Kesäkuun keijut 2017 *lokakuu*

Moi kaikki ja tsemppiä oksentelun ja pahan olon kanssa painiskeleville. Tässä raskaudessa eniten pahaa oloa, mutta ei silti ole tarvinnut oksentaa. Mä invalidisoituisin aivan täysin jos joutuisin yrjöilemään, en jotenkin kestä sitä yhtään. Että voimaa teille!

Hyvää matkaa Heikuralle!
Tuikkija, mulla myös tuttuja, joilla vähän vanhemmallakin iällä kaikki mennyt oikein hyvin. Pitää yrittää ottaa vaan päivä kerrallaan ja olla murehtimatta etukäteen. Meillä kans vaan pari kaveria tietää. Ja niidenkin suhtautuminen oli jotenkin jännä, onnittelivat toki iloisina mutta samalla epäusko melkein loisti, että ootteko nyt ihan tosissanne.. Että en nyt mitenkään into piukassa odota että pääsisin julistamaan uutista isovanhemmille yms. Pidetään omana tietona ainakin siihen jouluun saakka.

Mutta tänään oli ihana hetki, kun sain ultrassa nähdä, että sydän sykki pienellä ja vastasi viikkoja 7+2 :love:.
 
kaz
Hyvää iltaa arvon naiset :)

Mahtuuko joukkoon viidettä kertaa odottava, kaksi lasta syliin saanut äiti?

Tässä raskaudessa pahoinvointia on ollut ainoastaan toisinaan mutta vuotoja sen sijaan on ollut 5+4-8+3. (Edellinen raskaus viime kesänä vuosi alkaen 6+2 ja päätyi kohtutulehdukseen 11+4.) Nyt kolmatta päivää ilman vuotoja ja yksi pieni kyytiläinen oli tänään ultran mukaan vielä mukana. Aiemmin näkyi että olisi lähtenyt tuplana ja toinen keskeytynyt ennen alkion muodostumista.

Kaz /30/3. lapsi /PKKS
 
Eilen oli ensimmäinen neuvola. Meidän nimetty terveydenhoitaja oli lomalla, ja meille tuli sijainen tälle ekalle käynnille. Aika nuori terveydenhoitaja oli kyseessä, ja selvästi rutiinit hakusessa. Oltiin jo lähtemässä pois, kun hän vasta tajusi kysyä miten olen voinut. Hän ei oikein osannut vastata hirveän tarkasti ”vaikeisiin” kysymyksiin, vaan jokainen asia piti tarkistaa tietokannoista. Mutta nojoo, ihan ok kokemus kaikesta huolimatta.

Olo on nyt aika mielenkiintoinen. Toisinaan on aika ”merisairas” olo, ja eilen kun ajelin pari tuntia autolla pimeässä tuli ihan tosissaan kehno olo.
Mulla on myös toisinaan (ts. kokoajan) ihan järkyttävä nälkä, vaikka ruokarutiinit on samat kuin ennen. Olen kerran joutunut jopa yöllä käymään syömässä. Ehkä koskaan aikaisemmin tehnyt moista kesken unien. Nälkä on siis kova, MUTTA, mun ei tee mitään ruokaa mieli. Suklaakin maistuu pahalle!! :alien: Samoin kaikki pähkinät, joita aikaisemmin pystyin syömään miten paljon tahansa.
Ainut asia jota edes vähän tekee mieli syödä on satsumat, joita kävin ostamassa eilen reilun pussin. Ostin samalla reissulla myös sitä mustikkakeittoa, josta joku vinkkasi täällä :) Treeni maistuu ihan puulta myös.. Ensi viikon lääkäriä ja ekaa ultraa tässä nyt odotellaan isolla jännityksellä!

Sohfia 8+0
 
  • Tykkää
Reactions: mimma]
Täällä kans saa syyä vähintään kahen tunnin välein ja kaikki syöminen on aika pakkopullaa, parhaiten maistuu just satsumat ja kurkku :D mäkään en oo viikkoon treenannu ollenkaan, olo ollu sen verran väsähtäny ja huono, mut jospa tää kohta alkais helpottaan.. Maha on ihan järkyttävän turvoksissa aamusta alkaen, näyttää et oisin jo melkeen 20 viikolla :( paino ei kyllä oo noussu, ehkä vähän tippunu huonon ruokahalun takia.
 
Heipä hei!

Oon seurannut jo ekasta ketjusta asti tätä kesäkuun ryhmää, mut ehkä nyt uskallan liittyä mukaan. :) Plussatesti (no useampikin) tehty syyskuun loppupuolella ja nyt ois viikkoja 8+3. :) Laskettu ois siis 4.6.

Lapsia on ennestään kaksi, eskari-ikäinen tyttö ja 3v poika. Ihanaa, kun saa jäädä kotiin tytön mennessä eka luokalle. Kunhan kaikki menisi nyt vain hyvin! Tässä raskaudessa ollut kyllä eniten huolta, tuhruvuotoa oli alkuraskaudessa viikon verran ja ekassa varhaisultrassa näkyi vain ruskuaispussi. Viime viikolla oli kuitenkin kontrolliultra ja vahva syke siellä sykki! ❤❤

Olo on aika kaamea ja ihan koko ajan. Samoin on ollu kahdessa aiemmassa raskaudessa eli tuttua kyllä on.. Syöminen on pakko pullaa ja oksettava olo on 24/7, oksentelenkin lähes päivittäin. Lisäks tissit on kipeät, paleltaa yms. Mutta jos tässäkin raskaudessa helpottaa kuten aiemmissa niin ei tässä ole enää kuin muutama viikko jäljellä tätä pahoinvointia. :LOL:

Olisin kiinnostunut myös fb-ryhmästä, ehkä nyt uskallan liittyä. Eihän se nyt varmasti näy muille? :ROFLMAO:

Mulle sais päivittää listaan Papunen84/4.6/31/-/3

Muistinkohan nyt kaikki tiedot :ROFLMAO:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mimma]
Tervetuloa uusille! Ja tsemppiä kaikille pahoinvoinnista ja oksentelusta kärsiville... :rolleyes: Mulla sama kuin sitruunasorbetilla, etten yhtään kestä ajatusta oksentamisesta. Pelkään sitä lähes hysteerisesti ja oon oksentanut ehkä kerran sen jälkeen kun täytin kymmenen, joten siksikin tämä _jatkuva_ etominen on aika hermojaraastavaa. Lisäksi verenpaine taitaa olla aika matala (sitä ei lääkärissä mitattu enkä huomannut pyytää), joten olo on välillä ihan tosi heikko. On pitänyt jo vaikka mitä flunssaa ja vatsapöpöä keksiä työkavereille kun oon kuulemma niin valkoinen naamasta ja sairaan näköinen. :sick:

Ajattelin nyt viikonloppuna kertoa uutiset vanhemmille ja parille parhaalle kaverille, kun olen reissussa Suomessa, ultrauutisista rohkaistuneena. :love: Aikaiset on viikot vielä, mutta näille tyypeille kerron kyllä sitten "mielelläni" jos on huonojakin uutisia.

6+1
 
  • Tykkää
Reactions: Sohfia
Tänään oli eka neuvola :) Kaikki oli aika tuoreessa muistissa ja mitään yllättävää ei tullu. Samat ohjeet voimassa edelleen, paitsi ruokarajoituksissa sekä laku että salmiakki ois kielletty enemmissä määrin ja raskausvitamiineja ei enää tarviis, D-vitsku ja foolihappo riittää.

Sain ultra ajan marraskuun lopulle ja lääkäri tulee joulukuun puoleen väliin. Laihtunu olin tässä kuukauden aikana 4kg ja hemoglobiini oli 102, eli aika surkee. Rautaa kokeillaan nyt alkuun ;)

Tästä tää odottaminen lähtee taas :D LA pysyi samana. Nyt on alkanu suolasia juttuja tekemään mieli, makeita ei niinkään, ainakaan vielä. Ens viikko on töissä kevyt onneks ja neuvolan kansa puhuttiin, että joulukuun aikana pyytäisin töissä päiväpainotteisempia vuoroja, ei meinaa jaksaa :( Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kanssa
 
Moikka kaikille ! Jospas sitä itsekin uskaltaisi liittyä mukaan ! Meille on tulossa 5 lapsi ,keskenmenojakin ollut jokunen joten aika varovaisin mielin tässä alkutaipaleella ollaan ! Nyt otan urakan ja lueskelen tämän ketjun läpi !
6.6/velmunkikatus/35/TAYS/5. lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: mimma]
Meillä oli tänään varhaisultra ja kaikki oli just niinku pitääkin. Syke näkyi ja koko vastasi oikeita päiviä, nyt siis 6+5. Pientä ällötystä ja väsytystä, mutta ei pahasti. Kerroin tytölle uutiset kun tulin kotiin ja hän purskahti itkuun onnesta, hän on ihan onnesta soikeena ja nyt on koko päivän siitä höpöttänyt, et ei voi uskoa, että hänestä tulee isosisko eikä jaksaisi millään odottaa kesäkuuhun. En olis ikinä kuvitellut, että sieltä tulee näin hieno reaktio :love:
 
Mulla on nyt ollut niin kerta kaikkisen hirveä olo eilen ja tänään, etten tiedä miten selviän ikinä järjissäni huomisesta lentomatkasta! :unsure: Tänään aamulla en päässyt pariin tuntiin sängystä ylös, kun maailma keinui niin valtavasti. Huomenna on pakko kun lento on suht aikaisin, mutta pelottaa että yrjöän sitten koko lennon ajan enkä saa mitään alas. Ei ehkä mikään maailman paras ajoitus tälle lomalle, mutta minkäs teet... :(

6+2
 
Täälä ollu pitkä päivä ostoksilla miehen siskon kanssa, joka Ei tiedä vielä raskaudesta.
Ennen lähtöä laatta lensi huolella ja reissussakin olo oli välillä erittäin huono. Ja oikeastaan myös kokopäiväsesti hirveen huono-olo ja pitäis vaan maata aloillaan..
Oksennuskin on alkanut tulla sillon tällön ja tavatessa -_-´

Odotan vaan ekaa neuvolaa, jotta voi sitte olla rauhallisin mielin ja ehkä lopettaa tän salailun :)

Oireena on tällä hetkellä iltasin kovat vatsakivut ja todella paha olo, mitään ei tee mieli ja jos jotain syö vasten tahtoaan niin heti tekee mieli oksentaa..

mimma ja poks poks 8+0 :)
 
Tsemppiä @mimma] ja @mannamakaroni ja yritä nauttia lomasta kuitenkin!! :)

Sama huonovointisuus jatkuu täälläkin. Alkaa tämä väsymys ja paha olo näkyä töissäkin. Tänään pomo kysyi, että onko mulla kaikki OK kun olen näyttänyt niin väsyneeltä viime aikoina.. Laitoin syysväsymyksen piikkiin. Olen kyllä ihan otettu, että hän jaksoi huolehtia minusta ja kysyi. Hän ei nimittäin koskaan aikaisemmin ole kysynyt, vaikka toisinaan stressitasot on olleet todella korkealla. Nyt ilmeisesti naamasta näkyy hyvin selkeästi jotain. Vähän teki mieli kertoa mistä on oikeasti kyse, mutta ei vielä ole sen aika.

Kävin tänään pitkästä aikaa uimassa, ja arvatkaas! Vedessä oleminen ja rauhallinen uiminen helpotti tosi paljon oloon! Tunnin polskimaan jälkeen olo oli ihan erilainen kuin päivällä ja mielikin virkistyi tosi paljon. Suosittelen kokeilemaan! Meikällä alkoi nyt ainakin uintikausi! (y)
 
Tsemppiä @mimma] ja @mannamakaroni ja yritä nauttia lomasta kuitenkin!! :)

Sama huonovointisuus jatkuu täälläkin. Alkaa tämä väsymys ja paha olo näkyä töissäkin. Tänään pomo kysyi, että onko mulla kaikki OK kun olen näyttänyt niin väsyneeltä viime aikoina.. Laitoin syysväsymyksen piikkiin. Olen kyllä ihan otettu, että hän jaksoi huolehtia minusta ja kysyi. Hän ei nimittäin koskaan aikaisemmin ole kysynyt, vaikka toisinaan stressitasot on olleet todella korkealla. Nyt ilmeisesti naamasta näkyy hyvin selkeästi jotain. Vähän teki mieli kertoa mistä on oikeasti kyse, mutta ei vielä ole sen aika.

Kävin tänään pitkästä aikaa uimassa, ja arvatkaas! Vedessä oleminen ja rauhallinen uiminen helpotti tosi paljon oloon! Tunnin polskimaan jälkeen olo oli ihan erilainen kuin päivällä ja mielikin virkistyi tosi paljon. Suosittelen kokeilemaan! Meikällä alkoi nyt ainakin uintikausi! (y)
Mä oon myös suunnitellut siirtyväni jossain kohtaa kokonaan salitreenistä uimiseen, kun salilla ei tunnu jaksavan... Sunnuntaiaamulla olin uimassa ja se tuntui tosi kivalta :)
 
Voi vitsit kun pääsis jo neuvolaan tarkistaan, et onko täällä ketään edes kyyissä, mut vielä odotellaan kaks viikkoa.. :notworthy: eka neuvola vasta 10.11. jolloin viikkoja jo 9+.

Mulla on tosi hankala kun ois yhet pikkujoulut 19.11. ja pitäis junalla tulla tunnin matka kotiin niin et pääsisin nukkuun kolmen aikaan, mut.. miten pysyn hereillä!?! nykyään meen nukkuun kympin aikaan, niin ei paljon houkuttele yrittää valvoa kolmeen... :alien:
 
Hei kaikille!
Meillä oli eilen eka neuvola ja jäi kyllä tosi mukava fiilis. Terkkari oli tosi rempseä ja positiivinen ja ainakin hetkellisesti huolet hälveni :)
Täällä nyt 8+5, olo on ollut käsittämättömän väsynyt ja pahoinvointiakin on ollut. Pahin pahoinvointi taisi kuitenkin olla siinä vkolla 6. Treenata ei oikein ole jaksanut. tiistaina olin hyvin kevyellä bodybalance tunnilla ja itku meinasi tulla kun tuntu ettei jaksa tehdä mitään. ja olen siis ihan hyvä kuntoinen. ehkäpä tämä muutaman viikon päästä helpottaa.
meillä on kanssa asunnonvaihto mielessä. haaveillaan oman kodin ostamisesta. toivottavasti sopiva löytyisi kevään aikana. kovasti haluaisi päästä laittamaan pesää meidän vauvaperheelle :love:
 
Moikka kaikille:) uskallan minäkin nyt tänne kirjoittaa, kun eilen varhaisultrassa todettiin kaiken olevan hyvin. Itsellä siis ensimmäinen raskaus ja takana vuosia tuloksetonta yritystä, nyt ensimmäisestä inseminaatiosta tärppäsi, mutta hirveän vaikea oli uskaltaa luottaa että meillekin tämä onni voisi olla tosellista:) ensimmäinen ultra siis oli eilen ja neuvola 11.11. Laskettu aika 15.6.2017.

15.6.2017/ simpukka16/ 24 / TAYS/ensimmäinen
 
  • Tykkää
Reactions: Armadillo
Mä oon myös suunnitellut siirtyväni jossain kohtaa kokonaan salitreenistä uimiseen, kun salilla ei tunnu jaksavan... Sunnuntaiaamulla olin uimassa ja se tuntui tosi kivalta :)
Ite ekassa raskaudessa puuskutin salilla eikä meinannut jaksaa. Loppua kohti helpotti koko ajan ja synnytyksen jälkeen olinkin paremmassa aerobisessa kunnossa kun koskaan :) Kyllähän se rasittaa, kun verenkierron jakaa nyt toinenkin tyyppi. Meillä mies sairastui kovaan kuumeeseen ja nyt oon sit kotona lasta hoitamassa, just kun aloin itse tervehtymään työkuntoon. Su ois esikoisen 1v synttärit ja nyt tässä ois vielä jotakin leivontaa tiedossa, onneks osa tilattiin konditoriasta
 
  • Tykkää
Reactions: Armadillo
Kaipa sitä uskaltaa täällä esittäytyäkin, jonkunaikaa olen kyllä viestejä jo lueskellut. Eli siis esikoista täällä innolla odotellaan, maanantaina olis eka neuvola. Turhauttavaa välillä kun käsittääkseni siellä ei sydänääniäkään kuunnella joten ultraan asti täytyy malttaa odottaa että varmuudella tietää kyytiläisen mukana olevan. Pahoinvointia ollut aikalailla vähän, vuorotyötä teen ja väsymys on aivan armoton kokoajan! Eilen oli aivan järkyttävä turvotus, näytin siltä et raskaus olis pitemmälläkin :D
Ensimmäistä kertaa millään keskustelupalstalla ja toivottavasti viesti menee ees oikeaan paikkaan, melkosta opettelua tääkin :D

7.6.-17 / ElliNooraJ / 25 / KOKS / ensimmäinen
 
Mannamakaroni - miten meni lentomatka?

Täällä oli ensimmäinen neuvola tänään. (y) Oli oman kätilön sijainen, mutta tosi mukava. Vähän kans toiveita herättelin oisko voinu sydänääniä kuunnella mutta ei kuunneltu :( Elikkä ultraan pitäisi odottaa että saisi "varmuuden" tälle touhulle.:)

Täällä ollaan oltu tää viikko kotona ja vielä ensi viikko kun pahoinvointi niin kamalaa. Toivon vaan, että helpottaa. Turhauttavaakin päivä tolkulla vaan maata neljän seinän sisällä.

Pomo jo tietää sairasloman syyn. Jotenkin omatunto kolkuttaa kun tietää että työkaverit varmaan miettii mikä mulla on ja näin pitkä sairasloma. Alkuviikosta laitoin viestiä että mahatauti mutta ei mee läpi kahen viikon mahatauti :D Odottaa varmaan, että kerron kun palaan ensviikon jälkeen töihin. En kyllä haluaisi vielä kertoa kellekään ennen ultraa, mutta vaikeeta keksiä mitään uskottavaa valkoista valhettakaan :D
 

Yhteistyössä