Kesäkuun keijut 2017 *lokakuu*

Ja tääläkin yks joka aikoo pysyä tällä foorumilla koko ajan :)
Olo on kyllä niin erilainen, kun kahdessa edellisessä raskaudessa.
Aivan ihmeellistä ettei oo tarvinut oksentaa !!
Yksi thaimaalainen ystävä, jonka luona olin tänään kylässä, katsoi mua ruokapöydässä pitkään ja totes että "näytät tosi väsyneeltä, odotatko vauvaa" :DD Ei niin suoraan kysymykseen oikein voinu vastata kieltävästi, joten totesin sen olevan vielä salaisuus.

Maistui muuten yllättävän hyvin thaimaalainen tulinen ruoka, kun tuntuu,että kaiken ruuan ajattelu tekee pahanolon. Ja mehujää.Se on sitte hyvää!! Harmi, että pakko varmaan antaa lapsillekkin jäätelöä eikä syödä yksin pakettia päivässä :D

Ja olo on kans ailahtelevainen, välillä tekee todella pahaa ja hetkenpäästä ei oo mikään. Unet on nykyään lyhyitä ja herätyksiä on monta yössä, milloin herää vessa hätään, milloin auton ohi menemiseen, välillä lasten äännähdykseen tai koiran kävelyyn.. mikä vaan ääni tai äänettömyys herättää-_-
Ja sitte ei enää nukuta..

Pahoin pelkään että täältä on pudonnut joukosta heikura kun ei ole käynyt pitkään aikaan ja viimeksi huolestui vuodosta :( Pidetään silti peukkuja, jotta heikura vain olisi ollut kiireinen tms.


mimma 7+0 Pokspoks
 
En minäkään ole FB-ryhmässä, ainakaan vielä. Tuntuu tosiaan niin aikaiselta, kun näitä pelkojakin on. Halu olisi kyllä liittyä, mutta ehkä vasta toisen kolmanneksen lähestyessä.

Pahoinvointi tosiaan aaltoilee. Tänään aamulla töissä meinasin oksentaa. Olisinkin oksentanut, jos olisin päässyt vessaan nopeammin. N.5 minuuttia taistelin oksua vastaan ja kiirehdin kohti veskiä. Kun pääsin viimein vessalle, oli oksetus laimentunut lievään yökötykseen. Nyt on aivan ok olo. Väsyttää vain. Vähän hirvittää, jos oksuolot lisääntyvät. Olen asiakaspalveluammatissa töissä, eikä vessaan välttämättä pääse sillä sekunnilla, kun haluaisi. (n)

En ole muuten yhtään ajatellut mahan kokoa ja talvivaatteita. Olen ensikertalainen, eikä ole mitään käsitystä siitä, millainen masu on esimerkiksi maaliskuussa. :rolleyes: :D Toivottavasti kevät tulee aikaisin ja talvi olisi leuto, eikä tarvitsisi ostaa paljon raskausvaatteita.

6+6
 
Mulla on tosiaan ollut pahoinvointia nyt reilut kaksi viikkoa joka päivä, aamusta iltaan. Tänä aamuna kun heräsin oli yllättäen ihan hyvä olo. Ja tietenkin siitä heti huolestuin. Huono olo palasi puolen päivän aikaan, mutta ei ole ollut tänään niin paha kuin viime päivinä muuten. Voiko siihen tottua..? Ei kai. o_O Tänään vaan on parempi päivä. (y)

Mä oon kans miettinyt että tuskin osaan valehdella jos joku kysyy suoraan olenko raskaana. Toivon kuitenkin ettei kukaan kysy. Mun kolme kaveria ja äiti tietää raskaudesta ja se on tarpeeksi toistaiseksi. Elän aika päivä kerrallaan enkä kauheasti tohdi haaveilla tulevasta, mutta kyllä mä odotan sitä että pääsisi tästä kertomaan! :love: Ensimmäinen raskaus ja vauvasta on haaveiltu jo pitkään... Että piinaviikot sen kun jatkuu. :confused: Seuraava etappi olis neuvola vajaan kahden viikon kuluttua.

rv 7+1
 
Pahoin pelkään että täältä on pudonnut joukosta heikura kun ei ole käynyt pitkään aikaan ja viimeksi huolestui vuodosta :( Pidetään silti peukkuja, jotta heikura vain olisi ollut kiireinen tms.
Mietin kanssa samaa, toivottavasti asiat on hyvin :unsure:

Hyväksi vaihtoehdoksi pahaa oloa vastaan löysin tänään muuten mandariinit. Ne on sopivan raikkaita ja happamia.. En vaan tiedä kuinka monta päivässä niitä kehtaisi syödä... Pussillinen varmaan menisi?! :giggle:

@velmis piinaviikkoja tosissaankin.. Ärsyttävää vaan odottaa. MUR!:cautious:
 
Onpas kivasti taas uusia tullu mukaan! Mulla iski aivan kauhea keskenmenon pelko ja oli pakko käydä verikokeessa tarkistamassa hormoonitasot tänään. Yli 18 000 oli arvo (viitearvot näille viikoille noin 5000 ja 19 000 välillä). Vähän rauhoituin mutta en kokonaan. En tästä syystä vielä uskaltaudu Facebook -ryhmäänkään. Myöhemmin varmaan :)

Varhaisultra on ensi viikon pe kun 7 viikkoa tulee täyteen. Alakautta ultraaminen tuskin hetkauttaa puolisoa kaikkien ivf hoitojen jälkeen... Tulee mukaan varmaan suurimmalle osalle neuvolakäyntejä myös. Koitetaan saada aina aikataulut sopimaan molemmille. En uskalla myöskään varata vielä ekaa neuvolaa, ensi viikolla sitten kun näkyy syke toivon mukaan <3

Ootteko kaikki muut jo varanneet neuvolan?

Rv 5+6
 
Piti vielä mainita tuohon ruokavalioon liittyen; itse noudatan aika rentoa ohjenuoraa ja olen lähinnä jättänyt pois vakuumipakatut kalat. Lihaa tai juustoja en syö muutenkaan niihin liittyvät rajoitukset ei varsinaisesti tunnu rajoitteilta :) kahvia vähensin vähän ja alkoholia en tietenkään juo. Sushia ajattelin kasvistäytteellä syödä välillä myös.
 
Toi kahvi on kyllä jännä. Kun plussasin muutama viikko sitten ajattelin että apua, kuinka sitä pystyy olemaan vähemmällä kahvilla, kun siihen asti oli pakko saada sitä aamusin ja monta kertaa päivässä. Mutta eipä mennyt montaa päivää kun se alkoi ällöttään ja nyt muutaman kerran joutunu "väkisin" sitä nieleskelemään kun ollu jossain kylässä. :D

Tää nälkä on kyllä uskomatonta. Just olin pari tuntia sitte buffetpöydässä syömässä ja taas jäätävä nälkä :D kauheeta kun ei kehtaa matkaseuralle parin tunnin välein valittaa nälkää. Nyt ostin onneksi jemmaan juotavia smoothieta mitä voi vaivihkaa juoda.
 
:)
Ja tääläkin yks joka aikoo pysyä tällä foorumilla koko ajan :)
Olo on kyllä niin erilainen, kun kahdessa edellisessä raskaudessa.
Aivan ihmeellistä ettei oo tarvinut oksentaa !!
Yksi thaimaalainen ystävä, jonka luona olin tänään kylässä, katsoi mua ruokapöydässä pitkään ja totes että "näytät tosi väsyneeltä, odotatko vauvaa" :DD Ei niin suoraan kysymykseen oikein voinu vastata kieltävästi, joten totesin sen olevan vielä salaisuus.

Maistui muuten yllättävän hyvin thaimaalainen tulinen ruoka, kun tuntuu,että kaiken ruuan ajattelu tekee pahanolon. Ja mehujää.Se on sitte hyvää!! Harmi, että pakko varmaan antaa lapsillekkin jäätelöä eikä syödä yksin pakettia päivässä :D

Ja olo on kans ailahtelevainen, välillä tekee todella pahaa ja hetkenpäästä ei oo mikään. Unet on nykyään lyhyitä ja herätyksiä on monta yössä, milloin herää vessa hätään, milloin auton ohi menemiseen, välillä lasten äännähdykseen tai koiran kävelyyn.. mikä vaan ääni tai äänettömyys herättää-_-
Ja sitte ei enää nukuta..

Pahoin pelkään että täältä on pudonnut joukosta heikura kun ei ole käynyt pitkään aikaan ja viimeksi huolestui vuodosta :( Pidetään silti peukkuja, jotta heikura vain olisi ollut kiireinen tms.


mimma 7+0 Pokspoks
MOIII KAIKKI!!!!:) Enhän minä mihinkään ole kadonnut.Olin tuossa vailla konetta hetken..Kävin varhaisultrassa tänään,kun huoli oli niin kova ja se reissu ensviikolla.Neuvolan oppien mukaan laskettuna nyt olisi rv6+6...vaan eipä ole.Olen todellisuudessa rv 5? Ultrassa näkyi ruskuaispussi,siellä pieni varjostuma mutta ei vielä sikiötä/alkiota.MUTTA olen siis raskaana.
Oireista..tissit on KIPEET!
Niin,eli minun la siirtyy siis tod.näk. 2 viikolla eteenpäin,mutta tarkennan sen myöhemmin(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Fujin ja Sohfia
Moikka! Täältä yks haluaisi hypätä joukon jatkoksi, maanantaina virallisena testauspäivänä plussaa tuli testiin :) lopultakin, kolmen ja puolen vuoden jälkeen. Esikoinen on jo 4v ja sisarus erittäin toivottu! Varovaisin mielin vielä ollaan, varhaisultra ois 4.11. Sen jälkeen voi soitella neuvolaan aikaa.
Elikkä minut voi lisätä listalle 19.6/höytyvä/kaks/toinen
 
Heti nousi hymy huulille jo ensimmäisestä lauseesta Heikura <3
Vuoto oli siis ilmeisesti kiinnitymis vuotoa ja raskaustesti näytti ajoissa + ?
Mulla esikoisella myös siirty viikot viikolla taaksepäin. Raskaustesti kun näytti vahvaa + jo viikko ovulaatiosta ¨ja sekotti laskelmat täysin :)
Eli oikein hyvää tulevaa reissua sulle (y)

Täälä varasin neuvola jo seuraavana päivänä plussassta :whistle:

Ja nälkä on pohjaton, mutta ei oikein mitään tiettyä ruokaa tee mieli..
kevätkääryleitä toivon saavani lauantaina :p

Hermot menee kahdessa sekunnissa, olo ja unenlahjat on lainattu laiskiaiselta...
Mutta Edelleenkään ei oo tarvinu oksentaa, ja oon aivan taivaassa..Oksensin kaks edellistä raskautta alusta loppuun yötäpäivää niin kai tää onni oksentamattomuudesta on ymmärrettävää :DD

Sitte hei kolmen lapsen äidit / tulevat.. miten arki eroaa kahden lapsen arjesta :D ? Jotenki ajatus pelottaa tällähetkellä ihan kamalasti. Kuinka kulkea kaupassa yksin lasten kanssa,ym ? ja meillä siis 4½v, 2v 2kk ja tulokas :)

Ja ihan yleinen kysymys, pelottaako synnytykset? Millaset fiilikset muilla muuten tulevasta arjesta? Jännittääkö/pelottaako?

Mä en oo peljänny kahta edellistä synnytystä ollenkaan, ja ne onkin mennyt aivan tosi hyvin, mutta nyt vähän pelottaa jotta voiko kolmas muka mennä yhtä hyvin kun edelliset ja kuinka nopeaks tämä vielä muuttuu.. synnytänkö kotia tai matkalle, kun sairaalalle tunnin matka.

mimma
 
Ultra meni hyvin pienen pieno sydän siellä sykki.. huh uskomatonta. Aamul ei ollu pahoinvointia ja eilen illallaki ruskeeta tuli vähän valkovuotoon. Siks olin kauhuissani kun odotin vuoroa ultraan.. Mutta päivällä oksensin oman isäni autossa ja toisella reissulla pienel matkal tuli tosi huono-olo. Uskomatonta et oksentelua ja huonoo ollu jo 3 viikkoa. Alavatsakipujakin mutta ilmeisesti ei huolta. Nyt siis ultran mukaan rv 6+5 ..menkkojen mukaan olis 6+6

Pelkäsin että jos on tuulimuna kun voimakkaat oireet ja hcg oli hyvä ja kaikkee ja toi vuoto. Luin paljon tuulimunista. Olisi kamalaa jos tietäs vasta rv12 että siel ei ketää olisikaan. Huh mutta turhaan sitä pelkäsin..Ja varmasti aina ja kaikki jännää että meneekö kaikki hyvin jne.. on oireita tai ei.

Olen ollut tämän viikon sairaslomalla oksentelun vuoksi, huomenna takaisin töihin. Ja ens viikko onkin syyslomaviikko. Ja ensi viikolla eka neuvolakäyntikin..
 
  • Tykkää
Reactions: Annenna
Ja ihan yleinen kysymys, pelottaako synnytykset? Millaset fiilikset muilla muuten tulevasta arjesta? Jännittääkö/pelottaako?
Ei jännitä, ekassa pelkäsin aluksi ja synnytyspelko oli aika vahvaa jo ennen raskautta. Jossakin vaiheessa rauhoituin ja synnytys menikin tosi hyvin, pitää vaan luottaa itseen, kätilöön ja mennä hetken mukana sitten synnytyksessä, huomasin etten miettinyt yhtään eteen päin synnytyksessä ja kaikki eteni tosi hyvin. Mahtava kokemus! :) Jos noin voi sanoa, mun mielestä kyllä voi.

Tuleva arki sitten mietityttää enemmän, kotona kun on sitten vauvan syntymän aikoihin 1v 7kk taapero myös. Olen miettinyt vähän käytännön ratkaisuja valmiiksi jo ja yritän tässäkin mennä fiilistellen ja rennolla asenteella päivä kerrallaan, ei kannata turhaan stressata etukäteen... Keväällä kuitenkin oon kauheessa stressissä jo :D :D
Tuplarattaita en aio hankkia, kantoreppu ba seisomalauta saa toimia, ne on toiminut mun ja veljen (1.5v vanhempi) kanssa aikoinaan ja aion pärjätä (hyvin) niillä myös itse. Tuo on asia mitä yllättävän moni kysyy nimittäin.

Ens viikolla ois se neuvola sitten keskiviikkona, varasin samalla viikolla kun plussasin, oikeestaan sen takia että sais esikoisen 1v neuvolan samaan.
 
En ole muuten yhtään ajatellut mahan kokoa ja talvivaatteita. Olen ensikertalainen, eikä ole mitään käsitystä siitä, millainen masu on esimerkiksi maaliskuussa. :rolleyes: :D Toivottavasti kevät tulee aikaisin ja talvi olisi leuto, eikä tarvitsisi ostaa paljon raskausvaatteita.

6+6
Mä luotan samaan, leutoon talveen ;) Enkä käytä toppahousuja oikeestaan muutenkaan. Kahdet kalsarit tarvittaessa ja tuuli-/kuorihousut siihen päälle, niillä mennään. Tuulihousut meni tosi pitkään mahan kanssa viimekskin, vaikka mahaa oli kyllä jonkun verran. Muutenkin ostin kolme äitiyspaitaa, yhdet housut, yhdet paksut sukkahousut, yhden pitkähihaisen kietaisutrikoopaidan, kahdet imetysliivit ja kaksi imetystoppia koko viime raskausaikana. Hyvin pärjäsin normi vaatteilla muuten. Muutaman ohuen neuleen varmaan nyt ostan ja toiset mamahousut lisäksi. Takkia en osta, saan kyllä lainaan reilumpaa villakangastakkia ym jos tarvii :)
 
  • Tykkää
Reactions: Murupiltti
27.6.2017 / tuikkija / 37 / - / 3

Ehkä uskaltaudun liittymään joukkoon :) Ensimmäiset häivähdykset testissä oli jo viikko sitten, vaikka tuumasin, että hyvällä tahdolla siinä jotain erotti. Mutta kyllä sieltä ne ihan oikeat kaksi viivaa ovat asteittain vahvistuneet. Fiilikset varmaan samankaltaiset kuin monella. Jännittää ja pelottaa, että miten tässä matkassa käy :) Alkuraskauden ultran varasin reilu kahden viikon päähän. Neuvolaa varailen varmaankin vasta sen jälkeen.

Jokapäiväisenä oireena on aivan käsittämätön turvotus, jos aamulla menee vyö kiinni ihan normaalista, niin iltapäivällä se pitää ottaa pois ja laittaa käsilaukkuun... Rinnat turpoaa ja vähän kipuilee. Alkuun muutaman päivän jomotteli alavatsaa, mutta nyt se on jäänyt pois. Ja hajuaisti on ihan hurja :)

Synnytys ei oikeastaan pelota, koska takana on kaksi varsin erilaista. Eka oli raskausmyrkytyksen takia käynnistetty ja kokemuksena aika hurja. Toinen taas ilman kipulääkitystä väkerretty perätila, josta olin todella onnellinen jälkeenpäin, että synnytin leikkaamisen sijaan.

Tulipahan tarinaa :) Päivä kerrallaan rv 4+3
 
  • Tykkää
Reactions: mimma]
Mua ei ehkä pelota synnytys, mut on vähä sellanen fiilis että saapa nähä :confused: repesin nimittäin edellisessä synnytyksessä tosi pahasti, kun tyttö oli tulossa olkapää edellä ja ponnistusvaihe oli hidas ja erittäin raskas.. En nyt halua pelotella ensikertalaisia kuitenkaan :)
Ääh, tää väsymys! :sleep:
 
Kun juniori synty,totesin kätilölle että kolmatta en uskalla tehdä,kun jokainen on puolta kiloa edellistä isompi.Eka 3950,toka 4530 joten jos sama tahti jatkuu niin nykysen toukan syntymäpaino on sitten se 5kg:ROFLMAO:
Pojat on ollu terveitä joten en ole huolissani.
Juniori tuli maailmaan vauhdilla 3h45min käsi poskella.Jouduttiin käynnistämään,kun poju viihty yksiössään turhan hyvin.
 
Täältä myös hypätään varovaisesti mukaan! Eilen plussasin todella selkeän, mutta hailakan viivan liuskatestiin kiertopäivillä 34/30. Tein iltapäivällä vielä digin, joka näytti "raskaana 1-2" :) Olemme miehen kanssa vieläkin aivan äimänkäkenä, uskomatonta, että viimeinkin tärppäsi! Olemme yrittäneet esikoista kevättalvesta -15 asti ja ensitorstaina olisi ollut aika lapsettomuuspolille :ROFLMAO: Oireita on ollut jonkinverran, parina yönä ennen plussausta näin aivan pimeitä unia, ei mitään järkeä niissä... Tästä epäilykseni heräsivät, toki useamman päivän kestänyt lievä menkkakipu ihmetytti, kun menkkoja ei kuitenkaan kuulunut. Toistaiseksi vain lievää huonovointisuutta... Toivotaan, että oireet pysyisi maltillisina.

Laskureiden mukaan LA olisi 25.6.2017, juhannus vietetäänkin siis erilaisissa merkeissä jos kaikki etenee suunnitellusti :whistle: Varhaisultran varasin yksityiselle reilun parin viikon päähän tiistaille 8.11. Milloin muut olette soitelleet neuvolaan?

LA 25.6.2017 Haaveissavauva / 25 / TAYS / 1


Haaveissavauva 4+5 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: nobelius
Tänään digissä 3+! :love: Oli huojentavaa nähdä tuo lukema, kun sitä en viime kuussa nähnyt, enkä tainnut nähdä kesälläkään.

Synnytyksistä olitte puhuneet. Synnytys ei pelota, mutta toki hieman jännittää, että meneehän kaikki hyvin. Esikoisen synnytys oli nopea ja helppo, vaikka tekikin tosi kipeää. Edellisen puudutteen teho alkoi siis lakata, enkä kerennyt saamaan enää toista. Mä en varmaan myöskään uskalla supistusten alettua kotona odotella, kun esikoinen syntyi (käynnistettynä tosin) alle neljään tuntiin. :D

Hieman mietityttää oma jaksaminen kahden kanssa ja se, miten huomion saa jaettua molemmille. Esikoinen nukkuu jo niin hyvin, etten kauheasti odota sitä yöheräilyä, mutta toivottavasti tämä toinenkin alkaisi nukkua yhtä hyvin kuin isoveljensä.

Noita talvivaatteita kerkesin minäkin jo miettiä. Viimeksi sain ystävältä reilun kokoisen toppatakin lainaan ja toivon, että saan nytkin. Sittenhän onkin jo kevät kun maha on isoimmillaan.. :love:

rv 5+2
 
Voi ei, mun on menny ainakin joskus tuola 4 sivulla varmaan Heikuran ja emilian teksit jotenki sekasin ja siks oon käsittänyt että Heikuralla olis ollu tuota niukkaa vuotoa :notworthy:
Ja oon jotenki ollu kokoajan sitte siinä käsityksessä.. Täytyis ehkä harjotella tota oikein lukemista / sen ymmärtämistä pikkasen... Anteeks kauheesti jos tällä omalla sekoilulla pahotin mielen jollekkin.:unsure:
Eikös molemmilla nyt joka tapauksessa kaikki ollut hyvin.
? Ja kaikki joilla sitä niukkaa vuotoa ollut on edelleen mukana ja vuoto ollut harmitonta ?

Ja meillä myös lapset ollu molemmat yli 4kg. tyttö 4254g ja poika 4456kg joten odotettavissa myös sitä vjaa 5kg...
minä olin syntyessä jonkun 3200g ja mies 5800g :D ja hänen kaikki sisarukset ollut 4.5-5.6kg :whistle:
Eli paineet on kovat jos tässä vielä monta meinaa pyöräyttää.
Ja hyvin pienikokoinen olen lisäksi joten vähän tuo koko jännittää.

Ja synnytykset ollut myös nopeita ja suht helppoja 1.) 5½h 2.) 2h20min ja siksi pelkään jos edelleen puolittuu aika niin en kerkeä sairaalaan asti.. toki kipu on kova h-hetkellä, mutta neuvona ensikertalaisille, tv.ssä näyttää hurjanpaljon pahemmalta ainakin omasta mielestäni.. ootteko kattonut koskaan sitä frii kanavalta tulevaa "oho, olen raskaana" ohjelmaa? musta aivan mahtava :D

mimma 7+1
 

Yhteistyössä