*** KESÄKUUN KULLANKERÄT *** huhtikuussa

Päivää rollaattorikerholaiset :LOL:

Vähän hiljaista on ollut tämän kirjoittelun kanssa, mutta käyn minäkin täällä lähes joka päivä kuulumiset lukemassa.

Heti kärkeen vastaus galluppiin: en tiedä, missä asennossa vauva on :eek: Maanantaina oli neuvola, jossa pikkuista tunnusteltiin peräti kahden tädin voimin. Muistaakseni raivotarjontaan lopulta päädyttiin, mutta nlakorttiin ei olekaan kirjoitettu mitään... Ollakseen rt:ssa potkut tuntuu aika oudosti tuossa navan tietämillä eikä suinkaan kylkiluissa missä kai pitäisi?! Oon täällä vähän huolissani, toivottavasti turhaan :( Pidän peukkuja, että tilanne on täällä sama kuin Nallettarella.

Neuvolassa (31+3) kävi siis ilmi seuraavaa:

Painonlisäys + 1000 grammaa/vko :ashamed:
Turvotus -
RR 116/81
Pissa puhdas
Hb 114 (ihan hyvä, sillä lähtöarvo oli 117)
Sf-mitta 29 cm
Syke 145
Liikkeet ++

Liivikeskusteluun sen verran, että muistelen muualtakin kuulleeni kehuja noista Bravadon liiveistä. Taidanpa itsekin käydä ne katsastamassa!

Ihania kevätpäiviä kaikille toivottaa
Tintti 31+6
 
Ammeista vielä piti kysymäni: onko kellään teistä kokeneemmista ollut käytössä ammetta, johon tulee jalat? Onko moinen laitos kovinkin hutera? Kaupassa on jotenkin hurjan hankala arvioida, millainen se sitten käytössä olisi... Meillä kun ei ammetta saa mihinkään tason päälle, ja toisaalta haluaisi säästää selkää, niin sinänsä noi jalat tuntuu hyvältä idealta. Mutta miten lienee todellisuudessa..?

Tintti :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tintti74:
Ammeista vielä piti kysymäni: onko kellään teistä kokeneemmista ollut käytössä ammetta, johon tulee jalat? Onko moinen laitos kovinkin hutera? Kaupassa on jotenkin hurjan hankala arvioida, millainen se sitten käytössä olisi... Meillä kun ei ammetta saa mihinkään tason päälle, ja toisaalta haluaisi säästää selkää, niin sinänsä noi jalat tuntuu hyvältä idealta. Mutta miten lienee todellisuudessa..?
Meillä käytössä hoitopöytä CAM, jossa hoitopöydän saa ns. taitettua sivuun ja alla on amme jossa poistoletku. Ammeen korkeus on n. kylkiluiden korkeudella mulle, miehelle lantio - eli ei rasittaisi selkää. Ostettiin 20? tutulta joka kehui kovasti käytännölliseksi, ja samalla tosiaan saa sen hyvän hoitotason kylppäriin (jos vaan tilaa riittää).

P.S. Mun Malmin lääkäri vaihtuu rv 36 tarkastukseen, nyt tulee takaisin se OIKEA ja ALKUPERÄINEN kuulemma ;) (siis Malmin TK)
 
Kiitos vinkistä Elppa! Tuo ammeellinen hoitopöytä kuulostaa ihan hyvältä vaihtoehdolta, tulisi sitten se hoitopöytäkin hommattua samalla. Asia vaatinee lähempää tarkastelua :)

Mielenkiintoisia nämä Malmin lääkärikuviot! Mulla on rv 36 aika edelleen varattuna Herra Hajamieliselle ;) Jos viitsit, niin laittaisitko yv:nä sen oikean ja alkuperäisen lääkärin nimen? Alkoi jo kiinnostaa... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Neuvolassa hoitajakin naureskeli että se, jolla ei ole mitään "oireita" raskausaikana, yleensä synnyttää aiemmin kuin ne, joilla supparit on pitäny sängynpohjalla. Ironiaa!
Apua! Jos tosiaan on näin, niin pitää varmaan sitä sairaalakassia alkaa pakkailemaan :LOL: Mä jotenkin oon ajatellut, että kun ei oo edes suppareita, niin yliaikaiseksi menee... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja Elppa:
Neuvolassa hoitajakin naureskeli että se, jolla ei ole mitään "oireita" raskausaikana, yleensä synnyttää aiemmin kuin ne, joilla supparit on pitäny sängynpohjalla. Ironiaa!
Apua! Jos tosiaan on näin, niin pitää varmaan sitä sairaalakassia alkaa pakkailemaan :LOL: Mä jotenkin oon ajatellut, että kun ei oo edes suppareita, niin yliaikaiseksi menee... :whistle:
Samat viilikset! Kääk :D
 


Neuvolassa hoitajakin naureskeli että se, jolla ei ole mitään "oireita" raskausaikana, yleensä synnyttää aiemmin kuin ne, joilla supparit on pitäny sängynpohjalla. Ironiaa!

Näin mäkin olen kuullut ja siksi oonkin melko varma että meikäläinen on käynnistyksessä juhannuksena :D
Kaveri oli puolesta välistä asti vuodelevossa ja lopulta joutui käynnistykseen,kun oli mennyt 2viikkoa yli...

Eipä tänne muuta.Samanlaista jalkoväli kipuilua kuin niin monella muullakin täällä tuntuu olevan.

Bamse 32+6

 
Terkkuja neuvolasta!

Kaikki ok ja vauva todella alhaalla kuten ennenkin :$ . Nlatäti alkoi lupailla jo nopeaa synnytystä, meinasi että se pieni pää siellä alhaalla nopeuttaa asiaa, mutta en kyllä uskalla sen varaan laskea, viimeksikin meni se 20 tuntia :/ . Mulla oli viimeksi supistuksia tosi paljon (kovia jo pari viikkoa ennen synnytystä ja aika säännöllisiäkin) ja vaavi syntyi viikolla 39+6. Miten tuosta nyt sitten tulkitsisi, ehheh...

Ammeesta: Meilläkin oli esikoisella sellainen jaloilla seisova hoitopöytäamme kylppärissä. Vähän se oli hutera kun kylppärin lattiassa oli ne kallistukset mutta siinä kylvetettäessä ihan näppärä. Eikä meidän pieneen kaksioon olisi mihinkään muualle mahtunut hoitopöytää. Heitettiin kapine roskiin jo monta vuotta sitten kun ne metallijalat ruostuivat... Tuollaisessa systeemissä muuten se pohjastatyhjennys on todella näppärä juttu! Esikoisella on nyt jo uusi kylpyamme, täytyy katsoa saisiko siihen ostettua jalat. Kyllä se siinä on niin paljon näppärämpi kylvettää kuin lattialla kyykkiminen...
 
Huh, kun alkaa ihan pelottaa, kun joku jo tekee lähtösuunnitelmia... Oon ite niin asennoitunut siihen, että käynnistykseen menee, että täytyy myöntää, että oon todella yllättynyt, jos itsestään lähtee... ja ihan pikkusen kauhuissanikin, meiltä kun on sairaalaan melkein 100km (jep jep, tosi kiva asua maalla :D ) ja edelliset synnytykset on kestäny 1h 23min ja 2h.

Ammeeseen jalkoja oon minäkin miettinyt, mutta mies sanoi ettei tarvii, hää kylvettää meillä perinteisesti vauvan. Eli hänen sana on tässä laki. Meinaa vähän kiristellä tuota masua, kun oon niin touhunnut eilen ja tänään, eilen jopa vaihdoin tääl meidän kammarissa järjestystä (joo, tiiän... tosi fiksua ruveta reuhaamaan jotain huonekaluja tässä tilassa! :ashamed: ), mutta tää on paljon parempi kun se entinen!
 
jes..vauva oli oikeinpäin.. :D

sf-mitta 27 ( kuulemma tosi pieni oli vauva. sanoin, että parempi niin, mutta jospa ei liian pieni. ei kuulemma)

RR: 131/ 75

hb: 119

vauvan syke: +155

painoa + 280/viikko jes eka kertaa näin vähän. (nyt 61.2kg)

ja viikkoja tosiaan 31+6

aivan sairaan ihana ilma ulkona! B) mies tekee ruokaa ja kuopus nukkuu..vois sen jälkeen lähtee vaik pihalle! tsemppiä kaikille masuäideille! :hug:

IllanHämy
 
Neuvola terkkuja :flower:

Turvotus: + (ekan kerran)

HB: 117 ( rauta pitää alottaa)

RR: 120/78

Pissa: puhdas

syke: 144

sf: 32

Paino: +800g (pitää kuulemma tarkkailla)


raivotarjonnassa on :heart: Toivotaan kuitenkin, ettei se pidä paikkaansa, että jos nyt supistelee, niin käynnistykseen menee B) Mulla ei kuulemma ees aleta käynnisteleen, kun sektio takana, joten sais tulla kyllä itteksee :heart:

ammeeseen meillä ei oo jalkoja, eikä meillä oo vielä ammettakaan :ashamed:

niin ja viikkoja 33+4
 
Moikkelis vaan :wave:

Minullakin vihdoin takana KOLMEKYMMENTÄ pitkää raskaus viikkoa. :D

Oilisipa mukava tietää miten päin vauva mahassa lilluu. Potkut tuntuu aina vasemmalla alhaalla ja ylempänä vasemmalla tuntuu muljahduksia, liekkö se sit vauvan pää!?
Eilen tuntui molemmissa kyljissä liikettä yhtäaikaa, tyttö taisi olla hetkellisesti poikittain!? Tänään taas potkitaan alas ja vihloo ikävästi!!

Minulta ei olla kuin kerran mitattu sf mitta eikä terkka koskaan ole tunnustellut vauvan asentoa tms. Olisi ihan kiva tietää millä käyrillä mahaa kasvatellaan. :|

Olen ollut viikon saikulla suppareiden ja kipeän selän takia. (Aikoinaa todettu kolme välilevyn pullistumaa) Viikko vielä jäljellä ja kauhulla odotan töihin paluuta. On sitä vaan niin raihnainen ja kipuinen ettei huvittaisi töihin mennä enää ollenkaan. sairaslomaa on aina jostain syystä hankala pyytää. :ashamed:

Ressi kasvaa kasvamistaan!! Mikä lie skitso tulee vauvelista kun olen ollut niin ressaantunut ja masentunut koko raskauden ajan. :( Sanokaa ihmiset miten osaan olla ressaamatta ja surematta joka asiaa!? Se on helpommin sanottu kuin tehty!!

 
Mitä sie maleha stressaat? Ahistaako vaan, vai onko jotain tiettyä...? Auttaisko päiväkirjan kirjottaminen? Kuulostaa aika tyhmältä, mut siinä pääsee purkamaan mieltään ja ruotimaan ajatuksiaan ja kaikki tuntuu ainaki musta selkeemmältä, ku saa asiat paperille. Saikkua meet nyt hakemaan lisää vaan. Eiköhän kirjota jo loppuun asti. Ei siinä oo mitään väärää, ei se vauvallekkaa oo eduks, jos sitte ku pikkunen on maailmassa oot ihan invaliidi ja hermoraunio. :hug:

Saiskos heittää nolon ja ällön kysymyksen? Oon kuullu et raskauden aikana suolen toiminta hidastuis ja se usein aiheuttais ummetusta. Juu, ei. Mulla on ollu maha ripuilla nyt pääsiäisestä lähtien. Ei täs muuta, mut eiks se suolen tökkimisen ideana just olis et kaikki maholliset ja mahottomat ravintoaineet imeytyis? Miten ne nyt imeytyy, ku kaikki tulee vetenä läpi? Ei siis heti ruuan jälkeen, mut ehkä pari kertaa päivässä... :ashamed: :ashamed: :ashamed:
 
morjens!
ekaa kertaa ajattelin kirjootella kans tänne, kun on näköjään muitakin vaikeita raskauksia :( noh minä oon ollu jo vkolta 22 saikkulilla kun on ollut suppareita ja verenvuotoa :'( tällä viikolla taas jouduin käydä synnärillä kun oli paha supparit..no sain sitte sielä kortisooni piikit että vauvan keuhkot kehittyis ja nitrolaastarit että supistelut loppuis :/ niitä nyt sitten käytetään 34 vkolle asti :headwall: ja ehdotonta lepoa!!tänään sitten oli normi nvl niin eihän sieltäkään voinut millään saada puhtaita papereita pissassa oli verta ja valkuaista?ei hajuakaan mitä toi valkuainen meinaa virtsassa :ashamed: hulluksi tässä tulee, kun aina jotaki ilmenee :eek: en ole tottunut näin vaikeisiin raskauksiin, kun muiden kans ei ole ollut mitään onkelmia, päin vastoin elämäni kunnossa B)

rv 31+5
 
Tarvinnee muknkin sitten vain uskaltaa maanantaina kysyä, josko lääkäri kirjoittais loman alkavaksi vasta seuraavasta maanantaista... vaikka järki käskis tosissaan jo jäädä kotiin, mutta kai mä vielä ainakin ens vkon jaksan... :whistle:
 
terveisiä pohjanmaaltatervetuloa kirjottelemaan :flower: Käsittääkseni verta voi olla virtsassa, jos on esim. tulehdus? korjatkaa jos oon väärässä. Samoten sitähän voi tulla, jos on herkät limakalvot. Valkuainen voi merkata alkavaa raskausmyrkytystä, tai sitten voi olla vaan esim. runsas valkovuoto, josta sekoittunu hieman virtsaan. Onko sulla muita oireita? Mulla oli edellisen kanssa paha raskausmyrkytys, mutta mulla kyllä ekaks nous paineet ja turvotukset oli hirveet. Eiks terkka sanonu sulle mitään? Minä sain ja rv25 ne kortisonipiikit, kun jouduin suppareiden takia osastolle reilu viikoks. Nyt saannu vähän väliä juosta polilla hakemassa piikkiä suppareihin. Mitä ne nitrolaastarit tekee?

Kaikki ketä pikkasenkaan epäilyttää hakekaa saikkua :hug: Ei kannata väsyttää itteään ihan turhaan. :heart:

Venla ja Tauno 33+4
 
Verta voi virtsassa olla ihan pelkistä kuivista limakalvoista johtuen. Tulehdus kanssa lienee yleinen syy niin kuin Venla tuolla sanookin. Sitten on kai miljoona muutakin syytä ja joillakin voi virtsassa olla vähän verta ilman, että mitää syytäkään löytyy. Proteiinia voi vähän olla virtsassa esim. pelkästä valkovuodosta. Tai sitten tosiaan myrkytyksestä, mutta siihen kyllä yleensä kuuluu myös verenpaineiden kohoaminen. Älä ota stressiä vielä yhden kerran perusteella.

Mä alan olen turhaan stressannut verestä ja sokereista virtsassa tämän raskauden aikana. Kumpaakin näkyny pari kertaa ja niitä sitten selvitelty. Ihan ok on asiat kuitenkin niiden osalta ollut. Proteiinia mulla oli viime raskaudessa virtsassa välillä vähän ja välillä ei. Silloin oli paineetkin koholla ja lievä raskausmyrkytys. Tässäkin raskaudessa on välillä yhdellä plussalla valkuaiset, mutta paineet ei ole ainakaan vielä paljoa kohonnut eli vielä ei raskausmyrkytystä ole.

Nalletar ja Saku 30+4
 
Nyt ois tankattu iltapalaa kunnol...elikkä hirrrrmusesti salaattia tonnikalalla maustettuna :p ja sit seuraavaks vast aamupalaa labran jälkee elikkä ysin tahi kymmenen pintaa huomenissa.Tietty jo siin vaihees suolet näläst mutkal ku klo soi jo 05.40 jote :kieh:
Miul se paastosokeri kontrolli jote sen takii aamu kärsittävä.

Tänää oon ollu yllättävän reipas ja aikaa saava,koputtasko puuta :headwall: jotta ei huomen kostaudu lonkkakivuilla.
Yöt muutenki menny panadolin voimin ku muute ei lonkat ja liitokset anna nukkuu eikä ees tyyny jalkoje välis auta paljoo.

Ammetta ei oo meilkää....kerkisin edellisen myydä ja se olikii viel sellain iso jossa ol sellain vauvatuki itessää,ei tarvinnu käsivoimin vaavii kylvetellä.
No onneks sen vannan nyt kerkii ostaa sitteki ku vaavi kotona.

Nyt koiruuksii iltatarpeille ja koht kohti petii...ei töllöttimestkaa tuu mitää kattomise arvosta jote hyvi joutaa unille.
Huomen kotiutuu mies :heart: ...taas yks vkko mennyt.

AadaOlavi 31+6
 
Tervehdys kaikille!

Kauhian monta sivua ootte kirjotellu sillä aikaa, kun muutaman päivän olin poissa. Lueskelin teidän juttuja ja meinaa iskeä hätä käteen, kun mulla ei ole paljon mitään laitettuna valmiiksi. Pinnasänky on vielä meidän äidin varastossa useammassa osassa... vaatteet on pesemättä (on ne sentään hankittu :D ), ammetta tai hoitotasoa ei ole vielä ollenkaan. Onneksi vaunut ja autonistuin oottaa varastossa. Sairaalakassille en ole vielä ajatustakaan suonut... :ashamed: Tää on kyllä tyypillistä meidän perhettä, kaikki jätetään viime tippaan.

Mulla on kanssa vattaa vaikka muille jakaa. Joka päivä saa siitä kuulla kommenttia. Kaikki luulee, että olen viimesilläni tai että olis kaks tulossa. Miltähän mie näytän kesäkuussa... :D
Alkaa kyllä käydä jalkojen päälle tää paino, suonikohjut paukkuu. Pakottaa jonnin verran kinttuja.

Nyt on iskeny pihansiivousvimma. Pakko saada haravoitua ja leikattua pensaita ja sitä sun tätä.... No onhan ne nyt pakko tehä kun vielä jotenkin jaksaa. Ei meillä sitä kukaan muukaan tee. Lapset auttaa onneksi. Pienen palkan toivossa kuitenkin
:LOL:

Huomenna olis sokerirasitus. Meinaa koko ajan unohtaa, ettei saa syödä. Mie kun olen oikein iltasyöpöttelijä. Pitäs mennä kohta saunaankin, eikä saa edes limpparia ottaa. Kauhia kun yks ilta pitää olla mässyttämättä... :LOL:

Kissantassu ja Napsu 30+4
 
ei ole turvotusta ja paineetkin oli 109/59 =) eikai se mitään raskausmyrkytystä ole, kun ei oo muita oireita toivottavasti..no tänään vein aamupissan neuvolaan, niin selviää ainakin mikä on :/ aina ennen on ollut puhdas näyte..noi nitrolaastarit poistaa supistelut, on tuola alamahalla..kyllä niistä apua on, ei ole enää kivuliaita ollenkaan..päänsärky tuli vain sitte vaihtokauppana niistä :'( sen kestää, kunhan ei vain supistele B)
 
Huomenta!

Nukuin klo 23 - 09 :eek: Kerran heräsin pissalle ja nukahdin samantien uudestaan. Aamulla sanoin miehelle että Antsa on ollut yön rauhassa kun en ole herännyt. Oli kuulemma puolenyön jälkeen, kun mies katsoi telkkaria sängyssä ja minä nukuin, vetänyt sellasta rallia mahassa kun mies silitteli että luuli että tulee kyljestä ulos. Tää nukku tyytyväisenä :D Kaikkeen näköjään tottuu.

Nyt pesen ensimmäisiä äitiyspakkauksen vaatteita ja koon 50-56 vaatteita valmiiksi kaappiin :heart: Tuli yhtäkkiä paniikki että pakko saada sänky ym. valmiiksi ensi viikolla viimeistään, sillon alkaa jo 35. viikko (34+0) :eek:

Vieläkään ei supistele sen kummemmin. Sellasta "vatsa kovettuu"- supistelua on kokatessa ja tiskatessa, ei muuten, ei edes lenkillä tai jumpassa. Muutenkaan ei mitään ihmeellisiä oireita. Pitänee ottaa tästä (vielä) hyvästä olosta kaikki irti ja siivota oikein kunnolla tänään. Kylppärin lattia pitäis ihan kontaten kuurata, ja tilaa on sentään melkein 13m2.

Ursulaiselle onnea sokerikokeisiin, muille kans, terveisiä pohojanmaalta- toivotaan että pissa on puhdas, sulla näyttää olleen jo ihan tarpeeksi murheita!

GALLUP - kenellä ensimmäinen nyytti ? Mä pistän rahani Venla05:lle :D

Elppa & Antsa 33+3
 
huomenta =)

Labrassa käyty..paaston ottivat ja pitkäverensokerin..Mittasin aamulla kotona jo paaston ja oli vain 4,6 eli ei varmaan mitään hirveetä heittoa ole verikokeissa.. No keskiviikkona KOKS:siin niin saan sitten tulokset.

GALLUP Veikkaan ja Venla05:sta =)

Kaalimaankakara 32+2
 
Kaalimaankakara: Monelt siul KOKSi jos udella saa? Miun pitää olla siel ke jo enne kaheksaa...ekan labrat ja ktg-käyrät sen jälkee,ajattelin vaa et istutaakos odotushuonees samaa aikaa :D

Labras juu käyty paastosokeri kontrollis niikus illal jo valittelin.
Lonkat ja alaselkä ihan pskan tuost eilisest hommaamisest...kyl taas niin arvasin tän :kieh:
Aamu ol aivan kauhee ku ei voinu ottaa särkylääkettä ja ku labrast tulin nii het tabuu naamaa ja hetkeks unille.
Nyt alkaa pikkase helpottaa toi kipu,muttei hyvä oo vielkää.
Enenpää en nyt valita...lupaan.

AadaOlavi 32+0...jo :eek:
 

Yhteistyössä