Kesäkuun Kastehelmet 2012 **JOULUKUUSSA**

Heippa hei! Vieläkö mahtuis mukaan? :) Täällä siis odotellaan myös kesäkuun pienokaista. :heart: La 5.6, 23v, toinen, VKS ja poikaolo. :) Raskaus mennyt hyvin, alussa pientä pahoinvointia, oksentaa ei kuitenkaan tarvinnut kuin muutaman kerran, nyt vaivaa iskiainen herkästi, mutta muuten kaikki hyvin. :) Np-ultrassakin kaikki niinkun pitääkin ja tänään taisin tuntea ekat liikkeetkin. :heart: Doppleri mullakin kotona ja eilen viimeksi jumpsutti sydän kovasti. :)

Ihanaa joulun aikaa kaikille!

Bela ja pikkunen rv16+5
 
Täällä on jo joulun kiireet ohi ja joulurauha alkanut, niin ehtii tännekin taas =)

Facebook ryhmän salaisuudesta: Nina Sara onko profiilisi se, jossa kuvassa on lapsi tonttulakki päässä? Tämä ainakin täsmäisi sinuun iän ja toisen lapsen odotuksen perusteella. Oma profiilisi on siinä tapauksessa täysin avoin kaikkien nähtäväksi. Siellä etusivulla näkyy välittömästi pitkä lista nimiä, jotka olet juuri valinnut ystäviksesi. Näinköhän näin kaikki / suuren osan "salaiseen" ryhmään kuuluvien nimet ja kuvat ja helposti tuosta pääsee salaamattomiin profiileihin tutkimaan enemmänkin ihmisten tietoja? Juuri näin facebook paljastaa näitä salaiseksi luultuja tietoja. Mikään mitä nettiin laitat, ei ole salaista ja pysyy siellä ikuisesti! Varsinkaan, jos toimit siellä omalla nimelläsi ja kuvallasi. Facebookissa tapahtuu vähän väliä kaikenlaisia vahinkoja, milloin salaiseksi luultuja tietoja onkin ilmoittamatta avattu kaikkien tietoon tai myyty ulkopuolisille yrityksille. Esim. jos annat jollekin sovellukselle (esim. peli tai kilpailu) luvan käyttää tietojasi, nämä yritykset sovellusten takana voivat luvallasi käyttää yksityisiä valokuviasi ihan mihin haluavat ym. ym. En tule itse tuohon ainakaan tässä vaiheessa mukaan juuri näistä syistä. Täällä voin kertoa yksityisiäkin asioita hiukan miettien, etten paljasta henkilöllisyyttäni. Facebookissa kaikki on julkista.

Kaksplussan kerho: Täällä kaksplussan puolella on mahdollista tehdä kerho, jonne voi kutsutaan jäsenet eli sinne ei pääse kukaan ulkopuolinen lukemaan mitään. Tämä kannattaa sitten tehdä niin, että kerhon perustaja ilmoittaa täällä perustaneensa kerhon, mutta ei kerro kerhon nimeä tai mitään tietoja!!! Jokainen halukas voi lähettää kerhon perustajalle yksityisviestin, jossa pyytää pääsyä kerhoon. Perustaja voi sitten kutsua kyseisen henkilön sinne mukaan. Näin kukaan ulkopuolinen ei pääse tuonne edes kikkailulla eikä tiedä ketkä siellä ovat mukana. Tälläiseen lähtisin itsekin ilomielin mukaan =) Siellä voi valita halutaanko jutella omilla nimillä vai jatkaa nimimerkeillä ja muutenkin jokainen voi oman tilanteensa mukaan valita mitä itsestään kertoo.

Kasteesta: Itse kuulun kirkkoon ja mies ei. Todennäköisesti lapsi kastetaan niinkuin edellisetkin. Lapset saavat itse päättää aikuisina, jos haluavat erota kirkosta. Emme ole hurjan uskonnollisia eikä uskontoa "tuputeta" lapsille. Vastaan monipuolisesti lasten kysymyksiin näistä asioista eli kerron vähän miten eri tavoin uskovat ja ei uskovat näkevät asioita ja miten itse ajattelen. Annan aina lapselle sen mahdollisuuden, että hän voi muodostaa oman mielipiteensä asioista. Meillä ei ole kotona ristejä, Jeesuksen kuvia tai muutakaan uskonnollista materiaalia. Ainoa raamattu on vihkiraamattuni edellisestä avioliitosta ja sekin jossain kaapin perukoilla piilossa. Kirkossa käydään juhlissa tai esim. laulamassa joululauluja. Lapset ovat kiinnostuneet uskontoon liittyvistä asioista lähinnä koulun uskonnon tuntien kautta. Sielläkin muuten kerrotaan ihan neutraalisti myös muista uskonnoista jo alaluokilla. Siinä yhteydessä keskustelimme pitkään lasten kanssa ja kerroimme esimerkkejä tuttavapiiristä ihmisistä, jotka ovat eronneet kirkosta, ovat ateisteja tai vaihtaneet uskontoa. Lapset olivat yllättyneitä, mutta kiinnostuneita. Olen kuulustellut uskonnon kokeeseen ihan kuin muidenkin aineiden kokeisiin. Ei siitä tarvitse tehdä sen kummempaa numeroa. Ei se kirkkoon kuuluminen aina siis tarkoita tuputusta ja vanhakantaista asennetta. Senkin voi tehdä omalla tavallaan =)

Isovanhempien sekaantuminen: Tähän kannattaa varautua henkisesti. Ihan varmasti saatte nostatella paineita monenmonista asioista, joihin isovanhemmat puuttuvat. He tulevat kyseenalaistamaan sen imetätkö vai et, kuinka usein ja kuinka kauan imetät, milloin aloitatte kiinteät, millaista ruokaa lapsille tarjoat, mitä puet lapselle päälle, miten kasvatat lapsesi jne. jne. Jos sinulla on käynyt todella hyvä tuuri, joku/jotkut isovanhemmista ovat rentoja ja antavat teidän tehdä omat virheenne. Aina taitaa kuitenkin löytyä ainakin yksi "ärsyttävä sekaantuja" :LOL: Te olette itse kuitenkin lastenne vanhemmat ja päätätte miten asiat hoidatte. Isovanhempien kommentit kannattaa jättää omaan arvoonsa. Heitä kunnioittaakseen kannattaa kuunnella ystävällisesti ja tehdä sitten kuitenkin niinkuin itse parhaaksi koette ;) Elämä ja arvot muuttuvat. Huomaan monissa keskusteluissa jo täälläkin, että olen huomattavasti vanhempi kuin monet muut täällä ja asenteeni on siksi erilainen (voisin hyvinkin olla 20 vuotiaan äiti). Viime kädessä te kannatte vastuun lapsistanne, joten teillä on myös oikeus tehdä päätökset. Väleissä kannattaa kuitenkin olla, jos toivoo isovanhemmista apua esim. lastenhoidossa.
 
  • Tykkää
Reactions: birdcherry
Tervetuloa Bela!

birdcherry mä käytin kanssa ihan normaalia juhlamekkoa viimeeksi pari kuukautta ennen laskettua aikaa. Vähän joutuu sovittelemaan malleja mutta kyllä sopiva varmasti löytyy ihan normaaleista mekoista ja paaaljon halvemmalla.

Nemain aika kovaa tuntuu potkut sulla jo! Ihanaa!

Milkaja ehkä se riippuu seurakunnasta. Ja toisaalta tuosta taitaa olla jo lähemmäs 15 vuotta aikaa (*tajuaa taas ikänsä..*), joten sekin asia on saattanut muuttua.

Barbamama juuri noista syistä vältän itsekin kertomasta Facebookin "salatuissa" ryhmissä elämästäni mitään liian henkilökohtaista.

Vielä sellaisen jännän puolen tajusin tänne kirjoittelussa että tämä toimii lähes päiväkirjana. Olen monesti käynyt jo katsomassa edellisen raskauteni kirjoituksia.

Täällä joulu vanhemmillani takana ja nyt voidaan huokaista taas oman kodin rauhassa. Vanhempieni kodin täytyy olla maailman lapsivaarallisin paikka, tai ainakin lapsihankalin. Siellä ei voi päästää hetkeksikään silmistään 1-vuotiasta, joten vuorokausi joulunviettoa riittää mainiosti :D

Nyt alkaa muuten maha kai jo näkyä täälläkin, täytyy varmaan uskoa että ei se enää pelkkää turvotusta ole. Miehen suvulle ei olla kerrottu ja sinne ollaan huomena vielä menossa, joten täytyy suunnitella päällepantavat huolella. Mikähän siinäkin on että ei jaksaisi millään vielä(kään) koko maailmalle ilmoittaa.

Sofiia 13+5
 
Juurikin se Nina olen, mun tiedot ei ole salaisia mutta tuo ryhmä on.
Eli sinä ja muutkin voitte nähdä mitä mun etusivulla MUTTA salaisia ryhmiä ei pysty näkemään kun niitä ei näy kenenkään ulkopuolisen hauilla yms.
Ymmärrän että jotkut ottaa liikaa ressiä tosta facebookin jutusta että siellä paljastuisi jotain "salaista" vaikka ei pitäisi, mutta ainakaan tuo ryhmä ei muille näy, se on ihan varma :)
Ja hyvä vaan että sanoit tosta mun profiilista, silloin joskus kun sinne liityin ni oon jättäny normiks ne tiedot, mutta niitä vois pikkasen rajailla vaikkei mulla siellä mitään ekstra salaista ookkaan ;)

).( ne keskiviikon tuntemukset tais olla juurikin niitä liikkeitä! :heart:
To ja pe en tuntenut, mutta eilen ja tänään taas tuntunut, ihanaa :heart:

ninanina + pompula 16+5
 
Tervetuloa Bela88!

Semmonen asia nyt että mua vaivaa paha nenän tukkosuus, oisko kellään mitään vinkkejä siihen?

Muuten mahan kanssa voidaan ihan hyvin, ruokakin alkaa jo maistua =) Ihana mennä jääkaapille eikä tarvii heti alkaa yökkiä. Vielä kun tuo väsymys hellittäisi että jaksas tehdä jotaan.. Tuntuu nää pyhät vielä pidemmiltä kun ei kunnolla mitään jaksa, mutta eiköhän se ala helpottaa pikkuhiljaa. Toivotaan ainakin tai en saa tuota tilkkupeittoa ikinä valmiiksi : / Tykkään meinaan tehdä paljon käsitöitä ja jotenkin tuskasta kun ei saa aikaseksi..

roki ja mini 15+1
 
Viimeksi muokattu:
Roki, mulla oli tosi tukkonen nenä muutaman viikon ja lekurissakin kävin varmistamassa ettei tartte antibiotteja tms. ni suositteli nasolin sumutetta ja nimenomaan lastenversiota.
Laitoin sitä aamuin ja illoin ja hetkellisesti helpotti, eli sai hyvin nukuttua :)
Ja sitte on tietenki ne perinteiset: kuuma höyry, vicks höyry, suolatipat, pilkottua valkosipulia tai sipulia hmm.. mitäs muuta..

bela/jonnamarja joo sieltä oon ;)
 
Täällä edelleen on ollut riesana tuo virtsatulehdus ja se ettei virtsaa tule ja rakko täyttyy. Aattoyönä lähdimme klo 2 mieheni kanssa päivystykseen, onneksi saimme äitini tänne esikoisen vahdiksi, kun en olisi pystynyt ajamaan edes autoa, kivut taas niin kovat. Katetrointi oli taas edessä ja lääkäri vaihtoi antibiootit toisiin, huh taas mikä reissu ja ne kivut ovat niin kovat, miehellekin sanoin, että vois verrata ihan kivuliaisiin supistuksiin, kun menee siis melkein jalat alta,eikä mikään asento ole hyvä. Nyt on taas pissa tullut suht normaalisti ja puolukkaa olen syönyt paljon, toivotaan nyt jo että vaiva menis ohi ja tulehdus pois! Kiva kun tällaset vaivat iskee pyhinä, niin ei pääse yksityiselle vaan on pakko mennä tuonne arvauskeskukseen, missä täällä ainakin pääsääntöisesti ulkomaalaisia lääkäreitä ja mullakin oli sitten joku venäläinen nainen, jonka suomenkieli tosi huono ja oli muutenkin tosi outo, eikä tiennyt mihinkään vastata :ashamed: Onneks ens viikolla on neuvola, niin voi siellä sitten vielä pohtia ja saada vaikka lähetettä lisätutkimuksiin, jos tarve. Ihan hirveä vaiva. Toivotaan että vauvalla kaikki hyvin.

Tervetuloa Bela88!:wave:

Jkoo + Pupu 14+5
 
Heippa :wave: Joulu alkaakin olla jo taas paremmalla puolen, mukavan rennosti meni meidän joulu. Aattoiltana oltiin mun vanhemmilla syömässä ja siellä pukkikin kävi, esikoinen vaan jännitti ihan älyttömästi muttei sentään itkeen alkanut. Joulupäivänä otettiin vaan rennosti kotioloissa ja tänään kyläiltiin miehen sukulaisilla. Nyt odotellaankin sitten vuoden vaihtumista :)

(.) vointi ollut ihan kohtalaisen hyvä verrattuna olotiloihin esikoista odottaessa, muutaman päivän ajan ennen joulua oli ihan älytöntä kipua toisessa nivustaipeessa kävellessä ja esim.liikkeelle lähtiessä mut nyt tuntuis onneks helpottavan. Nenän tukkoisuutta on täälläkin aika lailla, mulla kans tuota Nasolin sumutetta siis sitä keittosuolaliuosta, se auttaa hieman. Hiukan vaan ärsyttävää kun se tukkoisuus alkaa heti nukkumaan mennessä :whistle:

jkoo todella kurja vaiva, toivotaan että olisi nyt menossa ohitse!!

Kasteesta molemmat miehen kanssa kuulutaan kirkkoon ja varmasti ristiäiset pidämme kotona tälläkin kerralla. Nyt onkin mukavampi kun vielä kesäaika niin pystyy omassa pihassakin olemaan ja mikä ettei vaikka ristiäiskahvit juomaan pihaterassilla jos sää sallii.

Fb:stä toivon että tämä ryhmä täällä kuitenkin säilyy, itse en ole fb:ssä, poistuin sieltä juuri koska koin sen itselleni tarpeettomaksi. Aloin miettiä aikaa kun en siellä vielä ollut ja hyvin pärjäsin ilmankin ja itse asiassa aikaa jää paljon muuhun kun ei siellä tule notkuttua. Luulen että nämä fb:ssä esiintyneet ongelmat on vasta alkusoittoa sille mitä siellä vielä tulee tapahtumaan, saa nähdä, nää on vaan mun mietteitä..

Mulle voi lisäillä poikaolon. Meillä on tehty sormustesti kaikille perheenjäsenille ja se on aina näyttänyt oikein. Meillä esikoisesta näytti tyttöä ja paikkansa piti, silloin itselläkin oli varma tyttöolo ja en edes miettinyt juurikaan pojan nimiä :) Nyt oonkin vaan pelkästään miettinyt pojan nimiä ja testi näyttääkin poikaa, tehtiin se miehellekin ja sama juttu! Saapi nähdä =)

Kareliini ja pikkuinen 15+4 :heart:
 
ninanina: Tiedän, ettei sinne salattuun ryhmään pääse lukemaan teidän juttuja. Moni ei ehkä ole huomannut, että heidän henkilöllisyytensä selviää kaikille uteliaille nopeasti oman sivusi kautta. Muutamien täällä annettujen lisätietojen (synnytyssairaalat, ikä, lasten lukumäärät ym.) avulla on aika helppo yhdistää henkilö ja profiili täällä. Siksi mainitsin asiasta täällä. Ihan tiedoksi siis niille, jotka eivät halua ulkopuolisten tietävän ketä te olette. Itse en teitä tunne enkä ole niin kiinnostunut, että tonkisin tietojanne ;) Täällä kuitenkin roikkuu kaikenlaisia uteliaita joilla on liikaa aikaa... Itse olen ainakin vuodattanut täällä hyvinkin henkilökohtaisia asioita ja olisi mielestäni varsin ikävää, jos vaikkapa yliutelias naapuri tai työkaveri yhdistäisi minut tuollaista kautta tähän profiiliin. Ninanina voit käsittääkseni poistaa nuo ilmoitukset etusivultasi halutessasi. Mene sen ystäväilmoituksen kohdalle ja klikkaa rastia oikeassa reunassa. Vaikka et ehkä itse välitä yksityisyydestäsi, niin ehkä jotkut muut tuolla mukana olevat välittävät =) Hiukan siis toivoisin muiden huomioon ottamista noissa asioissa. Aiemmissa ryhmissä missä olen ollut mukana on toimittu nimenomaan yksityisviestein eikä täällä julkisesti kerrottu tarkkoja tietoja ryhmästä ja sinne liittymisestä. Tämä oli minulle suurin syy miksi en ole tuolla mukana.

Tukkoisuutta on täälläkin flunssan seurauksena. Itselläni on auttanut mm. kosteissa löylyissä höyryhengittely ja kuuma hunajatee.

Olen tuntenut viime päivinä jotain pientä mikä voisi olla niitä ensimmäisiä liikkeitä. En ole kuitenkaan vielä ihan satavarma asiasta. Täytyy seurailla vielä jonkin aikaa jatkuuko tuntemukset vai onko se jotain muuta vatsan toimintaa.

Olipa myrsky!!! HUH!!! Ollaan oltu tuntikausia ilman sähköä, kännykät ei toimi, puita kaatunut ja muuta vahinkoa tullut melkoisesti lähipiiriin. Onneksi ollaan kaikki kunnossa ja sähkötkin toimii taas.

Barbbis 14+2
 
Hmph.. täällä ollaan niillä riski viikoilla nyt.. : / Alkaa vainoharhasuus nostaakin päätä jo.. Mukamas maha ei oo niin iso enää ja olojakaan ei juur ole.. Mut pyh sanon minä. Eiköhän tuo tuolla vielä kölli.. :heart:

Emby^ ja Jormaliini (aka nökö) 15+0 (ei ihan vielä kello kahtatoista :p )
 
Täällä sitä vaan istutaan vaikka nukkumaan pitäs mennä..

Kiitokset vinkeistä tukkosuuteen! Sauna varmasti auttas, mut sitä ei satu olemaan, mut kuuma suihku siis =)

Muutamana päivänä on tääl kans tuntunu jotaan mahas, mut en kyl osaa sanoo et onko se mini vai jokin muu.. Olispa jo se rakenne ultra, vielä siihen liikaa aikaa. Nopeestihan se aika menee mut haluis jo niin kovasti tietää et kumpi se mini on.. Välillä on poikaolo ja sit taas välillä tyttöolo..

Mutta nyt oikeesti sinne punkkaan, öitä =)

Roki ja mini 15+3
 
FB en ole tulossa mukaan ryhmään...huomasin jo ihan alussa, kun se tehtiin et meillä on ryhmäläisten kanssa yhteisiä kavereita, joten sen vuoksi en halua liittyä...koskaan ei tiedä jos joku sattuu sitten heille puhumaan meinaan eihän me tunneta eikä ole sillalailla luottoa toisia kohtaan etteivät puheet taikka tieto raskaudesta leviä sit niille yhteisille kavereille..itse kun en ole puhunut tästä ihan parille lähimmälle kaverille ja sukulaisille.

Joulu meni ja kohta uus vuos :) 4vko ultraan jeeeeeeeeee!!! on aika menny kiitettävän nopee.
Olo on aika jees pieni pääkipu viel välil vaivaa.

Taistis ja pikkukamu 16+2 :heart:
 
Moi!
Täällä alkuraskaus mennyt tosi hyvin, ihan vaan pientä ällötystä ja väsymystä. Viime aikoina nekin ovat hävinneet.
Nyt kuitenkin joulun päivinä mahaa on vihlonut tosi kovasti, etenkin kun nousee istumasta tms. Tänään koiran kanssa lenkillä ollessa saatiin kunnon myrsy niskaamme (pelkään myrskyjä, tarumoja parin vuoden takaiselta Sonisphere-festareilta..) ja juostiin kotiin, niin nyt on sit taas maha tosi kipee..
Ekaa oottelen ja alkuraskaus ollut lähes oireeton, niinpä nyt sit huolestuttaa nää kivut. Onkohan tarpeen mennä lääkäriin tms, vai onko tää vaan jotain asiaan kuuluvaa.. Ens viikolla on neuvola. Juoksut vois näköjään ainakin jättää vähän vähemmälle..
 
Facebookiin ja siellä olevaan ryhmään liittymiseen haluaisin ottaa vähän kantaa... Itse liityin ryhmään ennen joulua ja mukavaahan siellä on rupatella :) Aion tätäkin palstaa seurata ja täällä kirjoitella, nämä eivät mielestäni mitenkään "kumoa" toisiaan. Nykyaikana kun sosiaalisten medioiden käyttö lisääntyy jatkuvasti on melkeimpä mahdotonta välttyä siltä, että juuri vastaavanlaisia ryhmiä on runsaastikin. Se, mikä on ihmisen itsensä vastuulla, on tiedon määrä, mitä itsestään muille jakaa. Esimerkiksi mulla ei ole minkäänlaisia yhteystietoja facebookissa, ja jos joku tämän palstan, asuinkaupungin ja syntymäpäivän (ilman vuotta) perusteella mut jäljittää niin onneksi olkoon :wave: Kenenkään ei tietenkään ole pakko kuulua facebookiin, tai kirjoitella 2+:lle, mutta mitään tuomittavaa siinä ei mielestäni ole. Mun mielestä kaikenlainen syyllistäminen ja toisten toiminnan tarkkaileminen on enemmän epäilyttävää kuin omien tietojensa jakaminen, jos niistä ei itse koe mitään haittaa kenellekään olevan.

Huh, tulipahan avauduttua :LOL:
 
En ole ehtinyt vielä kuulumisianne kaikkia lukea, mutta pakko tilittää omaa elämää... nimittäin jäätiin kiinni veriseulassa sitten. 1:130 todennäköisyys downille. Punktioon päätettiin mennä, se on ylihuomenna. Paljon muuta en pysty nyt miettimäänkään, enkä varmaan tulevina parina viikkonakaan, kun tuloksia odotellaan ja tietty vielä pelottaa se punktion keskenmenoriskikin. Tuon puuttuvan veriseulan tuloksen vuoksi olen ollut edelleen tosi varovainen odottaja, ja nyt sitten kävi niin kuin pelkäsin :( Onhan todennäköisyys terveelle vauvalle vielä olemassa kuitenkin ja suurempi kuin sairaan vauvan todennäköisyys, toivoa ei ole menetetty.
 
Toivottavasti ette nyt ymmärtäneet tuota aiempaa kirjoitustani niin, että tuomitsisin jotenkin teidän mukana olon. SE EI MISSÄÄN NIMESSÄ OLLUT TARKOITUS! Tottakai on hienoa, että noita ryhmiä on. Olen itsekin facebookissa. En kuitenkaan kerro siellä kaikkea yksityiselämäni asioita, kuten puhu seksielämästä, hedelmöityshoidoista tai raskaudesta tms. Näistä olen voinut avautua täällä, koska täällä toimitaan nimettömänä ja kuvattomana. Sen olen kokenut täällä parhaaksi vertaistueksi. En voi kaikista tälläisistä asioista puhua edes ystävieni kanssa. He ovat jo eri elämäntilanteessa. Muuten saan tukea ihan riittävästi läheisiltäni. Kaikki eivät vain osaa varoa sanomisiaan siellä eikä täälläkään. Siksi vain VAROITTELIN en tuomitse =) Jokainen on vapaa jakamaan omista tiedoistaan mitä haluaa. Tässä tapauksessa oli kysymys siitä, että toinen osapuoli jakoi tietoa mitä ehkä kaikki eivät huomanneet olevan jaossa. Älkää tuomitko minua siitä, että huomasin tuon ja koin tarpeelliseksi jakaa huomioni teille. Olen niin monta kertaa törmännyt facebookissa tilanteisiin, joissa ihmiset ovat vahingossa jakaneet yksityiseksi luulemiaan tietoja / kuvia tai klikanneet harmittomilta tuntuvia linkkejä ja päätyneet esim. Badoon sivustoille, etten ole ihan sinisilmäinen noiden suhteen enää ;)

Tiedän myös, että monet ns. ulkopuoliset (eivät toivo lasta tai ole raskaana) käyvät täällä lukemassa keskusteluja ihan mielenkiinnosta. Näitä on omassakin lähipiirissä ja naureskelevat täällä ja muilla vauvapalstoilla kirjoitettuja asioita mm. facebookissa. Aika usein täällä käytyjä keskusteluja päätyy fb levitykseen huumorimielessä. Aina löytyy myös niitä, joilla ei tunnu olevan omaa elämää vaan selvittelevät muiden tekemisiä vähän liikaakin. Kuten sanoin, en ole itse pätkääkään kiinnostunut henkilöllisyyksistänne. Tiedän vain, että täällä liikkuu heitä jotka ovat kiinnostuneita. Vaikkei aina uskoisi, niin kaikenlaista sekopäätä täällä liikkuu. Kaverini sai kokea aikoinaan ikäviä vauvan keskusteluissa, kun eräs puolituttu sai selville kuka hän on ja alkoi kirjoittaa ikäviä henkilökohtaisia asioita pitkin nettiä :(

Toivon siis, että ymmärrätte miksi otin asian esille. Tarkoitukseni on vain avata silmiä hieman liian sinisilmäisiltä. Jokainen on täysin vapaa tekemään niinkuin parhaaksi näkee =)
 
Aanna: Voi ei! :hug: Toivottavasti osutte kuitenkin siihen todennäköisempään ryhmään eli saatte terveen vauvan. Ihan hirmuisesti voimia punktioon ja tulosten odotteluun! Se on piinallinen viikko... :hug: Jos jaksat ja haluat jutella enemmän privana, niin laita viestiä. Tiedän hiukan mitä käyt läpi. Ihan hirmuisesti peukutuksia, että kaikki on hyvin ja saatte huokaista helpotuksesta. bd
 
En kohdistanut kirjoitustani ainoastaan sinulle Barbamama (vaikka omasta mielestäni vähän tuomitsevan kirjoituksen kohdistit Ninaninalle), vaan yleisesti. Seuraan aika monia blogeja, suurin osa ns. vauva- tai äitiblogeja, ja siellä nousee säännöllisin väliajoin esiin juurikin näitä toisten tietojen "tonkimisia" ja pahan puhumista nimettömänä keskustelupalstoilla. Ymmärsin kyllä pointtisi, mutta edelleen peräänkuulutan sitä omaa vastuuta, täysi-ikäisiähän tässä ollaan (siis me täällä kirjoittavat kesäkuiset 2012).
 
  • Tykkää
Reactions: ninanina
Aanna voi ei, hirmusesti jaksamisia, toivotaan että kuulutte siihen todennäkösenpään joukkoon :hug:

facebookista vielä viimesen kerran kommentoin.., mä en todellakaan tahalleen levittele muiden tietoja netissä ja jos omassa elämässä on liian salaisia asioita tms mitä pelkää muiden saavan tietää niin ei tarvitse liittyä. Ymmärrän tosiaan että jotkut on tosi heikkohermoisia näiden kanssa, itselläni ei taas ole niin isoja luurankoja kaapissa että pelkäisin jonkun naapurin niitä netistä kaiken illan kaivelevan. Kaikki jotka nettiä käyttävät varmasti tietävät että mitä sinne tulee laitettua/kirjotettua ei ikinä saa pois. Turhaa tässä alkaa pelotella että nyt kaikenmaailman hullut täällä tuntitolkulla kaivelee tietoja ja käy facebookissa urkkimassa minkänäkösiä tulevia mammoja kesällä on :D
Toki niitäkin hulluja riittää, mutta itse en koe sitä mitenkään pelottavana jos joku tietää että Suomesta löytyy joku mun niminen joka saa kesällä vauvan :p

VIIKOT POKSUU!!

ninanina + pompula 17+0
:heart:
 

Yhteistyössä