?KESÄKUUN KOHISIJAT?

Kiitti vastauksesta Ella,ja nyt tarvisin lisää neuvoja.Siis mitä ihmettä?!Eilen siis niitä saniaisia testissä ja tänään ei mitään.Nyt kp 12/28.Ja perjantaina viimeeks testannu uutuudeen innossa(torstaina sain testin postissa)negan.Oon nyt ihan äimänä täällä!
 
Testaatko Hemmi aamuisin? Mulla tulos heitti jos testailin eri aikaan päivästä, siksi katsoin paremmaksi testata aina aamuisin..
Mulla on ollut vaihtelua kanssa sillee että täysi kuvio - osittainen kuvio- täysi kuvio. Tota tulkitsemista kyl kantsii harjoitella kierron verran, sanotaan, jotta oppis erottamaan erilaiset kuviot. Mä kun alotin testauksen kp 12 ja pari viikkoa testailin, sain aina joko osittaisen kuvion tai täyden kuvion.. Mutta mulla onkin hormonit sekasin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ella-83:
Alkuperäinen kirjoittaja Varanikki:
Ella, niin eli siis sä joko et ovuloinut, tai oot pieniin päin :D Tällä suunnalla yhtä tylsää ku eilenki :kieh:
Todennäköisesti en ovuloinut, kolmannesta kuumeileviin kirjoittelinkin lääkärireissustani.. :attn:

Joo, luinkin Ella :(
:hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Niin harmillista. Mut toisaalta varmaan helpottavaa tietää et on joku syy, miksei "osu" kohdalleen. Koitahan jaksella eteenpäin, vaikka sitten suklaan voimin. Mites tästä sit jatkuu? Lääkkeitä avuksi, ja saiko yritys sitten jatkua kumminkin? Menenpä lukemaan aiheesta googlella lisää.
 
Kiitos Minna77 halauksista.. Tulivat tarpeeseen.
Mulle on iskenyt vahvasti semmonen tunne että jos vielä jaksan tässä kierrossa olla täysillä mukana ja toivoa tuhannesti että tärppäisi, niin sitten saa alkaa tjottailu!!... Tai ainaki poistun jokaisesta pinosta ja YRITÄN olla ajattelematta mahdollista raskautumista, hedelmällisiä päiviä, ovulaatiota, jne... Täytyisi vaan keskittyä muihin asioihin ja olla ajattelematta. Sitten voisikin joskus tärpätä...uskosin ainakin näin...
Halauksia kaikille!!!
:heart:
 
Moi! Tännehän on tullut paaaaljon tekstiä sillä välin kun olin poissa.

Ella, luin myös mitä olit kirjoittanut lääkärikäynnistäsi. :hug: ja paljon jaksamista! Vaikka uutiset ei niin kivoja olleetkaan, niin mua itseäni helpottaa jo se, että tietää, mistä on kyse. Voi jotenkin suhtautua asiaan, eikä ole vain epäselvyyttä.

En ole testannut perjantain jälkeen. On ollut menkkajuilintoja ja rintoja aristaa, mutta en kyllä jaksa oikein toivoa mitään. Kiertokin näyttää vaan jatkuvan ja jatkuvan. Huomenna aamulla aattelin kuitenkin testata. On vähän pelonsekaiset tunteet. :ashamed:
 
Täällä tänään ihan karsee päivä pitkästä aikaa :ashamed: Kauheet reumasäryt ja lisäks maailman kipein ja sekaisin vatsa. Ja siihen vielä lisättynä megapitkä työpäivä niin koko päivä on ollu niin syvältä. Ja tissitki on ihan sairaan kipeet! Tätiä odotellessa, toi mun sekava vatsa ei voi mitään muuta tietää :( ja Ella :hug:
 


Hippuli-81.................kp 54/33-45.......................yk3
moumou...................kp 50/29-31.......................yk6
Ella-83......................kp 34/32-35.......................yk7
sintsu78....................kp 26/30-33.......DPO 11.......yk5
LillaMy83...................kp 27/25-30.......DOP 6.......yk2
high5........................kp 25/28
Minna77....................kp 17/26-32.......................yk9
Rauna.......................kp 13/30-37.........................yk5
Cladoceran...............kp 13/37(-51)......................yk5
Hemmi.......................kp 13/28-31
Myrtle........................kp 9/28-29........................yk6
Varanikki...................kp 8/28..............................yk3
Dreaming86..............kp 6/27-29.......................yk4
marrr.........................kp 4/32..............................yk8
Bassets.....................kp /35



Taustalla

Lintsi85
Marta



Plussanneet



Sero.................29.5......(kp 28/25-35)..................yk6
ikuisuus............10.6......(kp 34/28).......................yk2
Ganja...............10.6.......(kp 31/25-32)...DPO 9.....yk5
 
Huomenta ja kiitos kaikille haleista =) Kuitenkin mun tila ei ole pahimmasta päästä niin jotain mahdollisuuksia on. Niiku lääkäri sanoi, että kyllä pco- tyyppisillä muniksilla välillä on taipumus alkaa toimia ja ovuloida mutta kuitenkin normaaliin verrattuna hedelmällisyys on oleellisesti laskenut. Ja niin, parempi että nyt tietää kuitenkin tilanteen niin osaa elää sen kanssa ja miettä asioita tiedon valossa.

Varanikki vähän miehen kanssa juteltiin ja pyysin sitä miettimään, että haluaako se ylipäänsä kolmannen ja sit mietittiin tota että pidempään yritysaikaan on varauduttava. En vielä tiedä, aloitanko edes Teroluteja vielä, koska jos ei aleta aktiivisesti yrittämään, mitä väliä mun kierron pituuksilla ym sillon on. Toimimattomuus toimii sitten luomuehkäisynä..
Sit vähän sekin fakta on, että clomifeniä mä en aida enää uskaltaa käyttää, koska meillä on jo yhdet clomi-kaksoset (tosin myös mun suvussa on kaksosia). Kuitenkin kroppa reagoi hormoneihin herkästi sit kun niitä käytän, tai ainakin eka raskaus alkoi toisesta clomikierrosta..

Varmaan mun keinot on sitten luonnonmukaisemmat, luontaistuotekaupassa on noita kiertohäiriöihin tarkoitettuja valmisteita, jotka tukee omaa hormonitoimintaa olematta kuitenkaan mikään hormonilääke. Vitamore Totalia käytin yhdessä kierrossa, ja sillon mielestäni ovuloin ja muutenkin oli "mallikas" kierto. Ja ovulaation testausta on sit jatkettava, jotta tietäisi otollisimmat hetket. Se vaa oli jännä et eilinen lekuri suositteli ostamaan ovistestejä kun taas yksityinen gyne puhui vähän niitä vastaan. Tuskinpa ovistesteistä yleisiä suosituksia on, että on kunkin lääkärin henkilökohtainen mielipide, suositteleeko niitä.

Meillä varmaan jatkuu tämä keskustelu taas illalla kun mies tulee töistä.. Mut sit nykytilaan: eilen ja tänään maha on ollut sekaisin, mikä viittaa perinteisesti tädin tuloon. Tänään on ollut myös ilkeitä alavatsakouristuksia. Varmaan tulee runsaampi vuoto nyt kun viimeksi oli niin olematon. Ultrassa ainakin näkyi paksu limakalvo, joten on sitä tavaraa mitä valua pois.
Nyt vaan en voi erottaa menkkojen alkua jos tiputtelemalla alkaa, kun tiputtelen eilisen gynekäynnin jäljiltä jo. Voi siis kp 1 määrittäminen olla hankalampi juttu ellei kunnolla ala vuoto.
 
Täällä niin kiukkuinen ja ahdistunut olo ollut monta päivää. Täti on vielä täysillä kylässä ja aiheuttaa kamalia kipuja. kivut on aina ollut niin kamalat (meinaa pyörtyä, oksettaa, sattuu niin paljon etei pääse sängyst, koko aika särkelääkkeiden vallas...) et oon alkanu miettii, et jos mull on se endrometria (vai mikä nyt olikaan!) kun mun suvussa on sellaista :(...

toisekseen alkaa tympiä tää odottelu... 8kk eikä mitään, ei yhtään mitään. Pitääkö yksityisellä olla joku aika yrittänyt, ennen kuin ne tutkii asiaa ? Mitähän se maksaisi, onko kellään tietoa? huolestuttaa vaan, että jos sitä on ihan lapseton :'(

Mulla on alkamassa pitkä maääräaikainen työ sopimus.. Tullekohan siitä ongelmia, jos tulee raskaaksi kesken sopimuksen,onko kellään siitä kokemusta ? Mitenköhän sitä pitää sitten toimia : koska kertoa työnantajalle, tuleeko potkut heti jne...

Anteeksi hirveä valitus, mutta kiitos jos joku jaksaa lukea :)
 
marrr, yksityiselle voi mennä koska vaan. Semmoinen 100e kannattaa käyntiin varata, hinta riippuu käynnin pituudesta ja siitä tekeekö ultrankin (niiku ne kyl yks. aina tekee). Täälläpäin peruskäynnin hinnaksi tulee paikasta riippuen 80-120e, josta sit joku 20-30e lähtee summasta pois KELA-korvauksena. Minusta toi on kuitenkin kohtuullinen hinta siitä, että pääsee tutkittavaksi kunnolla. (ja jos miettii hintaa niin äkkiäkös ton summan kuluttaa vaikka ALE-myynneissä..)
 
Ella toivottavasti juttelu tuottaa molemmille sopivan tuloksen. Voihan se olla niin "paska tsägä" että kun jättää herran haltuun ja luomuehkäisylle tuon tilanteen, niin haikara koputtaa lasiin..
=)

Mulla oli muuten KM jälkeen limakalvo ultrassa 7mm ja ihan tavallisesti vuodin. Tiuli vaan mieleen :D

Marrr :hug:

Tänne ei midn uutta :)
 
Olen taustailija, olen lueskellut juttujanne koko kevään ja maanantaina itse plussasin( :heart: ), mutta siltikin täällä vielä käyn lueskelemassa B)

marrr: "Mulla on alkamassa pitkä maääräaikainen työ sopimus.. Tullekohan siitä ongelmia, jos tulee raskaaksi kesken sopimuksen,onko kellään siitä kokemusta ? Mitenköhän sitä pitää sitten toimia : koska kertoa työnantajalle, tuleeko potkut heti jne... "

Ei ne sua voi määräaikaisesta työsopimuksesta irtisanoa kovinkaan helposti kesken kaiken, kyllä määräaika sitoo sekä työntekijää että -antajaa eikä raskaus ole mikään syy sitä purkaa. Riippuen työsuhteessasi käytettävästä TES:sta, sulle varmaan maksetaan äippäloman alussa palkkaa. Ainakin jos määräaikaisuus loppuu ennen äitiysloman loppua niin luultavasti ne ei jatka sun sopimusta, mutta se riippuu kai ihan työnantajasta. Voihan ne vaikka vakinaistaa sun paikan määräajan jälkeen ja pääset äitiyslomalta vakipaikkaan töihin, mut harvemmin varmaan niin hyvin käy. Ihan normaalisti voit ilmoittaa työnantajalle raskaudesta, oliko se viim. 2kk ennen ä-loman alkua tai sitten kun haluat tai vatsa näkyy. Itse ilmoitin esikoisesta heti 12vko ultran jälkeen, en tykännyt salata asiaa kun oli neuvolakäyntejäkin ym.

Mulla loppui määräaikainen 3kk äitiyslomalle jäämisen jälkeen, sain onneksi ne 3kk palkat vaikka olin jo kotona (meillä siis tessissä yli vuoden kestäneessä työsuhteessa maksetaan äitiysloma-ajan palkaa 3 ekaa kuukautta). Jos määräaikainen olis loppunu vaikka 1kk ä-loman alkamisen jälkeen niin olisin saanut kai vaan sen 1kk palkan, joten mulla oli siinä mielessä hyvä ajoitus =) Mun sopparia ei jatkettu, mutta sehän ei siis ole irtisanominen vaan määräaikaisuus vaan päättyi.

Plussatuulia kaikille :flower:
 
Nyt tärisee kädet.

Tein äsken First signal testin, jonka herkkyys on 10. Meni minuutti, niin testi-ikkunaan tuli todella selkeästi erotettavissa oleva haamu. Miten niitä kuvia saa tänne laitettua, tai mikä se on se sivusto, mihin monet kuvat laittaa?

Sitä paitsi mulla tärisee kädet senkin takia, että tein perjantaina sen negan ja oon sen jälkeen ottanut kaksi kertaa aika huolella alkoholia, ja testasin perjantain jälkeen ekan kerran tänään. Onkohan pikkunen enää edes hengissä, jos sellainen mahassa on?

Mä en kyllä usko tätä todeksi ennen kuin olen ostanut kaupasta 25 herkkyyttä olevan testin ja sekin on näyttänyt plussaa.
 
Kyllä tuo kuule minusta ihan plussalta näyttää :) Varovaiset onnittelut! Sain maanantaina samanlaisen RFSU:lla ja eilen apteekin omalla vähän vahvemman mut silti aika hailun ja eka neuvolakin on jo varattu =)

Älä huolehdi ollenkaan siitä juomisesta, mulla kävi esikoisen kans samalla mut ei se haittaa ollenkaan noin alussa, sanoivat mulle silloin neuvolassa. Ja aivan terve lapsi tuossa vieressä nyt touhuaa. Eiköhän monelle ole käynyt samalla tavalla, eipä sitä voi koko ajan stressata mahdollisesta raskaudesta noin kahta viikkoa joka kuukaudesta ja jättää juhlia juhlimatta.
 
Ellaaaaa Hemmi tarvii taas apuaaaa =) tänään taas sylkitesti nega,sekä aamulla että päivällä,eli ei minkään näköstä kuviota.Ja nyt kuitenkin jo kp13,missä mättää?Siis jos sen pitäs näyttää jo ennen ovista kuvioita,niin missä mun kuviot on?!Kai tuo kuitenki on melko luotettava tuo testi,mut voisko se kuiten olla näyttämättä sitä ovista joissain tapauksissa...hmm...kyllä tämä vauvakuume tekee naisesta aivan pöpin :LOL: no,jospa kuvioita huomenaamuna...

Kiivi , Ikuisuus ja Ganja Isot onnittelut teille :heart: :flower:
 
Hemmi, kannattaa myös kiinnittää huomiotaa näytteen ottoon, ettei sitä sylkeä turhaa kielellä levittele esim. Itsellä ainakin nuolaisu välillä on sekoittanut kuviota. Mulla välil näkyy saniaista välil rakeinen mutta tyhjää en ole koskaan aamuisin saanutkaan. No tämä kierto vasta takana.
 

Yhteistyössä