Kesäkuiset

@heikura79 Mulla kanssa keskeytynyt keskenmeno taustalla ja en ainakaan suoraan päässyt varhaisultraan, mutta terkka selvittele mahdollisuutta, mutta silti se tapahtuu aikaisintaan lokakuun puolen välin jälkeen. Mulla on 20.10. Aika neuvolaan ja siellä sit selvii pääsenkö aikasemmin ultraan. Sillon oon kuitenkin jo viikolla 8
Tämä tuntuu vaihtelevan paikkakunnittain ja neuvoloittain kovasti. Mä pääsin edellisessä raskaudessa suoraan lääkärille ja ultraan koska ei ollut tietoa kuinka pitkällä raskaus oli (epäsäännöllinen kierto ja lopulta ovulaatio oli ollut joskus kp32 paikkeilla). No olikin niin alussa että sain uuden ajan 4 viikon päähän ja silloin ei löytynyt sitten sykkeitä.

Nyt kun soitin neuvolaa sain taas ajan suoraan lääkärille ultraan ja neuvolan vasta sen jälkeen jos kaikki ultrassa ok. Laskin että tuolloin kun aika on 16.10.viikkoja on 6-7.
 
Mä oon kerran käynyt ”varhaisultrassa”. Viides sai alkunsa ekasta synnytyksen jälkeisestä kierrosta(nelonen sillon 8kk), yhestä seksikerrasta siinä kuussa ja mulla oli ollut kuparikierukka 2,5kk. Kättärille menin poistattaa kierukan jotain 5+6 ja koska syke ei sillon näkynyt piti mennä myöhemmin uudelleen ja se oli jotain 7 viikolla vai oliko 8. Edelleen näin neljänkympin kieppeillä on kiva huomata että hedelmällisyys on tallella kun taas yhdyttiin tässä kuussa 2 kertaa:whistle:
Muistan kun sillon kierukkaraskauden toteamisen jälkeen kerroin ekana mun kaverille jonka esikoisen saaminen kesti 4v.
 
@heikura79 Mulla kanssa keskeytynyt keskenmeno taustalla ja en ainakaan suoraan päässyt varhaisultraan, mutta terkka selvittele mahdollisuutta, mutta silti se tapahtuu aikaisintaan lokakuun puolen välin jälkeen. Mulla on 20.10. Aika neuvolaan ja siellä sit selvii pääsenkö aikasemmin ultraan. Sillon oon kuitenkin jo viikolla 8
En minäkään kunnallisella puolen varmaan ois näin aikaseen ultraan päässy,mutta yksityisellä kun omasta pussista maksaa niin pääsee;) Clomifenillä alkunsa saanu raskaus joten lääkäriä kiinnostaa onko oikeassa osotteessa.
5+3 (?)
 
  • Tykkää
Reactions: NeliApina
Toivottavasti teillä, joilla vuotoa on ollut, osoittautuu vuoto harmittomaksi. Toisaalta itsekin keskenmenon kokeneena, tiedän etteivät tällaiset sanat paljon lohduta.

Tänään 5+0 ja digi näytti raskaana 3+ :love: rinnat on kovin kipeät, muita oireita ei toistaiseksi ole.
 
Vaalenpunainen vuoto, jopa verinen vuoto on melkoisen normaalia alkuraskauksissa.
Koittakaa naiset ihanaiset lakata murehtimasta. Näihin asioihin ei kuitenkaan voi vaikutta, ja stressi on jopa vaarallista sikiölle. Joten koittakaa unohtaa hetkeksi. Untuva etköhän sä vielä pysy täällä:love: koitat nyt rentoutua ja antaa ajan kulua :love:

Mulla ei ole oireita oikeastaan mitään, joskus se oireettomuus on nimenomaan se isoin/merkittävin oire, täytyy muistaa että raskaus on luonnollinen tila ei sairaus :love: joten nauttikaa oireettomuuksista!

On helpompi sanoa "rentoudu" kuin toteuttaa se, mutta yrittäkääs! (y):sleep::barefoot::love:
 
  • Tykkää
Reactions: Koivis ja Esteri1
@Helmut
Tiedän, että vuoto voi olla normaalia. Ja oireettomuuskin. Mutta oireiden katoaminen vuodon kera ei ole.
En nyt pysty tänne enää kirjoittelemaan. Joten ottakaa nyt vaan pois listalta :love: Siirryn takaisin kuumeilupuolelle.
Kiitos seurasta :) Ja ottakaa muut rennosti. Se että mulla on km, ei tarkoita että muille tulisi.
Mulla on tää raskaushistoria muutenkin tällänen vähän hankala.
 
Untuva79, haleja, mutta en vielä heittäis minäkään kirvestä kantoon.

Oliko kuka menossa alkuraskauden ultraan? Millä hinnoilla niitä on? Katselen just Helsingin hintoja kun haarukka on näköjään aika laaja.
 
Mua ahistaa ku en saa painoa alas. 3kg pitää ennen neuvolaa tiputtaa :X3::censored::sick::barefoot:
Mulla on siis niin et se mil painolla meen synnyttää, ni se paino ei siitä tipu vaikka vauva ym syntyy. Ja se paino ei tipu nii kauan ku imetän. Kiitos hormoonit. Onneks neukkutädillä on sama "vaiva" ollu silloin ku omansa tehnyt ni tietää etten vaan ns. Huijaa. Nyt pitää 3kg saada pois ni sit oo tyytyväinen. Seuraavat 9kk onki todelka tiukkaa ruokavaliota :sick: talvella kyl pääsee onneks hiihtää :love:
 
Haleja untuva79, toivon edelleen että harmitonta vuotoa.
Mietin tuota digiä, eikös se näytä 3+ kun vk 6 menossa? Korjatkaa jos muistan väärin.
Mullakin edelleen suht oireeton olo. Hieman joskus etoo mutta ei muuta. Väsymys on aina. On tää vaan jännää aikaa..
 
Haleja untuva79, toivon edelleen että harmitonta vuotoa.
Mietin tuota digiä, eikös se näytä 3+ kun vk 6 menossa? Korjatkaa jos muistan väärin.
Mullakin edelleen suht oireeton olo. Hieman joskus etoo mutta ei muuta. Väsymys on aina. On tää vaan jännää aikaa..
Mä tein perjantaina digin, raskaana tiedon anto heti, sitten mietti aikansa ja anto 1-2. Ja viikkoja nyt 5+4. Mutta sitten mulla on maha turvonnut palloksi, ummettaa, naama kukkii ja rinnat on turvoksissa, että ihan raskausoireet. En pistä enää senttiäkään niihin digeihin, säästän ultraan ennemmin.
 
@heikura79 Joo niinhän sinne yksityiselle pääsis varmasti varhaisultraan ja varmaan sinne menenkin jos ei onnistu kunnallisella. Yritän kuitenkin eka tätä kautta, että pääsis naisten polille ultrattavaks, kun siellä hoidettiin se mun keskeytynyt keskenmeno joka ei menny ihan strömsössä.. mulla ei siis ollut pisaraakaan vuotoa viikolla kuusi kesken menneestä raskaudesta, joten se huomattiin siis vasta ekassa ultrassa naisten polilla ja sain tyhjennyslääkket, jotka ei sit toimineet kuten piti ja jouduin vielä kaavintaan. Oon vielä kesäkuussa käynyt siellä polilla joidenkin omituisten kiertojen ja kipuilujen takia tarkistuksessa, joten siksi toivon että pääsisin sinne ultraan kun sinne on ns. asiakkuus olemassa.

@Untuva79 Voimia sinulle keskenmenon käsittelyyn :love: Vaikka toivon toki, että olisi liian aikaista heittää kirvestä kaivoon, mutta kieltämättä oireiden häviäminen ja vuoto ei ole hyvä merkki :(

Miun oli pakko tänä aamuna tehdä testi ihan vaan varulta kun on niin epävarma olo aika ajoin ja melkein saman tien pärähti kaksi hyvin vahvaa ja tummaa viivaa testiin :love:
 
Jep jep, hullu mikä hullu. Mulla siis on digit ilman viikkonäyttöä. Joten purin tämän aamuisen ja sain tuloksen netistä vertaamalla, että on se edennyt. Ehkä se iltapäiväpissa vaan oli perjantaina loivaa verrattuna aamuun tänään.
 
Siis purit testin? Miten testin purkamalla saa tietoa siitä onko raskaus edennyt? :D
Onhan siellä samat viivaliuskat sisällä. Tässsä ei siis ollut diginä viikkonäyttöä vain raskaana tai ei. Ne viikkonäytilliset pitää vissiin useamman liuskan sisällään. Antoi toki siis diginäkin tuloksen raskaana, mutta halusin nähdä viivan voimakkuuden.
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlet-
Scarlet- muistuttaa paljon omaani tuo sinun kkm tarina.Täysin vuodoton oli minullakin.kasvu tyssänny viikolle 6.viikolle 10 ultrailtiin ja sitten antovat lääkkeet tyhjennykseen.ei onnistunu.istukan pala oli jatkanu kasvuaan ja kuukausi tuosta lääkkeellisestä jouduin Kysille embolisaatioon ja kaavintaan.
 
Mä tein nyt vielä digin, tuli aika nopeasti että "raskaana" mutta viikkoja se mietti jonkun aikaa kunnes tuli 2-3 ja tänään mulla 5+3.
Viime maanantaina näytti 1-2. Merkitseekö toi jotain nyt? Huolehdinko ja stressaanko turhaa? Luulin et ois ollut 3+ mikä rävähtää näyttöön?
 
Mä ymmärrän kaikkien huolen, mutta tää on aika masentavaa lukea jatkuvasti vaan keskenmenoista(tarkoitan siis että menneet km on tottakai ihan ok puhua) :sick::sick: vaikka en todellakaan vähättele kenenkään pelkoa tai km mahdollisuutta, mutta harmittaa kun puheenaihe pyörii koko ajan sen ympärillä täällä.
 
Viimeksi muokattu:
Mä ymmärrän kaikkien huolen, mutta tää on aika masentavaa lukea jatkuvasti vaan keskenmenoista :sick::sick: vaikka en todellakaan vähättele kenenkään pelkoa tai km mahdollisuutta, mutta harmittaa kun puheenaihe pyörii koko ajan sen ympärillä täällä.
Ymmärrän kyllä sinunkin pointtisi. Onhan se hiton masentavaa. Yritänkin itse mahdollisimman vähän asiasta jauhaa, koska jokaisella on oikeus onnelliseen ja iloiseen odotukseen. Omaani varjostaa pelko jatkuvasti, toivon pääseväni siitä eroon kunhan pääsee sinne ultraan ja ns. Turvallisille vesille. Valitettavasti tarve puhua pelosta on suuri ja tämä on niitä harvoja paikkoja, jossa asiasta uskaltaa puhua, koska koko raskaus on mulle ainakin vielä toistaiseksi valtion salaisuuttakin suurempi asia. Mutta mulle saa ainakin huomauttaa jos puhe menee liian masentavaks :)
 
Terkut täältä peiton alta :) Ai että, tällaiset harvat vapaapäivät voisi vaan viettää nukkuen. Onneksi ystävä raahaa mukaan piano-ostoksilleen, niin tulee edes vähäistä aktiivisuutta tälle päivälle. Välillä on kyllä ihan ok vaan olla, eikö olekin? :)

Takaraivossa meinaa tutusti välillä jäytää ajatus treenaamaan lähtemisestä, mutta ähäkutti, enpäs lähdekään tänään. Nyt on mun laiska päivä, ja eikö lepo olekin tänä päivänä oikein trendijuttu :D

Oiskohan ne tissit jo ihan aavistuksen verran arat? Kun oikein kaivamalla kaivelee oireita, niin aamupala vähän ällötti. Siinäkään ei kyllä ole mitään uutta.. menisipä nää viikot vähän nopsammin sinne tokalle kolmannekselle asti!
 
  • Tykkää
Reactions: Scarlet-
Eiköhän tuo keskenmenon pelko ja asiasta keskustelu jää hiljalleen pois, kun päästään turvallisimmille viikoille. Valitettavasti etenkin alkuraskauden keskenmenot ovat niin yleisiä, ettei niiltä oikein voi tässäkään porukassa välttyä :(
 
Mulla taas ongelma, nimittäin ruuan suhteen. Oon tekemässä pastaa mihin tulee pekonia ja siihen sekoitan tuota creme bonjouria valkosipulia&yrtit sellaisenaan, eli sitä ei kuumenneta. Purkin kyljessä ei lue pästäroitua maitoa? Vaan hapatettu kermavalmiste, hapate(maito) Onko tää nyt roskis kamaa jos ei tätä kuumenneta? Oon koittanut googlailla mutta tuloksetta.
 

Yhteistyössä