Kesäkuun 2007 lapsettomuushoitojen hedelmät

Nupsu: kiva kuulla että teillä jo vauvauintia kokeiltu. Kuulostaa ihanalta, en malta odottaa elokuuhun, mutta nyt mietityttää tuo sukelluttamis homma jos vasta 6kk iässä alotellaan. Kannulla minäkin olen huuhdellut vauvaa kylvyn päätteeksi ja annan veden ihan valua naamalle ja hyvin pinnistelee ja pidättää hengitystä kyllä =)

Maissivelli: 1dl vettä, kiehautetaan siihen 1rkl maissijauhoa ja hämmennetään mössöksi. Siihen mössöön sitten lisäilet esim desin korvikemaitoa niin hyvä velli tulee.

HH: ai sun appivanhemmat on löhöilemässä täälläpäin =) oliskohan Lesvos niminen saari (toiselta nimeltään myös Mytilini) en ole käynyt, sijaitsee lähellä Turkin rannikkoa, myö ollaan juututtu tänne ahtaaseen pääkäupunkiin. :/

Soseilijat : nyt ihan tyhmä kysymys, mutta annatteko ennen soseita/tai päälle vielä maitoa ja minkä verran? entäs vettä? Olen yrittänyt juottaa pojalle vettä (pakko näillä helteillä) ei ole kummonen menekki ollut mutta nälkäisenä suostun huijaamaan muutamia ahnaita kulauksia vettä.

Aurinkorasvoista : Täälläpäin suositus on että mitään aurinkorasvaa ei alle vuoden ikäiselle, ei edes niitä fysikaalisen suojan rasvoja.
AINOA täysin turvallinen luonnollinen suoja on vauvojen sinkkivoide, jota pieniä määriä hierotaan tarvittavalle alueelle. Eli tota sinkkirasvaa voi esim naamaan, käsivarsiin ja jalkoihin sipaista tarvittaessa turvalliisin mielin. En sitten tiedä mitä Suomessa neuvolassa sanotaan, näin siis täällä jossa aurinko porottaa lähemmäs 300 pv vuodessa. Maassa maan tavalla kai :/

Pampersin Active Fit , punaisessa paketissa on täälläkin käytössä ja mielestäni paras. Parempi kuin vihreän paketin Active Fit!

Maille hyvää matkaa, ja ihanaa lomaa!! Me vielä odotellaan Suomen passia...





 
Hui! Olipas tänne tullut tekstiä päivän aikana! Ihanaa! :)

Meillä meni kaupunkin reissu hyvin, vaikka satoikin aina välillä ja kunnolla. Netta viihtyi vaunuissa "istumassa" ja katseli maailman menoa. :)

Mai, mulle tuli tänään tutit, joten tosi nopee toimitus!

Meillä alkaa kanssa pohdinta, mitä mukaan reissuun. Lähinnä Netan sapuskat pitää miettiä. Onneksi mennään autolla, joten tilaa tavaroille on. Me aloitettiin maistelu peruna-porkkana soseella ja kaupan soseita tarjoan. Meillä kun ei ole pakastinta, niin en voi tehdä pakkaseen. Mutta perunaa toki pystyn aina sitten tarjoamaan kun itsekin keitetään.

Meillä vaippoina käytössä Liberon 3. Oon kyllä ollut tosi tyytyväinen. Muutaman kerran on tullut sivusta ohi vuotoa, jos Netta on nukkunut kyljellään pitkään.

Kitty kyseli maidosta soseiden kanssa tms. Meillä nyt ollaan vasta ihan alussa soseiden syönnissä, mutta mä annan ensin maitoa ja sitten n. tunnin kuluttua sosetta. Meillä kun maidon menekki on tosi vähäistä, niin maito on se ensi sijainen. Sosetta sitten siksi vasta jälkeen. Jotta maitoa menee tarpeeksi. :)
Tarvii muuten koittaa tota Kittyn ohjeen mukaista maissivelliä. :) Säilyykös se sitten kauanko?

Mutta tämmöiset sateiset kuulumiset tänne.

Maille mukavaa lomaa! :wave:

Nampula & Netta
 
Huh hui, unohtu muutama juttu...

Meilläkin Netta punkee itseään istumaan ja vääntää ja kääntää, mutta aina ei lattialla jaksa päätä kannatella. Joten samoin kuin HH:n Siirillä.

Niin ja mäkään en ole saanut uutta kuvaa laitettua, kun eka poistin vanhan. Murrrrrrr..... Mikäköhän vikana?
 
Tuli vielä noista soseista mieleen, että muistelen jostain lukeneeni että omatekoiset kasvissoseet säilyisi n 3vkr jääkaapissa. Tietäisköhän kukaan pitääkö paikkansa?

Voisi tehdä kerralla 3pv satsin jos ei viitsi pakastaa, niin ei tarvitse joka päivä kiehutella ja soseutella, vaikkei se tietysti suuri vaiva olekaan. Täälläpäin ei saa mitään valmissoseita, ainoastaan pari Nestlen hedelmäsosetta, eli kaikki on käytännössä itse tehtävä. No raahataan sitten Suomesta tuliaisina matkalaukullinen piltti purkkeja :D

 
No huh huh että teillä Kreikassa ei ole piltti purkkeja kaupoissa :eek: Jotenkinh olen ajatellut että me täällä suomessa ollaan takapajulassa mutta teillä on lasten asiat paljon huonommin. No pitäähän niille teidän anopeille olla tekemistä. Meillä on mahdoton valikoima erimerkkisiä ja jos jonkinmoisia soseita. Vähän isommille on jopa pienistä palasista tehtyjä :LOL:
Vois ajatella että soseet säilyy ainakin 2 päivää jos kolmekin jääkaapissa, mun mielestä ei ole iso homma se pakastus kun sitten on 2-3 viikoksi ruokaa. Mulla on tällä hetkellä kesäkurtsaa, porkkaanaa, pottua ja maissia pakkasessa ja sieltä otan mieleni mukaan 3 erilaista päivittäin. Kattelin muuten kaupan maissivellin kaloreita niin siinä ei ole kun muutama kalori enemmän kun maidossa, sitä vaan että tuskin pitää paremmin nälkää kun maitokaan. Muistakaa että ihan pieniä uusia perunoita ei saa vauvalle antaa niinkuin niitä ei saanut raskaanakaan syödä.
On meidän vauvoilla kyllä ollut mahdottoman hyvä tuuri kun kaikki on terveitä, Netan mansikkaluomestakaan tuskin tulee mitään kummempaa. Vain 1 vauva putosi silloin raskaus aikana kyydistä Angelinalla, mitäköhän hänelle kuuluu?? Onko saanut itsensä raskaaksi uudelleen, toivottavasti.
Mun tuttava sai kaksoset ivf:llä ja ei pitänyt saada luomuna ollenkaan mutta nytpäs onkin raskaana luomuna =) vaikkei olisi halunnut muttei tietenkään tee aborttia. Kupapa tekisi näillä taustoilla, ei kukaan luulisin. Mun paras kaveri on raskaana, miehen sisko ja mun vanha luokkakaverikin saa viikon päästä. On se luojan lykky että me saatiin tuo Siiri, en tiedä miten jaksaisin katsella toisten raskauksia/vauvoja......

HH ja Siiri
 
Täällä istuu ryytynyt äiti. Tyttö heräilee öisin tunnin, puolentoista välein ja se pisin unijaksokin on lyhentynyt kahdeksi tunniksi. Mulla meni koko yö nostellessa tyttöä pinniksestä sänkyyn syömään ja toisinpäin.

Ja mies ei tee mitään. Aamulla puoli kuudelta syötin tytön viimeksi ja laitoin sen pinnasänkyyn. Kohta mies herätti mut ja sanoi että "se on mahallaan". Tyttö kätisi minkä ehti ja mies vaan odottaa että mä reagoin. Miksi mun pitää nousta kääntämään vauva kun mä nousen koko yön muutenkin ja mies vaan kääntää kylkeä tai nukkuu sohvalla futiksen jälkeen? Kuinka avuton ihminen oikein voi olla? :headwall:

Sähähdin jotakin rumaa ja nappasin peiton ja häivyin sohvalle nukkumaan. Kyllä se mies sitten kiltisti tyttöä hoiti koko aamun kun mä nukuin ja nyt on ollut niin nöyrää poikaa että... :/ Varmaan joo, kun lähtee taas huomenna omaan reissuunsa kahdeksi yöksi. Perkele.

Mistä tämä yöheräily johtuu? Onko vauva levoton siksi että oppii uusia taitoja vai siksi ettei pelkkä maito enää riitä?

Jiksu hermoromahduksen partaalla
 
Huomenia päivää!

Täällä paistaa vaihteeksia aurinko! JEE! :D

Jiksu, meillä oli Netalla viikko sitten aivan samanlainen kausi. Nukkui kerrallaan tunnin-puolitoista. Sitten heräsi. Ei nälkäänsä, vaan ihan jotain muuta. Mä luulen että liittyi uusien asioiden oppimiseen. Koska meillä Netta aloitti kunnolla kääntyilyn viime viikolla ja samaan aikaan sitten alkoi tuo yö kukkuminen. Viikonloppuna sitten taas palasi normaali rytmiinsä. Tosin nyt sitten taas viime yönä eka pätkä oli pidempi (4 h) ja muuten sitten 1,5-2 h välein kitisi. Mutta riitti kun tutin lykkäsi suuhun. Joten tunne on tuttu. Silloin minuakin raivostutti ja ärsytti kaikki ja niin, tottakai väsytti. Meilläkään mies ei öisin osallistu hoitamiseen. Ensinnäkin siksi, ettei herää vaikka Netta kiljuisi ihan vieressä ja toiseksi, kun sen aamu herätys on jo 4.45, niin olen sitten katsonut parhaaksi itse hoidella tytön yö hommat. Mutta nyt kun miehellä alkaa loma, niin saa kyllä neidin hoitaa aamuisin jos minua vielä väsyttää. :) Mutta kuulostaa toi kyllä raivostuttavalta, ettei mies edes viitsi kääntää vauvaa ympäri vaam sanoo siitä sinulle. Grrrrrrrr!! Voin kyllä kuvitella että vastaava voisi tapahtua meilläkin.

Voisihan noita kasvissoseita tosiaan tehdä tuon 3 pv:n satsin kerrallaan. Meillä kun ei tosiaan ole pakastinta lainkaan. Ei olla koettu välttämättömäksi ja lisäksi meille ei tähän kotiin edes mahtuisikaan. Ehkä sitten tulevaisuudessa, jos saataisiin se ok-talo hommattua. :)

Onpas siellä HH:n läheisillä paljon vauvoja tulossa. :) Minäkin kuulin viime viikolla erään tuttuni odottavan vauvaa. Ja nyt täytyy sanoa että ekan kerran aikoihin pystyn olemaan aidosti iloinen ja onnellinen asiasta. Mutta jos meillä ei olisi Nettaa, niin tunne olisi varmasti toisenlainen.

Nyt pitäisi sitten alkaa siivoilemaan. Lisäksi lupasin miehelle tehdä alustavaa listaa varusteista mitä tarvitaan ensi viikolla reissuun mukaan. Lähinnä Netan jutuista, että kaikki sitten löytyy. Josko ahertaisi oikein niin kovasti tänään. :)

Mukavaa päivää kaikille!

Nampula & Netta 3 kk 1vko
 
Niissä pienissä uusissa potuissa on jotain 'myrkkyä' :LOL: en muista mitä mutta isompia uusi pottuja saa toki antaa. Ihon lämpöistä ruokaa minä syötän, en tiiä sitten....
Kävin alessa, hmm :whistle: nyt ostelen vaan tytölle vaatteita, kuinkahan virttyneen näköinen ite kohta oon :LOL: Pitäs pari t-paitaa ainakin ostaa kun joka päivä menee pusero pesuun puklien takia.
Jiksu kyllä sun on alettava soseille, te kumpikaan ette saa nukuttua kunnolla 'täällä äiti määrää' :LOL: :LOL:
Meillä jäisi tyttö hoitamatta jos mies sitä hoitaisi yöllä, hakee pullon tosin yläkertaan 2 aikaan kun tyttö herää syömään mutta muuten ei osallistu.
 
Kylläpä on vilkasta kirjoittelua. Jiksu meillä on ollut myös viimeaikoina yöt tuollaisia. Tosin meillä rauhoittuu tutilla. Edellisiltana olin syöttänyt pojat ihan täyteen ja huomasin, että yö meni tosi hyvin. Olen tullut siihen tulokseen, että heiluvat ja kitisevät kun on nälkä tai osittain tuo uusi vaihe kehityksessä voi myös vaikuttaa. Neuvolassa sanottiin tämän ijän olevan levotonta!

Minä hoitelen myös yksin yöhommat. Ei meilläkään mies herää huutoon. Tosin ottaa usein pojat sitteriin seuraksi kun herää ennen seitsämää. Saan sitten ainakin tunnin jatkaa omia unia. Näyttää olevan kaikilla meillä samankaltaista miesten suhtautuminen vauvoihin.

Olin eilen alennusmyyneissä yksin ja pojat oli miehen kanssa. Tulin kotiin niin täällä istuttiin sittereissä katselemassa tv.tä ja kello oli puol yhdeksän. Mies kyllä tietää, että kahdeksan aikaan pitää viim. aloittaa iltahommat. Eli aloitin heti hoitamaan poikia ja siinä sivussa tein vielä pastakastikkeen.
Tänään kävin lpg terapiassa. Oli ihanaa. Anoppi hoiteli poikia. Terapian pitäisi nopeuttaa elimistön palautumista raskaudesta, vähentää nestettä, poistaa turvotusta ja hoitaa selluliittia. =) Katsotaan nyt auttaako. Ranskassa naiset käyvät sarjahoidon lähes aina synnytyksen jälkeen. Jos ei muuta niin ainakin kipeitä lihaksia rentoutti.

Nyt lenkille poikien kanssa!

Roosa ja pojat

 
Hei kaikki ja kiitos vertaistuesta! :D

Tyttö huutaa leikkimatolla, sitä ottaa päähän kun se ei pääse etenemään mahallaan. Koko ajan kääntyy selältä mahalleen ja sitten siinä kiukkuaa ja kiskoo tavaraa matosta irti. Reppana!

Päivä on mennyt hyvin, ostettiin Emmaljungan Cangaroo-rattaat ja saatiin ne puoleen hintaan kun ne on viime kauden väriä, tosi kivat musta-vihreät. Vielä Elli on niihin liian pieni mutta kohta mennään vauhdilla kolmipyöräisellä pitkin pururatoja.

Kävin pitkästä aikaa toissailtana body pumpissa ja nyt on reidet niin kipeät että hyvä kun istumaan pääsee. :LOL: Kannattaa aloittaa heti kunnolla kun liikunnan aloittaa!! :LOL:

Me ei käytetä vielä mitään aurinkosuojaa, koska täällä vaan sataa kaatamalla koko ajan.

Roosa: Mitä on lpg-terapia?

Jaha, nyt pitää mennä, tytön kiljunta yltyy!

Jiksu
 
Argh noi miehet! ihan samanlaisia kaikki, joka maailman kolkassa |O |O
Ihan samaa kuule olen tässä manaillut kun aamuisin mies herää jo kuudelta, on tottunut vuorotyöläisenä lyhyisiin yöuniin, ja jos poika pinniksessä ährää ja kitisee selvästi että ylös haluaisi, ei tee elettäkään nostaakseen poikaa tai syöttääkseen.Ennemmin pistää aamu teeveen tai netin päälle |O Kissakin saa monesti naukua ja pyöriä ukon jaloissa puol tuntia ennenkuin tajuu että oiskohan sillä nälkä. Että menee hermot! mut tänä aamuna minäpäs en noussut, teeskentelin rättiväsynyttä ja unenpöpperöisesti mumisin käskyä että Syötä Poika! ja kas kummaa syötti, ja leperteli jonkun verran, sitten toi pojan mun viereen köllimään kun itse lähti töihin. Mutta ihan tosi, miks miehillä ei oo mitään oma-aloitteellisuutta missään asiassa, varsinkaan asioissa joka ei heitä hyödytä.Elämä vaan ei mene niin, yritä nyt sitten aina jankata, ja saada siitäkin ''palkinnoksi'' leima otsaan että me naiset vaan jankutetaan! Mut haloo, perille kun ei mene muullaa kuin jankuttamalla tai käskemällä (jos silloinkaan :/ )

Amodini : juu ihan sitä pylly sinkkipastaa tarkoitin =) Ihanaa että Kaisla omaa jo hienot unenlahjat ;) Vau, vapaa parisuhde laatuaika päivä kuulostaa ihanalta! Täytyis meidänkin jotain kehitellä, kun edes sitä hääpäivää ei voitu kahdestaan viettää...

Voisikohan tuo jo mainittu yleinen levottomuus johtua myös hampaiden tulosta? Meillä yöt nukutaan vielä hyvin, mutta yleinen levottomuus, kuolaaminen ja kitinä on lisääntynyt...

HH: totta, tämä maa ei ole todellakaan einesruokien sun muiden paratiisi. Mitään ei saa edes puolivalmiina. Kaikki, siis juustot, leikkeleet ynnä muut pitää ostaa kimpaleina juusto tai lihatiskiltä, valmiiksi pakattuina ei oikeen saa mitään. Vasta muutamia vuosia sitten kauppoihin ilmestyi pakaste pizzat. Ja tosiaan valmiita soseita ei saa mistään, kuin puurojauheita sentään löytyy. .

Taidetaan tästä lähteä kylpemään...

Kitty =)
 
Yövuorot on täälläkin äipän hommia. Muutamana yönä mies on ärtyisenä herännyt pojan ähinään, niinpä olen nyt ottanut pojan tissille pienimmästäkin inahduksesta. Niinpä poika ei enää tahdo mennä nukkumaan ilman tissiä, blaah. Pitkään poika on nukkunut yöt läpeensä (12 tuntia) yhdellä varhaisaamun syötöllä (5-7 aikaan), ja koko yön omassa sängyssä. Mutta nykyään sitten syötön jälkeen jää viereen nukkumaan, ja tuo syöttökin on siirtynyt aiemmaksi (klo 2-3). Sitten poika liimautuu muhun kiinni nukkumaan, ja itse nukun melko huonosti. Mies meinas, että siirretään poika omaan huoneeseen, mutta ihan vielä en siihen haluaisi mennä. Ehkä parin kuukauden päästä...? No, jokatapauksessa tarkoitus olis miehen lomalla yrittää hieman opettaa poikaa takaisin omaan sänkyyn. Saas nähdä miten se sitten sujuu.

Mll:n sivuilla muuten hyvä teksti puolivuotiaan vauvan nukkumisesta: http://vanhemmat.mll.fi/hoivaan_ja_kasvatan/uni/uni_puoliv.php

Miten muuten muilla on mennyt koirien kanssa? Meillä oli tässä viime viikolla neljä koiraa saman katon alla: kaksi omaa, siskon koira hoidossa ja anoppi kylässä koiransa kanssa. Poika ei kyllä reagoi mitenkään, vaikka koirat nostaisi minkälaisen konsertin, ja pyörii ympärillä. Meillä ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa koirien kanssa, vaikka poika jo vähän pyöriikin lattialla. Lähinnä sitä on saanut opettaa, että vauvan viltille ei mennä makaamaan. Kyllähän nuo jo tuon alkaa tajuta. Ja kumma kyllä, vauvan lelut on saanut olla rauhassa. Niin, ja soseita koirat nyt kärttää. :)

Uusi kuva profiilissa, ihan tuore, tänään otettu. Poika on parissa päivässä oppinut käsittelemään leluja mahallaan ollessaan. Ja vasta viikko sitten se alkoi kunnolla kääntymään mahalleen. Hyvin se jo jaksaakin olla ja pitää päätä pystyssä yksikseenkin.

Body pump olisi kyllä ihanaa rääkkiä! Ei vain ole vielä tullut aloitettua mitään kunnon hikiliikuntaa. Olisi varmaan jo aika!

Nupsu ja Max 5kk
 
Mää en saa kuvaa laitettua kun ton vanhan aina takaisin mutta uusi kuva ei mene :eek: Onko Nupsun Maxista tuo uusi kuva? Miten mää oon ton nähnyt ennenkin =) vai oonko tullut hulluksi :LOL:
Meillä Siiri oppi tänään että tuttipullon saa pois suusta ja laittaa takaisin sitten, meni vaikeaksi syöttäminen kun neiti ite päättää milloin ottaa pullosta :/ Samoin tutin saa ite suuhunsa, IHANA kattoa kun toinen oppii asioita. Eilen pyöri 360' leikkimatolla selällään,. Meillä ei käännytä vielä selältä mahalleen, ei edes yritystä.
Samaa mieltä että miehillä ei ole omaa ajattelu taitoa :eek: mies kysyi eilen kun vaihdettiin lakanoita että missä pussilakana? En vastannut mitään, hittolainen ajatelkoon itekkin välillä (siellähän se oli liinavaatekaapissa). Osas se sen sitten sieltä ottaa.... Meillä se ei muutenkaan kuuntele mitä puhun, kaiken saa toistaa kahteen kolmeen kertaan... en tiiä johtuuko sitten kun pikkuhiljaa ois se yrityksen laitto, pitäs ostaa kuorma-auto jne ja ottaa lainaa (meillä kun ei ole edes asuntolainaa) Ite en pelkää lainan ottoa mutta mies miettii.. pakkohan se on ottaa jos jotain aikoo laittaa...

HH ja Siiri kohta 4kk
 
Mulla sama ongelma tosiaan kuin HH:lla. Kuvaa en saa enää laitetuksi. Poistin myös itse ensin vanhan alta, nyt luulen että ongelma on sitten siinä. Grrrrr!! :kieh: Joten HH, et sää hulluksi ole tulossa. Tai sitten samaa liikkeellä täällä!! :p

Meillä oli taas viime yö todella rattoisa!! Netta heräili tunnin-kahden välein. Söi välillä hieman vaan, kunnes uni taas vei voiton. Kerran sitten nappasin neidin kainaloon kun menin maitoa lämmittämään ja sillä kertaa sitten söi enempi, kun oli hereillä. Mutta muutoin sain pomppia tuttia laittamassa jne. Jo nukkumaan meno oli aikamoista pyörimistä. Neiti kyllä nukahti nopeasti, mutta pyöri ja hyöri unissaan sängyssä. Tai missä puoli unessa sitten olikin. Nyt on taas siis pari yötä mennyt levottomasti.

Meillä Netta syö käsiään ja kuolaa hulluna Kittyn pojan lailla. Kitinäkin on taas hieman lisääntynyt, mutta varsinaista itkuisuutta ei ole ilmassa.

Nupsu kyseli koirista... Meillä menee koirien kanssa vallan mainiosti. Kolmehan noita kotosalla on ja eipä meilläkään tyttö reagoi niiden ääniin. Ei edes herää vaikka haukkuisivat kaikki kerrallaan, jos esim. mies tulee kotiin. Juhannuksena oli 5 koiraa saman katon alla. Eikä mitään ongelmia. Pikku koira kiinnosti Nettaa kovasti ja katse seurasi sen menoa. Meillä kun itsellä vain näitä isoja tapauksia. Meilläkään koirat eivät reagoi neidin hyörimiseen ja pyörimiseen. Netta saattaa välillä jäädä jotain koirista katsomaan ja seuraamaan menoa, mutta harvoin kyllä. Noi kun ovat niin arki päivää, ettei neitiä paljoa hetkauta. :)
Nupsu taitaa tosissaan paljon touhuta koirien kanssa? Me olemme molemmat miehen kanssa aikanaa touhuttu ja paljonkin, mutta nyt täytyy tunnustaa että muutama vuosi on mennyt "laiskotellessa" sen suhteen. Olemme aikanaan tutustuneet koulutus kentällä ja siitä homma lähtenyt. Meillä siis 2 koirista on minun ja tuo uros miehen. Vaikkakin yhteisiä nuo kuitenkin ovat, mutta emme olleet vielä yhdessä kun miehelle tuo oma hauva tuli.

Amodini kyseli kääntymisestä. Meillä Netta kääntyi ekaksi selältä masulleen. Nyt menee jo molempiin suuntiin, mutta takaisin selälleen on huomattavasti vaikeampi. Sitä ei tee kuin muutaman kerran päivässä. Joten kääntämässä saa olla kokoajan. :D Eikös se ollut Siiri, joka meni ensin masulta selälleen? Tai niinhän HH, juuri tuossa kirjoittikin. :)

Meillä mies heräsi taas 4 aikaan neidin kitinään, mun ollessa jo maitoa laittamassa. Siitä sitten alkoi pyöriminen. Mutta sanoin kyllä jo aamulla, että minä olen heräillyt koko yön, joten luulenpa ettei asiasta sen enempää mainitse. No, onneksi miehellä alkaa nyt kohta loma, niin ei haittaa vaikka heräilisikin neidin käninään öisin. Lisäksi saa kyllä aamuisin ottaa tyttöä kanssaan aamuhommiin, jotta minäkin saan nukuttua. :) Mutta sitä oma aloitteisuutta ei aina todellakaan varsinkaan lapsen hoidossa löydy. Kaiken saa kyllä valmiiksi laittaa ja sanoa, jos haluaa että jotain tapahtuu.

Mutta nyt taitaa olla aika vihdoin pukea itselleni päivä vaatteet... :whistle:

Nampula
 
Amodinille vielä... Tervetuloa sitten vaan porukkaan!!! :wave:
Onhan riiseni ihana rotu. Oman tyyppisensä koirarotu, mutta aivan mahtavia hemmoja. :)
Totta on se ettei karva irtoa jos se on oikein hoidettu. Eli trimmattu pari kertaa vuodessa. Tietysti jalat ja massu irrottaa hieman, kun niitä ei nypitä. Mutta se on kovin vähäistä näihin "normaali karvaisiin" rotuihin nähden, joilla on karvan lähtöajat. Meilläkin tuo paimen tiputtaa karvaansa raivostuttavasti, mutta riisenit ei. Täytyy tunnustaa, että itsellekin iski tuossa taannoin koiravauva kuume! Mutta meidän seuraava koira tulee olemaan varmaankin pikkuinen. Riippuen tietysti mikä on nykyisen lauman kokoonpano silloin. Suursnautseri tulee kyllä aina olemaan talossa... ;)

Mutta se koira jutuista tällä erää. :)
 
Huomenta tai siis päivää jo!

Nampula: Täällä samanlainen yö takana... pyörimistä, syömistä ja katkonaista unta. En edes yrittänyt siirtää tyttöä välillä pinnikseen, annoin olla vieressä ja yritin jotenkuten saada itse nukuttua. Olenko laiska, ei kai... ;)

Muutenkin eilen oli kummallinen ilta, tyttö kiukkusi pitkään leikkimatolla kun ei saanut leluja irti ja sitten se nukahti tissille ja nukkui melkein kolme tuntia... sit se heräsi kymmeneltä kun mä olin ihan valmista kauraa nukkumaan. Olisi pitänyt vaan herättää se jo aiemmin... tyhmyydestä sakotetaan.

Eihän se mitään enää nukkunut, joten mies otti tytön seurakseen teeveen ja jalkapallomatsin ääreen. Yhdentoista aikaan heräsin siihen että mies rallatteli ja naureskeli että matsi meni ihan paskaksi, lähetys meni poikki ja vauvalta tuli kaamean kokoiset kakat. :LOL: No, mies hoiti homman ihan mukisematta ja mä jatkoin unia, kunnes puolen yön aikaan mies toi vieläkin hereillä olevan vauvan tissille. Siihen me sitten nukahdettiin.

Täytyy kyllä nyt kehua miestä siitä että se hoiti homman ilman typeriä kysymyksiä hilpein mielin ja antoi mun nukkua rauhassa. =)

Aamulla oltiin perhekuvassa + vauvakuvassa valokuvaamossa. Saa nähdä mitä kuvista tuli. Mun piti perhekuvassa vääntäytyä miehen niskaan roikkumaan ihan ihme mutkalle ja mies oli ihan hiestä märkä siinä mun ja tytön välissä ja salamavalojen loisteessa. :LOL: Tyttö oli tosi nätisti koko ajan, vaikka millaisiin koreihin sitä aseteltiin ja mahallaan makuutettiin ja vieraat ihmiset huusi päläpäläpälää... Kuvaajakin ihmetteli että miten voi vauva olla noin rauhallinen. Mä en tiedä kehen se tulee, ei ainakaan äitiinsä, koska mua kuvissa oleminen ahdistaa vallan kamalasti. No, toivottavasti tulee kivoja kuvia. Autossa tyttö simahti ja nukkuu yhä turvaistuimessa. Mallin työ on raskasta. :D

Me ollaan tytön kanssa kaksin lauantaihin asti, mies lähti reissuun. Kurjaa olla yksin mutta en halunnut lähteä metsän keskelle sääskensyötiksi. Mieluummin vaikka reippaillaan vauvan kanssa keskustaan huomenna ale-shoppaamaan. Eli toisin sanoen mä roikun täällä netissä koko ajan seuraavat kaksi vuorokautta. :LOL:

HH: Tosi tyypillistä miesmäisyyttä toi "missä on lakanat". Meillä tapahtuu aina sama juttu kun pitäisi vaihtaa lakanat. Mun kaveri kertoi, että sen mies ei vaihda lakanoita ollenkaan koska se väittää että sillä on siihen liian lyhyet kädet. :LOL:

Jiksu
 
Nupsu : Siis mulla loksahti ihan suu auki, niin erehdyttävästi teidän Max muistuttaa meidän poikaa :eek: varsinkin tuossa kuvassa. HH, oliskohan sun dejavu todellakin oikea, mun edellinen profiilikuva ja tämä Nupsun uusi Maxista otettu kuva :kieh: . Mun oli ihan pakko vaitaa profiiliin se vanha kuva vertailun vuoksi, siinä pojalla siis ikää 2,5kk vasta. Ihan samanlainen v-mallinen hiusrajakin. Ihan veljekset voisi melkein olla :LOL:

Poitsu ei oikeen hyvin tartu käsillä vielä mihinkään, mikään ei pysy kädessä kuin muutaman sekunnin. Siirillähän on kova tahti jos tutinkin osaa jo suuhun takas laittaa. Ei meilla vaan semmossii kommervenkkejä osata :( Muutoin on kyllä kehityksessä hyvin pysynyt ja mahalleenkin rupes punkemaan viikkoa vajaa 4kk hyvin.

Nyt en ehdi muuta kommentoimaan,oli ihan pakko vaan tulla kommentoimaan tuota Nupsun pojan kuvaa. Ihana! :heart:
 
Kitty: Onpa tosiaan yhdenkaltaisia! Kyllä kait me taidettiin kuiten eri hedelmöitysklinikalla olla... :LOL: Olikos siinä tuoreemmassa kuvassa pojan tukka tummentunut?
Niin, ja Kitty, tuolla mainitsemallasi kannutuksella pojan sukellusrefleksi säilyy. Juuri tuota meidänkin neuvottiin tekemän kesätauon aikana. Kannutukseen voi vielä lisätä lähtölaskennan 1-2-sukellus, joka kertoo lapselle, milloin pitää pidättää hengitystä. Kun myöhemmin sukelletaan ilman kannutusta.

Nampula: Toinen koiristani on 11-v veteraani, joka ei enää juurikaan harrasta. Mutta toinen koirista on vielä pitkään aktiivisessa harrastus/kisaiässä. Agilityä ja mejää me pääsääntöisesti tehdään, ja tuo mejähän on vain sulan kelin laji. Syksylle tulee lisää viikottaisia koiramenoja, kun lupasin taas tauon jälkeen ottaa koulutusryhmän vastuulleni. Vielä kyllä himottais ottaa ratsastustunti viikko-ohjelmaan, mutta sitten noita varattuja iltoja taitaa tulla liikaa...

Kiitos valistuksesta aurinkovoiteen suhteen! Mistäköhän sitä löytäisi kevyet, mutta peittävät kesävaatteet, kun noissa tavallisissa trikoobodyissa ja muissa meinaa tulla heti kuuma! Mulle kävi muuten tänään fiba alennusmyynnissä, kun ostin 86-senttisen bodyn 68-senttisen sijaan. Kotona sitten ihmettelin, että kyllä on reilun kokoinen. :eek:
 
No on tosiaan samaa näköä Nupsun ja Kittyn pojilla ja aivan ihanan näköisiä ovat :heart:
Molemmat vielä niin terhakkaasti vatsallaan.

Sukellusrefleksistä: Meillä miehellä on joskus tapana ottaa pojat suihkuun. Voi, ne on ihan onnessaan. :) Ilmeet on todella nauttivan näköiset. Siinä kun pitää suihkun alla päätä niin hienosti menee suu kiinni ja eivät ole moksiskaan. Meillä on sellainen pehmesästi vettä laskeva suihkuosa jonka pyöreä osa on normaalia isompi. Siitä saa hiukan sadefiiliksen.

Huh mikä ilta oli meillä eilen. Miehellä oli taas työn puolesta iltameno ja nukuttelin yksin poikia. Toinen pojista nukahti taas hyvin kahdeksan aikaan mutta toinen aloitti hirvittävän pyörimisen. Hikisenä viuhtoi sängyssä ja tunki nyrkkiä suuhun. Housut lensi nilkkoihin ja paita oli korvissa. Sitten tuli kakat ja hirveää huutoa. Koitin rauhoitella ja nostin välillä sitteriin ja pidin olkkarissa ja keittiössä jne.. Nostin syliin ja kävelin, lauloin kaikki osaamani laulut rauli badding somerjoen paratiisista lounatuulen lauluun ja kaikki unilaulut mitä osasin. Sitten alkoi palaa pinna. Teki mieli vaan huutaa että Nuku pe...kle!!! Ihan hirvee tunne kun oma pinna kiristyi. En tietenkään tehnyt mitään enkä huutanut. Lopulta poika nukahti tiukkaan syliin kun pidin käsistä ja jaloista kiinni ettei kokoajan heiluttanut niitä. Yö meni tosi hyvin. Aamulla oli taas niin iloinen ja aurinkoinen. On tämä äidin väsymys aika rankkaa välillä ja kolmekin hyvin nukuttua tuntia yöllä palauttaa jo voimia itselle kummasti!

Kiitos minunkin puolesta aurinkosuojavinkistä. Ostin pojille eilen söpöt reisitaskushortsit ja t-paidat. Taitaa olla epäkäytännölliset mutta söpöt oli. Varjossahan sitä p.a poikia pitää.

Mulla on huomenna tyttöjen ilta ystävien kanssa. Pitää koittaa pysyä pois kotoa ainakin yhteentoista illalla.

Roosa ja pojat
 
Ranskalainen yritys LPG-Sysytems kehitti imumuokkaushieronnan eli endermologisen hoidon vuonna 1986. LPG-tekniikalla muokataan kudoksia niin, että verenkierto ja lymfakierto vilkastuvat sekä aineenvaihdunta paranee. Myös kuona-aineiden poistuminen nopeutuu. LPG-hoidoissa iho kiinteytyy ja ylimääräinen selluliitti ja rasva vähenevät.

Hoito perustuu ihonalaisen kudoksen kohottamiseen, rullaukseen ja alipaineimuun, jota tehostetaan erisuuntaisin liikkein. Laitteen motorisoidut rullat muokkaavat hellävaraisesti ihonalaista kudosta. Koko kehoa rentouttava hoito tarjoaa vaihtoehdon myös yleisten niska- ja hartiakipujen hoitoon.

LPG-tekniikalla on saavutettu hyviä tuloksia myös urheilufysioterapiassa. Hoidolla voidaan valmistaa lihaksia suorituksiin, nopeuttaa lihasten palautumista sekä edistää paranemista vammojen jälkeen.

LPG-HOIDOT
- turvallinen tapa poistaa selluliittia
- kiinteyttää ja siloittaa ihoa
- edistää kudosten verenkiertoa
- helpottava hoito kiputiloihin ja turvotuksiin
- hoitava ja ennaltaehkäisevä vaikutus
urheilufysioterapiassa
- leikkausarpien jälkihoito

Tässä jotain Lpg.stä itselläni on hoidon jälkeen aivan ihana olo ja kyllä kahdenkin kerran jälkeen jo olen huomannut ihon olevan kimmoisampi ja pehmeämpi. Minulla ongelmana on vielä turvotus jaloissa ja ilm. heikentynyt lymfakierto. Jalat on ihan pökkylät aamulla ja iltaisin. Siihen toivoisin saavani apua!
 
Huh en siis olekkaan tulossa enmpää hullummaksi vaikkei lääkitystä olekkaan vielä näinä päivänä tarvittu :LOL: tiedä sitteen milloin tarvitaan :whistle:
Meillä Siiri tosiaan kattoo tuttia ja yrittää tunkea sen oikeinpäin suuhunsa. Välillä onnistuu ja välillä ei, vaihtelevalla menestyksellä.... Niin ne lapset kehittyy eri asioissa eri tahtia. Ollaan miehen kanssa kumpikin 'näppäriä' käsistämme, kai se vähän näkyy tytössäkin. Ja kyllä kaikki lelut menee heti suuhun kun käteen antaa.
Oottako huomanneet kumpi kätisiä teillä on vauvat? Meillä tyttö käyttää enemmän vasuria, mun täti ja serkku on vasureita.
Me käytiin eilen päivystyksessä kun Siiri ei nuku päivisin ja on itkuinen. Vaikkua tulee korvista ja yskii kuivasti, mutta mitään ei ollut kuulemma vialla... nolotti :eek: mutta lääkäri oli sitä mieltä ettei pienen kanssa käy koskaan turhaan lääkärissä.
Roosalle vielä että kokeileppas samaa kun meillä eli laitan Siirin sänkyyn ja annan sen katella mua ja touhuta omiaan (syödä tuttia) nukahtaa sinne itekseen 8-9 aikaan illalla. Päivisin täytyy nukuttaa syliin.
Hh ja Siiri kohta 4kk
 
Hei!

Meillä tyttö on selvästi oikeakätinen, niin kuin me vanhemmatkin. Tultiin just kaupungilta, oltiin pelkän Manduca-rintarepun kanssa matkassa ja meni tosi hyvin, tyttö nukkuin rintarepussa mennen tullen ja hereilläkin viihtyi. Suosittelen! :)

Ja nyt kuuluu huutoa, pitää mennä!

Jiksu
 

Yhteistyössä