Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TAMMIKUUSSA**

Heipä hei kanssasisaret!

Täällä esikoista odotellaan ja LA ois 29.6. Kuulostaa tutulta monet oireet joita olette täällä kertoilleet. Itselläni suurimmat ongelmat ovat päänsärky, jota on lähes päivittäin ja verenpaine, joka pakkaa liian ylös. Minulla oli jo ennen raskautta verenpainelääkitys, joka nyt sitten on vaihdettu jo 2 kertaa ja haettu oikeaa annosta. Pe menen taas äitipolille, jossa katsotaan tilannetta ja ultrataan vauvaa. Siitä viikko niin olisi rakenne UÄ. Kaikki vauvalla tähän asti ollut hyvin, pulssi jumputtaa siellä 155-160 ja kasvanut ja kehittynyt on normaalisti. Sikiöseulannoissa ei ollut mitään riskejä havaittavissa.

Kiva päästä remmiin ja vaihtaa kuulumisia!

RV 17+4
 
  • Tykkää
Reactions: ninanina
Aanna Multa ei tule maitoa, ainakaan mitä olisin huomannut. Ja mullakin on siis nyt kolmas kerta vasen puoli kyseessä. En haluaisi syödä ab-kuuria... Torstaina taidan kyllä mennä lääkäriin ellei tämä ole parantunut siihen mennessä.

Huomenna poks 19
 
Onko muilla ollut proteiinia virtsassa? Itse sain eilen neuvolakorttiin viimein merkinnän proteiinista, mutta neuvolatädit eivät sen kummemmin selittäneet mitä haittaa siitä voi olla.

Täällä oli aiemmin puhetta, mitä etuja kaupunkinne tarjoaa vauvoille. Menin silloin ihastelemaan oman kaupungin "vauvalahjaa", joka oli 400e lahjakortteina paikallisiin liikkeisiin vauvantarvikkeita varten. Eipä saa enää. Meillä rakennetaan yhä edelleen mielummin lumilinna, kuin kehotetaan kaupunkilaisia tekemään uusia tulevaisuuden veronmaksajia... Olisihan se ollut mukava mennä kauppaan lahjakortin kanssa, ja katsoa vauvalle jotain ihan uutta ja uuni tuoretta, jota ei välttämättä olisi ilman lahjakorttia raskinut ostaa uutena. Saa nyt nähdä. :)
 
Hemutus ; Jysäriä täälläki, tosin alkaa taas pikkuhiljaa hellittää. Mulla kans oli yhteen väliin iha tajuttomia jysäreitä, ja kestivät päiväkausia! Mut ukkomuruni hoksas sitte syynki siihen (itte olin pistäny migreenivian piikkiin); purin kuulemma leukoja taukoamatta yhteen. Samana iltana hoksasin itteki miten tajuamattani jännitin leukoja niin, että hyvä ko en tärissy :D
Sitte opettelin iltasin rentoutuun silleen, etten jännittäny leukoja. Jysärit helpottanu jonku verran, mutta tilalle sain vilkkaan kuolaerityksen.. hmm..

Toinen minkä oon huomannu aiheuttavan heti särkyä, on veden puute.. ei muutako litroittain vettä kiduksiin.
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Rautalisästä kyllä mun käsittääkseni ihan yrityksestä imetykseen voi syödä ainakin multivitan raskaus ja imetys tabletteja, joissa siis pieni määrä rautaa mukana (50mikrogrammaa), vaikka hempparit pysyis ihan ok tasolla koko odotuksen ajan. Kuitenkin päivittäiset raudan saantisuositukset pyörii naisilla 15milligramman tienoilla ja raskausaikana mm verenmäärän lisääntyessä myös raudan tarpeen määrä kasvaa.
Mut en mäkään kyllä rupeis lisärautaa syömään, murukan hb 130 perusteella. Vai onks sulla sitten hb:t menny tasaisesti alamäkeä ja neuvolatäti "ennakoi"?
En oo kyllä koskaan kuulukkaan että raudan syönti aiheuttaisi perusterveillä keskenmenoja, eiköhän siihen tarvittaisi jokin muukin tekijä esim. tukostaipumus. Mutta tottahan se on että enemmät rautalisät suositellaan aloitettavaksi vasta rv12 jälkeen.
Hempparitestikin on harvinaisen helppo ja nopea tehdä ja ainakin täällä se kuuluu neuvolaseurantaan. Sen mukaan sitten ammatti ihmisiä kuunnellen ja omaa järkeään käyttäen..... :)

Tohon rintatulehdukseen, ootteko ihan varmoja että lämpöhoito on oikea kun nythän ei vielä varsinaista tyhjennystä "pysty" suorittamaan? Lämmön tarkoitushan on edesauttaa juuri tyhjentämistä.. Mutta muuten yleensähän enempi suositellaan kylmähaudetta (esim. kaalinlehtiä)... :) Mut eiköhän sitä itse tiedä mikä hoito onnistuu, kunhan mietin :D

Mupelo, Kyljen kautta pyrin aina nousemaan mutta se selältä kyljelleen kääntyminenkin osaa olla tuskanhikistä hommaa ton lonkan kanssa : /

Roki82, toivottavasti ei diabetekses menis ja pysyis sokerit suht hyvänä! Jaksuja! :)

Mäkin kävin kurkkii innostuksissani raskauskeijun sivulta sitä sukupuolitestiä :D Mut on sen verran hintaa että pakko vaan rakenneultraan odotella. Saattas tuo mieskin hyvällä katsoa kun vaimo ostaa 50euron kusitestin joka ei kuitenkaan oo 100% luotettava :D

Voi että tää odottavan aika on pitkä.. Nyt odottaa hikihatussa rakenneultraa (vielä päälle kaksi viikkoa :headwall:), ja jos siinä kaikki hyvin niin sittenpä hikihatussa odotellaan äitiysavustuksia, painoarviota, neuvoloita ym ym.. Ja kello menee tik... tik... tik...
Esikoisen synnytyksen jälkeen tuntu et raskausaika oikein humahti ja niin sitä varmaan ajattelee ens kesänäkin, mutta nyt tik... tik... tik...

T ja t 18+4
 
Zumbaa! Olipas mukavaa päästä liikkeelle, tosin kaikki vähänkään pomppivat jutut tein pomppimatta, tuntuu ettei oikein maha tykkää liian kovasta menosta. Muutama harkkasupistus kyl oli tuloksena, mutta muuten oli niiiin kivaa, et uudestaankin koitan.

Roki, tsemppiä sokerihommiin, varmasti vetää mieltä matalaks, mutta onneks
tosiaan vielä seuraamisella selviät! :hug: Tuli mieleen et tarttis varata aikaa tokaan rasitukseen... y-ö-k.

Hemutus, must kuulostaa supistukselta, harjoitus- sellainen jos ei yhtään sattunut vaan 'vain' ahdisti ja veti mahan kovaksi. Kyllä nekin osaa tuntua, vaikkeivät olekaan mitään verrattuna niihin millä sit lopulta synnytetään.

Jäde oli hyvä idea eilen, nam. Kiitos vinkistä. :) Huomiseksi jääkaapissa luomupekonia, ja kovasti tekis mieli pannaria. Mutta unten maille käy tie.

ventti 20+
 
Pakko tulla kertomaan.. Sain tänään ekaa kertaa koti dopplerilla sykkeen kuuluviin. Kerralla tuli oikein kunnon pauketta :heart:

Muistan edellis raskaudessa jo valittavani rintojen kasvu vauhdista, mutta tää on jo jotain uskomatonta. Nyt on rv18+3 ja kuppikoko on kasvanut tähän mennessä kolmella koolla! Kivistää kokoajan vaan enemmän ja turha edes kuvitella nukkuvansa mahallaan. Rinnat vuotaa ihan tolkuttomasti. Minä kun tykkäisin kotona kulkea ilman rintsikoita mutta noi märät läikät paidassa on itestäkin jo
vähän häiritteviä..:D

Huomenna pitäis taas mennä lääkäriin noista lonkista.. Luultavasti on meikäläisen työt tältä erää tehty. Parissa viime vuorossa meinas jalat jo alta lähteä.. Noita lonkkia painaa entisestään ihan edessä ja alhaalla oleva istukka, sf-mitta jossain iiihan liian korkeella ja toi kaveri ei oo kertaakaan noussut alamahaa ylemmäs.. kaikissa ultrissa ja kuunteluissa kuuluu aina ihan tosta häpyluun yläpuolelta.. Muuten ei toisen pesiytyminen tonne alas haittais mutta olo on jo aikas tukala...:)



Poikkka ja Unski 18+3
 
  • Tykkää
Reactions: Mupelo
Huomenta Kaikille huonosti nukutun yön jlkeen!!

Poikkka Sulla on aivan ihana sievä massu =)

Oireet! Mullakin tuntuu alapäässä, että tipahtaa (liitoskipuja...mitä???) kokonaan pois kun kävelen pitkiä matkoja :D Aiemmissa raskauksissa ei ollut mtn tuommosta, nyt sitten senkin eestä.. Mutta se vissiin on joku ihan "oikea ja normaali" vaiva, ettei tarvii huolestua??? :/ Mutta ei se niin pahaolo että kävelyt lopettaisin.. Jotenkin niin ihana kävellä ja koota ajatuksia :)

Eilis illan taas tuhosi miun ex(vanhempien lapsieni isä), ja hänen naisystävänsä!! :kieh: :'( Tekstailivat oikeinkin mukavia viestejä.. Huoh.. en ymmärrä että miksi alkaa piinamaan mua nyt ku oon raskaana, ja haluaisin siitä nauttia!! En lukea viestejä missä kerrtotaan kuinka huono äiti olen, ja kuinka he ovat niin täydellisiä yms. Tämä ei tänne tainnut ihan suoranaisesti kuulua, mutta yöunet meni, ja pahamieli saatu koko yöksi..ja nytkin senkuin jatkuu..

Ei oo ennään ees vkoa rakenneultraan :wave: Jeee!!!!!
 
kolotuksia täälä on vasemman puolen nivunen niin kipeenä että välillä on lähes mahdotonta saada vedettyä kenkiä jalkaan, housujen laittokin on jo taitolaji kun ei kärsi yhtään nostaa jalkaa...nää aamut varsinkin ihan hirvittäviä :(
Sitten vielä tuo ipana on nyt alkanut potkimaan tuonne alapäähän ja sehän se vasta vallan mukavaa onkin, empä osannut moista odottaa kun eikoinen teki sitä vasta ihan viimesen kuukauden aikana.
potkussa ei vielä ole onneks valtavasti voimaa mutta sitä odotellessa.
Niin ja sitten vielä tämän kaiken hyvän päälle pirpana painaa välillä niin kovin virtsarakkoo että saa koko ajan juosta veskissä, kylässä varsin kiva vaiva :D
tosin tämä ja esikoisen odotusaika onkin selkeesti kuin yö ja päivä :)

Ens viikon perjantaina on vihdosta viimein rakenne ultra JEEEEEE :D
ei malttais millään odottaa mutta tää aika häviää muutenkin jo johonkin aivan käsittämättömällä tavalla että ei pieni ihminen tajuu :)
justiinhan sitä joulua vasta odotettiin ja kosta on jo helmikuu ja nyt odottelen toukokuuta kuin kuuta nousevaa jotta saan aidattua meidän pihan ennen kun pirpana syntyy :)
aitaverkkoa olen jo kovasti tilaillu saa nähä millanen aita sitten syntyykään kun ihan hepponen vempula ei missään tapauksessa käy kun meillä isoja vahtikoiria ja asutaan tien vieressä etteivät sitten aidasta läpi mene.

farkuista ei mene enää yhdetkään päälle joten otinkin viikonloppuna asiakseni alkaa kattelee torilta mamma vaatetusta ja löysinkin todella siistin näköisiä ja halpoja vaatteita :)
mä kun olen niin pihi että en osta vaatteitani uutena vaan olen kirppisten suurkuluttaja :)
ja säästäähän tuossa pitkän pennin :)

täälä saavutettiin vihdoin puoliväli
matte & pirpana 20+0
 
Huomenta!!

Täällä poksutaan puoliväli!! Rv 20+0 :heart: :heart:

Heti tuosta parvosta. Meillä sitä epäiltiin esikoisella ja menin kyllä tuolloin neuvolaan, meillä siis samassa kuin tk, eli vaihtoehtoa ei ollut. Pojalla oli ensin kuumetta ja oli ihan vetämätön ja siitä parin päivän päästä nousi ihottuma kauttaaltaan ympäri kroppaa. Punainen laaja-alainen kutiavat ihottuma. Se katosi seuraavana päivänä ja tuli illalla takaisin, eri kohtiin kylläkin. Pojalla oli siis nokkosihottuma, ei onneks parvoa. Multa otettiin vasta-aineet, josta selvisi, että olen sen pienenä sairastanut, joten sinänsä ei olisi ollut väliä. Tuona jälkimmäisenä kertana, kun ihottumaa tuli, se olikin selkeästi nokkosihottumaa, eli punainen laaja-alainen ihottuma, jossa oli nokkosen polttamia valkeita kohonneita alueita. Kannattaa mennä vasta-ainetestiin, jos yhtään epäilyttää, meillä ei ainakaan ollut mitään ongelmaa!!

Kolotuksia on!!! Lonkat särkee nytkin ihan tajuttomasti! Toivottavasti menisi pian ohi! Mulla oli aiemmissa raskauksissa ihan sama ongelma, tosin myöhemmillä viikoilla...

(.) Sain eilen viikon saikkua. Kahden työpäivän jälkeen oli alaselkä aivan tulessa ja hirmu paineentunne alapäässä. Soitin omalle lääkärille ja sainkin ajan. Hän oli sitä mieltä, että silloin joulukuussa kun toinen lääkäri määräsi mut nostokieltoon, niin olisi pitänyt kirjoittaa heti saikkua rakenneuähän asti. Hän nyt kirjotti sinne asti, joka on ens tiistaina :heart: Kohdunsuulla ei onneks ollu tapahtunu mitään, mut inhottavia noi tuntemukset on :/
Mä oon miettiny, josko alottaisin äitiysloman varhennettuna, eli 13.4. Pitää vielä miettiä, mut oon vahvasti ajatellu tota, eihän tässä enää ois töitä kun 11,5vkoa :D

6 yötä ultraan, ei jaksa odottaa!!!! :D

Nyt meen sohvalle masun kanssa lepäilemään, huonosti nukuttu yö takana noitten lonkkien vuoksi...

Bamse* ja Viuhti 20+0 :heart:
 
Aikasemmin kehuin, kuinka hyvin on menny mut olin vissiin liian hyvällä tuulella.
Taas on viime yönä raavittu sääret verille ja sama meno jatkuu.

Normirasva(t) ei auta, olis vahvempaa kortisonirasvaa mut en ole uskaltanu alkaa sitä laittamaan.

KERTOKAA MULLE miten ootte saanu tän järjettömän kutinan loppumaan?! Vai olenko ainut kärsijä?

Apua :'(
 
"Tekstailivat oikeinkin mukavia viestejä.. Huoh.. en ymmärrä että miksi alkaa piinamaan mua nyt ku oon raskaana, ja haluaisin siitä nauttia!!"

Olen huomannut saman miehen exästä ja heidän yhteisen lapsen äidistä. Etenkin syksyllä oli aika, jolloin hän tuntui kasaavan miehelle koko ajan jotain ongelmia "ratkottavaksi" tai miehen syyksi. Itsellä oli paha mieli siitä, kun näki mitä toinen joutui sietämään ja hän ei pystynyt asioiden hyväksi tekemään yhtään mitään, kun mitkään hänen ehdotuksensa eivät tietenkään käyneet. Tai jos hän ei ehdottanut mitään tai yritti olla ottamatta liikaa kantaa, sieltä tuli pahimmillaan myös anoppini hänelle lankoja pitkin. Nyt on onneksi hieman helpottanut, joskin exänsä tuntuu kehittävän välillä tikusta asiaa ja asiasta ongelmaa. Tai mitä nyt ikinä keksiikään lapsen/unohtuneiden tavaroiden myöhäisiltana kuskaamisen lisäksi... :$ Itse koitan vetää henkeä ja olla tarttumatta puhelimeen, ja yrittää olla huomioimatta ja reagoimatta mihinkään. Minulle on kasvaneet lehmän hermot!

Odottelen yhä pelolla mahdollisia liitoskipuja. Onneksi ne eivät ole löytäneet vielä tänne! *kop kop kop* Todennäköisesti niitä tulee jossain vaiheessa, kun ainakin omasta mielestäni olen kovin kaponen lantion paikkeilta. Saapa nähdä.

Meidän vaunut saapuivat maanantaina. Emmaljungan Edget käytettyinä, minä olen aivan myyty löydöksestä. :) Kohtuu hintaan todella siistit kärryt, kova koppa, lämpöpussi sun muut. :)
 
nemain Miten oot lehmän hermot kasvattanut, vinkkejä otetaan vastaan?? :) Itse jätän välillä viestit kokonaan lukematta ku tietää että ei ole lapsia koskevaa asiaa niissä. Mutta sitä on niin perkuleen herkällä tuulella muutenkin näin raskaana, niin kaikki tuntuu aina niin paljon pahemmalta. Mutta paha saa aina palkkansa, eikös se niin mee?? Itse oon päättänyt että en kuunaan päivänä vajoa siihen itse että alkaisin muiden onnea piinamaan.. :)

Mulla on kädet ihan rikki ja verillä, ja en uskalla rasvata ku se kirvelee :LOL: Välillä laitan bebantteenia ja se auttaapi hyvin :)

Kävin aamusella kävelylenkillä, ja loppuakohden kävelin reippaammin niin mahaan tuli hirmu "pistos". :O Olisko voinut olla supistus..??? Mahdoton ku sitä unohtaa kaikki muutamien vuosien aikana edellisistä raskauksista.. Olo on niinkuin ois ensimmäistä kertaa raskaana :D Kaikki vaivat/oireet mietityttää.. Potkuistakaan en ensin ollut varma että onko ne potkuja.. :)
Mutta nyt pikkuinen kyllä potkii siihen malliin että ei voi erehtyä <3 <3

Hantuliini ja massukki 20+4 <3
 
Nyt on käyty pikakurssi sokereist jne.. eiköhän se tästä =) joutuu kyllä aluks laittaa herätystä soimaan että muistaa syödä ja mitata. Siis oon ihan hirveen huono syömään, ollu aina. Onnex se verenotto ei ollukkaa mitää kauheeta, sitä pelkäsin et pystynkö sen ite tekee..

Muuten kaikki hyvin, kuunneltiin sydänäänet ja siellähän ne :heart: voi olla taas hetken rauhassa ja paino oli tippunu kilon..

Höh, inhottavii exiä kun kiusaavat =( Lieneeköhän kateellisia kun (jos) tietävät raskaudesta..

Roki ja mini 19+4
 
Hantuliini jätän ne viestit ja soitot huomioimatta, ja alan puuhailemaan muuta. Jos miehen mieltä painaa se, niin hetki keskustellaan, miten asia itse tehtäisiin jonka jälkeen vaihdetaan kokonaan aihetta. Toki ei suoraan viestittele minulle, joten sen verran on eroa. Kannattaa jättää ne aivan omaan arvoonsa, nauraa niille ja laittaa kännykkä äänettömälle ja alkaa muihin hommiin. Saattaisin toki kommentoida, että turha soitella ja viestit on säilössä ja ne lähtevät eteenpäin, mikäli homma ei lopu heti.
Kovasti tsemppiä, aina ne eksät eivät ole helpoimpia. :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Hantuliini
Mun pikkusisko just soitti et hänel ois vauvanvaatteita kolme kassillista et tarviinko :D Sanoin et tottakai, tietenki jos nyt sit sattuis poika tuleen niin osa niistä on ainaskin tosi tyttömäisii niin sit laitan kiertoon.

Meille rantautui mahatauti :kieh: Ja mun pitäs esikoisen kans mennä laivalle lauantain (sen synttäreitten kunniaksi) piknik risteilylle. Ja sunnuntain ois yhet kaverisynttärit mihin hä haluis mennä.

~ZZ&PienenPieni 19+1~
 
murukka Mulleki sanottiin tällä kertaa neuvolassa että parempi etten ota rautalisää vaan niit raskausvitamiinia, missä on foolihappoa, D-vitamiinia ja myös rautaa.. ohan niis paljon muitki, mut noi luetteli. Itsellä alhainen hemoglobiini ollu esikoisen ajoist lähtien. Aiemmin (keskenmeno raskauteen) mulle sanottii että pitäis syödä, eri täti silloin.. se arvo oli 105 ja nyt ollu 110, ettei iso ero. Mulle sanottii tän raskauden alus silti ettei oo hyvä, just alkuraskaudes varsinkaa syödä. Jakelevat siis erilaisii ohjeita. : /

tirlittan Mulle sanoivatki että siis pelkkä rautalisä jota ennen aina kehotettu syömään; siis noi mix vitamiinit pitäis olla ok. Ainaski oon syöny nyt kehotuksesta, mis on myös vähä rautaa.

Emppa Tervetuloa mukaan! :wave:

Hantuliini Voimia sinne ja hali :hug: Täytyy sanoa, et muistuttaa pikkaisen mun exää! (esikoisen isä) Ei voi sietää ylenpäätänsä et oon onnellinen nykyisen miehen kans, ongelmat alko ku menin naimisiin ja se sai tietää...

Madde, Matte ja Bamse Onnee puolvälistä! :flower:

Menis nää viikot nyt reippaasti nii pääsis neuvolaan kuulee sydänääniä ja muutenki nää pari raastavaa jännityksen viikonpäiviä täs edessä. :headwall:
:D =) :whistle:

Missy 20+5
 
Tervetuloa Biegga ja Emppa! :flower:

Kauheasti ootte saanut taas tekstiä aikaseksi. Kiitos Bamse tuosta vastauksesta. Meillä meni ihan saman kaavan mukaan paitsi, että eilen nous vasta toi ihottuma, mutta ei kyl vaikuttanut lainkaan nokkosihottumalta, eikä kutise lainkaan. Soittelin neuvolaan ja täti laittoi lähetteen labraan. Kiitos Hemutus myös sulle tuosta tekstistä, olin sen ehtinyt jo aiemmin lukemaan kun googlailin parvorokon oireita.

Hb:sta: Mulla ekassa neuvolassa 145 ja tokassa oli tippunut 129. Saas nähdä mitä seuraavalla kerralla on kun normaalisti on tuolla 145-150 hujakoilla. Esikoisen aikaan lähtö oli 160 ja alimmillaan 127 rv 30+4, josta se sitten lähti nousemaan.

nemain: Mulla oli esikoisen aikaa proteiini yhdellä plussalla rv 38+2, mutta eipä nuo neuvolassa siihen mitenkään reagoineet. Seuraavalla käynnillä olikin sit jo kadonnut jonnekin.

Muistutuksena vielä, että etusivulle merkittävät päivitykset/lisäykset punaisella kiitos! Näin ne on helpompi bongata tuolta tekstin seasta, eikä jokaista kirjoitusta tarvitse lukea kahteen kertaan.

Mupelo ja sintti rv 22+2
 
Roki: itsellä oli pissassa sokeri yhdellä plussalla ja jouduin siks rasitukseen. Edellisenä iltana söin ku hullu ennen sitä 12h paastoa! Aamullaki oli viel ähky ja ihme kyllä napsahti paastoarvo koholle! ;) nyt oon kolmena viikkona mittaillu sokereita, eikä oo kertaakaan ollu edes yli seitsemän ne arvot! Mut hyvä vaan että tilannetta seurataan vaikka itsekin olin aluksi maani myynyt ja ihan maissa! No eipähän tarvi enää uudestaan mennä rasitukseen! :D

Tervetuloa uudet!

Stiinuliini + tuplat 21+3

Ps. Tänään törsäämään me&i-kutsuille! Onneks mies on Karibialla ni voin tuhlata hyvällä omallatunnolla ;)
 
Biegga: miten sulla jalat niin kutisee? Yhtäkkiäkö? Vai onko taipumusta kuivaan ihoon/ ihottumaan? Mulla on atopia, joka pahenee aina pakkasilla. Paras on suojautua kuivalta pakkasilmalta vaattein, peseytyä nopsaan joka päivä (jos pahana tuo ihottuma, sitten vain suihku, saunaa iho ei kestä), rasvata HETI suihkun jälkeen, kun iho on vielä kostea ja ihohuokoset auki. Jos kutisee kovasti, oon käyttänyt mietoja käsikauppatavarakortisonivoiteita kuurina, esim. viikon kerrallaan. En oo muutamaan vuoteen (kopkop) tarvinnut lääkärin määräämiä vahvoja voiteita näillä keinoin. Tärkeintä mulle oli tajuta, että hikoilu pahentaa ihottumaa, ja peseytyä pitää joka päivä nopsaan ja heti pesun jälkeen pitää rasvata.
 
Aanna : Nyt raskauden aikana tää on alkanu, semmosina aaltoina tulee; välillä ei kutita ja välillä kutittaa KOKO AJAN ja PALJON.

Mulla on luonnostaan toisinaan rasvattava iho, ja justiinsa talven myötä tahtoo kuivua. Se on ihan tuttujuttu, mut nää säärikutinat on jotain ihan eriä! Varsinkin iltasella alkaa ihan hulluna kutittaan, enkä tiiä pitäiskö itkeä vai nauraa ko se on niin omituista :/ Toinen kutina-alue on selkä.

Joo mullaki normaalisti hiki aiheuttaa kutinan mut tää on tosiaan jotain ihan outoa :O tiiä häntä, en tajunnu neukussakaan kysyä.. hmm.
 

Yhteistyössä