Kesäkuun keijut 2017 *lokakuu*

Liittyisin seuraan, vajaa viikko sitten plussasin, 4 kertaa.. En nimittäin pystynyt uskomaan tähän raskauteen. Lasta yritetty jo vuosia ja koeputkihedelmöitystä kokeiltu. Hoitojen välikierrossa luomuraskaus, hurja juttu on. Sperman laatu sen verran heikko että tän ei pitänyt olla mahdollista. Elämäni ensimmäinen plussa, nyt on kyllä sormet ja varpaat ristissä että kaikki menisi hyvin :) rv5+2

17.6/Malin86/29/ei tietoa vielä/1
 
  • Tykkää
Reactions: Lumikko84 ja Sohfia
Moikka.
Olen ihan uusi koko foorumilla joten mä vasta opettelen tämän käyttöä. Voisin kuitenkin
Moikka.
Olen ihan uusi koko foorumilla joten mä vasta opettelen tämän käyttöä. Voisin kuitenkin ilmoittautua mukaan
25.6./Tiidula/31/satks/kolmas
Onpas kiva että löytyi toinenkin jolla sairaalana satks :). Itsellä ikää 34 ja myös kolmatta odotan!
 
16.6. / Machmatin / 28 / ei tietoa / ensimmäinen.

Heippa! Toinen raskaus, ensimmäinen päättyi keskenmenoon viikolla 6. Tämä raskaus jännittää kovasti sillä raskauduin uudestaan heti seuraavasta kierrosta eikä menkkoja ollut välissä. Nyt omien laskujen mukaan menossa 5+3.
 
@Malin86 ihania uutisia! :love: Tervetuloa mukaan!

Olin tänään varhaisraskauden ultrassa ja siellä oli kaikki hyvin. Erotin pienen sydämen lyönnit ruudulla, olihan se aika liikuttavaa. :love:

Mulla oireista päällimmäisenä on pahoinvointi. Se alkoi noin viikko sitten ja on siitä pahentunut pikku hiljaa. Tänään oksensin ensimmäisen kerran. :sick: Pahoinvointia on aamusta iltaan, kuitenkin niin, että illalla pikkasen helpottaa. Väsymystä ei kauheasti ole, mutta yöunia haittaa se, että kun herään aamuyöstä vessaan niin paha olo iskee päälle vessareissulla enkä saa enää unta.

Tässäpä muutama asia joka on (välillä vähän) helpottanut pahaa oloa. En oikein saanut vettä alas, kunnes keksin tehdä sitruunavettä. Eli pari sitruunaviipaletta kannuun ja jääkaappiin. Kylmä sitruunavesi uppoaa hyvin. Lisäksi mulla on mandariini ja suolakeksejä yöpöydällä ja syön ne ennen kuin nousen. Helpottaa ainakin hetkeksi. :LOL: Olen myös onnekas että olen nyt opintovapaalla ja voin viettää aika paljon aikaa sohvalla. Lepoasennossa huono olo nimittäin aina vähän helpottaa. Ja mulle ainakin lääkäri sanoi tänään että pitää vaan syödä just niitä asioita mitä saa alas, että kyllä se sikiö ottaa tarvittavat ravinnot sieltä itselleen. Olin nimittäin vähän huolissani mun suht yksipuolisesta ravinnosta (joka sisältää aika paljon sokeria, kuten hedelmiä, mehukeittoa, jugurttia, mehua...). :D

vk 6+5
 
  • Tykkää
Reactions: mimma] ja julia05
Moi.

soitin tänään neuvolaan huoleni tuhruttelust.. su tuli punaista tuhrua..alavatsa kipua ja selässä myös.
Nvolasta laittoo lähetteen erikoispolille. ja iltapäivällä polilta tuli viesti että nyt torstaina olisi ultra.
Voi luoja ku toivon että kaikki ois hyvi.. kovasti pelkään jos on tuulimuna tms.. kauheeta pahoinvointia ym ollu 4+0 lähtien. nyt 6+3.
Kuinkahan siitä selviää jos asiat ei ookkaan hyvin. Kumpa tää huono-olo aamust-iltaan ees loppuis.. no täytyy toivoo parasta.

Yksin menen ultraan. Toiv saisi hyviä uutisia..mut kauhukuvat on mielessä.
 
Mites muuten kun tämä odotus tapahtuu lähinnä kylminä talvikuukausina ja varsinkin itse kun olen kovin viluinen niin mistä löytää hyvät ja lämpimät äitiystoppahousut? Oon kaivanu netin mut ei löydy..
 
Mie pidän neuvolat minun purkautumispaikkana. Nauhoitan sydänääniä puhelimella miehelle. Eikä mies ees pääsis mukaan. Ehkä kerran jos raskauden aikana pääsee niin otan mukaan.

Ultriin mies on aina päässyt mukaan, tosin jos ois lähtö tullu sinä ultran aikana, niin miehen ois pitäny lähteä.

Äitiystoppahousuja mieki mietin ja takkia. Pitänee katsoa sitten tilanteen mukaan.

Tuleva ultra jännittää niin kamalasti. Joka paikassa lukee, että alkion ollessa 25 päivän ikäinen, sydän alkaa lyödä. Sen olisi pitänyt kyllä lyödä jo perjantaina oviksen mukaan. No ei tässä auta, ku odottaa. Mikään odotus ei ole koskaan tuntunut näin pitkältä...
 
Äitiystoppahousuja löyty kun googletin tuolla hakusanalla, kolmas linkki tais olla missä oli 54€ :) aika kalliitahan ne on mutta niinhän nuo äitiysvaatteet tuppaa olemaan, etenkin pällysvaatteet
Bebes.fi/äitiysvaatteet siel on mamalicious toppahousuja monessa koossa
 
Viimeksi muokattu:
Täällä mies ei työnsä puolesta pääse ensimmäisiin ultriin ja neuvolaan koska työskentelee eri paikkakunnalla tällä hetkellä mutta nauhoitan myös sydänäänet hänelle. Onneksi viikonloput saamme olla yhdessä :love:
Minulla varhaisultra on maanantaina.Toivottavasti kaikki on hyvin :)
 
Tsemppiä kaikille ultraan menijöille!

Mies oli ensimmäisen raskauden aikana kaikissa ultrissa ja melkein jokaisella neuvolakäynnillä. Tällä kertaa tulee varmasti myös, jos vaan töiltään pääsee. Meillä mies ei ollu moksiskaan alakautta ultraamisesta, mutta toki olin häntä varoittanut etukäteen ;)
 
Ihanaa kun ultrat ja ekat neuvolat lähestyvät itse kutakin! :giggle: Paljon tsemppiä ja pienen sydämen tykytystä jokaiselle! Oma eka neuvola on vasta 31.10., eikä ekasta ultrasta ole tietoa vielä. Päätin olla menemättä omakustanteiseen varhaisultraan. Neuvolassa pitänee sitten toivoa, että pääsisi pian julkiselle ultrattavaksi, kun sitä myooma-taustaakin on (ja pelko kohdun ulkopuolisesta)... :cautious: Tietääkö kukaan, kuunnellaanko PK-seudulla sydänääniä ekalla nauvolakerralla??

Mies tulee mukaan ainakin ekaan neuvolaan. Toivottavasti pääsisi tuleviin ultrauksiinkin mukaan. Neuvolakäynneistä jatkossa en niin tiedä, haluaisinko sittenkin mennä yksinäni.

Oireisiin on yhä vahvemmin tullut huonovointisuus. :sick: Melko tarkkaan 2-3tunnin välein pitäisi jotain syödä ja lisäksi juoda paljon vettä, jotta ällötys pysyisi poissa. Aamulla töihin ajaessa mietin puolet matkasta, että pitäiskö pysäyttää penkalle oksentamaan. Selvisin kuitenkin kunnialla töihin. :D

Muita oireita ovat tunteellisuus, huonosti nukutut yöt, väsymys, lievä rintojen aristus ja ajoittaiset tuntemukset vatsassa. Turvotustakin on vielä ja vatsa toimii vähän miten sattuu. Pääkin tuntuu pehmenneen, ehkä sitä on vain niin haaveissaan. :rolleyes:
 
Onpa ihana kuulla hyvistä ultrakokemuksista! :love: Tsemppiä kovasti, @julia05 , toivottavasti on vain vaaratonta vuotoa.

Mulla ei mies varmaankaan pääse läheskään kaikille lääkärireissuille mukaan, kun tekee niin pitkiä työpäiviä, mutta toivoisin, että ekaan ultraan tulee. (Luulen että se olisi voinut olla vähän järkyttynyt mahdollisesta alakautta ultraamisesta, enkä mäkään olisi kyllä hoksannut tätä asiaa jos ette olisi mua valaisseet! :LOL:) Se on välillä aika pahasti pihalla tällaisista naisen elämään liittyvistä asioista ja mm. kysyi multa aidosti hämmentyneenä viikonloppuna että miks mulla ei nyt tule menkkoja... :cautious::alien:

Oletteko muut kokeneet vaikeana nämä raskauden ruokarajoitteet? Lähinnä siis jos ei syö kotona valmistettua ruokaa. Olen nyt parin päivän työreissussa, ja eilen illalla meinasi itku tulla, kun oli aivan järjetön nälkä, mutta en jotenkin keksinyt mitään "turvallista" syötävää (jota olisi tehnyt lisäksi mieli). Kaikessa on vähintään jotain epämääräistä juustoa tai sitten raakoja vihanneksia, joita en toksoplasmoosin takia saisi syödä muuta kuin kotona huolellisen pesun jälkeen... Söin lopulta iltapalaksi subway-patongin ilman vihanneksia (en voi suositella, 0/5). Parhaani yritän ja silti on koko ajan sellainen olo, että meniköhän nyt kuitenkin vahingossa jotain vaarallista suuhun.

Tänään ja eilen on tehnyt vähän jo huonoa, varsinkin jos on nälkä tai toisaalta jos on syönyt liikaa. Väsymys on myös vienyt unettomuudelta pahimman terän (ainakin näin 12 tunnin työpäivien jälkeen) ja olen kyllä erittäin iloinen tästä muutoksesta! (y)

(sorry, tuli taas tällainen romaani)

5+3
 
Mä en ole muutoin kokenut rajoitteita hankaliksi, paitsi noiden maitotuotteiden osalta. En kertakaikkiaan ymmärrä mikä juusto on ok ja mikä ei. Toisaalla sanotaan et pehmeet ei ole ja toisaalla sanotaan et kaikki pastöroitu olis. Ja mitä jos on esim. joku jugurtti jota ei ole tehty pastöroidusta maidosta, onko se ok? (n)
 
Mannamakaroni - Hyvä kysymys tosta raskausajan ruokarajoitteista :)! Aattelen kuitenkin, että perus kotiruokaa yms saa syödä kun ruokavalioon ei kuitenkaan mitään erikoisuuksia kuulu :D Tuorejuustoa oon tietoisesti välttänyt, vaikka siitäkin tuntuu olevan paljon eri tietoa onko ok vai ei. Jäänyt vähän epäselväksi noi muut maitotuotteet? Eli saako jugurttia yms kuitenkin syödä? Ei oikeen saa selville googlettelullakaan ja tosiaan kun tietoa löytyy kaikenlaista.

Täällä myös saisi olla syömässä parin tunnin välein ettei kuvotus iskis. Tälläkin hetkellä kärvistelen appivanhempien seurassa, kun syömisestä on monta tuntia ja itte huutanu jo viimeset pari tuntia nälkää ja samaan aikaan pitää purra huulia yhteen ettei tuu oksennus :D
Muakin vähän vaivannut kun ruokavalio ollut parin viimeisen viikon aikana aika yksipuolinen, kun ei vaan tee mieli kaikkea ja syönyt vaan mikä ei kuvota.
 
Mullakin kotiruoka tuntuu turvalliselta, kun se itse ihan raaka-aineista asti aina tehdään, mutta syön säännöllisesti lounasta työpaikan ruokalassa. En oo lisäksi syönyt lihaa vuosiin (kalaa kyllä, mutta se tekee nyt hajun puolesta vähän turhan pahaa), ja ruokalan kasvisannokset on aina vähän sellaisia yllätyksiä juustokuorrutteella. En viitsisi ihan joka päivä syödä pastaakaan, joten täytyy joko ruveta tuomaan eväät tai sitten harkita satunnaista liha-annosta. o_O

Jugurtti on käsittääkseni turvallista? Kyllähän Suomessa varsinkin maitotuotteet pääosin on pastöroituja ja jostain luin, että Valion (?) tuorejuustotkin olisi tästä syystä turvallisia. Mutta hankalaa kyllä tuntuu olevan... Hyvän syyn vuoksi toki, mutta välillä meinaa ihan itkettää kun maha huutaa nälkää ja kaikki ruoka tuntuu pelottavalta!

@Miaaak Tsemppiä huonoon oloon! Ei varmaankaan kannata ruokavalion yksipuoleisuudesta stressata, kunhan jotain saa alas (varsinkin nestettä). Kyllä se vauva vie tarvitsemansa. :)
 

Yhteistyössä