Kesäkuun keijut 2017 *lokakuu*

Jospa uskaltautuisin minäkin mukaan. Vertaistuki ja omien ajatusten purku tulisi tarpeeseen, sillä toistaiseksi raskautumisesta ei vielä tiedä kukaan itseni ja mieheni lisäksi.

Taustalla myoomia, leikkaus ja yhteensä reilu vuosi yrityskieltoa. Ensimmäinen plussa ikinä ilmestyi tikkuun alkuviikosta. Suuren suuri onni ja liikutus sekä pelko kohdun ulkopuolisuudesta ja muista vaaroista. Neuvola varattu kuun loppuun. Pohdin, pitäisikö mennä omakustanteiseen varhaisultraan. Saisi ehkä mielenrauhan, ainakin kohdun ulkopuolisuudelta.

Miehen kanssa olemme yhtä pitäneet 7 vuotta, lapsi olisi meille molemmille ensimmäinen ja niin toivottu. Kaikki oireet tai ehkä paremminkin vähäoireisuus jännittää.

LA neuvolan varauksen laskujen mukaan 9.6., mutta voi olla muukin. Minipillerit lopetettu kesällä, joten ovat voineet sekoittaa. Synnäristäkään en ole aivan varma, HUS:n alue kuitenkin. Täytän näinä päivinä 30v, joten sen voi jo laittaa listaan.

Minua myös kiinnostaisi liittyminen fb-ryhmään.
Paljon onnea jokaiselle plussanneelle!
Toivoo
9.6. / Murupiltti / 30v / - / 1
 
Tuntuuko kenelläkään kakkosta tai jo useampaa odottavalla masu jo pömpöttävän? Musta tuntuu, että tää pikkukakkonen pömpöttää jo, vaikka vasta 5+4 :D Esikoista odottaessa alko vasta rv 11 paikkeilla vähän näkymään
Tiedätkö kun justiinsa tänään tuota samaa ihmettelin(n) Mulla kolmas raskaus menossa rv5+2! Kyllähän se kakkosenki aikaan ryllähti ennenku ehittiin läheisille kertomaan.Arvasivat.
Pitää tilata rekkalasti wc-paperia.Nyt se laukkaaminen alko:LOL:
Edelleen kyllä odotan jotain vahvempaa oiretta,ei vaan tunnu todelta..
 
Tuntuuko kenelläkään kakkosta tai jo useampaa odottavalla masu jo pömpöttävän? Musta tuntuu, että tää pikkukakkonen pömpöttää jo, vaikka vasta 5+4 :D Esikoista odottaessa alko vasta rv 11 paikkeilla vähän näkymään
Kyllä turvottaa ja kovasti. Neljättä ootetaan. Molemmista on esikoisen jälkeen pompannu se turvotus heti iha mahottomaksi mutta sitte kyllä tasottunu jossain vaiheessa.
 
Täälä myös turvotus jossain mittaamattomissa määrissä (järjettömisä).. Toisen kanssa oli muistaakseni myös joskus 7-8vko kun alko pömpöttää huolella tuo turvotus.
Ja muistaakseni tasottui joo muutaman viikon päästä, kun elimistö ns. tottuu uuteen tilaan :)

Musta on ihanaa lukea toisten taustoja, tuntuu että "tuntee" vähän paremmin ihmiset joitten kanssa juttelee :)

Oon aivan ihmeissäni kuinka oireetnta voi ollakkaan kun ei oksenna yötäpäivää alusta asti :D Edelliset siis sitä rataa ja tässä ei vielä muuta kun mahan juilimista ja hirveää väsyä ja turvotusta :)
Toivotaan että tästä raskaudesta pystyisi nauttimahan pikkasen eritavalla :)

Mukavaa et meitä alkaa olemahan täälä jo usiampia :)

mimma 5+2
 
On tosiaan kiva lueskella teidän esittelyjä :)

Eli edellisistä tein sen johtopäätöksen etten ole pömppikseni kanssa yksin :D Mulla ois joulukuun puolessa välissä tulossa iltapukujuhlat, mistähän mahdan löytää nätin puvun siinä vaiheessa... :unsure: Oon jo nyt vähän katsellut netistä, äitiysiltapuvut on aika vähissä, kuten arvata saattaa.
 
Täällä varmaan on kokemusta tosta clearbluen digistä. Jäi mietityttämään kun ensin siihen ilmestyi teksti, raskaana, mutta viikkoja arpoi vielä jonkin aikaa, että saattaisiko tarkoittaa sitä, että on lähellä seuraaviin viikkoihin siirtymistä vai tekeekö aina noin?
 
Mulla ois joulukuun puolessa välissä tulossa iltapukujuhlat, mistähän mahdan löytää nätin puvun siinä vaiheessa... :unsure: Oon jo nyt vähän katsellut netistä, äitiysiltapuvut on aika vähissä, kuten arvata saattaa.
Varmaan joku A-mallinen voisi toimia? Missä enempi kangasta alaosassa, eli ei ihan tyköistuva vatsan kohdilta.
Mulla on myös kuukauden päästä tulossa juhlat, ja ihan tyköistuva puku valmiiksi suunniteltu. Toivottavasti se mahtuu sitten.. :giggle:
 
Aaltoileeko teillä muilla oireet? Itselläni on välillä rinnat tai ehkä paremminkin nännit pihoineen arat, mutta välillä taas ei tunnu mitään. Sama on vatsan pistelyn ja nipistelyn kanssa. (n) Eilen illalla alavatsa oli hetken verran hyvin kosketusarka keskeltä, kohdun päältä. Pelästyin. Onneksi ei kestänyt kauaa. Mahtavatko vanhat leikkausarvet venyä, johtuuko mahdollisesti istukasta vai onko jotain vakavaa...? :cautious:

5+2(?)
 
Lista päivitetty.

Mulla haluttaisi siihen faceryhmään liittyä mutta en tiiä kuitenkaan liittyäkö vai ei. Täällä silti kyllä tulis kirjoitettua myös mutta onhan tuo face vähän helpompi. Huoh.

Mulla on tänään särkeny mahaa iha lujaa. Luulin nähneeni myös punaista paperissa vessareissun jälkeen. Saa nähä mitä tästä tulee.

Väsyttää ihan kamalasti. En oo aikasemmissa raskauksissa ollut ihan näin väsyny. Pienen siivousurakan jälkeen tuntuu etten jaksa pystyssä olla. Toivottavasti helpottas pian.

Emiliaksi 5+2
 
Mä kans oon todella väsynyt. Nyt sitten heräsin kuudelta pahaan oloon ja vessahätään. Paleleekin mahdottomasti. Tosi kummallista kun esikoisen odotus oli tosi oireetonta niin nää kaikki tuntuu tosi vieraalta. Tänään siis 6+1.
 
Varovaisesti uskaltaudun tänne minäkin tuolta vauvakuume-puolelta. Lauantaina tein haamuplussan ja tänään digitesti vahvisti, että raskaana ollaan. Nyt tosin vasta noin 4+2, joten vähän vielä jännittää, että voiko olla tottakaan...

Listaan saisi lisätä seuraavasti:
17.6. / mannamakaroni / 28 / ? / 1. lapsi

Kertokaahan noviisille, mihin perustatte tuon lasketun ajan ennen ensimmäistä neuvola/ultrakäyntiä? Itse katsoin eri nettisivujen laskureista, ja jokaikinen antoi eri tuloksen. Heittoa oli siis jopa kymmenen päivää, ja huomasin, että suomalaiset sivustot antavat useammin vähän aiemman päivämäärän kuin paikalliset (asun Keski-Euroopassa, siksi en tuota synnytyssairaalakaan lähde täällä julkisesti arvailemaan :rolleyes:). Mulla on lyhyempi kierto kuin oppikirjamainen 28 päivää ja taisin ovuloida aika aikaisin, joten laitoin nyt tuon aikaisimman päivän, mutta luultavasti tuosta vielä muuttuu.

Oireita on toistaiseksi ollut ihan tosi vähän. Hajut on alkaneet tuntua voimakkaammin nenään ja alavatsalla on nipistellyt ja vihlonut jo useamman päivän. Viikonlopun aikana olen huomannut, että nälkä on kasvanut aika pohjattomaksi ja aamuisin suu on ihan kuiva ja pahanmakuinen :sick:. Rinnat ovat alkaneet aristaa ja turvota vasta nyt, kun normaalisti tämä oire tiedottaa menkoista vähintään viikkoa etukäteen. Pääasiassa siis kuitenkin ihan tosi normaali olo.
 
  • Tykkää
Reactions: Armadillo
Väsymys ja etova olo iski viikonloppuna. Tänä aamuna ajatus kahvista sai melkein yökkäämään, mutta vähän myöhemmin maistui kuitenkin kupponen. Ruokahalu on ajoittain aika huono, mutta pakko on syödä tasasin väliajoin tai alkaa heikottaa. Rinnat on tosi kipeät. Rintsikat päällä ihan ok, mutta ilman aika tuskaa. Esim. kääntyminen sängyssä kyljeltä toiselle on todella epämukavaa.

Sinänsä ihan kiva, että oireita on, helpottaa vähän huolta ja epävarmuutta. Tosin en nyt mahottomasti ole asiaa pohtinut, ihan hyvillä mielin tässä ollaan. Tasan viikon päästä on varhaisraskauden ultra, joten sitten ollaan taas paljon viisaampia tilanteesta. :)

Jos vähän esittelen itseäni. Olen 33-vuotias ja tällä hetkellä opiskelen päätoimisesti. Asun Helsingissä ja sen takia synnäri on vielä auki. Hakeuduttiin viime keväänä puolison kans klinikalle. Viiden negatiivisen inssin jälkeen siirryttiin ivf-hoitoihin, josta nyt ekalla tuoresiirrolla tärppäsi. Varsinkin kesä oli rankkaa aikaa kun negoja alkoi kertyä, mutta nyt koen, että oltiin tosi onnekkaita että ekasta siirrosta tuli plussa. :love: Se luo uskoa myös tulevaan jos tämä syystä tai toisesta päättyisi ikävästi. Esikoista nyt siis odotellaan. :)

Niin ja itse keskustelen toistaiseksi mieluummin täällä kuin Facebookissa. Katsotaan sitten myöhemmin uudelleen, kun raskaus on pidemmällä.

vk 5+5
 
  • Tykkää
Reactions: Armadillo
Voi kun olisi jo eka neuvola ja se ultra. Näkis et kaikki hyvin. Oksensin eilen iltavuorossa töissä autoo ajaessa. nostoliikkeet tekee ihan kuin supistust tai jotain vähän kuin kipua mut ei kuitenkaa nii mut huomaan et pitää ottaa varovaisemmin.
Yöllä tissit niin kipeenä kauttaaltaan ja kasvanu. Tää raskaus on niiiiiin erillainen kuin ensimmäinen missä tissitkää ei ollu kipeenä ollenkaa.
Onko teilt muilta hcg mitattu? Multa mitattiin rv 4+3 niin oli 373 , vahvistettiin raskaus. ku oireet jo ja plussa het rv4+0.

Tänää piti käydä kilpirauhaskokeissa ku eka raskaus laukasi minulle kilpparin liikatoiminnan. Nyt voi käydä sama.. Sydämen tykyttelyjä on olllu..saas nähä kovasti oottelen labrast tekstarii et mitä arvot kertoo.

Tekis mieli jo ostella vauvan vaatteita mut ku ei tiedä pojalle vai tytölle.. ihan neutraalia en välittäis.. Ja vaunuja ym. mutta on kriittiset viikot ja syntymäänki viel nii kauan että pitäs vaan malttaa.

Mut ihanaa tää on. Huomata kuinka oma keho reagoi uuteen ihmisen alkuun. Ihanaa aikaa ikävistä pahoinvoinneista huolimatta.

ps. nyt rv 5+3 ja eka ultra vasta rv 12.
 
Mites teillä isä reagoi kun kerroitte plussanneenne?? Meillä virnisteli ja oli iloisen oloinen.kerroin siis viimeviikolle.tänään kysyin että koska kerrotaan läheisille? Totesi että-et sinä vielä voi olla varma kun ei oo neuvolakaan vielä ollu...ensin nauratti,mutta nyt tuli jotenki surullinen olo.:(
 
Heippa kaikille :)Kiva lukea teistä :) Täällä kolmas tulossa ja tosiaan turvottaa varsinkin iltaa kohden :whistle: oireita ei juurikaan ole ...nivusissa vihlontaa hetkellisesti , aamulla pieni kuvotus kiusaa ja kahvi ei maistu,rinnat ajoittain arat ,nännit ja nännipihat tosi tummat ja nippasuja vatsalla ajottain :)
 
Iltaturvotusta on täälläkin havaittavissa. :D Rinnat on kosketusarat, muutoin ei oireita ole ilmennyt. Selkää välillä kolottaa, sama oli sekä ekassa että keskenmenneessä alkuraskaudessa.

Tänään 5+0.
 
Itseä myös mietityttää tuo fb-ryhmään liittyminen, lähinnä varmaan näiden varhaisten viikkojen vuoksi. Jotenkin sitä pelkää vähän kaikkea, vaikka samaan aikaan tekisi mieli kuuluttaa koko maailmalle ja hyppiä riemusta. Tai ehkä ei hyppiä, sattuisi vielä tisseihin. :D En tiedä, pitäisikö sittenkin maksaa varhaisultrasta...

Maha on tosi turvoksissa. Pelkään, että joku esimerkiksi töissä huomaa ja kysyy. :ninja: Toivottavasti ei!

Väsymys tulee aaltoina, välillä voimakkaastikin. Oli kyllä flunssakin viimeviikolla, sekin varmaan vaikuttaa.
 
Mites teillä isä reagoi kun kerroitte plussanneenne?? Meillä virnisteli ja oli iloisen oloinen.kerroin siis viimeviikolle.tänään kysyin että koska kerrotaan läheisille? Totesi että-et sinä vielä voi olla varma kun ei oo neuvolakaan vielä ollu...ensin nauratti,mutta nyt tuli jotenki surullinen olo.:(
Kerroin kotona miehelle, että testaan. Yhdessä jännitettiin viivoja ja digitaalista :) Halusin ekassa raskaudessakin että tää on meidän yhteinen juttu, samaa haluaa mieskin.

Mulla tekee flunssaa varmaan, huomenna työterveyskäynti. Ja pojallakin räkätautia :(
 
Mites teillä isä reagoi kun kerroitte plussanneenne?? Meillä virnisteli ja oli iloisen oloinen.kerroin siis viimeviikolle.tänään kysyin että koska kerrotaan läheisille? Totesi että-et sinä vielä voi olla varma kun ei oo neuvolakaan vielä ollu...ensin nauratti,mutta nyt tuli jotenki surullinen olo.:(
Testasin "salaa" ja illalla kerroin vähänkuin ohimennen. Jännitti reaktio, koska molemmilla suru ja kova paikka se kesäkuinen keskenmeno. Mies ilahtui silminnähden, mutta puhuu koko ajan muodossa "jos sä nyt oot raskaana.." jne. Ymmärrän, mutta vähän surullista. Esikoisesta oli aikanaan päinvastoin, mies kuulutti plussatestistä jo töissään seuraavana päivänä kun itse olisin kaivannut matalaa profiilia. :D
 
Mites teillä isä reagoi kun kerroitte plussanneenne??
Meillä mies tiesi, että teen testin aamulla kun herään. Heräsin sitten aika aikaisin ja sanoin meneväni. Selkeä viiva tuli. Mies on todella aamu-uninen ja sain patistaa häntä katsomaan. Jotenkin oli mielestäni vaisu reaktio, vaikka lapsi on myös hänen osaltaan erittäin haluttu.

Kahden päivän päästä käytin toisenkin tikun, joka oli, jos mahdollista, vieläkin tummempi. Sen jälkeen mies on pari kertaa kutsunut minua raskausaiheisilla hellittelynimillä yms. :love: Viimein sitten myönsikin, että on vaikea uskoa kaiken jälkeen, että olisimme raskaana ja vielä nopeammin kuin uskalsimme ikinä toivoa. Pelkoja hänelläkin on, kun riskejä kuitenkin on hiukan tavallista enemmän. Puhuimme, että yritetään ottaa iisisti ensimmäiseen neuvolaan ja ultraan asti. Helpommin sanottu kuin tehty. :whistle: Itse en paljon muuta ajattelekaan...
 

Yhteistyössä