Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HELMIKUUSSA**

Luin jopa kaiken, mutta tulin vaan valittamaan. Ei tartte kommentoida, kunhan huudan pahaa oloani.

Esikko viikon kuumeessa, ja kun alkaa olla kunnossa ni saatanan flunssa iskee aikuisväestöön. MÄ HALUUN BURANAA. Mun valmiiksi kipeet lonkat huutaa hoosiannaa, polvet särkee, alaselkä kivistää, yskiminen sattuu alavatsaan ja muutenkin tekee tooosi hyvää tolle mahalle. :'( En yleensä pahemmin lääkkeitä syö, mutta kun burana on ainoa ku auttaa kuumeessa sen verran et pystyis ees hyvin nukkumaan. Onneks toistaiseksi ollu kuume alle 39 kun makaa ja juo paljon... huomenna sitten sairaslomaa hakemaan, antaisivatpa kerralla koko viikon ni sais rauhassa parannella. En tykkää. Loppuis ees tämä yskä, ettei tarttis mahan takia stressata. Onneks mönkiminen on yhtä vahvaa kuin ennenkin, eli eiköhän tuolla pallon sisällä olla ihan kunnossa.

Noin. Ruikutus loppui. Jos koittais syödä jotain ja mennä kunnolla maate, isäntä vei lääkkeen voimalla pienen hetkeks ulos et saa hiukan kulutettua viikon kerättyä energiaansa.

ventti ja ?, 23
 
Matteo07 ja muutkin joilla enenaikaisia supisteluja. Eka raskaudessa sain hyvän neuvon synnäriltä jos rupeaa supisteleen kovasti,JUOKAA KOVASTI (1l) VETTÄ aika nopeaan tahtiin.Se auttoi ainakin minulla...

Kiitos kaikille tsemppailuista,täällä otetaan rauhallisesti :) Mies on työn puolesta paljon pois kotoa ja aina on oltava joku suunnitelma et jos jotain sattuu. Meiltä on muuten tunnin ajomatka sairaalaan :whistle: Ja puhelin kulkee mukana kaikkialla.

PikkuistaOdottava Pitää olla sekä tytön että pojan nimi esitietolomakkeeseen,vaikka tiedossa ois kumpi sieltä tulee!
 
Hei viisaammat!!
Mitä tämä on kun olin reippaalla suht lyhyellä kävelyllä. Lunta oli paljon kun harpoin menemään tuolla.. Nyt illan aikana mun häpyluu on tullut kipeeks?! Sattuu siis tosta häpykummusta ja kun kävelee niin tuntuu "kiristävältä" näin maatessa ei mitään mutta jalkojen liikuttaminen tuntuu pahalta tosta häpykummusta!?
Onko jotain liitosjuttuja?
Alamaha/maha Ei siis kipeänä lainkaan, vain toi häpy..

Tietojanne Kaipailee
H & M
 
Voih, viikonloppu meni taas ihan liian nopiaa :kieh:

Ikeasta selvitty hengissä :LOL: Mutta samalla kaavallahan tuo meni ku edellisetkin reissut eli kaikkia mitä mä ihailin tai pyörittelin niin takaa kuului ns. summerin ääni ja perään "Mitä me tuolla tehdään, eikö meillä joku tuollaanen jo oo ja mitä se edes maksaa!" Joo, eli meillä meni sisällä Ikeassa yhteensä kaksi tuntia, välissä meidän piti käydä muualla syömässä - ei kelvannu Ikean lihapullat :LOL:
No ehkä se jaksoi sitte paremmin sen alakerran kun katteltiin mm. lamppuja ja lokeroiita hyllyyn kun oli saanu tungettua vattaansa Hesen mega-ateria :p

Taas on valvottu viime yönä (viikonloppu meni hyvin), en tiedä oisko likalla edelleen sielä oikeassa korvassa tulehdus päällänsä siitä sen Streptokokki-taudista joka sillä oli tässä n. kolme viikkoa sitten, jos antibiootit ei nyt auttanutkaan täysin ekalla kerralla (kuuri loppui reilu viikko sit lauantaina)... Vähä kun hinkkas sitä oikeaa korvaa aamulla :( vaikka mies oli sen kans viime yönä valveilla niin itekin tuli sit pyörittyä sängyssä kun kuuli tytön itkevän :( Inhottavaa kun toinen ei osaa vielä puhua mikä on ja haluis auttaa, mutta kun ei oikein tiedä mitä tehdä. Mies oli sitä mieltä että vaikutti taas painajaisen nähneeltä kun oli mennyt tytön huoneeseen niin se oli tukkinut ittensä pinnasängyssä nurkkaan ja makas sielä peppu nurkassa ja tutti suussa ja uninalle tiukasti sylissä eli oli sielä ollu niinku kyljellään. Eikä ollu päässy lähtemään sieltä taaskaan (ihan niinku mulle kävi to-pe yönä), ennenkuin nukhati syvään uneen. Inhottavaa vaan jos se nyt oppii että sielä aletaan sen kanssa olemaan... mutkikkaita asioita! No täytyy seurata ja rajata tuota ainakin että menee tarkastamaan nuo korvat jos tämä hulina jatkuu. Onko jollain ollu jossain välissä lasten kanssa samoja juttuja, näiden yöheräämisten kanssa? Mikä on auttanut / ilmenny syyksi?

Kela lappujen kans täälläkin pitäis alata takkuamaan, mut ku ei kiinnostais ku ne on niin märänneitä papereita :stick: ja mä en osaa päättää ottaasko nyt rahan vai sen pakkauksen...

Onnea muuten ultrassa käyneille! :heart:

Oon täällä miettinyt että josko sitä menis omakustanteisesti vielä tuossa 30 viikon paikkeilla ultraan. Huvittais niin vielä nähdä pikkuisen ennen syntymää :heart: Niinkuin joku tuola kirjoittikin, että jotenki siihen niin rakastui taas enempi viime maanantain ultran jälkeen että huvittais käydä sitä kattomas joka päivä :heart:

PikkuMyy ja "kikko" 23+2
 
Hemutus En tiedä olenko sen viisaampi tai mitään, mutta minulla oli samoja kipuja esikoisen aikaan ja niitä on ollut jo nytkin muutaman viikon ajan. Ainakin täällä meidän neuvolassa sanoivat että ei kannata säikähtää, jos kipu ei ole pitkäkestoista tai sietämätöntä (tiedä sitten mikä kenenkin mielestä on pitkäkestoista tms). Minulla saattaa olla päiviä että sitä kipua ei ole lainkaan, mutta sit joinain päivinä sitä saattaa olla lähes koko päivän ajan aina liikkuessa. En ole siitä nyt enää sen kummemmin ollut huolissani, vaikka inhan tuntuistahan se kieltämättä on..

GuardianAngel ja möllykkä 24+4 (ehkä, en ole ihan varma olenko pysynyt laskuissa mukana :D)
 
Hemutus: Mulla tulee mieleen liitoskivut/lantion löystymisestä johtuvat kivut. Samoja kipuja myös täällä. Esikoisen synnytyksen jälkeen musta tuntu, että häpyliitos levähtää kahtia kun kumartui eteenpäin.
 
Heippa!!

Ultrassa käyty aamulla ja siellä oli pienellä kaikki hienosti!! Painoarvio oli 440g, kaikki rakenteet oli siis kunnossa ja näimme vähän 4d kuvaa, jossa pieni peitti koko ajan kasvonsa :) Sukupuoltakin tiirailtiin ja lääkäri vain totesi, että tuossa on tuollainen uloke, että itse voi päätellä siitä kumpaa hän edustaa, lääkäri oli siis todella mukava, mutta sanoi, ettei hän mielellään ota kantaa näihin sukupuolijuttuihin, mutta naureskeli siinä, kun sanoimme, että pojaltahan se näyttää :) Eli pojalta vähän näytti, muttei mielestämme niin selkeästi, että olisi mitenkään varmaa. Kuten lääkärikin sanoi, että myös tytöllä voi olla häpyhuulet niin turvonneet tai klitoris ulkona, joten voi näyttää pojalta, tai sitten pojalla sen verran pienet vehkeet, että saattaa näyttää tytöltä. Joten synnärillä nähdään kumpi tulee, mutta voi laittaa tuonne tietoihin varovainen poikalupaus :) Kuvia saatiin mukaan, myös 4d-kuva ja tarkkaan kaikki katottiin, nyt on niiiiin onnellinen fiilis!!! :heart:

Esitietolomake esikoisesta muistan sellaisen täyttäneeni, mutta nyt ei olla vielä saatu...en edes muista miten sen kanssa tehtiin, siis jätettiinkö se täytettynä neuvolaan vai minne??

Meilläkin esikoinen ollut kuumeessa ja flunssassa ja nyt on vissiin tulossa se flunssa minuunkin...tylsää :kieh:

Ja Kelalappujen täyttö olis täälläkin edessä, vihaan sitä hommaa!! Kuulun töiden kautta sairauskassaan ja ilmeisesti nuo laput menevät sen kautta...joten taidan mennä sinne niiden lappujen kanssa, että tulee heti täytettyä oikein. Pakkaus täällä otetaan, en jaksa sen enempää miettiä, jos se rahasumma olisi edes pikkasen suurempi, niin voitais se ottaa, mutta se on niin pieni verrattuna tuohon pakkauksen tavaramäärään.

Tsempit muillekin ultraan menijöille!!! :D

jkoo + Pupu 21+5
 
Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista! :D Mulla tuli myös tämä teidän joidenkin kertoma syvempi rakastuminen. Miten tää kaikki muuttuki kerta heitolla todemmaksi, ja vaikuttaa siihen seki, että liikkeet on niin kovasti vahvistunu! :heart:

Onko teillä kuinka tullu raskausarpia? Mulla on tullu jo monta viikkoo sitte rintoihin, mutta ei muualle. En tie vaikuttaako siihen apteekista ostettu vichyn raskausarpivoide.? Sillä ainaki vaaleni arvet rinnoista ja muualle ei ainakaa viä oo tullu.. Koputtaa puuta! :D

Liikkeet täälä tuntuu yleensä alhaalla ja vasemmalla puolella, ei juurikaa koskaa oikeella. Mun siskon pojat (7wee ja 10wee) tunsi eilen liikkeet, ja niiden ilmeet oli kyllä näkemisen arvosia!! :D

Pikkumyy82 Missä ajattelit käydä ultras, jos meette omakustanteisesti? ..ku jos oikeen muistan nii olit jostai seinäjoen alueelta.. Mä oon kans vähä harkinnu samaa, ja vois käydä samalla missä kävin ar-ultras. Kävin J.järvellä yksityisellä, vaikka meiltäki sinne tulee hyväsesti matkaa, mutta lääkäri on niin ihana, että en enää muualle mee. Ja ar-ultran hintakaa ei ollu paha, olikos se 65-70€. :)

Napaalua Plääh, talviloma ohi ja tänään töihin, iltaan.. Kiinnostaa **PiiP** niinku kivet pihalla. Saa nähdä kuinka pääsee illalla ton selän kans käveleen!! :kieh:
 
murukka hienot rattaat, meillä on samanlaiset ;)
Meillä siis ikäeroa tulee 2v4kk, mutta esikoinen todella menevä tapaus joten tuplat ehdottomat meille.
Ostettiin ne jo ja on kyllä kätevää kun niitä voi jo yhdellä käyttää! :)

(.) Tänään palasin saikulta töihin, aamulla masensi ajatus töihin tulosta, mutta ihan kiva olla täälläkin :)
Ainoa vaan että aamulla poika sanoi ettei haluaisi äidin menevän töihin :'(
Onneksi jäi hyvillä mielin mummolaan hoitoon, äidin isopieni rakas :heart:
Supistelut jatkuu oikeastaan päivittäin, onneksi ei ole edelleenkään kipeitä vaan sellasia enemmänkin epämielyttäviä.
En haluis saikuttaakkaan loppuaikaa kun se näkyy sitten äippärahassa ja mun tulotietoina seuraavat 1,5vuotta :(
Onneksi nyt jo 23+6 joten neidillä hyvät mahdollisuudet selvitä vaikka sattuis aiemmin tulemaan (oonkin ihan varma että nää suppailut loppuu kun seinään kun rv37 alkaa ;) Ja neiti syntyy 40+2)

kela jutuista, ite ajattelin joku päivä kipaista toimistoon täyttämään ja kysymään kaikki tyhmät kysymykset ;)
Mua kanssa ahdistaa nää lappujen täyttelyt ja aina mietin meneeköhän kaikki nyt oikein. Mä haen sen 6kk tulojen mukaan ja siitä varmistelen että miten hoidetaan ja kysyn samalla isäkuukaudesta että miten siitä piti ilmoittaa ettei itse vahingossakaan käytä niitä viimeisiä päiviä mitkä kuuluu isälle, äh, sekavaa! :mad:

Mitäköhän muuta piti teidän juttuihin kommentoida, ei voi muistaa kun oli taas tullut monta sivua tekstiä!

ninanina + pompula 23+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Raskausarvet just eilen pelästyin, kun vatsaan, tohon vasemmalle sivulle on muutama arpi tullut, argh! Esikoisesta tuli mahaan vain yksi pieni arpi, se ei enää edes näy, mutta nyt on jo muutama! Rasvaillut olen ihan apteekin perusvoiteilla...toivottavasti ei enempää tule :kieh:
 
Mulla ei oo vielä tullut uusia arpia. Esikoisen odotuksessa niitä tuli ihan hirveen paljon, mut nyt ei tosiaan ainakaan vielä oo tullut.

Mä otan äitiysavustuksen rahana. Tänään sain vihdoin vietyä sen raskaustodistuksen postiin.

Mä oon osittain täyttänyt jo esitietolomakkeen netissä. Kai sen kohta vois lähetellä, mut pitäs nyt ensin vaan päästä nimistä sopimukseen ukon kanssa. Tai tytölle meillä on nimi valmiina, mut pojalle ei, kun sitä ei oo ees mietitty nyt, kun ultrassa tyttöä lupailivat.

Jeeee, kaks viikkoa ja kaks päivää niin nähdään taas pikkunen ultrassa :heart:
 
Pikkumyy87 Kyllä täältä Seinäjoen seudulta ollaan tai Seinäjoen ja Vaasan välimaastosta :D Mä olin alkuraskauden ultrassa Vaasan Mehiläisessä ja mietin jos menis sinne uudestaan, että meillä oli se kans jotain 60-70 € välillä.

PikkuMyy
 
4D-ultrasta meillä tänään ultraaja sanoi, että tuosta 4d-ultrasta sukupuolen näkee vielä huonommin kuin normi ultrassa, tiedä sitten...ja sanoi juuri olleen tapauksen, jossa jollekin parille ultrien mukaan (2d ja 4d) tulossa tyttö ja sieltä syntyikin poika. Että aikas arpapeliä nää sukupuoliarvaukset, ellei nyt siis selkeesti siellä roiku kunnon kasseja :) Kun meillä ei ainakaan selkeesti erottunut kasseja, eikä pippeliä, vaikka siellä kovin joku pullottikin :) Miten muilla sitten on näkynyt, te ketä nyt saanut tietää?? Miten pojan vehkeet siellä erottunut??
 
Huh, paljon on taas tekstiä tullut, kun ei ole vähään aikaan ehtinyt lukea...

Raskausarvet, muutama on tainnut tännekin nyt tulla. :( Aika huomaamattomia ne kyllä on ja jotenkin ihan erilaisia kuin mulla ennestään teininä tulleet arvet (jotka nekin onneksi tosi huomaamattomia). En ole ihan varma, onko nuo nyt edes niitä, mutta kaipa ne on... :( Jotekin mua vähän "ahdistaa" ajatus, että miltä maha oikein näyttää synnytyksen jälkeen. Nyt on ihanaa kun se kasvaa ja näyttää söpöltä ja kaikkea, mutta mites sitten kun synnytys on ohi... Miten hyvin teillä kokeneemmilla on nahka palautunut?

Rattaista, malli on päätetty, mutta vielä on auki, ostetaanko uutena vai käytettynä. Uutena maksaa törkeän paljon, mutta ne saa tietysti myöhemmin myytyäkin eteenpäin ihan hyvään hintaan. Käytettynäkin hintaa tulee kuitenkin aika paljon ja mitään takuitahan ei ole kunnosta, vaikka kuinka vaikuttaisikin hyvältä... Kuullut vain joitakin huonoja kokemuksia, kuinka käytetyt rattaat hajonneet heti, vaikka olleet muka hyväkuntoiset. Sitten mietitään myös, missä vaiheessa ne rattaat kannattaa hankkia, kun ei viittisi ottaa niitä ihan vielä eteiseen seisomaan. Ja varsinkin jos uutena ostaa, niin ei varmaan kannata laittaa parvekkeellekaan (lasitettu) tms.? Hankalaa... : /

Tänään joku hullu kuski ajoi mun auton kylkeen ja vähänkö säikäytti. Mitään ei onneksi käynyt (paitsi vähän lommoja autoon), mutta kieltämättä näin raskaana tällaset tilanteet tuntuu paljon voimakkaammilta kuin muuten. Omasta puolesta ei niin väliä, mutta kunhan pikkuiselle ei sattuisi mitään. :'( :heart:
 
PikkuMyy82: en tiedä, mikä teidän muksua herättelee :( Tiedän kyllä heräilyn tunteen! Meidän lapset ovat nyt pian 4 ja 5,5 ja MOLEMMAT heräävät vielä öisin, keskimäärin kerran yössä. Esikoinen nukkuu toisinaan useammankin yön putkeen, mutta sitten taas herääkin useamman yön putkeen. Kuopus yleensä herää kerran yössä, jos on vähänkin jotain vaivaa (flunssa, kasvukipuja) monta kertaa yössä. Emme ole halunneet totuttaa lapsia viereen, sillä olisivat molemmat siinä liki joka yö, ja mun selkä ei kestä nukkumista kääntymättä tiheästi. En ole myöskään jaksanut valvoa lapsen vieressä, kun joskus lapsi ei suostu jäämään nukkumaan. Meillä kaapataan sellaisissa tilanteissa koko patja meidän makkarin lattialle tällä hetkellä. Usein siis molemmat patjat ovat siellä. Hassu systeemi, enkä tiedä, pitäisikö totuttaa takaisin vielä enemmän omaan sänkyyn ennen vauvan syntymää. Olemme yrittäneet mm. lahjoa tarralla omassa sängyssä nukutun yön jälkeen, se on joskus auttanut.

Esitietolomakkeesta: myös meillä pitää siihen laittaa nimet hätäkastetta varten, ja lomake pitäisi periaatteessa palauttaa np-tai rakenneultraan. Mä unohdin, niin pitää postittaa. Tosin nimikohta on vielä tyhjä ;)

Tänään taas työpäivä. Ja supistelee! Onkin mennyt vähän rauhallisemmin niiden supparien suhteen. Toisaalta mulla ne eivät oo paljoakaan tehneet. Mikä siinä muuten on, että vedenjuonti auttaa supisteluihin? Se tuntuu auttavan raskaudessa kyllä vähän kaikkeen. Pitäisi olla koko ajan vesikannu vieressä!
 
Onnea kaikille ultrassa käyneille! Niistä käynneistä on aina mukava lukea =)

Sukupuolta katseltiin rakenneultrassa useaan kertaan ja eri puolilta koitettiin hakea niitä ulokkeita. Mitään ei näkynyt ainakaan ja ultraaja löysi mielestään tyttöön viittaavat kaksi viivaa sieltä. Sanoi kuitenkin, että tytön kohdalla täytyy aina jättää "se pieni varaus" eli antoi tyttölupauksen 95% varmuudella =) Pojan kohdalla näkyi aikoinaan ihan selvä uloke siellä eli silloin ei jäänyt mitään epäselvää.

Esitietolomakkeesta ei ole ollut mitään juttua. Muistan, että esikoisen kohdalla nimi piti kirjoittaa papereihin, kun menin osastolle käynnistystä varten. Se nimi piti olla juuri hätäkasteen varalta. Siinä sitten yllättyneenä tilanteesta vetäisin paperiin nimen, joka ei kuitenkaan päätynyt viralliseksi. Ei sillä nimellä siis mitään merkitystä ole minkä paperiin laittaa mikäli hätätilannetta ei tule.

Vatsan venyminen ei ainakaan itselläni koskaan täysin palautunut lasten jälkeen. Eniten harmitti navan muodonmuutos. Vuosien saatossa se löllönahka ei enää niin harmittanut ja nyt se on oikeastaan ihan hyvä juttu. Vaikka maha on jo iso, ei ole ollut sellaista kiristävää tunnetta eikä ole tainnut mitään uusia arpiakaan tulla.

Liikkeitä tuntuu eniten vasemmassa alareunassa. Ehkä siksi, että istukka on paksu ja se on edessä. Ihmeen hyvin kuitenkin välillä tuntuu myös istukan kohdalta liikkeitä. Onhan noilla pienillä vielä tilaa uiskennella siellä vaikka mitenpäin. Meidän pikkuinen ainakin vaihtoi moneen kertaan asentoa ultrankin aikana - välillä pää alaspäin, välillä ylöspäin, välillä selin ja välillä kasvot eteen... Suosikkiasento tuntui olevan pää tungettuna pieneen koloon. Ultraaja sanoi tämän olevan tyypillistä näille masuvauvoille ja keskosille. Kaipaavat siis jotain kosketusta kasvoille =) Kädetkin seilasivat pään vieressä koko ajan.

Barbbis 21+2
 
Täällä käytiin tänään myös kauan odottomassa ultrassa (20+5)

Mä jänskätin tuota ultraa ihan kamalasti :)
Rakenteet katsottiin tarkkaan ja moneen kertaan läpi ja kaikki oli niinkuin pitääkin.
painoarvio oli 430g
Masukki viihtyi edelleenkin pääalaspäin (sama asento kun nt-ultrassakin) lääkäri totes että nenä on ihan kiinni istukassa,ja sen takia ei mitään hyvää kuvaa saatu kun joku ei ollut halukas vaihtamaan asentoo. Mutta mitä sillä kuvalla pääasia että oli ihan terve.
Mun täysin varma poikaoloni tais sit ehkä kuitenkin mennä päin honkia ,lääkäri kurkkas moneen kertaan haaraväliin ja sano et oli jo ennestäänkin pistänyt merkille että meillä nyt sit EHKÄ kuitenkin saattas tulla tyttö =) Sano että ei tuo mikään varma tieto ole ja helpommin tytöistä tulee myöhemmin poikia mutta sano et jos joku prosenttimäärä pitäisi sanoa niin sano että 80% varmuudella tuo olisi tyttö mutta samaan hengenvetoon sano ettei nyt seiniä kuitenkaan kannata vielä pinkiksi maalata :)

Mä sain seuraavan ultra-ajjan jo 7.3 (3viikon päästä) Kun mulla ollut ongelmia sokereiden kanssa ja jos ei nyt viikon aikana sokerit ala pysyyn aisoissa aloitetaan mulla tuolloin insuliini ja katotaan vauvan koko myös tuolloin.
Nyt kuulemme ainakin vielä vastasi viikkoa 21+1 mutta nythän pian niilläkin alkaa paino enemmän nousemaan.
Että jos vielä 3viikon päästäkin näyttää että se näyttää enemmän tytöltä kuin pojalta niin ehkä mä alan radikaalisesti myymään noita pojan vaatteita ja vaihtamaan tyttömäisempiin hepeneisiin. (vähän kyllä harmittaa kun oon hirveesti ostanut ihanaa pojan vaatetta ja ne nyt sit jääkin käyttämättä) tietty tytöllekkin vois pitää,mutta jos mä kolmen pojan jälkeen saan tytön niin kyllä se väri vaihtuu vaaleenpunaseen..ja sitä tulee oleen paljon =)

möhköpantti + heta-einari.. vai pelkkä heta..? (jos viä seuraavaan ultraan asti kattos) 20+5
 
Onko kellään kokemuksia saksalaisista Hauck merkkisistä vaunuista? Käytettyjäkin
tuntuu olevan vaikea löytää, ainakaan mieleisiä.
Kivut vaihteeksi vähän vähentyneet, hurjasti liikkeitä tuntuu joka päivä, enää
viikko rakenneultraan.
Muistaakseni raskaustodistuksia tarvisi kaksin kappalein, toinen kelaan ja toinen
työnantajalle..?

teris 21+5
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Raskausarpia täällä ei ole näkynyt, ei ainakaan toistaiseksi. Esikoisen aikaan niitä tuli ihan reilusti ja ehkäpä siksi tuohon mahaan jäi sellainen kengurunnahkapussi. :LOL:

Esitietolomake täälläkin piti palauttaa jo ekan ultran yhteydessä. Esikoisen aikaan taisin jättää nimi kohdan tyhjäksi, mutta nyt laitettiin nimet. Ja juurikin tuota hätäkastetta vartenhan ne on eikä mitään "lopullisia".

Äitiysavustushakemuksen laitoin torstaina menemään tosin hieman jälkijunassa ja perjantaina oli päätös tehty eli nyt sitten odotellaan, koska pakkaus on noudettavissa postista. Kela on myöskin saanut tehtyä lapsilisäpäätöksen, mutta se tärkein on vielä käsiteltävänä... Sitä odotellessa.

teris: Kaikki työnantajat ei tartte raskaustodistusta, jotkut sen haluavat esim. mulla edellinen sen halus ja tästä nykysestä en vielä tiedä. On mulla kyllä olemassa toinenkin kpl, jos sattuvat sen haluamaan.

Mupelo ja sintti 25+0 POKS! :heart:
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :)

tänään kävin kelassa hoitaa paperi hommat ja täytyy sanoa et turhaa voivottelin et kaamee homma...meni sellanen 5min ja se oli siin..kaikki sai viel yhdel lapul hoidettua :) mammaloma alkaa sit 5.5 apua enää ei oo pitkäaika :heart:

Taistis ja pikkuneiti 23+1 (näköjään olin viikon laittanu vähemmän ei pysy enää mukana :D)
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille ja onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista :heart:

Mandeliini, mä alotan varhennettuna ja se alkaa jo 13.4 mulla, hui :D Eli päivää vaille 2kk töitä enää!! :D Alotan varhennettuna lähinnä sen vuoksi, kun en saa nostella töissä, ja oon siis vuodeosastolla, ni on hankala työskennellä jo nyt. Lekurit ei kuitenkaan oo antanu saikkua, vaan kaikki ovat järjestäin sanoneet, et työnantajalla on velvollisuus etsiä mulle työtä mitä mä voin tehdä. No joo, tottahan se on, mut vuodeosastolla hieman hankalaa.. Kurjaa olla töissä, kun kuulee joka nurkan takana olevansa "turhaan" töissä, ku en voi nostella. No, empä ala palkattomalla olemaan kahta kuukautta, et työkavereitten on nyt vaan kestettävä sitten.... :D

Raskausarpia on tainnu tulla yksi oikeaan kylkeen. Esikoisesta ei tullu yhtään, toisesta sit senki edestä :D Mut vaalenivat kyllä niin näkymättömiksi, että eivät oo häirinneet :) Masukin palautu hyvin toisen raskauden jälkeen, kun pidin aika tiukkaa treeniä ja pudotin painoa lähes 10kg ja vyötäröltä lähti 10cm pois :)

Esitietolomaketta en ole vielä täyttänyt. Muistaakseni täytetään se vasta rv 30 paremmalla puolella. Satavarma en asiasta ole :D Ja molempien nimet siihen laitetaan.

Liikkeet tuntuu mulla enempi alavatsalla ja kyljissä, neitokainen on joko perätilassa tai poikkitilassa :D Hikkaa usein, meillä on ilmeisesti kaikki lapset kovia hikkaamaan kohdussa :)

(.) Kaikki tällä hetkellä hyvin :) Liitoskivut ja issias vaivaa, mut ne nyt on pieniä vaivoja, kun masussa kaikki on hyvin :heart: Huomenna taas poksuu viikot :heart:

Bamse* ja Viuhti 22+6 :heart:
 

Yhteistyössä