*!!!!! Kesäkuun kullan murut 2011 joulukuussa !!!!*

Moi kaikille!

Ja Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Minulla on nt ultra ens viikolla.
En oo mitään kirjotellu, lukenu olen kyllä ahkerasti muiden juttuja ja kuulumisia. On ollu aivan kauheen paha olo joka päivä, aamusta iltaan yökötystä ja oksentamista. 9 viikolla oli veristä vuotoakin, joka onneksi osottautui harmittomaksi! 2 kertaa on ultrattu jo ja molemmilla kerroilla ollut kaikki ok. Tämä paha olo vaan tuntuu jatkuvan..
Mutta jospa se tästä.. Esikoiselle en ole vielä kertonut, vaikka ihmettelee kovasti tätä äidin "oksennustautia". Olen vaan sanonut että ei ole hätää kyllä tämä kohta loppuu.. Jospa sitä kohtapuoliin uskaltais kertoa kun moni muu jo tietää minun ja miehen puolelta. Ja sitten viimestään kaikki kun tytölle kerrotaan:D Mutta hyviä vointeja kaikille!

Minulla muuten muuttui laskettu aika:23.6.

T:nmuru & vauva 11+0
 
sannikki mä myös voin pahoin iltasin, oksentaa ei oo tarvinnu mut olo on aika karmee ku etoo niin rajusti :x suosittelen kyllä uuden sängyn hommaamista ennen vauvan syntymää, mulla on molemmat pojat nukkunu perhepedissä ja imetyksen kannalta on paras vaihtoehto kun ei tarvi ku lykätä tissi suuhun mut tilaa siellä sängyssä kyllä tarvii enempi ku se 120cm. mä en meinannu mahtuu ees ton 5-veen kanssa nukkumaan siihen et miten 2 aikuista sopii?

mmilia mä en suosittele tota kotidoppleria ollenkaan.

susse mä meen tänään kilpparikokeisiin, saa nähä miltä näyttää ku mulla myös tota iltapahoinvointia aika reilusti. toi george on aika hyvä nimi, varsinki jos on ollu ns "yrjövauva" niinku meillä :xmas:

amma harmi että et voi enää kirjotella täällä : / mut tunnistettiin sillo edellisessä raskaudessa, miehen ex kävi kyttäämässä mun kirjotuksia ja raportoi niistä sit ukolle :kieh: kai se säälittävä hylkiö luuli sillee saavansa mein välit poikki :headwall:

teetu miks noin pitkään pitää oottaa ennenku seuraavan kerran kuunnellaan? ja eikö toi ois jo syy päästä ultraan kurkkaamaan et kaikki ok, musta ainaki. onko sulla oireita vielä kuitenki? eiköhän kaikki oo ihan hyvin kuitenki. jaksamista :hug:

pyyter ja muut ultrassa käyneet, onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! meillä myös vauva ei meinannu antaa niskaturvotusta mitata et kai se on aika yleistä näillä vkoilla et vauva hankalassa asennossa :heart:

kohta lompsmaan kohti labraa, yritän vedättää mahollisimman myöhäseks ettei tarvis kökkiä siellä tuntitolkulla, ei oo voimia vielä sihen. toivotaan et ei ois mitään mummo- ja papparyntäystä tänään. ihanaa kun on perjantai ja saadaan olla rauhassa ja touhuta mitä huvittaa ja maanantaiki vielä vapaa :)

jessi ja pikkuj 12+0 POKS POKS VAAN :cool:
 
POKS POKS! Tänään jo 13+0 :heart:

Nyt aamukahveet ja iltavuoroon, väsymys aivan kamala. Pitäs ehkä iltasin rueta vähä aiemmin nukkumaan... :D

Ainiin, ja mun enin turvotus on laskenu, enää ei oo mahaa ;). nyt ootan sitten sitä oikeeta vauvamahaa :) <3 =)
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut kaikille hyvistä ultra kuulumisista =)!!

Amma Tosi kurja juttu :(, käy ny joskus jotain laittamassa. Ihan vaan vaikka sen verran että tiedetään kaiken olevan ok :).

Mulla täällä suun ja nenän limakalvot iha rikki : /, on joko a-vitammiinin puutos tai sitten tää pakkanen tekee tehtävänsä. En tiedä pitäiskö käydä hakemassa apteekista a-vitamiini tippoja. Niitä vois laittaa paikallisesti.

Meillä mies sanoi että hän haluaa tietää sukupuolen aikasemmin =). Katson minäkin sitten varmaan ruutua seuraavassa ultrassa jos kätilö kysyy että halutaanko tietää :D.

Mies on jo ehdottanut pojan nimeä eikä ollut ollenkaan huono nimi, tytön nimi on vielä hakusessa.

Kaikille ihanaa ja aurinkoista (täällä sitä ei kyllä näy :rolleyes: ) perjantai päivää!!

Calumet + :heart: poks 13+0 :D
 
Moikka kaikille.
Onnea kaikille NP ultriin ja niissä hyviä tuloksia saaneille. Meillä jännitys jatkuu ja ajatukset harhailee. Kävin siis siellä istukkanäytteen otossa ja toimenpide meni hyvin. Kipuja ei ole ollut sne jälkeen mutta otan vielä rauhallisesti kun mahdollisuus on. Viime päivät ovat menneet aika sekavissa tunteissa mutta ultrassa näkyi pikkuinen eikä noin päälisin puolin ollut havaittavissa vikoja ja liikkuikin ihan hyvin masussa. Nyt vaan odotellaan mitä tulkoset kertovat kun joskus tulevat.
Omat ajatukset hiukan ovat selkeytyneet ja siksi uskallan jo kirjoittaa ilman paniikkia.
 
Listaa päivitelty :wave:
(jos unohduit, pyydän anteeksi hirveesti. teitä on nii paljon :) )

Oltiin tuon esikoisen kanssa kaupungilla hakemassa joulutilpehööriä ja löydettiin hellokitty-lelu kalenteri hintaan 7,89€ kerrankin tein fiksusti kun viime viikolla jätin kauppaan sen :) pitäs alottaa siivot ja tehä herkku ruokaa.. Pitkä viikonloppu edessä =)

Olo oli aamulla tosi huono mutta alkaa taas helpottaa, mutta ihana tietää että Masa voi hyvin silloin kun oksettaa :D

Hauskaa pitkää viikonloppua!

MMILIA JA MASA 12+1
 
13+0 *POKS*

Jessi 75 Kyl myö ollaan hyvin mahduttu kaksi aikuista mut en minäkään mahdu jos tytön kanssa nukutaan :D se on tilaavievä tapaus... Ukon kans kyhjätään muutenkin niin lähekkäin... Mut kyl sitä sitä vaavin kans tarttee isomman pedin :)

Laitettiin ultrakuva molemmille FB:hen, siel on miehel paljon kavereita joiden kommenttia odotan mielenkiinnolla, varsinkin yks naisihminen "ystävä" joka pelas narttuleikkejään sen kanssa, juoksutti ja leikki prinsessaa mikä piti aina pelastaa pulasta:LOL: Yritti vielä meidän alkuvaiheissa hyppyyttää ukkoa, mut huomas aikas pian ettei moinen enää menny läpi:D Se on niiden jätkäporukan prinsessa jota kaikki nää ukot ihannoi ja passaa vaikka akka on mitä kauhein hyväkskäyttäjä... Mikä miehis on vialla että jotkut naiset pystyy moiseen???!!!

Kävin nunnaamassa kuukauden ikäistä vauvaa:heart: niin ihana :)
 
canwen ja jessi kiitoksia.

Eilinen meni kyllä pohjamutia rypien, mutta tänään jo paremmalla mielellä. Eipä toi meinannu antaa aikaa suoraan uuteen kokeiluun, vain "jos välttämättä haluut tulla kokeilemaan". Saa nähdä mitä sitten jos ei tiistainakaan, kauhea ajatus. Mies totesi että eihän se mitään tarkoita, kun viime maanantaina ultrassa nähtiin. Mies optimisti ja minä pessimisti, aina ja joka asiassa. Luotan siihen tällä hetkellä, että ne pienet hipaisut ovat liikkeitä, ainakin kunnes toisin todistetaan. Ja lisäyksenä että viime raskauteen verrattuna minulle tullut 10 kg lisää, laiskistunut kotiäiti täällä siis. Vähän syytän myös tuota leikkausta ja liian pientä annosta lääkkeissä reilun puolen vuoden ajan. Mutta se siitä, tiistaina sitten lisää.

Onnittelut kaikille ultra kuulumisista ja tervetuloa uusille.
 
huh täällä on alkanut paha olo hieman helpottaa,ainaki hetkeksi :D

Teetu: huih varmasti huolestuit, muistan esikoisen kohdalla ku saatiin ekat äänet kuulumaan 10+6 ja sit lääkäri neuvola oli pari viikkoa sen jälkeen niin lääkäri ei saanut ääniä kuulumaan, noh päästi käymään samana päivänä vielä neukkutädin luona joka sit löysi äänet!
Toivottavasti kaikki olis kuitenki hyvin!

Amma: Inhottavaa ku tipahdat, kyllä vähn tympeää jos tunnistetaan, täällä kun kirjoitellaan aika paljon kaikesta,
itselläki välistä harmittaa ku nää tekstit on kaikkien luettavissa, ja mieki olen kyl valinnut sellaisen nimimerkin jota olen ennenki käyttänyt muissa keskusteluissa ja moni kyl saattaa siitä tunnistaakki jos viitsii alkaa oikein urkkimaan meikäläisen elämää.. :D

Nyt alkaa sattumaan selkään tää koneella istuminen. :p

Sispi ja mölliäinen 9+6 :D Huih kuukautisten mukaan olis jo 10+5 :D
 
Eh he heh luitteko ton uuden keskustelun alapään suihkuttelusta :LOL: voi kristus.... kyl mietityttää että onko se tyyppi tosissaan...
kyllähän näillä palstoilla pyörii kaikenkarvasta sakkia, mitäs nytillä tohon ois voinu saada kivoja vastauksia :whistle: mä rupesin oikeesti miettimään et miten se muka sen tekee, työntää siis pilluluurin pään kokonaan toosaanko :confused:
 
Nyt ketuttaa :kieh:
Keräilin pyykkejä lattialta, tytön ja ukon jäljiltä, kun nousin pystyyn tuntui navan alapuolella inhottava nykäisy, eisiis kipeä vaan omituinen... Noh nyt kun asiaa tutkin niin huomasin ton navan alla olevan leikkausarven levähtäneen sivusuuntaan noin 1cm levyiseksi ja on niin ruman näköinen, pullottaa se arven pää niinku siellä olis herne :'(....

Olen kauhulla miettin että kuin sille käy, taisin ehkä puhua aiemmin et kirurgi tikkas leikkauksessa sen niin tiukkaan että napaan on menny just ja just pumpulipuikko. Noh ei siitä ainakaan kaunis jää...

No en ole mikään tarkka ulkonäöstä, kyl tollanen vähän ketuttaa, mut toivotaan että olen ainut jota se haittaa :D Onhan se isäntä sanonut ettei ole mitään väliä miltä mie näytän, hää rakastaa aina <3
 
Heissan!

Pikalukuna lueskelin kirjoituksia, oli taas niin paljon tullut tekstiä. Kurjaa, kun amma tunnistettu.

Tänne ei oikeestaan kuulu mitään ihmeellistä, pahaolo väistynyt, tällä viikolla vaan pari kertaa tarvinnu oksentaa. Ja ihan selkeesti tulee huono olo, jos on syönyt/nukkunut huonosti. Eli täytyy nyt koettaa muistaa puputtaa ruokaa tasaiseen tahtiin ja levätä tarpeeks. Mahassa tuntuu hentoisia potkuja aina silloin tällöin, kyllä se vauva on, joka siellä morsettaa, ei voi mennä pierun piikkiin.

Mun on pitäny tilaa itselleni uutta neuvola aikaa, mut mä aina unohdan. Siellä on soittoaika vaan tunnin/päivä, joten muistan sen aina väärään aikaan... mut ei mua haittaa vaikka menis tonne tammikuulle se seuraava aika. Lääkäri oli 11+0 ja ultra 12+0, eli josko sit vaikka ensi vuonna menis seuraavan kerran. Olenkin varmaan maininnut, että en oo kauheen innoissani tosta neuvolassa ravaamisesta. Kuopuksesta kävin kaikkine ultra+lääkäri aikoineen kaikkiaan 9x neuvolassa... Siis tosi hieno tää meidän neuvolajärjestelmä, en sillä ja tosi upea, että tämmöinen mahdollisuus meillä on, että vauvan ja äidin vointia seurataan hienosti. Mut kai tää alkaa jo "kyllästyttää", kun viidettä kertaa raskaana ja aina ne samat höpinät. Tää täti ei onneks tyrkytä mitään esitteitä, eikä lässytä turhaa.

Ultran kustannuksista, mä olin kans ihan haavi auki, kun ei tarvinnu maksaa mitään. Rakenneultrakin ilmainen. Toisaalta hiukan "ärsytti", kun täällä on kaupunki ihan rahapulassa ja suunnitellaan kodinhoidontuen kuntalisän leikkaamista ja sit tarjotaan ultrat kuitenki, viime vuonna piti vielä maksaa... No, suo siellä, vetelä täällä.

Tuli vaan omaa napaa, kun unohdin, että mitä pitikään kommentoida... Ajatuksen kanssa sit seuraavalla kertaa. Nyt päätä tuulettaa ulos.

Töllerö ja ötökkä 12+5
 
Mie haluaisin kysyä, että tupakoiko teistä kukaan nyt raskausaikana?

Mie tupakoin, ja oon koittanut lopettaa. Alku meni varsin mallikkaasti plussauksen jälkeen, poltin enää silloin tällöin yhden, kunnes siipake rupesi kaksi viikkoa sitten tupakoimaan.... Olen itsekin sitten juossut tupakalla, vaikkei siitä hyvä mieli jää.

Ja kyllä, voin aavistaa että tästäkin kädenvääntö saadaan aikaiseksi.
 
Heippa kaikki ja mukavaa lauantaita!

Ah että oli ihanaa jäädä sänkyyn nukkumaan!! Nyt juon mun ekaa aamukahvia 7 viikkoon!! Ei tehnyt yhtään mieli tossa alussa ja nyt taas maistuu, mut ajattelin pitää siinä yhdessä kupissa per päivä. Ja paaaljon maitoa, joten on toi enemmänkin puolikas kuppi.

rinderella No sä tiedät itse, että se on vauvalle epäterveellistä, ja ilmeisesti podet huonoa omatuntoa, joten en mä usko, että täällä palstalla moralisointi auttaa niinkään tilanteeseen. Sun on vaan pakko puristaa se itsekuri jostain, ihan vaan vauvan takia. Tosi perseestä että sun miehes päätti nyt alkaa polttaa tällaisessa tilanteessa, jos itse oot yritellyt lopettaa plussauksen jälkeen. Paljon paljon tsemppiä, teet jonkun suunnitelman että vähennät asteittain ja vaikka juttelet jollekin terkalle jos saisit käyttää jotain korvikkeita. Mä en itse polta, niin nää on vaan mun maalaisjärjellä kyhättyjä mietteitä. :)

Otokka Joulutorttuja, nam! Täällä Englannissa niitä ei oikein löydä (oisko Ikeassa? Heh..) Odotan ku kuuta nousevaa kun lähden joulunviettoon Suomeen niin saan joulutorttuja, kaveri lupas vielä itse leipoa :D Fazerin joulusuklaa lohduttaa sillä välin :p Ja on mulla levy sitä Fasun piparkakkusuklaatakin.. mums... kunnon joulupossu täällä :D

sannikki No voi höh, vaikka on vaan ulkoisia juttuja niin kyllähän se harmittaa. Ehkä voisit myöhemmin elämässä vaikka käydä plastiikkakirurgilla korjauttamassa? Onko sektiosta tullut?

Jessi75 Mäkin mietin että kuinka syvältä sieltä sisältä se sitä pimppaa puhdistaa :LOL:

teetu Tsemppiä :hug:

Mä sain np-ultran varattua, 14.12 mennään! Silloin kasassa 12+2. Jännittää jo etukäteen!! Kunpa kaikki olisi hyvin masussa. Nyt oon tosissani alkanut odottaa sitä masun kasvamista, mut mulla on kohtu tosi takan joten saan varmaan pitkään odotella. Eka lapsi vielä.. Mut aikanaan se tulee sitten. Kohta enää puol vuotta laskettuun aikaan, jee! :LOL:

Kaikille oikein kivaa päivää!! :wave:

Lily ja 10+6

Ps. Hei kenen masukin lempinimi oli George? Me ollaan vakavasti harkittu et jos otetaan koira sen nimeks tulee George :LOL: Siis just sen takia että se on aika.. hmm... kamala nimi mut sopis jollakin englannin buldogille TÄYDELLISESTI!!!
 
Lily-jane sappirakon poisto tehtiin tähystyksellä, siitä jäi yllävän paljon tikkejä:( jopa pienissä haavoissa oli 4-6 tikkiä ja navan sisällä/alla 13 tikkiä!!! kun luin leikkauskertomuksen niin olivat joutuneet avata napaporttia lisää kun ei meinan rakko mahtua ulos... Olipa siellä 23 kpl sentin halkaisijalla olevaa kiveä...

rinderella mie poltan silloin tällöin, kun tuntuu siltä. Stressi on pahempi vauvalle, mut tietty jos pystyt edes vähentämään niin hyvähän se on:) mun serkku poltti noin 3 askia!!! päivässä ja ihan terve tyttö hällä, eikä istukassa edes ollu mitään muutoksia. kysyin Jan Appelbergiltä että mikä on aikuisten oikeesti totta ja mikä ei niin totes näin "en ole tätä sanonut, mutta ainut kiistaton todistettu fakta on se että lapsella on nikotiini riippuvuus ja on ehkä itkuisempi syntyessä"

Mutta aihehan on sellainen että varmasti jokainen kertoo haitoista ja eihän se tupakka terveellistä ole, en itse kanna huonoa omaatuntoa kun muutaman poltan...
 
Hei pitkästä aikaan...
Käyn kyllä usein kuulumisia muilta kesäkuisilta lukemassa, mutta ei ole tullut kirjoiteltua.

Pahoinvointi alkaa tasaantua. Aamuisin tyhjällä vatsalla yökkäyttää, mutta harvoin enää tarvii ihan oksentaa. Joten ihanaa, ompahan sekin koettu, että kolmen raskauden jälkeen, joissa olen ollut todella huonovointinen, voi lievemmälläkin pahoinvoinnilla selvitä=)

Töllerö(kö) se kirjoitti noista neuvolakäynneistä ja niiden tiheydestä. Minä oon kans samoilla linjoilla. Tärkeä ja hyvä on systeemi, mutta tosiaan, en varsinkaan näin ennen raskauden puoliväliä jaksa vielä niistä niin innostua,lähinnä koen ne vaan velvollisuudeksi, mun puolesta saa mennä käyntien välillä vähän reilumminkin aikaa. Ymmärrän sua niin hyvin! Mulla on tuttu terkkari, jo opiskeluaikana oli mulla ohjaajana, ja hänen kanssaan on räätälöity noita mun käyntejä . Yleensä jutellaan neuvolakäynneillä ihan vaan kuulumisia, eikä niihin rutiineihin niin hirveesti aikaa käytetä. Tuttua kun jo kaikki on, neljättä odottaessa, ja kun edellisestäkin on vaan ihan hetki aikaa:) Edellisessä raskaudessa käyntejä kertyi sit äitipolilla, osastolla, synnärissä ja neuvolassa siihen malliin, että mulla oli jopa neuvolakortissa lisälehti, joten nyt jos vaan mahdollisimman vähillä käynneillä pääsis. Samoin on tuon kuopuksen kohdalla, sovitaan aina, että jos jotain on, niin otan sit yhteyttä, mut ihan niin tiheästi en oo nyt tota pienintäkään käyttänyt neuvolassa, viimeks käytin 6 kk iässä ja seuraava neuvola on sit 9 kk, terkkari sanoi, että jos ei mitään ihmeitä oo, niin ihan hyvin voi sen jälkeen vasta 1 vee käyttää.

Toki siis tämä raskausaika on ainutlaatuista, ja ihan samalla tavalla odotan ens viikolla olevaa nt-ultraakin, Tuntuu niin hassulta mennä taas synnärille, koska maaliskuussa synytyksen jälkeen olin niin varma, etten enää koskaan sitä ovea näissä asioissa aukaise;) Täällä siis nt-ultra tehdään synnärissä.

Jahas...vaan jospa jatkaisin tätä siivoamista...Viikonlopuksi suunniteltu reissu peruuntui lasten sairasteluiden vuoksi. Huomenna menenkin sitten aamuvuoroon, työkaveri pyysi, josko vaihtaisin hänen kanssaan vuoroa, jka se kyllä mulle sopii, mieluummin teen aamuja kuin iltoja. Iltasin väsyttää niin PALJON!
 
Nyt veetuttaa :kieh: Mä sainkin sen pojan enteron! Eli ei mitään angiinaa, vaan enterorokko. Kuumeilu ja kurkkukipu on lähtenyt, nyt on jalkapohjat, varpaat, sormet ja kämmenet ihan ruvella, kutittaa ja särkee niin ettei saa puettua jne. :( ARGH!

EI mulla muuta, kunhan tulin valittamaan :)

Elppa & Hämähäkki 14+0 *POKS*
 
Heeps!

Mä sain 2005 neuvolasta sen vaukirjan odotus-kirjasen, jossa mielestäni on aika hyvin kerrottu tupakoinnin haitoista. Itse en enää nykyisin polta, mutta tuon lukemisen jälkeen tuskin raskausaikana polttaisin. Nikotiinin lisäksi häkä aiheuttaa sikiölle ongelmia jo kohdussa :( Kuka Lie tuo Jan appelberg, mutta mielestäni on vastuutonta vähätellä tupakoinnin riskejä... Mä en sinällään halua ottaan kantaa kenenkään tupakoimiseen raskausaikana, mutta todella itsekästä :(
 
Moi!
Pitkästä aikaa taas, päivät tuntuu menevän niin nopsaa. Tänään on ainut vapari tällä viikolla ja seuraava on vasta ens to jolloin on np-ultra! Huomenna meen töihin ja pääsen sieltä ti aamuna, siitä sit suoraan kouluun ja illalla takas kotia vasta..

Tupakasta, olen polttanut 15 vuotiaasta lähtien(ja nyt ikää 28). Silloin kun esikoisesta sain plussan tikkuun, loppui polttaminen heti. Aloitin uudestaan imetyksen jälkeen. Nyt sama juttu, heti plussauksen jälkeen en ole ainottakaan polttanut. Eikä oo edes ollut vaikeaa, koska vauvan paras on nyt tärkein raskaana ollessa. En halua missään nimessä altistaa vauvaa siihen että polttaisin!

Mies on jossain kurssilla, sais jo tulla...
Kerroin mun porukoille eilen ja onnitteluita tuli. Vähän vaisut mutta mun porukat tuntien ei niiltä suurempia tunteenpurkauksia voi odottaakaan.
Tänään käydään varmaan sit miehen porukoille kertomassa. Sieltä on odotettavissa vähän tunteellisempi vastaanotto :)

jaahas, ruokaa laittamaan loppuun. Tein pojan toiveesta lihamureketta, itse en sitä voi syödä(jauheliha tekee edelleen ihan kamalan pahaa), mutta jospa sitä pärjäis salaatilla ja leivällä..
 
Mä oon polttamisesta sitä mieltä, että kukin oman mielensä mukaan, en lähde ketään tuomitsemaan. Mulle neuvolan th kertoi aiemmassa raskaudessa, että joillekin lopettaminen on sen verran stressaavaa fyysisesti, että 1-2 tupakkaa/pvä on vähemmän haitallista sikiölle kun kokonaan lopettamisen tuoma stressi. Tiedä häntä, itselläni loppu tupakanpoltto rv8, typeränä vitkuttelin pari kolme viikkoa vähentäen. Nyt ei tee enää edes mieli (valehtelen!), mutta eiköhän sitä ehdi kiikkustuolissa piippua imeskellä, nyt mä säästän terveyden tälle vatsassa kasvavalle, ilman mitään jeesustelua.
 
Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille, teitä olikin paljon =)

Etominen näyttää tehneen comebackin oltuaan pari viikkoa poissa.. Luulin jo että olis loppunut kokonaan mut taas piti aamulla vähän yökkiä! Alaselkäkipu vaivaa edelleen ja ylösnousut sohvalta ym. on ihan tuskaa jo nyt.

Sukupuolta aiotaan varmaan kysyä ultrassa, esikoisesta ei haluttu tietää mutta nyt on sellanen fiilis että olis kiva kuulla jo etukäteen. Olihan se kyllä toisaalta aika hieno tunne saada tietää sukupuoli vasta synnytyssalissa, varsinkin kun mulla ei ollut mitään tuntemusta etukäteen että kumpi sieltä on tulossa.

Onko muuten niillä joilla jo yksi/useampi raskaus takana mitään eroa mahan muodossa? Mulla on selvästi nyt paljon alempana tää raskausmaha kuin esikoisesta, vaikka vasta aika pieni pömppä onkin. Tosin iltaisin ja syönnin jälkeen turpoaa kyllä huolella.

Emily ja Sissi 14+3
 
Hei taas kaikille

Ihan ekana pakko kommentoida tuota tupakkahommaa, että minulla on samanlainen juttu kuin Bretagnella. Esikoisella jäi ja jatkui hyvin pienimuotoisesti imetyksen jälkeen. Tässä sama juttu, jäi heti. Mutta me olemme yksilöitä ja sanoisinko että myös elämäntilanne vaikuttaa sihien miten helppoa tai vaikeaa se jättämäinen on. Mutta ehdottomasti kannattaa ainakin vähentää, kyllä siitä HAITTAA on, sitä ei voi kukaan kiistää. Tsemppiä yritykseen rinderella!:hug:

Emily mahan muodosta en vielä osaa sanoa mitään, mutta tuntuu että kyllä tämä ainakin helpommin on pullahtanut kuin ekassa raskaudessa. Tosin ei kovin hirveästi, mutta selkeä kummuke alkaa olla, vaikka viikkoja on vasta 11+5

Onnea ultrakuulumisista ja ihana nähdä kuvia :) Oma ultra on vasta parin viikon päästä ja kyllä sitä kovasti jo odottelenkin! Täällä on myhös yksi joka ei kauheasti rakasta tuota neuvolassa ravaamista, mutta toki siellä käyn... Seuraava onkin ensi viikolla. Jospa kuuluisi jo sydänäänet... Jos ei kuulu niin olen varmasti melko stressaantunut asiasta, koska olen kokoajan stressannut niin paljon tuota keskenmenon riskiä :(

Tekisi jo hirveästi mieli kertoa kaikille. Yritän jaksaa kuitenkin ultraan asti, sitten viimeistään kerron jo avoimesti. Sitäpaitsi on ärsyttävää yrittää pukeutua niin, ettei maha näy :( Ei tahdo oikein vaatteet riittää sellaiseen, kaikki on vähän tiukempaa mallia ;) Oletteko jo kertoilleet avoimesti raskauksistanne?

Tsemppejä vielä pahoinvoiville, sainpas itsekin sitä sitten kokea, mutta koin sen lähinnä helpottavana koska oireiden vähyys on huolettanut minua jatkuvasti. Ihana joulun tuoksu leijailee täällä, tein kakkuja ja pipareita :xmas:
 
Me kerrottiin vauvanodotuksesta lapsille np-ultran jälkeen, ennen seulatuloksia jo. Teki niin mieli kertoa ja iloisesti ne otti uutisen. 6-v poika varsinkin oli niin muikeena ja onnellisena, että tuli tosi hyvä mieli. Työpaikalla olen muutamalle kertonut, muutamille kavereille muutenkin, ja alkaahan se jo näkyä. Ei se mikään salaisuus ole, mutta en itse tietoa varsinaisesti aio jaella.

Tupakoinut en ole koskaan (muutamia teinikokeiluita lukuunottamatta), joten ei omakohtaista kokemusta. Mutta pahaksihan se sikiölle/vauvalle kiistatta on, joten parastahan se olisi odottavan äidin jättää tupakointi kokonaan.

Vatsan muodosta en osaa sanoa mitään, että olisiko jotenkin erilainen kuin edellisissä raskauksissa. Istukka oli ainakin np-ultrassa eri paikassa kuin kahta lastani odottaessa, heidän kanssaan istukka on ollut etualalla, nyt oli jossain taaempana vähän paremmassa paikassa oikeastaan. Voisiko se istukan paikka vaikuttaa vatsan muotoon, sitä en tiedä.

Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille. Ja joku oli saanut riskiluvun 1/5, luin joskus muutama päivä sitten, mutta silloin en jaksanut kirjoitella. Silloin kävi mielessä kuitenkin, että sekin luku tarkoittaa kuitenkin, että 80% sellaisen testilukeman saaneista vauvoista on geeneiltään terveitä. Eli tsemppiä ja uskotaan, että tulee iloinen uutinen lopulta kuitenkin.

Amma oli poistumassa, kun joku oli tunnistanut. Toisaalta voisit ihan hyvin täällä jatkaa ja kirjoitella vain sitä mielessä pitäen, että ei haittaa, jos joku lukee ja tietää kuka kirjoittaja on. Mitä sen on väliä, jos joku tietää jonkun pahoinvoinneista, ruokahimoista tai kolotuksista loppujenlopuksi, lukekoon jos kiinnostaa! :D Itse kirjoitan vain sellaisia asioita, että jos joku on tunnistanut, niin ei mitään väliä, kaikki intiimeimmät asiat jätän käsittelemättä.

Minäkin leivoin pipareita tänään lasten kanssa, mutta pahaolo kun edelleen vaivaa, niin ei se oikein mikään ilo ollut, mutta tulipa homma hoidettua ja lapset tykkäsi.

Kauhea väsymys edelleen, kunpa jo alkaisi helpottamaan pian.

kurkkunaamio ja pikkuinen 14+0
 

Yhteistyössä