Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HELMIKUUSSA**

Mulla epäilevät sitä yksvaltimoista napanuoraa, extra ultraan meen 4.4 missä tarkastaavat sen ja sitten noi sokerit. Kovasti kyselin tästä neuvolassa, mutta ei ollut yhtään huolissaan asiasta, kertoipa jopa että vähän aikaa sitten oli juuri syntynyt yksvaltimoinen lapsi ja kaikki oli mennyt hyvin ja oli normaali koossakin, joten siitä ei varmaankaan sitten kannata olla huolissaan =)

Heräsin yöllä ihan mielettömään mahakipuun/poltteluun! Hieman säikähdin, mut onnex kävi kohta ilmi että suolet ne siellä polttelee, mitähän sitä oli taas tullu syötyä.. En kylläkään saanu enään nukuttua sen jälkeen..

Roki ja miniriiviö 22+3
 
Aanna tukisukat käytössä, aina. Seisomatyö + kerran ollut veritulppa jalassa (sen takia pistelen klexanea koko raskauden ajan..) joten eipä auttaneet tukisukat ainakaan viime raskaudessa. Silloin pistelikin noita jalkapohjia ja oli muutenkin jalkapohja madaltunut.. no, ainakaan vielä ei ole sellaisia oireita, joskos tässä raskaudessa välttyisi moiselta:) Tukisukkia kans suosittelen kaikille, ne oikeasti auttaa, varsinkin jos tekee seisomatyötä.. oli sitten raskaana tai ei.

Närästys on saapunut meille! Taas. Viimeksi kesti pari vkoa kova närästys, sitten se helpotti.. esikoisesta en muista, närästikö. yritän, etten kovasti nappailisi noita närästyslääkkeitä, mutta pakko välillä ottaa...

Nyt nukkumaan:)
 
Piuh Nyt pakko kysyy, siis jalkapohjien pistelykö oli oire veritulppaan? :O Oon meinaan moittinu nyt muutamia päiviä ku mun on alkanu pisteleen jalkapohjia.. Ajattelin, että on jotenki yhteydes tohon mun selän kipuiluun jos painaa johonki hermoon..?!?!
 
Heippa!

Äitiysloma alkaa mulla normaalisti 30pv ennen la:ta eli muistaakseni 27.4. Oli vaikea päättää ajankohtaa, mut tajusin että joudun kuitenki sairaslomalle jo muutaman viikon päästä niin on ihan sama milloin se ä-loma alkaa... Odottelen juuri niitä äitiyspakkauksia, tulevat parin viikon aikana. Ikeaan pitäs päästä jossain vaiheessa osteleen vauvojen tarvikkeita, lipastoja ja muita tavaroita. Ei malta odottaa sitä reissua :)

Närästys on muuten alkanut eilen, voi kamalaa sitä makua joka tulee suuhun... yäk :/ noh, neuvolassa pari viikkoa sitten hb:n arvo oli 110. Pitää kuulemma aloittaa raudan syönnin, ajattelin kokeilla sitä mehumaista rautavalmistetta (Floradix Kräuterblutsaft), onkohan kelläkään kokemusta tästä valmisteesta? Se obsidan aiheutti vatsavaivoja aiemmin...

Sokerirasitukseen neuvolan mielestä mun ei tarvi mennä, mut pitää kuulemma kysyä ä-pkl:sta mitä mieltä siellä ollaan, pitääkö mun mennä vai ei.

meen tästä iltapalalle :)

malendra 24+2
 
Heippa!
Olipa tullut tekstiä viimekerran jälkeen.
Onnea hyvistä ultrakuulumisistanne :flower:
Ja tsemppiäkovasti Teille, jotka odotatte tuloksia.... Olen todella huono muistamaan nimiä....
Itselläni ultra vasta torstaina, ja siihen asti kärvistellään... jännittää ihan huikeesti.
Olen vasta nyt alkanut tuntemaan liikkeitä paremmin, joten parempi mieli senkin suhteen nyt. Muutoin selkä ja toinen jalka (aivan täynnä suonikohjuja) reistailee... Mietinkin, miten Te jotka seisomatyötä teette, jaksatte oikeesti? Puhuinjo miehellenikin, että mitä teemme, jos en pysty loppuraskaudesta esim kävelemään kunnolla...? Kotonakun olen neljän lapsen kanssa... vanhin tosin ekalla, mutta suurimman osan kotosalla. Kun ei nuista oikein apureiksi ole vielä.... Ja nuorin on niin toimelias tättäåhäärä, että... Eipä paljon saikut auta... Kun ei ole lapsilla oikein hoitopaikkaa...
Nenä on edelleen tukossa, tuskin enää flunssaa on, kaippa tää kuuluu tähänkin raskauteen..
Huomenna olisi se toinen neuvola, toivonmukaan.
Painoa on tullut aivan liikaa, ja pelottaa ihan hirmuisasti mennä sinne neukkarin vaaálle...
Äippäpakkausta en varmaankaan ota, tosin niiden kestovaippojentakia olisin ehkä halunnutkin... Viimeksikun otin pakkauksen, ei sellaisia ollut. Meillä on niin monta makuupussia esim, ettei varmastikaan kannata. Vaaville on kehto ensikuukausiksi, ja sitten ostetaan varmaankin pinnis, kun ei kehtoon enää mene..
Joko te olette pesseet pikkuvaatteita ja laittaneet johonkin lipastoon tai kaappiin valmiiksi?
Olen lueskellut keskosuudesta, tai lähinnä yrittänyt etsiä jotain tietoa, onko keskosuus esim periytyvää?? Sillä mieheni äiti sai ensimmäisen lapsensa, keskosena alle kiloisena, tämä lapsi sai ensimmäisen lapsensa 500g painoisena... meidän tällähetkellä nuorin lapsi syntyi 35 viikolla, painoi kyllä jo 2700g... Tosin aiemmat ovat olleet täysaikaisa .. 3390g, 3480g ja 4380g.
Pitäisi mennä nukkumaan, mutta en saa taaskaan unta, pyörin ja hyörin vain... aamulla kyllä väsyttää...

jisse
 
Pikkumyy87 ei vaan tuo pistely jalkapohjiin+"lättäjalaksi" meno oli ihan raskaudesta johtuvaa itselläni, painoa kun tuli ja seisomatyö..+turvotus varsinkin jaloissa:) Veritulppa jalassa ainakin itsellä tuntui silleen, että jalka oli turvonnut, sillä ei voinut astua (sattui), vedin jalkaa vain perässäni, ainoastaan raaja yläasennossa auttoi kipuun. itsellä klexane käytössä joka raskaudessa, ettei tulisi veritulppia..
Kannattaa varmaan sanoa tuosta pistelystä neuvolassa, itselläni kaikki oli ainakin ok, mutta sanoin kans varmuuden vuoksi - ja jouduin jäämään lopuksi sairaslomalle kun ei vaan kysennyt enää työskentelemään noiden lättä/turvonneiden/pistelevienjalkojen kanssa. Iltaisin aluksi pidin jalkoja vesihauteessa, auttoi aluksi, lopuksi ei enää. Onneksi pääsin eroon vaivasta äitiysloman alettua<3
Ja onneksi ei ole enää lättäjalat!!!
 
Jisse78 myös yrittänyt katsella netistä (ja kevyt.netistä) kuinka muut lapset ovat syntyneet, jos yksi lapsi on syntynyt vkolla 35.. meillä esikoinen syntyi 4010g, tyttö syntyikin 2580g viikolla 35+3. Neuvolasta sanoivat, että rv30 alkaen pitäisi vältellä nostoja, ettei tulisi liian ajoissa.. olen ihan varma, että tämä syntyy toukokuussa, mutta toivon, että edes vkolla 38.

Siirsin tytön unisex-vaatteet kaappiin, en pessyt niitä, koska nehän on kesällä pestyjä, kaikki vaatteet, mitä olen käytettyinä ostanut, olen pessyt ja laittanut kaappiin. Pitäisi vain jossakin vaiheessa siirtää meidän makkariin nuo vaatteet, mutta sen ajattelin tehdä vasta äitiysloman alettua.
Kestovaipoista sen verran, että meillähän kestoillaan tytön kanssa, nyt olen alkanut miettimään, (kun kerkesin myydä kaikista pienimmät vaipat pois..), että pitäisikö ensimmäisen kuukauden mennä uuden vauvan kanssa kertakäyttösillä. Varmaan olisi itselle helpompaa, tosin olen jo haalinut S-koon vaippoja uudelleen, eli pystyisin aluksi ainakin osakestoilemaan uuden vauvan kanssa.. saa nyt nähdä. Aika useasti mennyt jo itsellä hermot vaippapyykkiin, vaikka meillä melkeen kaikki vaipat on AIO tai taskuja, sisävaippoja pidetään vain öisin.

Meilläkin itse olen mittinyt sitä, kuinkas sitten, jos joutuisinkin vuodelepoon. Kuka katsoisi tuon 10kk vauvan perään! Kuiteskin aika kokopäivätyössä olen sen kanssa, esikoinen kuiteskin päivisin koulussa...
 
Tulipa mieleen, että onpa meitä paljon hoitajia täällä!! tuntuu että jokatoinen tekee jonkinlaista hoitotyötä! :) :flower:

Huomenna rakenneultraan!! WOOP WOOP :popcorn: :flower:

Pikkumyy87
Jalkapohjien pistely ei ole merkki laskimotukoksesta. Tukoksessa oireena on kova kipu pohkeessa, jalalle ei pysty välttämättä laittamaan painoa lainkaan. Pohkeessa turvotusta, kuumotusta.

Äitiyslomasta
Mulla alkaisi äitiysloma kelanlaskurin mukaan 19.5. Tuskin jaksan työssäni olla sinne asti. Työkaverini ovat yleensä jääneet sl noin viikolla 30. Ihmettelen jos yli 30 rv jaksan olla. Onneksi työssäni osa-alueita on monia ja pomoni on tähän asti laittanut mut sellaisiin pisteisiin jossa ei nostoja ja raskaita hommia ole hirveästi ollut. Näissä "fyysisesti" helpommissa pisteissä sitten taas henkinen kuormitus on raskaampaa.

Omaa napaa! Ärsyttää, ei ärsytä, vituttaa, ei vituta, itkettää naurattaa.. Mitä mulle tapahtuu!? mielialat vaihtelee, oon tosi itkuherkkä. Inhottavaa kun huomaa vielä että kuinka tyhmältä vaikutan.. myötähäpeä välillä itseäni kohtaan, sillä ajatuksilla ei välillä mitään päätä eikä häntää. Miten voin olla näin yliherkkä!?? APUA |O
Eilen töissä keskustelin työkaverini kanssa, joka iältään +50v. Kerroin innoissani kuinka viikonloppuna aloin tuntemaan kunnolla potkuja ja että miehenikin tunsi vatsan päältä niin hän väitti vastaan että ei viikoilla 22 ensisynnyttäjä voi tuntea liikkeitä!?? HIEMAN ÄRSYTTÄVÄ!! sanoi että joo se on ilmaa vaan vatsassa! Olin sillain että HEI! KAI MÄÄ NYT SAATANA EROTAN ONKO SE POTKU VAI PIERU! JA SANO YKSIKIN PIERU JONKA NÄKEE VATSAN LÄPI JA ETTÄ SEN VATSAN PÄÄLTÄ MYÖS TUNTEE! ...saatana :mad:
juu mutta se siittä ja nyt taas rauhoitutaan :snotty:
Ärsyttää vaan kun ihmiset sanoo mitä sun pitää tuntee ja mitä ei.. jokainen on kuitenkin niin erilainen, että sillä ei oo mitään väliä millä viikoilla joku +50v on joskus 20vuotta siten ekat liikkeensä tuntenut. :headwall:

Anteeksi avautumisesta :flower:

Mutta joo innolla huomista ultraa odotellessa! meitä ei kovinkaan montaa enää olekkaan ketkä rakenne uässä ei ole käynyt :) HUI! onneks aika jo 8:40 :)

Hemutus ja Möykky 21+3
 
Jebajee, tää ilmoitti eilen työnantajalle jäävänsä äitiyslomalle 20.4 eli 30 pv ennen. Työnantajan vastaus vaan ei ollut kovin mukava. Ilmoitti, että toimistosihteerin tehtävät on todettuheillä tarpeettomaksi ja palauttaisinko avaimet ym. tavarat. Että näin. Kyllä sapetti tuon viestin lukemisen jälkeen. Onneksi kaikki on kirjallisena, niin helpompi viedä asiaa eteenpäin.

Ja jotta päivä olis ollut vielä loistavampi, päätti mun selkä sanoa sopimuksen irti. Yhtään ei pystynyt olemaan pystyssä, vaan samantien alko jomottaa ja sai hampaat irvessä koittaa katsoa esikoisen perään. Illalla en meinannut saada unta kun vatsaa/selkää jomotteli, liekö sitten supisti muutamaan otteeseen kivuliaasti, mutta onneksi lopulta uni voitti ja aamu alkoi hieman paremmissa fiiliksissä.

Tää päivä meneekin sitten asioista selvää ottamisessa. Onneksi esikoisella on tänään tarhapäivä niin saa rauhassa hoidella asioita.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tsemppiä ultraan menijöille! :flower:
 
Rintintin mä en ole kyllä edes ajatellut tuota 4d-ultraa, on niin kallis, että en näe siinä mitään järkeä, paitsi jos r-ultrassa olisi jotain ongelmaa ilmennyt, niin sitten olisin harkinnut tuota. Mutta onneksi kaikki oli kunnossa, niin se riittää mulle. Aivan järkkyjä noi hinnat kyllä! :D

Mupelo olipas kivat sun työnantajalta! Ei taida ihan laillista tuollainen olla...kaikillahan on irtisanomisaika (siis, ellei ole koeajalla tai vuokrafirman kautta), ei tuollalailla voi tehdä, pyh! Asiaa eteenpäin vain! :)

Mulla on ihan outo olo tuon meidän "poikalupauksen" kanssa! Selvästi siellä kyllä ehkä jotain pojan vehkeitä killui, mutta kun ei ultraaja siihen sitten mitään kommentoinut ja kun mulla on edelleen niin vahva tyttöolo! Miehellekin eilen juttelin, että kun ei tunnu yhtään luonnolliselta se että saatais poika, että ihan olen odottanut toista tyttöä. Mutta kun olen viisaanani googletellut noita ultrakuvia, millaiselta siellä näyttää pojan ja miltä tytön sukupuoli, niin kyllä aikaslailla vaan näytti pojan vehkeiltä meilläkin...nooh, en tiedä miksen nyt vaan voi millään käsittää sitä, että se vauva vois olla poikakin. Onkos muilla ollut tällaisia tuntemuksia??? :kieh: :D Ja kyllähän se poikakin tietenkin tervetullut on, mutta en osaa vaan ajatella nyt kantavani poikaa...ehkä....:D

jkoo + Pupu 22+0 :heart:
 
Meilläkin rakenneultra vihdoin takana. Kaikki oli muuten oikein mallillaan mutta kätilö sanoi että ei ihan tarkkaan nähnyt mutta että istukka saattaa olla kohdunsuulla. Tästä kontrolli viikolla 30. Minä olin päättänyt kaikin mahdollisisn käytössäni olevin tavoin tällä kertaa välttää sektion niin nyt tällainen ylläri. Kyllä harmittaa! Alkoi nyt jo kammottaa ajatus uudesta sektiosta.

Poikka yhtään tarkemmin en ole asiian perehtnyt mutta sellainen käsitys mullakin on että jos valtimoita on yksi vähemmän niin ravintoakin kulkee vähemmän ja koko voi olla pienempi. Toivotaan parasta ja voimia odotteluun!

Hemutus tottakai voi tuntea ja todennäköistä on että tunteekin etenkin jos istukka ei ole etuseinässä.

Mupelo jos sä itse ilmoitit ensin raskaudestasi niin sulla on aika vahva irtisanomissuoja. Näin ollen saat ainakin hyvät korvaukset jos se yhtään lohduttaa. On työnantajan vastuulla osoittaa että irtisanominen ei johdu raskaudesta, joka on käytännössä hyvin vaikeaa.

murukka mulla meni vähän samalla tavalla edellinen raskaus. Ei ollut raskaus aika mitään verrattuna niin synnytyksen jälkeisten päivien ja viikkojen hormonimyrskyihin ja mielialoihin. Mä oikeasti vähän yllätyin ja säikähdinkin sitä oloa.

Sofiia 21+1
 
Sofia. Minulla oli edellisessä raskaudessa eteis istukka, aivan kohdunsuun päällä. Se vaivasi jo rv 19 vuotamalla,silloin se todettiin,mutta lääkäri sanoi että kyllä se siitä nousee. Eipä noussut ja vuotoja tuli aika useastikin ja aina yöllä |O -> ambulanssilla osastolle jossa seurattiin ,mutta pääsin aina pois seuraavana päivänä.
Lopulta rv29 piti jäädä osastolle.Sain kortisoni piikit (auttaa vauvan keuhkoja kehittymään).
Onneksi jäin sillä rv 30 alkoi kova vuoto ja tehtiin kiireellinen sektio. Vauva painoi 1800g (mun raskaudenaikainen diabetes oli kasvattanu painoa). Pieniä vastoin käymisiä lukuunottamatta vauva voi hyvin ja pääsi kotiinkin jo 5viikon päästä. Nyt on reipas 5.5v :heart:
Tämän nyt ei ollu tarkoitus pelästyttää tms. vaan oli minun omakohtainen kokemus tuosta eteis istukasta. Ja nyt mietin onko tuo sama asia loppupeleissä,istukka kohdunsuun päällä ja eteisistukka??:ashamed: ...blondi...:saint:

Matu ja ylläripylläri 21+5
 
Sofia. Okei, sama asia siis.
Mutta se on todellakin yksilöllistä oireileeko. Tuttavalla oli myös eteisistukka eikä hänellä ollut vuotoja olleskaan. Joten toivon ettei sullakaan tule mitään komplikaatioita :hug: Minä tyhmä säikäytin sut :ashamed: Voimia!!
 
Neuvola oli tänään, painoa tullut n.250g/vko, edellisellä kerralla siis yli kilon/vko! Nyt onneksi ei samaa tahtia. Lisääntyy se näin hitaamminkin. Sf-mitta taisi olla 25, ja näillä viikoilla se tarkoittaa sitä, että kaikkien käyrien yläpuolella mennään. Onko kellään samaa tilannetta? Mua vähän hirvittää, sillä esikoisen aikaan sf-mitta meni ala- ja keskikäyrän välissä, ja esikoinen oli suht pikkuinen: 3,3kg. Kuopuksen sf-mitta meni keski- ja yläkäyrän välissä ja kuopus painoi yli neljä kiloa. Eihän se nyt aivan suoraan korreloi tuo kohdun koko ja vauvan koko mutta onko niillä jokin yhteys kuitenkin??

sofiia: Mulla muuten oli istukka kohdunsuulla osittain edellisessä raskaudessa rakenneultrassa. Kuitenkin kontrolliulrtassa joskus rv29 se oli siirtynyt ylemmäs, ja niin kai yleensä käykin. Toivotaan, että sullakin siirtyisi!

Mupelo: siis tiesikö työnantajasi, että olet raskaana, vai saiko nyt vasta tietää ylipäänsä raskaudesta? Tosi kurjaa! Raskaus ei ole peruste irtisanomiselle! Tuo on vaan niin stressaavaa, että jotain tuollaisia juttuja joutuu alkaa selvittelemään :(
 
Aanna kyllä kai se sf-mitta jotain koosta kertoo kun eikö sitä sen takia seurata? Mutta pakkohan sen on olla myös rakenteesta kiinni missä se menee.

Joo mä kanssa vähän selvitin asiaa ja näyttää tosiaan siltä että usein se pirun istukka siirtyy siitä kontrolliin mennessä ylöspäin. Toivotaan!

Sofiia
 
Poikkka Kaikki sympatiat sulle! :hug:
Mikä olo nyt? Koita vaan jaksaa nyt päivä kerrallaan. Voi kun saisin sun päivät kulumaan nopeammin..

Tähän en nyt muuta ehdi kirjottelemaan, mutta tsempit kaikille joilla huolia vauvasta!
 
Etisestä istukasta Mulla oli np-ultrassa istukka ihan kohdunsuun vieressä ja kätilö sanoikin, että pitää rakenneuä:ssä tarkistaa, onko noussut ylemmäs. Seuraavassa ultrassa sitten näkyi, että oli onneksi noussut tarpeeksi kauas kohdunsuulta, olikohan se raja juuri se jonkun mainitsema 2cm. Joten hyvin paljon mahdollista sofiia, että sullakin se vielä nousee. Peukut täältä sille!

ON: Viime yönä oli yöpaitaan tullu ekat maitotahrat :O Tosin ne oli vain toisen tissin kohdalla :D Hurjaa :heart: Vitsit kun toivoisin, että tuo meiän Papunen liikkuisi enemmän! Välillä tulee ihanasti möyrintää ja potkuja ja sitten saattaa olla monen tunnin taukoja, ettei mitään. Mistä ihmeestä sitä tietää, mikä on normaali määrä liikkeitä tässä vaiheessa? Huomenna neuvolalääkäri! Kun muistais taas kaiken, mitä piti kysyä, kun tuntuu ettei tässä päässä pysy nykyään mikään :D

Sanmar + superpapunen 24+5
 
Viimeksi muokattu:
Aanna Mäki tosta aiemmin kyselin et onko muita jolla sf-mitta yläkäyrän ulkopuolella menee.. Että täällä olis yks, mikäs viikko sulla on meneillään? rv. 22+4 mulla se oli 22cm, mut sano vaa et katellaa miten se menee. =)
Olen kyl myös kuullut että ei se mittaus aina nii tarkka ole, en sit tiedä. :whistle:
Oli kyl eilises ultraski tytsyllä kokoa jo 730g, et ei mikää ihan siro neiti majaile mun masus ainaskaan. :D :heart:

Missy 23+5 :heart: :heart:
 
Poikka sulle piti minunkin vielä lähettää ISOT tsempit tulosten odotteluun :hug: Mun kaveri, joka on raskaana, kävi np-ultran jälkeen yksityisellä ultrassa verenvuotojen takia. Tuossa ultrassa selvisi, että vauvan koko jätättää joltain osin jopa pari viikkoa. Rakenneultrassa sama juttu, mutta koska kasvu oli ollu tasaista edelliseen ultraan nähden, niin oli sanottu, että lisäseurantaa ei tarvita ja todnäköisesti kasvun jätätys johtuu vaan vanhempien pienestä koosta, eli on geeneissä. Joten kyllä uskon, että teilläkin voi olla Poikka kyse vaan pienen omasta kasvutahdista. Toivotaan punktiosta niitä parhaita tuloksia :heart:
 
Poikkka, tsempit ja pitkää pinnaa tulosten odotukseen! Toivotaan että asiat on parhain päin :hug:

Aanna ja Missy, mä kans just noita sf-mittoja katselin, mulla oli tänään neuvolassa 21 cm, rv 22+2. Iso vauva on varmaan odotettavissa tyypin 1 diabeteksen vuoksi, vaikka tasapaino ykköstyyppiläiseksi ihan hyvässä kuosissa on ollutkin. Omaa painoa oli kertynyt 650 g/vko viimeisen 6 viikon aikana, eli vähän liikaa :ashamed:

Hemoglobiini oli 116 ja terkka kehotti aloittamaan rautakuurin. Onkin ollut vähän vetämätön olo. Sain myös satikutia, kun en oo syönyt monivitamiinitabletteja. Sanoin, että en oo nähnyt tarpeelliseksi, kun ruokavalioon kuuluu suositusten mukaisesti kasviksia, vihanneksia, kokojyväleipää, maitotuotteita, kalaa, lihaa... Mieluummin syön täsmästi tarvittavia lisävitamiineja/-hivenaineita sitten jos tarve näyttää, kuten nyt tässä tapauksessa rautaa. En sitten tiedä olisko multitabsilla saanut estettyä hemoglobiinin laskun. D-vitamiinilisää syön läpi vuoden normaalistikin.

Maikki rv 22+2
 
Jonkin aikaa jo lueskellu teiän tarinoita ja aattelin hypätä vielä tässä vaiheessa
matkaan. Eli ikä 25 LA 28.5 toinen ja paikkana KYS

Rakenneultrassa kävin viikoilla 20+3 ja kaikki oli OK ja sieltä poikalupauksen sain :)

Mammaloman alotan varhennettuna 26.3 oon keittiötyössä ja joutunu jo aika paljon olemaan saikulla, ja edellisen raskauden aikana mulla oli streptokokki bakteeri joten poju synty 32+3, joten haluan "jäädä lepäämään" heti kun mahdollista.
 
Tervetuloa AmeHu! :flower:

Aanna: Ei tiennyt kuin vasta nyt kun ilmoitin tiistaina sähköpostilla ja vastaus ei tosiaan ollut kovin mukava. Olen ollut joulukuun alkupuolelta kotona lomautettuna, joten ei ole tarvinnut nähdä pomoa. Työkaverilta eilen kyselin miten heillä on mennyt ja ovat kuulemma molemmat olleet töissä, mutta niukasti heilläkin on hommia riittänyt. Meidät kaikki siis lomautettiin yhtäaikaa, mut nää kaks on ollu jo töissä. Tuossa hieman jo etukäteen otin selvää voiko mua esim. irtisanoa äippäloman aikana kun lomautus on alla, niin vastaus oli että voi, mutta jos olen ainut irtisanottu niin kyse voi olla työsyrjinnästä. Olen jo ottanyt yhteyttä työsuojeluhallintoon, josta siis jo aiemminhieman kyselin noita lomautus/äippäloma juttuja.
muoks* Tosin mulle tuli eilen sellanen tunne, että pomo on tajunnu mitä meni tekemään. Ei vastaa enää mun s-postiin kun kyselin koska maksavat lopputilin ja koska on työsuhteen vika päivä. Ja nämäkin ihan sillä, että tiedän ilmoittaa, etten turhaan saa työttömyyspäivärahaa irtisanomisajalta, perivät sen kuitenkin takas.

Sf-mitta meni mulla esikoisen aikaa yläkäyrällä taikka sitten yläpuolella. rv 20+2 ollut 20 cm, rv 24+2 ollut 24 cm ja rv 28+3 ollut 31 cm. Esikoinen oli syntyessään sen 4790g, joka tuli oikeastaan kaikille yllätyksenä, myös kätilöille. Nyt sitten huidellaan toistaiseksi siellä alakäyrällä...

Eilen tuli äippäpakkaus postissa ja nyt pyörii pesukoneessa ensimmäinen erä pieniä vaatteita. Jos niitä hiljalleen pesis ja viikkailis odottamaan.

Mupelo ja sintti 25+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä