Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TOUKOKUUSSA**

Paljon onnea Malendra! :) Toivottavasti teillä kaikilla on kaikki hyvin!

Tänään tuli käytyä äitiyspoliklinikalla kontrollissa ja mitään estettä perätilasynnytykselle ei tällä hetkellä ole! :) Viikkossa olin auennut sormelle, kaulaa 3cm jäljellä ja kohdunkaula pehmeä. Lääkäri sanoi että pystyy tuntemaan vauvan pyllyn jo, eli sisäsuukin sormelle auki. :O Viikko sitten paikat tiukasti kiinni ja kohdunkaula kiinteä. Ja nyt viikon aikana minulla ei edes ole ollut supistuksia, vaan olen kokenut olleeni elämäni kunnossa! Viikon kuluttua taas uusi kontrolli. Lauantaina tulee rv38 täyteen, joten täällä alkaa 3S:ää toteutumaan oikein kunnolla! :D

Täälläkin liikkeet vähentyneet. Saa kyllä välillä keskittyä oikein kunnolla että liikkuuko pikkuinen ollenkaan, mutta onneksi kun rauhoitun kuullostelemaan niin siellä se pikkuinen myllertää. :heart:

Poikkkallevoimia! Toivotaan lääkäreille viisautta tehdä oikeita päätöksiä teidän vauvan kohdalla!

Muumimamma_ 37+3
 
Isosti Onnea Malendralle Pikkusista Pojista! Toivottavasti teillä on kaikki hyvin ja että leikkaushaavan kans pärjäis.. :)

Hei naiset, kuinkas uimisen laita?? Saako kuinka uidan nyt loppuvaihees? Ja kuinkahan pian synnytyksen jälkeen saa mennä uimaan? Jälkivuodon loputtua ja jälkitarkastuksen jälkeen? Onko jollai "oikeeta" tietoo asiasta?
 
Mäkin oon lukenut uimisesta, että jos paikat ovat auki, tai lähinnä kohdun sisäsuu, ei uimista suositella. Samoin ei suositella ainakaan runsaan jälkivuodon aikaan. Mä en oo uskaltanut lasten kanssa uimahalliin sitten rv33 tai jotain, kun en tiedä tilannetta. Harmittaa kyllä, että kesälläkin uiminen tosiaan jää. Joskus aikaisemminkin kirjoittelin, että mulla jälkivuoto on kestänyt molempien edellisten synnytysten jälkeen 8 viikkoa!! Siis kun toiset selviävät vaikkapa 3 viikolla... niin mulla kyllä menee koko kesä, ainakin, jos vauva syntyy vielä jälkeen la:n.

Kiva, että tänään on ollut tosi aktiivinen päivä ja monet ovat pitkästä aikaa kirjoitelleet. Kiva siis kuulla kuulumisianne! Itse taidan roikkua tässä koneella nykyisin useamman kerran päivässä ;)
 
Möhköpantti
Oletko käynyt pkl:llä monta kertaa sikiön painoarviossa? ..tai kuinka nopeasti/hyvin sait ajan käynnistykseen?
Itsellä huomenna ultran koon vuoksi, sillä kasvaa 90 percentiilin käyrällä ja ollut rv 26:sta asti +2viikkoa isompi mitä viikot ovat. Monesti ovat epäilleet että la laskettu väärin, mutta itse tiedän tarkan päivän kun pikkuinen saanut alkunsa (ovulaatio testit).. noh rv 29 oli painoa jo 1,8kg... nyt tosiaan jännään aika paljon tuota huomista ultraa ja toivon niin kovasti että saisimme ajan käynnistykseen suoraan. Epäilen kuitenkin, meidän tuurilla sielä on joku kandi tutkimassa eikä osaa sanoa juuta eikä jaata käynnistyksen suhteen.
Olo on jo kuin "viimeisilläni". Oon itse laskenut että sikiö olisi kasvanut sen 200g/vko niin huomenna painoarvio lähentelee varmaankin 2.8-3kg.....

H & M 34+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja möhköpantti;26270719:
Tänään kävin äippäpolilla 33+6 Kaikki oli hyvin pari viikkoa sitten huomattiin toisessa munuaisessa jotain vikaa mutta tänään tuo lääkäri ei löytänyt yhtään mitään ja kaikki oli hyvin.
Meidän neiti kasvaa vaan vähän liian kovaa vauhtia ja on siis iso ikäisekseen. mulle on sanottu että rv 38 olisi n. 4,5-4,7kg ehkä jopa 5kg!!!
Tänään oli 2558g ja mahanympärys siis aika kookas.
Sain käynnistyspäivän 12.6.12 jolloin meen eka äippäpolille jossa kurkataan paino ja sitten sieltä käynnistykseen eli käskivät ottaa sairaalakassin mukaan. tuolloin viikkoja 37+6
Nyt sit jänskättää että saanko parhaimman synttärilahjan vähän etukäteen sillä mun kolmekymppisset on 13.6 eli jokatapauksessa kolmekymppiset on nyt sairaalassa.
Siis tuon painonko takia sulla on aika käynnistykseen? Mullahan siis täsmälleen samalla viikolla painoarvio 3kg ja sanottiin että on suuri mutta menee vielä normaalin rajoihin ja mistään käynnistyksistä puhuttu yhtään mitään. Ja sulla on yhtä ihanat 30-set tiedossa kun mullakin oli. Kuopus syntyi edellisenä päivänä ja synttäripäivän vietinkin sitten synnärillä, siellä oli hyvin tilaa synttärivastaanotolle :).
 
Möhköpantti
Oletko käynyt pkl:llä monta kertaa sikiön painoarviossa? ..tai kuinka nopeasti/hyvin sait ajan käynnistykseen?
Itsellä huomenna ultran koon vuoksi, sillä kasvaa 90 percentiilin käyrällä ja ollut rv 26:sta asti +2viikkoa isompi mitä viikot ovat. Monesti ovat epäilleet että la laskettu väärin, mutta itse tiedän tarkan päivän kun pikkuinen saanut alkunsa (ovulaatio testit).. noh rv 29 oli painoa jo 1,8kg... nyt tosiaan jännään aika paljon tuota huomista ultraa ja toivon niin kovasti että saisimme ajan käynnistykseen suoraan. Epäilen kuitenkin, meidän tuurilla sielä on joku kandi tutkimassa eikä osaa sanoa juuta eikä jaata käynnistyksen suhteen.
Olo on jo kuin "viimeisilläni". Oon itse laskenut että sikiö olisi kasvanut sen 200g/vko niin huomenna painoarvio lähentelee varmaankin 2.8-3kg.....

H & M 34+2
Meillä on sit vähän samanlaista Olen käynyt n.2vk-1kk välein painoarviossa esim 29+1 oli 1,8kg eli täysin saman verran kuin sulla. 32+1 oli 2250g ja tänään 33+6 2558g
Mulle ei oo aikasemmin hiiskuttukaan käynnistyksestä sanottu vaan että katsotaan nyt miten vauva kasvaa ja katsotaan sinne 40 viikolle asti jossakin välissä joku vähän lupaili käynnistystä rv 38 tietämille mutta seuraavalla kerralla kukaan ei taas tiennyt mitään.
Ei siis tarvinnut anella käynnistyspäivää vaikka mä siihenkin olin jo varautunut.
Mulla toisin rd jonka takia seuraavatkin tarkoin ja koska vauvelilla on ollut koko ajan kova kasvu mennyt n. 2-3vk pitemmällä kun oikeasti olen ja esim mahan ympärys alkaa oleen tosi iso joka menee yläkäyrän yläpuolella kun taas esim pään ympärysmitta keskikäyrällä.
Itse olin laskenut myös että olisi nyt n. 2,8-3kg mutta ei nyt sit ihan vaikka nuo ultratkin vaan arvioita eli todellisuudessa voikin olla jo se 3kg.

mun edellinen poika oli rv 32+ 1,6kg ja tämä masukki täysin samalla viikolla 2250g eli 600g isompi ja mun edellinen poika syntyi melkein 4,3kg (37+6) eli tästä toden totta voi tulla isompi.

Luulen että mun käynnistykseen vaikutti tosiaan diabetes ja mulla on myös 2 aikasempaa käynnistetty raskausdiabeteksen takia näillä viikoilla 38+2 ja 37+6 ja mun aikasemmat lapset olleet jo ihan hyvissä mitoissa näillä viikoilla.

Tulehan kertomaan miten äippäpolilla meni ja saitko käynnistyspäivän (toivottavasti)
 
Siis tuon painonko takia sulla on aika käynnistykseen? Mullahan siis täsmälleen samalla viikolla painoarvio 3kg ja sanottiin että on suuri mutta menee vielä normaalin rajoihin ja mistään käynnistyksistä puhuttu yhtään mitään. Ja sulla on yhtä ihanat 30-set tiedossa kun mullakin oli. Kuopus syntyi edellisenä päivänä ja synttäripäivän vietinkin sitten synnärillä, siellä oli hyvin tilaa synttärivastaanotolle :).
Mulle on sanottu koko ajan että vauva on +2-3vk isompi kun oikeasti on ja luulen että raskausdiabeteksen ja vauvan suuren koon vuoksi sain käynnistyspäivän.
Nuo ei oo kyllä ikinä puhuneet normaalista vauvasta vaan aina tulee kommenttia isohan se on..Mein masukilla siis masun ympärys jo yläkäyrillä eli pullea masuinen tyttö tulossa :)
 
Hui ku tänne on tullu paljon tekstiä :)

Malendralle sylin täydeltä onnea!! :flower: ihanaa :heart: toivottavasti vauvat ja sinä voitte hyvin!

teillä ollu puhetta tuosta käynnistyksestä ym. Minulla kans rd ja pari viikkoa sitten aloitettiin pistämään insuliini ku tablettihoito ei tehonnu, tulevana maanantaina menen taas kontrolliultraan, katsovat kokoa ym ja kätilö sanoi eilen kun soitti että varautua ottavaan sairaalakassi mukaan ( joka on vieläki pakkaamatta :D ) koska saattaa olla joudun asettumaan jo silloin taloksi, sillo 38+0. jännittää tuo käynnistys aivan mielettömästi, koska kuopuskin on käynnistetty. toinen asia mikä mietityttää on nämä lastenhoito asiat, ei vielä mitään hajua kuka hoitaa meidän kahta lasta sillä aikaa ku mä meen pungertaa tätä pihalle isännän kans..
Viime kontrolli ultrassa oli mun vauvalla kokoa 2,8 kg, ja se tehtiin rv 35, eli on krenny ens viikkoon mennessä kyllä taas kiloja kerätä itteensä..

Viime yönä muuten heräsin kahteen erittäin polttavaan supistukseen, saas nähdä taas, nyt hieman alaselkää jomottelee..

jaahas, aamukahvin juontiin. aurinkoista päivää kaikille! :cool:

mörri 37+2
 
Onpas tosiaan monella sitten synnytys aivan parin viikon sisällä luvassa / todennäköistä! Toisaalta toivon, että itsellänikin olisi. Toisaalta tuntuu, että valmistelujen vuoksi vauva voisi syntyä sitten heti kesäkuun puolella :D Mutta pelkään tosiaan yliaikaisuutta. Pari päivää yli, ok, mutta sitten 41+... kyllä se sellaista kokoaikaista odottelua on.

Mulla ei oikein ole omaa käsitystä tällä kertaa vauvan iästä, eli milloin on saanut alkunsa. Edellisissä olin tikuttanut oviksen, ja esikoinen oli vähän nuorempi, kuopus vanhempi kuin la. Nyt olin tosi yllättynyt, kun np-ultrassa la muuttui 6 pv aikaisemmaksi, mulla olisi ollut 21 pv kierto (normaalisti 30-34, joskus 27-37 mutta toisaalta luonnollisia kiertoja tosi vähän viime vuosina). Ja rakenneultrassa + sitä edeltävissä parissakin ultrassa esim. ennen punktiota vauvan koko oli melko hyvin la:ta vastaava, pari päivää jopa isompi. Rakenneultran jälkeen en ole ultraan päässytkään, enkä tiedä, pääsenkö enää.

Vatsa tuntuisi nyt olevan alhaalla, mutta ihan ylhäällähän se ei missään vaiheessa oikein ole ollutkaan, kun vauva oli poikittain tuolla alaosassa vatsaa. En siis uskalla tästäkään päätellä vielä mitään vauvan asennosta, että olisi siis laskeutunut yhtään ja oikeasti raivotarjonnassa eikä enää vähän viistottain. En malttaisi odottaa perjantaista neuvolaa! Nyt aamupalalle! Ihanaa kyllä, että saa olla nyt kotona ja nukkua pitkään aamulla lasten kanssa. Meillä lapset helposti vaihtavat päiväunet aamu-uniin :D
 
Aivan ihanaa ekat vauvat ulkona!=)
Mäkin haluun jo!!=)
Eilen neuvolasta sain ajan lääkärille,joka kokeilee vauvan kokoa..odotellaan aika isoa TAAS tulevaksi..sf mitta oli viikossa noussut 3cm eli nyt oli 36..
Kävelystähän ei täällä tule enää mitään, pää sattuu niin paljon tonne alas=( vauva kuulemma niiiiin niiiin alhaalla sanoi terkka,jospa tuo tulisi jo sitten maailmaan=)

maritta83 ja mooses 36+1
 
Heippa tosi pitkästä aikaa :wave: eipä ole paljon tullut kirjoiteltua tänne mutta lukemassa olen koittanut käydä teidän kuulumisia, kovin voimaton olo ollut viime aikoina.

Ekat vauvelit siis saatu maailmaan, paljon onnea malendralle :flower:

Raskausaika mennyt kohtalaisen hyvin tähän asti, vaikkakin jouduin jäämään jo töistä s-lomalle hyvissä ajoin. Hoitoalalla kun työskentelen niin siellä ei paljon armoo tunneta, työasennot on mitä on ja se töiden määrä.. ei mitään helpotusta sitten tullutkaan työtehtäviin vaikka niin lupailtiin. Onneksi lääkäri ymmärsi asian ja kirjoitti s-loman äippälomaan asti. Nyt siis viikko oltu virallisesti äippälomalla!

Päällimmäiset fiilikset on että tää vauva sais tosiaan tulla vaikka ihan heti, aika painava olotila tällä hetkellä ja kävelykin yhtä vaappumista :whistle: jännitystä vielä aiheuttaa se, että kuinka mahtaa reissu mennä tällä kertaa kun esikoisen syntymä ei ollut helpoimmasta päästä kummallekaan. Silloin syntyi vasta rv 41+6 lähes 2vrk:n tuskan jälkeen kiireellisellä sektiolla nukutuksessa. Nyt kun tää synnytys lähenee alkaa taas muistot palautua mieleen siitä hetkestä kun heräsin nukutuksesta ja olin aivan totaalisen pihalla mitä on tapahtunut ja onko mulla vauvaa ollenkaan :( vaikeasta alusta huolimatta tyttö virkistyi vaikkei ihan aluksi ollut omia hengitysyrityksiä. Isä sai hoitaa vauvaa ensimmäiset hetket, ja jotenkin näin jälkikäteen se on vielä mietityttänyt ja alkaa itkettämäänkin joskus kun en heti saanut vauvaa syliini. Oli isällekin aika traumaattinen kokemus kun ei saanut tulla sektioon mukaan ja joutui katselemaan pienestä ikkunasta, olin näyttänyt ihan kuolleelta siinä leikkauspöydällä. Nyt siis isukkia jännittää vielä enemmän kuin mua, syystäkin tietysti.

Ensi maanantaina synnytystapa-arvioon johtuen siis aiemmasta sektiosta ja siinä samalla vielä ultraavat ja hoituu viimeinen lääkärikäyntikin. Toivottavasti alatiesynnytys olisi tällä kertaa mahdollinen, mutta täytyy kuitenkin henkisesti varautua sektionkin mahdollisuuteen. Olen menossa pienempään sairaalaan synnyttään mikäli viikot täyttyy, rv 37+0 pitää olla. Olin samassa paikassa esikoisesta ja mitään moitittavaa ei hoidosta ole vaikkakin lopulta tuli kiire sektioon.

Viimeiset viikot on aika tuskaisia ja tulee vaan tarkkailtua itseään ja tuntemuksia, mä toivon että masuasukki vaan ymmärtäis vähän aikaisemmin ponnistaa maailmaan tällä kertaa :)

Kovasti vaan tsemppiä kaikille viimeisille viikoille!!!

Kareliini ja pikkuinen, huomenna poksuu 36+0 !!
 
Heippa kaikille!
On se kyl ihme miten erilaisia käytäntöjä neuvoloissa on eri paikkakunnilla. Vaikka täällä kuinka sanois että on supistellu kipeesti tai vähemmän kipeesti mutta usein, niin kohdun suun tilannetta ei katsota ennenkuin 39+0 on täynnä. Senkin tekee sitten th. Samoin kun olen kysellyt että onko laskeutunut ja onko pysynyt rt (oli viikolle 34+ asti pt), niin vastauksena on että vaikuttaisi olevan vieläkin rt ja saattaa olla laskeutunut, mutta ei hän varma ole. Kuulemma se pitäisi itsellä tietää ja tuntea että onko laskeutunut ym. Mistäs minä sen voisin tietää, kun esikoinen oli pt loppuun asti, eikä laskeutunut ennenkuin synnytyksessä vähän...ja lopulta sit mentiinkin sektioon pt-synnytyksen hitaan edistymisen vuoksi. Painetta kyllä tuntuu ja tuntuu kuin pissat menis housuun kävellessä, kun joku vissiin rakkoon ja joihinkin hermoihin painaa..kauhea vihlominen välillä ja kävely on melko tukalaa (issias vaivakin minulla tosin on).
Olis kyl kiva tietää edes jotain, että missä ollaan menossa, kun meiltä on kuitenkin synnärille lähes 230km matkaa, niin osais sit lähteä ajoissa ettei ainakaan missään ambulanssissa tarviis kesken matkan synnyttää. :/
En tiedä sit että olettaako ne, että ei se ainakaan ennen sitä vkoa 39+0 tule, kun sitä ennen ei edes tarkisteta. Edellisen kerran kohdunsuun tilanne on katsottu ekassa lääkärineuvolassa, joka oli ihan alkuraskaudessa (en muista viikkoja).

Joku oli myös kertonu täällä sf-mitasta, joka oli noussu 3cm viikossa.. Niin täällä on myös sama tilanne, sf-mitta noussu viikossa 31cm:stä 34cm:iin. Utelin että miten se on mahdollista että noin paljon nousee noin lyhyessä ajassa, niin voi kuulema johtua vauvan asennosta.. että ehkä se ei sit olekaan laskeutunu, vaikka kaikki muut merkit viittaakin siihen että olis?? Ota noista nyt sitten selvää.. hermot meinaa mennä, kun ei mihinkään selkeää vastausta saa.
Täälläkin on liikkeet selkeästi vähentyneet.. Liikkuu kyllä ja liikelaskennassa tulee aina tarvittavat liikkeet, mutta noi liikkeet on jotenkin erilaisia eikä niitä tuu sellaisina sarjoina mitä aiemmin.. Pyllyään tuntuu enimmäkseen pyörittelevän puolelta toiselle ja jalkoja vissiin yrittää vähän oikoa tai jotain, kun kylkiluut on välillä niin hellinä :)

Niin... Onnea ensimmäisistä kesäkuun pojista Malendralle!!! :) Perästä tullaan jossain vaiheessa :)

Aurinkoisia kevätpäiviä ja jaksamista kaikille!! :flower:

GuardianAngel 37+6
 
Suuren suuret onnittelut Malendralle ja pojille! :heart:

Täällä tulee käytyä lukemassa melkein joka päivä, mutta jostain syystä kirjautuminen aina takkuilee, joten useasti se kirjoittaminen sitten jää. Viikonloppuna kirjoitin pitkät pätkät ja yhtäkkiä koko teksti hukkui jonnekin...

(.) Päivät kuluvat rauhalliseen tahtiin. Vauva liikkuu paljon yhä edelleen eikä mitään vaivoja tai ongelmia ole ilmaantunut. *kop kop kop* Toki se ei haittaisi, jos olisi hieman pirteämpi aamupäivisin eikä tarvitsisi vähintään parin tunnin päikkäreitä per päivä. Jonkin verran oli viikonloppuna selän polttelua ja alavatsaa jomotteli, mutta nekin tuntemukset loppuivat heti viikolle päästyä. ;) Tänään sain varattua maanantaille maistraattiajan, joten voisin kuvitella nappulan syntyvän viikonloppuna. :vampire: :D

Henna ja vauva 37+4
 
Täällä odotetaan miestä kotiin, että päästään päivystykseen käyrille ja ultraan.. eilen illalla liikkeet rupes olemaan jo aika vähäisiä mut päätin kuitenkin nukkua yön yli. Tänään en oo kertaakaan saanu 10liikettä tuntiin, en ees kahteen.. Toivottavasti on turha reissu ja herää koomastaan..:/
 
Äitipkl:llä käyty.

Möhköpantti.

Meillä siis tänään viikkoja 34+3 ja pojan painoarvio 3221g!!!!! HÄRREGUUD.
Kuitekin kaikki pää, reisiluu ja vatsa kasvavat ihan täydellisesti toisiinsa nähden samalla käyrällä.
Rd:tä mulla ei ole todettu, sokerirasituksessa hyvät arvot siis. Mulla on kotona vs mittari niin ajattelin että voisin omaksi iloksi kuitenkin tota paastoarvoa ja 1h jälkeistä arvoa mittailla..
Pojalla kaikki hyvin, HYVIN SIIS KASVAA ;) ;) ja kaikki napanuoran ym virtaukset kunnossa. Istukka siis ainakin toimii hyvin :D
Kohdunkaulalla edelleen hyvä tilanne.
Sain itselleni ajan 30.5 eli kahden viikon päähän, jolloin taas koon vuoksi kontrolliultra. Lääkäri sanoi, että jos on ottanut jonkinlaisen kasvupyrähdyksen tässä ajassa niin ottavat lapsivesipunktion josta selviää keuhkojen tilanne. Kuitenkin lupaili käynnistystä rv 37-38:lle (IHANAA!!!) ...mutta ne asiat selvinee tosiaan silloin kahden viikon päästä.
Epäili lasketunajan painoarviota noin. 4,5-5 kg!! Joo kiitos aikaisemmin ulos.

Voihan se olla myös että poika päättää itse lähteä myös aikaisempaa syntymään ;)

Pääasia että kaikki oli kunnossa.

Meillä kaikki valmiina PAITSI pinnasänkyä ei olla vielä koottu ja sairaalakassia en oo pakannut. Tavarat kuitenkin valmiina. Ehkä ne vois laittaa jo varmuuden vuoksi valmiiksi :)

Hemutus ja XL Möykky 34+3
 
  • Tykkää
Reactions: Sandrastiina
Poikkka
jos tyttö on vaan ottanut nyt lungisti. Meillä ihan selviä eroja liikkumisen suhteen päivittäin.
Joskus saattaa oikeesti mennä koko päivä että illemma tajuaa vasta että onks se liikkunut. Musta ainakin tuntuu että tää olis jotenkin laiska..
Peukut pystyyn ja positiivisia ajatuksia teille! :heart:
PUSS :vampire:
 
Oi ihanaa ensimmäiset vauvat tästä pinossa maailmassa. Onnea Malendralle pienistä pojista:heart:

Poikkka toivottavasti kaikki hyvin pikkuisella. Jospa olis tosiaan vaan rauhallisempi vaihe menossa.

Täällä alkaa olla valmistelut suurinpiirtein valmiina vauvaa varten. Pinnasänky saadaan loppuviikosta tai sitte ensviikon alus. Kun oi toi pyhä tos välis ni voi sekottaa. Tilasin netistä. Vielä olis kyllä hommaa. Mutta niin se aika sitte kuluuki paremmin. Kun vaan ite jaksais paremmin. Siivoaminen on haastavaa tän vattan kanssa, joka on kokoajan tiellä.

Nyt sapuskaa laittamaan.

Nona ja rymyiita 35+1
 
Poikkka: hyvä että olet kuitenkin liikkeitä jonkin verran tuntenut. Kurjaa olla huolissaan :( ja toivottavasti kaikki olisi hyvin! Tule sitten kertomaan, mitä sanoivat.

Mä oon selvästi huomannut, että aamupäivällä/ päivällä vauvan liikkeitä tunnen vähemmän. Iltaisin tämä(kin) masuvauva liikkuu sitten aktiivisemmin.

Hemutuksella on kyllä aika huima tuo painoarvio! Onneksi sulle on nyt tuota käynnistystä lupailtu sitten aikaisemmin. Yhden tuttavan vauva päätti syntyä 36+0 ja painoi 3,5kg!! Joten kyllä se mahdollista on, tuollaiset lukemat näillä viikoilla.
 
Aanna
kiva kuulla että muillakin on ollut yhtä isoja arvioita/syntymäpainoa :)
Itse en vaan tajua että mikä on homman nimi, miksi hän vain kasvaa? Itsellä kuitenkaan ei ole todettua rd:tä, olen alkujaan normaalipainoinen, olen syönyt normaalisti läpiraskauden (toki urheilu jäänyt kokonaan pois kipujen vuoksi), painoa tullut 15,5kg tähän asti.
Toki itse olen ollut 4,5 kg syntyessäni (rv41+) ja mieheni on about 2m pitkä.. en ole ajatellutkaan että me saadaan pientä ja siroa vauvvaa.. mutta mikä sitä poikaa näin kasvattaa???? :D :D

..en ymmärrä....
 
Kotiin onneks päästiin eli ei mitään hätää, perjantaina kuitenkin uusiksi käyrille. Käyrillä syke heitteli 135-163 välillä ja ultralla näkyi pieniä liikkeitä.. Veikkaan että muuttanut asentoaan joten liikkeet ei tunnu samallalailla, jalat oli ainakin vaihtanut paikkaa oikealta vasempaan kylkeen.. Ei käyristä sanottu mitään ihmeellistä mutta onko noista heittelyistä jtain haittaa? :eek: kuitenkin kun perjantainakin pitää mennä..
 
Hemutus, "kiva" että muitakin jättiläiskerhossa. Ja mulla ihan samat tiedot kun sulla (normipaino, oma iso syntymäpaino jne) eli uskoisin että perintötekijät vaikuttavat kyllä tuohon kokoon. (meillä siis 33+6 arvio 3kg)

Möhköpantti Varmaan johtuu sitten siitä ettei mulla ole raskausdiabetesta ja vauva kasvaa joka suhteessa paljon ettei mulle ole mitään käynnistyksestä puhuttu. Tai sitten meitin lääkäri on vaan niin hölmö :D (oli aika töykeä)

GuardianAngel Kuulostaa kyllä aika epävarmalta systeemiltä, mun mielestä tänä vuonna piti ottaa käyttöön joku laki/asetus se että joka kunnassa on tietyt lääkärikäynnit tietyillä viikoilla tms mutta ei nähtävästi.

Poikkkan kuulumisia odottelen kovasti, toivottavasti siellä kaikki kunnossa!!! Muoks. hienoa ettei hätää ollut!
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa että Poikkkan vauvalla ei ole hätää! Mun käsittääkseni tuo sykkeen vaihtelu on normaalia, jos vauva liikkuu niin syke on korkeampi. Mulla oli käyrä suunnilleen samoilla vaihteluilla ja sanoivat että tosi hyvältä näyttää. Mulla otettiin sen ulkokäännöksen yhteydessä käyrää.
 
  • Tykkää
Reactions: Poikkka
Suuren suuret onnittelut Malendralle ! Kesäkuiset siis korkattu oikein tuplilla täällä ja samoja uutisia odotellaan tuolla Facebookin puolella :)

mulle vois päivittää tietoihin seuraavat: ikä 28, synnäri JS ja poikalupaus

kiitokset ja tsemppiä kaikille loppurutistukseen!

Annuli + Nakki 37+5
 

Yhteistyössä