Kesäkuiset mammat 2011

Morjens,
tuosta painosta sen verran jotta esikoista oottaessa miun paino nous 50kg:sta 79kg:O,söin ,kun viimeistä päivää...Kuopusta odottaessa taas nousi 60kg:sta 73kg josta oli pari-kolme kiloa ihan nesteturvotusta.Jalat oli lopussa kolme nroa isommat kuin normaalisti.
Nyt kiloja on kertynyt tähän mennessä 6,koska tällä ruokavaliolla läks reiluun viikkoon 3kg nestettä pois pöhöttyneestä kehosta.Neuvolan-tätikin passitti pariin otteeseen uudestaan vaakaan,kun ei meinattu uskoa tulosta.

Eli elekee olko hirveen huolissanne jotta nuo kilot ois rasvaa vaan vauvahan se siellä kasvaa+turvotusta voi olla ihan kivasti(yllättävän paljonkin kg:ssa mitattuna).Toki jos sitä turvotusta on paljon ja verenpaine koholla niin raskausmyrkytyksen riskihän kasvaa.

Ninatus:Tuo on kyllä inhottavaa jotta valitusta tulee painosta:headwall:,miulle ois taas oikeesti pitänyt valittaa sillon esikkoa oottaessa niin oisin itekin tajunnut jotta oon lihonut niin älyttömästi,helkkari 29kg reiluun puoleen vuoteen!!!Meni pari vuotta laihdutellessa ihteensä kuosiin ja ihan kivat raskausarvet jäi,kun ei näistä 2 muusta raskaudesta oo juuri arven arpea tullut...

Miulla tuli tänään se saikku-aika rd:n takia,vasta 30.päivä tätä kuuta.

Mamma Muu:
Höh,no toivottavasti selviää hyvissä ajoin vaavin synnytyspaikka.Ja toivotaan jotta vettä kertyy perjantaiksi.

Tsirpukka 34+5
 
heippati hei mammat!!

Kovin on ollu kesäistä säätä, ja luvattu viilenevää.

Mä sain laitettua vauvalle sänkyn ja hoitotason vaatteineen valmiiksi.
Turvakaukalon ja vaunut myös.

2 viikon päästä menen viimeiseen ultraan, synnytyssuunnitteluun, eilen olin neuvolalääkäris..
Kaikki ihan kuosis, verenpaine vissiin ottaa noususuhdannetta. Hemppakin oli noussu. Jee.
Sf- mitta oli 36 senttiä. Lääkärin käsikopeloarvio oli reilu 3 kiloinen vauveli nyt. Voipi hyvin pitää paikkaansakin, isoa poikaa on kyllä luvattukkin.

Aika lailla supistellu viime aikoina, ja on sellanen..miten sen sanois, märkä rätti fiilinki..Väkisin tekee asioita.

Voimahalit kaikille tarvitseville..:D

Wode ja poika.:heart:
 
Tuntuu ihan turhalta kirjoittaa tänne kun viestit on seuraavalla kerralla pois:(
Viimeksikin kirjoitin pitkät pätkät ja nyt sitä ei taaskaan ole missään,en jaksa nyt kirjoittaa samoja löpinöitä uudestaan.

Eilisilta meni taas kovissa supistuksissa ja yöllä heräsin jopa niihin. Mä alan olemaan ihan katkipoikki.

Nannaliina 37+5
 
Ninatus, mulla kanssa oli puhetta vauvan koosta, saatan minäkin vielä joutua/päästä ultraan. Oli tosiaan sf-mitta yhtäkkiä pompsahtanu keskikäyrältä yläkäyrälle. Mutta ens viikon maanantaina neuvolassa palataan aiheeseen.

Mamma Muu, jokos on synnytyspaikka selvinnyt? Taysissa mäkin synnytän (ellen nyt sit päädy valitsemaan Vammalaa, joka on toinen vaihtoehto). Hyvän sairaanhoidon Taysissa saa, muuten mulle jäi kyllä huonot fiilikset ekasta synnytyksestä sieltä, tunnepuolen asioissa. Sainkin neuvolan kautta ajan pelkopoliklinikalle sinne juttelemaan. Mulla oli sellanen tunne, ettei mua kuunneltu yhtään ja jätettiin täysin yksin ja mun kätilö oli aika inhottava ym. Tähän vielä lisäksi se, että mun laps joutu kanssa teholle. Olivat jo sen syntyessä katselleet vauvan kalpeutta, mutta eivät mulle mitään sanoneet. Sit yhtäkkiä tunnin parin päästä lasta oltiinkin kiikuttamassa teholle... :( Vauvalla oli anemia, joka kyllä sitten hoitui ilman isompia ongelmia. =) 6 pv oli teholla. Vammalassa oon ollu yhessä toisessa leikkauksessa ja sieltä on aivan ihanat positiiviset muistot, vaikka leikkaus olikin aika iso. Ainoa miinuspuoli on toi matka....

Wode, koskas sulla olikaan laskettu aika, mitkä viikot menossa? Jaksamisia sulle! Meillä on kanssa sänky ja hoitopöytä koottuina, mut paljon on viä kesken. Patja ja lakanat on viä kaupassa, vauvan vaatteet on vielä pesemättä ym. Ens viikon viikonloppu on miehen kanssa varattu siihen, että laitetaan hommat kuntoon :)

Nannaliina, ärsyttävää tollanen ku tekstit katoaa! Koita jaksaa kirjotella myöhemmin uudelleen!!! Ja muutenkin jaksamisia sulle :hug:

Tsirpukka ja Griffski, koittakaa te jaksaa niiden sokereidenne kanssa, kuulostaa tosi ärsyttävältä!

Kaikille jaksamisia ja haleja näille viimesille viikoille! :heart:

Leenuliinukka 34+0
 
Nannaliina:Koitahan jaksella:hug:,kuullostaa siltä jotta siulla alkaa olla lähtö nyt lähellä!
Ja miullekkin on monesti käyny just noin jotta saan tekstin väkerrettyä niin eikös häviä jonnekkin bittiavaruuteen:ashamed:

Jos mie nyt ottasin ja lukasisin pari sivua taaksepäin niistä sairaalakassien sisällöistä ja saisin aikaseksi kirjata ylös sekä pakata kassin valmiiksi.Nyt koneessa pyörii äippäpakkauksen vauvanvaatetta eli jottain oon saanu aikaan sentäs!

Tsirpukka 34+6
 
Nannaliina jaksuja :hug: ja tosiaan tuo tekstien katoaminen on ärsyttävää.

Mä olen miettinyt taas sairaalakassia mutta mitään sen eteen en ole tehnyt. vauvalle vaatteet olen pakannut ja ne on pussissa ja pussi turvakaukalossa, sen kun mies vaan nappaa sen mukaansa.

Leenuliinukka mulla on nyt mennyt alakäyrällä sf-mitta ja kahteen viime kertaan ei ollut sf kasvanut ollenkaan. No tiistaina olen taas viisampi.

Meilläkin on nyt vihdoin vauvan sänky koottuna, vaatteet pestynä, tuttipullo ja pari tuttia ostettu niin ja vaippapaketti :)

Mä poden todella huonoa omatuntoa kun niin huonosti kommentoin teidän muiden kirjotuksia, pahoitteluni ja koitan parantaa tapani:)

Ninatus 36+0
 
Tervehdys pitkästä aikaa tulee tähänkin ketjuun kirjoitettua.
MammaMuulla on aika vonkale masussa!
Painoa mulle on tullut nyt 15 kg.
Maanantaina synnytystapa-arviossa painoarvio oli 3 kg 100 g ja oli kääntynyt perätilasta oikeinpäin. Paikat on pehmenneet ja puhui että 3 cm auki, neuvolassa eilen terkkari luki että oli kirjoittanut koneelle "reilulle 2 sormelle auki", että onko se sitten sama kuín 3 cm, no samapa tuo. Nyt on verenpaineet noususuhdanteessa, maanantaina pissa oli puhdas, eilen näytti +/-. Minullahan on molemmissa aikaisemmissa raskauksissa tullut raskausmyrkytys, joten saas nyt nähdä sitten. Toivoisin niin, ettei tätä tarvitsisi käynnistää.

Tosin esim. Hipsukkaisen paineet on varmaan enemmänkin kuin minulla, eilen neuvolassa 139/87. Seurailen täällä kotona mittarilla, joka on äidiltäni lainassa.

Ai kauheeta, nyt poikaa viemään eskariin, eli ei tämän enempää taas tällä kertaa!

kurkkunaamio ja kolmonen 36+6
 
Heips! Täällä on jännätty niin leijonien peliä että ei oo ehtiny kirjottaa :D Huh huh ilallla se vasta jännä matsi onki :) Mulla edelleen masu asukki perätilassa onhan tässä toki aikaa vielä kääntyä ... Muut lapsukaiset on kääntyny niin aikasin että ei oo tottunu tämmöseen =) Jeps mutta palaamisiin taas gladiogus rv33+7
 
Mulla menee hermo näiden sokereiden mittaamiseen! :kieh: Joka jumalan päivä pitäs ottaa, enkä mä muista! Ja jos aamulla muistan alottaa, niin ihan salettiin jää joku päivän aikaa ottamatta. Tää joka päivä on hiukan liikaa musta - vois olla vaikka edes joka toinen tai joka kolmas - MUR!

Mä en ole jostain syystä jaksanu nyt leijonista innostua ollenkaan - yleensä kyllä katon pelit, mut nyt mies kattoo ja huutelee kuin menee :D
 
Griffski:Sama fiilis täällä noitten mittausten kanssa ja miun pitäs vielä monta kertaa päivässä mittailla.Eilen en sitten jaksanu enää iltapäivän jälkeen tökkiä ihteeni vaan söin sitä mitä olin hyväks havainnut verensokerin kannalta...
Meillä myös isäntä ja esikoinen kahtoo kaikki suomen pelit ja myös muutkin jos vaan kerkeevät,entiijä ei vaan jaksa kiinnostaa.Aiemmin on tullu kyllä katottua jopa noita muittenkin maiden matseja.

Kurkkunaamio:
Mie sain kolmisen viikkoa sitten neuvolasta kotia verenpainemittarin,kun oli korkeella sillon paineet.Nyt,kun oon jokapäivä kotona mitannut(ja siitäkin pitää pitää kirjaa,argh...)niin lukemat on olleet 107/74 ja pulssi 90 suurinpiirtein.Sanoinkin tästä neuvolassa niin kehoitti vaan jatkamaan jokapäivä sitä mittausta ja kirjaamaan ylös.

Hittolainen jos ois rikas niin palkkaisin itellein sairaanhoitajan mittailemaan sokrut ja verenpaineet ja kirjailemaan ne ylös...Stressaavaa jo muutenkin,kun uhmis kipeenä ja teini tulossa kipeeks.Räkää ja kiukkua,huoh.

Tsirpukka tasan 35
 
Täällä ollaan edelleen kasassa mutta en enää jaksa murehtia. Liikunta aiheuttaa ihan selvästi ne supistuksia ja ne on tosi kovia. Kohdunsuu tuntuu olevan jo 2cm auki. Mutta olen jo ihan varma että ylihän tämäkin menee ihan reilusti.

Siskon kanssa on välit siis ihan ok,ei me nyt kamalasti nähdä kun välimatkaa on ja sisko opiskelee ja on muutenkin kiireinen mutta vaihdetaan nyt sentään kuulumisia.
Kyselyitä on alkanut tulemaan että joko on oloja että kohta syntyy ja mitäpä muuta siihen voi sanoa että joo-o,koko ajan on olo että kohta syntyy mutta eipä synny.

Mies teki pyynnöstäni vanhasta,vähän rikkinäisestä pinnasängystä vauvalle ensisängyn. Ostin sen nettikirpparilta 5 e:lla ja mies teki siitä pienemmän. Vielä kun sen saisi kotiin tuolta miehen vanhemmilta niin saisi leikattua sopivan kokoisen patjan siihen ja laitettua päällysen ym. :)

Mä lähden siivoamaan tätä mörskää mitä lapset mukavasti koko ajan sekoittaa lisää,huoh.

Nannaliina 38+0
 
Ahdistaa tää kauhee turvotus! Jos oon vähänkin enemmän päivän aikana jaloillani, on illalla nilkat ja jalkapöydät ku ilmapallot ja jalkapohjiin sattuu. :( Kengänkokokin on kasvanu niin, ettei oikein mitkään kengät mahu jalkaan. Ärsyttää! Lisäks sormien niveliin sattuu niin, että on vaikee koukistaa sormia. Ja valivalivali... Sori, on tänään vähän huono päivä...

Toivottavasti Suomi voittaa viisut ja jääkiekon MM:n niin sais jotain muuta ajateltavaa.

Palailen toivottavasti seuraavaks vähän paremmilla fiiliksillä.

Leenuliinukka 34+2
 
Tsirpukka "kiva" kuulla että muillakin paino noussu raskausaikana. tosiaan mitä olen sukulaisten kanssa puhunu niin suurimmalle osalle on painoa kertynyt se 20kiloa (onkohan sukuvika? :) )
mutta kuiteskin tosi stressaavaa kun ei uskalla mitään mennä syömään kun heti valitetaan.

Paljon Tsirpukka sulla paineet ollut kun mittarin sait kotia?

Turvotusta ollut jonkun verran, eilen otin sukat jalasta (aika löysä vartiset) ja viellä 1,5 tuntia sen jälkeen oli nilkoissa jäljet. sormuksen olen pari viikkoa sitten hyllyttänyt kun kiristää (tähän asti ollut niin löysä että sormesta putoaa)

Hmm. mitäs mun piti kirjottaa..niin joo alkaa kohta huumori loppua tuon koiran kanssa. eilen aamulla oli pissat lattialla ja tänä aamuna pissojen lisäksi oli kakannut. Vaikka oli viellä myöhään ulkona (puoli yhden aikaan yöllä) ja aamulla nousin seitsemältä.. ja edelleen hajottaa kaiken minkä vaan saa. pyykkiteline oli pakko siirtää kauemmas kun repii pyykitkin narulta ja hajottaa. Nyt ei pääse nihin enään käsiksi.

Mutta kait se on nyt alettava ruokaa laittamaan ja sitten mennä kauppaan

Mukavaa sunnuntaita (vaikka ilma onkin synkkä)

Ninatus 36+3
 
Mukavaa maanantaita mammat!

Täällä vielä yhtenä kappaleena ollaan. On ollut niin paljon puhdetta ja puuhaa viime viikolla, etten ole ehtinyt koneen ääreen kommentoimaan. Päivittäin olen kyllä käynyt kurkkimassa teidän kuulumisia:wave:.. Ja kohtahan varmaan tähänkin pinoon tulee ensimmäiset vauvat. Nannaliinalla ainakin kuulostaa kovin lupaavilta oireet. Tsemppiä ja jaksamista loppumetreille, toivottavasti saat levättyä muutaman yön kunnolla ennen varsinaista ponnistusta! Ja MammaMuullakin loppusuora häämöttää! Mikäs oli lapsivesitilanne kontrollissa? Tsemppiä myös sinulle loppurutistukseen.

Oma napa on laskeutunut muutaman päivän sisällä. Olo on muuten hyvä, mutta ole saanut riesakseni hiivatulehduksen: /. Olen yrittänyt hoidella sitä niillä emättimen pHta tasapainottavilla kapseleilla, mutta en kyllä huomaa suurta muutosta parempaan.Täytyy varmaan käydä hakemassa ne ihan oikeat hiivalääkkeet. Tietääkö joku onko suunkautta otettavissa hiivalääkkeissä sellaista valmistetta, jota voisi käyttää raskauden aikana? Canestania käytän vasta ihan viime hädässä, koska se kutina on jotain ihan kamalaa pari päivää kuurin alottamisen jälkeen.
Verenpaineen mittailuista oli ollut puhetta. Minä olen mittaillut koko raskauden ajan kotona paineita,koska ne on minulla ilman raskauttakin korkeat (noin 85/120 kotimittauksissa). Mutta ainakin aiemmissa raskauksissa ne ovat nousseet vasta paria päivää ennen synnytystä niin,että neuvolan matami olisi ollut niistä millään tavalla huolissaan. Elänkin siinä käsityksessä,että verenpainearvoja suhteutetaan lähinnä omiin, ennen raskautta/alkuraskaudessa mitattuihin arvoihin. Minulla on kova sukurasitus korkeaan verenpaineeseen sekä äidin että isän puolelta eli varmaan jossain vaiheessa tällekkin mammalle vplääkitys tulee ajankohtaiseksi.
Turvotukset ovat olleet meikämatamillakin melkoisia aamuisin, mutta olen kyllä vielä pystynyt koiran kanssa lenkkeilemään sen verran, että pistää nesteet ihan mukavasti kiertämään.
Oma sairaalakassi on täälläkin edelleen pakkaamatta. Vauvan pikkuruiset kamat on pakattu valmiiksi, koska en jotenkin luota, että mies osaa tuoda mieleiset kamppeet sitten synnärille :LOL:.
Mulla on itku ollut ihan kamalan herkässä viimeisen viikon ajan...Ihan samanlainen fiilis kuin synnytyksen jälkeen. Mies raukka on aivan pulassa kun minä kyynelehdin milloin mistäkin asiasta ja aivan suhtettoman pitkään ja hartaasti. Onko kellään muulla ollut tämmöistä herkistymistä jo tässä vaiheessa?!
Ninatuksen koira pistää siellä ihan kunnolla tuulemaan :O. Minkälainen koiruus sinulla on? Minulla kaksi aiempaa koiraa ovat pistäneet kaiken päreiksi kolmen ensimmäisen elinvuotensa ajan. Se oli aika rankkaa eli sympatiat täältä sinulle. Kiristää välillä hermoja aika pahasti tuo rekkujen omatoimisuus. Nyt tämän viimeisimmän opetin nukkumaan isoon häkkiin heti kun se tuli meille ja siellä se majaileekin aina kun ollaan poissa, vaikka ovi on siis aina auki. Tuntee pampula vissiin olonsa turvalliseksi siellä.
Nyt olis aika tarttua siivoushommiin, jos meinaa tämän läävän sotkut saada selvitettyä ennen vauvan syntymää!

Hyviä vointeja kaikille! Hipsukka täällä odottaa malttamattomana ensimmäisiä vauvauutisia :popcorn:.

Hipsukkainen ja oikku:heart: 37+0
 
Morjes mammat:wave:

"Taivas varjele,mitä sieltä tulee:sieltä tulee MAALI!"-renkutus soi nyt piässä kokoajan:whistle:
Tulihan se MM-kulta sieltä,hyvä matsi oli!

Koirista:Meiltä löytyy 5-vuotias ajokoirauros,sisäkoira niin ikään.Koskaan ei oo mitään kenkiä sun muita pureksinut,mutta:Varastaa jos vaan silmä välttää niin eväät pöydältä.Unohdappas roskapussi eteiseen (jos koira jää yksin kotiin)niin satavarmasti se on levitelty ympäri asuntoa,huoh...Lisäks koiruus haukkuu ihan hepakassa,kun ovikello soi.Ei tunnu rauhottuvan millään.Aina saa olla heristämässä "vesipyssyä"jotta laukeis se haukkuminen,se tahtoo muuten jäämään päälle:ashamed:.Jotta sellasta kivaa meijän rekku keksii.
Noh,kuhan työmiehet saavat tuon pihan laitettua niin sais sen häkinkin koiruudelle sinne...

Meillä pojat vieläkin kipeinä ja voi jestas mikä mökä on,kun nuo kaks ei pysty olemaan kinaamatta.

Tsirpukka 35+3
 
Hipsukkainen:Mä ainakin käytin sitä Canestan voidetta kun sain hiivan kolmen antibioottikuurin seurauksena ja se auttoi ihan muutamassa päivässä. Ilman sitä se kutina meni vaan pahemmaksi.
Mä olen ollut myös viime päivät kamalan itkuinen ja väsynyt,päivät menee yöpaidassa hiipiessä eikä mitään tahdo saada aikaiseksi. Ei enää huvita edes tavata ketään ihmistä mutta tää on ihan tuttua muistakin loppuraskauksista,jotenkin haluaa olla vaan omissa oloissaan käpertyneenä tähän viime hetkien odotukseen...

Nannaliina 38+2
 
Mulla kans ihan niin syvältä oleva olo kun voi vaan olla! Niin henkisesti kun vähä fyysisestikin, ja matkaa on vielä - ihan liikaa, en jaksa enää. Suomen voittokaan ei oikein jaksa kiinnostaa, onnea kuitenkin heille.

Sain sit tänään kuulla et joudun alkaa iskee itteeni insuliinia, ei vois vähempää kiinnostaa - ja ihan vaan siks kun paastoarvot on kohollaan.

Ei varmaan oikein muuta, pää lyö tyhjää ja taidan mennä sänkyyn.

Griff 34+0
 
Wode, Tampereelta oon, mut Vammala ja Tampere kuuluu molemmat Pirkanmaan Sairaanhoitopiiriin, joten niistä saa valita, kumpaan haluu synnyttään.

Olin eilen neuvolassa ja streptokokkivastaus oli negatiivinen. Hyvä niin. Supistelut jatkuu vaan edelleen...

Oon menossa ens viikolla Taysiin äitipolille jutteleen huonoista kokemuksista, jos vähän helpottas ahdistusta. Samalla vissiin ultrataan ja katotaan lapsen kokoa.

No, euroviisuvoittoa ei tullut, mutta jääkiekon MM sentää tuli. Viimeks tuli vuonna -95, eli sillon ku viimeks synnytin. Mun synnytyksissä taitaa olla taikaa :p

Hipsukkainen, kyllä mäkin kyynelehdin vaikka mistä, tosi herkkis oon yleensäkin, mutta nyt potenssiin kymmenen.

Griffski, koita kestää noi insuliinijuttus! :hug:

Taidetaan kaikki olla aika lailla väsyneitä näihin odotusvaivoihin, Jaksuja kaikille. :heart:
 
Tosi kurjaa Griffiski:((

Täällä tulee ilmeisesti limatulppaa...Kokemusta ennestään ei ole mutta siltä vaikuttaisi. Tosin osissa tulee joten eihän sitä tiedä koska se lähtö tulee,nyt tai kahden viikon päästä mutta jännää silti. Supistuksia on ollut yöstä asti,välillä tuntuu ihan tosissaan. Mies otti neljä nuorinta ja lähti vanhemmilleen ja esikko menee sirkukseen niin mä saan levätä kun yön unisaldot oli taas ruhtinaalliset 2h.

Nannaliina 38+3
 
Kuulostas siltä kun Nannaliinalla ois kohta jo lähtö :) vaikkei tosiaan tiedä koska se lähtö tulee:)

Hipsukkainen
meillä on tollanen sekarotuinen noutaja, kesäkuun alussa täyttää vasta vuoden, että ihan kakara on.
Oisi niin ihanaa kun täällä oisi joku koirapuisto mihin mennä, kun toi on sellanen energia pakkaus ettei tosikaan. Irti kun ei oikein voi pitää kun lähtee livohkaan heti kun tilaisuus koittaa.

Griffskille jaksamisia:hug:

Olin tänään siellä neuvolassa. paino oli noussut kahdessa viikossa 100g, heh. ei valitusta, mutta nyt pitäisi juoda enemmän koska olen kuivunut ja siitä johtuu tämä kauhe huippaaminen.

Muuten kaikki oli ok, se sf-mitta edelleen 30, ei ole kasvanut olleskaan. mutta vauva kuulema laskeutunut ja sekin vaikuttaa sihen.

Mutta vien viellä tuon lapsen pihalle kirmaamaan jos vaikka saisi tänä yönä aijoissa nukkumaan. viime yö meni yhteen asti siinä kun lauloi vaan hämähämähäkkiä..

Mukavaa tiistai iltaa:)

Ninatus 36+5
 
Huomenia,
jokohan on tullut lähtö Nannaliinalla vauvan hakuun?Kuullostas nyt siltä ja mie jännään täällä.

Griffski:Otan osaa.Miulla pysyneet jokseenkin kurissa nyt arvot,mutta tunnustan jotta maanantai-iltana söin suklaata Täydellisiä naisia kahtoessa enkä vilkassukkaan verensokerimittaria päin:saint:
Miun yks tuttava oli viimeisimmässä raskaudessa sairastunu rd:hen.Insuliinilla joutu olemaan myös,mutta arvot oli heitelly silti...Laihtu sitten raskaana ollessa 18kiloa,kun oli kauhia pahoinvointi koko ajan:ashamed:.Ei käy kateeksi.Hälle tää oli 4 raskaus eikä aiemmissa raskauksissa ollut ollut rd:tä.

Miulle iski mahottoman lenssun.Pojat suht terveenä,mutta miulla räkä valuu ja aivastuttaa koko ajan...

Vauva on nyt möyrynnyt iltaisin tosi kovasti,tuntuu jotta kohta tulee jalka mahanahkan läpi.Lisäks jomottaa tosi ilkeesti ja menkkamaisesti alamahaan,nivusiin ja ristiselekään.Varmaan kaivautunut jo kuoppiin silleen jotta kohta saa rapsutella tukkaa:whistle:.

Kyllä tässä alkaa olla kypsä kömpelöön ja kipuilevaan ihteensä.Siis pikkuauton nostaminen lattialtakin tuntuu vaikeelta ja maha on tiellä joka paikassa.Iltaisin selekäranka huutaa sitten hoosiannaa:O.Vali vali...Noh,eihän tässä enää hirmusen pitkä aika olis.Eiköhän tästä selviä päivän kerrallaan,toivottavasti.

Tsirpukka 35+4
 
Edelleen yhtenä palana...

Oli taas uusi lääkäri äitipolilla. Pokkana pisti napanuoran viereen, vaikkei toinen lääkäri uskaltanut sinne pistää. No sai aikaan lapsivesinäytteen maanantaina. Ja tänään kun soittelin tulosta, niin olivat labrassa jotenkin mokanneet ja ottaneet virheellisesti väärät tulokset...eli sulkeneet pois down-syndrooman...arg! Onneksi näytettä oli vielä sen verran jäljellä, että ensi vkoksi sitten pitäisi saada oikeat tulokset. Se kuitenkin selvisi, että epo hormooni on kohollaan, mikä merkitsee vauvan hapetusarvojen vajaavuutta. Mulla hajoaa pää, ennekun saadaan vauveli ulos...ja leikkaukseenhan en haluaisi.

Lääkäri pyöritteli ma enemmänki kohdunsuuta, ja olin jo satavarma, että rupeaa syntymään. Veristä vuotoa tuli ja supisteli välillä kipeästiki. Eilinen meni jo vähemmällä vuodolla ja muutamilla supistuksilla...ja tänään ei mitään. Eilen tein metsäretken, saunoin ja harrastettiin seksiäkin, mutta ei mitään...plääh!

Vesitilanne on niukka...ja synnäri on edelleen mysteeri. Päättävät vasta, kun ja jos aletaan käynnistämään, että mahtuuko Hämeenlinnan vauvalaan...arg!

Anteeksi nyt taas nää omanapaiset valitukset...huoli vauvasta on vaan taas niin kova...

Mamma Muu+vauveli 38+
 

Yhteistyössä