*!!!!! Kesäkuun kullan murut 2011 joulukuussa !!!!*

kyssäri kaikille ketkä on voinu tai voi edelleen pahoin, onko teillä varsinaista nälän tunnetta ollenkaan? mulla ei oo vaan jos maha tyhjenee liikaa niin tulee huono olo ja alkaa närkkiä. ja sit tulee helposti vedettyä överit ja sit ei pysty syömään moneen tuntiin yhtään mitään eli tosi tarkkana saa ruokamäärien kanssa olla. syöminen on lopetettava sillon kun tuntuu et vähän vielä mahtus eli niinku suositusten mukaan. noitten sokereitten takia ois syömisiä muutenki tarkkailtava et ei tää sillee paha oo vaikka inha tunne onki.
eilen en pystyny syömään övereitten jälkeen ku vasta illalla ja sillonki vaan 2 täytettyä lettua mitä on ennen saattanu mennä helposti enemmänki + herkkuja mut nyt meni vaan ne letut eikä karkkia uponnu yhtään, jo ajatuski eto. kamalaa jos mä en pysty syömään enää karkkia!!!!
 
Jessi: Täällä yksi. nälän tunne on mennyt hukkaan mutta kun on vähääkään syömättä niin tulee huono olo ja oksennus rumba alkaa ja mikään ei pysy sisällä taas vaihteeksi..
Minkäs teet kun kaikki ruoka oksettaa; raaka liha on punanen väri (eli en pysty kokkaamaan.)- siitä oksennan samantien. :,( ja en syö jauheliha,kinkku ruokia ollenkaan koska siitä jäi "kammo"
Mulla ei tee sitten mitään mieli, paitsi karkkia, sipsiä ja pitsaa.. ne pysyy sisällä.. ei oo helppoa.. pitäs syödä jotain taas, pian muuten laatta lentää.. ei vaan tee mieli mitää:headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Lumisateista Itsenäisyyspäivää!!!

Mimmimami Tervetuloa kesäkuisiin mammoihin :D.

Jos minäkin sitten muutaman sanan tupakoinnista.
Itse aloin aikoinaan polttamaan jo 12vuotiaana, vanhemmilta salaa. Selkäsauna siittä olisi tullut jos kiinni olisn jäänyt. Äiti kun ei ole koskaan hyväksynyt tuppakia tai alkoholia, mutta se siittä.
Eli aloitin siis suht nuorena. Poltin kaksi askia päivässä jossain vaiheessa, silloin olin polttanut jo yli kymmenen vuotta. Sitten vain kyllästyin ja päätin lopettaa, olin polttamatta 10vuotta ja aloin uudelleen. Sitten tuli puheeksi lapsen yrittäminen, polttaminen loppui siihen, noin vuosi meni kun yritettiin ja vihdoin tulin raskaaksi. Koko raskaus aikana en polttanut enkä imetys aikana. Pian aloin odottamaan toista lasta, enkä hänenkään kohdalla polttanut raskaana ollessa enkä imetysaikana.
Jossain vaiheessa "varkain" aloin uudelleen polttamaan, mutta tämän vuoden tamikuussa lopetin ja viikko perään lopetti mieskin :).
Eli hyvillä mielin aloimme yrittämään lasta kun kummatkin olemme olleet polttamatta.
Se että joku polttaa raskaus aikana ei ole minun tehtäväni tuomita. Ne jotka polttavat välinpitämättö myyttään niin en minä heitäkään lähde tuomitsemaan, en tiedä heidä elämän taustoja ja kaikilla ei ole saman laisia mahdollisuuksia tässä elämässä kuin minulla. Kaikilla ei ole niitä jotka tukisivat tai ihmistä joka kuuntelis. Ihminen saattaa jossain vaiheessa elämää ajautua vaikeisiin tilanteisiin ja sen myötä myös tulla välinpitämättömäksi. Niitä asioita ei tajua jos ei itse ole kulkenut vaikeiden asioiden läpi. Enkä minä sano ymmärtäväni, mutta yritän ymmärtää miksi ihmiset päätyvät ratkaisuihin joita tekevät. Tottakai se tuntuu pahalta, mutta kukaan ei tiedä minkälaisia itsesyytöksiä tai kamppailua polttava äiti käy. Se on hienoa kun pystyy vähentämään ja upeeta jos lopettamaan.

Tuohon pahoinvointia kyselyyn.
Mulla ei enään ole pahoinvointia jatkuvasti. Jos olen liian kauan syömättä tai ahtaan liikaa ruokaa niin sitten iskee huono olo. Täälläkin täytyy siis katsoa miten syö :).

Jessi75 eikä karkkia uponnu yhtään, jo ajatuski eto. kamalaa jos mä en pysty syömään enää karkkia!!!!
:D Kyllä se karkki halu palaa ajan kanssa... ei munkaan tee yhtään mieli makeeta.. mutta se tietääkin sitten poika lasta :rolleyes:....

Mulla yrittää flussa päälle ja ihan omaa syytäni on. Eilen kauppareissulla pelkkä toppi takin alla ja takki vielä auki. Mun oli niin kuuma ja vesi valuu koko ajan kainaloista.. ällöö :x...
Äsken kuiteskin vedin valkosipulia jos se vaikka estäis tuon flunssan iskeytymisen kunnolla.

Kaikille ihanaa joulunajan taikaa!!!

Calumet + :heart: 13+3
 
Viimeksi muokattu:
Otokka
Olipa kiva reissu joulumessuille, kun vietin suurimman osan ajasta kyykyssä vessajonossa ja sitten istumassa milloin missäkin vapaalla penkillä. Huimasi vähän, silmissä musteni koko ajan :kieh:. Tää raskausaika ei ole kyllä mun juttu (saako näin edes sanoa ;)). Oikeasti, koko ajan jotain kurjaa oiretta, joka hankaloittaa elämää ja omaa olemista.

Otokka ja pikkarainen 14+2
 
Tää raskausaika ei ole kyllä mun juttu (saako näin edes sanoa ;)). Oikeasti, koko ajan jotain kurjaa oiretta, joka hankaloittaa elämää ja omaa olemista.
Saa kait nuin sanoa, jokaisella on ne hyvät kuin huonot hetket ihan missä vain asiassa. Jospa se ihana odotusaikakin vielä saapuisi, että oikein hehkuisi ja olisi tarmoa täynnä :D :D

Mä rupesin sitten itsenäisyyspäivän illan iloksi keittelee makkarakeittoa, sika nälkä. En oo oikein syöny tänään. Aamulla heräsin siihen ku koski päähän, niin hirvee vapaapäivän migreeni taas, toinen jo vähälle aikaa. Oksentaahan se piti ku koski niin kovasti, meinasin jo lähtee päivystykseen hakee jotain "suonensisästä" ku tuli panadolit ulos. Käytin koiran melkeen itkun kanssa pikkupissa kävelyllä ja sitten äkkiä sänkyyn. Iltapäivällä pääs jo ylös ja sai vähä leipää ja kahvia. Sitten uus lenkki ja ukkeli haki meille karkkia :)

Nyt ollaan sit pelattu wiillä frisbeetä ku ei näin talvella pääse ees frisbee golffiin in real.

Munhan piti mennä kaverille juomaan glögiä ja kattoo linnan juhlia mut hänpä soittiki vähä ennen et sinne on tulossa toinenki sen kaveri tyttösä kanssa " et voit säki tulla jos haluat" "tai tuu vähä myöhemmin". PÖH! Hirveet itkut vedin ja raivarit täällä yksinäni. En todellakaan oo menossa nyt enkä myöhemmin. Juhannuksena sama tyyppi kutsu mut sinne kylään ja siellä oli se kaveri niin ne ei puhunu mulle halaistua sanaa vaan omia juttuja ja kokkas vaan keskenään, viihdyin 10 minuuttia ja lähdin itku kurkussa kotiin. Sekin oli aika loukkaavaa, jätetään yks ihan ulkopuolle. Ala-aste meininkiä. Ja muutenkin nyt herkkänä itkettää sit kaikki! Aa-- nyt tuli viesti "et vissiin oo tulossa".. TUSKINPA VAAN!! :mad::'(

Kohta ruokaa ja sitten vaikka unta jos ei muuta, jaksas huomenna lähtee lahjajuttuja kahtelee YKSIN. Ku ei oo nuita kavereita niin että seuraa sais kaupungille. Ukkelista sitten illalla ku ruokaostoksille mennään. :)
 
Mie taas äänessä :D Kysyin eilen illalla ukkelilta et mitä nimiä se vois antaa lapsille et tyttö ja poika nimet. Niin se oikein et " mä oon aina miettiny et Tiitus ja Emilia ois hyvät. " :) Ihana!! Kyllä ne miehetkin tuntuu sit miettivän. :D

Myöhäis ilta sujuikin sitten karkkia syömällä ja katottiin Cast Away, en ollu ikinä nähny. Aukko sivistyksessä :D Nyt pitäs vähä aamupalaa ja rueta touhuilee, ulos ja siivoilee vähä.

Mukavaa päivänjatkoa mammat! :)

Tinsku & Viljami 13+4
 
as huono olo vaivaa, vaan keksi pysyy sisällä.. neitikin on kuumeessa joten viikonloppu jatkuu :/ voimaton olo. huh huh.

Tinsku: Emilia on oikeen hyvä nimi, son tuo meidän esikoosen nimi :)

MMILIA JA MASA 12+5 <3
 
Viimeksi muokattu:
ainiin mä oon miettiny ku välillä tuntuu, ekan kerran siis pe ja nyt äsken:
ihan kun joku potkaisis mua ihan ala-alamahaan, vähän häpyluun yläpuolella, lantioden välissä: sellanen voimakas tömähdys, joka tuntuu kun siipi hipaisis mutta on selvästi tunnettavissa.

Jokohan ne vois olla potkuja... :LOL::saint:
 
Heipä hei kaikille. Tulokset tulivat istukkatutkimuksesta.:'( Vauvallamme todettiin Down Syndrooma.
Olo on kuin rekan alle jääneellä. Yksin mietin ja itken. Isäntä ei ota kantaa, asiassa edetään niin kuin minä haluan. En millään jaksa uskoa että pystyisin keskeytykseen. ja varmastikkaan en pysty.
pelottaa miten jatko menee ja miten kerromme muille lapsille ja isovanhemmille.

Jään taustalle odotukseni kanssa. Onnea teille kaikille teidän raskauksiin. tätä en todellakaan toivo teidän kenenkään joutuvan kokemaan.

vaavi 13+2
 
äityli4ptpt

PALJON VOIMIA TULEVIIN PÄIVIIN, VIIKKOIHIN :hug:

Salaisuuden lapsi


Eilen herralle enkelit tuumivat näin:
"On aika syntymän uuden.
Hyvin paljon rakkautta tarvitsee
Tämä Lapsi Salaisuuden.

Hänen kasvunsa ei liene nopeaa,
ei hän saavuta tähtiä siellä.
Paljon hellyyttä kaipaa hän ihmisiltä,
joita kohtaa hän elämän tiellä.

Ehkei koskaan hän nauraa ja leikkiä voi,
ei sanoja mietteilleen löydä,
kovin monissa paikoissa sopeudu ei,
saa hän vammaisen nimellä käydä.

Siispä huolella kotinsa valitkaamme;
hän saakoon elämää täyttä.

Herra etsi vanhemmat, joita voit
tähän erikoistehtävään käyttää.
Heti tehtävän arvoa huomaa he ei,
ja niin ehkä onkin hyvä,
mutta lahjana lapsosen mukana on
luja usko ja rakkaus syvä.

Pian alkavat varmaan he ymmärtää,
minkä aarteen suuren he saikaan,
saavat iloita heikosta, hennosta,
Salaisuuden lapsesta Taivaan."
edna massimila
 
äityli4ptpt

PALJON VOIMIA TULEVIIN PÄIVIIN, VIIKKOIHIN :hug:

Salaisuuden lapsi


Eilen herralle enkelit tuumivat näin:
"On aika syntymän uuden.
Hyvin paljon rakkautta tarvitsee
Tämä Lapsi Salaisuuden.

Hänen kasvunsa ei liene nopeaa,
ei hän saavuta tähtiä siellä.
Paljon hellyyttä kaipaa hän ihmisiltä,
joita kohtaa hän elämän tiellä.

Ehkei koskaan hän nauraa ja leikkiä voi,
ei sanoja mietteilleen löydä,
kovin monissa paikoissa sopeudu ei,
saa hän vammaisen nimellä käydä.

Siispä huolella kotinsa valitkaamme;
hän saakoon elämää täyttä.

Herra etsi vanhemmat, joita voit
tähän erikoistehtävään käyttää.
Heti tehtävän arvoa huomaa he ei,
ja niin ehkä onkin hyvä,
mutta lahjana lapsosen mukana on
luja usko ja rakkaus syvä.

Pian alkavat varmaan he ymmärtää,
minkä aarteen suuren he saikaan,
saavat iloita heikosta, hennosta,
Salaisuuden lapsesta Taivaan."
edna massimila
:':)':)':)'(kiitos
 
Voi äityli4ptpt :'(! Suuri :hug:. Kovasti voimia teille. En oikein löydä sanoja lohduttamaan, kyyneleet tuli silmiini, kun luin tekstisi ja sit tuon mmilia08 tekstin. Ihana kirjoitus :heart:! Tuote en todellakaan toivoisi kenenkään joutuvan kokemaan :(. Aina sitä toivoo ja haluaa, että lapsi olisi terve, mut aina ei käy niin. Jos olisin uskovainen, uskon kuitenkin jotenkin, et tutkimattomat ovat Luojan tiet, vai miten se meni, et kenelle käy tuolleen :(. Missä on määrätty se kuka saa terveen lapsen ja kuka vammaisen?! Voimia siulle :hug: ihan hirveästi siinä päätöksessä mitä teetkin, se ei varmaan ole helppo. Ja puhu, se auttaa ja itke. :flower:

jessi75 miun pitää ettii se lappu mis ne arvot on. Mut ihan hyvät nuo oli. Ennen joulua pitäis käydä uudestaan verikokeissa.

Jännä tässä raskaudessa joudun rv 24, johon oon jo saanu ajan, ni lääkärikäynnille äippäpolille :O. Ihan eri tavalla ku kahessa edellisessä raskaudessa, johtuu varmaan siitä, ku vaihettiin synnäriä. On kuulemma näiden lääkkeiden takia. No, näkeepähän vauvelin :heart:

Tänää vaihtu sit 13 viikko eli voi jo vähän huokaista.

Pyyter ja masuasukki 12+0
 
Paljon voimia Äityli4ptpt! Ja itku tuli täälläkin, kun luin tuon mmlian kauniin runon...

Täällä onkin ollut kiihkeät keskustelut tupakoinnista ja ruuasta yms. Itse en polta ja alkuraskaus meni ilman kahvia pahan olon takia, nyt juon kupin, kaks päivässä, jos sille tuntuu. Normisti kahvia menee jopa 9 mukillista päivässä... Nyt ei vaan oo tehny mieli ja ihan hyvä niin. Salmiakkii ja lakua syön kyllä, koska mulla on niin matala verenpaine, niin ei haittaa, jos sen verran nousee, että pystyssä pysyn. En mäkään lähde tuomitsemaan ketään, kuka polttaa raskausaikana. En kyllä voi sanoa, että ymmärtäisin tai hyväksyisinkään. Mutta en ole itsekään täydellinen ja teen virheitä raskausaikana ja vauvankin kanssa varmasti...Raskausaikana en juo ollenkaan, edes puolta lasillista viinä, mutta imettäessä olen kyllä huoletta saunasiiderin huitassut naamariin. Mutta jokainen tekee tyylillään.

Ai niin, arkinen asia, mutta kuinka paljon voi elämää haitata ja mieltä kiristää!!! Meidän 2,5v vanha uuni/hella yhdistelmä sekos eilen!!!! Uuni ei mee päälle ellei hella oo päällä, ja hella ei kuumene, jos uuni ei oo päällä ja mitä useemman levyn laittaa päälle, niin sitä kirkkaampi valo palaa uunissa??? Voihan kiesus, ja mun piti tällä viikolla leipoo ja laittaa joulujutut, kun ei oo kuin lauantai töitä ja mieskin kivasti kotona... Mut leivopa tässä nyt sitte!:mad:

Töllerö ja ötökkä 13+1
 
:hug: Äityli4ptpt. Mitä ikinä päätäkään, se on varmasti juuri oikea päätös teidän perheelle.

Liikeistä, mä varmaankin jo sellaisia hentoja tunnen. Ei niitä oikein voi pierunkaan piikkiin panna, joten kyllä siellä joku pikkuisen möyryää. Ja mä edelleen uskon olevani 2 viikkoa pitemmällä kuin mitä väittävät(no, torstaina np-ultrassa se nähään :) ), joten siellä sit tulee varmuus asiaan. Mutta nyt edetään vielä noitten neuvolan viikkojen mukaan.

Huomenna ois koulupäivä, ja iso tentti. (johon en ole lukenut yhtään...) Ja sit torstaina se np.

Lämmitän täs uunia samalla ja odotan malttamattomana että saisin tiputettuu hiilet takan puolelle. Loppus tämä vahtaaminen ja sais olohuoneenkin puolta lämpiämään :D

Mull aon muutes koko ajan TOSI kylmä. Nukun kahden peiton alla vaikka miehellä hyvä ett äon edes peitto päällä kun on kuulemma kuuma |O Ja sisiällä on koko ajan neulepaita tai villapaita päällä ku palelee. JA kuitenkaan ei oo kuumetta. Mut tätä on kyllä jatkunut jo useamman viikon..

Ens viikolla jään lomalle ja sit alkaa leivontaurakka ja pitäs tehä lanttu- ja porkkanalaatikkoa ja karjalanpiirakoita ja ja ja....huokasuttaa jo valmiiksi!

Bre ja pikku 12+2
 
Hei kaikki!

Vieläkö mahtuu yksi uusi odottaja mukaan? Täällä odotellaan kolmatta lasta, laskettuaika on 11.6 ja synnytyspaikkana TYKS. Vaikka kolmatta odotellaan, ei meillä kotona ole yhtään elävää pienokaista. Vuosi sitten marraskuussa synnytin ennenaikaisesti kaksospojat "Onnin ja Autuuden". Pienokaiseni menehtyivät pienistä viikoista johtuen. Eli kaksi enkelivauvaa taivaassa ja yksi elävä vielä kohdussa, turvassa kasvamassa.
Tämä raskaus on pelottava, ahdistava.. Pelkään valtavasti tämänkin vauvan menettämistä. Onnekseni olen tänään tuntenut hentoja liikkeitä, se rauhoittaa mieltä. Ja ostin kotiin doppleri-laitteen, millä voin kuunnella sydänääniä halutessani. Eilen testasimme laitetetta ja hienosti löytyi pienoisen syke!

Äityli2ptpt olen todella pahoillani ikävistä uutisista. Ei kukaan osaa varautua etukäteen kuulemaan tuollaista. Olen ammattini puolesta hoitanut down-lapsia. Parhaimmissa tapauksissa he ovat ihania, hymyileviä erityislapsia! Mutta down-lapsilla voi olla myös muita sairauksia, esim sydänsairaudet ovat yleisiä.. Voimia päätökseen, mikä ikinä se sitten onkin! Helppo sanoa, mutta yritä saada miehesi mukaan päätöksentekoon. Ehkä hän pystyy parin päivän kuluttua jo puhumaan asiasta, kun on sulatellut asiaa.

mmilia08 kyllä ne voivat olla liikkeitä! Aika samoilla viikoilla mennään ja mun alamasussa tuntuu muksintaa.

Kirjottelen seuraavalla kerralla lisää. Täällä onkin ollut vilkasta keskustelua erilaisista asioista, kiva!

Toivon kaikille turvallista ja onnellista odotusta!

Sunburned ja Aarre rv 12+6 (ei mene ihan yhteen lasketunajan kanssa, mutta laskettua aikaa ei muutettu ultran perusteella. Vauva vastaa näitä viikkoja kuitenkin).
 
Äityli2ptpt voimia sinulle noiden vaikeiden uutisten kanssa. Ja toivottavasti saisit miehesikin keskustelemaan asiasta. Tuo runo oli kyllä kaunis ja siinä sanottiin just kaikki niin hienosti.

Sunburned tervetuloa mukaan, sinulla oli kovin surullinen tarina taustalla, mutta toivottavasti pian alat nauttiakin tästä raskaudesta, nythän kuitenkin viikot on sinullakin jo varmemmalla puolella.

Bretagne puhui palelemisesta. Minulla se tolkuton paleleminen alkoin joskus varmaan 11-12 viikolla helpottamaan. Vieläkin paleltaa herkästi ja usein, mutta se alkuraskauden palelu oli ihan jatkuvaa.

Meillä on pojalla vatsatauti, toivottavasti ei tartu koko perheeseen... millä todennäköisyydellä toisaalta ei tarttuisi? :|

Liikkeitä tunnen minäkin aina jo välillä.

kurkkunaamio ja pikkuinen 14+3
 
Äityli4ptpt

Oli pakko tulla kommentoimaan kun luin kirjoituksesi. Kosketti, ja toivon voimia päätöksentekoon. Itse en tiedä mitä tekisin. Mikä tahansa päätös on oikeia, kun sen itse päättää, kuten joku jo sanoikin. KOitamme tukea täällä parhaamme mukaan :hug:

Lumihiutale ja pt 13+0 poks
 
Äityli4ptpt Paljon, paljon voimia teille päätöksentekoon. Mitä ikinä päätättekin, on se oikein. Kuuntele itseäsi. Ja koita saada mieheni todellakin ottamaan kantaa, ei tuollaisen asian kanssa saisi jättää yksin. Halauksia! :hug:

Tervetuloa joukkoon Sunburned! Kovin ikävä asia on taustalla sinulla ja aivan ymmärrettävää että on varuillaan tämänkin raskauden kanssa.

Mimmimamikin, tervetuloa :)

Tupakka ja ruoka jutut: En tuomitse ketään joka polttaa raskausaikana, mutta en kyllä voi sanoa että hyväksyisinkään. Itse en polta, en ole koskaan polttanut. Mutta joillakin saattaa elämässä olla esim. sellainen tilanne että lopettaminen vain on vaikeaa. Mutta tsemppiä paljon niille, jotka sen tupakan kanssa kamppailee!

Kiellettyjä ruokia välttelen parhaani mukaan, niinku ohjeistetaan. Salmiakkia ja lakeria kyllä syön sillon tällön. Kahvia en juo muutenkaan, en ole juonut koskaan. Ja sitten yks kysymys ruokajuttuihin liittyen: Kuka aikoo syödä joulupöydässä maksalaatikkoa??? Itse kun sitä niin rrrakastan jouluna syödä, niin tohtiskohan sitä pikkusen maistella. :)

Sitten omaa napaa: Lauantai aamuna heräsin ja nokka täysin tukossa, pää ja kurkku kipeä. Flunssan pirulaisen oli iskeny yön aikana. No, nyt on jo paranemaan päin, ei nostanut kuumetta. En ole kyllä kuumetta sairastanut sitten ala-aste aikojen. Oonki ollu nyt tosi väsyny, veikkaan että kilpparilääkitys ei ole kohdallaan. No, eipä oo vielä raskausaikana otettu arvoja. Mutta ens viikolla on aika labraan. Tänään on käyty laskemassa pulkalla mäkeä tytön kanssa ja kyllä tykkäsi :)

Eipä tässä oikeestaan muuta! CanWen 12+0 poks!
 
Viimeksi muokattu:
Äityli4ptpt Voimia :hug: .

Liikkeistä on puhuttu täällä jonkin verran. Itse ainakin kuvittelen tuntevani silloin tälläin hentosia liikkeitä. Tiedä sitten onko ne niitä. Viikkoja olisi Np ultran mukaan jo 14+0 mutta menkkojen mukaan vasta 12+4.

Ruoka : Itse en ole saanu plussan jälkeen juurikaan kahvia alas. Juon ehkä 1-2 kuppia viikossa nyt. Ei vaan tee mieli. Lisäksi kana tuottaa äklö olon jo pelkästä sen ajattelemisesta.

CanWen : Piti itsekin kysyä täällä että mitä muut meinaa joulupöydässä tuon maksalaatikon suhteen. Mä kans tuskailen ku sitä ei sais syödä mutta meinaan uskaltaa vähän kuitenkin sitä ottaa. Ei kai pieni määrä voi olla niin haitaksi : / . Graavilohta en edes normaalisti syö joten ainoastaan tuo maksalaatikko tuottaa nyt ongelmaa.

Sunburned tervetuloa joukkoon :wave:
 
Maksalaatikko? Ei tuota ongelmia, koska en syö sitä, kuuluu nirsoilujeni piiriin, ei uppoa sisäelimet mitkään. (Nirsoilen ikävä tunnustaa aika monia ruokia.) Kylmäsavulohi olisi herkkua, mutta sen jätän nyt tänä jouluna syömättä. Kinkkua, kinkkua ja vielä lisää kinkkua, siinä ne tärkeimmät jouluruoat minulle! :xmas:
 
Huomenta!

äityli4ptpt paljon voimia sinulle ja perheellesi tulevaan!Toivottavasti saat mieheltäsi riittävää tukea,oli päätöksenne sitten mikä hyvänsä. :hug:

Tänään vapaapäivä ja tekemistä riittää.. Kirjastoon,kaupoille ja siivousta.. Aattelin keittiön kaappeja vähän siivoilla kun kaikennäköisiä purnukoita ja pusseja kertynyt.
Illalla neidin joulujuhla,saa taas kyyneleitä pidätellä :D ne pienet on niin ihania ja suloisia :)

Täälläkin taitaa liikkeet jo silloin tällöin hentoina tuntua.Niitä kunnon potkuja odottelen kovasti,tuntuu niin ihanilta :)

Huomenna alkais yövuorot,seuraavaan listaan en laittanutkaan kun tuntuu et tuo valvominen aika raskasta nyt.Väsyttää aina niin kovasti ettei taida tällä hetkellä kyetä niitä vuoroja tekemään.Onneks meillä noita yövuoron tekijöitä riittää ettei pulaan jää.

Nyt aamupalalle ja ulos pakkaseen! Onneks pikkasen tuo pakkanen laskenu niin tarkenee ulkoilla.. :)

Perdy 14+6
 
Maksalaatikko? Ei tuota ongelmia, koska en syö sitä, kuuluu nirsoilujeni piiriin, ei uppoa sisäelimet mitkään. (Nirsoilen ikävä tunnustaa aika monia ruokia.) Kylmäsavulohi olisi herkkua, mutta sen jätän nyt tänä jouluna syömättä. Kinkkua, kinkkua ja vielä lisää kinkkua, siinä ne tärkeimmät jouluruoat minulle! :xmas:
Tämä voisi olla kuin minun suusta kirjotettu ;)
 
Äityli4ptpt voimia sinulle ja perheellesi suuren päätöksen kanssa! :hug:

Tervetuloa mukaan Sunburned
=)
Jouluruokia aion syödä graavilohta ja mätiäkin, graavilohi on isäni tekemää eikä mitään suojakaasupakattua kamaa. Maksalaatikkoa meillä ei joulupöydässä ole muutenkaan.

Kahvia olen nyt taas palannut juomaan 1-2 kuppia päivässä, alkuraskaudessa ei tehnyt mieli. Hassua kuinka nuo mieliteot on nyt jo muuttuneet, aluksi himoitsin kaikkea suolaista ja rasvaista ja nyt taas sitten menis kaikki suklaa ym. herkut!

Liikkeistä en ole ihan varma ja vähän huolestuttaa, kun viikko pari sitten olin ihan varma että tunsin ja nyt ei taas ole pitkään aikaan tuntunut mitään... Toki näin pienillä viikoilla ei vielä tarvikaan tuntua mutta silti huolestuttaa onko kaikki hyvin! Onneksi ensi tiistaina pääsee neuvolaan kuuntelemaan sydänäänet.

Emily ja Sissi 15+0 poks!
 
äityli4ptpt Isot isot pahoittelut täältä erittäin vaikeaan tilanteeseen. Paljon voimia tulevaan päätökseen, seuraa sydäntäsi :hug:

Sunburned Tervetuloa tänne joukkoon, rankka tarina on sinulla takana mutta toivottavasti kaikki menee hyvin ja kesällä saatte vauvan syliin. Uskon, että kauhean stressaavaa on kyllä.


Oon tässä lähdössä kohta töihin, mutta halusin vain pikaisesti tulla nää pari juttua kirjoittelemaan.

Maksalaatikosta: Mä en edes tiennyt että se on joku jouluruoka :O Meillä se oli aina sellasta hätäpaniikkieinesruokaa. Mä kyl tykkään maksalaatikosta, et ei sen puoleen :D Mun suosikkeja on mäti (joo ei tänä vuonna), graavilohi (senkin voin unohtaa), perunalaatikko ja kinkku. En oo myöskään mikään valtava jouluruoka-ihminen, mut tota mätiä rakastan kyllä.

Jeee enää alle viikko np-ultraan!! En jaksais venaaa!!!

kurkkunaamio Mun veli on ihan samanlainen, ei koske mihinkään muuhun (tai välitä mistään muusta) kuin kinkusta. :D

Mukavaa päivää kaikille!! :wave:

Lily ja 11+3
 

Yhteistyössä