*** KESÄKUUN KULLANKERÄT *** huhtikuussa

Neuvolassa jälleen käyty ja ilokseni vaavi oli kääntynyt raivotarjontaan, kun tähän asti tykännyt olla poikittain tai perätilassa. Ja painoakin oli tullut vain 125 g/vko. Mun pitää vissiin jatkaa tuota herkuttelulinjaa...Aikaisemmin tullut 700 g/vko tasaiseen tahtiin, vaikken oo pystynyt syömään mitään makeaa.

Muuta neuvolasta:
Paineet 96/60
hb 122
rf 27
pissa puhdas
syke 140

Neuvolatäti neuvoi avaamaan hyvällä omallatunnolla sipsipussin tänään noiden paineiden alhaisuuden takia.

Mutta kyllä mä jotenkin järkytyin, kun neuvolatäti sanoi, että 34 rv:n jälkeen ei sitten estellä vauvan syntymistä. Mulla on pitänyt ottaa alkuviikko rennosti taas suppareiden takia. Mutta eipä sekään tunnu auttavan. Eikä tuon uhmaikäisen kanssa taistelu ainakaan. Tänään on ollut onneksi taas parempi päivä.

Vauvan köllöttelypaikasta: meillä oli esikoisella fleecepeitto alustana ja nyt kaapissa odottelee Liberokerholta saatu leikkimatto. Siihen päälle sitten on kiva nostaa jumppalelu myöhemmin.

Sukupuolesta: Meiltä kysellään usein, että toivotaanko nyt kovasti poikaa, kun esikoinen on tyttö. Ja sitten kuulee usein perään sanottavan, että toivottavasti se nyt sitten olisi poika. Meille kummallekaan ei oo yhtään väliä kumpi sieltä tulee, kunhan syntyis täysaikaisena ja terveenä.

Ja joku kyseli turvotuksesta. Täältä löytyy iltaisin semmoset limppujalat, että turha laittaa kenkiä jalkaan. Onneksi tulee kesä, eikä tarvi yrittää tunkea jalkoja välttämättä mihinkään.
Tukisukista on ollut paljon apua, mutta eipä niitä kesäkuumalla varmaan viitsi pitää.

Vielä aurinkoista vappua kaikille!

pupukana 32+4
 
Minullakin oli eilen neuvolapäivä. Oon nyt muuton jälkeen käynyt kolme kertaa uudessa neuvolassa ja joka kerta on ollut eri terveydenhoitaja :kieh: Ei kiva!

No neuvolakuulumiset
Viikot: tänään 32+0
Paino: +500g/viikkko, kokonaisnousu 9kg
Turvotukset: +
Paineet: 132/92 toinen mittaus 131/88 Terkka oli vähän huolissaan paineista, niitä täytyis nyt sitten seurailla
Pissa: puhdas
Kohdun pohjan korkeus: 29cm tasoittunut keskikäyrälle nytten
Tarjonta: RT
Vauvan syke: 150 ja liikkeet ++

Neljän viikon päästä minulla onkin sitten synnytystapa-arvio ja luultavasti lantio joudutaan kuvaamaan sillä olen aikanani murtanut alimmat selkänikamat ja häntäluun joten jos ne on luutuneet väärään asentoon niin sektioon joudun.

Olo kaiken kaikkiaan hyvä. Lenkkeillä jaksan vielä kolmen tunnin eestä päivässä. Ainut vaiva on sairaan kipeät jalkapohjat iltaisin. Sopivan riehakasta vappua kaikille B)
 

Yhteistyössä