Kesäkuun Kastehelmet 2012 **TOUKOKUUSSA**

Neuvolassa käyty kaikki oli ok :)
ny lähti sitten lähete menee ku kaveri se vaan viihtyy perätilassa eikä mitää merkkejä siitä et ois asento muuttunu mihkään..varmaan parin viikon päästä ois se aika sinne sit et onhan sillä viel hetki aikaa kääntyä jos meinaa :)

ei muuta ku ulos käppäilee ku on niin ihana ilma :)

Taistis ja pikkuneiti 34+4:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Missy1985
Rintintin
Kiitos Mupelo uudesta ketjusta ja kaikille mukavaa toukokuuta!

Uusiakin oli liittynyt joukkoon, tervetuloa vain!

Autoilusta, meillä kun on esikoinen niin hyvin mahtuu. Ja takapenkille sijoitetaan. :)

Taistis hyvä että sait lähetteen eteenpäin, meillä menee samat viikot kun la sama. :) Mutta, kävin myös tänään neuvolassa ja kaksikin eri terkkaria kokeili ja olivat sitä mieltä että on pieni vielä perätilassa. No, justiin viime viikolla oli lääkärin kanssa juttua (kun soitin muissa asioissa) että jos vielä tänään on pt niin laittaisivat lähetteen eteenpäin. Mutta molemmat terkkarit (iältään siis jotakin 50+, lääkäri max 30+) oli sitä mieltä että kyllä seuraavan neuvolalääkärin jälkeen vielä ehtii ihan hyvin laitta lähetteen eteenpäin. Seuraava nlalääkäri siis 36+2 ja siittä vähintään viikko että saisi ajan äitipolille! Juurikin siitä syystä lääkäri sanoi ettei pitäisi odottaa sinne asti ja koitin kyllä inttää terkkarille että lääkäri sanoi näin, mutta eipä suostunut tekemään asialle mitään. Totesi vaan että kyllä ehtii ihan hyvin! Mitä hemmettiä, kun lääkäri nimenomaan sanoi että jos edelleen pt niin asia eteenpäin!! Lisäksi terv.hoitaja heti alkuus sanoi että eipä taida pikkuisella olla enää juurikaan tilaa kääntyä... Että kiva. Tulipa avauduttua. :) En oikein tykkää ko. terkkarista muutenkaan...

Rintintin & masukki 34+4
 
Terkut äitipolilta. Painoarvio oli 2,5 kg, sikiö oli pompsahtanut kolmessa viikossa vatsanympäryksen puolesta yläkäyrälle (vastasi viikkoja 35+3), muut mitat (reisiluu, pää) olivat keskikäyrällä viikkoja vastaavat. Diabetes on siis alkanut tehdä tehtäväänsä, ottaa päähän :headwall: Hoitotasapaino oli kyllä diabeteslääkärin mukaan oikein hyvä, mutta silti ei tietenkään terveen tasolla. Käynnistys saattaa siis olla edessä viimeistään viikon 38 tienoilla, alan varustautua siihen henkisesti. Esikoinen käynnistettiin rv 37 ja painoa oli siinä vaiheessa 4 kg. Olin toivonut normaalia synnytyksen alkua, mutta ei kai tässä auta itku markkinoilla. Seuraava käynti on kolmen viikon päästä ja silloin tehdään myös synnytystapa-arvio.

Kovasti pikkuinen ultraruudulla näkyi hengittelevän, hikkakin sillä oli :heart: Kaikki oli tuota vatsanympärystä lukuunottamatta oikein hyvin, sydän pompotteli, napanuoravirtaukset oli kohdillaan ja itselläkin hemoglobiinit ym. ihan ok tasolla. Raivotarjonnassa oli.

Sain lähetteen psykologille, kun sanoin haluavani keskustella lapsettomuushoitoihin, aiempaan hätäsektioon ja tulevaan synnytykseen liittyvistä asioista. Toivotaan nyt että aika irtoaa ennenkuin lapsi on ulkona, kovasti on kuulemma sielläkin jonoa mutta lupasivat kiirehtiä ajan saamista.

Tämä oli nyt omanapainen päivitys, kiiruhdan takaisin töiden äärelle. Jaksamisia leidit!

Maikki rv 33+2
 
Viimeksi muokattu:
No voi kurja, että Maikki79:n pitää huolehtia vauvan koosta. Mutta ehkä on parempi sitten käynnistää kuitenkin ajoissa kuin antaa kasvaa 5kg painavaksi, jota varmaan on vaikeampi sitten kuitenkin synnyttää.

Rintintin ja Taistis: toivottavasti teidän vauvat kääntyisivät! Mulla neuvolakorttiin nyt merkittiin RT vaikka eihän tuo vauva ihan hyvässä raivotarjonnassa olekaan. En tiedä, onko avotarjonnassakaan, vaiko kuitenkin viistossa. Terkkari sanoi, että vatsan muodon perusteella voisi päätellä vauvan olevan poikkitilassa edelleen, mutta pää on kuitenkin alhaalla. Vauvan selkä on mun selkää vasten (kuten avotarjonnassa), eli tarjonta ei kyllä senkään puoleen ole hyvä. Silti siis merkintä RT ja kahden viikon päästä katsotaan taas tilannetta, silloin jo rv36+4. APUA että nämä viikot kuluvatkin nopeasti! Terkkarin mielestä vauvalla varmaan on tilaa kääntyillä, koska on kääntyillyt mun kokemuksen mukaan nyt usein. Eli voi parissa viikossa vielä kääntyillä miten päin vain, kun ei ole laskeutunut lainkaan. Toisaalta kokoarvioon pääsee viikolla 38, ja sinne ehtisin varmaan lähetteellä seuraavastakin neuvolasta. Siksi en sitten viitsi varata aikaa lääkäriin nyt, vaikka äp-lähetettä en saanutkaan.
 
Moi mamat!!

Hurjasti viikkoja jo osalla, apua!! Mullakin sais olla jo vähän enemmän, nimittäin vietin tuossa vapun osastolla. Verenpaineet alkoi nousta ja olipa kohdunkaulakin tippunu ollen 2,6cm. Sormelle raotteli kohdunsuu. Ei muuta ku osastolle pötköttelee. Paineet onneks rauhottui yhellä lisälääkkeellä ja toksemia (myrkytys) kokeet kaikki ok. Pissa puhdas. Sain kortisonipiikit vauvan keuhkoja vahvistamaan. Kotona siis nyt ja entisellä verenpainelääkkeellä mennään. Huomenna täynnä rv 32 ja sen jälkeen saa kuulema syntyä. Itse en vielä haluaisi synnyttää kun olis niin pitkä keskoshoito tiedossa? Vauvan painoarvio 1,9kg paikkeilla. Nyt sitte tosiaan ollaan vielä muutama viikko hissukseen ja vuodelevossa ja voin sanoa että huh huh. Selkä ihan tohjona ja aika ei kulu sitten millään. Supistelujakin oli aika napakoitakin siellä käyrillä ollessa, ja eilinen taksimatka kotiin oli aika hankala. Vois tämä odotus olla helpompaakin....
 
Tarjonnasta Mulla on ensi viikolla aika äitiyspoliklinkalle perätilan vuoski. Tuolloin viikkoja 36+3. Tänään neuvolassa terkkari arveli että eivät vielä ensi viikolla yritä kääntöä, koska riski on niin suuri että nuilla viikoilla vauva vielä kääntyy takaisin. Arveli että saan äitiyspolilta ajan seuraavalle viikolle kääntöä varten. Vauva kun ei millään edes yritä kääntyä. Painoarvioksi näppituntumalla arveli noin 3,2kg, mutta mulla jäi epäselväksi että arveliko tuon syntymäpainoksi vai tämän hetkiseksi painoksi.. No ensi viikolla äippäpolilla sitten mittailevat.

Vauvan kanssa autossa matkailusta, meillä tuo farmari vielä ostamatta. Meillä on kaksi pienempää autoa ja toinen pitäisi saada myytyä ennen kuin farmari ostetaan. Vauva tulee kyllä matkustamaan takapenkillä, mutta niin minäkin kun pidemmistä matkoista kyse :rolleyes: Mies saa sitten koiran etupenkkikaveriski :p

Nyt on kyllä alkanut olemaan kovia tunnemyllerryksiä. Itkettä, suututtaa ja ärsyttää ihan kaikki. En ole kyllä aikaisemmin kokenut tällaista myllerystä ja tämä on tosi inhottavaa. :| Toivottavasti tämä tästä helpottaa ja toivottavasti ei ole näin kovia tunnemyllerryksiä vauvan synnyttyä.. No asiasta olen jo neuvolassa ja miehen kanssa keskustellut.

Emppalle voimia lepäämiseen ja toivotaan että vauva viihtyisi massussa mahdollisimman lähelle laskettua aikaa!:flower:

Nyt pitää päästä nukkumaan, huomenna on pitkä päivä edessä viimeisiä vauvatarvikkeita hankkiessa!

Yritetään nauttia tästä ajasta parhaamme mukaan eri vaivoista ja huolista huolimatta!

Muumimamma_ 35+5
 
Emppa: onpa kurjaa! Kovasti tsemppiä! Ei auta kuin katsoa elokuvia ja lukea kirjoja. Varmaanhan se tylsää on, paikallaan makoilu. Onneksi viikot sullakin alkavat olla jo hyvät. Toivotaan ajan nopeaa kulumista!

Mä oon niin ylpeä, että eilisen vältin herkkuja ja söin terveellisesti (siis yhden päivän herkuitta, hah :D). Saa nähdä, kuinka tänään käy. Arvelinkin, että jos en sokerirasituksessa sitten jää kiinni, tulee herkuttelun välttäminen olemaan vaikeaa. Normaalisti kun pystyn syömään jonkin verran herkkujakin ilman, että alkaisin hirmuisesti lihoa. Nyt taitaa olla toisin, mutta ennen kaikkea siis pelottaa vauvan lihominen, ei niinkään oma, vaikka sekin on ärsyttävää.

Mutta nyt aamupalalle.
 
Mupelolle kiitos uudesta pinosta:D
Tosta turvaistuimen paikasta on ollu puhetta..meillä se tulee etupenkil...Mulle se on helpompi vaihtoehto. Ja tosta sokerirasituksesta..siitähän jäin "kiinni" ja ens tiistaina meen TYKS:n RD-tädin vastaanotolle..saan sen laitteen vuorokaudex tohon käteen..ja pitäis ultraan päästä ku Pätkiksen asento on vähä hukassa:mad: Huh ku aika rientää, pian alkaa ekat syntymään jo :heart: En ole viel uhrannu ajatusta tulevaan synnytykseen...saas nähä koska iskee tajuntaan!! Ainut mitä oon aatellu et jollei äijä ookkaa maisemis ni kenet sit pyytäisin mukaan???
Nyt en muista kenen mies on alkanu jänistää mut toivon et asiat lutviutuu oikeille kohille ja pian :hug:
Tiituliini ja Jätkänpätkä rv 34+1 POKS päivän myöhässä :LOL:
 
Täälläkin pitäisi alkaa kokeilemaan tuota isofiksiä takapelnkille.. eihän sitä etupenkille pystykkään laittaan edes.
Saa nähä miten mahtuu takapenkille XD sitä vähä jännään ku meillä on farkku auto, mutta pienikokoinen sellainen. jos se ei mahdukkaan ja pitää kauheena siirtää etupenkkiä.... minäku tykkään istua aika takana kun ei muuten oo hyvä asento.
Mua jännittää aikalailla synnytys. ensviikolla on lääkäri nla ja sit viikon välein neuvola.
Mulle ei oo puhuttu synnytyksestä oikiastaa mitää vielä, saati että mihin sairaalaan oikeesti pitää ees lähteä kun lähtö tulee. Jotenki semmonen tiedoton olo.
Sitäki miettiny että miten ihmeen mä oikeesti pärjään päivät vauvan kanssa ja erityislapsen. ja että pääsenko vauvan kanssa ikinä edes vaunuileen kahdestaan... tuo ukko kun ei tuon eristyislapsenkans juurikaan edes leiki, vaan minä joudun aina leikkimään ja keksimään tekemistä ja mies vaan istuu tietokoneella tai makaa ja kattoo tv :/

Noh jospa se älyäis sen kun vauva tulee etten minäkään oikeesti pysty kaikkeen.
 
Mandeliini: mä en aikanaan päässyt vauvan kans vaunuilemaan kahdestaan mihinkään. Ehkä jonkin kerran, en muista. Mies rakensi meidän taloa ja olin käytännössä päivisin yh. Mies vahti yöt esikoista (oli vielä 2v kova heräilemään, 3-4krt/yö!!) ja mä vauvaa. Esikoinen oli vielä pieni, alle 2v ikäeroa. Mulla oli sitten tuplarattaat ja kävelin niiden kans kauppaan / leikkipuistoon.

Synnytyksestä: mä olen viime aikoina alkanut miettiä sitä! Ja lueskellut netistäkin kaikenlaista, vaikka kaksi omaa synnytystä takana. Lähinnä tuo vauvan asento eli tarjonta on mietityttänyt, mutta tässä ketjussa taitaa olla aika monta, jolla vauva on perätilassa tai muuta ihmettelyä tarjonnasta on. Mäkään en vielä luota, että vaavi ei kääntyisi perätilaan tai poikittain, vaikka voihan se toisaalta kääntyä hyväänkin asentoon. Nytkin musta tuntuu, että on vatsassa eri tavalla kuin eilen, mutta kun ei liiku näin aamupäivisin paljoakaan, niin on vaikeampi päätellä, missä esim. jalat ovat.

Me ei olla edes kysytty isovanhempia lastenhoitoapuun synnytyksen ajaksi. Kai sitä vaan luottaa, että niitä voi kysyä :) Mutta pitäisi tosiaan kysäistä! Luotan myös siihen, että mun synnytys on yhtä hidas kuin edellisetkin, että heillä on hyvin aikaa tulla. Ajomatkaa on heillä reilu tunti kuitenkin.
 
Kyllä vaan monenmoisia vaiheita voi olla raskaudessa. Ihan jännittää kaikkien teidän puolesta joilla erikoisuuksia ilmassa. Voimia ja hermoja ennen kaikkea!!!!! Päivä kerrallaan vaikka ne päivät varmasti on pitkiä.

Neuvolasta terveisiä. Verenpaineet edelleen matalat kuten ollu, pissa puhdas, sf-alakäyrällä nousee kuitenkin 27,5cm, vyötärönympärys 95cm (maaten mitattuna),paino -250g/vko (!), syke 130, rt oli ja pää liikkui joten kiinnittyny ei ole. Hyvissä lähtöuomissa poju on siellä kunhan alkaa tippumaan alas. Hb ei otettu kun vointi ihan hyvä niin turhaa kontrolloida. Keskusteltiin pitkään avioliiton muutoksista, synnytyksestä vs. sectio, vauva-arjesta ja imetyksestä ja olin tosi tyytyväinen ja onnellinen kun lähdin. Paras neuvola tähän asti voimaannutti henkisesti.

Täällä pieni 2 ovinen auto jolla meinataan pärjätä mahdollisimman pitkään :)

maha on semmonen perunapussi kun kyljellään on :D Näkee vauvan läpi ja suorastaan voi taputella takapuolta. Niin uskomattomalta tuntuu nähdä vaikka ei näe oma pienokaisensa. Uudessa vauvalehdessä oli juttu erilaisista raskausajan hieronnoista ja se raskaushieronta vaikutti sellaselta, että on päästävä!

Sandrastiina ja mini 32+4
 
Ajattelin nyt kaikille mahan koosta stressaaville laittaa nyt oman "pienen" masuni tänne esille eli tää on tasan 34+0, kiloja +19 ja vatsanympärys on kasvanu 25cm :) :)



Olo alkaa olemaan jo hieman tuskainen välillä kun tuntuu ettei tosiaan mitään enään jaksa tehdä. Tänään kävin taas kummipoikia (10.5kk) katsomassa ja eikä heidänkään kanssa jaksa montaa minuuttia leikkiä kun on jo ihan loppu. Eli täyttyy kyllä nostaa hattua teille joilla on nuori esikoinen kotona. Ja sen jälkeen kävin vielä Prismassa mikä oli kyllä virhe. Niin kauheita liitoskipuja ei oo sitten aikaisemmin ilmennyt, onneksi oli ostoskärry mihin nojailla et sai hieman painoa pois jaloilta. No nyt on sitten hommattu vauvalle vaippoja ja itselle :) Ja muutama tuttikin tuli ostettua varmuuden vuoksi.
 
LKN
Heippa kaikille pitkästä aikaa!! :) Oon kyllä käyny ahkerasti lukemassa teidän kuulumisia täällä, mutta ite oon ollu kauheen laiska kirjottamaan omia kuulumisia :ashamed:
Neuvolassa käyty 30.4 viimeeksi, rv 31+6 sillon, neiti oli rt:ssä, pulssi oli 140 ja liikkeet ++, pissa puhdas niinkun joka kerta tähän mennessäkin ja hb pysytelly lisäraudasta huolimatta 118 ja sf 29,5cm :) Painoa mulle on nyt tullut yht. 9,4kg eli aikas sopivasti kun en mikään luuviulu normistikkaan oo ;) :D
Seuraava neuvola onkin lääkärineuvola 23.5 sillon viikkoja on kasassa 35+1! Hui kun äkkiä mennyt aika!
Just tänään välähti mieleen että tässähän on tasan 2 viikkoa äitiysloman alkuun! Virallisesti mulla alkaa 21.5, mutta kun sitä edeltää vapaa viikonloppu niin 18.5 on jo viimeinen työpäivä, kuinka sitä sit yhtäkkiä osaa taas olla vaan kotona?? Noh, esikoisella alkaa päiväkodista kesäloma 4.6 ja miehellä samana päivänä eka rupeama kesälomasta niin ei mun kauaa tarvitse yksin kotona olla :)
Kaikki tavarat rupee olemaan valmiina, ainoo että kun pinnasänky kaivettiin varastosta esikoisen jäljiltä (esikoinen 4,5v!) niin ruuveja ei löydy tietenkään mistään :D ensin ei kyllä naurattanu mutta nyt siis ruuvien metsästys käynnissä :cool:
ihanaa kevättä kaikille!!!
mites muuten te muut joilla muksun synnytys on ollu imukuppi, niin onko teille tarjottu synnytystapa arviota seuraavan kohdalla??
Neukkari kerto mulle että ennen se on ollu täällä heti toisen synnytyksen kohdalla kriteeri synnytystapa arvioon mutta ei enää, täytyy siis seurailla tarkasti mun mahan kasvua ja sf mittaa ettei yhtäkkiä pompsahda taivaisiin, nyt ainakin vielä vaikuttaa hyvältä :) Koska siis esikko jäi jumiin ja sykkeet tippui joten ei tietoa onko paikat mulla ahtaat vai oliko vaan huonossa tarjonnassa..
No haastattelen lääkäriä vielä asiasta, pahin pelko mulla on että vanha eppari arpi repee jotenkin holtittomasti :whistle: Ostin jopa vartaloöljyä ja sillä oon eppari kohtaa rasvaillu et jospa antais paremmin sitten periksi :LOL: ja imetys asioista ollaan paljon keskusteltu neukkarin kanssa, kun se mulla ei oikein tupannu luonnistumaan esikon kanssa, nyt halu olis kova onnistua ja apua siihen luvattu! :)
 
Mammat hoi, en tie mistä päin te oikee kaikki ootte.. Mutta jos joku on lahden suunnalta nii käykää kattomas tää blogi, jos jotai kiinnostaa ilmanen masukuva.! =) Mua Niiiin harmittaa ku oon niiiiiin kaukaa.. : /

Tirlittan: Kuvattava haussa!

..ehkä meidän pinoo lukee myös heinä- ja elokuun mammat, jos niitä kiinnostaa.. :D
 
Viimeksi muokattu:
Tänään alkoi loma, johan kuntokin meinasi loppua kesken.. sokerit heittelevät, toivottavasti nyt ei kovasti korkealle menis. Maanantaina jo neuvola mistä lähete äitipolille jos sokerit huonot. herkuttelua on vaan vaikea lopettaa.
Ihana yllätys oli kaverin ostama äitiyslomalahja ja vei vielä syömäänkin, kyllä piristi :)

teris 32+2
 
Madde84 pakko kommentoida, aivan loistava toi siun perstatuointi!! :D
Miulla on aika samanlainen maha, vesimelonimallia :)

Hyvin lensi tänään mehumuki kun esikoinen riehu sylissä, samalla tunsin että masukki puskee ihonläpi ja kädellä suojasin mahaani, pitelin esikkoa ja yritin juoda mehua.. Esikko nappasi sitten mehumukin ja mehut pitkin seiniä ja sohvaa.. :rolleyes:
Emmie tiijä miten sitä pitäis sylitellä tota meidän 11kk neitoa, hirvee riehuja duracell pupu ja tykkää kaikenlisäks paukuttaa miun massua kaikella kättä pidemmällä. : / Sitten kyykkiä ja nostella, juosta perässä vaikka neito ei edes vielä harkitse kävelemistä mut ryömii kuitenkin uskomatonta vauhtia.. huoh, jospa tästä elossa selviäis.

Lyhyellä lenkillä (en tod 10km :kieh:) oon yrittänyt käydä nyt päivittäin ja siitä ilosta sitten lonkat ja alapää hirmuisen kipeänä... valitusvalitus. |O Vielä kun muutaman viikon jaksais että vaavi ois täysaikainen niin sitten alan tekee vaikka kyykkyhyppyjä että tulee ulos :D

Kellään ei tainnut olla mitään hyvää ideaa tohon äippälaatikon pysymisestä tasolla asiaan? "what would Macgyver do?"

Tietääkö kukaan jotain eihirveänkallista luotettavaa nettiputiikkia missä myytäis vähän rock/punk henkisiä vauvanvaatteita?? Ois kiva löytää muitakin kuin noita perus sinisiä/vaaleanpunaisia/valkoisia söpösöpöjä :)
Onko kukaan muu huomannut että unisex vauvanvaatteita on aika hankala löytää? Ainakaan kokoa 50.. Varsinkin täkäläisistä vaateliikkeistä, aina on joko/tai sininen tahi vaaleanpunainen, autokuvia tahi kukkasia : / Miun ei pitänyt edes shopata tälle tulevalle vaaville mitään vaatteita kun esikoiselta kuitenkin paljon vaatetta mitä pojallekkin voi laittaa päälle, mut minkäs teet kun menee pääpyörälle :D Kuitenkaan en luota tohon poikalupaukseen nii paljoa (vaikka ne pallit ja pipuli on miltei joka ultrassa näkyneet) että rupeisin poikavaatetta ostelemaan. Ne kerkee sitten kun on syntynyt...

Peikko ja Otus 33+1
 
Täällä Peikko taso äippälaatikon alle ilmestyi vihdoin ja siihen kun isken laatikon kyytiin niin ei se sivusuunnassa ainakaan tipu. Seinän ja sängyn väliin jää. Pituus suunnassa täysin saman mittasia joten en koe tarvetta millään sitä kiinnittää. Jos jäis irralliseksi keskelle huonetta tuo taso ja laatikko vetäisin varmaan jollain narulla pöydän ympäri ja pahvilaatikosta läpi ja patjan alta siis narut. En varmaan ite saisi luotettua kakspuoliseen teippiin..
 
Hei kaikille pitkäst aikaa taas!

Viikot vaa kaikille meille lisääntyy. :heart: :D

2.5 oli neuvola viimeks kaikki oli hyvin, verenpaineet, pissi jne.
+450g oli tullu viikkoa kohden se on taas aika paljon ku on täs viel viikkoja jälellä.
Noh, jospa ei enää kauaa..

Missy ja prinsessa 35+0 :heart: :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Taistis
Huomenta
mäkin oon saanut vauvan nukkumapaikan tehtyä, siis äp:n laatikon reunustettua ja lakanat jo laitettua ja nostettua sen pinnikseen. Varmaan vauva siis nukkuu siinä lähinnä päivisin ja ehkä alkuyöt, riippuu rytmistä. Esikoinen simahti yöunien tapaiselle jo 21-22 mutta kuopus ajoitti iltaitkunsa alkamaan vasta klo 21, joten kävin silloin vauvan kans unille 24-01, jolloin huuto viimein loppui.

Mitähän Malendralle kuuluu, kun paikat olivat jo varmaan jotain viikko sitten 5cm auki ja kaksoset masussa?

Mulla alkoi tänään virallinen äitiysloma, 34+5. Uskomatonta, että ollaan jo näin pitkällä. Johan tässä kohta iskee paniikki tekemättömistä asioista!! Taitaa jäädä ikkunat pesemättä tänä keväänä/kesänä :D
 
Pitkästä aikaa taas päivittelyä! Äippälomalla oltu tässä reilu viikko. Opinnäytetyön viimeistelyä olen tehnyt,ja ensiviikolla pitäisi jättää tutkintotodistus hakuun, niin valmistuu sitten 31 pvä. Vaikea uskoa, että 3,5 vuoden opiskelut alkais olla nyt ohitse! :) Tässä vaan mietittyttää, että pidetäänkö miun valmistujaiskahvit silloin 31 pvä vai suosiolla vasta vähän myöhemmin, alkaa nimittäin olla tuo la aika käsillä siinä :D

Esikoinen syntyi kyllä käynnistettynä tasan 42+0, eikä koko raskauden aikana ollut yhtään ainoaa ennakoivaa supistusta. Tämä on nyt ollut ihan toisin, monta viikkoa jo supistellut (kivuttomasti) päivittäin ja jomotellut selkää ja alakertaa.Samoin huomasin viimeviikolla että maitoakin on alkanut nousemaan. Eli uskaltaisin jo hieman toivoa, että tämä tulokas käynnistyisi sieltä ehkä jopa itsekseen ja vähän aikaisemmin. Esikoinen oli syntyessään 4310g, eikä ajatus samasta uudestaan oikein tunnu mukavalta..

Iäksi voisi päivittää 25, johan tuo maaliskuussa vaihtui mittariin! :)

Autoilusta sen verran, että molemmat muksut tulee meillä matkustamaan takapenkillä. Ihan jo kaukalon isofix kiinnityksen takia, kun myös sen että etupenkillä airbagit, enkä luota niiden poiskytkentään.

Mutta nyt touhuilemaan omia hommia ja nauttimaan rauhasta. Mies ja poika eivät ole kokopäivään kotona :)

Cleopatra ja tiuhti 35+6
 
Tänä aamuna sitten masuasukki on taas vähän vaihtanut asentoa. On selvästi kyllä pystyssä, ei poikittain, mutta koska en nyt oo tuntenut potkuja tuossa ylhäällä, pelkään, että oiskin kiepauttanut itsensä perätilaan. Jokin pään tuntuinen tuossa keskellä pyörii, mutta ehkä se onkin peppu :) Toivottavasti. Liikkeet tuntuvat taas enemmän muljahduksina, kun potkut vatsan läpi ovat tiessään. No, jospa ois oikeinpäin tai sitten kääntyisi taas ensi yönä :D
Eilen oli illalla kipeähköjä supistuksia muutamia. Kai ne vaan lisääntyvät tässä loppuodotuksessa. Huomenna tulee 35 viikkoa täyteen!
 
Mammaloma alko eilen ja pe soittivat ajan synnärille ultraan.et näkeepi miten tuo kaveri oikeen on massus eli ens ke on aika sinne sit ja sieltä lääkärille varaillaan aikaa jos perätilas..viel o siis muutama päivä aikaa pikkusen kääntyä ennen ultraa :)
pitäis alkaa laittaa kassia jo valmiiks mut eipä oo saanu mitää aikaseks :D
mielenkiinnolla odotan et milloin tämä tulee maailmaan ku esikoinen tuli 37+3..

tänään taas poksutaa 35:heart::heart:

Jaksamisia kaikille :wave:

pitäis ottaa masusta taas viikko kuva mut laitan ny viime viikkosen kuvan rv.34 :)

Taistis ja pikkuneiti 35:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: pillipöllö

Yhteistyössä