*KESÄKUUN KULLANKERÄT* Elokuussa

Heippa taas pitkästä aikaa!Nopeesti vaan lukasin jutut läpi...
Velv iso :hug: kyllä vois jo riittää teidän suvun sairastelut...Ja ota tosiaan omaa aikaa vaikka väkisin,se oikeesti auttaa :)
Ja hyvää syntymäpäivää!

d-vitamiinit vois mun puolesta kirota alimpaan h*lvettiin .Ykskään merkki ei vielä näytä sopivan,vaan kaikista tulee vatsanväänteitä :kieh:

Me asutaan Vantaalla...Missä päin Vantaata Kielletty asutte?

Meidän esikoinen täyttää huomenna 2 vuotta.Jestas miten aika menee,vastahan hän syntyi...
Nyt saunaan :)

Bamse ja Leona 2kk 1vko
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Muruliina:
Onko D-vitamiinien käytön lykkääminen 3 kk:n ikään tosiaan niin ei-suositeltavaa ja voi aiheuttaa oikeasti jotain ongelmia?
Henk. koht. olen sitä mieltä, että vastasyntyneen suolisto ei voi olla kehittynyt ns. "vieraisiin" aineisiin elimistössä. Itse aloin antamaan tippoja vasta 6 vkon ikäiselle, ja 1 tipalla mennään edelleen. Ja meillä ei ole ollut minkäänlaisia vatsavaivoja. Ajattelinkin nyt vähitellen nostaa määrän 2 tippaan.

Meillä 70-luvulla syntyneille lapsille on D-tipat aloitettu silloisten suositusten mukaan vasta 2,5 kk ikäisenä. Eikä tämä ikäluokka kovin huonosti voi.

Suositukset muuttuu eri aikoina. Kuka sitä sitten lopulta tietää, mikä on oikein ja mikä väärin tehty. Ihmisiähän ne suositusten laatijatkin on. Itse koitan pärjätä maalaisjärjellä. Ymmärrän toki neuvolantädin nuhtelut. Hän tekee työtään NYKYISTEN suositusten pohjalta, ja hänen työnsä on neuvoa asiakkaitaan niitä noudattamaan. Muuten hän taitaisi saada nuhteet omalta esimieheltään... :whistle:
Samaa mieltä. Suosituksethan on laadittu aika pitkälti näissä asioissa kehitysmaiden pohjalta. Maalaisjärjellä pärjää aika pitkällä. Miten ihmeessä me kaikki ollaan edes elossa, kun ajattelee nyky-yhteiskuntaa ja sen asettamia suosituksia ja rajoja :eek: ?
 
Tiivari:
Jösses, mikä tukka!! Miten voi vauvalla olla noin ihanan paljon hiuksia :eek: :heart:
Meil on kans yhtä paljon... (ihan vaan tissimaidolla syötellään :D ), taitaa mun kirjottelut vähentyä radikaalisti, meillä asuu nimittäin 2kk palstapoliisi... voi olla ihan rauhassa hereilläkin, mutta auta armias, kun peppuni tähän penkille lykkään,niin johan alkaa...

Meillä nukutaan vaa yhdet unet päivällä (ne tosin kestää 4-5 tuntia), mut sinä aikana pitää tehä aina yhtä ja toista muutakin, kun naputtaa tänne... Käyn kuitenkin lukemassa ja päivittämässä tuota listaa.

Eepeeltä (Etelä-Pohjanmaa) ollaan mekin (tän suunnan ihmiset, uusille kavereille olis tilausta, mun kaikilla kavereilla yhtä lukuunottamatta on jo isot lapset, eli pikkuvauvavertaistukea ei juuri saa....) mutta näin. Pitää mennä

:wave:

A&M ikäloppuja =)
 
Neiti sai eilen nimeksi Emma Elli Maria. Toiset nimet tulee molempien suvuista. Ristiäiset meni hyvin. Vauva oli rauhallinen isän sylissä kastetoimituksen ajan. Loppu ajan kitisi ja lähes kaikissa kuvissa näkyy kitarisat, ei tykännyt kuvaamisesta lainkaan. Täysillä huusi kun yritimme kuvata hänet kastepöydällä ja isovanhempien ja kummien sylissä, mut pääasia et oli hiljaa toimituksen ajan.

Eilen kerroin et vauva nukkunut lähes koko päivän ja edellisenkin päivän nukkui yllättävän hyvin. Viime yönä nukkui 23- 5.30 putkeen!! Siis meidän vauva nukkui lähes SEITSEMÄN TUNTIA!!! Pari tuntia valvoi ja ja edelleen nukkuu!! Illalla Hoksasin etten ole antanut niitä perkuleen D-TIPPOJA kahteen päivään. Liekkö ne noilla yhteys siihen!? Olen antanut neljän viikon iästä lähtien 1-8 tippaa päivässä. (pitäisi antaa 20) Nyt siis saanut niitä kolme viikkoa ja viikon verran antanut 8 tippaa. Luulis ettei noin pienestä määrästä tule vatsavaivoja mut tiedä sitte!? Annan taas tänään niitä ja katsotaan onko vaikutusta vauvaan.
 
Eilinen men leipoessa...tänään on typyn syndet,huomenna virallisesti täyttää 10v. :flower:

Myö asustetaan Elimäellä...ehkäpä oon joskus maininnukin,en vaa muista.

En oo antanu d-tippoi ties milloin :ashamed: ,ajattelin kyl alottaa ne täs lähiaikoin taas ettei toine nyt aivan riisitautiseks tuu :whistle:

Miul alko 2vuoden tauon jälkee taas nivelkivut...niihin ei lääkärit keksineet aikoinaan mitää syytä vaan sain lääkkeitä jos jonkin näköstä.Parhaiten sit tais tehota panacod. Harmi vaa ku luulin niiden kipujen hävinneen ,nyt taas vaan kestettävä :headwall:
 
Meillä on molempien suvun miehet menneet hautaan tukka päässä ja jostain syystä se tuntuu olevan tärkeää heille.. minä vaan toivon ettei sanonta hiukset ja järki eivät viihdy samassa päässä pidä paikkaansa.. :)
Syyskuussa 2 täyttävällä tytölläkin on jo puoliselkään ulottavat hiukset, joissa vielä, ei varmaan kauaa enää :'( , ihanat korkkiruuvikiharat latvoissa, mikä saa myös kokonsa puolesta näyttämään jo 3 -vuotiaalta.

Täällä myös taitaa poika olla esikoista herkkävatsaisempi sillä reagoi noihin D-tippoihin enemmän, nyt on menossa 2 tippaa Jekovittia ja saakin mennä jonkin aikaa. Meillä th vain totesi kun kerroin että saa sitten loput vitamiinit korvikkeesta kun on saanut sen n. 100 ml päivässä.

Lisäksi esikoisella hyvin toiminut Mallasuute ei näytä pojalla toimivan tai sitten ei uskallettu antaa tarpeeksi. Nookku sai aika pahat vatsanväänteet perjantai-iltana kun annettiin mallasuutetta puolet siitä mitä pitäisi antaa, sitten ei ollakaan enää annettu ja pantattu siis keskiviikkoillasta saakka. No tänään on tullut sen hajuisia rupsuja että taitaa olla taas muutama vaipallinen tulossa. :kieh:
Kunhan jotain tulee ulos sillä alkaa vaikuttamaan yleiseen olotilaan.

ursulainen: en muista imetätkö ja tiedätkin varmaan mutta panacodiahan ei saisi syödä imettäessä.. minulle annettiin olkapääkipuun esikoisen saatuani laitoksella mieluummin voimakasta keskushermostoon vaikuttavaa kolmiolääkettä Tramalia kuin Panacodia kodeiinin vuoksi. :eek:

malehalla on sitten toisnimikaima.. ;)
Meillä myös Elli mummoni mukaan esikoisen toinen nimi.
 
Illalla Hoksasin etten ole antanut niitä perkuleen D-TIPPOJA kahteen päivään. Liekkö ne noilla yhteys siihen!? Olen antanut neljän viikon iästä lähtien 1-8 tippaa päivässä. (pitäisi antaa 20) Nyt siis saanut niitä kolme viikkoa ja viikon verran antanut 8 tippaa. Luulis ettei noin pienestä määrästä tule vatsavaivoja mut tiedä sitte!? Annan taas tänään niitä ja katsotaan onko vaikutusta vauvaan. [/quote]


mun on pakko kysyä että mistä olet kuullut että 20 tippa päivässä :eek: meillä neuvolan täti on sanonut, että jos on pelkällä rintamaidolla, niin max 5 tippaa päivässä ja rintamaito ja korvike niin silloin riittää 3 tippaa. mä en oo muistanut ikinä antaa noita tippoja isommillekkaan ja aikasta kaukana on riisitaudista kumpikin B) .
 
äää: Juu,sen takii laitoinkii tuohon et nyt on vaa kestettävä ku en niit lääkkeit syö.

Tytön juhlat nyt suvun ja kummien kohilt ohitte...huomen tulee kaverit.
Kyl tänää riitti Viljamil sylitteliöit ku sai mummoje ja tätien sylist toisee kulkee :D

Äsken annoin jätkälle ilmakylpyi nii käänsin katseeni hetkeks nii joha tul kuumasuihku jaloilleni...pissas just hyvin miun kintuille :LOL:
 
Meillä käytössä DEETIPAT, Joita pitäisi antaa 20 tippaa. Jekovitteja ja Devitoleja annetaan kai se 3-5 tippaa. Tarkoituksella ostin deetippoja jotta voin aloittaa tosi pienestä määrästä, yhestä tipasta. Aine laimeampaa kuin noissa muissa koska annetaan niin paljon. Olen siis antanut 8 tippaa ja lisäksi menee päivässä korviketta n. 200 ml. Kuinkahan paljon jää vajaaksi tuo suositus määrä d- vitamiinia???? Ei liene paljon saa tuosta yhestä putelosta sitä??
 
Onnistuneet ristiäiset takana, ja neiti sai nimekseen ELSA ALINA. Tyttönen oli kiltisti koko toimituksen ajan ja sulatti kaikkien sydämet =) On se niin tyytyväinen vauva, ettei viitti turhia kitistä.

D-vitamiiniaoon antanu 5tippaa/päivä. Onhan tolla vatsavaivoja, mutta kun ei tiedä johtuuko ne noista vitamiineista, rela-tipoista vai antibiooteista :/

Hartiat on täälläkin jumissa, välillä sattuu niin, että tekis mieli itkee |O

Perjantaina saapui meillekin menduca postissa. Ja kyllä mua katottiin kun kylähullua tuolla pihalla kun sitä testattiin :LOL: Yks auto melkein pysähty kohdalle tuijotteleen:D

ja Tampereella asustellaan :wave:

Mutta nyt kattelee leffaa kun vauva nukkuu

MP ja Elsa 8+2
 
Me ollaan Oulusta :wave:
Onnea nimistä kaikille, varmaan unohtunu matkan varrella onnitella :flower: :flower:

Tämä äippä on taas niin väsynyt että taian mennä vaan sohvalle töllöä katsomaan, jos neiti antais vaikka olla rauhassa :headwall: ;)
 
Iltaa!

Kyllä on ollut hiostavan kostea ilma tänään..mitään ei ole jaksanut oikein tehdä.
Me vaikutamme Kotkassa.. Elsalle onne nimestä :flower: Onnea myös Emmalle nimestä =) Meidän toiseksi vanhimman nimi on myös Emma

Meillä Max meni jo yöunille, kohta laittaa koululaiset sänkyyn ja saan rauhassa katsoa Kauhukeittiön finaalin :) :wave:

Kaalis ja Max 9+1
 
Huh! Ristiäiset kunnialla ohi. Neiti sai vihdoin nimen, joka kuitenkin jääköön salaisuudeksi. Etunimi kun on ainut Suomessa. Mutta toisena nimenä on Sofia. Onnea muillekin nimiä saaneille vauveleille :heart:

Tässä vielä kuvaa Sofiasta ristiäisen jälkeen.
http://www.aijaa.com/v.php?i=2551602.jpg

Nyt painutaan pehkuihin koko poppoo. Sen verran otti voimille tämä päivä. |O
 
Bamse Kiitos haleista. Ja nää asustais Vallinojalla, Korsosta vähän Keravan suuntaan... :wave: Siis Vantaalaisia täälläkin.

Synttärit on vietetty ja paras lahja tuli isännältä anopin ja appiukon välillisellä avustuksella.. Tulivat käymään ja lupasivat katsoa jälkikasvua sen aikaa että käydään saunassa... Olipahan saunareissu... :heart: :heart: :heart: Ihan punastutti kun alakertaan kipitin... Sen nyt olis kai vielä laittanut löylyjen piikkiin mutta typerä virne naamalla varmaan paljasti... Hih.. Ihan tuli teinityttöfiilis kun oli niiiin kivaa. Ja sain vielä selänpesun kaupanpäälle. :heart:

Musta tuntuu että alan olla jo turtunut läheisten huonoihin uutisiin. Joskus on vaan käännettävä nokka kohti omaa napaa, laitettava ovet ja ikkunat kiinni ja puhelin pois päältä ja nautittava omasta miehestä ja omista ihanista terveistä lapsista.

Täällä ainakin isäntä ja Suvi nauravat kilpaa toisilleen kesken iltavaipanvaihdon. Tietoakaan mistään kiukuista. Ihanaa katsella.

Mukavaa tulevaa viikkoa kaikille, minä koetan olla ahkera perheenäiti ja touhuta paljon kotihommia, viime viikko meni ihan vaan löysäillessä.

Velv
 
Luin läpi mitä oli kirjotettu ja nyt ku piti vastata, en muista enää mitään! Miten voi olla näin laho pää?! |O

Mulla olis kuitenki tällanen juttu... Pistin jo "mitäs nyt":ille, mut ei hirveenä tullu vastauksia....:

Tuntuu, että toi pikkumies kitisee hirveesti. :/

Hymylee harvoin, hereilläollessaan kitisee melkein koko ajan. Vaikka olis syöny ja kuiva vaippa, itkeskelee. Joskus on ruuan jälkeen hetken autuaan rauhallinen, mut sit alkaa monesti huuto ku seinään tai vähintään hirvee ähinä ja narina. Siinä sitä saa sitte noin 30min-2h hyssytellä ja hölskytellä -> nukahtaa ja herätessä sama; syö, röyhtäsee, kitisee. :(

Refluksia (vaimikäsenytoli) on, mut siihen on lääkitys ja se tuntuu olevan nyt ok.

Eli minkä verran itkua on ok ja normaalia vauvalle, ja mihin pitäis puuttua?

(rahat on vähis, ni ei turhankaan takia viittis lääkärillä rampata...)

Rypäle ja Toivo, 7vk (muutaman tunnin kuluttua)
 
Onnea Kaikille nimensä saaneille :flower:

Täällä on kans oululainen :wave:

TiivariMua kiinnostaa vaan tietää, että mistä keksitte tytön nimen siis sen etunimen?

Meillä ristiäiset viikon päästä, nimestä ei olla vielä 100% varmoja :D

Meillä menee ihanasti. Vauva on nykyään todella helppo. Nukahtaa kiltisti illalla 22 aikaan herää kahdesti syömään yöllä. Eikä juurikaan kätise vaan on tyytyväinen ja hymyilee ja jokeltelee :heart:

Saas nähdä. Läitoin ensimmäsitä kertaa yöksi kestovaipan. Päivällä kestoilu on imujen suhteen jo rutiinia mutta yökestoilua oon jotenkin van siirtänyt. Kauhee muuten kun päivät menee nopeesti vaikkei mitään ihmeellistä tee. Vauvaa ihailen, koirien kanssa ulkoilen, ompelen ja kotitöitä teen ja taas hurhati päivä. Tehtiin muuten toisen koiruuden kanssa lauantaina paluu agilitykisoihin ja voitettiin :)
 

Yhteistyössä