Kesäkuun Kastehelmet 2012 **JOULUKUUSSA**

Täällä on ollu huimausta ja pyörryttävää oloa, ilman sitä pyörtymistä.. Johtuu varmaankin tuosta ruokahaluttomuudesta joka palasi. Ja luulempa että sen tekee taas tuo stressi. Nenästä on kans muutaman kerran tullu verta ja tukkonen kun mikä.

Ja tänään sen päätin: firma menee kiinni, en pysty kunnolla tekemään töitä ja sen takia en saa laskuja maksettua, siitä koituu ongelmia ja juurikin se stressi. Eriasia jos voisi pyörittää kotoa käsin mutta se ei mahdollista (autofixsaamo kyseessä). Miehellä voi olla erinäkemys asiaan, mutta perustakoon sitten oman jos tahtoo, en ala kasvattaa velkojani enää yhtään, koska mitäisommaksi maha kasvaa sitä vaikeammaksi hommat menee. Omaa napaa taas, sori..

Ja kuka onnistu saamaa mahataudin.. Onneks jaffa auttaa ja jugurttikin pysy jo sisällä.. Josko olis jo menos pois..
 
Rintintin
Piti muuten kysymäni että mitenkäs se sormustesti kuuluu tehdä? Oma hius oman vihki-/kihlasormuksen läpi ja jos pyörii sormus vain itsensä ympäri ei mitään, jos vaakatasossa niin poika ja jos sellasessa ringissä niin tyttö? Ja kuuluuko siitä itse pitää kiinni? Jossain lukee että vain kultasormus käy, jossain että ohuen langan kanssa, toisaalla käsketään koittaa kämmenen päällä, toisaalla vatsan päällä... Mitenkäs olette tehneet?
 
Hellurei. En ole aikoihin täällä taas mitään kirjoitellut, ei ole oikein mitään kerrottavaa. Hentoja, mutta selviä liikkeitä on tuntunut parina päivänä. Siis ekat viikonloppuna ja sitten pari kertaa mutta ei joka päivä. Heti tulee tavallaan vähän erilainen yhteys vauvaan, kun tuntee sen. Masu on kasvanu ehkä ihan pikkusen, mutta ei sitä viä kukaan ulkopuolinen huomaa. Omat housut menee viä hyvin päälle.

Rintintin itse laitoin googleen sormustesti ja katsoin miten se kuuluisi tehdä, mutta sieltä tosiaan tuli monia eri vaihtoehtoja. Itse tein kihlasormuksella(valkokultaa) ja hiuksella kädenpäältä. Yhtenä iltana tein sen monta kertaa ja sain aina saman tuloksen että toinen poika olis tulossa, mutta seuraavana päivänä kun tein sormus ei liikkunut enää mihkään ja kun yritin tehdä sitä muille niin aina tuli eri vastaus tai ei ollenkaan liikettä. En tiä teinkö sit väärin, mutta itseenikin kiinnostais miten se onnistuu oikein.

Barbamama alkoi ihan huvittaa mikä kauhea soppa tuosta fb viestistäsi syntyi, vaikka oli se kyllä ehkä vähän holhoavaan tai ylimieliseen sävyyn kirjoitettu ja saattoi jotakuta loukata. Haluan kyllä itsekkin pysyä nimettömänä ja kasvottomana, mutta siksi en liitykkään siihen facebook juttuun. Jos joku minut täältä kaksplussasta tunnistaa niin ehkä saatan miettiä että oonkohan kirjoittanut jotain tyhmää, mutta eipä se muuten mun elämään kyllä vaikuta.

torstai 15+1 Ja mulle voi päivittää poikaolo
 
Teris mulla on paino laskenut 700 grammaa, vaikka olen mielestäni syönyt normaalisti ja jouluna jopa mässäillyt hulluna... :D Mutta maha mulla alkaa jo pullottaa eivätkä omat housut enää mahdu... Oletin että mahan kasvamiseen menisi esikoista odottaessa kauemman, mutta ihan kiva näinkin.

Np-ultrassa oli kaikki hyvin, niskaturvotusta vain 0,9 mm. Laskettu aika pysyi päivälleen samana kuin omien laskujeni mukaan. Eilisessä neuvolassa sydänäänet löytyivät melko helposti, eli kaiken pitäisi olla mallikkaasti.

Nyt vaan on pari päivää pakottanut selkää ja mahaa aika paljon, onko muilla? Olisikohan liitoskipuja?

Almeja ja menninkäinen 13+5
 
teris Mulla ei oo viä paino noussu. Rv 9 se oli noussut kilon, sitten rv 13 se oli pudonnut 2 kiloa ja nyt rv15 se on sama kuin lähtöpaino. Vähän heittelee :D Se kai riippuu bmi:stä ja pahoinvoinnista ja elämäntavoista, että kuinka se paino lähtee nouseen.
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista Almeja ja Teris :flower:

Tervetuloa Enisa84 :)

Sanmar82, itselle dopplerilla liikkeet kuuluu semmoisina vinkaisuina,tömähdyksinä.. Hankala selittää mutta siis selkeästi siellä joku pyörii :)

Teris, Mulla siis paino oli tippunu ekasta punnituksesta 2kiloa, nyt tullut joulun myötä kilo takaisin:ashamed:. Ei tässä vaiheessa painon tarviikkaan nousta ihmeemmin :)

Sormustestin oon ainakin itse tehnyt hiuksella tai ompelulangalla ja vihkisormuksella (valkokultaa) Vasemman kämmenen päällä testaus lasten lukumäärä + sukupuolet: Sormus lasketaan kämmenelle ja nostetaan ylös. Jos sormus pyörii niin tyttö jos heiluu niin poika. Tehdään niin monta kertaa että sormus ei enää heilu/pyöri nostettaessa (= lasten lukumäärä) Vatsan päällä tarkistus testi: pyörii vai heiluu?
Ihan hauska testi, saa nähdä pitääkö paikkaansa :D (poikaa siis ennusti..)

Mä en kyllä nähnyt Barbamaman tekstissä fb-asiaan mitään ylimielistä tai holhoavaa. Se on niin paljon lukijastakin kiinni :)

T ja toveri 14+5
 
Muakin alko kiinnostamaan toi sormustesti ja mä löysin tälläsen:

Pujota sormus hiukseen tai lankaan. Hiero sormusta vatsaasi ja sen jälkeen nosta hiuksesta/langasta sormusta noin pari senttiä mahasi yläpuolelle ja katso mitä tapahtuu.
Jos sormus alkaa pyöriä, tarkoittaa se tyttöä,
jos tekee edes takaisin heiluriliikettä, tarkoittaa se poikaa.


Noilla ohjeilla tein kihlasormusta ja hiusta käyttäen ja pyöri joten lupaili tyttöä. Harmi kun en esikoisen aikana tehnyt niin ei ole mitään mielipidettä toimiiko vai ei.. Luulempa että yhtä hyvin toimii kun kaikki muutkin vanhankansan uskomukset ;)

ninanina + pompula 17+2:heart:
 
sormustestin oon tehnyt niin hiuksella kun langalla, sormus on ollut milloin mikäkin, jopa pyöreällä korviksella kun ei sormusta oo löytynyt. :D Käden päältä ja mahan päältä, itse ja joku toinen, aina se samat näyttää. :) Ja sillee et ensi lasken sen sormuksen vatsan tai kämmenen päälle ja nostan sen siitä, sit kun se on ihan paikallaan niin alkaa pyörimään tai heilumaan ja pysähtyy kun on näyttänyt kaikki lapset. Näin se homma meidän perheessä on kiertänyt ja paikkaansakkin pitänyt. :) Poika olis mulla seuraava, saas nähdä, esikko meni oikein. :D
 
Heippistä vaan :)

Täällä ainakin yksi jolla ollut huimausta. Lähes päivittäin jo varmaankin muutaman kuukauden huimannut.. eilen tuli jopa sellaista "tähtisadetta" .. oon muutaman kerran mitannut itse verenpaineen ja hemoglobiinin ja ne olleet kunnossa..

Onko kenelläkään päänsärkyä? Mulla ollut muutaman kerrran viikossa kamalaa päänsärkyä joka alkaa jo iltapäivästä ja illalla jo niin inhottavaa että tekee oikein pahaa.. eilenkin meinasin kaupassa yrjötä kun niin kova päänsärky! .. En pidä siitä! :ashamed:

Sanmar82
Eilen illalla kun dopplerilla kuuntelin niin mietin miltä mun mielestä liikkeet kuulostaa.. Omat suoliäänet ovat sellaisia "märkiä loiskahduksia" mutta vauvan liikeet kuulostaa sellaiselta kun ohutta-rautaistalevyä heilutetaan, eli hieman kumea ääni =)

Hemutus ja Möykky 14+4
 
Mä kokeilin tota sormustestia ninaninan ohjein ja poikaa sekin ennusti :D
Saa nähdä. En mä oikeen noihin ennustuksiin usko mut ihan hauskoja ovat :) Kiinalainenkalenteri meni ainakin esikon kohdalla persiilleen, tosta sormustestistä en tiedä kun ei silloin sitä kokeillut.

Almeja, Mulla on ollut nyt muutamana päivänä semmoisia inhoja vihlaisevia/pakottavia kipuja alavatsalla : / Lähinnä tulevat liikkeessä (varsinkin ylösnoustessa) Veikkaisin liitoskivuiks. Mut jos on selkäkipuja & mahakipuja (varsinkin jos ilmestyvät yhdenäkin) niin kannattaahan se ehkä varmistaa ettei pissatulehdus oo kyseessä?

Liikkeiden kuulemisesta dopplerilla Mä luulen että istukan sijainnilla on tohonkin asiaan yhteyttä. Itsellä kun se on tuolla takana niin kuuluu varmaan erilailla kuin joillain jolla istukka on edessä.

Mulla alkaa taas olemaan esikon odotusajalta tuttua hengästymistä ilmassa. Kävellessä joutuu pitämään taukoja ja välillä oikein kylkiä vihloo. Samoin lonkkakivut ovat palanneet, rappusissa varsinkin tekee ihan kipeää :( Loppuraskautta odotellessa... Mut onneks tää on sen arvoista :)

muoks. T ja toveri 14+6
 
Heips taas!

Kiitokset kun pääsin mukaan :)
Arvaatkas mitä tänään sain tuntea ihka ensimmäisen pikku potkun. Istuskelin kahvitauolla ja siinä se oli *moks*ihan kuin kertoakseen äiti täällä ollaan!!

En ole koittanut tuota sormustestiä, mutta täytyy kyllä koittaa sen verran taikauskoinen pitää olla :p

Itselläni kanssa on tuo dobbler ja istukka etuseinässä ja sellaisilta molskahduksilta ja poksahduksilta ne vauvan liikkeet kuuluu, taustalla tosin on sitten vielä omat masun murinat :)
Kuinka usein kuuntelette vauvan sydänääniä? mä kuuntelen silloin tällöin kun epäusko iskee ja haluan vaan tietää että siellä voidaan hyvin, tosi ihana kun sen hankin, kun nuo liikkeet on vielä niin epäsäännöllisiä.

Hemutus: juu täälläkin päänsärky vaivaa joskus iltaisin, mutta saattaa iskee mihin aikaan päivästä, joskus on ihan parina päivänä peräkkäin.. ootko ottanut paratabsia siihen? mä oon pari kertaa ottanut kun yltyi niin pahaksi, muuten yritän raittiilla ulkoilmalla ja viileällä liinalla karistaa päänsäryn.

Mut täytyy jatkaa taas töitä, huoh! Mieluummin kyllä roikkuisin täällä netissä!!

t. Enisa ja pikku piiperö 16+1
 
Sormustestiä en ole kokeillut. Hengästymistä ja heikkoa oloa sekä huimausta on ollut alusta asti, paikallaan seisominen on tuskaa. Nyt sujuu tällä hetkellä paremmin kuin joskus aiemmilla viikoilla, mutta voi vielä mennä huonoon suuntaan.

Punktio oli tänään. Jännitti, mutta ei se sattunut juurikaan. Enemmän jännittää sitten ne tulokset. Täällä on käytössä onneksi pikatesti, tulosten pitäisi tulla ensi viikolla. Samoin jännittää, ettei vaan punktiosta seuraisi mitään kurjaa. Olo on vähän alakuloinen mutta kuitenkin toiveikas. Pakko silti miettiä valmiiksi sitäkin, jos ensi viikon vastaukset eivät olekaan hyvät.
 
Hemutus, mulla on päänsärkyä.. On kyl migreeni taustaa, mut neuvola totes, että vois johtua liian vähäisestä juomisesta. Vettä / nesteitä pitäis juoda ainakin 2 litraa päivän aikana..

Sormustestin tein tossa hetki sitte ja luulisin, et poikaa uumoili tuo testi, mut ei ihan sata varma voi olla :) Kiinalaisen ennustuksen mukaan olis poika ja poika fiiliskin on.. Mut, kunhan kaveri on terve!

Täällä on inhottavia tuntemuksia massussa tai tuolla, melkein nivusissa. Sellasta painetta ja poltetta aika ajoin.. Onkohan normaalia?
Ja sitte noi rinnat, mahtaakohan maitoa kerääntyä, kun välillä sattuu niin julmetusti! :)

Emby^ ja Jormaliini (aka nökö) 15+3
 
Apuva...en ole taas aikoihin kerenny käymään ja taaskaan en muista kuka kirjoitteli mistäkin :)

täälä ei paino ole noussut mutta farkkujen jalkaan saaminen on jo taitolaji ja mies vihjas jo että pitäis lähtee mammavaate ostoksille :D
ensinnäkin ne farkut ottavat niin kiinni reisistä ja peffan kohdalta että saan hyppiä ja pomppia jotta saan housut jalkaan :D
kiinni menevät hienosti mutta alkavat roikkua puolitangossa kun maha painaa vyötäröä alaspäin :D ja siis vielä 2vk sitten samaiset farkut ovat menneet hienosti jalkaan ilman taistelua.
hauskannäköstä touhua...olenkin alkanut tyytymään jo ihan vaa verkkareihin ja muihin vastaaviin.

mä myös hommasin dopplerin ja illat meneekin siinä kun makoilen soffalla ja kuulostelen pikkuisen menoa :)
kolahtelut ja "viuhahdukset" olen tulkinnut liikkeiksi kun samalla jysähtää masuun mutta olen vasta tällä viikolla alkanut huomaamaan liikkeet ilman doppeleria ja arjen kiireessä en moisia huomaa että sitten vasta kun rauhoitun paikalleni saattaa tuntua liikkeitä.

mulla ollut päänsärkyä ja tuntukin että sekoan sen johdosta...samoihin aikoihin oli myös nenäverenvuotoa vaikka viimeks verta tullu joskus ihan lapsuudessa.
nyt pariin viikkoon ei ole ollu onneks kumpaakaa...ite säikähdin sitä verenvuotoo ihan hirmusesti mutta meijän neuvolan täti lohdutteli että on ihan täysin normaalia raskausaikana...en nyt muista mistä johtu.

täälä alkasi tyttöolo voittamaan, saa sit nähdä kuukaudenpäästä :) kaikille hyviä vointeja :) täytyy tästä taas kiiruhtaa hoitamaan tämä elikkolauma :)
 
Moikka pitkästä aikaa! Ollaan lomailtu sukulaisissa ja oon ollut lähes nettipimennossa.

Täällä aletaan odotella jo rakenneultraa, meillä se on poikkeuksellisen aikaisin jo viikolla 16 eli ensi viikolla. Vatsa alkaa pullottaa jo kovasti, varsinkin iltaisin on olo kuin olisi pidemmilläkin viikoilla.

Viime viikolla tuntui vatsassa yksi sipaisu ihan kuin olis ollut sikiön liikkeitä, mutta sen jälkeen ei oo ollut mitään. Mulla on istukka etuseinässä, joten tuskin vähään aikaan vielä mitään alkaa kunnolla tuntua. Esikoisesta muistaakseni liikkeet alkoi tuntua jossain viikon 18 paikkeilla, ensin sellaisena kuplimisena.

Närästys on vaivannut näin jouluruokien kanssa, mutta muuten olo on tosi jees. Pahoinvointi on kokonaan hävinnyt ja väsymyskään ei enää vaivaa.

Emby, mulla on kans rinnoissa kihelmöintiä ja yltyvää painon tunnetta. Rintsikoiden koko on kasvanut kahdella kuppikoolla.

Aannalle toivotaan hyviä tuloksia!

Maikki rv 15+2
 
Viimeksi muokattu:
Mä sanon vielä tuosta fb-ryhmästä sen verran, että edellisen kokemuksen jälkeen tämä palsta jää jossain vaiheessa kokonaan ja fb:ssä olevat ihmiset lähentyvät enemmän ja vähemmän. Laitellaan vauvoista kuvia yms. Kukapa sellaisia tällaiselle yleiselle palstalle viitsisi laittaa, minkä näkee kaikki.

terisMulla ei ole noussut, eikä varmaan tällä oksentamisella nousekaan. Ja esikoisesta nousi vaan 6kg ja sekin loppuvaiheessa, joten mitään suurta nousua ei ole odotettavissakaan.

Pinklady81 & Masukki 15+6.
 
Täällä sataa ja tulee et oikein kunnon talvikeli :LOL:

Ultrassa kävin aamulla. Vauvalla kaikki hyvin, mut kohdun suulla kookas hemtooma ja kohdun kaula on hieman lyhentynyt. No saikkua nyt sitten alustavasti ainakin kolme viikkoa. Ja miehen tuskaksi seksiä ei saa harrastaa..... Muuten saa ihan normaalisti olla ja liikuntaakin saa harrastaa. Vähän se kyllä ihmetteli et tämmönen ei ole kyllä mitään yleistä näillä viikoilla, mut ei kuitenkaan tarvii huolestua. No onneks kaverit pakotti mut soittamaan sinne neuvolaan, kun jos olis samaa tahtia jatkanut töissä ni olis voinu olla vuodelepo sitten seuraavaks edessä. No toivottaan et tämä nyt sitten tästä menis ohi.

Toivottavasti muiden uusi vuosi alkaa hieman paremmissa merkeissä :)
 
Rintintin mulla oli edellisessä raskaudessa istukka edessä ja tunsin ekat liikkeet vasta viikolla 20, rakenneultran aamuna. Tällä kertaa taas tuntuu siltä että ihan kuin eilen jo olisi tuntunut pari pientä potkua.

Ja joo, mun mielestä nämä on kanssa ne piinaavimmat viikot, nt-ultrasta seuraavaan neuvolaan kun oireet alkavat hävitä mutta liikkeet eivät vielä tunnu. Ja sitten tavallaan kun kerran on saanut kuulla kaiken olevan mallillaan niin miten korkealta sitä tipahtaisi jos jotain sattuisi.

birdcherry mä suhtaudun vähän samalla tavalla tohon fb/foorumi-asiaan ja aion sinne liittyä kunhan se aikajana-härdelli on ohi (jonka piti kai tapahtua joulupäivänä?). Tosin mietin kyllä tarkasti mitä sillä puolella elämästäni kerron.

Painoa tuli joulun myötä kilo, mutta siinä toistaiseksi kaikki. Edellisessä raskaudessa tuli yhteensä 8 kiloa ja olisin kovin onnellinen jos siinä pysyttäisi taas.

zoile kamalan kuulonen tilanne! Mäkin kyllä varmaan sitoisin itteni kiinni sairaalan penkkiin enkä poistuis ennen kun asiat on tutkittu kunnolla.

Aannalle voimia odotteluun!

Nyt päiväunille, siihen on todennäköisesti 1,5 tunnin mahdollisuus alkaen nyt :D

Sofiia 14+2
 
Voimia ja malttia Aanna! <3

Malendra meillä seuraava eli toinen ultra on vasta viikolla 20?! Jorvissa siis käydään. Ja normisti sen kai tekis kätilö mut nyt sen tekee lääkäri. Koska teil seuraava ultra?


Sokerirasitus olis huomenna ja kaipaisin rohkaisua siihen! Pelottaa se ihan älyttömästi! Oon kärsinyt etovasta olosta mutta pelkään oksentamista ihan hirveesti! :( Oon sit erehtynyt netistä lukemaan kauhutarinoita! :(

Stiinuliini + tuplat 17+4
 
Viimeksi muokattu:
Rintintin
Aannalle voimia kovasti tulosten odotteluun! :hug:

Sormustesti tehty ja poikaa näytti sekä kämmenen että vatsan päältä. :) Tein omalla valkokultaisella kihlasormuksella ja oman hiuksen kanssa. Kuka sanoikaan että sormus pitää laskea ensin kämmenelle ja nostaa siitä, kiitos vinkistä, en olisi ehkä itse tajunnut! :) Kiinalainen kalenteri sanoo että tyttö tulisi, ja eilen netistä katsellessani lastenvaunuja huomasin ajattelevani että nuo sopisi tytölle. Että ota tästäkin nyt sitten selvää.... :D Ei lähdetä oloveikkausta muuttamaan, sittenhän sen viimeistään kesäkuussa näkee kumpi tuli, ultrassa kun ei välttämättä saa tietää. :) Kumpi vain hyvin tervetullut, kunhan voi hyvin ja on terve!! :heart:

Painoa tullut noin kilo lisää lähtöpainoon. Tosin meidän oma vaaka ja neuvolan vaaka näyttää aina vähän eri lukemia, totuus lienee jossain siinä välissä. :)

Liikkeitä odotellessa...

Rintintin & masukki 16+4
 
Stiinuliini, mulle ei ainakaan viime raskauden sokerirasituksessa tullut niin paha olo, että oksu olis ollut lähelläkään. Eli kaikki ei aina mene ihan niin ikävästi sen osalta kuin usein varoitellaan :)

Mitä tulee fabebookiin, niin ei siitä nyt niin isoa kohua täällä noussut mun mielestä. Samanlainen keskustelunaihehan sekin on kuin mikä tahansa muukin.

Mulla paino on tosiaan vajaan 2 kiloa tippunut, tai aattoaamuna ainakin oli :LOL: En tiedä jos siitä vähän olisi noussut, toivottavasti ei kuitenkaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Stiinuliini
Tänään taas ajattelin ylittää itseni ja menin kauppaan. No tajuhan siellä meni. Ihmiset vain kuiskii ja ei sano mitään ja kuulin kun joku oikein kiljaisi, että vähäks noloo. Onneks on ihaniakin ihmisiä maailmassa. Kaupan täti tuli auttamaan minut ylös ja toi tuolin ja vettä. Jäi juttelemaan siihen kanssani ja sanoi, että hänellä on kaksi lasta ja kummankin kanssa tuli aivan outoja pyörtymisiä ja lääkärit vain levittelivät käsiään. :) Tulin niin onnelliseksi noinkin pienestä jutusta joka oli minulle valtava asia.
Ihmiset kyseli siitä onko paino noussut. Voin itse sanoa, että paino on laskenut lähinnä, mutta silti turpoan ja en mahdu housuihin :)
Nyt olen alkanut tuntea liikkeitä melkein päivitttäin. Kyllä siellä mahassa jokin on elossa ja eilen miehenikin tunsi ensimmäisen kerran pienen elohiirenlaisen potkun vatsalta. Voi sitä mieheni ihanaa hymyilevää ilmettä.
Paljon voimia kaikille odottajille. Tämä ei aina ole sitä elämän ihaninta aikaa vaikka niin väitetään. :)
Zoile 17+3
 

Yhteistyössä