Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HELMIKUUSSA**

Barbamama On varmaa jtn ohi mennyt, mut eipä se mitään. Mä siis oon ollut jo sairaslomalla 13.12 lähtien ja sinne kesäkuuhun tai mihi asti nyt päästää täs raskaudes oon sairaslomalla. Mulle laitettu tukiommel kohdunsuun heikkouden vuoksi, lisäksi saan proluton injektion kerran viikossa. Kaikenlainen liikunta kielletty, onneks sentää voin muuten normisti liikkua, mutta lepohoito on määrätty. Että semmosta. =) Mut näin pitkälle sentäs jo päästy 21+5 jeih! :D

Onnee kaikille jotka poksuu tänään :D :flower:

Charleene Onnea poikalupauksesta! :flower:

Pikkumyy Juuh yritetää lepäillä. Siis täällä ihan sama vika et vaikken mitää kumarteluja tee, mut kauheen vaikee mun luonteelle vaa löhötä soffalla. Tein ruokaa tänää, eilen leivoin joka päivälle pitää olla jtn pient tai tulee ihan höpöks päästä. =) Mut onneks tuo mies on aina muistuttamassa että hän voi sen tehä jne, sit on vaa pakko levätä. :heart:

maraiitti Onnee ultrakuulumisesta sinnekin! :flower:

Missy taas täällä :whistle: 21+5
 
Onnea kaikille Ultrakuulumisista ja lupauksista!! :heart: :flower:

Itse kävin tänään kolmannessa neuvolassa.. hb oli pysynyt samassa, eli 120. Verenpaine 126/60, SF 15.0 (keskikäyrällä), painoa nyt alusta asti +3kg, virtsassa Pro oli heikko+.
Puhuin terkkarin kanssa tosta päänsärystä ja se laitto mut lääkärille, eli huomenna pitäis raahautua uudestaan neuvolaan lääkärin vo:lle.. Luulen että tulee turha käynti, sillä eipä tälle päänjuilimiselle mitään tehdä, koska ei oo turvotuksia ja verenpainekkin hyvä. Ainoo on toi heikko + proteiineissa, mutta se voi olla vaan siitäkin kiinni etten antanut tarpeeks puhdasta näytettä.....

NIIN JA oletteko kuulleet (Mulla siis todettu viisi vuotta sitten PCOS) että myös Minä joudun SOKERIRASITUKSEEN!!? WTF? paino normaali, ikä alle 25 mutta ton Pcon takia siihen joudun menemään... mää oon yrittänyt hakee asiasta tietoa, mutta missään ei kys. asiaa mainita. Toki Pco naisilla suurempi "riski" raskausajan dm:ään mutta silti.. :stick:
Noh täytyy huomenna vielä tarketaa lääkärikäynnillä tota sokerirasitukseen menemistä ja tarkentaa onko tosiaan niin että siihen joudun :p

Oon ollut kovin herkkä tässä viime päivät.. ajattelin jo että pääsen ohittamaan "raskausajan mielialan vaihtelut" mutta NOOT.. :D

hemutus ja möykky 19+3
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa että taas on moni saanut mukavia ultrakuulumisia!

Missy Mullakin oli tuo sun saikku menny ihan ohi. Toivotaan että pikkuinen pysyy yksiössään mahdollisimmaan lähelle laskettua aikaa!

Jaksamista kaikille saikulla oleville! Ja paranemista kaikille flunssasta kärsiville!

Tänään kävin neuvolassa ja painoa oli tullut lähes 900g/vko :headwall: Mutta onneksi terkkari sanoi että ei saa ottaa siitä liika stressiä. Meijän terkkari on tosi mukava! Yritän nyt rajoittaa niin että herkkupäivä on vain kerran viikossa ja yritän kerran viikossa liikkua hieman enemmän. Hb oli laskenut, oli nyt 103 vaikka syön rautaa joka päivä. Pitää nyt lisätä raudan määrää.. harmi, mulla on niin vatsa ollut sekaisin raudan syönnistä. Nyt sain sitten neuvolasta todistuksen Kelaa varten, joten äitiysavustuslaatikko piti heti tänään laittaa hakuun, jotta pääsen mahdollisimman pian niitä hypistelemään! :)

Muumimamma_ 22+4
 
Viimeksi muokattu:
pitää vielä vähän jatkaa tätä kirjoittelua.. :D

Hemutus Mulla on sama ongelma, mää oon niin herkkä. Jos kuulen, luen tai näen telkkarista jotain vähäkään koskettavaa, niin kyyneleet on heti silmässä. Lisäksi taidan kyllä myös hermostua aika helposti :vampire: Alkuraskaudessa en ollut läheskään näin herkkä.
 
Mupelo, kiitos :kiss:

Murukka, :)
Yksi pointtihan on, sanotaanko näin, että rahalla saa ja hevosella pääsee. Eli aikamoiset kanteet voisi äiti nostaa jos 24+1 tulee tieto että sikiöllä on vakava vamma ja ennusteet ovat todella huonot ja keskeytystä ei voida tehdä koska laboratorio/kunta/sairaala on töpeksinyt näytteet ja tulokset tulleet myöhässä. Se tulee kunnalle/sairaalalle.. halvemmaksi jos kaikessa hiljaisuudessa asia hoidetaan "pois päiväjärjestyksestä". Mutta tuossa vain yksi näkökulma, ei millääntavalla positiivissävytteinen sellainen.
Ja mä en tiedä kuka tulisi (paitsi tietty jotkut hilluvat uskovaiset) sormella syyttämään ja moralisoimaan lääketieteellisesti hyvin perusteltua keskeytyksen tekoa 24+2.
Rajat täytyy olla olemassa mutta niitä täytyy myös lähestyä TAPAUSkohtaisesti. Jokainen meistä on yksilö ja jokaisen meidän tarina on erilainen. Mä olen vannonut vaihtavani alaa siinä vaiheessa kun mä näen ihmiset harmaana homogeenisenä mössönä.
Luojalle kiitos mä en ole niitä jotka näitä asioita (raskauteen ja vauvoihin liittyviä) päättäävät. Ihan henkilökohtaisista syistä en siihen pystyis.
Se että mä suhtaudun tähän asiaan hoitoalan ammattilaisena hitusen kielteisesti (oisko se se oikea sana) ei tarkoita sitä etteikö näitäKIN asioita pyrittäisi hoitamaan lakien ym. mukaan. Turhan naivikaan ei kannata kuitenkaan olla (ja tätä en tarkoita kenellekkään henk.koht.!!). Samalla tavalla ne lääkärit, laborantit ym. ja tuomarit, lakimiehet ym. vessassa käyvät kui ketkä tahansa muutkin, ihmisiä on ja inhimillisyydestä johtuen virheitäkin sattuu.
Mutta jos joku tietää esimerkin tapaukseen ni kertokaa? Toivottavasti kukaan meistä ei kuitenkaan esimerkiksi päädy!....

Sorry, mulla rupes varmaan tähän nyt tulemaan vähän liikaakin ajatuksia :D

Rupee jännittää jo rakenneultra.. mutta huoh, vielä viikko kääk!
 
Heips!

En oo taas vähään aikaan tänne kirjotellu..enemmän tulee käytyä tuol fb-ryhmäs mut tottakai täälläkin käyn lueskelee =)

Kiitos Mupelolle uudesta pinosta!

Ja onnittelut kaikille tasapuolisesti hyvistä ultrakuulumisista! =)

Pikkumyy87: Onnea uuteen kotiin ja toivottavasti selkävaivat helpottavat!

Mandeliini: Me hankittiin esikoiselle gracon autokoppa ja siihen telakka. Oli tosi kätevä ja helppo käyttää! Meil ois ollu isofix autossa mut silloin ku toi koppa hankittiin niin ei tiedetty sitä, eli meille ois varmaan käyny isofixillinenkin koppa mut ei mitään pahaa sanottavaa tosta telakallisesta gracosta...ja se tulee nyt sit tälle seuraavallekkin! Niin, ja sit hankittiin Gracon Mirage -rattaat kapunki rattaiksi, eli niihin sai sen kaukalon kiinni, uskomattoman kätevää oli käydä kaupungis ku vauva nukahti autoon niin nosti vaan kaukalon rattaisiin =) ja sit ku ei enää kaukalos viihtyny niin siinä ½ vuoden kieppeillä sit alko istuu rattaissa =) ja noi rattaat oli tosi näpsäkät, kulkee hyvin kaupungilla ahtaissakin paikoissa kun pienet kääntyvät renkaat... ja menee pieneen tilaan. Halvathan noi rattaat on ja meillä siis edelleen kaupunki käytös... kotona meil on sit emmaljungat mut siis tommosina matkarattaina toi Gracon kaukalo + telakka+ rattaat toimi loistavasti =)

Huomenna mulla on kystakontrolli ja aijon kysyä jos sitä sukupuolta vois taas vilkasta, jos vauva haluis ihan vähän vilauttaa =) Mutta joo... liikkeet tuntuu päivittäin täälläkin =)

Kivaa keskiviikkoa!!!

t.Kultasiipi + Vimpula 22+2, mulle vois tosiaan sit laittaa sen poikaolon... vaikka ehkä sisimmässäni luulen et on tyttö mut laitetaan se poikaolo silti;)
 
Missy: Joo ohi on mennyt. Se on tää raskausdementia = hatara nuppi... Sorry! Hirmuisesti tsemppiä, että jaksat lepäillä ja toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa sinne kesäkuulle asti. Kaipa kaikkeen tottuu ja oppii ajan kanssa liikkumaan sopivasti, ettei siitä ole vauvalle haittaa mutta oma nuppi pysyy kasassa. Voimia!

tirlittan: Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että joustoa varmaan löytyy tilanteesta riippuen vaikka 24 viikon raja melko tiukka onkin. Tuossa sun kirjoituksessa oli kuitenkin yksi juttu mikä jäi hieman ihmetyttämään. Eihän sairaala tai lääkäri pääse päättämään yksin keskeytyksestä. Lupa haetaan Valviralta. Lääkäri laittaa sinne lausuntonsa, mutta päätöstä hän ei yksin tee. Näitä siis valvoo ulkopuolinen taho. Uskon kuitenkin sielläkin olevan jonkinsortin inhimillisyyttä eli otetaan olosuhteet huomioon. Toisaalta suuri osa erittäin vakavista ongelmista näkyy jo nt-ultrassa eli harvoin enää tässä vaiheessa keskeytyspäätöksen eteen joudutaan. Toivottavasti meistä kukaan ei enää joudu näitä asioita tosissaan miettimään!

Koko muu perhe on ollut jo jonkin aikaa unten mailla, mutta itseäni ei nukuta yhtään. Olen tainnut levätä jo liikaa :LOL:

Barbbis 19+4
 
Helmikuu jo, apua mihin tää aika menee :O Mupelolle kiitos uudesta pinosta!

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :heart: Teitä oli nyt niiiin monta kerralla, etten muista kaikkien nimiä :wave:

Murukalle vielä omat onnittelut siitä, että uusintaultrassa pikkuinen vastasi viikkoja!

rv24 jälkeen keskeytyksestä Mulla tuli tästä mieleen yksi blogi, jota just jonkun aikaa sitten luin ja se jäi hyvin mieleen, kun järkytti sen verran. Yritin etsiä sitä, niin oisin laittanut linkin, mutta en enää löytänyt. Mutta siis tässä blogissa kirjoitteli esikoisesta haaveileva, joka oli joutunut synnyttämään lapsen, josta tiesi jo valmiiksi ettei hän tule elämään kohdun ulkopuolella. Oli käynyt normaalisti rakenneultrassa ja siellä kätilö oli nähnyt jotain (ei kertonut blogissa, että missä ruumiinosassa), mutta sanonut että tuskin on mitään vakavaa, mutta laittanut kuitenkin uusintaultran myöhemmin. Uusintaultrassa olikin selvinnyt, että tämä "tuskin mitään vakavaa" olikin vakavaa ja vauva ei tulisi elämään kohdun ulkopuolella, eli kuolisi heti synnyttyään. Ja tämä ultra oli niin myöhään, että tämä nainen ei saanut enää keskeyttää raskautta, vaikka kaikki seuraavatkin ultrat varmistivat saman asian. Kyseessä oli jokin perinnöllinen sairaus, mutta ei eritellyt tarkemmin blogissa, että mikä sairaus. Tämä nainen joutui sitten kantamaan lasta noin 10 viikkoa tietäen, ettei lapsi tule selviämään. Synnytys käynnistettiin rv35, jolloin se oli kuulemma "lakien mukaan" mahdollista. Ja lapsi sitten menehtyi heti synnyttyään :'( Näin pääpiirteissään tuon blogin sisällön tiivistäen. Ja oli siis ihan Suomessa parin vuoden sisään tapahtunut juttu.

Omaa napaa: Käyttin eilen miehen kanssa 4D ultrassa Femedassa. Kaikki oli edelleen kunnossa ja mittojen keskiarvoksi tuli 22+6, joka oli täsmälleen la:n mukainen viikko määrä. Ihana oli kyllä nähdä Papunen siellä ruudulla :heart: Siellä se rapsutteli koko ajan naamaansa ja yritti kovasti saada varpaita otsaan :D Oli ihan ihme asennossa aluksi, eli niin linkussa, että jalat oli melkein naamassa. Ei oo ainakaan äidiltään perinyt moista notkeutta :D Mussutti myös napanuoraa jossain vaiheessa ja avili suutaan :heart: Varmistui myös se sukupuoli, eli "satavarma tyttö" on kuulemma tulossa. Eli rakenneuä:n kätilön varovainen veikkaus tytöstä oli oikea. Mukaan saatiin kasa kuvia ja koko ultra dvd:llä.

Muuten olot ennallaan. Ainut vaiva on ummetus, joka meinaa väkisin palata :(

Tuosta pahaolo=tyttö uskomuksesta, niin ei ainakaan täällä pitänyt paikkaansa. Mullahan ei ollut oikein mitään pahoinvointia, ei naama näppylöillä, mutta tyttö näyttäis silti siis tulevan :) Kiinalainen kalenteri povasi tyttöä, eli ainakin täällä se oli oikeassa ;) Miten muilla tuo kiinalainen kalenteri on pitänyt paikkaansa?

taistis :hug: Kovasti tsemppiä sinne vuotojen kanssa! Toivottavasti loppuu taas pian ja saisit selvyyden mistä johtuvat.

Ainiin, mulle saa päivittää tuonne etusivulle varovaisen tyttölupauksen tilalle tyttölupaus ja ikääkin on tullut tällä viikolla vuosi lisää, eli 30v. Senkin saa päivittää.

Sanmar + superpapunen 22+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! ihanaa päästä taas lukemaan kaikkien tarinoita=)
Meillä oli tänään yhteis terveystarkastus neuvolassa,kivaa kun tänä vuonna tullut tuo että isäkin tarkistetaan=) meillä oli kaikki hyvin,verenpaineet ok molemmilla.
Mä joudun sinne saakelin sokerirasitukseen!=( ihan mälsää..
Raudan syönnin joudun aloittamaan..Mikä nestemmäinen olisi hyvänmakuista? suositelkaa ketkä sitä nestemmäisenä käyttää.
Kohtu kuulemma kasvaa vauhdilla ja menee jo navan yläpuolella reilusti=)

t: maritta83 ja "mooses" 21+2
 
Huomenia!

Esikoiselle muovailuvahat levitetty ja itse saan nauttia kahvit rauhassa, tai ainakin tavallaan "rauhassa", kyllähän tota joutuu katsomaan ettei maista leipomiaan tuotoksia :)

Olo on kyllä seesteinen verrattuna vielä eiliseen. Kyllä se on rauhoittavaa, ettei enää tarvitse huolehtia kasvusta, yms. Lääkärikin viisaasti sanoi, ettei sikiön kasvu ole matematiikkaa, vaan biologiaa. Nestekertymään, ei tosiaan näkynyt nyt ollenkaan, huh helpotus. Painoarvioksi saatiin nyt 370g ja eiliset raskausviiko olivat siis 20+6 ja tänään tasan 21. Mutta vielä 5 päivää aiemmin painoarvioksi saatiin vain 280g, eli olisko mitta virhettä pukannut ja tosiaan kai nuo vauvat ottaa kasvupyrähdyksiä.

Taistis Mene vaikka heti käymään synnärillä. Ottavat sen puikkotestin kohdunsuulta, josta näkee onko lapsivettä. Tosin kannattaa mennä aika pian lorahduksesta, niin mahdollinen lapsivesi näkyy testissä.
En kyllä oikeasti usko, että sulta lorahtelee lapsivettä, sillä yleensähän sitä sitten valuu jatkuvasti. Toki niitäkin tapauksia on, että kalvoissa reikä ylhäällä ja vain välillä holahtaa. Kävisin sinuna nyt ihan mielenrauhan takia polilla, niin ei tarvitse vaivata päätä asialla enää, tsemppiä! **MUOKS MUOKS** Vai vertako vuodat? Jotenkin muistelin, että joku pelkäsi lapsivettä tulevan? Jos verta, niin eikö sille ultrissakaan löytynyt mitään syytä?

Pikkumyy unohdin onnitella uudesta kodista, eli onnea uuteen kotiin :)



Ensiksikin, Tirlittan,et perusta mitään väitteistäsi mihinkään faktaan. Se, että olet ilmeisesti jonkinsortin ja alan hoitaja, tuskin antaa sinulle koko kuvaa tai mitään faktaa tästä asiasta, älä nyt loukkaannu mutta vaikutat ehkä vähän liian varmalta asiasta, kuitenkaan siitä oikeasti mitään tietämättä, aika rohkeaa väittää lääkäreitä ja Valviraa valheellisesta ja vilpillisestä toiminnasta, ilman mitään perusteita. Mulla herää myös kysymys, että minkälaisiin lainkiertoihin olet omalla työpaikallasi törmännyt?
Meillä on lait ja asetukset tämän keskeytys politiikan suhteen, yhden hoitaan mielipide tuskin niitä kumoaa. Kerro toki itse esimerkki, jos tiedät lääkärin tai valviran rikkoneen lakia tässä tapauksessa?
Ja jokaisella meillä on omat mielipiteemme keskeytys asioista ja niiden eettisyydestä, ei kannata ketään leimata hilluvaksi uskovaiseksi, jos haluavat raskautta jatkaa, vaikka lapsella olisikin vakava vamma, näitäkin äitejä ja isejä on. Meillä kenelläkään ei ole oikeasti hajuakaan siitä tilanteesta ennen kuin olemme itse siinä tilanteessa, joten ei kannata mitään varmaa myöskään kovin kuulutella, ettei loukkaa ketään.

Missy1985
Mä en myös muista huomanneeni tarinaasi. Jaksatko antaa uusinnan? :)
Miksi lanka laitettiin, tai siis oliko kohdunsuu auennut tms? Onko sulla aikaisempia ikäviä kokemuksia? Paljo, paljon jaksamisia loppu raskauteen. Onneksi saat olla kotona ja tehdä edes jotain!
 
Viimeksi muokattu:
Moikka kaikille!
Vieläköhän teidän joukkoon mahtuis? Olen kyllä lueskellu tätä jo jonkin aikaa, mutta rekistöröityminen on aina vaan jäänyt, ja en sit ole päässy kommentoimaankaan. Närästystä on täällä nyt vaivana ja kipeät lonkat, varsinkin jos töissä on päivän ollu tai kotona erehtyny siivoamaan tms. Muuten aika vähillä vaivoilla päässyt. Aika menee tuskastuttavan hitaasti, sais olla jo toukokuu :) Minulla siis la 31.5, mutta jos sopii, niin tulisin tänne teidän joukkoon.
Tässä siis rivi, jonka vois etusivulle laittaa: GuardianAngel/24v/la 31.5/toinen

Mukavan kirpeää pakkaspäivän jatkoa kaikille odottajille!
 
Huomenta kaikille!

Sanmar Täällä sama ummetus meinaa palata, levolacii vetelen ja onneks pitää sentää olon suhtkoht normina. Heti jos taukoo on ni kyl vaivaa. Eipä kyl oo ihme ku liikuntaha siihenki auttais, muttei saa.
Iloisempia asioita kuten onnea tyttölupauksesta! :flower: :heart:
Muuten sama vika tuost tyttö=pahaolo, on hassuu et täs raskaudes en oo pahemmin huonoo oloo kokenut ja varma tyttölupaus meki silloin saatii. :D

maritta Vaikka nyt en viel käytä nestemäistä mut aiemmas raskaudes käytin floravital/floradix ja noi oli ainaski mulla hyviä masulle ja noin yleisesti.
Floradix Tos linkki viel jos haluaa lukee noiden erot. =)

murukka Mikäs tässä kertoa tarinani uusiksi. :) Tääl mä kuiteski lörpöttelen joka päivä. :D
Siis mun esikoinen on syntynyt rv.25(2007) tod näk. tulehus oli syynä. Nyt iso reipas poika eikä vois uskoa että syntynyt noin ajoissa. :heart:
v.2011 keskenmeno rv. 21 tasan. Ei löydy mitään miksi näin, joten epäilevät kohdunkaulan heikkoutta. Sen vuoksi tuo tukiommel laitettu ja varmuudeks viel tuo proluton injektio krt/vk(ei saa apteekista), joka pitäis pidentää ei ehkäistä keskenmenoa. No haittaa siitä siis ei ainaskaa ole ja näyttäs tähän mennes toimineen. :D Tukiommelta ei laiteta jos on jo avautunut sillon ei auta enää. Elikkä en oo avautunut mut oli vähä pehmeä sillon rv. 15+ mut kiinni on toistaseks onneks pysynyt. Nyt jos pienki tulehus tulee heti hoidettava tuon langan takia tai tilanne voi mennä todella pahaksi. Sillä täällä välil aina ressailen ja oottelen nii kovasti rv. 24 täyttyväks. Varsinki nyt ku toi rv. 21 yli päästy onneksi. :ashamed: :) Kiitos tsempeistä myös.
Multa saa kysyä kyllä ihan vapaasti, mun tilanne on kuiteski aika harvinainen näin lääkäritki totes, Suomessa siis.

Missy 21+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
tukivyöstä. Mä olin fysioterapiassa selkäkipujeni takia ja sain kokeilla sellasta. Ei siis liitoskipuihin vaan "löysään lantioon". Tuki kyllä tosi hyvin lantion paikalleen. Se fysioterapeutti sanoi että pari kymppiä ne maksaa mutta esim matkalaukun hihnaa voi kokeilla, ajaa lähes saman asian kun kiristää riittävän tiukalle lantion ympärille.

zoile meillä edellinen on marraskuun vauva, joten ei mullakaan kokemusta kesävauvasta. Ajattelin kuitenkin hommata sellasia pitkähihaisia mutta ohuita vaatteita ainakin ulos laitettavaksi. Kuitenkin aurinko paistaa ja tuulee ym niin tuntuu että ihan pieni vauva on kiva suojata kuitenkin edes ohuella kankaalla. Tietty noi 30+ lämpotilat on sitten oma lukunsa.. Mut kyl sie pärjäät :)

Missy mulla on menny tuo sun tilanne kanssa ihan ohi. Tai tosta rv 21 keskenmenosta muistan että kirjoteltiin mutta tuo esikoisen syntymä noin aikaisin. Voi että sulla on jännät viikot menossa. Toivotaan että tällä kertaa menee paremmin ja onhan tilanteeseen ainakin varauduttu eri arsenaalilla kuin aikaisemmissa raskauksissa!

Sanmar herranjumala mikä tarina. Ei noin voi tapahtua! Tai siis mitä ilmeisimmin voi mutta aika epäinhimilliseltä kuulostaa.

Sofiia 19+2
 
Missy Sulla on rankkoja ja surullisia asioita taustalla. Osanottoni vauvan menetyksestä :hug: Varmasti tekee sun odotuksesta aikamoisen kokemuksen. Onneksi olet nyt seurannassa ja asioihin on puututtu ja tullaan puuttumaan, niin että tällä kertaa isoveli saa varmasti hoidettavaa kotiin. Pikkukeskosen alku on myös niin erilainen ja rankka, että toivotaan kaikki paikat ristissä, että tytsy syntyy vasta reilusti myöhemmin, kuin veljensä!
 
raskauden keskeytys ja siitä käden vääntäminen tässä kohtaa täällä tohon sävyyn on suorastaan syvältä ja sieltä. Osa meistä odottelee rakkenneultraa ja noidn asioiden manailu ja tolkuttomien tekstien kirjottelu mikä ja kuka TEO/lääkäri/sairaala/hoitaja päättää, juonittelee, lukee lakia oiken ym. Ymmärrän tarpeen asiasta väitellä, mutta voisko sen nyt jo millään lopettaa - teistä ei kumpikaan asiaa tule voittamaan tai häviämään tai ratkaisemaan täällä tässä foorumissa vaikka lukisi mitä suositusta tai lakikirjaa?

Sorry suorasukaisuus, mutta toi keskustelu ei helpota tai tue meidän mammojen raskausaikaa sitten yhtään millään tavalla kun tietääkseni kukaan meistä ei kyseisen asian kanssa paini (ja toivottavasti ei tule painimaan)

Otan foorumitauon ja palaan kun oma rakenneultra on läpikäyty. Liian voimakkaita reaktioita syntyy tällä käymisestä ja nostaa pelkoa/odotusta/jännitystä/iloa rakenneultraa kohtaan. Voimahalauksia kaikille!!!!!

Sandrastiina ja Mini 19+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: ninanina ja jkoo
Sandrastiina, ei ole takoitus pelotella, mutta kaikilla meillä on riski siihen, ettei vauva ole terve tai edes hengissä. Tämä on tosi epätodennäköistä, mutta puhuminen asiasta ei tee kenenkään lapsesta sairasta. En koe myöskään tätä mitenkään tappeluksi, vaan saahan tällä palstalla vaihtaa ajatuksia ja mielipiteitä. Niin hyvässä kuin pahassa. Kaikkea ei tarvitse niellä pureskelematta, mitä toinen sanoo, ettei vain astuisi varpaille.

Ja kyllä se itseä siinä mielessä kosketti, kun rakenneultrassa kaikki ei ollutkaan niinkuin piti, vaikka lopuksi hyväksi kääntyikin. Nämä asiat tulee silloin mieleen. En myöskään koe hyväksi valheellisen tiedon levittämistä faktana. Nämä on kuitenkin asioita, joiden kanssa (pieni) osa odottajista joutuu vastakkain.

Jatka toki kirjoittamista, sullakin on oikeus tunteisiisi ja rakenneultra on tietty tärkeä virstapylväs ja herättää jännitystä, joskus pelkoakin, mutta usein turhaan, ennenkuin jotain todella on todettu.
Kaikilla meillä on oikeus tunteisiimme :) Älä liikaa stressaa, kun todennäköisimmin kaikki on vauvallasi oikein hyvin.
 
Sofiia ja Aanna Kiitoksia hyvin paljon teille neuvoista. Enköhän mie pärjää. Nyt kun synnytykseen menevä aika alkaa vähentyä niin alkaa iskeä se todellisuus, että olen vastuussa jostain niin pienestä ja uudesta elämästä. Toivottavasti en ole ainoa, jota asia hieman pelottaa.

Mitä mieltä olette lemmikkien kanssa, saako lemmikki nukkua samassa huoneessa kuin vauva? Olen kuullut niin monia mielipitetitä, että en tiedä mikä on oikein?
 
Viimeksi muokattu:
Missylle peukkuja, etta kaikki sujuu hyvin talla kertaa. :)

Onko muilla napa pullistunut? Mina luin ennen raskautta kauhulla navalle jossain vaiheessa tapahtuvasta "pullahtamisesta". Viime sunnuntaina havaitsin navan alkavan tulemaan ulos ja tanaan se on jo astetta enemman, joskaan ei kokonaan. Olisin varmaan saanut satkyn, jos se olisi kerralla lumpsahtanut kuopastaan pois. :LOL:

(.) Olen alkanut nukkua jo todella huonosti. Unet on kummallisia samoin kuin keskella yota herattavat syyt. Viime yona herasin siihen, etta vaihdoin asentoa, jonka seurauksena mahasta nipisti (mielestani mahan paalta). Siina meni jokunen aika, kun yritin kokeilla, josko ensimmainen raskausarpi "rasahti" mahan pinnalle. Onneksi ei, mutta tuollaisestakin nipistyksesta olin hereilla jonkin aikaa...
Maanantaina kontrolliultra. Saa nahda kuinka villeiksi unet kayvat ennen sita, vaikka kaikki rakenneultrassa nahdyt asiat olivatkin hyvin...
 
Mukavaa alkanutta helmikuuta kaikille mammoille ja kiitos uudesta pinosta :flower:

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! =) itsellä pitäis odotella vielä tiistaihin asti, alkaa kyllä jo jännittää! Saa nähdä tuleeko tyttö vai poikauutisia, mies muistaa varmaan tän syntymäpäivänsä hyvin kun osui ultra-aika samalle päivää =)

zoile, tuohon lemmikkiasiaan en osaa sanoa. Varmaan jokaisen tottumuksista kiinni, meillä koira ei tule makkariin nukkumaan, jää aina alakertaan kun me mennään ylös nukkumaan.

Nyt laitettava lisää puita takkaan, mukavaa pakkaspäivää kaikille!

Kareliini ja pikkuinen 21+0 poks poks!! :heart:
 
Kareliini Kun meillä on tuollainen 10kk vanha pentu, joka on tottunut nukkumaan sängyn vieressä. Nyt ihmiset ovat alkaneet moittia sitä ja kehoittaneet opettamaan sen pois makkarista, koska koira ja lapsi ei kuulemma saa nukkua samassa tilassa. En ole keneltäkään kyllä saanut järkevää syytä miksi ei saisi. Sitä karvaa on ihan yhtä paljon siellä, vaikka se ei itse siellä olisikaan.
 
Tervetuloa GuardianAngel! Hyvin mahdut joukkoon kun täällä on muitakin toukokuun lopun odottajia!

Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista! Sekä tsempit rakenneultraa odottaville.
Zoile: Kesäpukeutumiseen vielä, että jos vauva on vaunuissa niin siellä saattaa olla vielä kuumempi kuin esim. varjossa. Itsellä esikoien syntynyt toukokuun lopulla ja alkuun mentiin pitkhihaisilla ja sitten kovimmat helteet lyhythihaisilla. Toisinaan oli myös lämpömittari vaunuissa kertomassa hieman tilannetta kun ihmettelin miksei poitsu niissä viihtynyt toisinaan. Meillä lemmikit (2 kissaa) ovat oleilleet samassa makkarissa vauvan kanssa ja tulee nytkin oleilemaan.

Missy: Multakin mennyt ohi tuo sun tilanne, mutta pidetään peukut pystyssä, että päästäisiin mahdollisimman pitkälle.

Kiinalainen kalenteri ennusti esikoisesta poikaa ja piti paikkansa. Tästä pitäis kanssa kalenterin mukaan tulla poika, mutta vähäinen painonnousu ja pieni sf-mitta viittais mun mielestä enemmän tyttöön. Noh, kesäkuun puolessa välissä se viimein ratkeaa.

Nemain: Mulla napa pullahti esikoisen aikaan loppuraskaudessa. Tarkkoja viikkoja en muista, mutta veikkaampa, että näin käy myös nyt.

Mupelo ja sintti rv 23+3
 

Yhteistyössä