Kesäkuun keijut 2017 *lokakuu*

Me ollaan jo kerrottu esikoiselle(koululainen).
Oireet on niin voimakkaat että ajateltiin sen olevan parempi ratkaisu, kuin se että luulee raukka äidin olevan pahasti ja vakavasti sairas, kun ei voi oikein vatsataudin piikkiinkään laittaa.
Pahoinvointi on voimakasta, vatsa sekaisin, rinnat pari viikkoa olleet todella kipeät, väsyttää armottomasti kokoajan, nenä tukossa ja flunssainen olo,vuorotellen palelee/järkyttävän kuuma, vähän väliä huippaa ja kertakaikkiaan heikko olo. :(
Täytyy vain toivoa, että kaikki menee hyvin ja kyseessä ei ole esim.tuulimuna.
Viikkoja siis vasta 4+4.
 
Me ollaan jo kerrottu esikoiselle(koululainen).
Oireet on niin voimakkaat että ajateltiin sen olevan parempi ratkaisu, kuin se että luulee raukka äidin olevan pahasti ja vakavasti sairas, kun ei voi oikein vatsataudin piikkiinkään laittaa.
Pahoinvointi on voimakasta, vatsa sekaisin, rinnat pari viikkoa olleet todella kipeät, väsyttää armottomasti kokoajan, nenä tukossa ja flunssainen olo,vuorotellen palelee/järkyttävän kuuma, vähän väliä huippaa ja kertakaikkiaan heikko olo. :(
Täytyy vain toivoa, että kaikki menee hyvin ja kyseessä ei ole esim.tuulimuna.
Viikkoja siis vasta 4+4.
Oijoi, onpas voimakkaita oireita. Tsemppiä!
Mulla on myös ollut tuota kylmä-kuuma oireilua. Joskus tulee hirveän kylmä, eikä edes villapaita päällä meinaa pärjätä. Joku yö sitten olen herännyt ihan hikisenä. Myös treenatessa on jotenkin hiki ollut tosi tiukassa. Tuntuu ettei hikeä irtoa normaalilla tavalla. Onko muilla ollut vastaavaa?
 
@Sohfia Heh, mulla on vähän sama kuin miehelläsi, että en mielelläni suoraan valehtelisi, jos joku kysyisi. Kertomatta jättäminen on vielä ihan ok, mutta varsinkin perheelle on kurja valehdella...

Tsemppiä pahoinvointiin @Eleonooora ! Aika aikaisessa vaiheessa tosiaan iskenyt. :unsure: Mennään täsmälleen samoissa päivissä, huomasin juuri. :)

Itsellä oireita ei edelleen hirveästi ole, mutta sitä parempi vain, koska töissä on hirveä kaaos päällä vielä ainakin seuraavat kaksi viikkoa ja pakko vaan jaksaa. Ensi viikolla vielä lähden työmatkalle ja siellä ei sitten varmasti jää keltään huomaamatta jos esim. pahoinvointi päättäisi alkaa... Mahan nipistelyt on voimistuneet, ja niitä on lähes koko ajan. Välillä jopa vähän pelottaa, mitä siellä voi tapahtua kun niin kauheasti koko ajan vääntää. (n)

Ikävimpänä (oletettuna) raskausoireena on tällä hetkellä unettomuus. Kaikkialla sanotaan, että alkuraskauteen kuuluu tolkuton väsymys, mutta mulla on päinvastoin. Illalla saan kyllä unen, mutta herään aamuyöstä vessaan ja sen jälkeen vain pyöriskelen ja nukun koiranunta siihen asti että 6.30 saa nousta ylös. Toivottavasti ei kovin kauaa kestä, koska vaikka en olekaan erityisen väsynyt päivisinkään, tuntuu että järki seisoo päässä. o_O Olen illalla menossa vyöhyketerapiaan, katsotaan, josko auttaisi tähän vaivaan!

4+4
 
Ikävimpänä (oletettuna) raskausoireena on tällä hetkellä unettomuus. Kaikkialla sanotaan, että alkuraskauteen kuuluu tolkuton väsymys, mutta mulla on päinvastoin. Illalla saan kyllä unen, mutta herään aamuyöstä vessaan ja sen jälkeen vain pyöriskelen ja nukun koiranunta siihen asti että 6.30 saa nousta ylös.
Joo, mulla on ollut vähän sama! Olen monena aamuyönä alkanut heräillä, ja ollut valmis muka jo nousemaan pirteänä hyvin aikaisin. Tämä ei ole ollenkaan minulle normaalia, vaan normaalisti käännän vaan kylkeä tyytyväisenä, jos satun heräämään aikaisin. Kropan vuorokausirytmi on siis ilmeisesti vähän vinksallaan.

Itse asiassa eilen kyllä justiin mietin, että mitä osaan itsekään sanoa jos joku kysyy suoraan.. En tiedä. Enkä tiedä osaisinko valehdella minäkään… Ehkäpä sitä voisi vain todeta, että ei ole vielä kerrottavaa mihinkään suuntaan.
 
Hei ja tervetuloa uusille! Onpas tänne tullut paljon tekstiä. Lukemassa olen käynyt mutta puhelimella on niin tuskastuttavaa kirjottaa etten ole viitsinyt edes yrittää.

Meinasin kertoa sukulaisille ja ehkä töissäkin ekan neuvolan jälkeen. Tai viimeistään nt-ultran jälkeen. Joulukorttiin voisi asiasta laittaa niin saisi tiedon samalla niillekin joita harvemmin näkee. Mies oli mehtuureissussa kun tein testin ja laitoin tekstiviestinä kuvan testistä. Ihan neutraalisti on suhtautunut, välillä jotain vitsaillut asiasta.

Oireina on ollut yökkäilyä aamuisin, muutaman kerran on pitäny oksentaa ulos töihin lähtiessä. Jostain syystä ulkoilma aamulla pahentaa yökkäysrefleksiä. Lisäksi tissit on olleet välillä tosi kipeet ja illalla turvotus on jäätävää :rolleyes: Iltasyöpöttely mulla on jäänyt kokonaan kun ei vaan maistu iltaisin ruoka joten paino on laskenut kilon pari. Ei haittaa kyllä yhtään kun ylimääräistä on kymmenisen kiloa.

Neuvolasta soitti terkka ja aikaa jouduttiin siirtämään parilla päivällä, ekassa neuvolassa kuulema sijainen. Vielä pitäs kolme viikkoo odottaa.

Särö 6+5
 
Me kerrottiin ivf hoitojen aikana molempien vanhemmille, tuntui helpommalta ja toisaalta se oli niin iso osa meidän elämää ja heijastui varmasti myös läheisiin. Niinpä olin sit ns tarkkailun alaisena :) ja päätettiin että helpompi vaan kertoa kun ne kyseli joka päivä! Pari lähintä ystävää tietää myös, samasta syystä.

Oireita alkaa olla jo... väsyttää ja varsinkin iltaisin paha olo. Mutta pahinta on rinnat! Viikossa ne suurentui 4(!) kuppikokoa. Sanomattakin lienee selvää että hieman sattuu...
 
Minulle tulee tämä äklötys aina illasta:confused: Varasin tänään ajan varhaisultraan,joka on 3.11 toivottavasti on sillon viikkoja tarpeeksi että kaveri näkyisi jo jotenki.
Isäntäki alkaa puhua tulevasta kesästä ja kantaa huolta minun olosta:love:
6+0
 
Joo, mulla on ollut vähän sama! Olen monena aamuyönä alkanut heräillä, ja ollut valmis muka jo nousemaan pirteänä hyvin aikaisin. Tämä ei ole ollenkaan minulle normaalia, vaan normaalisti käännän vaan kylkeä tyytyväisenä, jos satun heräämään aikaisin. Kropan vuorokausirytmi on siis ilmeisesti vähän vinksallaan.
"Kiva" kuulla, etten ole ainoa. Vähän kyllä ahdistaa, mitä tästä ensi yöstä tulee. Vyöhyketerapiasta ei tullutkaan mitään, kun hoitaja sanoi ettei tee sitä raskaanaoleville keskenmenon riskin vuoksi... Täytynee kokeilla jotain rentoutus/meditaatiotekniikoita ja esim. lopettaa tämä ilta-aikaan datailu. :geek::ninja:

Mun täytyy ehkä vielä vähän jutella tästä kertomisasiasta miehen kanssa, kun niin kauhean mielelläni juttelisin raskaudesta jo enkä pitäisi omana tietonani! Siis ainakin niille sellaisille joille kertoisin mahdollisesta keskenmenostakin... Oli kiva jutella sen vyöhyketerapiahoitajan kanssa, tuli paljon konkreettisemmin sellainen olo että oikeasti odotan vauvaa!:love:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on kovin oireetonta, mutta niin oli esikoisenkin odotusaika :) Hiukan enemmän väsyttää ja palelee ja nälkä tulee helpommin. Mutta mielitekoja ei oo ja oon varmaan syönyt vähemmän kuin normaalisti, vaikken missään nimessä tarkoituksella, koska kävin aamulla vaa'assa ja paino oli pudonnut kilon...

Mä oon kertonut niille, jotka on yrityksestäkin tiennyt ja ollut mukana kuuntelemassa mun mun murheita, eli 5 hyvää ystävää ja äiti, miehen perheelle kerrotaan varhaisultran jälkeen, samoin mun esikoistytölle. Tytölle kertomista odotan ja jännitän eniten. Paljon ollaan puhuttu siitä, jos meille tulis vauva ja tytön mielipiteet ja tuntemukset ovat hyvin ristiriitaisia asiasta, haluaisi kovasti sisarusta ja tykkää tosi paljon vauvoista ja on hyvä niiden kanssa, mutta toisaalta häntä pelottaa paljon se, että hän jää kakkoseksi eikä kukaan enää välittäisi hänestä. Onneks tässä on ennen kesää hyvin aikaa sopeutua ajatukseen :love:
 
Mä oon niiin väsynyt :( Yöllä ei tuu nukkumisesta oikein mitään kun mulla on ollut nukahtamislääkkeet jo muutaman vuoden. Puolikkaalla annoksella meen nyt, eli herään joka "aamu" 3-4 aikaan. Ja päivällä saatan olla ihan virkeä mutta sitten kuin tyhjästä tulee väsy. Eikä se mene ohi kuin nukkumalla. Hyvä nyt kun oon saikulla flunssan, silmätulehduksen JA korvatulehduksen takia. Mut entä sitten ensi viikolla kun menen töihin (n)

Olen melko oireeton ja siksi aina välillä mietityttää että onkohan siellä ketään. Sitten pitää tökkiä tissejä ja todeta että kyllä, ne on yhä kipeät. Ja repäisykivut aivastaessa ovat niin ihanan odotettuja oireita (y)

Tilasin ebaysta kotidopplerin. Mulla oli se keskimmäisen raskauden aikana ja se helpotti niin paljon pelkoja koko raskauden ajan. Myin sen pois koska luulin ettei meille tule enää lapsia. Tää tulee kiinasta viimeistään sit kun10 vk on täynnä :) mua pelottaa tosi paljon että tämä menee kesken. :cry::(

Eipä muuta tähän hätään...

-Ruutinen- 6+0
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä unettomuuden kanssa, @Ruutinen ! Mietin juuri, että turhaan valitan, kun vasta muutama huonosti nukuttu yö takana ja monet tosiaan kärsivät tästä kroonisesti. Olen aina ollut tosi hyvä nukkumaan, ja nyt tunnen entistä suurempaa myötätuntoa kaikkia uniongelmista kärsiviä kohtaan... :unsure:

Mulla on kans niin oireeton olo, että välillä mietin, olenko kuvitellut koko jutun. Sain ekan gyne-ajan reilun viikon päähän (viikolle 6+2), ehkä siellä sitten asian saa vahvistettua johonkin suuntaan.

Tänään 4+5
 
Lista päivitetty.

Mulla on iltapahoinvointia. Aamusin väsyttää. Sitte, ku väsy hälvenee niin iskee paha olo. Vielä ei oo tarvinu oksentaa mutta kyllä tää kestokrapulainen oloki on kauhee. Mehujäätä kokeilin tänään, se vähän helpotti.

Me ei olla kerrottu vielä kellekään. Eikä kerrota. Jos joku kysyy ihan suoraan niin tuskin pystyn valehteleen mutta toivotaan ettei kukaan kysy. Kertomisen ajankohtaa en osaa sanoa. Ehkä sitten, kun alkaa itse olla varma vauva tulosta. Nyt siitä ei oo vielä mitään konkreettista todistetta, paitsi kusitikku tietty. Kolmannen kohdalla ei niitä onnitteluja satanu vaan enemmänki semmosta hymähtelyä ja vitsin vääntämistä maailman täyttämisellä niin en oikein odota innolla uutisen leviämistä.

Löysin äsken vessareissulla pikkuhousunsuojasta verta. On kyllä tullut vanhaa verta monena päivänä mutta nyt oli ihan tuoretta. Ikävästi on kyllä nyt mieli maassa ja tunne oikeasta ja kestävästä raskaudesta on aika kaukana..

Mun repäisykivut on hävinneet kokonaan. Siitäkin epäilevä tunne. Ja varsinkin tuo veri. Ei oo edellisissä raskauksissa tullut yhtään verta. Tiedän, että se voi olla täysin normaalia mutta ei vaan tunnu siltä.

No mutta näillä mennään. Vointeja!

Emiliaksi 5+6
 
24.6
Lumikko84
32
Koks
Ensimmäinen lapsi

Tänään oli jännä päivä, elämäni ensimmäinen plussatesti. No okei kaksi piti tehdä että uskoin.
Aika sekava olo, en usko tätä todeksi vielä. Menkat olisi vasta maanantaina pitänyt alkaa mutta kun jokin fiilis vain kertoi että nyt taitaa olla jotain muuta tulossa kuin menkat. Ensimmäinen oire mikä sai ajatuksen raskaudesta oli nälkä ja siis todella kova nälkä pitkin päivää.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Ruutinen ja mimma]
@Emiliaksi Toivottavasti on ihan vaaratonta vuotoa! Varsinkin jos on vain pieni määrä niin voi hyvinkin olla normaalia. Ja luulisi krapulaolonkin hellittävän jos olisi huonosti käynyt?

Tervetuloa, @Lumikko84 ! Mulla kans toi nälkä on ollut ehkä konkreettisin muistutus raskaudesta näin alussa. Normaalisti ei ole koskaan tällainen nälkä, paitsi ehkä jos on oikein pitkän juoksulenkin käynyt heittämässä...

Kerkesin tässä jo illalla säikähtää, että tämä oli nyt tässä. Ekaksi tuli tosi voimakkaana ihan samanlaisia kramppeja kuin joskus ennen menkkoja - ihan toisenlaisia nipistyksiä ja vääntelyitä on olleet nämä raskauden aiheuttamat mahakivut tähän asti - ja kun siitä tokenin ja lähdettiin miehen kanssa metsälenkille hakemaan parempaa yöunta, lenkin lopulla tuntui kun housuun alkoi valua ihan älyttömästi jotain märkää. Ihan itku kurkussa tulin kotiin (miten sitä voikin näin kovasti kiintyä solukertymään mahan pohjalla?!) mutta olikin toistaiseksi vain valkovuotoa... Hyh kun inhottavaa.
 
13.6 / tiutiia / 25 / esikoinen ♡

Heippa kaikille!
Täällä eilen odotetusti plussattu ja nyt sitten kaksi päivää jännitystä ja iloa sekä hämmennystä takana.

Tässä juuri pohdiskelen sitä varhaisultraa kun kunnalliseen on vielä niiiiiiin pitkä aika. Eka neuvolanin vasta 31.10.

Ihana lukea muiden tuntemuksia ja kokemuksia. Oireina itsellä tissien arkuus, herkistyn uskomattomistakin asioista ja tänään alkanut oksennus nousee kurkkuun -olo. Toivottavasti tuo viimeinen ainakin helpottaa! ;)
 
@Emiliaksi oi ei… mikä on tilanne tänään? Tsemppiä!

@Lumikko84 Onnittelut!! Ollaan samaa ikäluokkaa, kiva että on muitakin omanikäisiä odottamassa esikoista. (y)

No nyt on alkanut huonovointisuus nostaa päätään.
Eilen ja tänä aamulla on ollut aika ällö olo, ja etenkin tänään aamulla kaikki hajut kävi tosi vahvasti nenään. En normaalisti ole mikään hajuherkkä, mutta tänään tuntui että kaikki hajulähteet kärysi tosi voimakkaina. Oksennus ei ollut vielä lähelläkään, mutta selvästi etoi. Viimeinen niitti oli miehen uusi suihkusaippua :LOL::sick: Onneksi olo helpottaa aika nopeasti kun lähtee töihin raikkaan ulkoilman kautta.

Muuten edelleen ihan ok olo. Menkkamaista kipua on päivittäin. Kivut menee ja tulee omia aikojaan, eikä ole mitenkään erityisen voimakkaita, mutta selvästi tuntuu. Ruokahalu on myös kasvanut etenkin iltaisin.

Sohfia 6+2
 
10.6/ Sitruunasorbetti/ 39/ kolmas

Heippa vaan,
kiva että täältä löytyi näin aktiivinen ketju, jossa voi jakaa tiloja ja oloja . Kovasti on mielessä pyörinyt (kunnon pessimistinä) että uskaltautuuko tännekään, jos käykin huonosti, mutta rohkaistuin kumminkin.
Meillä on kaksi lasta, 8 ja 6, nyt sitten hupsistakeikkaa iltatähti tulossa. Mies on toivonut aina useampaa, minä en ole oikein osannut päättää. Luonto sitten päätti puolestamme tämän asian, joka alkujärkytyksen jälkeen otetaan ilolla vastaan. Joskus aiemmin on ollut kaksi keskenmenoa joiden jälkeen löin hanskat melko lopullisesti tiskiin, joten vähän vaikea on antautua odotukseen nyt rauhallisin mielin.

Nyt on kuitenkin aika vahvat oireet, samanlaiset kuin silloin kun kaikki on mennyt hyvin. Plussasin pari viikkoa sitten ja oireet on vaan voimistuneet siitä. Varsinkin iltaisin etoo jos syö, etoo jos ei syö, kohtua nippailee, tissit on kipeät, väsy on kova mutta uni on käsittämättömän levotonta ja pätkittäistä. Yhtään jos meinaa paria kuppia enempää juoda kahvia niin alkaa oksettaa. On yleensä kylmä mutta välillä tulee hullun kuuma. Viime viikolla skitsosin miehelle oikein kunnon hormonihirviönä kaikki edellisten raskauksien ja synnytysten patoumat, jotta se tällä kertaa osaisi käyttäytyä

Ei olla kerrottu kun mun parhaalle ystävälle eikä aiota kertoakkaan vielä pitkään aikaan muille. Kovasti tiedostan ikäriskin ja haluan että on ultrailtu ensin ja niptit otettu. Lapset on toivoneet pitkään pikkusiskoa - tai veljeä, ehkä toivottavasti joululahjaksi heille saataisiin kertoa kivoja uutisia. Neuvolaakaan en ole varannut..

Emiliaksi, toivon että on ihan vaaratonta vuotoa, esikoisesta oli mullakin ja kaikki meni lopulta hyvin! Sulla on kuitenkin selkeitä raskausoireita, hyvä juttu vaikka kestokrapula ei ole ehkä mikään toiveolotila kenellekään
 
Täällähän on jo paljon porukkaa :) Tervetuloa kaikille uusille!

Mulla flunssa ei kun jatkuu vaan... Lapsi oli räkätaudissa myös, hänellä onneksi helpotti jo. Nyt sitten mies kipeänä myös. No onneksi nyt sairastetaan, ollaan kahden viikon päässä iskussa järjestämään esikoisen 1v synttäreitä ;)

Repäisykivut on tullut taas tutuiksi, ei paljon kärsi aivastella muuten kun jalat koukussa, inhottava tunne. Lääkkeettä olen kärsinyt tässä vaikka joka paikkaan koskee, kyllähän tämä näinkin menee, ei ole IHAN pakko ollu ottaa lääkettä niin en sitten ole ottanut.

Joku kirjoitteli migreenistä aiemmin, edellisessä raskaudessa minulle määrättiin imigran nenäsuihke kerran toiseen sieraimeen. Oli todella tehokas, kerran jouduin käyttämään, sivuvaikutuksia tuli kyllä; pahoinvointia, kaulan puutumista, 30min unella ne lähti ja samoin migreeni. Mulla on aurallista migreeniä voimakkailla sivuoireilla. Onneks ei ole kohtauksia kun 1x vuodessa max.

Jossain päin on ilmeisesti käytäntö antaa eka ultra -aika ennen ekaa neuvolaa, meillä saa ekassa neuvolassa vasta ekan ultra-ajan ja lääkärin
 
Täällähän on jo paljon porukkaa :) Tervetuloa kaikille uusille!

Mulla flunssa ei kun jatkuu vaan... Lapsi oli räkätaudissa myös, hänellä onneksi helpotti jo. Nyt sitten mies kipeänä myös. No onneksi nyt sairastetaan, ollaan kahden viikon päässä iskussa järjestämään esikoisen 1v synttäreitä ;)

Repäisykivut on tullut taas tutuiksi, ei paljon kärsi aivastella muuten kun jalat koukussa, inhottava tunne. Lääkkeettä olen kärsinyt tässä vaikka joka paikkaan koskee, kyllähän tämä näinkin menee, ei ole IHAN pakko ollu ottaa lääkettä niin en sitten ole ottanut.

Joku kirjoitteli migreenistä aiemmin, edellisessä raskaudessa minulle määrättiin imigran nenäsuihke kerran toiseen sieraimeen. Oli todella tehokas, kerran jouduin käyttämään, sivuvaikutuksia tuli kyllä; pahoinvointia, kaulan puutumista, 30min unella ne lähti ja samoin migreeni. Mulla on aurallista migreeniä voimakkailla sivuoireilla. Onneks ei ole kohtauksia kun 1x vuodessa max.

Jossain päin on ilmeisesti käytäntö antaa eka ultra -aika ennen ekaa neuvolaa, meillä saa ekassa neuvolassa vasta ekan ultra-ajan ja lääkärin
Meilläpäin ekaa ultraa saa kanssa odotella,ellei ole vuotoja.Siitäpä syystä varasin tuon ajan varhaisultraan.Halpa juttu ei ole,mutta saapa varmuuden.KUN EI OLE OIREITA NIIN EPÄILYTTÄÄ KOKO RASKAUS:unsure:
Minulla oli ennen testin tekoa pari yötä jolloin näytti niin kummallisia unia että ei uskaltnu uudelleen nukahtaa.Nyt nukun kuitenki hyvin.
 
iski jännitys. rv 6 tänäänntuli täyteen.. äsken vessas tuli rusehtavaa vuotoa. Onko muilla... ny pelottaa meinaako mennä kesken vai. kauheeta pahoinvointia ollu jo rv4 alkaen ja ny pari päivää närästys. pakko jättää hiilareita vähemmälle vaikka leipääkää en oo syöny ja kahvinki jättäny.

kaks parasta kaveria ja lapsen isä tietää. Kumpa ei menisnkesken. ja viikonloppukin... pakko aamuun oottaa jansoittaa terveysneuvontaan et ollaanko tässä vaa vai onkonsit selvä punainen vuoto sitä keskenmenon vuotoo.. eikai tässä sairaalassakaa mitää tehdä jos keskenmeinaa mennä näin alussa..
 
Minäkin ilmoittaudun mukaan! :)
Nyt viikkoja siis kasassa 4+6.
18.6 / MerMer / 24.v / KYS / esikoinen

Taustalla meillä miehen kanssa 10kk lapsettomuushoitoja takana minun PCO:n takia. Yksi keskenmeno myös koettu heinäkuussa rv8. Jospa tämä nyt pysyisi matkassa mukana loppuun asti <3
Tsemppiä vuodon kanssa tappeleville! Pieni tuhruvuoto voi olla täysin normaalia. Itsellä edellisessä raskaudessa tuhrutteli 2vk ja gyne sanoi sen olevan normaalia. Sitten kun keskenmenovuoto alkoi, niin siitä ei voi erehtyä. Silloin on runsaampaa vuotoa kuin menkkojen aikana ja kipuja. Joten kivuton pieni tuhruvuoto ei välttämättä ennusta keskenmenoa :)
 
Voi onnea hurjasti, @MerMer !

Olen myöskin ymmärtänyt, että pieni vuoto voi olla ihan normaalia, eikä tarvii huolestua, mutta tiedän myöskin että huolestumista on niin vaikea estää. Voimia ja kärsivällisyyttä siis kaikille vuodoista kärsiville. :love:

Mä oon saanut kahtena yönä nukuttua, hurraa! En kovin pitkään, mutta kuitenkin nukkunut aamuyöstä sellaista syvää unta, josta herää oikeasti virkeänä (6.30 lauantain kunniaksi o_O:LOL:). Rytmi on kuitenkin selvästi kääntynyt iltaan. Oon aina ollut aamuvirkku, mutta nyt alkaa uni painaa silmää joskus yhdeksän aikaan ja heräilen tosiaan viiden tai kuuden maissa...

Tänään 5+0 poks! :rolleyes:
 
Heipparallaa! Täällä on taustalla luettu, mutta kiireisen viikon takia kirjoittaminen on jäänyt. Onnittelut kaikille uusille plussanneille! Tervetuloa jännäämään mukaan. (y)

Tsemppiä teille, joilla on vuotoja ollut. Komppaan edellisiä, luultavasti ihan normaalia ja vaaratonta. Joskin varmaan super stressaavaa! Raskaus koettelee limakalvoja. Mulla nenä vuotanut vähän verta, vaikka normisti ei ikinä vuoda. Lisäksi huulet tosi kuivat.

Me ei olla kerrottu raskaudesta kuin vain mun äidille. Olemme tosi läheisiä. Itkuhan siinä tuli puolin ja toisin. Muuten emme haluaisi kertoa vielä kellekään pitkään aikaan. En tosin tiedä, pystyisikö sitä valehtelemaankaan, jos joku kysyisi suoraan. Varmaan ei. Lähikuukausina on vielä tulossa paritkin pippalot mihin pitäisi osallistua ja keksittävä syy juomattomuuteen. Ääk. Eilen juhlimme synttäreitäni pienellä kaveriporukalla. Sekoittelin itselleni vaivihkaa alkoholittomia drinksuja. Baarissa join limua. Kukaan ei ainakaan sanonut mitään.

Mutta voi että tätä olotilaa! Kun tulimme myöhään kotiin, tuli ihan yhtäkkiä kamala ällötys ja vatsa ihan sekaisin. Ja tänään väsy ja krapulaolo. Ei mee tasan. Mies joka sentä joi eilen alkoa on ihan ok ja minä, joka taas oli vesiselvänä, on "krapulassa".

Olen kärsinyt mahaoireista päivittäin jo ennen plussaa. Anteeksi, ällöä. Vatsa toimii kerran päivässä ja vauhdilla. Ihan sama mitä syö tai ei syö. Lisäksi turvottaa. Eilinen oli vain jotain sata kertaa pahempaa ja pelkäsin jo saaneeni jonkun raskaudelle vaarallisen myrkytyksen. Mutta ehkä vain valvominen ja herkkujen mässäys ei sovi hyvin yhteen raskauden kanssa...? :unsure: Vieläkin ahdistaa, mutta ehkä tää ei oo vaarallista, vaikka oliskin joku ripulitauti raskausoireiden sijaan.
 
Minäkin ilmoittaudun mukaan! :)
Nyt viikkoja siis kasassa 4+6.
18.6 / MerMer / 24.v / KYS / esikoinen

Taustalla meillä miehen kanssa 10kk lapsettomuushoitoja takana minun PCO:n takia. Yksi keskenmeno myös koettu heinäkuussa rv8. Jospa tämä nyt pysyisi matkassa mukana loppuun asti <3
Just eilen ajattelin, että onpas vähän porukkaa pohjois-savosta, synnärinä KYS. Nyt heti tulikin lisäystä tähän kategoriaan, kiva juttu! Meillä niin lähekkäin la ettei tiedä vaikka yhtä aikaa oltas synnärillä ;)
 
  • Tykkää
Reactions: MerMer

Yhteistyössä