siitä lähtien ,mutta päivä kerrallaan on tullut elettyä.
Oltiin tosi läheisiä.

Nannaliina 76:No on siulla kurja sisko:ashamed::hug:

Hitsinpimpula,kun meinasin tuossa taannoin sortua ostelemaan kirpparilta vauvanvaatteita.Oli kaikkia ihanuuksia parillakymmenellä sentillä kappale:whistle:,vaan maltoin vielä mieleni,toistaiseksi...
Kuopusta odottaessani hamstrasin niitä pikkuruisia ihanuuksia joka paikan täyteen ja eihän poika kerennyt niitä edes juuri pitää,kun kasvoi rutinalla.Sitpä mie raahasin kierräytskeskukseen kassitolkulla vauvanvaatetta.Varmaan kahtovat vähän höynähtäneeksi siellä:saint:

Nyt pitää lähteä vääntämään nakkisoppaa tulille jos vaikka uskaltas itekin jo vähän maistella.

Tsrpukka 18+4
 
hienoja ultra kuulumisia griffinski :) :heart: huomasin just että mehän mennään lähes samoilla rv =) mulla tänään tasan 16! kun siirty sielä np ultrassa silloin la. viikolla aikasemmaksi :) mulle ei kummempia, oottelen neuvolaa joka on 10.2 ja rakenne ultraa sitten 22.2.. mietin että pitäs varmaan kohta alkaa kertoon työpaikallakin asiasta :rolleyes:.. no onhan mulla vielä aikaa. moikkis taas kaikki :wave:
 
Tsirpukka, nonih! Siinä taas todistetta :) Mietin kun tää RD on että hemmetti, mun pitäs yks kaks taas siirtyy takas kevytuotteisiin, josta mä saan hirveät mahakivut aina - ihan tosissaan, mm ruokakerma on ihan myrkkyä mun vatsalle. Mä kysyin sitä nlasta, ja sanoivat hiukan pitkin hampain että no jos sun on pakko sitte noin tehdä, niin kai silleen sun on sit tehtävä- mutta 'siunaustaan' eivät asialle anna.
Ja pahoittelut äitisi poismenon johdosta :(

Vielä äidiksi, hih joo aikalailla samoilla viikoilla mennään :) Mulla on 10.2 rakenneuä.
 
Lääkäri soitti äsken ja kivi putosi sydämeltä. Kainalon patti on rintarauhaskudosta, joka on nyt vain raskauden vuoksi turvonnut ja tullut pintaan. Ilmankos on arka ja sattui niin vietävästi se näytteen otto. Mutta tulipa selvyys asiaan, huh!

Mulla on siskoni kanssa lähes sama laskettu aika, hänellä 10 päivää ennen mua, joten ollaan sattumoisin hyvinkin kiinnostuneita toistemme raskauksista. Kiva tilanne. Harmi vaan kun asutaan aika kaukana toisistamme niin ei päästä mahoja vertailemaan.

Olikohan se Vielä äidiksi, joka vasta suunnittelee kertovansa töissä raskaudesta. Mulla on jo niin iso maha, että tämän huomaa kaikki. Vatsa alkoi kasvaa saman tien, jouduin kertomaan töissä (naisvaltainen paikka) jo ennen np-ultraa, kun kaikki olis kuitenkin huomanneet. Kahviakaan en voinut alussa juoda yhtään, joten yhtälö olis ollut melko ilmeinen. =)
 
Moikka!

Vielä äidiksi ...minäkään en ole vielä kertonut työnantajalle raskaudesta. Mulla on jo 21 vkoa kasassa...mutta oon yrittänyt peitellä tätä kasvavaa kumpua löysillä paidoilla. Mä oon koeajalla tammikuun loppuun (eli aloittanut elokuussa uudessa työpaikassa), niin siks pidän vielä matalaa profiilia. Aion kyllä sitte kertoa aikas pian, kun helmikuu koittaa, mutta jos vielä muutaman vkon sinnittelis. Ja eihän se oo pakkokaan kertoa ennekun 2kk ennen äitiysloman alkua ;)

Mulla on huomenna rakenneultra...jännittää...ja haluaisin kans sukupuolen saada selville, niin olis kivempi orientoitua. Mulla on ollut vähän synnytyksen jälkeisiä ongelmia vauvoilla ja yks on pitänyt hätäkastaakin, niin jotenki ois kivempi miettiä nimeäki rauhassa...silloin vaan paniikissa sanoin jotain.

No...jos huomenna palailen...nyt täytyy taas rientää

mamma Muu+joku 21vkoa
 
Heippa hei
Neuvolassa käyty ja kaikki ok. Pikkunen kovasti potkiskeli ja ääniä kuunnellessa suoraan dobleria potkaisi :)
Huomenna pitäisi varata sinne sokerirasitukseen se aika. Odotan vaan kovasti jo ensi viikon ultraa :)

Täällä ei sen kummempaa. Pomolle kerroin viime viikolla raskaudesta kun se "aiheuttaa" isoja muutoksia niin saa rauhassa järjestää kuviot uusiksi.

aijuu sf-mitan ottivat joka oli 17, kuulema yläkäyrä.. täytyykin esikoisen kortista katsoa mitä hänen kohdillaan ollut.

Mukavaa keskiviikkoa.
Ninatus 19+6
 
Nannaliina, minun ainokaista siskoani ei myöskään yhtään kiinnosta minun raskauteni. Ei ole kertaakaan kysynyt miten voin, miten menee, mitään ultrakuulumisia tai yhtään mitään. Hän asuu kyllä samalla paikkakunnalla, mutta ei ole myöskään ollut koskaan innostunut kahdesta lapsestani. Kuitenkin hänellä on 3 omaa lasta, joista nuorin on saman ikäinen kuin minun vanhin. Ja hänen lapsensa ovat olleet minulla hoidossa monesti, kylläkin minun äitini pyynnöstä, eikä siskoni omasta pyynnöstä. Eli äiti on päivähoitanut siskon lapsia ja minä olen auttanut ja ottanut heitä meille hoitoon kun äiti on pyytänyt, silloin kun olin hoitovapaalla kotona. Mutta siskoni ei ole koskaan pyytänyt lapsiani kylään leikkimään, eivätkä he koskaan ole olleet edes pientä hetkeä hoidossa heillä. Ainoastaan synttäreille meidät kutsutaan. Ja sitten vielä se, että äitini on tosiaan päivähoitanut siskoni lapsia, mutta minun lapseni ovat olleet aina päiväkodin hoidossa. No tulipa tilitystä sisko- ja äitiasiassa.

Kurkkunaamio ja Kolmonen 20+4
 
killi k, mahtavia uutisia! :)

Muoks: Onko täällä Suomessa nyt hiukan vääristynyt kuva perheestä vai mikä mättää? Mulla on toinen puoli sukua ulkomailla, ja tällästä ei siellä tapahtuis koskaan. Perhe on parasta mitä on ja siellä todellakin puhalletaan yhteen hiileen - kaikki auttaa kaikkia! Täällä tuntuu että auttamien on aina joltain pois...surullista.
 
Viimeksi muokattu:
killi k,hieno juttu,varmasti putos kivi sydämeltä!

kurkkunaamio,ei näitä miunkaan siskoja liiemmin kiinnosta eikä ne kyselekkään.Mie oon meistä nuorin33v,kun siskot on 46v ja 41v.
Ite myös aikanaan hoidin vanhemman siskon muksuja paljonkin,mutta ei tasan käy onnenlahjat,ei...
Viime keväänä kysyin pari kertaa jotta oisko ottaneet kuopuksen muutamaksi tunniksi hoitoon ,että olisin päässyt katsomaan esikoisen lätkäpeliä rauhassa niin aina tuntui olevan kaikkea muuta tärkeämpää,valitettavasti:ashamed:.Noh,jätin menemättä peliin,kun ei siitä ois puoltoistaveen kanssa tullut yhtään mtn...Niin ja tää sisko on lastentarhanope ja ollut tossa päikkärissä sen 20v töissä.Ei varmaan jaksa enää vapaa-ajalla pieniä lapsia,kun omat on jo isoja (22v,19v,17v ja 12v.)
Purppasu sikseen,elämä on tätä ja oon oppinut tulemaan toimeen ilmankin siskojen apua:saint:

Mamma Muu
:Mie jännitän kanssa valmiiks rakenneultraa joka on 2.2. ja yksinhän mie sinne menen,kun mies on pojan kanssa sillä aikaa ja aivan taatusti kyselen sukupuoltakin,en vaan piruuttani miehelle kerro:whistle:
Eniten tietysti toivon jotta kaikki ois kunnossa,ei sillä sukupuolella ole loppujenlopuksi mitään merkitystä.

No niin,emmerdalekin on näkyy menossa enkä mie muistanut.
Mies otti kuopuksen jäähallille mukaan jotta voin hetken henkästä joten suuntaan television ääreen:wave:

Tsirpukka 18+5
 
Hei vaan kaikille :) ei meinaa lenssu helpottaa :snotty: ja antibiootitkin loppu , mutta uutta kuuria en enää hae.. pitää tunkea valkosipulin kynsiä sieraimiin ilmeisesti :LOL:. mulla ei ole kun 2 isoveljeä.. no niitä nyt ei koskaan ole min raskaudet kiinnostanu.. ja jotenkin nyt tuntuu että vanhempani on ihan innoissaan tästä tulevasta, äiti ois koko ajan ostelemassa kaikkea kun on niin ihania ja pieniä... olen joutunut toppuuttelemaan että älä nyt vielä ostele mitään =).. miehen puolelle taas tämä on esnsimmäinen lapsenlapsi joten sielähän nyt ollaan asiasta aivan innoissaan :heart:.. mutta ikävää se on jos kukaan ei millään tavalla reagoi raskauteen tai tulevaan vauvaan :|. . oottelen taas vaan seuraavaa neuvolaa.. siihenkin vielä aikaa 22pv :kieh:!! onneksi sentään pikkusen liikkeitä jo tuntee niin tietää että kaikki on hyvin.. vaikka voi mennä päiviä jotta ei mitään tunnu :confused:.. ja sitten taas potkiskellaankin urakalla.. onko muilla ollut samalla tavalla? :wave: rv16+2
 
Huomenta
On mullakin päiviä kun ei oikein mitään liikettä tunnu.

Mua itseäni ärsyttää olla tällänen hermoheikko stressaaja, mutta miten paljon te muut olette nauttineet kofeiinia? mä en kahvia juo mutta cola juomaa senkin edestä varmaan kunnes vasta yks päivä heräsin että siinähän on kofeiinia.. Oon yrittäny netistä etsiskellä ns. sallittuja määriä ym. mutta silti meinaa pakokauhu iskeä. sikskin hirvittää koko ens viikon ultra että olenkohan aiheuttanut jotain sen pepsin litkimisen takia:'(

Mutta nyt on töihin mentävä
Ninatus 20+1
 
Ninatus, mulla lukee 'ohjeissa' että rajoitetusti....ei muuta. Itse en ole juonut sitä kun varmasti lasillisen, mutta se johtuukin puhtaasti siitä etten pidä colasta pahemmin :) Juon kahvia 1-2 kuppia päivässä ja se riittää mulle nykyisin. Kaikki on varmasti ihan hyvin, nyt kun asian huomasit ja jos tuntuu että sitä on mennyt liikaa niin vaan vähennät sitä jatkossa :)
 
kurkkunaamio:Minun siskoni on muuten tässä lapsiasiassa ollut ihan mukava...Hän on kahden lapsemme kummi miehensä kanssa ja vie lapsia silloin tällöin joka paikkaan. Hänen esikoisensa ja minun neloseni ovat syntyneet 13 päivän väliajoin ja silloin olikin ihan eri meininki. Kun aloin odottamaan silloista vitostani joka sitten meni kesken rv14 sain samat huudot ja haukut päälleni. Seuraavasta raskaudesta hän onnitteli kovasti ja oli hengessä mukana koska tiesi kuinka kova paikka tuo km minulle oli noin myöhäisillä viikoilla. Mutta tästä kuudennesta (seitsemännestä oikeasti) hän on ottanut taas linjan ettei hyväksy lainkaan ja tuo sen sitten ilmi kaikilla mahdollisilla tavoilla eli ei mitään. Asiasta ei puhuta ja mitään hän ei kysy eikä kommentoi enkä minäkään sitten ole asiasta enää halunnut puhua,tulee itselle vain sellainen ikävä ja vaivautunut olo.
Pikkuveljeni avokki on hyvinkin kiinnostunut vauvasta ja samaten muu lähipiirini mutta itse en kamalasti halua asiasta puhua,pelkään jotenkin tulevani torjutuksi tai jotain.
Selkää särkee ihan koko ajan ja ostinkin kankaisen tukivyön ja muutamat tukevat alushousut,aivan ihania ja pehmeitä :)

Ihanaa kun on viikonloppu ja mies kotona,mä olen ihan puhki ja univelkainen...

Nannaliina rv21+6
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Ultrassa eilen potkiskeli ihanainen pikkuinen. Olin jotenki niin onnellinen (tympeestä ultraajasta huolimatta), että ihan itkeä tihrustin. Kaikki rakenteet olivat kohdallaan ja pikkuisen sormetkin pystyin laskemaan. On se aina niin ihmeellistä nähdä oma pikkuinen kuvaruudulta. Niin ja tyttöä meille povattiin (vaikka tyttöveikkauksessa on pieni virhemahdollisuus...jos kivekset eivät ole vielä laskeutuneet)..mutta toisaalta ei mitään ulokettakaan näkynyt. Mä oon niiiiin onnellinen, et kohta halkean!

Joku jutteli colajuomien nauttimisesta raskausaikana...niin mä oon useampaan otteeseen käynyt ravitsemusterapeutilla diabetekseni takia, niin makeannälkään kehoitettiin nimenomaan juomaan suklaroosilla/aspartaamilla makeutettuja juomia. Mä olen nauttinut niitä jokaisen raskauden aikana, joka päivä ja usean lasillisen...eikä ainakaan niistä ole syntynyt mitään havaittavaa haittaa pienokaisille. Pahempaa olisi mun kohdalla vaikkapa tuoremehujen/mehujen nauttiminen...joka kasvattaa vauvaa ja aiheuttaa sokerien myötä kasaantuvia ongelmia...jos nyt tämä yhtään lohdutti. Jossain vaiheessahan oli suositus sakkaroosin jättämisestä pois makeutusaineiden listalta, mutta sekään ei ole enää voimassa.

Nannaliina mulla kans selkää särkee kokoajan. Välillä tuntuu että vammauttaa täysin ja kipulääkkeistä ei ainakaan mulla oo mitään hyötyä...lämpö ainakin mulla tehokkaampi (jyväpussi tälläkin hetkellä mikrossa ;)

Kait se on taas pakko rientää hommiin...

Mamma Muu+typy 21+
 
Viimeksi sanoin ultrassa ollessani että tätä ruutua voisi katsella vaikka koko päivän. On se aina vaan niin ihmeellistä :)

Mua nyt ahdistaa tää rd...tai siis, kun mitään ei voi oikein nauttia ilman et sokerit on katossa :( Ennen otettiin la hiukan sauna siduja, niin nyt ei voi ottaa niitä, mut kun ei edes voi syödä herkkuja yhtään ni ahdistaa. Mulla on tän vkon pysynyt lukemat alle rajojen, mutta vaan sillä et olen syöny tasasin väliajoin. Heti kun yhtenä päivänä jäi muutama ruoka väliin ja illalla söin kiljuvaan näkääni, niin johan pomppas sokerit. Mä syön muutenkin todella epäsäännöllisesti työni takia, niin hirveän vaikea pitää ajat aisoissa, ei onnistu oikeen millään. Päätä on särkenyt nyt viimeisen viikon ainakin, mutta en ole kipulääkettä uskaltanut ottaa, kärvistellyt vaan.

Valivalivali....
 
Tervehdys:wave:

Mie olen himo-kahvinjuoja,mutta alkuraskauden pahoinvoinnin takia koko kahveen kittaus jäi pois aluksi kokonaan ja nyt juon pari kuppia päivässä.
Muutaman kerran on iskenyt battery-himo ja kulaus on pitänyt maistella isännyksen juomasta.

Miulla kans toisina päivinä on tosi hiljaista masussa,mutta viimeistään sitten ,kun asetun pötskölleen illalla niin joku muksailee muutaman kerran masussa:whistle:

Miulla on maanantaina aika yksityislääkärille jotta saisin lähetteen prick-testeihin.Selviis jotta oonko allerginen tuolle meidän koiruudelle vai mille,kun oon ollut koko ajan ihan tukossa...Siis viimeiset 10 v. on ollut jatkuva nuha ja on leikattu poskiontelot,kun tulehdus kroonistui,mutta nuha jatkuu ja muut oireet...
Meillä on vielä tässä vuokra-asunnossa terveystarkastajan toteama kosteusvaurio,hometta kasvoi kylppärin nurkassa ihan kivasti,mikä taas johtuu puutteellisesta ilmanvaihdosta :/.
Noh,isännöitsijä ei voi tehä remonttia,koskapa ei ole tarjota meille asuntoa,ei minkäänlaista...
Jotta tällaista tervettä elämää...

Nyt alkaa hirmunen hinnoittelu,vuokrasin nimittäin kirpparilta loosin 2 viikoksi jotta saa noita entisiä vaatteita ja leluja kiertoon,eli kaappien kimppuun käypi tie:wave:

Tsirpukka 19+1
 
Voi kun mä olen iloinen...Siskoni soitti eilen parin viikon tauon jälkeen ja kuulosti tosi iloiselta ja tuli siinä raskaudestakin juteltua :) Taisi ottaa vaan vähän aikaa hänellä sopeutua tähän kuudenteen...Tuli hyvä mieli kuitenkin. Siskoni pyysi minua vielä malliksi kouluunsa kun tarvitsevat sinne malleja kasvohoitoja ym.varten.

Mamma Muu:Kurjaa kun ultraaja oli tympeä. Mullakin on muutamen kerran osunut sellainen kohdalle.
Mä taidan paljastaa täällä ketjussa nyt kuitenkin vaikka ei pitänyt että masussani kasvaa poika :)
Mies ei siis tiedä eikä kukaan muukaan mutta jos täällä nyt joku tuttu sattuu lukemaan niin miehelle ei saa kertoa ;)
Eli ensi kesänä meillä on sitten 3 poikaa ja 3 tyttöä,hassua kun menee niin tasan.
6v poika on niin kovasti toivonut toista pikkuveljeä 1v lisäksi ja on moneen otteeseen sanonut että haluaa sen pikkuveljen kun niin veljiä rakastaa :D Siskot eivät valitettevasti saa yhtä suurta hehkutusta...

Meille sattui varsinainen onnenpotti miehen työn suhteen. Töiden piti jatkua vain maaliskuun puoleen väliin asti mutta eilen jatkettiin toukokuun puoleen väliin asti ja töitä on 3-4 päivää viikossa. Tosi ihanaa saada sillä tavalla helpotusta arkeen kun en meinaa millään jaksaa yksinäni 9h päivässä lasten kanssa kun selkäkin temppuilee vähän väliä.

Nannaliina ja kuudes *22*
 
Kaikille ultrassa käyneille onnea ihanista uutisista =).

Mulla ultra tämän vko pe että sitä odotelessa =).

Joku tuosta cola juomasta kyseli/kirjoitteli, nyt oon juonu aika vähän ja viime aikoina en ollenkan. Tyttöä kun odotin niin join läpi raskauden ja aika paljonkin, en tiedä onko ollut mitään haitaa.
Nyt vaan ei kauheesti ole maistunut, vesi ja mehu laskee paremmin.

Nannaliina76 Hieno kuulla että siskosi on sinulle soitellut ja jopa raskaudesta olette voineet puhua. Onnea tulevasta pojasta :D.

Me kysytään myös ultrassa kumpi siellä on jos vaan kaveri suostuu näyttämään ja jos kätilö sen suostuu kertoman.

Meillä täällä menossa talon osto, ihanaa päästää tästä muuttamaan. On ihan liian pienet tilat ja ollaan jo pitkään haettu toista ja nyt se sitten löytyi.
Ootellaan vielä että koska päästään tekemään remppaa ja muutaman. Toivottavasti mahdollisimman pian etten ole sitten ihan viimesilläni.

Ihanaa viikkoa kaikille!!!

Calumet + :heart:
 
Onnea ultrassa käynneille hyvistä uutisista täältäkin suunnalta :)

Mulla huomenna se ultra heti aamulla, jännittää :)

Calumetille onnea uuteen kotiin. Mä olen ihan hurahtanut nykyään ikkunaverhoihin,koko ajan olen ostamassa uusia verhoja :)

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille

Ninatus 20+4
 
Calumet onnea uuteen kotiin! Meillä on kanssa haaveena löytää isompi koti ennen kesäkuuta, mutta aika toivottomalta näyttää. Periaatteessa mahdutaan tähän vielä pari vuotta (jos vauva on meidän makkarissa), mutta olis niin kiva päästä maan tasalle ja saada oma piha johon vauvan voi jättää nukkumaan. Kauhulla odotan ens syksyn rapakelejä, kun raahustan hissittömässä talossa tokasta kerroksesta kahden kura-asuisen tenavan + kantokopan kanssa hiessä uiden.. Onneks naapurit on vanhoja ja puolikuuroja eikä ole ikinä valittaneet meidän metelöinnistä, vaikka voin kertoa ettei ulos lähdöt ole aina ihan äänettömiä..

Mulla on keskiviikkona ultra. Jännää :) Niin ja tänään tasan puoliväli, 20 + 0
 
Ninatus:Samaa vikaa tiällä,parin viime viikon aikana olen ostanut keittiöön ja makkariin uudet verhot...

Calumetille myös onnea uuteen kotiin.
Meillä myös asunnon etsintä käynnissä koko ajan.Meitä on 4 hlöä ja koira sekä asuintilaa himpun verran yli 50m2 joten ahdasta,ahdasta on:ashamed:

Miulla viikon piästä keskiviikkona heti aamusta yksityisellä lääkäriasemalla (ITE) prick-allergiatestit ja sieltä sitten saikulle rakenneultraan.Eilen sain uudet allergialääkkeet ja lääkäri epäili vahvasti jotta tää miun ikuinen nuha johtuu koira-allergiasta ja se on pahentunut kylppärin kosteusvaurion myötä...Testaillaan myös omenat jne.,kun naama kurahti ruvelle omenan syönnin jälkeen,huoh...

Nyt mie lähden hinnottelemaan taas kirppikselle meneviä vaatteita+tavaroita,ei tunnu loppuvan nuo kasat millään ja pikkuherra teköö sitten heti pahojaan,kun ei saa huomiota...

Piänsärkyinen ja nuhainen Tsirpukka 19+4
 
Tuleeko teille sellaisia epätoivon hetkiä välillä että mitä tuolla masussa tapahtuu vai tapahtuuko mitään? Mulla tulee. En ole hetkeen liikkeitä tuntenut, ja on jotenkin epätodellinen olo. En ole liikeitä tuntenut toki muutenkaan säännöllisesti, mutta silti. Mulla on aina ultran jälkeen pari päivää sellanen jees olo, kun sen pienen siellä näkee liikkuvan, mutta sit se häipyy taas. Se ultra tekee tästä todellisen, mutta sen vaikutus ei sitten kauaa kestä :( Ja kun vielä esikoisista tunsin tässä vaiheessa liikkeet hyvin (olihan niillä ahtaampaakin toki) ja nyt en, niin on jotenkin huolestunut olo. Mä jo luulin et tää olis menny ohi, mut ei näköjään. Seuraavana on rakenneultra, joka siis 10.2, että sinne asti pitäs kärvistellä.

Rv 17+5
 
griffinski mulla ainakin ihan sama.. jos niitä liikkeitä ei joka pv tunnu niin jo alkaa mieli tekee tepposia, koko ajan pohtii onko kaikki ok vaiko ei, nyt kyllä pikkunen sielä on joka pv ilmoittanut olemassa olostaan potkimalla silloin tällöin :heart: mulla se rakenne ultra on vasta 22.2 että 10pv enemmän joudun täälä kärvistelemään :( tänään kerroin pomollekkin tästä raskaudesta .. onnitteli ja halasi, huomena pitäs vielä isolle herralle töissä mennä kertomaan se jänskättääkin sitten enmmän : /
 

Yhteistyössä